Dat kun je niet denk ik. Er is heel veel geld en moeite gestopt in het in toom houden van deze trend. Tot nu toe is het economisch allemaal wel goed gegaan. Als de welvaart inzakt komt het in een stroomversnelling.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je kunt dit soort trends prima omkeren of in toom houden. Maar dat is een keuze inderdaad
in de kwestie van brandstichting is het kul om te zeggen dat een oplossing van twee kanten moet komen..quote:Op donderdag 11 april 2013 09:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens, maar moet van 2 (alle eigenlijk) kanten komen.
Ik kan iets gemist hebben maar zijn de daders dan gepakt die het hebben gedaan?quote:Op donderdag 11 april 2013 09:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mensen verzinnen altijd wel een excuus om hele groepen te haten en over een kam te scheren.
Zoveel individuen uit de 'andere groep' waar jij nu een hekel aan hebt terwijl ze jou niks hebben gedaan.
Natuurlijk is dat kwalijk, maar ik krijg nou niet bepaald het idee dat daar nonchalant over wordt gedaan. De bedreigingen aan het adres van Wilders zijn ernstig, de problematiek met Marokkaanse jongeren moet worden aangepakt en extremisme dient te worden bestreden. Allemaal zaken die aandacht verdienen en die die aandacht (gelukkig) ook krijgen.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik kan iets gemist hebben maar zijn de daders dan gepakt die het hebben gedaan?
Als je Wilders noemt, noem dan ook even op dat hij al een paar jaar onder constante beveiliging moet leven wegens de dreiging radicale moslims.
Wanneer stopt dat eens?
Wel consequent blijven
Allemaal leuk en aardig maar leg nu eens de fysieke gevolgen van beide kanten naast elkaar. Hoe vaak schoppen xenofoben allochtonen onder de stoeptegels vs. andersom?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat kwalijk, maar ik krijg nou niet bepaald het idee dat daar nonchalant over wordt gedaan. De bedreigingen aan het adres van Wilders zijn ernstig, de problematiek met Marokkaanse jongeren moet worden aangepakt en extremisme dient te worden bestreden. Allemaal zaken die aandacht verdienen en die die aandacht (gelukkig) ook krijgen.
Ik snap dan ook niet dat wanneer bepaalde mensen constateren dat xenofobie toeneemt, de 'ja maar-roepers' zich weer verdringen. Want haat richting bevolkingsgroepen is blijkbaar plots oke wanneer die andere problemen erbij worden gesleept.
Ze zijn niet anders gewend op de camping.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Is wel een beetje het probleem van de heethoofdjes hè, eerst doen, dan denken.
Ik heb zelf het idee dat mensen op die rare Facebook pagina totaal niet serieus worden genomen door mensen die wel verstand hebben.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat kwalijk, maar ik krijg nou niet bepaald het idee dat daar nonchalant over wordt gedaan. De bedreigingen aan het adres van Wilders zijn ernstig, de problematiek met Marokkaanse jongeren moet worden aangepakt en extremisme dient te worden bestreden. Allemaal zaken die aandacht verdienen en die die aandacht (gelukkig) ook krijgen.
Ik snap dan ook niet dat wanneer bepaalde mensen constateren dat xenofobie toeneemt, de 'ja maar-roepers' zich weer verdringen. Want haat richting bevolkingsgroepen is blijkbaar plots oke wanneer die andere problemen erbij worden gesleept.
Het meeste geluid? U heeft onder een steen geleefd? Er gaat de laatste tien jaar geen week voorbij of het probleem met Marokkanen dient op hoge poten te worden benoemd. Ik heb talloze columns voorbij zien komen op GS, De Dagelijkse Standaard, etc, maar ook in kwaliteitskranten als Trouw en de VK. En in al deze stukken wordt verklaard dat de problematiek de spuigaten uitloopt.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar leg nu eens de fysieke gevolgen van beide kanten naast elkaar. Hoe vaak schoppen xenofoben allochtonen onder de stoeptegels vs. andersom?
Beetje vreemd dat het meeste geluid van de verkeerde kant komt, niet? Waar ligt dat aan denk je?
Het eeuwige zwaktebod.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik keur de opmerkingen op 'Nederland mijn vaderland' zonder meer af. Toch moet ook de vraag worden gesteld waarom mensen zulke opmerkingen plaatsen. Hoe komt het dat een bericht over brand in een moskee dergelijke 'vreugde' oproept?
