Ja, wel frappant dat bijna elke keer als ze van het zwemmen terug komt, ze de dag erna snipverkouden isquote:Op woensdag 10 april 2013 18:55 schreef livelink het volgende:
UD, jammer dat ze weer zo verkouden is. Is er een verband met het zwemmen, denk je?
Een verkoudheid komt niet door kou, die komt door een virus.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:17 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ja, wel frappant dat bijna elke keer als ze van het zwemmen terug komt, ze de dag erna snipverkouden is. En ik doe echt een dikke jas aan en sjaal om als we naar huis gaan.
Gisteren voor het slapen dik in de creme gezet en vanochtend was het iets beter. Aan de handdoek onder haar hoofdje echter te zien leek het wel alsof ze een halve liter snot verloren was.![]()
We zijn ook aan het twijfelen over de amandel-operatie. We gaan toch proberen dit dichter bij huis te regelen, we zien er toch wel erg tegenop om zover weg te gaan en het zal wel weer langer duren dan gepland. Daar heeft moeders helemaal geen zin in eigenlijk. Moeders overlegd vandaag dus even met de betreffende personen en artsen. In Oldenburg kennen ze haar van binnen beter, maar misschien kan Nordhorn het ook, en daar kennen ze meisje zeker net zo goed. Scheelt wel even 140km.![]()
Volgende week hebben we ons halfjaarlijkse gesprek met de neuropediatrist weer, bespreken we het daar ook nog even.
Ben benieuwd wat zij van meisje zegt, ze is echt enorm vooruit gegaan.
Dank je voor de info! Tja wie weet heeft ze wel last van het chloor ja. Ik stop nu wel even met het zwemmen, wil wel graag dat ze fit is en blijft voor begin mei.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Een verkoudheid komt niet door kou, die komt door een virus.
Het is goed mogelijk dat ze last heeft van het zwemwater zelf: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwembad#Chloor
Dan hoeft er bij jullie niet per se te veel chloor in te zitten, maar blijkbaar wel genoeg voor je meisje om last van haar slijmvliezen (=snot) te krijgen.
Zo, dat was zeker weer een drukke dag.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:31 schreef Nijna het volgende:
Drukke dag UD, goed gegaan vandaag?!
Fijn dat de leverancier van de stoel gewoon alvast bezig is gegaan, kan je dametje straks weer riant zitten
De arts gaf aan dat ze het nooit zeker weten, maar hij was positief gestemd. Die afwijkende kleuring is er dus, maar zij (en dan Europa nog afwachten) konden daar geen conclusie uit trekken. Niet groeien is gewoon positief dus!quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:58 schreef Soempie het volgende:
Susie, wat een positief nieuws! Begrijp ik nu goed dat het echt goedaardig is? Of is daar nog de diagnose vanuit 'Europa' voor nodig, voordat het zeker is? Je klinkt in elk geval opgelucht en optimistisch en alles wijst ook de goede kant uit.
Super nieuws dus eigenlijk!quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:13 schreef Susie het volgende:
[..]
De arts gaf aan dat ze het nooit zeker weten, maar hij was positief gestemd. Die afwijkende kleuring is er dus, maar zij (en dan Europa nog afwachten) konden daar geen conclusie uit trekken. Niet groeien is gewoon positief dus!
Och heerlijkquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:30 schreef ueberduitser het volgende:
Meisje heeft gisteren voor het eerst dit jaar lekker op de schommel buiten gelegen...
[ afbeelding ]
Werd ze toch wat vervelend, dus leg ik haar in de box. Pak ik even het kleedje van de schommel, ligt mevrouw er zo bij...
[ afbeelding ]
Heerlijk toch?
Wij ook nog!quote:
Regelmatig achteraan bellen, wel de druk erop houden zou ik zeggen!quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:26 schreef _Bar_ het volgende:
Geen flauw idee, ze zijn maandag bij Roy geweest en er zou van de week nog een bericht naar gemeente gaan.Die hebben ze gehad en van de week de bestelling eruit doen. Hoe lang het allemaal gaat duren hebben we niet gehoord maar ook niet gevraagd.
Hebben wel aangegeven dat we in juli op vakantie gaan en dan hopen dat al met de nieuwe buggy te kunnen gaan.
Denk dat het wel even kan duren ook ivm alle feestdagen die je er nu tussendoor krijgt.
Nog geen definitief bericht gehad, maar de planning is de 23ste juni.quote:Wij gaan zondag de 16de juni naar Boemtata
Dat is mooi snel dan! Gaat hier soms echjt wat meer tijd over heen. Als de post het allemaal niet kwijt raakt etc. Dat gebeurt regelmatig hier, dat post niet aan komt. Ik scan tegenwoordig dus gewoon alles wat ik verstuur. En af en toe maak ik zelfs foto's van de enveloppen voordat ik ze in de bus gooi.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:10 schreef _Bar_ het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 2 mei 2013 10:29 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Regelmatig achteraan bellen, wel de druk erop houden zou ik zeggen!
[..] Er achteraan bellen hoeft niet (meer) Ik heb vanmiddag de bevestigings en bestel brief binnengekregen, de ene brief ondertekenen en op de post doen. En dan kan het wel eens heel snel gaan.
Het heeft hier ook heel lang geduurd, heeft een behoorlijke tijd op de gemeente onderop de stapel gelegen. wij bleven bellen,mailen en volgens mij waren ze dat nu beuquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:18 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat is mooi snel dan! Gaat hier soms echjt wat meer tijd over heen. Als de post het allemaal niet kwijt raakt etc. Dat gebeurt regelmatig hier, dat post niet aan komt. Ik scan tegenwoordig dus gewoon alles wat ik verstuur. En af en toe maak ik zelfs foto's van de enveloppen voordat ik ze in de bus gooi.
Bij ons werkt een advocaat heel erg goed...quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:19 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Het heeft hier ook heel lang geduurd, heeft een behoorlijke tijd op de gemeente onderop de stapel gelegen. wij bleven bellen,mailen en volgens mij waren ze dat nu beu
De tube gaat er inderdaad wel uit, maar dan stikt ze. Doordat alles slap is door de narcose zakt haar keel dicht, als ik het goed begrepen heb. Dat alles dan dik en opgezet is door de ingreep is natuurlijk niet bevorderlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:11 schreef Nirak het volgende:
Vervelend UDik heb me nooit gerealiseerd dat zoiets niet goed kan gaan... Maar ik begrijp geloof ik nog niet helemaal wat er fout gaat? Gaat de tube er wel uit maar ademt ze dan zelf niet goed verder?
Dank je en het zal er inderdaad wel beter van worden, maar het voelt nu even niet zo.quote:Op woensdag 8 mei 2013 08:07 schreef Nirak het volgende:
Niet schuldig voelen UD, ze gaat echt voordelen van de ingreep hebben straks
Nou inderdaad, ik zag al wat scenarios voorbij schieten...quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:43 schreef Adnap het volgende:
UD wat fijn en wat moet dat allemaal dood en dood eng zijn zeg.
link kopieren en plakken dan laat hij m wel zien, mag niet gehotlinkt wordenquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Bar, het plaatje doet het niet..
(En sowieso geen ervaring verder)![]()
Ik neem hem in elk geval even meequote:Op donderdag 23 mei 2013 14:38 schreef ueberduitser het volgende:
Geen ervaring met Savi, maar wij hebben een bed van Kayserbetten, bevalt ook erg goed.
Wat dacht je hier van Bar? http://www.kayserbetten.de/site/index.php/en/lotte.html
Edit: die zal wel te klein zijn zie ik nu net, maar ze hebben vast wel een passende oplossing
Ik ken de bedden van Barry Emons. Die kunnen naar je eigen zin aangepast worden. Bij ons zijn ze niet groter dan een "normaal"1 pp bed. De bodem kan in hoogte versteld worden (voor verzorging). Maar alles is mogelijk (plexiglas, dichte of juist open zijkanten, hoogte van de rand ivm eruit klimmen etc etc. Zelfs polstering is mogelijk (binnenkant voorzien van zacht spul, zodat iemand zich tijdens een epileptische aanval minder snel bezeerd)quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:52 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ik neem hem in elk geval even meethx dat ziet er in elk geval al meer uit als een "normaal"bed.
De afmetingen van een boxbed zijn al gauw zo groot zeg maar. Kan me er nog geen voorstelling van maken hoe dat op zijn kamer past.
Heb net een vriendin gesproken en ik kan van de week even bij haar op het werk kijken hoe ze eruit zien op een kamer. en wat de mogelijkheden zijn. hun hebben hetzelfde bed in verschillende maten op het werk staan voor clienten.
bij jou ook alles rustig?quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:25 schreef ueberduitser het volgende:
Zo Susie, dat is even fijn om te lezen, wat een goed bericht is dat. Geen spanning en onzekerheid meer, fijn!
Ja, we staan er versteld van hoe goed meisje het doet. Geen gesnotter meer, geen pap of ander eten wat uit haar neus komt, geen gesnurk. Louter positieve ontwikkelingen eigenlijk.quote:
Die vooruitgang zien we thuis ook, voornamelijk in het stukken rustiger zijn van Roy.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:56 schreef livelink het volgende:
Fijn Bar! Zien jullie die vooruitgang thuis ook?
Ja, we hebben het boekje en cd inmiddels ontvangen(lag bij oma in NL), erg leuk gemaakt Thijs vond de liedjes leuk, hoe meisje het vond, geen idee...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:17 schreef _Bar_ het volgende:
Refrowat spannend weer. Succes ermee.
Ud hebben jullie de cd ook al ontvangen van circus boemtata? Roy vind de liedjes echt leuk.
Zijn jullie al geweest?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:17 schreef _Bar_ het volgende:
Refrowat spannend weer. Succes ermee.
Ud hebben jullie de cd ook al ontvangen van circus boemtata? Roy vind de liedjes echt leuk.
hoe gaat het daar, ud?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:51 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zijn jullie al geweest?
Hier draait de cd in de bus en we hebben er erg veel zin in komende zondag.
Wij zijn gisteren geweest! en het was Super! echt zo genoten. Roy ging er helemaal in op, meedoen, voelen,snoezelen ja echt super!quote:Op maandag 17 juni 2013 12:51 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zijn jullie al geweest?
Hier draait de cd in de bus en we hebben er erg veel zin in komende zondag.
wat tof zeg!quote:Op maandag 17 juni 2013 14:04 schreef ueberduitser het volgende:
Het gaat echt heerlijk hier, eens wat anders!
Gisteren spontaan uit eten geweest het het gezin, dit was de eerste keer dat we met z'n 4-en echt uit eten geweest zijn, was wel even bijzonder. Ging ook perfect, meisje heeft wat soep gehad, wat makkelijk te happen eten en een ijsje na. Heerlijk toch?
Vanochtend heeft moeders als het goed is nog contact met de Kinderarzt gehad om te bespreken of we de antibiotica nu niet eens stop kunnen zetten.
quote:Op maandag 17 juni 2013 14:33 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Wij zijn gisteren geweest! en het was Super! echt zo genoten. Roy ging er helemaal in op, meedoen, voelen,snoezelen ja echt super!
Leuk!quote:Op maandag 17 juni 2013 14:33 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Wij zijn gisteren geweest! en het was Super! echt zo genoten. Roy ging er helemaal in op, meedoen, voelen,snoezelen ja echt super!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 juni 2013 14:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Leuk!
Ik heb er echt zin in.zal ik je es wat vertellen, wij zaten gisteren beide met tranen in onze ogen, We zaten zo intens te genieten van Roy (zal van de week foto's en filmpjes neerzetten) Ze nemen zo de tijd voor de kinderenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
Superquote:Op maandag 17 juni 2013 14:04 schreef ueberduitser het volgende:
Gisteren spontaan uit eten geweest het het gezin, dit was de eerste keer dat we met z'n 4-en echt uit eten geweest zijn, was wel even bijzonder. Ging ook perfect, meisje heeft wat soep gehad, wat makkelijk te happen eten en een ijsje na. Heerlijk toch?
Wat een geweldige berichtenquote:Op maandag 17 juni 2013 14:04 schreef ueberduitser het volgende:
Vanochtend heeft moeders als het goed is nog contact met de Kinderarzt gehad om te bespreken of we de antibiotica nu niet eens stop kunnen zetten.
quote:Op maandag 17 juni 2013 14:57 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
zal ik je es wat vertellen, wij zaten gisteren beide met tranen in onze ogen, We zaten zo intens te genieten van Roy (zal van de week foto's en filmpjes neerzetten) Ze nemen zo de tijd voor de kinderen
quote:
ik hoop het toch zo udquote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:05 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
Overleg met de Kinderarzt gehad en we zijn gestopt met de antibiotica!![]()
Hopen dat het goed gaat, we zijn benieuwd.
Op het moment even niet, vanaf het moment dat ze geopereerd is al niet meer.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik hoop het toch zo ud
ga je nog wel met haar zwemmen?
Het is onze eerste ja, ik heb gelezen dat dit vaker gebeurd bij het eerste kind.quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:14 schreef ueberduitser het volgende:
Spannende komende 2 maanden Sandermans, met hopelijk een goede afloop! Zorg je er wel voor dat je zelf ook rust krijgt?
Is dit jullie eerste?
Ik zit niet in een ronald mcdonald huis, het heen en weer rijden is nog wel te doen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:06 schreef simmu het volgende:
sterkte sandermans, zit je in een ronald mc donald huis? hoe zwaar schatten ze jullie kindje? pm gerust als je vragen hebt over de neonatale unit, mijn jongsten zijn met 30 weken geboren, die hebben er allebei gelegen.
Rondleiding is al aangevraagd, zal vandaag achter de neonatoloog aangaan, het lijkt er inderdaad op dat vriendelijk blijven je achter in de rij houdt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:10 schreef Keshet het volgende:
En hier helaas ook een ervaringsdeskundige. Mijn oudste is met 26 weken geboren.
Als ik je voor nu tips mag geven: Regel voor jezelf, en wanneer mogelijk, een rondleiding op neonatologie.
Wacht niet af met dat gesprek met de neonatoloog; zorg dat je er zo snel mogelijk 1 spreekt. Over een uur kan je kind geboren zijn.
Als je vragen hebt staat ook mijn pm box open. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je vrouw niet heel ziek wordt en dat jullie kind nog even mag wachten met geboren worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind trouwens geen enkel probleem om foto's te delen als daar behoefte aan is.
Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen.A grand adventure has begun.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:27 schreef Keshet het volgende:
Wat een achtbaan he?
Ga eten. Echt. Met een beetje geluk/pech ga je nog maanden op en neer naar het ziekenhuis en dan heb je je energie keihard nodig. Schakel vrienden, familie, buren etc. vast in. Jullie gaan straks mensen nodig hebben die je helpen. Slik je trots in en accepteer hulp.
Ik raad je aan om zsm een gesprek met een gynaecoloog en een neonatoloog aan te gaan.
Ik ga je ook wat info geven maar ik heb liever dat je het van een professional hoort.Wow heftig allemaal, ik ga er later inhoudelijk erop in, het zit me even hoog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind trouwens geen enkel probleem om foto's te delen als daar behoefte aan is.
Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen.
Snap ik. Ik heb er ook bewust geen kusjekroel verhaal van gemaakt. Het is een kutsituatie, zeker op deze termijn en met HELLP.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:39 schreef sandermans het volgende:
[..]
Wow heftig allemaal, ik ga er later inhoudelijk erop in, het zit me even hoog.
quote:Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef ueberduitser het volgende:
We hebben het waanzinnig leuk gehad! Wat een geweldige ervaring en wat bijzonder was het om al die bijzondere kindjes zoveel plezier te zien hebben.
Foto's volgen nog wel...
Wat heerlijk zeg!quote:Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef ueberduitser het volgende:
We hebben het waanzinnig leuk gehad! Wat een geweldige ervaring en wat bijzonder was het om al die bijzondere kindjes zoveel plezier te zien hebben.
Foto's volgen nog wel...
Foto's volgen nog wel...
Foto's volgen nog wel...
de verpleging bij de nicu zal er wel vlot over beginnen, anders morgenochtend idd even vragen. onze ervaring (zwolle, groningen en rotterdam) is dat het altijd via de verpleging gaatquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:54 schreef sandermans het volgende:
Morgen ga ik achter de praktische informatie aan daarvoor, wij waren er al wel uit om dat te gaan doen
Bedankt voor de felicitaties natuurlijk!
nee hij blijft omhoog. Dit.ivm zijn gewicht die toeneemt. De neuroloog is bang dat zodra er weer een grote aanval komt dit alle vooruitgang teniet doet en dat.het dan weer lang duurd voor we weer op dit punt zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:52 schreef Tinuviel het volgende:
Wat naar, dat hij door de verhoogde medicatie een aanval had. Kan me voorstellen, dat je dan schrikt. Mogen jullie toch meer medicatie geven of moet die nu weer omlaag?
Poeh, ik ken het probleem en heb niet echt hele goede tips.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:50 schreef _Bar_ het volgende:
Heeft iemand van hier misschien tips hoe je een krijs/gil bui doorbreekt? Het zijn buien die hij krijgt als hij in zijn bed is, alles gaat goed, tot hij al 5 min in zijn bed ligt/staat en wij al weer beneden zijn.
De buien houden helaas ook lang aan, we halen hem nu telkens uit zijn bed wat iets helpt.
De leidsters hadden als tip zet hem in zijn wandelwagen voor de tv... maar dat vinden wij voor bedtijd niet handig en daarnaast zo overstuur krijg Roy amper in zijn wandelwagen
Kun je niet bij hem gaan liggen op een matrasje naast zijn bed?quote:Op maandag 8 juli 2013 22:50 schreef _Bar_ het volgende:
Heeft iemand van hier misschien tips hoe je een krijs/gil bui doorbreekt? Het zijn buien die hij krijgt als hij in zijn bed is, alles gaat goed, tot hij al 5 min in zijn bed ligt/staat en wij al weer beneden zijn.
De buien houden helaas ook lang aan, we halen hem nu telkens uit zijn bed wat iets helpt.
De leidsters hadden als tip zet hem in zijn wandelwagen voor de tv... maar dat vinden wij voor bedtijd niet handig en daarnaast zo overstuur krijg Roy amper in zijn wandelwagen
of deur op een kier, en dan in de kamer op de grond een boek gaan zitten lezen in t licht van de gang?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Kun je niet bij hem gaan liggen op een matrasje naast zijn bed?
Dan hou je hem wel op zijn kamer/in zijn bed en leer je hem geen 'verkeerd' patroon, maar dan is er toch iemand bij hem voor zijn veiligheid/ter geruststelling.
Lampje/muziekje aan (projector?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |