abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125302665
Goedenmorgen,

Ik heb binnenkort een psychologisch onderzoek bij de marine.
Ik ben bezig met mezelf zo goed mogelijk voor te bereiden, en nu is mijn vraag. Krijg je ook een iq test bij de keuring?
Then lit up a cigarette, decided to call his fat friend Fred
pi_125302787
vraag het de marine.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_125302837
Mensen zonder diploma volgens mij wel een niveau test.
pi_125302868
Voor kanonnenvoer is geen iq nodig
  Redactie Frontpage maandag 15 april 2013 @ 10:56:22 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_125302946
Wat zei de marine toen je ze belde?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 15 april 2013 @ 11:00:13 #6
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_125303035
Je kunt jezelf niet voorbereiden op een psychologisch onderzoek
Frysk bloed tsjoch op!
  maandag 15 april 2013 @ 11:01:09 #7
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_125303055
IQ-test niet, je krijgt wel verschillende vormen in verschillende kleuren die je in de correcte opening moet doen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 15 april 2013 @ 11:22:48 #8
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_125303624
Maak je er geen zorgen over. Ik ken iemand met psychische problemen die door de keuring is gekomen bij de landmacht. Hij heeft geen diploma's, is onbetrouwbaar en labiel. Zou mij dan ook niets verbazen dat hij door zal draaien op het moment dat hij daadwerkelijk aan de bak moet :P
  maandag 15 april 2013 @ 12:01:14 #9
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_125304979
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 11:01 schreef Rave_NL het volgende:
IQ-test niet, je krijgt wel verschillende vormen in verschillende kleuren die je in de correcte opening moet doen.
_O-
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 15 april 2013 @ 12:26:20 #10
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_125305950
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 11:00 schreef iFries het volgende:
Je kunt jezelf niet voorbereiden op een psychologisch onderzoek
Je bent gek of je bent het niet :Y
  maandag 15 april 2013 @ 13:00:38 #11
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_125307152
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:22 schreef JamFlava het volgende:
Maak je er geen zorgen over. Ik ken iemand met psychische problemen die door de keuring is gekomen bij de landmacht. Hij heeft geen diploma's, is onbetrouwbaar en labiel. Zou mij dan ook niets verbazen dat hij door zal draaien op het moment dat hij daadwerkelijk aan de bak moet :P
Je bedoelt kameraad Kim Jong-un, de bevelhebber van de onoverwinnelijke legermacht van NKorea? Die heeft valsgespeeld tijdens de test.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_125307365
Stelt weinig voor volgens mij. Evengoed ben ik afgewezen op mn psychologisch onderzoek en kom ik nooit meer in aanmerking voor werk bij Defensie :')

Zie die kop van mn pa nog voor me.
  Moderator maandag 15 april 2013 @ 19:01:30 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_125320114
quote:
:D _O-

OT: je kan je niet voorbereiden op het PO. Er zit wel een test bij, maar geen IQ test en hiervoor kan je je ook niet voorbereiden. Het enige wat je kan doen is goed slapen van te voren en voldoende ontbijten en/of lunchen.
  maandag 15 april 2013 @ 19:23:22 #14
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_125321257
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:07 schreef NomanIW het volgende:
Stelt weinig voor volgens mij. Evengoed ben ik afgewezen op mn psychologisch onderzoek en kom ik nooit meer in aanmerking voor werk bij Defensie :')

Gaven ze geen aanvullende info, waarom je bent afgewezen hierop?
Nooit meer aan de bak, klinkt ernstig dan
pi_125344103
Ik heb zelf in december mijn psychologisch onderzoek gehad.

Je krijgt een babbel met zo een psycholoog die gaat je vragen over je jeugd , schooltijd, ouders en dat soort zooi en als je een gevoelig punt vinden gaan ze eropin bijten.

Gewoon standaard antwoorden geven van je zoekt uitdaging en je land dienen blabla.

Voor de rest krijg je een soortement van intelliegentie test die bestaat uit 3 delen.

Deel 1 is simpele probleempjes op te lossen simpele reken vraagjes en dat soort onzin.
Deel 2 is het herkenen van patronen vrij simpel bijvoorbeeld : X X X O X X X : duidelijk dat de O niet in het patroon hoort.
Deel 3 is visueel geheugen test dan krijg je in een aantal plaatjes even te zien vrij snel en daarna moet je binnen een aantal tellen al die plaatjes weer terug weten te herkennen.

Dat gedaan is het effe wachten op de uitslag en dan krijg je te horen of je onder het gemideld zit of op het gemideld of ver boven gemideld.

Ik haalde ver boven gemideld vond het supermakelijk.

Je heb een tijdlimiet voor alle onderdelen en ze verwachten niet dat je genoeg tijd heb om alles te kunnen beantwoorden maar ik had zelf nog tijd over, je moet echt godsdom zijn als je dit niet haalt.
pi_125344181
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:23 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Gaven ze geen aanvullende info, waarom je bent afgewezen hierop?
Nooit meer aan de bak, klinkt ernstig dan
Jawel, heel verhaal over agressieregulatie en zulks.

Je kunt zakken op een manier dat je het na X jaar weer mag proberen, of op een manier dat je niet meer terug hoeft te komen. Ja beetje triest wel eigenlijk.

Was voor korps mariniers dit btw.
pi_125349370
quote:
Dat is alleen bij de mariniers toch?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_125350901
Ik heb toevallig gisteren mijn PO gehad. Afgekeurd voor 1 jaar, omdat ik 1 jaar geleden gestopt ben met VeVa, en die tijd daarna maar een aantal maanden gewerkt heb.
EDIT: Voor de rest was alles goed.

Ik heb het gevoel dat ik tijdens het gesprek niet goed genoeg heb uitgelegd waarom ik toen gestopt was, en dat het een grote fout was van me.
En het afgelopen jaar heb ik inderdaad weinig gewerkt, maar ik heb me wel echt goed gefocused op het trainen. En ik ben al die tijd al super gemotiveerd om te beginnen.

De psycholoog zei dat als ik het komende jaar gewoon kei hard ga werken, dat dan mijn kansen bij de volgende keuring veel groter zijn, vooral als je het advies opvolgt van defensie.

Zou ik een kans hebben dat het met een second opinion wel lukt? Iemand die daar ervaring mee heeft?
En anders ga ik gewoon doen wat de psycholoog zei.
  Moderator dinsdag 16 april 2013 @ 14:09:50 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_125352542
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:29 schreef Deurbroeder het volgende:
Ik heb toevallig gisteren mijn PO gehad. Afgekeurd voor 1 jaar, omdat ik 1 jaar geleden gestopt ben met VeVa, en die tijd daarna maar een aantal maanden gewerkt heb.
EDIT: Voor de rest was alles goed.

Ik heb het gevoel dat ik tijdens het gesprek niet goed genoeg heb uitgelegd waarom ik toen gestopt was, en dat het een grote fout was van me.
En het afgelopen jaar heb ik inderdaad weinig gewerkt, maar ik heb me wel echt goed gefocused op het trainen. En ik ben al die tijd al super gemotiveerd om te beginnen.

De psycholoog zei dat als ik het komende jaar gewoon kei hard ga werken, dat dan mijn kansen bij de volgende keuring veel groter zijn, vooral als je het advies opvolgt van defensie.

Zou ik een kans hebben dat het met een second opinion wel lukt? Iemand die daar ervaring mee heeft?
En anders ga ik gewoon doen wat de psycholoog zei.
Er zijn twee keuzes: of je geeft aan dat je een herkeuring wilt, of je solliciteert volgend jaar opnieuw. Dat is een keuze die jij alleen kan maken; je moet doen waar jij je het beste bij voelt.
pi_125353571
Als het kan zou ik het volgend jaar opnieuw doen als ik jou was.

Nu heb je mss de schijn tegen terwijl zij ruime keus hebben. Volgend jaar wellicht meer een "schone lei".

Maar daarbij ga ik wel uit van een stukje organisatorische stupiditeit waarop je niet geacht wordt door te vragen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 16:19:52 #21
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_125357606
quote:
Met dat hamertje ? :D
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:40:49 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125365637
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:45 schreef nythial het volgende:
Ik heb zelf in december mijn psychologisch onderzoek gehad.

Je krijgt een babbel met zo een psycholoog die gaat je vragen over je jeugd , schooltijd, ouders en dat soort zooi en als je een gevoelig punt vinden gaan ze eropin bijten.

Gewoon standaard antwoorden geven van je zoekt uitdaging en je land dienen blabla.

Voor de rest krijg je een soortement van intelliegentie test die bestaat uit 3 delen.

Deel 1 is simpele probleempjes op te lossen simpele reken vraagjes en dat soort onzin.
Deel 2 is het herkenen van patronen vrij simpel bijvoorbeeld : X X X O X X X : duidelijk dat de O niet in het patroon hoort.
Deel 3 is visueel geheugen test dan krijg je in een aantal plaatjes even te zien vrij snel en daarna moet je binnen een aantal tellen al die plaatjes weer terug weten te herkennen.

Dat gedaan is het effe wachten op de uitslag en dan krijg je te horen of je onder het gemideld zit of op het gemideld of ver boven gemideld.

Ik haalde ver boven gemideld vond het supermakelijk.

Je heb een tijdlimiet voor alle onderdelen en ze verwachten niet dat je genoeg tijd heb om alles te kunnen beantwoorden maar ik had zelf nog tijd over, je moet echt godsdom zijn als je dit niet haalt.
Grammatica en spelling zat niet in het pakket begrijp ik?
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:45:44 #23
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_125372657
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:47 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Jawel, heel verhaal over agressieregulatie en zulks.

Je kunt zakken op een manier dat je het na X jaar weer mag proberen, of op een manier dat je niet meer terug hoeft te komen. Ja beetje triest wel eigenlijk.

Was voor korps mariniers dit btw.
Mag je als je bij het korps mariniers wordt afgekeurd psychologisch wel bij een ander onderdeel aan de slag, nee toch? Het is best wel triest ja, want dan ga je jezelf afvragen hoe betrouwbaar zo'n onderzoek is als je nooit meer terug mag komen
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:45:55 #24
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_125372671
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 12:45 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

burn
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:55:40 #25
168777 Rave_NL
pi_125377699
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 12:45 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Klopt.

Bij de andere delen zijn ze al lang blij als je zelfstandig kunt ademen dat zo'n test achterwege wordt gelaten.
pi_125385385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:45 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Mag je als je bij het korps mariniers wordt afgekeurd psychologisch wel bij een ander onderdeel aan de slag, nee toch? Het is best wel triest ja, want dan ga je jezelf afvragen hoe betrouwbaar zo'n onderzoek is als je nooit meer terug mag komen
Volgens mij geldt het voor defensie als geheel.

Mwa, er zit mss een kern van waarheid in. Niet dat ik opgeborgen dien te worden, maar ik kan er nu, 10 jaar later, wel inkomen dat ze zeggen dat mij een automatisch vuurwapen in handen geven mss niet altijd een goed idee is.

Destijds snapte ik dat niet.
pi_125434489
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:07 schreef NomanIW het volgende:

Same :')
Scoorde wel bovengemiddeld op de capaciteitentest voor Sergeant :7 Dat dan weer wel.
  donderdag 18 april 2013 @ 11:53:20 #28
168777 Rave_NL
pi_125434927
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 07:48 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Volgens mij geldt het voor defensie als geheel.

Mwa, er zit mss een kern van waarheid in. Niet dat ik opgeborgen dien te worden, maar ik kan er nu, 10 jaar later, wel inkomen dat ze zeggen dat mij een automatisch vuurwapen in handen geven mss niet altijd een goed idee is.

Destijds snapte ik dat niet.
Wat doe je nu als ik vragen mag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125435415
quote:
5s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:53 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Wat doe je nu als ik vragen mag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje wegrotten thuis :)
pi_125518815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Grammatica en spelling zat niet in het pakket begrijp ik?
Dat klopt, ga me vooral niet lastig vallen met mijn nederlandse taal aangezien ik vanaf mijn 9de nooit meer nederlandse lessen heb gehad omdat ik tot mijn 20ste in het buitenland(spanje) woonachtig was.
pi_125566543
Dat PO stelt geen zak voor.
Ik heb zelfs een dubbel PO gehad. Eerst in Amsterdam en later in Amersfoort.

Als je geen psychopaat bent (lees, je wilt bij defensie om te schieten) dan kom je daar echt wel door heen hoor.
Of je moet natuurlijk net eentje hebben die zijn dag niet heeft...... dan kun je namelijk weer een jaartje wachten :-)
  zondag 21 april 2013 @ 20:32:34 #32
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_125569367
ik heb 6 jaar geleden een PO gehad en toen stelde het niet veel voor.

Het is wel erg afhankelijk welke psygoloog je hebt, sommige gaan echt op veel zaken heel diep in.

Dit jaar weer een PO gehad en die psygoloog was een stuk serieuzer. En tegenwoordig moet je idd ook een capaciteiten test maken. Gewoon goed lezen hoe de oefeningen werken dan stelt het niet veel voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')