quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:02 schreef V1z0R het volgende:
Bij diagnose van pre-pubers a la, maar daarna lijkt het mij betwistbaarnu wil ik dus opzoek gaan naar onderzoeken daarover
mijn post kwam niet door, maar: adhd en depressie is niet hetzelfde omdat het toevallig op één gebiedje overlapt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook.
ADHD-diagnose bij pre-pubers kun je met zekerheid stellen dat het zo is. Daarna lijkt het mij dus betwistbaar. De gevoeligheid is er maar of het ADHD door depressie is of depressie door ADHD zou ik niet zomaar zonder uitsluitsel stellen.
Schizofrenie wordt niet getriggerd door THC. THC kan een psychose veroorzaken, maar dan hoef je geen schizofreen te zijn/ worden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:30 schreef V1z0R het volgende:
Ook niet triggeren?
Beetje hetzelfde als schizofrenie en het gebruik van THC?
THC kan de genetische gevoeligheid voor schizofrenie wel soort van 'activeren'. Dat lijkt in elk geval zo. Evenals andere soorten drugs. Psychose kunnen ook onderdeel zijn of startschot van schizofrenie.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:39 schreef An24 het volgende:
[..]
Schizofrenie wordt niet getriggerd door THC. THC kan een psychose veroorzaken, maar dan hoef je geen schizofreen te zijn/ worden.
Met schizofrenie wordt je geboren. Het aantal psychoses in je leven bepaalt hoe ziek je daadwerkelijk wordt.
En zo werkt het eigenlijk ook met ADHD. Als je omgevingsfactoren super stabiel zijn en je hebt altijd je prikkels kunnen stabiliseren, krijg je minder last van je ADHD.
Voor de meeste persoonlijkheidstoornissen geldt hetzelfde.
Zou ik zeker doen Kwak, als je dat vermoeden hebt. Kan alleen maar meer duidelijkheid scheppen!quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:38 schreef kwakz0r het volgende:
en ik ben wat prikkelbaar op dit onderwerp omdat ik speel met de gedachte om me zelf eens te laten testen... n.a.v. gesprek met de bedrijfsarts en collega's...
Activeren ja, maar dan is in je hersenen al bepaald dat je schizofrenie kan krijgen/ krijgt. Het zit in de blauwdruk van je hersenen. Zonder de blauwdruk van schizofrenie kan je met het gebruik van THC geen schizofrenie krijgen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:41 schreef Nallie het volgende:
[..]
THC kan de genetische gevoeligheid voor schizofrenie wel soort van 'activeren'. Dat lijkt in elk geval zo. Evenals andere soorten drugs. Psychose kunnen ook onderdeel zijn of startschot van schizofrenie.
Maar goed we zijn allemaal geen psychiatersBen alleen pedagoog
Als je denkt dat ik zulke beredeneringen doe kunnen we beter direct ophouden met discussiëren niet?quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
maar het één is niet de oorzaak van het ander, noch is het één altijd een symptoom van het ander. er zijn méér zaken die spelen bij zowel adhd als depressie. bij eetstoornissen is er vaak ook iets mis in de dopaminehuishouding, betekent nog niet dat iedereen met adhd ook anorexia heeft of andersom...
quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Activeren ja, maar dan is in je hersenen al bepaald dat je schizofrenie kan krijgen/ krijgt. Het zit in de blauwdruk van je hersenen. Zonder de blauwdruk van schizofrenie kan je met het gebruik van THC geen schizofrenie krijgen.
Schizofrenie heeft eigenlijk altijd wel psychoses als symptoom. Als er nooit een psychose was, heb je mogelijk eerder een schizotypische persoonlijkheidsstoornis /nog ingewikkelder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat ik net al zei. Wij zijn de gezond slank experts![]()
Dus ik ga zo lekker pannenkoeken eten
Be someone that makes you happy
quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:52 schreef Nallie het volgende:
[..]We bedoelen idd hetzelfdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat ik net al zei. Wij zijn de gezond slank experts![]()
Dus ik ga zo lekker pannenkoeken eten![]()
waar slaat dat nou weer op, ik leg je redenering alleen op iets anders, n.a.v. een van je eerdere posts. depressie en adhd gelijkstellen / stellen dat je niet kunt zeggen of het één of het ander de eigenlijke diagnose is is niets anders dan wat ik daar postte hoor.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:46 schreef V1z0R het volgende:
Ik doelde ook op het activeren ervan...