Fixed.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja. Sommige allochtonen haten "verderfelijke westerlingen" ook.
Ik heb het over het geluid dat 1 van de 2 groepen zich moet schamen, onmenselijk zijn, weggezet worden als schandalige idioten, IQ's hebben van minder dan een banaan... en zo verder.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het meeste geluid? U heeft onder een steen geleefd? Er gaat de laatste tien jaar geen week voorbij of het probleem met Marokkanen dient op hoge poten te worden benoemd. Ik heb talloze columns voorbij zien komen op GS, De Dagelijkse Standaard, etc, maar ook in kwaliteitskranten als Trouw en de VK. En in al deze stukken wordt verklaard dat de problematiek de spuigaten uitloopt.
Dus dat 'meeste geluid van de verkeerde kant' herken ik totaal niet.
Ik HAAT die cut-islam cultuur en het zieltjeswinnen ronduit. Dat wil absoluut niet zeggen dat er moet worden gebrandsticht oid, maar een tegengeluid moet gewoon geuit en gehoord kunnen worden. Niet iedereen vind een hoofddoek mooi of positief en daar is helemaal niets mis mee.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:26 schreef truthortruth het volgende:
Ik ben opgegroeid in een tolerant, open en vrij Nederland. Met multicultureel als ideaal (en echt multicultureel ben ik nog steeds voorstander van, niet die mono islam cultuur zoals we hier in Nederland geimporteerd hebben). En de intolerantie en afkeer van integratie komt niet vanuit Nederlanders (al zijn er natuurlijk wel xenofobe nederlanders).
En dat is volgens jou 'het meeste geluid?' Want ik moet je bekennen; ik ben bekend met dergelijke opvattingen, maar ze zijn fucking zeldzaam.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik heb het over het geluid dat 1 van de 2 groepen zich moet schamen, onmenselijk zijn, weggezet worden als schandalige idioten, IQ's hebben van minder dan een banaan... en zo verder.
En wat zeggen die schreeuwers over de groep die geen haar beter is en zelfs daadwerkelijk de handjes los heeft zitten? Dat zijn stakkers, arme drommels, moeten we een platform geven... en zo verder.
Tenenkrommend krom, wat?
Probleem is:quote:Op donderdag 11 april 2013 10:16 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik HAAT die cut-islam cultuur en het zieltjeswinnen ronduit. Dat wil absoluut niet zeggen dat er moet worden gebrandsticht oid, maar een tegengeluid moet gewoon geuit en gehoord kunnen worden. Niet iedereen vind een hoofddoek mooi of positief en daar is helemaal niets mis mee.
Meen je dit?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef sp3c het volgende:
ik merk eigenlijk maar bar weinig van die radicale xenofobie eerlijk gezegd
dat heb je al eens gevraagdquote:Op donderdag 11 april 2013 10:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Meen je dit?
Wat vond je ervan toen een mod hier zei dat er brandbommen naar een moskee moesten worden gegooid?
Andersom wordt er meteen gestrooid met politiek correct, links en landverrader.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Probleem is:
Door je mening zo bloot te geven ben jij een racist, tokkie, een lopende schande... en als je even wacht, een Nazi tot zelfs een gevaar voor de samenleving.
De andere kant die wat minder hun mening ventileert, zij het op fora, maar wel fysiek ernaar handeld wordt omarmt omdat er begrip is voor hun ergernis.
... we zijn ergens flink ontspoort.
Ik merk er alleen online wat van.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef sp3c het volgende:
ik merk eigenlijk maar bar weinig van die radicale xenofobie eerlijk gezegd
Neem als voorbeeld jouw achtervolgingswaanzin naar mij als ik in dergelijke allochtonen topics post waar je direct erbovenop zit met de meest idiote posts. Nog maar over andere users te zwijgen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is volgens jou 'het meeste geluid?' Want ik moet je bekennen; ik ben bekend met dergelijke opvattingen, maar ze zijn fucking zeldzaam.
Je onderbouwd nu mijn punt. Ik stel namelijk ook dat dat angstvallig wordt ontweken.quote:Sterker, ik wil wel eens wat opiniestukken zijn waarin hetgeen jij hierboven beschrijft, uiteen wordt gezet. En nee, geen postings van een handvol geitenwollensokken-dragende FOK!kers, maar een echt opiniestuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |