Edit: met de note dat er natuurlijk een verschil zit tussen iemand die met 130-140 achterop komt en netjes afstand houdt, en iemand die aan 180 komt aanzeilen en al seinend 20 centimeter achter je gaat rijden.quote:Ik vind dat maar gezeur over inhalen. Prima als je 110 wilt rijden waar je 130 mag. Ik doe dat, in ieder geval in de auto, ook steeds vaker.
Maar haal je in en komen er mensen achterop, is het wel zo netjes even wat gas bij te geven. Hoeft geen 140 te zijn, maar probeer wel weer redelijk snel naar rechts te gaan.
Immers, volgende keer wil jij met je 110 iemand inhalen die 100 rijdt, maar op dat moment haalt er iemand in met 105. Ook irritant.
Typisch geval van leven en laat leven dit. Even een beetje gas erbij kan echt geen kwaad.
Vooral omdat mensen zich eraan ergeren als de ander niet precies doet wat je wilt. Dat geldt voor jou en dat geldt voor Spezza.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:38 schreef Tijn het volgende:
Dat mensen elkaar niks gunnen en geen ruimte voor elkaar maken is dé reden dat dit topic bestaat. En met deze instelling halen we deeltje 1000 wel.
Ik vind het niet echt prettig eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik een stuk minder goed oplet dan wanneer ik m'n voet op het gaspedaal heb.quote:
Er zijn heel erg veel ergernissen in het verkeer, die zich over het algemeen alleen maar verder ophopen bij de meesten. De daaruit voortkomende frustraties kun je over het algemeen niet op een normale manier luchten in het verkeer zelf (al komen sommigen een heel eind, maar die riskeren dan weer hun rijbewijs alsmede flinke bekeuringen).quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Vooral omdat mensen zich eraan ergeren als de ander niet precies doet wat je wilt. Dat geldt voor jou en dat geldt voor Spezza.
Het zou helpen als mensen wat meer ontspannen rijden en zich niet laten opnaaien door dit soort dingen. Het maakt per saldo geen bal uit of je even je gas moet loslaten, omdat er iemand inhaalt die wat minder snel rijdt. En het maakt ook geen bal uit of je eventjes klem zit op de rechter rijstrook, omdat er links een treintje snellere auto's voorbij komt.
Ik vind het alleen maar makkelijk, net als een automaat. Het wordt pas vervelend als systemen voor je gaan denken. Denk aan parkeersensoren, parkeerhulp of dat bordenherkenningsgebeuren op nieuwe auto's. Ik ben trouwens benieuwd hoe laatstgenoemde feature met de A2 werkt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt prettig eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik een stuk minder goed oplet dan wanneer ik m'n voet op het gaspedaal heb.
De paar keer dat met CC aan in mijn auto heb gereden had ik dat ook. Niet een een 'stuk' minder, maar wel minder. Ik kreeg soort gevoel van 'het gaat allemaal automatisch'. Net iets te ontspannen waarbij je stukje scherpte kwijtraakt. Rechter voet niet meer op gaspedaal en verder weg bij rem vandaan. Maar goed, misschien is dat een kwestie van wennen. Ik hield CC na paar dagen voor gezien.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt prettig eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik een stuk minder goed oplet dan wanneer ik m'n voet op het gaspedaal heb.
Het zal idd een kwestie van gewenning zijn. Ik rij dagelijks op de CC. Weliswaar op de vrachtauto, daar gaat het ding vanaf de A58 aan op 81, bij de aansluitingen A17/A16 en A16/A20 eventjes uit, en bij de afslag Oostzaan (A8) eraf.quote:Op zaterdag 13 april 2013 03:26 schreef Dlocks het volgende:
[..]
De paar keer dat met CC aan in mijn auto heb gereden had ik dat ook. Niet een een 'stuk' minder, maar wel minder. Ik kreeg soort gevoel van 'het gaat allemaal automatisch'. Net iets te ontspannen waarbij je stukje scherpte kwijtraakt. Rechter voet niet meer op gaspedaal en verder weg bij rem vandaan. Maar goed, misschien is dat een kwestie van wennen. Ik hield CC na paar dagen voor gezien.
Ik denk ook dat dat de hele essentie is van dit topic. In het verkeer is het zo lastig om met andere weggebruikers te communiceren. Je enige communicatiemiddel is je verlichting. En het frappante is dat er figuren zijn die de richtingaanwijzers, of hun ingeschakelde achtermistlampen gewoon vergeten, maar als het nodig is het groot licht zonder enige moeite weten te vinden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:54 schreef NoBody122 het volgende:
"Waar..."-TT's
[..]
Er zijn heel erg veel ergernissen in het verkeer, die zich over het algemeen alleen maar verder ophopen bij de meesten. De daaruit voortkomende frustraties kun je over het algemeen niet op een normale manier luchten in het verkeer zelf (al komen sommigen een heel eind, maar die riskeren dan weer hun rijbewijs alsmede flinke bekeuringen).
Dan gebeurt dat luchten dus via andere kanalen, waaronder topics als deze, als er hier en daar een beerput met opgebouwde haatgevoelens wordt aangebroken.
En je toeter. En voor sommigen de middelvinger.quote:Op zaterdag 13 april 2013 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Je enige communicatiemiddel is je verlichting.
Nou, da's dus idd precies wat ik bedoelquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:53 schreef Koepert het volgende:
Nog even @ Sounddragon: Nee ik ben niet die persoon die op 120/130 weg met CC op 115 links gaat rijden. Mijn CC staat (als ik m aan heb, voornamelijk als ik langere stukken op wat rustigere snelwegen rij) meestal in omgeving van de max. Bij een 120 weg staat die dus vaak ook op 118/120.. En als ik dan zie dat iemand op n vrachtwagen zich klem dreigt te rijden ben k heus niet te beroerd om even gas los of CC naar 125/130 te gooien. Maar nogmaals; dat ligt geheel aan de context.. en je hoeft ook echt niet 100m vantevoren naar links..
De titel van dat artikel klopt niet. Die eend heeft dat ongeval niet veroorzaakt, maar de idioot die remde voor de overstekende eend i.p.v. dat beest plat te rijden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:32 schreef Marco001 het volgende:
Vanochtend moest ik een contante taxirit doen vanaf Eemshaven naar Groningen waarbij ik de passagier onnodig extra moest laten betalen doordat ik om moest rijden vanwege dit http://www.112groningen.n(...)enweg-n46-video.html
Nouja, in het filmpje is wel een eend te zien die het niet meer doet. Best mogelijk dat de voorste bestuurder dat beest tegen haar voorruit kreeg, daarvan schrok en toen remde. Dat de anderen daar dan bovenop klappen, geeft imo aan dat er te weinig afstand gehouden werd.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:56 schreef swollywood het volgende:
[..]
De titel van dat artikel klopt niet. Die eend heeft dat ongeval niet veroorzaakt, maar de idioot die remde voor de overstekende eend i.p.v. dat beest plat te rijden.
Mag toch hopen dat diegene zijn/haar rijbewijs ingevorderd wordt op basis van art. 5.
Dat is ook de hele essentie van dit topic, maar het verklaart naar mijn idee waarom de vlam hier vrij snel in de pan slaat somsquote:Op zaterdag 13 april 2013 05:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat de hele essentie is van dit topic. In het verkeer is het zo lastig om met andere weggebruikers te communiceren. Je enige communicatiemiddel is je verlichting. En het frappante is dat er figuren zijn die de richtingaanwijzers, of hun ingeschakelde achtermistlampen gewoon vergeten, maar als het nodig is het groot licht zonder enige moeite weten te vinden.
Een gezegde die mij is bijgebleven: 'Met de ogen van een adelaar zien we de fouten van een ander, met de ogen van een mol zien we de fouten van onszelf'
quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:56 schreef swollywood het volgende:
[..]
De titel van dat artikel klopt niet. Die eend heeft dat ongeval niet veroorzaakt, maar de idioot die remde voor de overstekende eend i.p.v. dat beest plat te rijden.
Mag toch hopen dat diegene zijn/haar rijbewijs ingevorderd wordt op basis van art. 5.
Deze reactie.quote:
Die mensen snap ik ook nooitquote:Op zondag 14 april 2013 11:59 schreef Accordtje het volgende:
Kan iemand mij het volgende eens uitleggen:
Ik rijd op een snelweg met 3 rijstroken. Rijd netjes rechts met 110 waar je 100 mag (dus gewoon rond de max dus) en ga naar de middelste strook om in te halen. Zie ik in m'n spiegel een auto naderen op de middelste strook die een stuk harder rijdt dan ik. Prima natuurlijk, maar tot mijn verbazing blijft die auto achter me rijden, terwijl ik rustig inhaal. Na het inhalen ga ik terug naar rechts, auto achter me geeft weer gas en schiet er weer vandoor alsof ik niet snel genoeg opzij ben gegaan. En dat alles terwijl die linker rijstrook gewoon vrij is....
Wat bezielt deze mensen? Waar zijn die in vredesnaam mee bezig? Zijn dit mensen met linkerbaan angst ofzo?
En het is niet iets incidenteels, maar ik merk het regelmatig.
Die zaak is nog verder gegaan dan het "eendjesarrest" in 2001. Uiteindelijk heeft de achteropkomende partij gewoon mogen betalen.quote:
Het is voor mij al een irritatie op zich dat het 12 jaar moet duren voordat er voor zoiets betrekkelijk simpels een uitspraak kan worden gedaanquote:Op zondag 14 april 2013 12:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Die zaak is nog verder gegaan dan het "eendjesarrest" in 2001. Uiteindelijk heeft de achteropkomende partij gewoon mogen betalen.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BP6300
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BP6301
Nee, de remmer is wel degelijk schuldig bevonden. Dit gaat over de verzekering.quote:Op zondag 14 april 2013 12:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Die zaak is nog verder gegaan dan het "eendjesarrest" in 2001. Uiteindelijk heeft de achteropkomende partij gewoon mogen betalen.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BP6300
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BP6301
Dan ben je ook wel een onwijze klapjostiquote:Op zondag 14 april 2013 16:08 schreef Garbageman het volgende:
Nog even over die eend, de mevrouw remde voor de eend, deed de alarmlichten aan, een paar auto's achter haar remden ook keurig, daarna knalde een blind figuur met een paardetrailer er vol bovenop. Nou is die vrouw natuurlijk verkeerd bezig, maar het leek geen plotselinge noodremactie te zijn.
http://www.112groningen.n(...)enweg-n46-video.html
Sowieso, niet oplettende mensenquote:Op zondag 14 april 2013 16:55 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dan ben je ook wel een onwijze klapjostials ze nou eens beginnen met rijbewijzen afnemen van dit soort mensen
(dan heb ik het over de man/vrouw met paardentrailer)
En dat telt ook voor alle Opels, Volkswagens, Toyota's, Honda's, etc...quote:Op zondag 14 april 2013 18:06 schreef sararaats het volgende:
Audi's, BMW's en Mercedes die niet pinken aan ronde punten (rotondes dus)
ik gebruik ALTIJD m'n richtingaanwijzers.quote:Op zondag 14 april 2013 18:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dat telt ook voor alle Opels, Volkswagens, Toyota's, Honda's, etc...
Sowieso mensen met een paardentrailer. Met 50 waar je 80 mag, kruipend door de bochten, als een slak invoegen. Ja, ik snap echt wel dat je iets voorzichtiger bent met zo'n stiekeme biefstuk achterin, maar je kan het ook overdrijven. En als puntje bij paaltje komt, is dat ding nog leeg ook.quote:Op zondag 14 april 2013 17:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sowieso, niet oplettende mensen
Mensen zijn teveel met andere dingen bezig....
En terecht.quote:Op maandag 15 april 2013 09:08 schreef Anne het volgende:
Het was in dit geval een nieuwe Renault Mégane Coupé, die moet dat makkelijk redden volgens mij.
Ik heb hem daarna trouwens niet de kans gegeven om de vrachtwagens meteen in te halen, maar ben lekker als eerste gegaan.
inderdaad, gister daardoor nog bijna achterop iemand geknald bij een oprit.. die vond het dus nodi om met 50 in te gaan voegen op een snelweg waar men 130 rijd..quote:Op maandag 15 april 2013 09:00 schreef Barcaconia het volgende:
Goed punt Anne. Mensen die niet durven gas te geven op de invoegstrook. Die 90kmpu die een vrachtwagen max haalt is echt geen levensbedreigende situatie
Een rijbewijs afnemen omdat iemand afremt, zonder daarmee gevaar te creëren (diegene die achter haar reden konden namelijk fatsoenlijk afremmen), is te fur.quote:Op zondag 14 april 2013 08:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Deze reactie.
Zoek eens het eendjesarrest op.
Vandaag is de irritatie dat je beter van de weg kunt blijven in Zuid-Limburg. Buiten alle wegafzettingen, zijn er ook veel fietsers die de verkeersregels niet snappen.
Dat ligt puur aan de situatie. Hoewel je misschien niet direct gevaar veroorzaakt, kan het wel degelijk later gevaar opleveren.quote:Op maandag 15 april 2013 13:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
Een rijbewijs afnemen omdat iemand afremt, zonder daarmee gevaar te creëren (diegene die achter haar reden konden namelijk fatsoenlijk afremmen), is te fur.
Klopt, net zoals deze situatie. In deze situatie is het niet zo dat mevrouw (als ik het me goed herinner) opeens een noodstop maakte en opzettelijk gevaar creëerde. Dit ongeluk was veroorzaakt doordat de bestuurder van de paardentrailer niet goed zat op te letten. 2 andere automobilisten konden wel op tijd en normaal remmen, dus waarom de laatste niet?quote:Op maandag 15 april 2013 13:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat ligt puur aan de situatie. Hoewel je misschien niet direct gevaar veroorzaakt, kan het wel degelijk later gevaar opleveren.
Dit keer ist wel 'gerechtvaardigd' dat je meteen naar links gaat om in te halen, maar ik erger mij wel altijd aan mensen die vanuit de invoegstrook meteen naar de linkerstrook knallen met een noodvaart. Waarom niet gewoon eerst even aanpassen aan het overige verkeer, even rustig en mocht je dan alsnog willen inhalen gewoon rustig strook voor strook naar links (A2).quote:Op maandag 15 april 2013 09:08 schreef Anne het volgende:
Het was in dit geval een nieuwe Renault Mégane Coupé, die moet dat makkelijk redden volgens mij.
Ik heb hem daarna trouwens niet de kans gegeven om de vrachtwagens meteen in te halen, maar ben lekker als eerste gegaan.
Remmen voor egels is altijd goed ja.quote:Op maandag 15 april 2013 13:42 schreef einschtein het volgende:
[..]
Klopt, net zoals deze situatie. In deze situatie is het niet zo dat mevrouw (als ik het me goed herinner) opeens een noodstop maakte en opzettelijk gevaar creëerde. Dit ongeluk was veroorzaakt doordat de bestuurder van de paardentrailer niet goed zat op te letten. 2 andere automobilisten konden wel op tijd en normaal remmen, dus waarom de laatste niet?
Rijbewijs innemen is in dit geval wat te. Als iemand een noodstop maakt op de snelweg omdat er een egel oversteekt, waardoor 3 auto's op elkaar klappen en een ravage wordt gemaakt. Dan ja, rijbewijs innemen. Maar bij deze situatie.
Moet een passagier daar extra voor betalen? Daar kan hij toch niks aan doen dat je daar niet door konquote:Op zaterdag 13 april 2013 18:32 schreef Marco001 het volgende:
Vanochtend moest ik een contante taxirit doen vanaf Eemshaven naar Groningen waarbij ik de passagier onnodig extra moest laten betalen doordat ik om moest rijden vanwege dit http://www.112groningen.n(...)enweg-n46-video.html
Precies... beetje taxi gaat daar coulant mee om....quote:Op maandag 15 april 2013 18:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Moet een passagier daar extra voor betalen? Daar kan hij toch niks aan doen dat je daar niet door kon
Voor jou rem ik welquote:Op maandag 15 april 2013 17:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Remmen voor egels is altijd goed ja.