[..]
Als je denkt dat ik zulke beredeneringen doe kunnen we beter direct ophouden met discussiëren niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hm, daar kan ik ook inkomen, alleen heb ik t idee dat ik als kind ook al zo was, en van een vierjarige met een belastbaarheidsprobleem kan ik me niet zo goed indenken. maar dat appje ga ik naar kijken (ik kom nu om in duizend lijstjes die ik overal heb slingeren)quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:35 schreef _aurum_ het volgende:
Nou Kwak, ik denk dat je eerder een belastbaarheidsprobleem hebt.
Want je lijst met "symptomen" heb ik ook.
Moeite met concentreren - check
Aandachtsspan van een goudhamster - check
Ik hou niet van herrie om me heen - check
Etc.
Appje genaamd Astrid is mijn beste vriend
Net zoals zo snel mogelijk dingen afwikkelen/ doorschoppen
quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:31 schreef An24 het volgende:
Onder het motto van gezond slank![]()
Ik vind het echt heel knap wat jij kan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:35 schreef _aurum_ het volgende:
Nou Kwak, ik denk dat je eerder een belastbaarheidsprobleem hebt.
Want je lijst met "symptomen" heb ik ook.
Moeite met concentreren - check
Aandachtsspan van een goudhamster - check
Ik hou niet van herrie om me heen - check
Etc.
Appje genaamd Astrid is mijn beste vriend
Net zoals zo snel mogelijk dingen afwikkelen/ doorschoppen
ik ga soms midden in een gesprek met een ander gesprek meepratenquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]lang leve het afstrepen.
En dat volgen van meerdere gesprekken tegelijk doe ik ook sterker nog ik volg ze ook allemaal zo dat ik ze kan navertellenNiet bepaald rustgevend.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
waar slaat dat nou weer op, ik leg je redenering alleen op iets anders, n.a.v. een van je eerdere posts. depressie en adhd gelijkstellen / stellen dat je niet kunt zeggen of het één of het ander de eigenlijke diagnose is is niets anders dan wat ik daar postte hoor.
inmiddels begrijp ik dat je het anders ziet.
nou ja, ik ga wel even weg, want ik ben nu chaggo.
en ik zit niet te wachten op een label, maar als ik de lijst lees die ik gemaakt heb (in opdracht van bedrijfsarts) met dingen die me moeite kosten in mijn werk, kom ik ongeveer dertig keer de woorden "geen overzicht / warrig / chaotisch / vergeetachtig / impulsief" tegen. gerichte coaching zou misschien wel helpen als dit echt het geval is.
plus het feit dat ik altijd makkelijk mijn schooltijd ben doorgekomen, maar vooral omdat ik niets hoefde te doen/niet hoefde te focussen. desondanks kon ik niet lezen als kind zonder me letterlijk af te sluiten (in een tent van kussens, met oorwarmers op mijn oren). ik ben snel afgeleid (ik volg nooit 1 gesprek maar altijd 3 gesprekken tegelijkertijd), ik niet kan focussen in een chaotische omgeving, ik teveel details in me opneem als ik ergens naar kijk, maar vooral dat dat allemaal gebeurt zonder dat ik het wil... dat maakt me benieuwd. Ik denk niet dat ik met een labeltje ineens aan de medicatie zou gaan o.i.d.
ik zeg toch niet dat ik chaggo ben van jou? ik bedoel meer dat ik als een olifant in een porseleinkast hier rondbanjer omdat ik chaggo benquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:03 schreef V1z0R het volgende:
An![]()
[..]
Jij chaggo?
Jij leest het verkeerd. Gaat vervolgens mij op een simplistische manier uit leggen dat correlatie geen causatie is die bijna beledigend is, waar ik dan op reageer.
Maar ik ben de boeman?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |