abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 april 2013 @ 09:54:28 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125144952
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:51 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je kunt dit soort trends prima omkeren of in toom houden. Maar dat is een keuze inderdaad
Dat kun je niet denk ik. Er is heel veel geld en moeite gestopt in het in toom houden van deze trend. Tot nu toe is het economisch allemaal wel goed gegaan. Als de welvaart inzakt komt het in een stroomversnelling.
The End Times are wild
pi_125145002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eens, maar moet van 2 (alle eigenlijk) kanten komen.
in de kwestie van brandstichting is het kul om te zeggen dat een oplossing van twee kanten moet komen..

nee, brandstichting mag gewoon niet en degenen die brand stichtten moeten daarvoor streng bestrafd worden...
Hooguit kunnen er best verdere problemen zijn (alhoewel ik eigenlijk niet snap waarom mensen zich gaan opwinden om het 'geloof' van anderen mensen, zolang dat gewoon en persoonlijk geloof is, dat ze hooguit uitten)... maar dat staat verder los van strafdaden of misbrijven als brandstichting..

Bij een misdrijf is het juist weinig interssant 'waarom' iemand het doet.. alsof het opeens goedgepraat kan worden als iemand er een verklaring voor geeft
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_125145028
De vlam slaat een keer in de pan.. En zou ook een logisch gevolg zijn..

En dan is het gewoon een incident. Kopje thee drinken en op vlindervakantie naar New York ofzo.

Move along people, nothing to see here w/
pi_125145065
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:22 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Mensen verzinnen altijd wel een excuus om hele groepen te haten en over een kam te scheren.

Zoveel individuen uit de 'andere groep' waar jij nu een hekel aan hebt terwijl ze jou niks hebben gedaan.
Ik kan iets gemist hebben maar zijn de daders dan gepakt die het hebben gedaan?

Als je Wilders noemt, noem dan ook even op dat hij al een paar jaar onder constante beveiliging moet leven wegens de dreiging radicale moslims.

Wanneer stopt dat eens?

Wel consequent blijven ;)
pi_125145240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik kan iets gemist hebben maar zijn de daders dan gepakt die het hebben gedaan?

Als je Wilders noemt, noem dan ook even op dat hij al een paar jaar onder constante beveiliging moet leven wegens de dreiging radicale moslims.

Wanneer stopt dat eens?

Wel consequent blijven ;)
Natuurlijk is dat kwalijk, maar ik krijg nou niet bepaald het idee dat daar nonchalant over wordt gedaan. De bedreigingen aan het adres van Wilders zijn ernstig, de problematiek met Marokkaanse jongeren moet worden aangepakt en extremisme dient te worden bestreden. Allemaal zaken die aandacht verdienen en die die aandacht (gelukkig) ook krijgen.

Ik snap dan ook niet dat wanneer bepaalde mensen constateren dat xenofobie toeneemt, de 'ja maar-roepers' zich weer verdringen. Want haat richting bevolkingsgroepen is blijkbaar plots oke wanneer die andere problemen erbij worden gesleept.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:09:06 #31
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_125145297
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat kwalijk, maar ik krijg nou niet bepaald het idee dat daar nonchalant over wordt gedaan. De bedreigingen aan het adres van Wilders zijn ernstig, de problematiek met Marokkaanse jongeren moet worden aangepakt en extremisme dient te worden bestreden. Allemaal zaken die aandacht verdienen en die die aandacht (gelukkig) ook krijgen.

Ik snap dan ook niet dat wanneer bepaalde mensen constateren dat xenofobie toeneemt, de 'ja maar-roepers' zich weer verdringen. Want haat richting bevolkingsgroepen is blijkbaar plots oke wanneer die andere problemen erbij worden gesleept.
Allemaal leuk en aardig maar leg nu eens de fysieke gevolgen van beide kanten naast elkaar. Hoe vaak schoppen xenofoben allochtonen onder de stoeptegels vs. andersom?

Beetje vreemd dat het meeste geluid van de verkeerde kant komt, niet? Waar ligt dat aan denk je?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_125145325
Ik keur de opmerkingen op 'Nederland mijn vaderland' zonder meer af. Toch moet ook de vraag worden gesteld waarom mensen zulke opmerkingen plaatsen. Hoe komt het dat een bericht over brand in een moskee dergelijke 'vreugde' oproept?

Het valt wat mij betreft niet los te zien van hetgeen moslims anderen aandoen, zoals de brandstichtingen in Nigeriaanse kerken. En dan moet er nog bij worden gezegd dat het bij de brand in Enkhuizen mogelijk niet eens zozeer om de moskee ging, maar meer om het feit dat iemand graag gebouwen in brand steekt.

Het valt ook niet los te zien van het probleemgedrag en de slechte integratie van grote groepen Turken en vooral Marokkanen in Nederland. Niet dat daarmee geweld of terreur valt te rechtvaardigen, maar we kunnen niet ontkennen dat er in dit land groepen mensen zijn die compleet langs elkaar heen leven. Dat probleemgedrag gaat trouwens ook gepaard met een compleet falen van politie en justitie om overlast en crimineel gedrag accuraat te pakken. De woede daarover vertaalt zich indirect ook door.

Wat ik persoonlijk minstens zo zorgwekkend vind als de getoonde xenofobie, is de ongehinderde opkomst (cq. comeback) van ultra-orthodox gedachtengoed in het seculiere, liberale en ruimdenkende Nederland. Het werkt niet samen en het gaat ook niet werken. Niet zelden is zulk gedachtengoed verwerpelijk; neem als voorbeeld welke opvattingen er onder Marokkaanse jongens heersen over meisjes die zichzelf niet bedekken.

Grote groepen moslims (de schaarse uitzonderingen daargelaten) plaatsen zichzelf heel bewust buiten de Nederlandse samenleving. Een samenleving die eigenljk geen samenleving is, omdat groepen mensen langs elkaar heen leven. Dat probleem wordt steeds groter en is volgens mij ook een belangrijke voedingsbodem voor de genoemde xenofobie.

Het aanpassingsvermogen en de wil om te integreren is bij grote groepen moslims ver te zoeken. We zien al 40-50 jaar hetzelfde beeld. In dat opzicht is de opstelling van bezoekers van 'Nederland mijn vaderland' niet meer of minder verwerpelijk. Die willen zich ook niet aanpassen en geven hun onverbloemde, haatdragende mening.

Het is verder opvallend dat de auteur zich zorgen maakt over wat hij leest op 'Nederland mijn vaderland', om vervolgens te refereren aan 'de broeierige webfora van jihadisten'. - De wat? Precies: de plek waar groepen extremistische moslims elkaar treffen om de heilige strijd te bepleiten. Minstens zo zorgwekkend. En tevens het bewijs van hoe slecht het botert tussen de islam en de westerse wereld.
pi_125145328
quote:
13s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:20 schreef nietzman het volgende:

[..]

Is wel een beetje het probleem van de heethoofdjes hè, eerst doen, dan denken.
Ze zijn niet anders gewend op de camping.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_125145348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb zelf het idee dat mensen op die rare Facebook pagina totaal niet serieus worden genomen door mensen die wel verstand hebben.

Ik vind het zelf triest en ze zetten zich net zo voor gek als die SHARIA4HOLLAND figuren :')

Gewoon geen aandacht aan besteden is het beste denk ik.
pi_125145360
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar leg nu eens de fysieke gevolgen van beide kanten naast elkaar. Hoe vaak schoppen xenofoben allochtonen onder de stoeptegels vs. andersom?

Beetje vreemd dat het meeste geluid van de verkeerde kant komt, niet? Waar ligt dat aan denk je?
Het meeste geluid? U heeft onder een steen geleefd? Er gaat de laatste tien jaar geen week voorbij of het probleem met Marokkanen dient op hoge poten te worden benoemd. Ik heb talloze columns voorbij zien komen op GS, De Dagelijkse Standaard, etc, maar ook in kwaliteitskranten als Trouw en de VK. En in al deze stukken wordt verklaard dat de problematiek de spuigaten uitloopt.

Dus dat 'meeste geluid van de verkeerde kant' herken ik totaal niet.
pi_125145394
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik keur de opmerkingen op 'Nederland mijn vaderland' zonder meer af. Toch moet ook de vraag worden gesteld waarom mensen zulke opmerkingen plaatsen. Hoe komt het dat een bericht over brand in een moskee dergelijke 'vreugde' oproept?
Het eeuwige zwaktebod.

Ik keur het af, maar...

Ja ik keur de fucking Apartheid ook af, maar die negers werden er wel mooi door in toom gehouden.

Dat geouwehoer.
pi_125145410
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mja. Sommige allochtonen haten "verderfelijke westerlingen" ook.
Fixed.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:15:06 #38
341203 3-voud
pi_125145443
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het meeste geluid? U heeft onder een steen geleefd? Er gaat de laatste tien jaar geen week voorbij of het probleem met Marokkanen dient op hoge poten te worden benoemd. Ik heb talloze columns voorbij zien komen op GS, De Dagelijkse Standaard, etc, maar ook in kwaliteitskranten als Trouw en de VK. En in al deze stukken wordt verklaard dat de problematiek de spuigaten uitloopt.

Dus dat 'meeste geluid van de verkeerde kant' herken ik totaal niet.
Ik heb het over het geluid dat 1 van de 2 groepen zich moet schamen, onmenselijk zijn, weggezet worden als schandalige idioten, IQ's hebben van minder dan een banaan... en zo verder.

En wat zeggen die schreeuwers over de groep die geen haar beter is en zelfs daadwerkelijk de handjes los heeft zitten? Dat zijn stakkers, arme drommels, moeten we een platform geven... en zo verder.

Tenenkrommend krom, wat?
pi_125145474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:26 schreef truthortruth het volgende:
Ik ben opgegroeid in een tolerant, open en vrij Nederland. Met multicultureel als ideaal (en echt multicultureel ben ik nog steeds voorstander van, niet die mono islam cultuur zoals we hier in Nederland geimporteerd hebben). En de intolerantie en afkeer van integratie komt niet vanuit Nederlanders (al zijn er natuurlijk wel xenofobe nederlanders).
Ik HAAT die cut-islam cultuur en het zieltjeswinnen ronduit. Dat wil absoluut niet zeggen dat er moet worden gebrandsticht oid, maar een tegengeluid moet gewoon geuit en gehoord kunnen worden. Niet iedereen vind een hoofddoek mooi of positief en daar is helemaal niets mis mee.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:18:38 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145525
ik merk eigenlijk maar bar weinig van die radicale xenofobie eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_125145528
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik heb het over het geluid dat 1 van de 2 groepen zich moet schamen, onmenselijk zijn, weggezet worden als schandalige idioten, IQ's hebben van minder dan een banaan... en zo verder.

En wat zeggen die schreeuwers over de groep die geen haar beter is en zelfs daadwerkelijk de handjes los heeft zitten? Dat zijn stakkers, arme drommels, moeten we een platform geven... en zo verder.

Tenenkrommend krom, wat?
En dat is volgens jou 'het meeste geluid?' Want ik moet je bekennen; ik ben bekend met dergelijke opvattingen, maar ze zijn fucking zeldzaam.

Sterker, ik wil wel eens wat opiniestukken zijn waarin hetgeen jij hierboven beschrijft, uiteen wordt gezet. En nee, geen postings van een handvol geitenwollensokken-dragende FOK!kers, maar een echt opiniestuk.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:20:00 #42
341203 3-voud
pi_125145561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik HAAT die cut-islam cultuur en het zieltjeswinnen ronduit. Dat wil absoluut niet zeggen dat er moet worden gebrandsticht oid, maar een tegengeluid moet gewoon geuit en gehoord kunnen worden. Niet iedereen vind een hoofddoek mooi of positief en daar is helemaal niets mis mee.
Probleem is:

Door je mening zo bloot te geven ben jij een racist, tokkie, een lopende schande... en als je even wacht, een Nazi tot zelfs een gevaar voor de samenleving.

De andere kant die wat minder hun mening ventileert, zij het op fora, maar wel fysiek ernaar handeld wordt omarmt omdat er begrip is voor hun ergernis.

... we zijn ergens flink ontspoort.
pi_125145576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef sp3c het volgende:
Meen je dit?

Wat vond je ervan toen een mod hier zei dat er brandbommen naar een moskee moesten worden gegooid?
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:21:00 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145588
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Meen je dit?

Wat vond je ervan toen een mod hier zei dat er brandbommen naar een moskee moesten worden gegooid?
dat heb je al eens gevraagd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_125145592
Maar liefst driehonderd likes op Facebook? :o
Dat gaat wel ver, zeg...
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_125145598
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Probleem is:

Door je mening zo bloot te geven ben jij een racist, tokkie, een lopende schande... en als je even wacht, een Nazi tot zelfs een gevaar voor de samenleving.

De andere kant die wat minder hun mening ventileert, zij het op fora, maar wel fysiek ernaar handeld wordt omarmt omdat er begrip is voor hun ergernis.

... we zijn ergens flink ontspoort.
Andersom wordt er meteen gestrooid met politiek correct, links en landverrader.
pi_125145606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef sp3c het volgende:
Ik merk er alleen online wat van. :')

Maar in Utrecht zie ik vnl. mensen van allerlei afkomsten in harmonie leven.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:21:59 #48
341203 3-voud
pi_125145611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is volgens jou 'het meeste geluid?' Want ik moet je bekennen; ik ben bekend met dergelijke opvattingen, maar ze zijn fucking zeldzaam.
Neem als voorbeeld jouw achtervolgingswaanzin naar mij als ik in dergelijke allochtonen topics post waar je direct erbovenop zit met de meest idiote posts. Nog maar over andere users te zwijgen.

quote:
Sterker, ik wil wel eens wat opiniestukken zijn waarin hetgeen jij hierboven beschrijft, uiteen wordt gezet. En nee, geen postings van een handvol geitenwollensokken-dragende FOK!kers, maar een echt opiniestuk.
Je onderbouwd nu mijn punt. Ik stel namelijk ook dat dat angstvallig wordt ontweken.
pi_125145630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat heb je al eens gevraagd
Nogal een normvervaging als zelfs dat niet radicaal is.
pi_125145640
Heerlijk dit soort topics :") .

Een marokaan krijgt belastings controle: ze zijn intimiderend is racisme
Een marokaan misdraagd zich in het zwembad: hij roept racisme joh laat maar.
Een marokaan wordt aangehouden door de politie: roept meteen racisme
Een marokaan krijgt geen baan: Het zal niet aan hem liggen maar aan de witte man roept Racisme

Een marokaan nederlander noemen: Marokaan zegt nee ik ben Marokaan en nederlanders zijn niet te vertrouwen. Dat heb ik van mijn vader geleerd en ik leer dit ook weer aan mijn kind.

Zelfs mijn toffe marokaanse collega roept dat erg jammer ;( . (en ik vind het een nederlander)
Eigenlijk merk ik dat marokanen racistischer zijn dan nederlanders :D
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')