Deze egel rijdt in een grijze polo. Zeer uniek dus op de Nederlandse wegen.quote:Op maandag 15 april 2013 19:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Voor jou rem ik wel![]()
(Of slinger ik om je heen op de motort, als die het weer doet.)
Deze Einschtein rijdt op rode motor.quote:Op maandag 15 april 2013 19:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Deze egel rijdt in een grijze polo. Zeer uniek dus op de Nederlandse wegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 april 2013 19:27 schreef einschtein het volgende:
[..]
Deze Einschtein rijdt op rode motor.Tss, en dan zeggen ze dat vrouwen niet kunnen parkeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan het zijn dat je vandaag reed op de A1, A28, A44 en A73 op exact hetzelfde tijdstip?quote:Op maandag 15 april 2013 19:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Deze egel rijdt in een grijze polo. Zeer uniek dus op de Nederlandse wegen.
Ditquote:Op maandag 15 april 2013 19:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ook zo mooi, een busje komt een millimeter op m'n achterbumper rijden om duidelijk te maken dat hij erlangs wilt terwijl er al iemand voor me rijdt. Maakt mij niet zoveel uit, zijn risico, maar vervolgens is er ruimte en trap ik hem helemaal zoek komt ie even later weer zo dicht achterop rijden
Haha.quote:Op maandag 15 april 2013 22:30 schreef Cybje het volgende:
[..]
Kan het zijn dat je vandaag reed op de A1, A28, A44 en A73 op exact hetzelfde tijdstip?![]()
Ok, grijze polo, chick, mogelijk stekels. Ik zal extra lief zijnquote:Op maandag 15 april 2013 22:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Haha.Frequente wegen voor mij zijn a12, a15, a50 en a13. Dus als je daar een grijze polo ziet, moet ik het wel zijn.
Busjes mogen ook wel begrensd worden op 85km/hquote:Op maandag 15 april 2013 19:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ook zo mooi, een busje komt een millimeter op m'n achterbumper rijden om duidelijk te maken dat hij erlangs wilt terwijl er al iemand voor me rijdt. Maakt mij niet zoveel uit, zijn risico, maar vervolgens is er ruimte en trap ik hem helemaal zoek komt ie even later weer zo dicht achterop rijden
Heb een tijdje terug gehad dat de inlaatbuis vanaf de turbo los schoot. En ik heb een diesel, dus mijn mistbank was zwartquote:Op dinsdag 16 april 2013 22:02 schreef Descendent het volgende:
Hehe; ik heb afgelopen vrijdag op de A28 misschien voor wat irritatie gezorgd.
Turbo stuk, dus dikke witte rookpluim achter de auto een tijdje. Was een flinke mist!
Sorry!
Nope turbo; is al vervangen ook. (btw geen diesel, maar benzine turbo).quote:Op woensdag 17 april 2013 07:14 schreef NoComment het volgende:
[..]
Heb een tijdje terug gehad dat de inlaatbuis vanaf de turbo los schoot. En ik heb een diesel, dus mijn mistbank was zwart
Zeker dat het de turbo is trouwens met witte rook? Zou eerder blauw/zwart verwachtten aangezien er dan meestal olie mee de motor in gaat. Zou eerder de koppakking vermoeden..
quote:Op woensdag 17 april 2013 23:11 schreef dylanrr het volgende:
plots ging de vrachtwagen naar rechts om op de vluchtstrook te rijden
misschien niet netjes, maar voldoende marge zo te zien (vertekend altijd van een afstandje)quote:Op donderdag 18 april 2013 21:02 schreef totalvamp het volgende:
filmpje van 2 aso's (zet je geluid zacht!)
Die voor me reed hield de hele tijd een te lage snelheid aan en bleef links plakken.
Maar kijk naar het busje.
Welke cam heb jij?? Strak beeldje hoorquote:Op donderdag 18 april 2013 21:02 schreef totalvamp het volgende:
filmpje van 2 aso's (zet je geluid zacht!)
Die voor me reed hield de hele tijd een te lage snelheid aan en bleef links plakken.
Maar kijk naar het busje.
Alles lijkt veel verder weg met de camera (fish eye).quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:23 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien niet netjes, maar voldoende marge zo te zien (vertekend altijd van een afstandje)
Ik heb geen idee. Gekocht via dx.com op basis van reviews.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:32 schreef peeth het volgende:
[..]
Welke cam heb jij?? Strak beeldje hoor
Hoe is het met de eendjes?quote:Op zondag 14 april 2013 16:08 schreef Garbageman het volgende:
Nog even over die eend, de mevrouw remde voor de eend, deed de alarmlichten aan, een paar auto's achter haar remden ook keurig, daarna knalde een blind figuur met een paardetrailer er vol bovenop. Nou is die vrouw natuurlijk verkeerd bezig, maar het leek geen plotselinge noodremactie te zijn.
http://www.112groningen.n(...)enweg-n46-video.html
Fijn hè? Vooral ook op zo'n weg waar je 100 mag en er ongeveer halverwege maar 1 punt is waar je lekker even die vrachtwagen in kunt halen die 80 rijdt..quote:Op maandag 15 april 2013 08:46 schreef Anne het volgende:
Uiteraard geen wereldprobleem, maar ik vind het een beetje jammer dat sommige mensen slecht kunnen inschatten voor wat betreft invoegen, inhalen, etc.
Je kunt natuurlijk ook even gas bij geven als je op de linkerbaan rijdt, ipv stug aan de max. snelheid vasthouden. Als je zo'n pussy bent die niet harder durft dan de max. snelheid heb je daar imo niets te zoeken. Of je had (beter?) in je spiegel moeten kijken om sneller rijdend achteropkomend verkeer te spotten.quote:Op maandag 15 april 2013 18:57 schreef jitzzzze het volgende:
Beste negroïde meneer in die groene nieuwe 5 serie met Duits kenteken op een zekere snelweg,
Als ik naar uw mening niet snel genoeg naar de rechterbaan ga, terwijl ik op de linkerbaan rij met de maximaal toegestane snelheid om andere auto's in te halen, dan kunt u heel erg dicht achter mij gaan rijden. En als u mij dan toch inhaalt een middelvinger naar mij opsteken.
U zou zich ook iets volwassener kunnen gedragen, door wel voldoende afstand te houden en geen gebaren te maken naar iemand die zich niet laat opjagen. Dat u een bekeuring wilt riskeren vind ik prima, maar betrek mij daar alstublieft niet bij.
Wat een irritante linksplakker zeg. En dan op het laatst nog achteruit moeten rijden omdat hij/zijn met z'n stomme kop te laat heeft geremd. Fail..quote:Op donderdag 18 april 2013 21:02 schreef totalvamp het volgende:
filmpje van 2 aso's (zet je geluid zacht!)
Die voor me reed hield de hele tijd een te lage snelheid aan en bleef links plakken.
Maar kijk naar het busje.
Yeah, sure... Dit klinkt wel héél fout, hahaha!quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:47 schreef Iwanius het volgende:
Hedenmorgen vroeg op weg naar:
je.
Kind gaf ik trouwens een lollie daar ik zelf neven en nichten heb die van snoep houden en ik dat dus altijd bij mij heb.
Oogkleppen. Ik zie ze vaak ruim van tevoren aankomen, de invoegstrook afrijden, en dàn pas een keertje naar links kijken. En dan is het altijd die klote %#$(*&^@$-vrachtwagenchauffeur die niet eventjes opzij gaat. Nee, deze chauffeur blijft dan ook op zijn rijstrook...quote:Op maandag 15 april 2013 08:46 schreef Anne het volgende:
Eerst even een paint:
[ afbeelding ]
Ik ben de gele auto en had ingeschat dat ik de blauwe vrachtwagen nog > makkelijk < voorbij kon om in te voegen op de snelweg. Als dat niet was gelukt, had ik al gezien dat ik tussen de blauwe en bruine vrachtwagen kon invoegen om gelijk door te kunnen gaan naar de linkerrijstrook (zonder het overige verkeer te belemmeren).
Maar nee, de witte auto vond blijkbaar dat het niet kon en gaf dus geen gas meer bij (we reden 100 en hij was uiteindelijk al op de helft van de blauwe vrachtwagen en er was nog een behoorlijk stuk invoegstrook over), maar haalde juist zijn voet van het gaspedaal af.
Uiteindelijk is hij, en ik daardoor dus ook ( [ afbeelding ] ), achter de bruine vrachtwagen beland.
Uiteraard geen wereldprobleem, maar ik vind het een beetje jammer dat sommige mensen slecht kunnen inschatten voor wat betreft invoegen, inhalen, etc.
Delft?quote:Op donderdag 18 april 2013 21:02 schreef totalvamp het volgende:
filmpje van 2 aso's (zet je geluid zacht!)
Die voor me reed hield de hele tijd een te lage snelheid aan en bleef links plakken.
Maar kijk naar het busje.
Nee, dat klopt niet. Meneer kwam van de invoegstrook in één beweging vlak achter mij rijden terwijl ik de auto die ik wilde inhalen al bijna voorbij was. Normaal trap ik even het gas in als ik sneller rijdend verkeer zie aankomen, altijd zeg maar.quote:Op zaterdag 20 april 2013 05:03 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook even gas bij geven als je op de linkerbaan rijdt, ipv stug aan de max. snelheid vasthouden. Als je zo'n pussy bent die niet harder durft dan de max. snelheid heb je daar imo niets te zoeken. Of je had (beter?) in je spiegel moeten kijken om sneller rijdend achteropkomend verkeer te spotten.
Inhalen moet vlot gebeuren..
Maar.. uit de manier hoe jij dit schrijft proef ik een beetje een houding, zo van: ik doe lekker wat ik wil en iedereen moet maar even rekening met mij houden.. Kan dat kloppen?
Ja, dat is de kruithuisweg. Daar mag je overigens 100, maar schijnbaar begrijpt niemand dat want iedereen rijdt steevast 80. Bloedirritant.quote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:44 schreef Garbageman het volgende:
Ik rij veel op kleine weggetjes, maar ik heb vooral last van andere mensen in auto's en fietsers die zich te goed voelen om op het fietspad te fietsen. ("wielrenners")
Laatst op de A7 toen het zo waaide (donderdag) vond iemand het nodig om een PIJP op te steken tijdens het rijden.Slingerde behoorlijk.
Verbrande olie betekent witte rookquote:Op woensdag 17 april 2013 07:14 schreef NoComment het volgende:
[..]
Heb een tijdje terug gehad dat de inlaatbuis vanaf de turbo los schoot. En ik heb een diesel, dus mijn mistbank was zwart
Zeker dat het de turbo is trouwens met witte rook? Zou eerder blauw/zwart verwachtten aangezien er dan meestal olie mee de motor in gaat. Zou eerder de koppakking vermoeden..
Witte rook duidt juist op het verbranden/verdampen van water of koelvloeistof. Olie geeft echt van die blauwe rook. Ik snap echt niet hoe je erbij komt dat het verbranden van olie resulteert in witte rook.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:56 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Verbrande olie betekent witte rook. Raad eens wat er in je turbo zit.
En bij een kapotte koppakking kan de (diesel)motor gaan lopen op motorolie en dan krijg je dus ook... witte rook.
Omdat ik ervaring heb met het verbranden van olie en er dan witte rook uit de uitlaat komt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:57 schreef Cybje het volgende:
[..]
Witte rook duidt juist op het verbranden/verdampen van water of koelvloeistof. Olie geeft echt van die blauwe rook. Ik snap echt niet hoe je erbij komt dat het verbranden van olie resulteert in witte rook.
Irritant is dat ja. Dan niet hoor.quote:Op zaterdag 20 april 2013 15:32 schreef Marco001 het volgende:
Wou ik vanmiddag ruimte maken voor een Aygo die op de N33 in wou voegen, maakt ie geen gebruik van de ruimte..Nouja, dan niet, dus maar weer gas gegeven(reed 80 waar je 100 mag, maar was er nogal druk..)
Dat hoeft niet, zodra de pijlen op de weg komen (naar rechts) hoef je geen richting meer aan te geven, omdat het vanaf dat moment verboden is om nog terug de rechter rijstrook op te gaan en je dus de gedwongen rijrichting dient te volgen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:05 schreef BlackLining het volgende:
Ook vaak als er een invoegstrook is die weer opgaat in een uitvoegstrook. Wanneer leren mensen nou eens dat je dan op de hele strook richting naar rechts moet blijven aangeven?
Nee, niet volgens de wet misschien niet nee. Maar in het kader van samenspel in het verkeer wel erg handig om te doen, en je (althans ik) hebt ook geleerd om dat aan te laten tot aan het puntstuk. Wordt ook zo aangeven bij theorie informatie. Dat gezeik van "het moet niet van de wet, dus ik verzaak het gewoon, ondanks dat het geen moeite is en prettiger voor anderen" is érg vermoeiend.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, zodra de pijlen op de weg komen (naar rechts) hoef je geen richting meer aan te geven, omdat het vanaf dat moment verboden is om nog terug de rechter rijstrook op te gaan en je dus de gedwongen rijrichting dient te volgen.
Vanaf het puntstuk is ook niet goed; je geeft pas richting naar links aan als je dat ook daadwerkelijk gaat doen. Richting naar links aangooien terwijl je er nog niet tussen gaat of wilt zaait verwarring en irritatie, en kan zelfs gevaarlijke situatie's opleveren.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:37 schreef jitzzzze het volgende:
Ik doe het op alle opritten en afslagen, van en/of tot het puntstuk
Vrouwen in boodschappenauto-gedrag inderdaad.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vanaf het puntstuk is ook niet goed; je geeft pas richting naar links aan als je dat ook daadwerkelijk gaat doen. Richting naar links aangooien terwijl je er nog niet tussen gaat of wilt zaait verwarring en irritatie, en kan zelfs gevaarlijke situatie's opleveren.
Ik zie dat echt bijna nooit iemand doen en ik doe het zelf ook niet. Verder wel altijd overal.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, niet volgens de wet misschien niet nee. Maar in het kader van samenspel in het verkeer wel erg handig om te doen, en je (althans ik) hebt ook geleerd om dat aan te laten tot aan het puntstuk. Wordt ook zo aangeven bij theorie informatie. Dat gezeik van "het moet niet van de wet, dus ik verzaak het gewoon, ondanks dat het geen moeite is en prettiger voor anderen" is érg vermoeiend.
9,5 van de tien keren ga ik ook direct. Als ik zie dat het niet kan dan geef ik ook geen richting aan. Ik doe het wel als ik op de in/uitvoeger blijf om direct weer af te slaan; dan geef ik van puntstuk tot puntstuk richting aan naar rechts.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vanaf het puntstuk is ook niet goed; je geeft pas richting naar links aan als je dat ook daadwerkelijk gaat doen. Richting naar links aangooien terwijl je er nog niet tussen gaat of wilt zaait verwarring en irritatie, en kan zelfs gevaarlijke situatie's opleveren.
Gisteren met 130 naar Almere gereden over de spitsstrookquote:Op zaterdag 20 april 2013 19:46 schreef Karina het volgende:
Terugkomende ergernis: automobilisten die de spitsstrook niet gebruiken/begrijpen. Vanmiddag weer op de A10 Zuid. Ik braaf op de spitsstrook rijden, maar 1 baan naar links rijdt iemand, die je dan maar rechts inhaalt (wat natuurlijk niet de bedoeling is).
Boefje!quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Gisteren met 130 naar Almere gereden over de spitsstrook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |