Verbruik > inname = afvallenquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Coco, die kroket was voor mij meer een voorbeeld om te vragen wat in het algemeen handig is qua plannen van sport.
Als ik die kroket echt zo erg zou vinden, zou ik r ook geen twee eten bij de lunch en dan ook nog bitterballen bij de borrel.
Het riep bij mij alleen wel de vraag op, áls ik dan wat slechts eet en ik ga sowieso ergens vandaag sporten, kan ik dan dat sporten nog zodanig plannen dat ik het slechte eten wat kan compenseren (door de energie eruit dan in elk geval deels te gebruiken tijdens het sporten ipv het op te slaan ofzo), of maakt het niet uit wanneer ik dan sport.
Dus ik begrijp opzich wel waarom het op jullie wat fanatiek/overdreven/eng over komt, maar het is niet zo dat ik me nou onwijs druk maak erover ofzo
Ik zit nu op de fiets dus ik ga straks als ik thuis ben al het nieuws van jullie eens bijlezen
Ik merk serieus al dat mijn armen idd wél al sterker zijn gewordenquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:29 schreef loveli het volgende:
Klinkt als een goede routine. En het stelt genoeg voor, beter steady dit aanhouden dan alles tegelijk willen en overbelasten.
Als je wilt KT-en hou je Saartje gewoon in de lucht
daar zit al gehakt inquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:16 schreef V1z0R het volgende:
Of je drukt wat kipfilet bij door de tortilla's...
Dat kunnen we niet ruikenquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar zit al gehakt in
Denk dat ik maar even moet gaan googlen waar eiwitten en gezonde vetten in zitten dan, dan kan ik er beter rekening mee houdenmaar goed, dat lukt niet allemaal in één dag
En ik heb parmaham!
En ik maar denken dat je na 5 jaar meelezen in Slank toch wel een beetje het idee moest hebben wat waarin zitquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar zit al gehakt in
Denk dat ik maar even moet gaan googlen waar eiwitten en gezonde vetten in zitten dan, dan kan ik er beter rekening mee houdenmaar goed, dat lukt niet allemaal in één dag
En ik heb parmaham!
Sorry! Dit zit erin: wraps (duh), besmeerd met tomatenpuree, daarop gehakt met een sjalotje, twee teentjes knoflook en een paprika, gekruid met komijn, paprikapoeder, cayennepeper, kaneel. Met als saus Bulgaarse yoghurt met munt. Echt nog lekkerder dan friet van t Hoekjequote:
ik kwam hier vooral voor de gezelligheidquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:56 schreef loveli het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je na 5 jaar meelezen in Slank toch wel een beetje het idee moest hebben wat waarin zit
welk tupperwaredingetje?quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
M'n tupperware dingetje is goedgekeurd, net pesto mee gemaakt. Ging heel snel![]()
O fijn!! 3x per week is echt fijn denk ik, met 1x per week boek je net geen resultaat - of duurt het allemaal zo lang!quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een kleine update from here:
Gisteren heb ik te horen gekregen wat PsyQ met mij gaat uitvoeren. Dagbehandeling van drie dagen in de week met voorlopig de doelen om te leren om te gaan met emoties en stress en een normaal eetpatroon krijgen (drie maaltijden en vier tussendoortjes). Grotendeels groepsbehandeling en deels individueel.
Ik zie er behoorlijk tegen op (zit sinds weer in een terugvalletje), maar hoop dat het helpt.
Wish me luck
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:44 schreef V1z0R het volgende:
Is dieomdat je normaal alles online koopt, Perr?
Billy,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
welk tupperwaredingetje?
Weet iemand of er ook een smaakverschil zit tussen gewone en witte balsamicoazijn? Of is alleen de kleur anders?
Wilde hier nog op reagerenquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Klopt! (van dat ouder lijken, ik ben er nog niet uit of ik vind dat ik het type voor een pak ben). Ik verbaas me ook elke keer weer hoeveel ouder/volwassener ik eruit zie in pak/jurkjes. Maar hou toch teveel van mn hoodies en jeans om er altijd uit te zien alsof mensen me serieus moeten nemen. Dat laatste moeten ze vooral ook niet doen.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:44 schreef V1z0R het volgende:
Is dieomdat je normaal alles online koopt, Perr?
Billy,JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Laatste jaar is sowieso buitenquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
misschien moet je gewoon eens buiten gaan lopen want elke keer op de loopband zou ik ook niet lang volhouden. Al doe ik het nu wel, omdat ik geen zin heb om me speciaal om te kleden voor een rondje hardlopen buiten.
Ik voel me altijd veel professioneler als ik me ook netjes aankleed.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:58 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wilde hier nog op reageren
Vind je zo helemaal niet ouder lijken, maar vooral volwassener en wat je aan had stond je echt ECHT goed
Sta zelf ook in dubio wat dat betreft, in nette broek met goedzittend overhemd, m'n schoenen netjes, haren vers geknipt en alles juist voel ik me wel zelfverzekerd en krijg ook leuke reacties maar dan zo 's weekends lekker in een slonzige korte broek, hoodie en de slippers an voel ik me zo relaxed dat 't me weinig kan schelen
Zou dat het zijn....dat lijkt ook wel minder gewordenquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
[..]
Herkenbaar
[..]
Het kan natuurlijk ook gemigreerd borstweefsel zijn![]()
Grappig, mijn borstweefsel is naar mijn buik gemigreerd.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:54 schreef Nallie het volgende:
Probjedat is ook wel begrijpelijk met alle dingen die nu gebeuren. Probeer wel leuke dingen te blijven doen!
Planning:
O: 2 minicroissantjes met jam, groot glas aardbeien/banaan sap en een rijstwafel geitenkaas
T: stukje dadel/notenreep
L: bh gekookt ei, bh kipfilet, salade van gele paprika, tomaat, kikkererwten, gerookte kip en wat yoghurtdressing
S: uurtje hometrainen
T: appel met kwark
D: weet nog niet, vriend komt eten en hij gaat koken
T: sowieso een wijntje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje weinig je lijstje?Worry is a misuse of imagination
quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:52 schreef Probability het volgende:
[..]Ik vind jou altijd hakke-takke-rig en was ook serieus verbaasd dat jij die vrouw van het baantje onsamenhangend vond...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer jij niet teveel?
Je woont al in een drukke stad waar er zoveel invloeden zijn waar je al snel moe van wordt, de studierichting die je hebt gekozen is gigantisch breed, daarnaast heb je nog zoveel spelen waar de onrust in je hoofd ook niet minder om is.
Heel vaak heb ik het idee dat jij beter af zou zijn als je voor jezelf 1 lijn zou trekken en die volgt en maar ziet wat er op die lijn kruist om vervolgens dan eventueel een andere richting te volgen
Dat je nu ook tentamens en opdrachten mist vind ik gewoon gigantisch zonde
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:13 schreef Probability het volgende:
[..]Goed zo. En het is inderdaad stom dat alles niet 'normaal' kan. Maar goed, daar heb je weinig invloed op. Probeer te focussen op de dingen die wel lukken en goed gaan. Binnenkort krijg je ook wat meer ondersteuning dan toch?! En cool van die pilot!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje weinig je lijstje?
Ik hoor net dat ik pannenkoeken ga etendus dat lijstje komt wel goed. En heb pas om 11 uur ontbeten, dus dan schuift alles een beetje op.
Be someone that makes you happy
Dat doe ik wel vaker, dat is ook een beetje mijn probleem. Alles uit t huidige jaar heb ik wel gehaald trouwens.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:17 schreef V1z0R het volgende:
*schopt Perr*
[..]
Ik vind jou altijd hakke-takke-rig en was ook serieus verbaasd dat jij die vrouw van het baantje onsamenhangend vond...
Probeer jij niet teveel?
Je woont al in een drukke stad waar er zoveel invloeden zijn waar je al snel moe van wordt, de studierichting die je hebt gekozen is gigantisch breed, daarnaast heb je nog zoveel spelen waar de onrust in je hoofd ook niet minder om is.
Heel vaak heb ik het idee dat jij beter af zou zijn als je voor jezelf 1 lijn zou trekken en die volgt en maar ziet wat er op die lijn kruist om vervolgens dan eventueel een andere richting te volgen
Dat je nu ook tentamens en opdrachten mist vind ik gewoon gigantisch zonde
Ik bedoelde al die verschillende stage's en projectjes en kansen op dingen maar ook de dingen naast je studie.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:27 schreef Probability het volgende:
En weet niet wat ik allemaal probeer?
De studierichting die je volgt heeft veel verschillende zijtakken (als het nog steeds de studie is die je mij toen DM'de) dus niet iets als een opleiding tot registeraccountant of zo.quote:En snap dat van die studierichting ook niet zo?
wat jij beschrijft is ADHD. Letterlijk. Het voorbeeld van de stoptrein met veel zijtakken en stationnetjes om te verdwalen i.p.v. de intercity is hét voorbeeld dat we op de opleiding kregen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:24 schreef V1z0R het volgende:
Ah... Snap dat stage verplicht is...
Maar zit ik in de richting qua gedachtegang waar het spaak loopt of kan ik dit op het stapeltje "Ga je nooit geen ene reet van snappen, kerel" gooien?
Haha dank jequote:Op zaterdag 13 april 2013 16:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wat jij beschrijft is ADHD. Letterlijk. Het voorbeeld van de stoptrein met veel zijtakken en stationnetjes om te verdwalen i.p.v. de intercity is hét voorbeeld dat we op de opleiding kregen.
wat je zegt slaat heus ergens op, maar prob is juist heel hard bezig om te dealen met hoe ze is, met hulp van coaching etc. wat je nu zegt is eigenlijk "hej giraf, ga eens de oceaan overzwemmen" of "hej vis, beklim eens een berg". Uiteindelijk komt het wel, maar Prob moet stapjes maken en dat doet ze hartstikke goed, alleen dat gaat niet in 1 dag.
nee, elk mens kan snel afgeleid zijn, maar binnen de hersenen is ADHD een chemisch proces dat ongeveer zo werkt door een tekort aan dopamine o.a. voor Prob is het veelomvattender dan afgeleid zijn door iets leuks of interessants.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:37 schreef V1z0R het volgende:
Daarom ook het "geen verwijt", ben juist vooral benieuwd naar hoe die gedachtegang is en als ik er ervaring mee heb hoe ik tips aan kan dragen.
En dat zou ook betekenen dat ik ADHD hebAls ik iets wel niet heb dan is het ADHD
Ik ben gewoon heel snel afgeleid als ik iets interessants zie/hoor/lees...
Eerder andersomquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:47 schreef V1z0R het volgende:
Is ADHD in zo'n geval dan niet gewoon een bijwerking van depressie?
hoeveel heb je al op?quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Terras, bier, Arnhem. .
Allemaal Justin Bieber meiskes. Haha Door schijnt in de Geldredome treed komen.
Prob sterkte met je gevoelens. Moeilijk
Vier Duvels maar ik haat telefoon getypquote:
Gelukkig ben jij geen arts als ik dit zo leesquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:02 schreef V1z0R het volgende:
Bij diagnose van pre-pubers a la, maar daarna lijkt het mij betwistbaarnu wil ik dus opzoek gaan naar onderzoeken daarover
Of jammer genoegquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:16 schreef Probability het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij geen arts als ik dit zo lees
De ontwikkeling voor gevoeligheid ADHD (stoornis van de hersenen) is al aanwezig voor het kind geboren wordt Vaiz! Een boek dat er uitleg over geeft is bijvoorbeeld wij zijn ons brein, van Dick Swaab.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:02 schreef V1z0R het volgende:
Bij diagnose van pre-pubers a la, maar daarna lijkt het mij betwistbaarnu wil ik dus opzoek gaan naar onderzoeken daarover
Dat bedoel ik dus ook.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:25 schreef An24 het volgende:
[..]
De ontwikkeling voor gevoeligheid ADHD (stoornis in de hersenen) is al aanwezig voor het kind geboren wordt Vaiz! Een boek dat er uitleg over geeft is bijvoorbeeld wij zijn ons breid, van Dick Swaab.
Nee tuurlijk niet....als de stoornis eenmaal aanwezig is, blijft hij in de hersenen aanwezig....je kan dat stukje van de hersenen niet repareren, maar slechts de symptomen onderdrukken. Het blijft bij volwassenen dus gewoon aanwezig.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook.
ADHD-diagnose bij pre-pubers kun je met zekerheid stellen dat het zo is. Daarna lijkt het mij dus betwistbaar.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:02 schreef V1z0R het volgende:
mijn post kwam niet door, maar: adhd en depressie is niet hetzelfde omdat het toevallig op één gebiedje overlapt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook.
ADHD-diagnose bij pre-pubers kun je met zekerheid stellen dat het zo is. Daarna lijkt het mij dus betwistbaar. De gevoeligheid is er maar of het ADHD door depressie is of depressie door ADHD zou ik niet zomaar zonder uitsluitsel stellen.
Schizofrenie wordt niet getriggerd door THC. THC kan een psychose veroorzaken, maar dan hoef je geen schizofreen te zijn/ worden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:30 schreef V1z0R het volgende:
Ook niet triggeren?
Beetje hetzelfde als schizofrenie en het gebruik van THC?
THC kan de genetische gevoeligheid voor schizofrenie wel soort van 'activeren'. Dat lijkt in elk geval zo. Evenals andere soorten drugs. Psychose kunnen ook onderdeel zijn of startschot van schizofrenie.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:39 schreef An24 het volgende:
[..]
Schizofrenie wordt niet getriggerd door THC. THC kan een psychose veroorzaken, maar dan hoef je geen schizofreen te zijn/ worden.
Met schizofrenie wordt je geboren. Het aantal psychoses in je leven bepaalt hoe ziek je daadwerkelijk wordt.
En zo werkt het eigenlijk ook met ADHD. Als je omgevingsfactoren super stabiel zijn en je hebt altijd je prikkels kunnen stabiliseren, krijg je minder last van je ADHD.
Voor de meeste persoonlijkheidstoornissen geldt hetzelfde.
Zou ik zeker doen Kwak, als je dat vermoeden hebt. Kan alleen maar meer duidelijkheid scheppen!quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:38 schreef kwakz0r het volgende:
en ik ben wat prikkelbaar op dit onderwerp omdat ik speel met de gedachte om me zelf eens te laten testen... n.a.v. gesprek met de bedrijfsarts en collega's...
Activeren ja, maar dan is in je hersenen al bepaald dat je schizofrenie kan krijgen/ krijgt. Het zit in de blauwdruk van je hersenen. Zonder de blauwdruk van schizofrenie kan je met het gebruik van THC geen schizofrenie krijgen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:41 schreef Nallie het volgende:
[..]
THC kan de genetische gevoeligheid voor schizofrenie wel soort van 'activeren'. Dat lijkt in elk geval zo. Evenals andere soorten drugs. Psychose kunnen ook onderdeel zijn of startschot van schizofrenie.
Maar goed we zijn allemaal geen psychiatersBen alleen pedagoog
Als je denkt dat ik zulke beredeneringen doe kunnen we beter direct ophouden met discussiëren niet?quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
maar het één is niet de oorzaak van het ander, noch is het één altijd een symptoom van het ander. er zijn méér zaken die spelen bij zowel adhd als depressie. bij eetstoornissen is er vaak ook iets mis in de dopaminehuishouding, betekent nog niet dat iedereen met adhd ook anorexia heeft of andersom...
quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Activeren ja, maar dan is in je hersenen al bepaald dat je schizofrenie kan krijgen/ krijgt. Het zit in de blauwdruk van je hersenen. Zonder de blauwdruk van schizofrenie kan je met het gebruik van THC geen schizofrenie krijgen.
Schizofrenie heeft eigenlijk altijd wel psychoses als symptoom. Als er nooit een psychose was, heb je mogelijk eerder een schizotypische persoonlijkheidsstoornis /nog ingewikkelder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat ik net al zei. Wij zijn de gezond slank experts![]()
Dus ik ga zo lekker pannenkoeken eten
Be someone that makes you happy
quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:52 schreef Nallie het volgende:
[..]We bedoelen idd hetzelfdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat ik net al zei. Wij zijn de gezond slank experts![]()
Dus ik ga zo lekker pannenkoeken eten![]()
waar slaat dat nou weer op, ik leg je redenering alleen op iets anders, n.a.v. een van je eerdere posts. depressie en adhd gelijkstellen / stellen dat je niet kunt zeggen of het één of het ander de eigenlijke diagnose is is niets anders dan wat ik daar postte hoor.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:46 schreef V1z0R het volgende:
Ik doelde ook op het activeren ervan...
[..]
Als je denkt dat ik zulke beredeneringen doe kunnen we beter direct ophouden met discussiëren niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |