Deze post begon bij mij op pagina 2 en ik vond 'm zo zonder context best dubieusquote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:07 schreef tiho1 het volgende:
Leg er eens een tijdje een natte handdoek op. Je hebt kans dat het dan zacht wordt.
Ik zie het idd. Het was iig geen huismiddeltje tegen priapisme. Haha.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:50 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Deze post begon bij mij op pagina 2 en ik vond 'm zo zonder context best dubieus
schuren met een lamellenschijf op haakse slijper of bijv. een excentrisch of bandschuurmachine. Werkt wel alleen bij van die echt uitgeharde lijm. Als het spul zacht wordt van de hitte kan je beter lijmverwijderaar gebruiken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:10 schreef Lastpost het volgende:
Ook even een klein klusvraagje van deze absolute nitwit op dit gebied. We zijn hier oude keukentegels aan het verwijderen en nu zit er een lijmlaag onder die amper is los te bikken. Zo'n dikke harde laag oranje/bruine zooi die er ruw geschat al zo'n 15 jaar of langer op zit.
Iemand toevallig een handige tip om die zooi makkelijker los te krijgen? Ben nu maar aan het bikken, schaven etc.
Ga je het laten plaatsen of ga je het zelf doen?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hier een klein klusvraagje: wij gaan binnenkort alle (riool)afvoeren plaatsen in ons huis. Als eerste is de WC en fonteintje aan de buurt, en de vraag is: moet ik dat nu al weten welk fonteintje (de bak -merk en type) ik precies wil hebben (ivm de plaats van de afvoer van het water) of is het genoeg dat ik weet waar het fonteintje moet komen (in welke hoek en dat de afvoer daar "in de buurt" gemaakt wordt)?
Ik krijg het niet gevonden op Google
Alvast bedankt!
Afvoeren gedeeltelijk zelf, gedeeltelijk met hulp van loodgieter (santair zelf weten we nog niet)quote:Op zondag 19 mei 2013 21:18 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ga je het laten plaatsen of ga je het zelf doen?
Ah okay. Typisch wil een loodgieter het wel graag vooraf weten ja, maar ze hebben wel redelijk standaard maten, dus voor een eerste gesprek is het nog niet echt nodig. Wat wel geldt is hoe meer info jij hebt, hoe beter de loodgieter jou zal adviserenquote:Op zondag 19 mei 2013 21:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Afvoeren gedeeltelijk zelf, gedeeltelijk met hulp van loodgieter (santair zelf weten we nog niet)Maar voor ik er 1 bel wildei k dit graag even weten want anders moet ik er nog een fonteintje uit gaan zoeken
(plaats weten we al wel)
Dank je! Dan ga ik toch maar op zoek naar een fonteintjequote:Op zondag 19 mei 2013 21:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ah okay. Typisch wil een loodgieter het wel graag vooraf weten ja, maar ze hebben wel redelijk standaard maten, dus voor een eerste gesprek is het nog niet echt nodig. Wat wel geldt is hoe meer info jij hebt, hoe beter de loodgieter jou zal adviseren
Ga naar de bouwmarkt. Kijk in het rek en kies een dimmer waarop staat "gloeilamp" en neem die.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:25 schreef ook_gek het volgende:
Een simpel klein vraagje. Ik wil een licht schakelaar vervangen voor een dimschakelaar. Hij moet alleen maar een gloeilamp te dimmen.
Nu zie ik allemaal soorten dimmers met en zonder travo. Ik neem aan dat een dimmer met travo alleen voor halogeen is?
Kan ik dan een dimmer zonder travo nemen?
Zo simpel dusquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:52 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ga naar de bouwmarkt. Kijk in het rek en kies een dimmer waarop staat "gloeilamp" en neem die.
Je herkent ze ook aan de prijs, die zijn het goedkoopst.
(ik had je vraag wel gezien, maar weet het antwoord ook niet, sorry)quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:27 schreef asfalthooligan het volgende:
Gekke vraag ,wij hebben glasvezel behang en geverfd met flexa vt oester.
Nu willen we stickers op de muur ,maar niks blijft plakken .
Dus hoe pakken we dat aan
En als je de bestaande stenen wanden wilt stukadoren als eindafwerking, en de vloer tegelen... zelfde volgorde? Dus eerst wand dan vloer?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:25 schreef Gieliovd het volgende:
Eerst stuc, dan kimband, dan wanden tegelen, dan vloer tegelen. Wegstrepen wat niet van toepassing is
Helder. Dank jequote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:16 schreef Gieliovd het volgende:
Zou ik wel doen. Je muur/wand bepaald de vloermaat.
Wellicht dat iemand er hier ook wat aan heeftquote:Op zondag 26 mei 2013 13:32 schreef FranticDJ het volgende:
Algemeen Bankwerken
Niet Verspanend Bankwerken
Verspanend Bankwerken
hmm ik ken 'm niet, maar als ik kijk naar hoe zo'n ding mechanisch werkt zou ik zeggen van niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Functioneert een waterstop aan de water-toevoer slang van een vaatwasser ook als hij in plaats van verticaal gemonteerd; horizontaal geplaatst is ?
Het is een standaard ding die vanaf de fabriek al aan mijn vaatwasser gemonteerd is; dus de stroomrichting zou dan goed moeten zijn. Maar ik kan nergens in de handleiding van Etna vinden of het specifiek horizontaal of verticaal gemonteerd/geplaatst dient te worden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:46 schreef FranticDJ het volgende:
Als het een waterstop is als in een terugslagklep, dan zou dat wel zo moeten zijn, mits de stroomrichting goed aangesloten is
Er staat gek genoeg ook nergens iets over in de handleiding; en het staat ook niet toevallig op het apparaat zelf vermeldquote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:02 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
hmm ik ken 'm niet, maar als ik kijk naar hoe zo'n ding mechanisch werkt zou ik zeggen van niet.
Elektrisch of mechanisch? Als het elektrisch is zou het m.i. niet uit moeten maken. Mechanisch kan ik me nog iets bij voorstellen dat ie verticaal moet. Neem anders contact op met Etna :p?quote:Op zondag 2 juni 2013 10:47 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is een standaard ding die vanaf de fabriek al aan mijn vaatwasser gemonteerd is; dus de stroomrichting zou dan goed moeten zijn. Maar ik kan nergens in de handleiding van Etna vinden of het specifiek horizontaal of verticaal gemonteerd/geplaatst dient te worden.
[..]
Er staat gek genoeg ook nergens iets over in de handleiding; en het staat ook niet toevallig op het apparaat zelf vermeld
Geen flauw idee of het elektrisch of mechanisch isquote:Op zondag 2 juni 2013 11:10 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Elektrisch of mechanisch? Als het elektrisch is zou het m.i. niet uit moeten maken. Mechanisch kan ik me nog iets bij voorstellen dat ie verticaal moet. Neem anders contact op met Etna :p?
Dat is niet altijd makkelijk te herkennen voor een leek. Als je meubels fineer afwerklaag hebben (google maar) of zijn gemaakt van spaanplaat dan is schuren en verven lastiger. Het kan uiteindelijk altijd, maar alleen echt hout zal mooi worden (afhankelijk van je definitie van mooi natuurlijk).quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:32 schreef Pebje_01 het volgende:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Heb mezelf aangemeld omdat ik sinds kort bezig ben met meubeltjes verven. Daarom mijn eerste vraag: Hoe herken ik een meubeltje dat niet verfbaar is? Bij sommige glanzende meubels denk ik, oh dat kan je vast niet verven dat lijkt niet te schuren of over te verven. Hoe weet ik dit voordat ik meubels koop waar ik niets mee kan eigenlijk. Alvast bedankt!
Teak is mooi en WIL je vooral niet schilderen meestalquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:03 schreef Gieliovd het volgende:
Teak is oliehoudend. Verf hecht even, rolt er dan af.
Kan wel, met speciale primer voor dit hout. Teak is mooooooooi.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 06:39 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Teak is mooi en WIL je vooral niet schilderen meestal
Hoe doe je dat dan? Hoe zou het stappenplan er dan uitzien?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 08:59 schreef koffielepel het volgende:
Wit vergeeld, en je ziet er alles op. Wij hadden de trap wit gemaakt met parket lak die op kleur was gemaakt.
Was relatief goedkoop en slijtvast, was wel acryl, dus houd daarmee rekening qua grondverf.
Maar goed, ik zou het nooit meer wit maken. En als je het toch doet, doe het dan in één keer.
Ik heb het in mijn studentenhuis ook gedaan, gewoon met standaard creme lak van de Hema. Volgens mij zelfs zonder grondverfquote:Op vrijdag 21 juni 2013 04:42 schreef arachide. het volgende:
Hoi!
In mijn nieuwe huisje (studentenkotje deluxe) ligt een houten vloer, deze is alleen fletsblauw. En daar ben ik niet zo weg van, dus ik wil het graag wit schilderen. Ik heb alleen niet echt een idee waar te beginnen.
Mijn stappenplan was:
1. vloer goed schoonmaken.
2. vloer schuren (welk schuurpapier/machine/wat dan ook: geen idee, iemand tips?)
3. vloer weer schoonmaken
4. twee (of 3?) lagen normale witte grondverf
En dan wilde ik het eigenlijk even aanzien tot kerst omdat die speciale slijtvaste verf keiduur is en ik niet weet of dat meteen haalbaar is. (Kan dat?)
5. 1 laag grondverf
6. 1 of 2 lagen speciale verf
Klopt dit plan een beetje of vergeet ik dingen? hoe lang ben ik hier ongeveer aan kwijt? Heeft iemand hier ervaring mee? Het oppervlakte van de vloer is zo'n 10 a 12 m2.
ik zou er maar een paar foto's van maken, anders is het cadeau zo wegquote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:22 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om geolied hout te lakken.
Vrees dat ik het antwoord al weet, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
We hebben namelijk voor ons huwelijk een tuinbankje gekregen waar iedereen wat opgeschreven heeft met een zwarte permanent marker.
Om er voor te zorgen dat ie nog jaren intact blijft en de tekst leesbaar blijft wilde ik em met blanke lak, lakken. Nu blijkt alleen dat ie geolied is.
Hierdoor ie schuren/schaven of het behandelen van het bankje met een olie verwijderend spul niet mogelijk.
Zou ik ook wel eens willen weten hoe kom je er nou achter welk stopcontact/lichtschakelaar bij welke stop hoort.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vraag me af of we een extra vriezer boven of in de schuur kunnen plaatsen (dit is niet de klusvraag). Ik twijfel alleen of het haalbaar is met de elektriciteit qua wattage per groep of hoe je dat ook noemt.
We hebben 3 groepen in huis. Er zit werkelijk geen enkele logica in wat onder welke groep valt. Ik wil dat dus eens gaan uitvogelen, het werd eens tijd na 10 jaar![]()
Stel dat ik te wetenben gekomen wat op welke groep zit. Hoe kom ik er dan achter hoeveel ik dan nog over heb voor de vriezer?
Kleiner boortje voorboren/toeren snelheid.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:14 schreef jogy het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat een betonboor niet op het laatste moment 3 millimeter verschuift?
En als die ook verschuift? Moet ik anders van te voren een kleine deuk inhakken oid?quote:
Die zijn vaak niet zo lomp, beetje druk erop lage toeren, anders met een spijker ??quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:18 schreef jogy het volgende:
[..]
En als die ook verschuift? Moet ik anders van te voren een kleine deuk inhakken oid?
Klinkt logisch. bedanktquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die zijn vaak niet zo lomp, beetje druk erop lage toeren, anders met een spijker ??
Aansluitwaarde van niks. Kan gewoon.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vraag me af of we een extra vriezer boven of in de schuur kunnen plaatsen (dit is niet de klusvraag). Ik twijfel alleen of het haalbaar is met de elektriciteit qua wattage per groep of hoe je dat ook noemt.
We hebben 3 groepen in huis. Er zit werkelijk geen enkele logica in wat onder welke groep valt. Ik wil dat dus eens gaan uitvogelen, het werd eens tijd na 10 jaar![]()
Stel dat ik te wetenben gekomen wat op welke groep zit. Hoe kom ik er dan achter hoeveel ik dan nog over heb voor de vriezer?
Hoe kan jij nou weten of ik genoeg over heb om een extra diepvries te plaatsen? Als ik meer dan drie apparaten in de keuken aan heb knalt de stop er uit dus zo zeker zou ik daar niet van zijn. Ik heb geen klein flatje ofzo dat op die drie groepen moet draaien, heb een heel huis met veel apparatuur.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:22 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Aansluitwaarde van niks. Kan gewoon.
Hoe zoek je dat uit?? Stop uit, kijken wat het niet meer doet
equote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Oppervlak is glad gaat tie lopen, metaal nog erger
Optellen hoeveel watt erop zit. Alles heeft een aansluitwaarde. Bij elkaar kan er theoretisch niet meer op dan 230 volt x 16 ampere = 3680 watt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe kan jij nou weten of ik genoeg over heb om een extra diepvries te plaatsen? Als ik meer dan drie apparaten in de keuken aan heb knalt de stop er uit dus zo zeker zou ik daar niet van zijn. Ik heb geen klein flatje ofzo dat op die drie groepen moet draaien, heb een heel huis met veel apparatuur.
En ik heb nergens gezegd dat ik niet weet hoe ik uit moet zoeken wat onder welke groep valt. Dat is gewoon een kwestie van de tijd ervoor nemen. Mijn vraag is hoe ik weet wat ik over heb.
Thanks, we gaan morgen eens puzzelen en rekenen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:25 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Optellen hoeveel watt erop zit. Alles heeft een aansluitwaarde. Bij elkaar kan er theoretisch niet meer op dan 230 volt x 16 ampere = 3680 watt.
Gezond verstand heet dat volgens mij. Een vrieskist heeft gemiddeld een aansluitwaarde van 90 watt en dat kan er in 99,9% van de gevallen zonder problemen bij.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe kan jij nou weten of ik genoeg over heb om een extra diepvries te plaatsen? Als ik meer dan drie apparaten in de keuken aan heb knalt de stop er uit dus zo zeker zou ik daar niet van zijn. Ik heb geen klein flatje ofzo dat op die drie groepen moet draaien, heb een heel huis met veel apparatuur.
En ik heb nergens gezegd dat ik niet weet hoe ik uit moet zoeken wat onder welke groep valt. Dat is gewoon een kwestie van de tijd ervoor nemen. Mijn vraag is hoe ik weet wat ik over heb.
Ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:42 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Gezond verstand heet dat volgens mij. Een vrieskist heeft gemiddeld een aansluitwaarde van 90 watt en dat kan er in 99,9% van de gevallen zonder problemen bij.
Verder volgende vraag verkeerd begrepen. Daarvoor inderdaad simpelweg optellen.
Ligt waarschijnlijk aan de (goedkope) transformator die niet geschikt is voor LED lampjes of dat het LED lampje niet dimbaar is.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Klein vraagje over klein klusje:
Heb net een lamp gemonteerd aan het plafond aan de keuken, de (supergoedkope) Tross van Ikea om precies te zijn. Heb één van de bijgeleverde GU10-halogeenlampjes vervangen door een LED-lamp (die daar gewoon op past en doet het ook prima) alleen... zodra je de lamp aanknipt, begint juist dié LED-lamp heel erg irritant te zoemen/piepen! Niet keihard maar toch zodanig irritant dat ik de lamp na een tijdje maar uitdoe. Toch lullig want die heb ik juist boven mijn aanrecht gemonteerd omdat ik daar wat extra licht wilde...
Is er iemand die weet hoe dit komt, en wat eraan te doen (behalve uiteraard die peperdure LED-lamp weer vervangen door een energievretend halogeentje...)?
Er zit helemaal geen transformator in dat armatuur?quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:25 schreef MrSubtle het volgende:
Ligt waarschijnlijk aan de (goedkope) transformator die niet geschikt is voor LED lampjes of dat het LED lampje niet dimbaar is.
Het wordt gedeeltelijk Optie 2 denk ik - LED-lamp gaat helaas terug naar de armatuur waar-ie vandaan kwam (en waar-ie het deed zonder te zoemen) en in de Tross komt weer een IKEA-halogeenlampje...quote:Twee "oplossingen":
1) Ruil de LED lamp voor een (nog duurdere) dim-bare LED lamp en probeer of dat werkt
2) Gebruik een normale halogeen lamp en ruil de LED lamp terug in
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 06:56 schreef MrSubtle het volgende:
Opgelost dus(overigens geheel zonder mijn bijdrage
)
Iemand nog ervaring met acrylverf?quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:19 schreef valentijn101 het volgende:
Kort vraagje over acrylverf. Ik heb een paar bliken acrylverf staan. (om hout e.d. Mee te verven) maar ik heb ook een paar Tubes acrylverf staan. (voor schilderijen e.d.) wat is nou het verschil tussen deze twee (behalve de verpakking) ik heb laatst een houten kistje met de schilderijen acrylverf geschilderd en het lijkt hetzelfde.
Ik dénk dat het niet heel veel uitmaakt. Het bindmiddel is hetzelfde in ieder geval. Ik vermoed dat schilderijen-verf een stuk lobbiger zal zijn omdat je hier normaliter veel kleinere stukken mee opzet. De hoeveelheid water is dan minder en de droging gaat denk ik dan ook veel sneller.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:55 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Iemand nog ervaring met acrylverf?
Voor wat het waard is: had je vraag wel gelezen, maar weet helaas het antwoord nietquote:
Ik heb 10 liter latex voor het plafond en daar zou ik volgens de verpakking 70 á 80m² mee kunnen schilderenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:09 schreef arachide. het volgende:
Hoeveel verf heb je nodig om een muur van 12m2 te schilderen?
4,32 blikkenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:09 schreef arachide. het volgende:
Hoeveel verf heb je nodig om een muur van 12m2 te schilderen?
Waar woon jij dat het er 17 graden is? Hier is het nu 25 graden binnenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:35 schreef Geerd het volgende:
Ik zit hier vlak naast de meterkast en mijn gas meter hoor ik af en toe aanslaan??
Kamertemp staat op 17 of zo, gebruikt de cv soms wat om alles op druk te houden?
Huisje uit 1920 +/- zal toch geen lek zijn?
Hahaha nee als het minder word dan 17 slaat de cv pas aan, 25 graden damn 22 was max hier nu alweer 21C met alles gewoon open had geen zin om in het donker te zittenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:24 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Waar woon jij dat het er 17 graden is? Hier is het nu 25 graden binnen
Kan het tap comfort zijn?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:35 schreef Geerd het volgende:
Ik zit hier vlak naast de meterkast en mijn gas meter hoor ik af en toe aanslaan??
Kamertemp staat op 17 of zo, gebruikt de cv soms wat om alles op druk te houden?
Huisje uit 1920 +/- zal toch geen lek zijn?
Draai/klik 1 stop uit, en alles wat niet meer werkt zit op die stopquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:13 schreef Geerd het volgende:
Zou ik ook wel eens willen weten hoe kom je er nou achter welk stopcontact/lichtschakelaar bij welke stop hoort.
Op het eerste moment bedoel je? Niet meteen beginnen met hameren!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:14 schreef jogy het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat een betonboor niet op het laatste moment 3 millimeter verschuift?
Ik heb het even nagekeken in de NEN1010; de installatiemethode is niet verboden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik heb een vraagje, mag xmvk kabel los achter een holle wand met gipsplaten/plafond met gipsplaten? Het is namelijk erg lastig om in de bestaande gestucte muur/plafond twee pvc buisjes bij te trekken. De vorige bewoners hebben hier alles in flexbuis uitgevoerd, hier mogen maar 4 ipv 5 draden in wat te weinig is, en de trekveer komt er lastig tussen dus ik wil graag twee kabels in de wand verwerken
Danku! Zal even kijken of de bouwmaat dat verkoopt, anders even online bestellenquote:Op zondag 7 juli 2013 11:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken in de NEN1010; de installatiemethode is niet verboden.
Maar je dient dan wel gebruik te maken van de iets dikkere YmvK kabel en dus geen XmvK !
Beton, het boren wordt net zo'n uitdaging. Al kan ik even een boorhamer lenen waarschijnlijkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:58 schreef bleiblei het volgende:
Gewoon 2x 5mm schroeven van 40mm lang in 2 Fischer SX pluggen.
Mits je het aan een gewone muur wil hangen (geen gipsplaten dus).
Briljante tip! Per plank moest ik 16 (ze zijn 2 meter lang) boren en met die slagpluggen was het zo gebeurd. Ik had er nog nooit van gehoord (ben niet zo'n enorme klusser), dus dank!quote:Op zondag 12 mei 2013 20:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik kan je helaas niet adviseren mbt de boormachine (behalve dat goedkoop altijd duurkoop is in zo'n geval). Wat ik je wel wil adviseren als je heel veel gaatjes moet boren is om slagpluggen te overwegen. Hangt beetje af van het aantal, maar kan je heel veel tijd besparen. Succes
quote:Op zondag 12 mei 2013 21:13 schreef koffielepel het volgende:
Bosch hammer, groene lijn. Degelijke machines met goede kwaliteit.
Heb er nu twee huizen mee gedaan, ook veel sloopwerk met beitels. Voor wat ik er van vraag had ik niet gedacht dat 'ie nog heel zou zijn.
Wat mij betreft een aanrader
En ook de Bosch Groen tip heb ik opgevolgd. Het is een fijne Bosch PBH 2500 RE geworden en hij ging hier door de keiharde muren heen alsof het zachte pakjes boter betrof.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vergeet die klopboormachine, het eerste gaatje gaat nog wel, daarna is je boortje bot, het volgende gaatje kost een kwartier.
Koop een boorhamer, ik heb zelf ook de genoemde Bosch groen. Groot voordeel: die kan ook langzaam draaien en is dan ook heel sterk om te schroeven.
Of koop een 3 tientjes bouwmarktboorhamer: veel zwaarder, veel lomper, kan niet langzaam draaien, maar prima geschikt om wat gaatjes in beton te rossen.
Extra tip: begin het gaatje niet op de hamerstand, eerst gewoon boren, zodra je een beginnetje hebt, hameren. En niet duwen op de boor.
Leuk dat je even terugkoppelt, motiveert om te blijven helpen met z'n allenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Briljante tip! Per plank moest ik 16 (ze zijn 2 meter lang) boren en met die slagpluggen was het zo gebeurd. Ik had er nog nooit van gehoord (ben niet zo'n enorme klusser), dus dank!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |