Jij reageert ook wel heel selectief... Mijn posts waarin ik jouw "verjaardagen-theorieen"-theorie onderuit haal negeer je maar even? Tja dat is natuurlijk niet wat je wilt lezen, dat iemand wel degelijk de Roomba en de Neato heeft kunnen vergelijken...quote:Op zondag 14 april 2013 23:42 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Bestaan jouw muren uit losse planken?
Over de neato: Niet?quote:Op maandag 15 april 2013 08:35 schreef Pheno het volgende:
Het gaat mij vooral om het botsen. Hoe hard gaan de neato en roomba tegen kasten, tafels en meer. Mijn plinten zijn van steen, dus daar wens ik ze succes mee
Oh dat kan ik heel makkelijk demonstreren door ze bij mijn eettafel te laten rijden. Ik zal vanavond eens kijken of ik daar een filmpje van kan maken.quote:Op maandag 15 april 2013 08:35 schreef Pheno het volgende:
Het gaat mij vooral om het botsen. Hoe hard gaan de neato en roomba tegen kasten, tafels en meer. Mijn plinten zijn van steen, dus daar wens ik ze succes mee
Misschien handig om de foto's van Klipper uit #10 te gebruiken in de begin post ipv. die katten op een trap. Alle modellen bij elkaar.quote:Op maandag 15 april 2013 07:50 schreef Rockfire het volgende:
Want een nieuwe openen is zoveel meer werk dan twee posts achter elkaar plaatsen?
Zo beter? De hele OP maar even op de schop gedaan en linkjes naar de verschillende fabrikanten toegevoegd.quote:Op maandag 15 april 2013 14:48 schreef crowone het volgende:
[..]
Misschien handig om de foto's van Klipper uit #10 te gebruiken in de begin post ipv. die katten op een trap. Alle modellen bij elkaar.
Ermahgerd baasquote:Op maandag 15 april 2013 15:26 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Zo beter? De hele OP maar even op de schop gedaan en linkjes naar de verschillende fabrikanten toegevoegd.
En de randjes, het ding heeft geen zwiepende borstel om het ergste weg te halen toch? Niet dat het heel erg is als je af en toe de stofzuiger moet pakken om zelf wat te doen, het scheelt denk ik toch al aardig wat tijd als je dagelijks dat ding laat rondrijden.quote:Op maandag 15 april 2013 15:14 schreef PriemGirl het volgende:
Hier kun je zien hoe hij dus eik niet botst; maar ziet waar alles staat.
[ link | afbeelding ]
Ja dit was de eerste keer dat ik em aanzette; dus incl. enthousiaste ik..Dus...
Nee klopt. Echt kleine hoekjes kan ie niet bij. En ik verschuif de banken/stoelen gewoon wat zodat ie er wel bij kanquote:Op maandag 15 april 2013 15:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
En de randjes, het ding heeft geen zwiepende borstel om het ergste weg te halen toch? Niet dat het heel erg is als je af en toe de stofzuiger moet pakken om zelf wat te doen, het scheelt denk ik toch al aardig wat tijd als je dagelijks dat ding laat rondrijden.
Door dagelijks te laten lopen hoopt zich geen stof op aan de randen/hoeken.quote:Op maandag 15 april 2013 15:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
En de randjes, het ding heeft geen zwiepende borstel om het ergste weg te halen toch? Niet dat het heel erg is als je af en toe de stofzuiger moet pakken om zelf wat te doen, het scheelt denk ik toch al aardig wat tijd als je dagelijks dat ding laat rondrijden.
De Vorwerk heeft wel een zij borstel, deze haalt ook de kruimels langs de rand weg maar er blijven altijd hoekjes waar hij niet bij kan. Het blijft een robot hé.quote:Op maandag 15 april 2013 15:49 schreef Pheno het volgende:
En de randjes, het ding heeft geen zwiepende borstel om het ergste weg te halen toch?
Nee, maar gezien het tijdstip riep mijn matras al meerdere keren.quote:Op maandag 15 april 2013 07:50 schreef Rockfire het volgende:
[..]
[..]
Want een nieuwe openen is zoveel meer werk dan twee posts achter elkaar plaatsen?
Kan gebeurenquote:Op maandag 15 april 2013 17:45 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee, maar gezien het tijdstip riep mijn matras al meerdere keren.
Valt me alleen op dat ie bij 45 seconden niet richting plint gaat in dat hoekje... ofwel; missed a spot!quote:Op maandag 15 april 2013 15:14 schreef PriemGirl het volgende:
Hier kun je zien hoe hij dus eik niet botst; maar ziet waar alles staat.
[ link | afbeelding ]
Ja dit was de eerste keer dat ik em aanzette; dus incl. enthousiaste ik..Dus...
Klopt, omdat ie er niet bij kon. Ondertussen de stoel anders neergezet waardoor ie er wel bij kanquote:Op maandag 15 april 2013 18:21 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Valt me alleen op dat ie bij 45 seconden niet richting plint gaat in dat hoekje... ofwel; missed a spot!
Toch zou ik niet klagen als een robot de stoelen opzij weet te schuiven en zo ook onder de tafel schoonmaaktquote:Op maandag 15 april 2013 21:58 schreef Rockfire het volgende:
Oke, de vergelijking van het botsen van Neato en een Roomba:
En stel je nou eens voor dat die stoel geen stoel is, maar bijvoorbeeld een breekbare vaasquote:Op maandag 15 april 2013 22:57 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Toch zou ik niet klagen als een robot de stoelen opzij weet te schuiven en zo ook onder de tafel schoonmaakt
Deze ervaring had ik ook met de Roomba, Vandaar mijn keus maar dit wil niet zeggen dat de Roomba slecht is. Inmiddels is de Neato goedkoper dan de Roomba dus is de keus niet zo moeilijk.quote:Op maandag 15 april 2013 21:58 schreef Rockfire het volgende:
Ik geef ook totaal geen waarde oordeel. Het botsen vond ik nooit echt een probleem met de Roomba, ik heb geen kwetsbare dingen op de grond staan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:44 schreef crowone het volgende:
[..]
Deze ervaring had ik ook met de Roomba, Vandaar mijn keus maar dit wil niet zeggen dat de Roomba slecht is. Inmiddels is de Neato goedkoper dan de Roomba dus is de keus niet zo moeilijk.
Dank je. Ik schoot in de lach bij Roomba: eerste sec: bam. Echt heel apart dat dat ding sensoren en alles heeft en er nog in slaagt overal (het heeft echt alles geraakt in die video) tegenaan te botsen. Dan denk ik dat ik er wel uit ben. Nou ja, misschien dan nog een Vorwerk, die lijkt me op dezelfde tech als de neoto, maar dan met zo'n borsteltje om iets in de hoeken te reinigen. Ligt ook een beetje aan de prijs natuurlijk.quote:Op maandag 15 april 2013 21:58 schreef Rockfire het volgende:
De Roomba ziet alleen grote brede objecten (zoals kasten), daar botst hij niet hard tegenaan. Zijn sensoren zijn dus niet goed genoeg om smallere objecten te herkennen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dank je. Ik schoot in de lach bij Roomba: eerste sec: bam. Echt heel apart dat dat ding sensoren en alles heeft en er nog in slaagt overal (het heeft echt alles geraakt in die video) tegenaan te botsen. Dan denk ik dat ik er wel uit ben. Nou ja, misschien dan nog een Vorwerk, die lijkt me op dezelfde tech als de neoto, maar dan met zo'n borsteltje om iets in de hoeken te reinigen. Ligt ook een beetje aan de prijs natuurlijk.
Uiteraard is er meer veranderd dan alleen de zij borstel maar hij is dan ook veel duurder. Ik heb hem in Duitsland gekocht zodat ik er eenvoudig mee terug kan als er problemen zijn en er een 30 dagen retour garantie was. Het prijs verschil is op dit moment echter behoorlijk groot.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:51 schreef Pheno het volgende:
Dan denk ik dat ik er wel uit ben. Nou ja, misschien dan nog een Vorwerk, die lijkt me op dezelfde tech als de neoto, maar dan met zo'n borsteltje om iets in de hoeken te reinigen. Ligt ook een beetje aan de prijs natuurlijk.
Als je het over mijn filmpje hebt: dat is niet zo, ik heb bij beide robots gekozen voor de optie "spot clean". De route die de Roomba neemt is niet heel raar bij deze optie.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:58 schreef static het volgende:
Het lijkt wel of de Roomba steeds zijn route kwijtraakt; dat doet hij toch niet steeds opnieuw?
Route? Roomba's volgen geen route, die rijden maar wat tot ze uiteindelijk zo'n beetje alles hebben gehad, als is dat 7 keer de zelfde plekquote:Op woensdag 17 april 2013 19:58 schreef static het volgende:
Het lijkt wel of de Roomba steeds zijn route kwijtraakt; dat doet hij toch niet steeds opnieuw?
Onze Roomba zit wel vol met nog lichter konijnenhaar, na zijn rondje. Hij pikt ze dus wel op, maar doet daar waarschijnlijk langer overquote:Op woensdag 17 april 2013 01:23 schreef Tamara123123 het volgende:
Zo! Eerst heb je een week lang geen reacties en nu bijna 3 pagina's vol!
Om nog maar even terug te komen op de vergelijking van de neato en de roomba: die test met dat zand is leuk maar die test met dat "poeder" maakt wel duidelijk dat ook de neato weer sterker uit de test komt. De roomba blaast namelijk alle troep alle kanten op en blijft dit doen! Lekker met vederlichte hondenharen waar veel mensen juist een robot voor aanschaffen...
De neato blaast als het ware naar boven en heeft dit probleem niet of nauwelijks.
Bekend probleem. Uit elkaar halen en goed schoonmaken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:35 schreef PriemGirl het volgende:
Dus... Vandaag kwamen we thuis en wall-e staat op het eind van de kamer met de melding "richt wheel is stuck"... Hij loopt idd wat stroever dan zijn linker wiel, alleen kunnen we niet echt iets zien waarom.... Ik durf em niet echt los te halen want die lijkt behoorlijk vast te zitten... Iemand een idee?
Ik durfde niet zo maar is geluktquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bekend probleem. Uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Heb je mijn filmpjes gezien?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:10 schreef groggy het volgende:
ik wil ook een stofzuigrobot aanschaffen, mijn oof is gevallen op de IROBOT ROOMBA 521 voor 249E..
kan iemand mij nog op een andere gedachten brengen?
Niet dat ik je op andere gedachten wil brengen ofzo. Ik was ook altijd zeer tevreden over mijn Roomba. Alleen toen ik een stukje groter ging wonen merkte ik dat hij niet altijd overal kwam en ben ik overgestapt op een Neato, die doordat hij gestructureerder te werk gaat wel overal komt.quote:Op maandag 15 april 2013 21:58 schreef Rockfire het volgende:
Ja, je hebt nog garantie. Je krijgt waarschijnlijk een compleet nieuwe zodat deze terug kan voor onderzoek en evt. kan bijdragen aan een verbetering van het ontwerp.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:34 schreef PriemGirl het volgende:
Ik kan hem maar beter opsturen; denk ik; niet?
Wat is daar nu het nut van? ik zie er wel de lol van in maar na 2 dagen is de fun wel over lijkt mij.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:02 schreef Tamara123123 het volgende:
Leuk die roomba update, dat die te koppelen is met de wifi en met een app in te stellen en te starten.
Via Bluetooth? Het gaat toch via wifi? En ze bieden ook de mogelijkheid om hem via internet te benaderen:quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:09 schreef quirina het volgende:
Ja maar dat gaat via Bluetooth ik wil em dan aan kunnen zetten als ik op m'n werk ben of als ik op vakantie ben.
quote:Via onze speciale servers heeft u eenvoudig toegang tot uw Roomba via internet vanuit de hele wereld
Ik vind het niet beter. Wij hebben redelijk hoge drempels die de Neato eerst wel kon nemen al dan niet schuin. Nu doet hij steeds vaker maar 1 kamer omdat hij de drempels niet meer over komt. Hij rijdt ze niet meer schuin aan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:59 schreef Tamara123123 het volgende:
De neato rijdt naar mijn mening beter op de nieuwe software. Echter kan het ook te maken hebben met het feit dat hij nog aan het "inrijden" was. Eerst stond hij vaak stil en nu bijna niet meer.
Wel merk ik dat als ik hem soms wil legen dat hij gewoon NIET gereden heeft terwijl hij wel ingeprogrammeerd staan, moeilijk te checken want hij rijdt s nachts...
Kan hij straks betaald worden met de WMO als die nog bestaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:50 schreef Rockfire het volgende:
Gisteren een heel stuk in de volkskrant over hoe de stofzuigrobot kan ingezet worden bij hulpbehoevende mensen:
Maar is dit met de nieuwe roomba ook zo?quote:Op maandag 6 mei 2013 23:34 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Heb je mijn filmpjes gezien?
[..]
Niet dat ik je op andere gedachten wil brengen ofzo. Ik was ook altijd zeer tevreden over mijn Roomba. Alleen toen ik een stukje groter ging wonen merkte ik dat hij niet altijd overal kwam en ben ik overgestapt op een Neato, die doordat hij gestructureerder te werk gaat wel overal komt.
En ook de Vorwerk pakt niet alle hoekjes en randjes. Maarja als ik zelf stofzuig sla ik ook wel eens een hoekje over.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:47 schreef Tamara123123 het volgende:
Mja maar de meeste robots zijn rond dus die doen de hoekjes wn randen ook niet goed.
Als je dat "probleem" wilt verhelpen kan je het beste voor een Vorwerk gaan. Maarja daar zit 'n prijskaartje aan...
oh ja ik bedoelde meer het botsen, niet echt dat hij de weg kwijt raakt want zo groot is mijn appartement nou ook weer nietquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:48 schreef Tamara123123 het volgende:
Inderdaad daar heb je gelijk in. Het blijft een apparaat...
@sharana, ja dat is nog steeds zo. De roomba heeft geen GPS dus raakt daardoor sneller de weg kwijt indien het een wat grotere ruimte betreft (of als er meerdere ruimtes zijn).
De Neato heeft ook geen GPS. Dat ding werkt gewoon met lidar. Hij zendt lichtgolven uit die terugkaatsen via objecten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:48 schreef Tamara123123 het volgende:
Inderdaad daar heb je gelijk in. Het blijft een apparaat...
@sharana, ja dat is nog steeds zo. De roomba heeft geen GPS dus raakt daardoor sneller de weg kwijt indien het een wat grotere ruimte betreft (of als er meerdere ruimtes zijn).
Hij maakt zelf een map van de kamer, terwijl hij er door rijd. Hij gebruikt echt geen GPS, heb je wel eens geprobeerd om een GPS-apparaat binnenshuis te gebruiken? Daar kan hij geen of niet voldoende satellieten ontvangen en zo'n Neato moet het natuurlijk in elk huis doen (dus ook in een kelder).quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:29 schreef Tamara123123 het volgende:
Ja en hoe onthoudt hij dan zijn locatie? En waar die al geweest is? En hoe komt die dan terug bij zijn oplaad station, als die in een volledig andere kamers staat?
Dat laatste vind mijn vriendin inderdaad heel leuk, daar gaat ze echt naar staan kijkenquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:44 schreef BillsGate het volgende:
...maar het werkt wel
Ik vind het nog steeds wel een raar gezicht: Onze Neato werkt eerst de woonkamer af, daarna de hal en als laatste de slaapkamers (appartement). Opeens als hij ergens achterin een slaapkamer is, stopt hij met zuigen en kachelt hij op zijn gemak de slaapkamer uit, door de hal, richting de woonkamer.
Daar stopt hij even, alsof hij denkt "hoe zat het ook alweer?" en na een paar tellen rijdt hij met een keurige boog om de eettafel naar zijn laadstation.
Een centimeter of twintig voor het laadstation stopt ie, draait ie om en rijdt ie voorzichtig achteruit. De laatste paar centimeter schudt hij nog een beetje met zijn kont tot hij het laadstation raakt, alsof hij zich lekker effe nestelt op zijn plekje
Heb een Samsung gehad (niet deze, het model hiervoor).quote:Op zondag 23 juni 2013 11:49 schreef AnkeV het volgende:
Een nieuwe navibot met "uitklapbare" borstels:
Specs bij Coolblue: hier
Video bij RoboCleaners:hier
De zijborstels "klappen uit" wanneer ze de hoeken naderen. Dit is een geweldige stap vooruit denk ik.
Toestel heeft 8 programma's en blijkbaar een spot "mode".
quote:Op zondag 23 juni 2013 11:49 schreef AnkeV het volgende:
Een nieuwe navibot met "uitklapbare" borstels:
Specs bij Coolblue: hier
Video bij RoboCleaners:hier
De zijborstels "klappen uit" wanneer ze de hoeken naderen. Dit is een geweldige stap vooruit denk ik.
Toestel heeft 8 programma's en blijkbaar een spot "mode".
wel je plinten vast zetten he?quote:
Klopt, alleen hebben we hier in nederland geen xv21 maar de xv25 (is gewoon de naam maar is dezelfde uitvoering).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:10 schreef Geckoo het volgende:
interessant topic!
* Geckoo is zelf ook aan het kijken naar een Neato XV-25
rede voor de 25 is dat deze geschikt is voor (honden)haren.
Hoe zijn de ervaringen wbt andere fabrikanten hierover?
klopt het dat de XV-21 en de XV-25 gelijk zijn?
maakt mij niet zoveel uit, als hij maar overal komt !quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:17 schreef AnkeV het volgende:
is inderdaad spotgoedkoop, maar is gewoon een random rijdend projectiel. Effect verkrijg je door de deuren te sluiten en dan het toestel zijn "batterij" leeg te laten rijden.
Ik heb twee katten en die vechten ongeveer 3 keer per dag, elke keer na een knokpartij liggen er overal vlokken haar. Ik zet de stofzuiger nu elke dag aan en hij haalt gewoon netjes al het haar weg. Ik doe nu 1x per week in het weekend zelf de kasten en bank etc stofzuigen omdat hij daar natuurlijk niet komt maar ik merk dat er daar ook veel minder haar en stof ligt omdat het huis dus elke dag netjes bijgehouden wordt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef SEMTEX het volgende:
Zijn de robot stofzuigers een beetje effectief tegen grote hopen kattenhaar? Ik heb een Britse korthaar en we moeten relatief vaak stofzuigen. Ik weet niet of de robot stofzuiger daar op den duur van 'in de stress' schiet of dat hij dat goed trekt? Als de robot overdags een baantje doet, zou dat al veel werk schelen.
Hebben jullie ervaring met die combinatie?
Dank je! Klinkt erg goedquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:59 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Ik heb twee katten en die vechten ongeveer 3 keer per dag, elke keer na een knokpartij liggen er overal vlokken haar. Ik zet de stofzuiger nu elke dag aan en hij haalt gewoon netjes al het haar weg. Ik doe nu 1x per week in het weekend zelf de kasten en bank etc stofzuigen omdat hij daar natuurlijk niet komt maar ik merk dat er daar ook veel minder haar en stof ligt omdat het huis dus elke dag netjes bijgehouden wordt.
Wel even elke dag nadat hij klaar is het bakje legen want die zit wel elke keer vol met kattenhaar
ik zou echt niet meer zonder willen, heb geen zin om elke dag kattenhaar ewg te zuigen maar irriteer mij ook aan de haren in het huis, dat is dus nu over
Wij hebben ook 2 britjes, waarvan er eentje op het moment "sneeuwt", de vlokken vliegen in het rond, zo aan het verharen is ze.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef SEMTEX het volgende:
Zijn de robot stofzuigers een beetje effectief tegen grote hopen kattenhaar? Ik heb een Britse korthaar en we moeten relatief vaak stofzuigen. Ik weet niet of de robot stofzuiger daar op den duur van 'in de stress' schiet of dat hij dat goed trekt? Als de robot overdags een baantje doet, zou dat al veel werk schelen.
Hebben jullie ervaring met die combinatie?
Ehmz ik ben geen expert dus ik durf niet echt iets aan te raden maar ik heb de roomba 630 en ben er heel erg tevreden over! Ik heb hem gekocht bij coolblue voor 300 euro. Bij de Neato staat er specifiek bij dat het goed is voor huisdier haren maar ik vind dat mijn roomba het ook echt top doet, alle vlokken haar zijn weg.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dank je! Klinkt erg goedWelk merk zou jij aanraden?
Een beetje offtopic maar misschien toch even een snelle tip, gebruik de furminator om je katten te kammen, dit scheelt echt zo ontzettend veel haar! Niet schrikken van hoeveel haar er van je kat af komt met dat ding, als ik mijn beide katten gefurminate heb ligt er altijd zoveel haar dat ik er weer een nieuwe kat van kan makenquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:21 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wij hebben ook 2 britjes, waarvan er eentje op het moment "sneeuwt", de vlokken vliegen in het rond, zo aan het verharen is ze.Grote vlokken pakken we direct weg, maar de rest pakt onze Kasper wel en dat gaat echt prima. Tegen de avond ligt er best veel haar, maar 's ochtends is alles weer netjes. Bakje van Kasper leeg ik dit moment om de dag. Wij hebben een Neato trouwens.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:33 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Een beetje offtopic maar misschien toch even een snelle tip, gebruik de furminator om je katten te kammen, dit scheelt echt zo ontzettend veel haar! Niet schrikken van hoeveel haar er van je kat af komt met dat ding, als ik mijn beide katten gefurminate heb ligt er altijd zoveel haar dat ik er weer een nieuwe kat van kan maken
nog even de laatste OT danquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:24 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
ook OT: Ik gebruik nu dagelijks of om de dag een slickerborstel, maar zo'n furminator(geweldig woord!) lijkt me wel wat. Dank voor de tip!
heb je er geen garantie meer op?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:03 schreef crowone het volgende:
Het lijkt erop dat mijn VR100 af en toe over de schreef gaat. Soms gaat hij met de magneetband aan de haal om vervolgens aan de verkeerde kant in de stress te schieten.
Nu lijkt het erop dat een deel van mijn magneet band niet meer zo magnetisch is als de rest.
Kan dit en is dat te herstellen of moet ik een nieuwe band gaan kopen?
ps. het dus dus alleen dat stukje band wat problemen geeft, als ik de andere rol pak werkt alles naar behoren.
Geheel mee eens, als je minder wilt besteden is dit een prima alternatief.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:02 schreef monsterd. het volgende:
Prijs/kwaliteitsverhouding vind ik geweldig
Mijn collega heeft een transparante mat onder zijn bureaustoel en overal waar de stofzuiger kan komen is verkleurd. Direct zonlicht komt er niet in die kamer. Het UV licht heeft wel degelijk invloed op gevoelige materialen.quote:
Hij lijkt heel erg op de Dustbot Pluto, maar misschien heeft hij niet alle opties (aangezien hij meer dan de helft goedkoper is).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:02 schreef monsterd. het volgende:
Ik zie dat het niet genoemd is maar de Aldi heeft volgende week een robotstofzuiger in de aanbieding voor 129 euro.
Wij hebben er ook een ongeveer een jaartje geleden aanschaft en hij bevalt tot nu toe prima. Hij is misschien niet super slim maar veegt wel het meeste weg. Prijs/kwaliteitsverhouding vind ik geweldig
Kan gewoon uitgezet worden imo. Maar je bent gewaarschuwd.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef quirina het volgende:
Dan plak je dat uvlampje toch af?
Of trek je dat lampje eruit.
Ik heb hem ook gekocht. De gebruiksaanwijzing zit bovenop het piepschuim, wellicht zit hij nog tussen piepschuim en doos.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:17 schreef quirina het volgende:
Ik heb hem gekocht bij de aldi. Toch maar eens proberen ( ook al kan ie geen plinten stoffen!)
Hangt nou aan de lader.
De dweilfunctie is een giller! Als je daar je huis mee moet dweilen...
gebruiksaanwijzing zit er niet bij.
Maar goed googlen doet wonderen.
http://www.pdfuploader.com/uppdfs/24/manual.pdf
Inclusief spelfouten (aj)
Er zit ook een scheduler op t ding ( hoe dat gaat geen idee als iemand anders daarbij kan helpen graag)
Verder zitten er reservefiltertjes bij en een krabbertje/borsteltje dinges en een virtual wall waar dikke batterijen in gaan en een afstandsbediening waar aaa batterijen in moeten. En een reserve(muize)dweiltje.
Ben benieuwd.. Als het niks is breng ik hem zo naar de Aldi terug.
En hij lijkt inderdaad op de dustbot pluto alleen is de aldiprijs beter.
UVlampje zit er ook op en kan idd uit.
zal eens zien of ie een beetje t huis schoon kan wapperen. Anders gaat ie terug en kijk ik wel verder voor een neato.
Ik heb foto's van de Nederlandse handleiding gemaakt, de komende 2 weken is hij hier (wetransfer) te downloaden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:23 schreef quirina het volgende:
Nope nog eens gekeken maar geen gebruiksaanwijzing in de doos.
Ben benieuwd straks, hij moet eerst ff goed opladen en dan maar eens zien wat ie allemaal kan.
Heb jij toevallig een Nederlandse gebruiksaanwijzing erbij? En zou je die eventueel naar mij willen pmen?
Vastplakken?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:18 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ik heb hem ook! Ben benieuwd wat en hoe hij het gaat doen.
Wat ik wel nu al vervelend vind is dat het oplaadstation niks weegt en dus echt tegen een vlakke muur geplaatst moet worden en dus niet tegen een plint aan kan staan want dan pakt de stofzuiger hem niet... Dat is wel erg jammer. Dus moet daar nog even iets op bedenken.
Ja die dweil snap ik ook niet helemaal... Maar we zullen het ervaren. En anders gaat hij idd terug naar de Aldi en ga ik me verdiepen in wat beters. Hij heeft net al een klein rondje gedaan omdat hij dus het oplaadstation niet pakte. Wel grappig hoe hij te werk gaat. En aan mij om de dingetjes van de vloer te halen
Ik plak het liever niet op de grond vast. En op de plint gaat niet werken. Heb een plint die wat rond loopt.quote:
Bedankt!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:30 schreef 44pje het volgende:
[..]
Ik heb foto's van de Nederlandse handleiding gemaakt, de komende 2 weken is hij hier (wetransfer) te downloaden.
Ik kwam net naar dit topic met het zelfde probleem. Had al eerder gelezen dat je de 2 batterijen van vakje kan verwisselen en in het menu 'New Battery' kan kiezen. Dat heeft 1 keer gewerkt maar nu dus niet meer. Mijn Neato doet nu net aan de woonkamer op 1 charge en moet dan weer laden. Vroegah deed hij het hele huis met gemak op 1 batterij.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:06 schreef Tamara123123 het volgende:
Mijn neato is een beetje van het padje af. Hij rijdt met een batterij nog maar n kwartiertje gaat dan terug laden. Vergeet waar die is gebleven en doet hetzelfde stuk, dit 3x tot hij niet meer herlaad (logisch doet hij niet eindeloos).
Maar waar die eerst elke dag het gehele huis deed met tussenladingen doet die nu alleen 1/3 en dat dus 3x!
Wat te doen? Is hij te resetten? Of terug naar de winkel voor garantie?
Tip 2 zorg voor batterijenquote:Op maandag 8 juli 2013 18:59 schreef TommyGun het volgende:
Ik heb het laatste exemplaar van Aldi Kastelenplein (Eindhoven)
Volgens de dame achter de kassa heb je 1 maand de tijd om 'm te retourneren indien 'ie niet bevalt.
Tip: maak een kopie van het bonnetje (vervaagt na een tijdje).
Zojuist een uurtje of 2 gespendeerd aan het zo veel mogelijk weghalen van (lage) objecten (zoals snoeren en dergelijke), nu maar eens uitpakken en opladen!
Of je iets fout doet weet ik niet, bij mij staat het laadstation onder de bank, vandaag stond hij in de gang toen ik hem terug stuurde en toen vond hij hem ook na een beetje zoeken. Bij mij draait ie een rondje, als hij hem niet ziet rijdt hij een willekeurige kant op (5m ofzo) en draait dan weer een rondje, net zolang tot hij zijn nestje ziet. Hij moet wel een open zichtlijn met de sensor hebben, heb je hem niet om een hoekje of zoiets staan?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:09 schreef quirina het volgende:
Aldibot:
Pluspunt(en):
-veegt goed alles op, afstandsbediening werkt ook goed om te sturen ( of om weg te sturen)
-werkt 90 minuten.
-komt overal ( had ik niet verwacht)
-gaat ook vrij soepel drempels over.
Minpunt(en):
-vind Dock niet uitzichzelf ( of ik doe hier iets fouts mee)
Dustbot plutoquote:-de dweilfunctie....
![]()
-loopt vast op m'n buisframen stoelen ( zet ik maar omhoog) geeft nadat ie vrijkomt pas een error. Ff uit en aanzetten lost dit op, maar is wel lastig als die robot werkt als je er niet bij bent.
-scheduler?? What?? How??
- reserveonderdelen... Mjaa waar bestellen we die?? Er zit een reservesetje bij maar als die ook versleten zijn zit je mooi zonder.
quote:Al met al valt ie tot nu toe mee. Voor 129 euro. Je valt je er geen buil aan. Of ie lang mee zal gaan geen idee.
ducktape!quote:Op maandag 8 juli 2013 22:58 schreef TommyGun het volgende:
Die Aldibot zorgt wel voor een bak aan licht zeg... power led + charge led van het docking station en LCD van de bot zijn niet uit te krijgen.
Gratis disco!quote:Op maandag 8 juli 2013 22:58 schreef TommyGun het volgende:
Die Aldibot zorgt wel voor een bak aan licht zeg... power led + charge led van het docking station en LCD van de bot zijn niet uit te krijgen.
Het is een afgeleide van de LL-A320.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:17 schreef quirina het volgende:
Ik heb hem gekocht bij de aldi. Toch maar eens proberen ( ook al kan ie geen plinten stoffen!)
Hangt nou aan de lader.
De dweilfunctie is een giller! Als je daar je huis mee moet dweilen...
gebruiksaanwijzing zit er niet bij.
Maar goed googlen doet wonderen.
http://www.pdfuploader.com/uppdfs/24/manual.pdf
Inclusief spelfouten (aj)
Er zit ook een scheduler op t ding ( hoe dat gaat geen idee als iemand anders daarbij kan helpen graag)
Verder zitten er reservefiltertjes bij en een krabbertje/borsteltje dinges en een virtual wall waar dikke batterijen in gaan en een afstandsbediening waar aaa batterijen in moeten. En een reserve(muize)dweiltje.
Ben benieuwd.. Als het niks is breng ik hem zo naar de Aldi terug.
En hij lijkt inderdaad op de dustbot pluto alleen is de aldiprijs beter.
UVlampje zit er ook op en kan idd uit.
zal eens zien of ie een beetje t huis schoon kan wapperen. Anders gaat ie terug en kijk ik wel verder voor een neato.
Bij mij is het niet "vroeger" want hij is nog maar net 6 maanden oud. Ik heb ook het idee dat dit van het ene op het andere moment gebeurt is. Langzaam terug lopen van de batterijen is niet het geval geweest...quote:Op maandag 8 juli 2013 18:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik kwam net naar dit topic met het zelfde probleem. Had al eerder gelezen dat je de 2 batterijen van vakje kan verwisselen en in het menu 'New Battery' kan kiezen. Dat heeft 1 keer gewerkt maar nu dus niet meer. Mijn Neato doet nu net aan de woonkamer op 1 charge en moet dan weer laden. Vroegah deed hij het hele huis met gemak op 1 batterij.
Gewoon inpakken en retour doen en een nieuwe afrekenen bij de kassa.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:42 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij de Aldi...
En als ze geen nieuwe hebben vraag je je geld terug en leg je wat bij voor een betere.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:15 schreef crowone het volgende:
[..]
Gewoon inpakken en retour doen en een nieuwe afrekenen bij de kassa.
Wat dat betreft ben ik wel fan van de Aldi, gewoon zonder te zeuren kan het retour.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:41 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Nou ik heb zonder problemen een nieuwe gekregen. En als die het ook binnen een week begeeft dan krijg ik mijn geld zonder probleem terug. Al met al gewoon netjes opgelost dus van de Aldi.
Dit vind ik toch niet bepaald een reclame hoor...na vier keer pas een goede?quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:13 schreef miertje1729 het volgende:
Ik had eerder al eens een reactie geplaatst over neato, maar wou toch nog even kwijt dat ik voor de 4 de maal een neato heb gekocht maar deze keer in een andere winkel...
ik heb hem nu al 3weken in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over, doet zijn ronde in huis in 1keer en heeft nog geen 1 keer geklaagd, in tegenstelling tot die andere....gelukkig heb ik voor die andere 3 altijd mijn geld terug gehad :-)
Dus voor iedereen die nog twijfelt, het is een aanrader en zeker met huisdieren...
Ik heb de mijne bij coolblue gekocht omdat hij daar nu in de solden staat en hij rijdt hier om de twee dagen rond ik zet hé ook boven neer en doet zijn ronde daar ook zonder probleem...
Geen garantie meer? (2 jaar), Zo ja, dan de dealer contacten (info@robocleaners.com), bon opsturen (inscannen) en je hebt in no time een nieuwe.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:35 schreef _VoiD_ het volgende:
dat was ook mijn plan. hopelijk kunnen ze er nog ergens een vandaan toveren.
Ja, Robocleaners verzorgt de garantie afhandeling voor Nederland en Belgie, en ik moet zeggen dat doen ze erg goed.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:40 schreef _VoiD_ het volgende:
nog wel garantie, ding is 8 maanden oud. maar hij is al opgestuurd naar redcoon. Dan moet ik die dus eerst weer terugkrijgen neem ik aan.
maar is robocleaners de importeur dan?
Jup, die van ons heeft in het nieuwe huis ook kuren. Zuigt maar 10 minuten en gaat dan terug naar z'n basis om 20 minuten te laden en dan weer 10 minuten zuigen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 07:21 schreef Scorpie het volgende:
Die neato's hebben wel veel problemen als ik het zo hoor.
Ik heb een vermoeden dat het niet zo zeer aan de accu ligt, maar aan de manier waarop Neato met de accu omgaat. Een vol opgeladen Neato zal zich tot zo'n 20% leegrijden en dan gaan opladen. Het probleem lijkt alleen te zijn dat hij die overige 20% niet meer ziet na het opladen, alleen de 80% die is opgeladen. Dus bij zijn volgende rondje stopt hij weer bij 20% (van die 80%) en gaat weer laden. Dat circeltje gaat door tot Neato feitelijk gaat opladen bij 99% en vervolgens die 1% ziet als 100%.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:15 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Jup, die van ons heeft in het nieuwe huis ook kuren. Zuigt maar 10 minuten en gaat dan terug naar z'n basis om 20 minuten te laden en dan weer 10 minuten zuigen.
Heb je vermoeden dat de accu naar z'n grootje is.
Iemand suggesties waar ik het beste nieuwe/betere accu's kan bestellen?
Dat gaan we in ieder geval proberen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:43 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat het niet zo zeer aan de accu ligt, maar aan de manier waarop Neato met de accu omgaat. Een vol opgeladen Neato zal zich tot zo'n 20% leegrijden en dan gaan opladen. Het probleem lijkt alleen te zijn dat hij die overige 20% niet meer ziet na het opladen, alleen de 80% die is opgeladen. Dus bij zijn volgende rondje stopt hij weer bij 20% (van die 80%) en gaat weer laden. Dat circeltje gaat door tot Neato feitelijk gaat opladen bij 99% en vervolgens die 1% ziet als 100%.
Ingewikkeld verhaal, I know. Maar het komt er op neer dat het vervangen van de accu's misschien niet de oplossing is. Lijkt een software fout te zijn. Wat bij mij heeft geholpen in het verleden is om de accu's helemaal leeg te laten lopen. Dan zal je ook meteen zien dat wanneer Neato denkt dat hij leeg is, hij eigenlijk nog genoeg energie heeft om een klein rondje te doen.
1. Laat Neato een rondje rijden tot hij wil gaan opladen.
2. Zet hem stil en zorg dat het display aan blijft staan (zodat hij sneller leeg is).
3. Wanneer het scherm uit is druk je 2 keer op de oranje knop. Neato zal weer aanspringen. Je zal zien dat hij nu bereid is nog een rondje te rijden terwijl hij eerst nog dacht leeg te zijn.
4. Blijf dit herhalen tot Neato helemaal niet meer aan gaat. Het kan zomaar zijn dat je het een stuk of 10 keer moet herhalen, zo erg kan die accu verneukt zijn.
5. Sluit Neato nu direct aan op de oplader (niet tegen de docking station, echt de kabel inpluggen).
6. Laat de accu de hele nacht opladen.
Dit zou de accu problemen op korte termijn moeten oplossen, maar het blijft pure symptoom bestrijding. Waarom die accu's op deze manier verneukt worden is mij een raadsel. Je kan je hele unit terug sturen en een nieuwe vragen, maar als het een software probleem is dan zal de nieuwe precies het zelfde probleem hebben.
Zou die fabrikant dat dan nu niet weten?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:04 schreef TigerXtrm het volgende:
Een geheugen probleem is de enige verklaring voor het feit dat hij denkt dat hij leeg is maar ondertussen nog genoeg lading heeft op te starten. Het begon bij mij inderdaad ook na die firmware update naar 3.1 dacht ik. Ik zit te zoeken naar manieren om terug te gaan naar de originele firmware, maar helaas nog niets gevonden.
Vind ik ook. Maar heb tot nu toe niets gehoord of gelezen er over.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Zou die fabrikant dat dan nu niet weten?
Beetje raar om er dan een half jaar niets mee te doen als zoveel mensen er klachten over hebben.
Als je hem reset gaat hij toch terug naar de aankoop versie?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:04 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zit te zoeken naar manieren om terug te gaan naar de originele firmware, maar helaas nog niets gevonden.
Ik wist niet eens dat dat kon. Hoe moet je dat doen dan, want er staat geen optie daarvoor in het menu.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:34 schreef crowone het volgende:
[..]
Als je hem reset gaat hij toch terug naar de aankoop versie?
Top! Ga ik dat eens proberen, kijken of dat verschil maakt.quote:Op maandag 2 september 2013 07:08 schreef Yemanja het volgende:
volgens mij reset je naar fabrieksinstellingen door de oranje knop tegelijk met de onderste kleine zwarte in te drukken en even vasthouden.
zit net te kijken, maar die hebben ze er niet uitgegooid?quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:58 schreef Aventura het volgende:
Na 2 jaar wikken & wegen heb ik net een Neato XV-15 besteld. Bij Redcoon, daar is-ie het goedkoopst, voor zover ik weet. Now we wait...
quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:05 schreef Aventura het volgende:
Huh, ik zie 'm niet meer. Had ik zeker de laatste! Heb er ¤ 328 voor betaald.
Zo, ben druk met de Neato bezig. Vast een paar bevindingen: hij loopt vast op de voet van onze barkrukken. Die lopen zeg maar schuin omhoog en zijn glad. Daar moet ik dus even wat op vinden. Dan de grote test, onze bovenverdieping met zwart tapijt. Hij begon enthousiast, maar toen meldde-ie steeds dat er een obstacle removed moest worden. Geen obstakel te zien. En nu is de accu leeg. Straks weer even kijken, ik hoop echt dat het niet door het tapijt komt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:58 schreef Aventura het volgende:
Na 2 jaar wikken & wegen heb ik net een Neato XV-15 besteld. Bij Redcoon, daar is-ie het goedkoopst, voor zover ik weet. Now we wait...
Wil bij nog wel eens gebeuren dat er een haartje of stof voor het laser oog zit waardoor hij denkt dat er iets voor hem staat.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Zo, ben druk met de Neato bezig. Vast een paar bevindingen: hij loopt vast op de voet van onze barkrukken. Die lopen zeg maar schuin omhoog en zijn glad. Daar moet ik dus even wat op vinden. Dan de grote test, onze bovenverdieping met zwart tapijt. Hij begon enthousiast, maar toen meldde-ie steeds dat er een obstacle removed moest worden. Geen obstakel te zien. En nu is de accu leeg. Straks weer even kijken, ik hoop echt dat het niet door het tapijt komt.
Vriendin ging niet door?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:37 schreef _VoiD_ het volgende:
ik heb hem nog maar hij is nu weer 2 weken in gebruik...
Je hoopte dat je vriendin Neato zou vervangen zeker?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:55 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
oh jawel, maar kreeg niet echt reactie en het appartement werd vies
Ik zou meteen contact opnemen met de dealer (robocleaners) die vragen je niet je robot terug te sturen maar die sturen nieuw batterij pack. Wel even de bon scannen en meesturen in je mail.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Nou ik ga mijn Neato binnenkort terugsturen naar Coolblue. Batterij problemen zin inmiddels dusdanig erg dat hij op een 'volle' lading amper 10 minuten kan rijden.
Bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:55 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Ik zou meteen contact opnemen met de dealer (robocleaners) die vragen je niet je robot terug te sturen maar die sturen nieuw batterij pack. Wel even de bon scannen en meesturen in je mail.
wat is kort? Ik heb de Neato XV-15 en die kan ook niet al te lang zuigen. Ik gok dat-ie er vandaag na 45 minuten mee ophield. Ik weet niet wat de normale zuigduur is eigenlijk. Opladen duurt ook erg lang.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:24 schreef Knexpert het volgende:
Hier hetzelfde gelazer met de accu, mijn neato rijdt ook nog maar heel kort en redt het niet eens meer om het basisstation te bereiken. Het gedonder is hier ook begonnen na de update naar 3.1.
Morgen ga ik ook uitzoeken hoe ik nog aanspraak kan maken op de garantie.
10 tot 15 minuten en dan gaat mijn neato weer terug naar zijn honk. Hierna vertrekt hij nog 2 keer en na de laatste keer komt hij tot op een halve meter van het basisstation, dan is de batterij leeg.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
wat is kort? Ik heb de Neato XV-15 en die kan ook niet al te lang zuigen. Ik gok dat-ie er vandaag na 45 minuten mee ophield. Ik weet niet wat de normale zuigduur is eigenlijk. Opladen duurt ook erg lang.
Terug sturen voor garantie. Had ik vorige maand ook last van.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:33 schreef Knexpert het volgende:
[..]
10 tot 15 minuten en dan gaat mijn neato weer terug naar zijn honk. Hierna vertrekt hij nog 2 keer en na de laatste keer komt hij tot op een halve meter van het basisstation, dan is de batterij leeg.
http://www.nu.nl/tech/362(...)gt-forse-update.htmlquote:Robotstofzuiger Roomba krijgt forse update
De nieuwe robotstofzuiger van iRobot heeft geen traditionele borstel meer en zou daardoor veel beter moeten schoonmaken.
Foto: NU.nl/Joost Nederpelt
Dat stelt fabrikant iRobot althans.
De Roomba 800-serie werd dinsdag onthuld in de Verenigde Staten. De Roomba 880, het duurste model, gaat daar direct in de verkoop voor 699 dollar. iRobot laat aan NUtech weten dat het nog niet bekend is wanneer de nieuwe Roomba naar Nederland komt.
De nieuwe Roomba heeft de traditionele borstel die onder de stofzuiger te vinden is, vervangen door een soort borstel van rubber. De cilinder draait nog steeds rond, maar zou beter in staat zijn vuil van de grond te halen en in het afzuigsysteem te scheppen.
Bovendien moet de Roomba 880 geen last meer hebben van haren die verstrikt raken in de borstels.
Daarnaast belooft de fabrikant een tot vijf keer betere zuigcapaciteit dan bij voorgaande modellen. In combinatie met de nieuwe rubber 'borstel' zou de Roomba 880 daarom in staat zijn 50 procent meer vuil op te zuigen dan voorheen. Tot slot beschikt de nieuwste robotstofzuiger over een 60 procent grotere afvalbak.
De Roomba-lijn bestaat dit jaar elf jaar en iRobot heeft al ruim tien miljoen exemplaren verkocht. Inmiddels hebben ook fabrikanten als Samsung en LG eigen robotstofzuigers op de markt.
Waarom hoor je AnkeV daar dan niet weer meteen overquote:Op zondag 3 november 2013 19:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Terug sturen voor garantie. Had ik vorige maand ook last van.
Nice, al zal het wel $ = ¤ worden, en 799 voor een upgrade vind ik wat prijzig, m'n 564 PET doet het nog prima, kan gewoon nog steeds op een acculading een flinke poos (2 uur ofzo) vooruit, en dus meerdere vertrekken doen. Eat that Neatoquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/tech/362(...)gt-forse-update.html
AnkeV is sowieso een beetje stil de laatste tijd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waarom hoor je AnkeV daar dan niet weer meteen over
Uitgezogenquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
AnkeV is sowieso een beetje stil de laatste tijd.
Wij van WC-Eend...quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nu.nl is onderdeel van Roomba ja?quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:23 schreef BillsGate het volgende:
[..]
Wij van WC-Eend...
Ik vind het meer weglezen als een advertorial dan als een serieus journalistiek verslag
Zal waarschijnlijk een stukje copy/paste zijn van een of ander persbericht, beetje aangepast/vertaald.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:23 schreef BillsGate het volgende:
[..]
Wij van WC-Eend...
Ik vind het meer weglezen als een advertorial dan als een serieus journalistiek verslag
Heh, Roomba gaat dingetjes van Neato stelenquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Bovendien moet de Roomba 880 geen last meer hebben van haren die verstrikt raken in de borstels.
Een accu die een kwartier meegaat?quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:42 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Heh, Roomba gaat dingetjes van Neato stelen![]()
Heb ik met mijn nieuwe Neato geen last meer van. Hij leek even een paar laad cycles nodig te hebben om op volle sterkte te komen, maar hij doet het hele huis nu in één rondjequote:Op dinsdag 12 november 2013 13:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Een accu die een kwartier meegaat?
Je nieuwe neato? Moest je hem omruilen dan?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Heb ik met mijn nieuwe Neato geen last meer van. Hij leek even een paar laad cycles nodig te hebben om op volle sterkte te komen, maar hij doet het hele huis nu in één rondjeHoop dat het zo blijft.
Ja de oude had last van een batterij die amper 10 minuten mee ging. Dus een hele nieuwe gekregen (nieuwer model ook, lijkt het).quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je nieuwe neato? Moest je hem omruilen dan?
Kreeg van de leverancier te horen dat er 1 batch was met slechte accu's. Die worden allemaal kosteloos vervangen als mensen er last van krijgen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:51 schreef TigerXtrm het volgende:
Ja de oude had last van een batterij die amper 10 minuten mee ging. Dus een hele nieuwe gekregen (nieuwer model ook, lijkt het).
Ik heb m'n leverancier ook even aangeschreven. Mijn accu houdt het ook maar 15 minuten vol. Aangezien we nog aan het verbouwen zijn, staat de neato al vanaf de verhuizing onder de kast zonder rond te gaan, maar wil hem toch wel erg graag weer klaar hebben, een nieuwe accu dus.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:27 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Kreeg van de leverancier te horen dat er 1 batch was met slechte accu's. Die worden allemaal kosteloos vervangen als mensen er last van krijgen.
Die van mij is inmiddels ook weer onderweg mijn kant op.
Wel nette service
Dat werkt op de lange termijn ook niet. Het werkt misschien 1 of 2 rondjes maar het is zeker geen lange termijn oplossing.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
De tip die me hier eerder werd gegeven van compleet ontladen en dan weer volladen heb ik nog niet geprobeerd.
Er blijven nou geen haren meer inhangen maar schoner wordt t er niet van hč ?quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:33 schreef crowone het volgende:
Welk merk was dit?![]()
http://ooe.orf.at/news/stories/2613969/
quote:
Deels hebben ze een punt, ze hebben bij Kassa toch ook weleens zo'n test gedaan met allerlei onmogelijke obstakels. Hoogpolig tapijt, barkrukken met brede ronde voet, dat soort dingen kunnen de meeste robotstofzuigers niet mee omgaan. Dus voor optimaal genot moet je wel deels een beetje rekening houden met je inrichting, anders kan je inderdaad beter zelf blijven stofzuigen.quote:
Best wat informatie.... op de vorige pagina's.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:01 schreef cb2013 het volgende:
Wat is er over de aldirobot stofzuiger te vinden? In Breda hebben ze 'm nog.
[ afbeelding ]
Even lezen dan, domquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:43 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Best wat informatie.... op de vorige pagina's.
Same here!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:18 schreef quirina het volgende:
Mijn aldibotje doet t nog steeds prima!
Geen accuproblemen enzo.
Kan je gerust kopen hoor!
Ik vind niks over dit model op internet?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:30 schreef _VoiD_ het volgende:
Iemand nog interesse in een Neato XV25? Ik heb een nieuwe gekregen omdat de vorige stuk was. Deze denk ik een maandje gebruikt en toen ingetrokken bij m'n vriendin. Sindsdien niet meer gebruikt.
Richtprijs 175 euro. Zit nog tot december garantie op.
De ruimte leent zich veel minder dan m'n oude appartement, vandaar dat ik hem niet meer in gebruik heb. Jammer, want het werkte ideaal.
Ik was scheel denkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Gewoon te vinden hoor: http://www.neatorobotics.com/eur_en/product/xv-25/
ik heb ook interesse! Als scorpie afhaakt moet je me maar dm'enquote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Gewoon te vinden hoor: http://www.neatorobotics.com/eur_en/product/xv-25/
Ik ook zojuistquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:37 schreef Catch22- het volgende:
heb de vhombot3 besteld. goede reviews en 389 euro met 50 euro cashback.
http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)ArtikelNummer=778355
Ik heb ze net besteld bij Robocleaners zelf. Kosten incl. verzenden 57,-. Dure hobby...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:25 schreef ueberduitser het volgende:
Weet iemand een "gut und günstig" adresje voor accu's(liefst de sterkere) en magneetband voor de Neato?
Ik heb de accu's ontladen, geladen en omgewisseld enige tijd geleden, maar dat was toch maar een tijdelijke oplossing.
Ja, die accu's is niet het sterktse punt van de Neato. Echter na een flinke schoonmaak beurt en de accu's vervangen doet ie het wel weer als nieuw....quote:Op zondag 2 februari 2014 20:15 schreef BillsGate het volgende:
[..]
Ik heb ze net besteld bij Robocleaners zelf. Kosten incl. verzenden 57,-. Dure hobby...
Is ie nog beschikbaar? Ik wil nog wel zo'n ding op de bovenverdieping.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:30 schreef _VoiD_ het volgende:
Iemand nog interesse in een Neato XV25?
Tja, het is niet anders, ik bestel ze ook maar.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:15 schreef BillsGate het volgende:
[..]
Ik heb ze net besteld bij Robocleaners zelf. Kosten incl. verzenden 57,-. Dure hobby...
Accu is matig rest okquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:19 schreef Rev- het volgende:
Werkt die ok? Dan heb ik wel interesse. Woon in 020 dus kan hem zo komen ophalen.
Ik weet niet over welk apparaat je het nu specifiek hebt? Voor de Roomba zijn er geen updates, voor de Neato wel, andere apparaten heb ik geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:35 schreef static het volgende:
Zijn er ook firmware updates voor die apparaten?
Batteryupgrade.comquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:25 schreef ueberduitser het volgende:
Weet iemand een "gut und günstig" adresje voor accu's(liefst de sterkere) en magneetband voor de Neato?
Ik heb de accu's ontladen, geladen en omgewisseld enige tijd geleden, maar dat was toch maar een tijdelijke oplossing.
Done! Werkt prima. Thanks!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:27 schreef Erasmo het volgende:
Een houtje op zijn voorkant lijmen zodat ie de onderkant van de kast wel raakt.
Misschien even wachten, de nieuwe neato komt eraan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:01 schreef Rockfire het volgende:
Mailtje gehad van Coolblue, ik heb een shoptegoed gekregen ter hoogte van de oorspronkelijke prijs van mijn Neato (399), waarmee ik in hun shops aankopen kan doen. Tijd om een nieuwe stofzuigrobot uit te zoeken dus, maar welke??
Te laatquote:Op zondag 16 maart 2014 13:55 schreef klipper het volgende:
[..]
Misschien even wachten, de nieuwe netto komt eraan.
De BotVac.
http://www.neatorobotics.com/series/botvac/
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat het verschil met de Vorwerk zal zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:55 schreef klipper het volgende:
[..]
Misschien even wachten, de nieuwe neato komt eraan.
De BotVac.
http://www.neatorobotics.com/series/botvac/
[ afbeelding ]
Grotere opvangbak, groter filter, grotere borstel.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:36 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat het verschil met de Vorwerk zal zijn.
weet iemand het verschil tussen de XV Signature en de XV Signature pro?quote:Op zondag 16 maart 2014 14:21 schreef Rockfire het volgende:
Te laat Ik heb al een Neato XV Signature besteld
Neato XV Signature Proquote:Op donderdag 17 april 2014 08:25 schreef deksels het volgende:
[..]
weet iemand het verschil tussen de XV Signature en de XV Signature pro?