abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125219855
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:58 schreef friekin_ het volgende:
Beetje bs natuurlijk, niet iedereen wil twee kinderen.
Beetje bs natuurlijk, niet iedereen wil maar 1 kind en verder geen hobbykamer/werkkamer...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_125221055
Wat vinden jullie nu van de huidige situatie op de woningmarkt voor starters? Je hoort regelmatig de 'experts' zeggen dat starters van enorm belang zijn voor een goed functionerende woningmarkt. Ik heb ze ook weleens horen zeggen dat voor iedere starter op de woningmarkt zo'n 3 andere woningen verkocht kunnen worden (vanwege de doorstroming).

Zoals ik er nu tegenaan kijk is de woningmarkt voor starters compleet verziekt. Uitgaande van een hoogopgeleide met een aardig startsalaris is huren er al niet meer bij, de 33k zit je zo aan (zeker als je ook nog een leaseauto hebt). Vrije sector is dan nog vrijwel onbetaalbaar vanwege de strenge toelatingseisen.
Dan kan je iets willen kopen maar dan moet je wel eerst een vast contract hebben. En als je dat dan al hebt is het aanbod zo beperkt dat je al snel in een kansenwijk uitkomt.
pi_125222835
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Complete onzin natuurlijk!!!!

Ik zeg nergens dat als je een vrijgezel bent, je een 2 a 3 kamer woning moet kopen toch?

Ik zeg slechts dat als je een huis koopt, je een huis moet kopen die minimaal toekomstbestendig is. En een 2 of 3 kamer woning is dat niet. Sim-pel.
Nee dat zeg jij idd niet. Jij zegt dat beter niemand een 2-3 kamer woning kan kopen gewoon omdat dat niet toekomstbestendig is. Maar niemand weet wat zijn toekomst is,
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:31:58 #104
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125223233
Niet toekomstbestendig... oh, oh, oh...
Iedereen is in staat overal een toekomst in op te bouwen, ook in één kamer.
Iemand uit Colorado, Oregon of Arizona zou zeggen dat NIKS in Nederland toekomstbestendig is, wat er is geen plaats voor twee auto's, een zwembad, een kelder, een trampoline, een garage, een tuinhuisje, een moestuin, een meer, een werkplaats, een showroom en een boomgaard.
pi_125223241
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:18 schreef Tikbalang het volgende:
Nee dat zeg jij idd niet. Jij zegt dat beter niemand een 2-3 kamer woning kan kopen gewoon omdat dat niet toekomstbestendig is. Maar niemand weet wat zijn toekomst is,
Correct. Er zijn wat loners die de rest van hun leven alleen blijven, maar het leeuwendeel gaat op een gegeven moment samenwonen en een gezin stichten.

Ik had het over het leeuwendeel. Er zijn uiteraard altijd uitzondering te bedenken, maar om dat nou als maatstaf te nemen... :N
pi_125223263
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:31 schreef Lemans24 het volgende:
Niet toekomstbestendig... oh, oh, oh...
Iedereen is in staat overal een toekomst in op te bouwen, ook in één kamer.
Iemand uit Colorado, Oregon of Arizona zou zeggen dat NIKS in Nederland toekomstbestendig is, wat er is geen plaats voor twee auto's, een zwembad, een kelder, een trampoline, een garage, een tuinhuisje, een moestuin, een meer, een werkplaats, een showroom en een boomgaard.
OW, sorry, het is weer mallepietjesuur..

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:36:06 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125223351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OW, sorry, het is weer mallepietjesuur..

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
Ik moest gewoon even reageren op die pro-consumptie onzin. Rutte is er ook al mee bezig, immmers.
Sommige mensen zijn met weinig tevreden en hebben gewoon niks met 'toekomstigbestendigheid' van huizen. En dan nog, je kunt ook nog verhuizen hoor.
pi_125223363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Correct. Er zijn wat loners die de rest van hun leven alleen blijven, maar het leeuwendeel gaat op een gegeven moment samenwonen en een gezin stichten.

Ik had het over het leeuwendeel. Er zijn uiteraard altijd uitzondering te bedenken, maar om dat nou als maatstaf te nemen... :N
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar (en dan ga ik uit van eigen situatie) ik had huis 3 kamer met geen kinderen maar niet alleen. Daar geen kinderen gekregen met mijn voormalige ega. Nu ergens anders met wel een 1 kind en meer gaan dat ook niet worden. Had ik in mijn vorige woonplaats dat grotere huis gehad, dan had ik er nog niks aan gehad.
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:37:57 #109
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125223398
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nergens zijn (relatief) meer alleenstaanden dan in Nederland, volgens mij.
pi_125223541
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:36 schreef Lemans24 het volgende:
Ik moest gewoon even reageren op die pro-consumptie onzin. Rutte is er ook al mee bezig, immmers.
Sommige mensen zijn met weinig tevreden en hebben gewoon niks met 'toekomstigbestendigheid' van huizen. En dan nog, je kunt ook nog verhuizen hoor.
Ja, je kunt inderdaad nog verhuizen ja. Van je huurwoninkje naar een koopwoning. Het is m.i. onzin om een 2 a 3 kamer woning te kopen. Dat moet je huren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:36 schreef Tikbalang het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar (en dan ga ik uit van eigen situatie) ik had huis 3 kamer met geen kinderen maar niet alleen. Daar geen kinderen gekregen met mijn voormalige ega. Nu ergens anders met wel een 1 kind en meer gaan dat ook niet worden. Had ik in mijn vorige woonplaats dat grotere huis gehad, dan had ik er nog niks aan gehad.
:? Ik woon liever alleen in een 20 kamer woning, dan in een 2 kamer woning...
pi_125223708
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
En dan klagen over klapjosties die denken alle recht te hebben op een 5 kamer woning. Ik woonde in mijn vorige woonplaats groot en ruim met meer dan genoeg ruimte voor al mijn spul. Had ik een 5 kamer ding gehad toen, dan stonden 2 leeg. Nu andere vrouw in mijn leven dus ergens anders wonen. Dan had ik die 12 jaar dat ik dat had meer rente etc betaald dan wat ik nu gedaan heb, terwijl ik de helft van de tijd er ook niet eens was.
Wel bij vermelden dat woonplaats zelf voor mij niet echt belangrijk is, door mijn werk ben ik niet plaatsgebonden, wat natuurlijk de keus om te verhuizen ergens anders heen een stuk makkelijker maakt.
  zaterdag 13 april 2013 @ 02:10:37 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125224050
quote:

[..]

Ja, je kunt inderdaad nog verhuizen ja. Van je huurwoninkje naar een koopwoning. Het is m.i. onzin om een 2 a 3 kamer woning te kopen. Dat moet je huren.
Dat ben ik met je eens. Maar dan voor een studio, één- of tweekamerwoning. Drie kamers is wat mij betreft geschikt voor iedere vrijgezel of kinderloos stel om kopen.
(ik hoef trouwens helemaal geen koophuis in NL hoor)

quote:
Dat schoonmaken...
Biijna iedere oudere wil later weer kleiner wonen, o.a. om die reden.
  zaterdag 13 april 2013 @ 06:46:37 #113
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125224957
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 02:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar dan voor een studio, één- of tweekamerwoning. Drie kamers is wat mij betreft geschikt voor iedere vrijgezel of kinderloos stel om kopen.
(ik hoef trouwens helemaal geen koophuis in NL hoor)

[..]

Dat schoonmaken...
Biijna iedere oudere wil later weer kleiner wonen, o.a. om die reden.
dan neem je toch een poetsvrouw :-)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125225239
quote:

[..]

[..]

Ik moet er als alleenstaande niet aan denken om meer dan 3 kamers te hebben. Geef mij maar een lekker compact maar comfortabel huisje. Iets tussen de 35 en 55 m2 op een leuke locatie.
Oh, alleen nu nog niet. Pas vanaf half november ben ik woningzoekende. Alleen bij gebrek aan een vaste baan zit een koopwoning er sowieso niet in op dit moment.

In elk geval zie ik als starter steeds meer kansen, als ik nu nog die vereiste vaste baan kan bemachtigen ga ik zeker overwegen om een woning te kopen.
pi_125225501
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 08:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik moet er als alleenstaande niet aan denken om meer dan 3 kamers te hebben. Geef mij maar een lekker compact maar comfortabel huisje. Iets tussen de 35 en 55 m2 op een leuke locatie.
Oh, alleen nu nog niet. Pas vanaf half november ben ik woningzoekende. Alleen bij gebrek aan een vaste baan zit een koopwoning er sowieso niet in op dit moment.

In elk geval zie ik als starter steeds meer kansen, als ik nu nog die vereiste vaste baan kan bemachtigen ga ik zeker overwegen om een woning te kopen.
Hier hetzelfde. Mijn vriend en ik hebben aan drie kamers genoeg. We kijken lekker rond. We hebben woensdag gesprek bij adviseurs, dan weten we meer :)
pi_125226444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:52 schreef Tikbalang het volgende:
En dan klagen over klapjosties die denken alle recht te hebben op een 5 kamer woning.
Als ik iets graag zou willen maakt dat nog niet dat ik er dan recht op heb he... 8)7
pi_125226748
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 08:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

vereiste vaste baan kan bemachtigen ga ik zeker overwegen om een woning te kopen.
Heel verstandig!
Ik ken ook alleenstaanden die een complete eengezinswoning hebben gekocht. Die hebben gewoon kamers die compleet leeg staan. Dan heb je wel een groot huis, maar wat heb je daar aan? En niet te vergeten het onderhoud!
pi_125226902
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als ik iets graag zou willen maakt dat nog niet dat ik er dan recht op heb he... 8)7
Dat is ook de realistische kijk die je moet hebben bij het kopen van een huis. En dat is toch iets wat al snel vergeten wordt bij kopen van een huis. Des al niet te min kun je nog steeds wel een starterswoning kopen (niet persee nu, maar dat is andere discussie). Alleen de geachte dat die wel meer waard wordt gewoon laten varen.
  zaterdag 13 april 2013 @ 11:21:55 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_125227029
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 11:02 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Heel verstandig!
Ik ken ook alleenstaanden die een complete eengezinswoning hebben gekocht. Die hebben gewoon kamers die compleet leeg staan. Dan heb je wel een groot huis, maar wat heb je daar aan? En niet te vergeten het onderhoud!
een kamer belastingvrij verhuren aan een aardig meisje , is dat wat ?
op jaar basis 4500 euro taxfree , toch mooi voor de aflossing te doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 april 2013 @ 11:24:19 #120
323876 michaelmoore
pi_125227069
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 06:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dan neem je toch een poetsvrouw :-)
heb ik ook,

gisteren is ze geweest,

Als ik nu zielig zou zijn, dan betaalde de overheid die poetsvrouw voor me bedenk ik me nu, toch raar

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2013 12:17:51 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 april 2013 @ 12:17:07 #121
323876 michaelmoore
pi_125227966
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 16:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik woon liever hier zonder hypotheek, dan in een rijtjes huurhuis van 1700 euro per maand
1700 euro??

Hier staan er zat leeg voor 800 hoor, 5 kamers en ligbad en tuin op het zuiden met voor een park en nette buren ernaast
momenteel zijn er ook al een stel uit de verhuur gegaan en met een leger bouwvakkers erin , kennelijk hoopt men dat dit zal helpen
pi_125228044
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 11:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een kamer belastingvrij verhuren aan een aardig meisje , is dat wat ?
op jaar basis 4500 euro taxfree , toch mooi voor de aflossing te doen
Dat is natuurlijk wel een leuke optie, maar daarmee tast je wel je privacy aan. Tenzij je het zo weet te verbouwen dat je een studio met eigen ingang en voorzieningen kunt verhuren. Alleen voor je dan de verbouwingskosten hebt terugverdiend met de verhuur...

Nee, dan koop ik wel wat kleiners en zit ik lekker voor 400 netto hypotheek in de maand en hou ik dus gewoon maandelijks geld over om aan mijn toekomstplannen te besteden.
  zaterdag 13 april 2013 @ 12:29:33 #123
323876 michaelmoore
pi_125228198
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 12:20 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een leuke optie, maar daarmee tast je wel je privacy aan. Tenzij je het zo weet te verbouwen dat je een studio met eigen ingang en voorzieningen kunt verhuren. Alleen voor je dan de verbouwingskosten hebt terugverdiend met de verhuur...

Nee, dan koop ik wel wat kleiners en zit ik lekker voor 400 netto hypotheek in de maand en hou ik dus gewoon maandelijks geld over om aan mijn toekomstplannen te besteden.
ach ik had vroeger drie dochters thuis, of je dan veel privacy overhoud, als die ook nog zondemeer met vrienden je privé komen binnenstormen

Dan is dit een verademing
pi_125229384
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 12:17 schreef michaelmoore het volgende:
1700 euro??
Over 30 jaar lijkt me dat niet uitzonderlijk nee.
pi_125229416
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Over 30 jaar lijkt me dat niet uitzonderlijk nee.
Mij wel, over 15 jaar is een stuk waarschijnlijker.
pi_125229482
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Mij wel, over 15 jaar is een stuk waarschijnlijker.
Ik ging uit van de (nu) 700,- euro woningen die MM noemde.
pi_125229544
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ging uit van de (nu) 700,- euro woningen die MM noemde.
Ik ook (althans hij noemt 800). Vier percent per jaar. Dan kom je aardig in de buurt. Over 30 jaar is dat 2600 per maand.
pi_125229599
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik ook (althans hij noemt 800). Vier percent per jaar. Dan kom je aardig in de buurt. Over 30 jaar is dat 2600 per maand.
Sorry, vreemd genoeg heb ik MM en HD9 door de war gehaald:

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 16:17 schreef HD9 het volgende:
ik woon liever daar in een vrijstaand huis zonder hypotheek dan hier als gepensioneerde in een rijtjes huurhuis van 700 euro per maand
pi_125229678
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Sorry, vreemd genoeg heb ik MM en HD9 door de war gehaald:

[..]

Ja, consistent iets uit de duim zuigen is best lastig :D

Hoe dan ook is het punt dat je met een eigen huis je woonlasten vastzet. Speculeren is niet voor iedereen weggelegd (overigens moet iedereen fijn zelf weten wat ie met zijn leven doet hoor - als je een gezin hebt vind ik wel dat je een stuk meer verantwoordelijkheid hebt)

En zelfs met kleine huurstijgingen gaat het hard. Des te vreemder dat je dat geld dan niet aan een financiering van een eigen woning mag besteden.
pi_125229901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat vinden jullie nu van de huidige situatie op de woningmarkt voor starters? Je hoort regelmatig de 'experts' zeggen dat starters van enorm belang zijn voor een goed functionerende woningmarkt. Ik heb ze ook weleens horen zeggen dat voor iedere starter op de woningmarkt zo'n 3 andere woningen verkocht kunnen worden (vanwege de doorstroming).

Zoals ik er nu tegenaan kijk is de woningmarkt voor starters compleet verziekt. Uitgaande van een hoogopgeleide met een aardig startsalaris is huren er al niet meer bij, de 33k zit je zo aan (zeker als je ook nog een leaseauto hebt). Vrije sector is dan nog vrijwel onbetaalbaar vanwege de strenge toelatingseisen.
Dan kan je iets willen kopen maar dan moet je wel eerst een vast contract hebben. En als je dat dan al hebt is het aanbod zo beperkt dat je al snel in een kansenwijk uitkomt.
klinkt ongeveer zoals 2005/2006, toen wij een starterswoning kochten (en ik hanteer dezelfde definitie als MaLo, wij hadden een startershuisje met 4 slaapkamers). Daarvoor huurden we een flat/appartement. Vrije sector, want wachtlijsten in de sociale sector. Vorig jaar doorgestroomd naar een groter huis.
Klinkt ook ongeveer zoals begin jaren '80, toen mijn ouders van hun huurflat met 3/4 kamers naar een tussenwoning verhuisden (met vier slaapkamers). Daar wonen ze inmiddels ook niet meer, net als de meeste mensen doorgstroomd naar een groter huis.
Wat dat betreft lijkt de huizenmarkt nog aardig stabiel dus.
pi_125229909
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hoe dan ook is het punt dat je met een eigen huis je woonlasten vastzet.
In 2004 woonde ik in een 4 kamer maisonette en betaalde 425 aan huur per maand, inmiddels heeft de huur daarvan mijn netto hypotheek al ingehaald. :D
pi_125229975
De huur van mijn studentenkamer heeft onze bruto hypotheeklast al ingehaald.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:06:09 #133
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125230168
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:57 schreef blomke het volgende:
^^ En dat is nou een van de dingen die er mis is met de woningmarkt! Tegen de tijd dat je kinderen uit huis gaan, betalen die meer voor een kamer dan jij voor een huis.
censuur :O
pi_125230316
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ En dat is nou een van de dingen die er mis is met de woningmarkt! Tegen de tijd dat je kinderen uit huis gaan, betalen die meer voor een kamer dan jij voor een huis.
Welkom in de realiteit, doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Pragmatisch.
pi_125230335
Niet alleen op de woningmarkt is iets mis. Ook de fok-subsidies (kinderbijslag, - aftrek, -opvang) e.d. moeten worden afgeschaft. En volledige vergoeding van voorbehoedsmiddelen en abortus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125230363
Nou, ik ken gevallen waarbij dat laatste toch wel te verkiezen was geweest O-)

De hele wereld is kut. Vooral het stuk waar ik niet van profiteer, maar een ander wel. Zeg maar. Haal je ergens weg, staat de andere helft van NL weer op de acherste poten. Imho ga je daar dus niet uitkomen, en gaat elke verandering, praktisch gezien, in kleine stapjes. Knabbelen dus. Waardoor het effect uiteindelijk zo geleidelijk is dat niemand er echt last van heeft of echt van profiteert.
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:21:11 #137
323876 michaelmoore
pi_125230496
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

over tien jaar betaal je wel 500 euro per maand voor de zorgverzekering, dat lijkt me reel, dat heel de babyboom dan gratis in het zuiden woont is ook waarschijnlijk
pi_125231055
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

over tien jaar betaal je wel 500 euro per maand voor de zorgverzekering, dat lijkt me reel, dat heel de babyboom dan gratis in het zuiden woont is ook waarschijnlijk
Sommigen zullen dat betalen. De anderen krijgen gewoon geen zorg. Heel die babyboomers zie ik niet naar het zuiden verhuizen maar gewoon bij een van de kinderen in huis.
pi_125235302
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:57 schreef blomke het volgende:
Ook in 8 jaar? Doe je goed.
pi_125236474
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ook in 8 jaar? Doe je goed.
30 jaar. Wat dus ook aangeeft, dat de huren van studentenkamers absurd hoog zijn (of dat ik qua hypotheekkeuze zo slim ben geweest O~) ).
pi_125236747
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:56 schreef blomke het volgende:
30 jaar. Wat dus ook aangeeft, dat de huren van studentenkamers absurd hoog zijn (of dat ik qua hypotheekkeuze zo slim ben geweest O~) ).
30 jaar? Ik denk eerder dat het dan aangeeft dat het principe dus altijd al zo gewerkt heeft. (Waar ik overigens ook geen seconde aan twijfel)

Ik moet nu nog 21 jaar, en tegen die tijd komt het op hetzelfde neer als jouw situatie.
pi_125236856
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik moet nu nog 21 jaar, en tegen die tijd komt het op hetzelfde neer als jouw situatie.
Moet je nog wel verhuizen ;) .
pi_125236902
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Moet je nog wel verhuizen ;) .
Hoe dat zo? Als ik blijf zitten waar ik zit (en dat doe ik) kan (en zal) alsnog een studentenkamer hoger worden dan mijn 500,- netto hypotheek schat ik zo...
pi_125236925
Ik bedoelde: qua huis. Niet qua hypotheekbedrag, hoewel dat er wel bij hoort natuurlijk.
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:22:39 #145
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_125237216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Als ik blijf zitten waar ik zit (en dat doe ik) kan (en zal) alsnog een studentenkamer hoger worden dan mijn 500,- netto hypotheek schat ik zo...
Laten we wel hopen dat tegen die tijd de HRA is afgeschaft.
pi_125237341
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:22 schreef pfaf het volgende:
Laten we wel hopen dat tegen die tijd de HRA is afgeschaft.
Ja, tegen die tijd wel. Dan heb ik namelijk niks meer aan, en volgens goed voorbeeld hier in dit topic, hoor ik dat dan ook een ander niet meer te gunnen. :D

Toch?
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:29:34 #147
323876 michaelmoore
pi_125237447
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:42 schreef Tikbalang het volgende:

. Heel die babyboomers zie ik niet naar het zuiden verhuizen maar gewoon bij een van de kinderen in huis.
Ja dat denk jij
Dat zal veel echtscheidingen opleveren
Schoonmama in huis, mooie titel voor een serie
Hang ik me nu op of spring ik van de brug af
pi_125237464
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:11 schreef blomke het volgende:
Ik bedoelde: qua huis. Niet qua hypotheekbedrag, hoewel dat er wel bij hoort natuurlijk.
Waarom zou ik qua 'huis' moeten verhuizen? Het gaat toch juist om het hypotheekbedrag?
pi_125237483
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat denk jij
Volgens mij ligt jouw oorsprong in een erg rare familie. :o
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:32:23 #150
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_125237534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, tegen die tijd wel. Dan heb ik namelijk niks meer aan, en volgens goed voorbeeld hier in dit topic, hoor ik dat dan ook een ander niet meer te gunnen. :D

Toch?
Helaas is dat niet iets met dit topic, maar 80% van Nederland. Hoezo heb jij er iets aan dan? Je werkt bij een bank? Anders kan ik me niet voorstellen dat iemand voordeel heeft bij de HRA.
pi_125237589
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:32 schreef pfaf het volgende:
Anders kan ik me niet voorstellen dat iemand voordeel heeft bij de HRA.
Rekenen blijft lastig voor bepaalde personen.
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:35:34 #152
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_125237625
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Rekenen blijft lastig voor bepaalde personen.
Voor wie? Kun je iets duidelijker zijn?
pi_125237684
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat denk jij
Ik heb geen voorkeur, eerlijk gezegd. Allemaal virtueel he ;) Zolang jij maar met z'n allen gaat.
pi_125237701
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:35 schreef pfaf het volgende:
Voor wie? Kun je iets duidelijker zijn?
In jouw geval:

quote:
Nee. Sorry. Ik heb geen enkele behoefte om je 'bij te scholen' zeg maar. :W
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:39:48 #155
323876 michaelmoore
pi_125237744
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij ligt jouw oorsprong in een erg rare familie. :o
nee hoor , ik zou trots zijn om haar bed op te maken en haar poes te wassen als mijn vrouw een weekje weg is met vriendinnen
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:40:12 #156
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_125237753
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In jouw geval:

[..]

Nee. Sorry. Ik heb geen enkele behoefte om je 'bij te scholen' zeg maar. :W
Ik ben vrij goed in rekenen en wiskunde. Maargoed, ik ben weer eens in een verkeerd gedeelte van FOK! gekomen. Excuus en tabee. :)
pi_125237759
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:39 schreef michaelmoore het volgende:
en haar poes te wassen als mijn vrouw een weekje weg is met vriendinnen
Zeg ik. Rare familie.
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:41:12 #158
323876 michaelmoore
pi_125237781
quote:
De bank en de hypotheekverstrekker
pi_125237802
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:40 schreef pfaf het volgende:
Ik ben vrij goed in rekenen en wiskunde. Maargoed, ik ben weer eens in een verkeerd gedeelte van FOK! gekomen. Excuus en tabee. :)
Tabee. En aangezien je de HRA toch niet begrijpt, neem die dan maar niet mee. Ik zal er goed voor zorgen. *O*
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:42:59 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:43:37 #161
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_125237850
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tabee. En aangezien je de HRA toch niet begrijpt, neem die dan maar niet mee. Ik zal er goed voor zorgen. *O*
Als jij denkt dat je voordeel hebt bij de HRA ben ik eerder bang dat je zelf niet begrijpt wat de HRA inhoudt..
pi_125237897
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:43 schreef pfaf het volgende:
Als jij denkt dat je voordeel hebt bij de HRA ben ik eerder bang dat je zelf niet begrijpt wat de HRA inhoudt..
Die stelling kun je vast onderbouwen.

Toch?
pi_125237941
Zal ik helpen? Cruijf: elk de ander ze voordeel is me nadeel. Ook al moet je voor een gedeelte belastingvoordeel eerst een veelvoud aan belasting afdragen.
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:49:28 #164
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_125237992
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die stelling kun je vast onderbouwen.

Toch?
Uiteraard. Het teruggaaf van de HRA komt van jouw eigen belastinggeld, dus je betaalt er voor. In de tussentijd verhoogt die HRA jouw woningwaarde en zitten er tussenpersonen tussen. In beide stappen verlies je geld, die volgens de wet van behoud van energie/geld per definitie geld kosten. Dus ook al denken wij beide dat we voordeel hebben bij onze HRA, stiekem is de bank de enige die er baat bij heeft.
pi_125237994
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zal ik helpen? Cruijf: elk de ander ze voordeel is me nadeel. Ook al moet je voor een gedeelte belastingvoordeel eerst een veelvoud aan belasting afdragen.
Dat nadeel heb je sowieso. Ook zonder HRA.

Maar goed, pfaf komt zo meteen met een uiteraard onderbouwde stelling waaruit blijkt dat ik geen voordeel heb van de HRA.

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3,, 2, 1, pfaf
pi_125238092
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:49 schreef pfaf het volgende:
Uiteraard. Het teruggaaf van de HRA komt van jouw eigen belastinggeld, dus je betaalt er voor. In de tussentijd verhoogt die HRA jouw woningwaarde en zitten er tussenpersonen tussen. In beide stappen verlies je geld, die volgens de wet van behoud van energie/geld per definitie geld kosten. Dus ook al denken wij beide dat we voordeel hebben bij onze HRA, stiekem is de bank de enige die er baat bij heeft.
:')

Nee, het is een korting op mijn af te dragen belasting. En ja, zonder HRA zou dat een fractie lager liggen, maar niet onder het niveau als met HRA.

Zou dat wel zo zijn, dan zitten alle huurders in dit topic maar wat te roeptoeteren over de HRA, denk je ook niet?

Dus ja, ik heb voordeel bij het voortbestaan van de HRA.

(PS: Lummel, de wet van behoud energie bestaat wel, maar die van geld? Bron????)
pi_125238173
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat nadeel heb je sowieso. Ook zonder HRA.

Maar goed, pfaf komt zo meteen met een uiteraard onderbouwde stelling waaruit blijkt dat ik geen voordeel heb van de HRA.

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3,, 2, 1, pfaf
Persoonlijke opinie, volgens mij verwar je degeen die een oprechte opinie heeft met de crewtrolkloon . Wel een onderscheid in benadering hoor. De één heeft een mening (discussieforum), de ander post hier alleen om te schijten.
pi_125238210
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Persoonlijke opinie, volgens mij verwar je degeen die een oprechte opinie heeft met de crewtrolkloon . Wel een onderscheid in benadering hoor.
pfaf is een kloon van u? :+
pi_125238228
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

pfaf is een kloon van u? :+
ook al heeft ie muzieksmaak te over: neen.

/maar ondanks dat achter de schermen dat geen kut uitmaakt (een klik is een klik) mag je gerust een onderscheid maken tussen iemand die een mening heeft _en_ tussen iemand wiens alias alleen hier opdruikt om te baggeren/trollen/kutten....)

Ik weet dat deze reeks vrij cynisch maakt in de benadering, enzo, maar toch... ken je users enzo ;)
pi_125238374
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
mag je gerust een onderscheid maken tussen iemand die een mening heeft en iemand wiens alias alleen hier opdruikt om te baggeren/trollen/kutten....)
Doe ik toch ook?

Hij komt met een onzin statement over de HRA, dan ga ik ertegen in.

Of kun jij zijn HRA standpunt wel verdedigen dan? Gaat toch feitelijk nergens over?
pi_125238783
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Doe ik toch ook?

Hij komt met een onzin statement over de HRA, dan ga ik ertegen in.

Of kun jij zijn HRA standpunt wel verdedigen dan? Gaat toch feitelijk nergens over?
Ja, HRA herverdeelt onevenredige belastingdruk over woning- en niet woningbezitters. Kueze, oud nieuws. Als niet HRA genieter kan ik het niet anders dan daar mee eens zijn, althans uit het in dit topic opportunistisch oogpunt. Maar het maakt me verder ook geen jota uit, da's wat anders. Edoch:

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nou, ik ken een veevoud aan trolklonen waarbij dat laatste toch wel te verkiezen was geweest O-)

De hele wereld is kut. Vooral het stuk waar ik niet van profiteer, maar een ander wel. Zeg maar. Haal je ergens weg, staat de andere helft van NL weer op de acherste poten. Imho ga je daar dus niet uitkomen, en gaat elke verandering, praktisch gezien, in kleine stapjes. Knabbelen dus. Waardoor het effect uiteindelijk zo geleidelijk is dat niemand er echt last van heeft of echt van profiteert.

Op zich is het al verfrissend om een geluid anders dan de gebruikelijke trolklonen in dit topic te horen, nietwaar?

en je mag me gerust volledig quoten hoor, feit = feit, en troep = troep

[ Bericht 1% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 13-04-2013 19:17:29 ]
pi_125239026
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja, HRA herverdeelt onevenredige belastingdruk over woning- en niet woningbezitters. Kueze, oud nieuws. Als niet HRA genieter kan ik het niet anders dan daar mee eens zijn, althans uit het in dit topic opportunistisch oogpunt. Maar het maakt me verder ook geen jota uit, da's wat anders.
Nee, hij stelt dat ik als (wel) HRA genieter er geen voordeel aan heb:

quote:
Helaas is dat niet iets met dit topic, maar 80% van Nederland. Hoezo heb jij er iets aan dan? Je werkt bij een bank? Anders kan ik me niet voorstellen dat iemand voordeel heeft bij de HRA.
En als je dat dan betwist en hem om uitleg vraagt, wordt het te ingewikkeld en neemt ie de kuierlatten.

quote:
Op zich is het al verfrissend om een geluid anders dan de gebruikelijke trolklonen in dit topic te horen, nietwaar?
Dat zou prettig zijn ja. Moeten ze wel durven discussiëren uiteraard.
pi_125239087
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, hij stelt dat ik als (wel) HRA genieter er geen voordeel aan heb:

[..]

En als je dat dan betwist en hem om uitleg vraagt, wordt het te ingewikkeld en neemt ie de kuierlatten.
geduld :) Hoop ik, althans,

quote:
Dat zou prettig zijn ja. Moeten ze wel durven discussiëren uiteraard.
welk deel van trolklonen begrijp je niet?

hey, allemaal geaccepteerd hoor, moet kunnen
pi_125239264
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
welk deel van trolklonen begrijp je niet?
Holy fuck. Is het zo erg?

Zijn wij de enige 2 die elkaar niet kennen? _O-
pi_125239683
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Holy fuck. Is het zo erg?

Zijn wij de enige 2 die elkaar niet kennen? _O-
oh noes, verkeerd begrepen. :)

ja, een groot (bekend) gedeelte komt hier alleen om te kutten, met al dan niet impliciete instemming van....
ik vind het verfrissend als dat ook eens wat andere mensen (als in non-bagger users) komen om inhoudelijk van gedachten te verwisselen, en vind het niet terecht als die een kopje kleiner gemaakt worden.

/edit/
wie de f ben jij dan helemaal? :P
pi_125240015
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik vind het verfrissend als dat ook eens wat andere mensen (als in non-bagger users) komen om inhoudelijk van gedachten te verwisselen, en vind het niet terecht als die een kopje kleiner gemaakt worden.
Als 'kopje kleiner gemaakt worden' inhoudt dat er niet eens meer gevraagd mag worden om je standpunt te verdedigen dan is elke vorm van discussie bij voorbaat al kansloos.

Hij poneert een stelling, maar weigert vervolgens zijn stelling te verdedigen. (Bij deze onhoudbare stelling snap ik dat ook wel, maar echt een aanwinst kan ik dat dan weer niet noemen he...)

quote:
wie de f ben jij dan helemaal? :P
Zie onderschrift. :P
pi_125240175
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als 'kopje kleiner gemaakt worden' inhoudt dat er niet eens meer gevraagd mag worden om je standpunt te verdedigen dan is elke vorm van discussie bij voorbaat al kansloos.

Hij poneert een stelling, maar weigert vervolgens zijn stelling te verdedigen. (Bij deze onhoudbare stelling snap ik dat ook wel, maar echt een aanwinst kan ik dat dan weer niet noemen he...)
wtf, niet iedereen, uitgezonderd gesantioneerde basket cases als [vul de gebruikelijke neuroseklanten maar in] is 24/7 online :D (gedeeld door werk en prive accounts natuurlijk, hey, je moet je IP kansen mixen natuurlijk)

quote:
Zie onderschrift. :P
not impressed :P At all :P :P
  zaterdag 13 april 2013 @ 19:52:20 #178
323876 michaelmoore
pi_125240240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het is beter als de EU asap die subsidie-regelingen centraal afkadert voor alle landen in een keer, in alle landen dezelfde subsidies voor huur en koop gaat hanteren

Die moeten dan vooral bedoeld zijn om de krappe beurs een energiezuinige woning te laten kopen en niet om villa's te subsidiëren

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2013 20:48:57 ]
pi_125240418
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wtf, niet iedereen, uitgezonderd gesantioneerde basket cases als [vul de gebruikelijke neuroseklanten maar in] is 24/7 online :D
Klopt, maar als je al dit zegt bij de eerste kritische vraag:

quote:
13s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:40 schreef pfaf het volgende:
Zegt dat meer dan genoeg toch?

quote:
not impressed :P At all :P :P
Reden temeer om aan te nemen dat we elkaar echt niet kennen. ^O^
pi_125240788
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt, maar als je al dit zegt bij de eerste kritische vraag:

[..]

Zegt dat meer dan genoeg toch?
dat zegt dat dit zowel voor als achter de schermen als een topique bekend staat met een hoop baggergehalte, met dank aan de veelvoud van michealmoore/HD9/methdezoveelste/.... ( :X ) klonen (hey, what you reap is what you sow....). Pfaf is bescheiden, maar niet dom. Evenals de meeste user overigens.

quote:
Reden temeer om aan te nemen dat we elkaar echt niet kennen. ^O^
Ik ben simpelweg niet makkelijk beindrukt, niet links- of rechtsom, sorry :)
pi_125241105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Pfaf is bescheiden, maar niet dom. Evenals de meeste user overigens.
Ik zeg dan ook nergens dat hij dom is (dat zeg ik zelfs niet tegen MM...).

Maar kennelijk is het teveel gevraagd om je stelling te onderbouwen. Dat zegt dan al genoeg over je stelling ansich.

Maar goed, wellicht komt hij inderdaad nog een onderbouwing aanleveren. Lijkt me interessant om over die stelling te kunnen discussiëren. Maar ja, dan heb je 2 partijen nodig...

quote:
Ik ben simpelweg niet makkelijk beindrukt, niet links- of rechtsom, sorry :)
Het is nooit prettig als je beindrukt wordt. :N
pi_125241260
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het is nooit prettig als je beindrukt wordt. :N
ja, sorry, ondanks dat ik het forum niet onderspam met allerlei hongaarse en andere bagger(lees televaag)- en aanverwante trolltroep is mijn Nederlandsch wellicht ondermaats ;)
pi_125241444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ja, sorry, ondanks dat ik het forum niet onderspam met allerlei hongaarse en andere bagger(lees televaag)- en aanverwante trolltroep is mijn Nederlandsch wellicht ondermaats ;)
No spang, ik heb liever dat je met ondermaats Nederlands je stelling verdedigd, dan dat je met foutloos Nederlands een stelling poneert en als je op het moment van op 'enter' drukken beseft dat het kul is dan maar de pleitvaart neemt.
pi_125242091
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

No spang, ik heb liever dat je met ondermaats Nederlands je stelling verdedigd, dan dat je met foutloos Nederlands een stelling poneert en als je op het moment van op 'enter' drukken beseft dat het kul is dan maar de pleitvaart neemt.
michealmoore/HD9 en een veelvoud van verwante voorgangers en opvolgers die niet binnen de gelimiteerde omvang van deze post vallen doen boete :)

/maar je blaft nog steeds tegen de verkeerde boom....
pi_125242719
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
/maar je blaft nog steeds tegen de verkeerde boom....
Dat komt die boom dan op korte termijn zelf wel even uitleggen neem ik aan. Zoniet is het geen boom. Hooguit een kasplantje.
pi_125243051
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat komt die boom dan op korte termijn zelf wel even uitleggen neem ik aan. Zoniet is het geen boom. Hooguit een kasplantje.
Bla bla bla
pi_125243247
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:48 schreef PierreBetfair het volgende:
Bla bla bla
Exact. Dat zei ik min of meer al. ^O^
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:13:09 #188
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_125244197
Ik heb een borrel en zal morgen proberen te reageren. Mijn punt is waarschijnlijk meer macro-economisch dan dat Bijvlagenzinvol het beschouwd. Ik ben zelf HRA-er, maar ben er van overtuigd dat ik netto minder hypotheek zou betalen als er geen HRA was.
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:23:15 #189
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_125244645
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor , ik zou trots zijn om haar bed op te maken en haar poes te wassen als mijn vrouw een weekje weg is met vriendinnen
Nee kan je haar beter deporteren...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:27:54 #190
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_125244869
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:13 schreef pfaf het volgende:
Ik heb een borrel en zal morgen proberen te reageren. Mijn punt is waarschijnlijk meer macro-economisch dan dat Bijvlagenzinvol het beschouwd. Ik ben zelf HRA-er, maar ben er van overtuigd dat ik netto minder hypotheek zou betalen als er geen HRA was.
Als die er nooit geweest was, dan heb je zeker een punt.
and made it rain upward
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:51:19 #191
323876 michaelmoore
pi_125245793
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:23 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nee kan je haar beter deporteren...
nee hoor gewoon in je huiskamer halen, want je kunt je schoonmoeder niet altijd op haar slaapkamertje laten zitten he
  zondag 14 april 2013 @ 09:12:36 #192
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_125257790
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor gewoon in je huiskamer halen, want je kunt je schoonmoeder niet altijd op haar slaapkamertje laten zitten he
Als de gemeente eens niet zo krampachtig in een brei van bemoeizucht vast klit dan zou ik gewoon een tuinhuisje neerzetten. Zelfstandig en toch dichtbij.
Of ik koop een huis voor een habbekrats en verhuur dat, strijk ik behalve HRA op mijn huis ook nog huurtoeslag via haar op.
and made it rain upward
  zondag 14 april 2013 @ 11:32:35 #193
323876 michaelmoore
pi_125260323
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 09:12 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Als de gemeente eens niet zo krampachtig in een brei van bemoeizucht vast klit dan zou ik gewoon een tuinhuisje neerzetten. Zelfstandig en toch dichtbij.
Of ik koop een huis voor een habbekrats en verhuur dat, strijk ik behalve HRA op mijn huis ook nog huurtoeslag via haar op.
Ach jantje, breng jij es wat voer in het tuinhuisje _O- _O-
Zet maar op tafel, dan vind ze het wel, ik haar vandaag niet voeren hoor, ze slurpt het maar op , geen tijd.
En doe gelijk die elektrische kachel en het licht uit , het vriest haast niet meer -O-
http://www.oorschotmedical.nl/
En geef het konijn ook wat ja

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-04-2013 20:50:52 ]
  zondag 14 april 2013 @ 20:50:58 #194
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_125282254
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:')

Nee, het is een korting op mijn af te dragen belasting. En ja, zonder HRA zou dat een fractie lager liggen, maar niet onder het niveau als met HRA.

Ik ben dus overtuigd van wel. Gegeven: de overheid heeft een bepaald budget nodig om hun diensten te kunnen financieren. Dat geld moet dus binnen komen (of in ieder geval 97% ;) ), of het nou via de ene of de andere weg is. Als de overheid huizenbezitters dus korting geeft, zal het dus via een andere weg binnen moeten komen, waarschijnlijk belasting. Als het daar bij zou blijven zou ik het met je eens zijn, en zou de HRA je een financieel voordeeltje geven ten opzichte van private huurders. (Een klein voordeel uiteraard, want sociale huurders krijgen al dezelfde korting, dus de HRA korting wordt alleen onevenredig gecompenseerd door hen.
Het probleem van de HRA is echter dat het huizenbezitters stimuleert om meer te lenen. Deze stimulans is er zoals welbekend verantwoordelijk voor dat de huizenprijzen stijgen, waardoor je dus weer netto meer voor je huis gaat betalen dan in een HRA-loze wereld. Deze hogere kosten gaan echter niet naar de overheid, maar naar de banken, waardoor zij de werkelijke en ook enige winnaars in deze bizarre financiële stoelendans zijn.

quote:
Zou dat wel zo zijn, dan zitten alle huurders in dit topic maar wat te roeptoeteren over de HRA, denk je ook niet?
Ik heb geen enkel idee wat huurders hier roeptoeteren. En ik ben er ook niet in geïnteresseerd. Ik merk wel dat deze reeks niet mijn reeks is.. :D
quote:
Dus ja, ik heb voordeel bij het voortbestaan van de HRA.
Schijbaar dus. De teruggaaf die je krijgt zou je in een HRA-loze wereld een belastingverlaging + een lagere hypotheek betekenen..

quote:
(PS: Lummel, de wet van behoud energie bestaat wel, maar die van geld? Bron????)
Jij denkt dat geld/waarde uit niets kan ontstaan?
  zondag 14 april 2013 @ 20:54:30 #195
323876 michaelmoore
pi_125282485
quote:
3s.gif Op zondag 14 april 2013 20:50 schreef pfaf het volgende:

Jij denkt dat geld/waarde uit niets kan ontstaan?
Ja hoor, een brief die geschreven is door Elvis Presley is bakken geld waard , intrinsiek slechts een cent maar bij de bank kun je er met een taxatierapport een bak geld op halen

Een bedrijf als Google is intrinsiek slechts een paar miljoen waard
  zondag 14 april 2013 @ 22:14:22 #196
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_125288158
Door arbeid kan uiteraard waarde worden toegevoegd, maar dat is dus ten koste gegaan van andere waarde. Als waarde kosteloos toegevoegd wordt zal het tegen de prijs van inflatie komen. Zodat de waardetoevoeging dus weer teniet gedaan is...
pi_125305760
quote:
3s.gif Op zondag 14 april 2013 20:50 schreef pfaf het volgende:

[..]
de banken, waardoor zij de werkelijke en ook enige winnaars in deze bizarre financiële stoelendans zijn.

De banken zijn altijd de winnaar net als een casino. Kijk naar Duitsland lagere hypo rente maar ook lagere spaar rente. En dan nog geen HRA zou zijn minder belasting, minder belasting betekend lager brutoloon (op terrmijn), en na een jaar of wat betaal je verhoudingsgewijs net zoveel voor je huis als dat je nu zou doen.
  maandag 15 april 2013 @ 13:25:22 #198
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125307904
Nederland zit krap, heel erg krap, en volgend jaar wordt het nog krapper

http://www.telegraaf.nl/o(...)etaalprobleem__.html
quote:
ma 15 apr 2013, 12:45 | 0 reacties
Kwart meer huiseigenaren met betaalprobleem
RIJSWIJK - Het aantal woningbezitters dat de hypotheekkosten niet kan betalen is afgelopen jaar met 25 procent gestegen.
Dat blijkt uit de maandag gepubliceerde Hypotheekbarometer van Bureau Krediet Registratie (BKR).

Op dit moment hebben 81.888 huiseigenaren een betalingsachterstand.
Sinds 1 januari dit jaar zijn er 4.743 huiseigenaren met betaalproblemen bij gekomen.
BKR spreekt van een betalingsprobleem bij een achterstand van meer dan 120 dagen op een lopend hypotheekcontract.

Ondanks de forse stijging is het aantal achterstanden nog altijd relatief laag. Het gaat om 1,6 procent van het totale aantal huiseigenaren. Volgens BKR zijn de betalingsproblemen bij bijvoorbeeld de Belastingdienst, zorgverzekeraars en energieleveranciers „veel groter
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_125310462
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:25 schreef HD9 het volgende:
Nederland zit krap, heel erg krap, en volgend jaar wordt het nog krapper

http://www.telegraaf.nl/o(...)etaalprobleem__.html

[..]

Lees je wel eens meer dan enkel de kop van een artikel?
  maandag 15 april 2013 @ 17:46:21 #200
323876 michaelmoore
pi_125317216
Draghi die weet het wel , weg met de huizensubsidies
http://www.telegraaf.nl/d(...)et_hervorming__.html

quote:
ma 15 apr 2013, 16:06 | 80 reacties
Draghi: Nederland moet door met hervorming

AMSTERDAM (AFN) - Nederland moet doorgaan met de structurele hervorming van de huizenmarkt en de arbeidsmarkt.
Dat zei president Mario Draghi van de Europese Centrale Bank (ECB) maandag tijdens een bijeenkomst op de Universiteit van Amsterdam.

Draghi had eerder op de dag een onderhoud met premier Mark Rutte en minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën.
Het gesprek ging over de bredere situatie van de Nederlandse economie, zei Draghi.
Ook bespraken zij de ,,noodzaak om de hervormingen door te voeren''.

Ook voor de andere eurolanden geldt dat gemaakte afspraken moeten worden nageleefd, zei Draghi. Structurele hervormingen zijn volgens hem de enige manier om de concurrentiekracht van de economieën en het vertrouwen in de gemeenschappelijke munt te herstellen.
Volgens de bankpresident hebben de eurolanden inmiddels flinke vooruitgang geboekt. ,,Laat dit niet los'', spoorde hij hen aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')