abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 april 2013 @ 14:52:34 #1
274310 agenda
altijd vol!
pi_125112709
Vorig deel: OUD / Te vroeg, te klein, ziek: Soms gaat het allemaal iets anders deel 5

Een topic voor wanneer het allemaal anders gaat dan je verwacht had. Je kind wordt te vroeg geboren, te klein geboren, ziek geboren of wordt later ziek. Wat gebeurt er in het ziekenhuis? Hoe gaat het erna?

Het topic is niet bedoeld als medische vraagbaak. Het doel is om elkaar te ondersteunen door ervaringen door te geven, bijvoorbeeld over de praktische kant aan een ziekenhuisopname of de ontwikkeling van je kind of over jouw verwerkingsproces.

Linkjes:
Waar zijn de Ronald McDonald huizen
Vereniging Ouders van Couveusekinderen
Borstvoedingsprotocol prematuren
Heb je linkjes voor in de OP? Meld het even, dan wordt de link erbij gezet!

Als je kindje een Autisme Spectrum Stoornis (ASS) heeft kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: (ouders van) jonge kinderen met autisme
Als je kindje overleden is kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: Ouders van Prachtige Engeltjes
pi_125118276
Fijn dat het nu zoveel duidelijker voor jullie is Nicole, scheelt vast een hoop uren piekeren!

Een dikke knuffel voor je Bar, lijkt me heftig als mensen even voor jou bepalen of je wel of niet een kindje er bij mag krijgen zeg :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 10 april 2013 @ 18:55:50 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_125121531
Fijn dat er duidelijkheid is, MeNicole. Voor jullie, maar vooral ook voor L.
Hulde voor de logopedist!
Wat voor een soort therapie moet ik aan denken?

Susie, wanneer weet jij weer wat meer?

UD, jammer dat ze weer zo verkouden is. Is er een verband met het zwemmen, denk je?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 10 april 2013 @ 20:21:08 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125125267
Wat Livelink ook vraagt, vroeg ik mij ook af; komt het door het zwemmen ud? Beterschap!

En Menicole, ik wist niet dat er problemen waren. Wel fijn dat het nu een naam heeft!

Wij weten hopelijk 19 april weer wat meer.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_125128973
UD, wat een sneu snotkoppie... :* hopen dat ze gauw opknapt!

MeNicole, fijn om te weten wat het is en dat er wat aan te doen is...
Weten dat het geen onwil is om antwoord te geven, maar dat het hem niet lukt!

Susie, nog even geduld dus... :*
Fake it till you make it...
  donderdag 11 april 2013 @ 09:17:16 #6
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125144155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:55 schreef livelink het volgende:

UD, jammer dat ze weer zo verkouden is. Is er een verband met het zwemmen, denk je?
Ja, wel frappant dat bijna elke keer als ze van het zwemmen terug komt, ze de dag erna snipverkouden is :{ . En ik doe echt een dikke jas aan en sjaal om als we naar huis gaan.
Gisteren voor het slapen dik in de creme gezet en vanochtend was het iets beter. Aan de handdoek onder haar hoofdje echter te zien leek het wel alsof ze een halve liter snot verloren was. :{

We zijn ook aan het twijfelen over de amandel-operatie. We gaan toch proberen dit dichter bij huis te regelen, we zien er toch wel erg tegenop om zover weg te gaan en het zal wel weer langer duren dan gepland. Daar heeft moeders helemaal geen zin in eigenlijk. Moeders overlegd vandaag dus even met de betreffende personen en artsen. In Oldenburg kennen ze haar van binnen beter, maar misschien kan Nordhorn het ook, en daar kennen ze meisje zeker net zo goed. Scheelt wel even 140km. :P
Volgende week hebben we ons halfjaarlijkse gesprek met de neuropediatrist weer, bespreken we het daar ook nog even.
Ben benieuwd wat zij van meisje zegt, ze is echt enorm vooruit gegaan.
pi_125144272
Beterschap voor jullie meisje ud!

Er waren hier ook niet echt problemen. Thuis doet ie het gewoon goed en met buiten spelen ook. Alleen als er onverwachts visite kwam of als er buiten een vreemde iets tegen hem zegt plast ie zo in zijn broek. Daar werden we wel radeloos van. Hij moet bijna naar school en we kunnen niet hebben dat ie daar elke keer in de broek plast. En dat niet tegen vreemden praten was/is voor ons geen probleem. We dachten dat ie verlegen was, gaat vanzelf wel weer over dachten we. En ach waarom zou ie tegen vreemden moeten praten. Maar ja blijkbaar is dat dus wel een probleem.

Welke therapie is gaat krijgen weet ik niet. Waarschijnlijk omdat ie nog jong is ook speltherapie. Voor de rest is het uitzoeken wat bij hem past en wat voor hem werkt. Het is een angststoornis dus de bedoeling is dat ie minder angstig word!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 11 april 2013 @ 13:23:08 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125151384
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ja, wel frappant dat bijna elke keer als ze van het zwemmen terug komt, ze de dag erna snipverkouden is :{ . En ik doe echt een dikke jas aan en sjaal om als we naar huis gaan.
Gisteren voor het slapen dik in de creme gezet en vanochtend was het iets beter. Aan de handdoek onder haar hoofdje echter te zien leek het wel alsof ze een halve liter snot verloren was. :{

We zijn ook aan het twijfelen over de amandel-operatie. We gaan toch proberen dit dichter bij huis te regelen, we zien er toch wel erg tegenop om zover weg te gaan en het zal wel weer langer duren dan gepland. Daar heeft moeders helemaal geen zin in eigenlijk. Moeders overlegd vandaag dus even met de betreffende personen en artsen. In Oldenburg kennen ze haar van binnen beter, maar misschien kan Nordhorn het ook, en daar kennen ze meisje zeker net zo goed. Scheelt wel even 140km. :P
Volgende week hebben we ons halfjaarlijkse gesprek met de neuropediatrist weer, bespreken we het daar ook nog even.
Ben benieuwd wat zij van meisje zegt, ze is echt enorm vooruit gegaan.
Een verkoudheid komt niet door kou, die komt door een virus. ;)
Het is goed mogelijk dat ze last heeft van het zwemwater zelf: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwembad#Chloor
Dan hoeft er bij jullie niet per se te veel chloor in te zitten, maar blijkbaar wel genoeg voor je meisje om last van haar slijmvliezen (=snot) te krijgen.
  donderdag 11 april 2013 @ 15:00:08 #9
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125155322
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Een verkoudheid komt niet door kou, die komt door een virus. ;)
Het is goed mogelijk dat ze last heeft van het zwemwater zelf: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwembad#Chloor
Dan hoeft er bij jullie niet per se te veel chloor in te zitten, maar blijkbaar wel genoeg voor je meisje om last van haar slijmvliezen (=snot) te krijgen.
Dank je voor de info! Tja wie weet heeft ze wel last van het chloor ja. Ik stop nu wel even met het zwemmen, wil wel graag dat ze fit is en blijft voor begin mei.
  donderdag 18 april 2013 @ 12:26:30 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125436110
Zo, meisje's nieuwe stoel is in de ruwe vorm klaar. De leverancier wacht de rechtsgang niet af en is gewoon alvast begonnen met het maken van de stoel(procedure loopt al vanaf oktober/november!). Eergisteren proef gepast, bekleding uitgezocht en als het goed is wordt de stoel volgende week geleverd. *O*

Straks om 14:30 uur gaan we met meisje voor het halfjaarlijkse gesprek naar de neuropediatrist toe. Aangezien moeders géén zin in Oldenburg heeft begin mei, gaan we proberen de amandel operatie dichter bij huis te plannen, in Nordhorn. Kijken hoe de neuropediatrist daar tegenaan kijkt.

Zo eerst even langs de makelaar, het koopcontract van ons nieuwe huis doorspreken en dan snel naar het ziekenhuis.
pi_125444708
Drukke dag UD, goed gegaan vandaag?!
Fijn dat de leverancier van de stoel gewoon alvast bezig is gegaan, kan je dametje straks weer riant zitten :*
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:56:58 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125473995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:31 schreef Nijna het volgende:
Drukke dag UD, goed gegaan vandaag?!
Fijn dat de leverancier van de stoel gewoon alvast bezig is gegaan, kan je dametje straks weer riant zitten :*
Zo, dat was zeker weer een drukke dag.
Het is perfect gegaan, al was meisje wel wat moe en daardoor wat minder actief. Veel besproken en de OP in Oldenburg gaat gewoon door. Meisje is gewoon een apart geval voor zowel de anesthesist als de kno arts, etc. dus ze was eerlijk en meisje is daar gewoon beter af. Na Oldenburg gaan we proberen de antibiotica af te bouwen en haar de zomer zonder door te laten komen.

We krijgen oprijplanken voor de bus voorgeschreven, hoeft moeders de rolstoel niet meer te tillen en er wordt nog bekeken in hoeverre er voor het nieuwe huis vergoedingen qua aanpassingen mogelijk zijn.

Meisje moet ook in extra ortheses met haar onderbenen als ze in het sta-apparaat staat. Als ze nu staat in haar sta-apparaat staat ze verkeerd op haar onderbenen/voeten. Omdat ze hypotonie heeft corrigeert ze dat niet zelf en moet ze dus in het sta-apparaat ook nog in een extra orthese. :{
Jammer, maar het doel is om langzaam meer belasting op haar heupjes te zetten zodat die zich ook ontwikkelen en dan zullen we wel moeten.

Meisje is nu in de dierentuin met de Kindergarten, ik ben benieuwd naar de foto's!

Vanavond tekenen voor het huis bij de notaris, ik kan niet wachten!

Grüße...
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:53:41 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125478526
De arts is in ieder geval eerlijk en als het beter is voor je meisje, dan moet het maar toch? En fijn van die rolstoel zeg! ^O^

Wij zijn vandaag weer voor controle geweest; helaas nog geen nieuws uit "Europa", maar het gezwel is niet gegroeid en de arts is daarom positief gestemd. Als het namelijk kwaadaardig zou zijn, dan was het nu inmiddels wel gegroeid en dat is het dus niet! *O* Anouk is zelf ook nog steeds prima in orde, ontwikkelt zich gewoon zoals een dreumes hoort, toont geen ziektebeeld of iets dergelijks, dus de arts is positief.
Maandag worden we gebeld met de uitslag van het bloed. Daar is nog steeds een lichte verhoging te zien (die schijnbaar alle baby's hebben, maar dat had nu wel weg moeten zijn). Hij noemt het verder niet zorgelijk, tenzij dat gaat stijgen uiteraard.
We blijven uiteraard onder controle, 24 mei weer echo, bloed en arts en dat zal zich de komende jaren wel blijven herhalen. Dat is dan maar zo!
Opereren gaan ze niet doen, tenzij er problemen ontstaan. Zo'n operatie brengt teveel risico's met zich mee, voor iets dat goedaardig zou zijn, dat wil hij niet nemen, ook niet als ze bijvoorbeeld 4 of ouder zou zijn.

Al met al, zijn wij positief gestemd eigenlijk, blijft natuurlijk wel dat er iets zit, wat niet hoort, maar zolang dat rustig blijft, prima!
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:58:56 #14
30252 Soempie
Procreating
pi_125478745
Susie, wat een positief nieuws! Begrijp ik nu goed dat het echt goedaardig is? Of is daar nog de diagnose vanuit 'Europa' voor nodig, voordat het zeker is? Je klinkt in elk geval opgelucht en optimistisch en alles wijst ook de goede kant uit. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:06:36 #15
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_125479027
Susie wat een fijn nieuws! Zal al een hele opluchting zijn, zo'n positief gestemde arts!
pi_125479052
Fijn Susie!
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:09:16 #17
274310 agenda
altijd vol!
pi_125479129
Fijn nieuws Susie. En goed dat ze onder controle blijft.
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:11:42 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125479236
Klinkt positief Susie! Fijn!
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:13:24 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125479290
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:58 schreef Soempie het volgende:
Susie, wat een positief nieuws! Begrijp ik nu goed dat het echt goedaardig is? Of is daar nog de diagnose vanuit 'Europa' voor nodig, voordat het zeker is? Je klinkt in elk geval opgelucht en optimistisch en alles wijst ook de goede kant uit. ^O^
De arts gaf aan dat ze het nooit zeker weten, maar hij was positief gestemd. Die afwijkende kleuring is er dus, maar zij (en dan Europa nog afwachten) konden daar geen conclusie uit trekken. Niet groeien is gewoon positief dus!
pi_125479458
klinkt goed susie ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_125479924
Klinkt toch goed Susie ^O^ Fijn!
pi_125480326
Ik vind het positief nieuws Susie! Fijn om te lezen! :)
pi_125481568
UD, druk maar goed klinkt het...

Susie, fijn om te lezen :*
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:03:39 #24
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125481662
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:13 schreef Susie het volgende:

[..]

De arts gaf aan dat ze het nooit zeker weten, maar hij was positief gestemd. Die afwijkende kleuring is er dus, maar zij (en dan Europa nog afwachten) konden daar geen conclusie uit trekken. Niet groeien is gewoon positief dus!
Super nieuws dus eigenlijk! ^O^
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:08:45 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125481896
Wat een fijn nieuws, susie!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_125481970
Klinkt zeker positief Susie! Wat enorm fijn!!
Tralalalaaa
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:11:56 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125482047
Wat fijn Susie!
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:16:33 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125482297
Wat fijn Susie :)
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:21:39 #29
37150 livelink
pi_125482560
Susie, het wordt dus een zaak van goed in de gaten houden en pas ingrijpen wanneer het nodig is?
Dat is in ieder geval duidelijk, hoewel het iedere keer opnieuw natuurlijk wel spannend zal zijn.

Ik ben erg blij voor jullie dat die hele erg onzekerheid nu voor een groot deel weg is genomen :*

UD, gefeliciteerd alvast met je nieuwe huis!
pi_125482787
Geweldig nieuws Susie!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125487293
Susie wat ontzettend fijn!
pi_125488765
Susie wat fijn!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_125490186
Susie ^O^ goed nieuws tot nu toe!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125490440
Susie; tot nu toe goed nieuws, wat ontzettend fijn!
  maandag 22 april 2013 @ 08:16:58 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125587611
Ik dacht net 'hoe zou het met Susie en haar meisje zijn' en zie nu dat ik je update van vrijdag helemaal gemist heb. Wat fijn dat het er tot nu toe allemaal heel positief uit ziet. :Y Ik duim dat dat gewoon zo blijft. :) :*
pi_125598634
Wat fijn Susie!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 22 april 2013 @ 15:47:34 #37
386633 Adnap
I love Life !
pi_125600956
Wauw Susie wat geweldig goed nieuws !! *O*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 22 april 2013 @ 16:13:50 #38
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125602094
Ik lees het ook nu pas, maar wat fijn Susie! Er misschien iets, maar van alle scenario's is dit wel een hele gunstige!
Oude (on)bekende.
  maandag 22 april 2013 @ 16:36:23 #39
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_125603068
Ik lees het ook nu pas, maar Susie wat fijn dat het zo goed lijkt uit te pakken!! Hopelijk binnenkort ook definitieve bevestiging zodat je echt helemaal opgelucht kunt ademhalen! Hebben jullie de uitslagen van het bloed al binnen vandaag? :*
pi_125605676
Jeetje, niet alleen de europese bureaucratie frustreerd, maar dus ook medisch europa.. Wat een wachten zeg! Maar fijn nieuws Susie :)

Gelukkig is Anouk gewoon lekker dreumes aan het zijn :*
  maandag 22 april 2013 @ 17:59:45 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125606420
Bloed zag er ook goed uit, waar het eerst 22 was (wat het dan ook voor stofje mag zijn, maar naar het schijnt starten baby's allemaal met dat stofje, maar had dit allang al 0 moeten zijn), was het nu 10! *O*
De radioloog uit Londen had niets nieuws te melden, maar we hadden ook niet echt iets anders verwacht van de radioloog. Nu dus nog wachten op de patholoog uit Frankrijk. Morgen moet ik even bellen om een bel afspraak te maken voor 3 mei.

Bedankt voor alle reacties en jompels enzo! :*
pi_125610043
Een 10, dat is normaal gesproken al het beste van het beste ;)
Maar dat klinkt goed :)
pi_125611247
Wat fijn Susie, wat klinkt het goed! *O*
E.
pi_125611305
Klinkt goed Susie! Fijn! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_125611414
^O^ Susie !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_125614147
Susie, ^O^ :*
  maandag 22 april 2013 @ 22:56:53 #47
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_125622703
Susie *O*
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:30:01 #48
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125749645
Meisje heeft gisteren voor het eerst dit jaar lekker op de schommel buiten gelegen...

Werd ze toch wat vervelend, dus leg ik haar in de box. Pak ik even het kleedje van de schommel, ligt mevrouw er zo bij...

Heerlijk toch?
:*
pi_125750363
Ze ziet er moe en voldaan uit. Vast van de gezonde buitenlucht. Heerlijk zeg.

Woensdag gaat bij onze zoon zijn pac eruit. Dat gaat onder gehele narcose en wordt een dagbehandeling. Ik ben benieuwd. Hij ziet er niet tegen op. Terwijl een paar maanden geleden hij hem echt niet eruit wilde.

Ook zijn we aan het afbouwen met een bep. medicijn om zijn angsten onder controle te houden en dat lijkt ook goed te gaan. Eerst was hij wel weer erg in paniek voor zijn proefwerkweek, maar omdat hij dat altijd is heb ik doorgezet en de dosis niet verhoogd en vanavond stoppen we er echt mee.

Groeihormonen prikken gaat nu ook goed en zelfs zijn zus kan hem prikken. Die doet het beter dan ik, volgens meneertje. Omdat zij harder durft te duwen dan ik.

Papieren voor leerlingvervoer zijn ook de deur uit. Na lang wikken en wegen toch maar weer om vergoeding voor een busje gevraagd. Mede omdat ze volgend jaar veel veranderingen in het OV gaan doen, doordat er een spoortunnel wordt aangelegd en het daardoor erg onoverzichtelijk voor hem wordt. Wel gaan we steeds vaker oefenen, zodat hij eind volgend schooljaar wel zelf kan, zonder in paniek te raken.

Al met al gaat het hier dus gewoon goed!!
pi_125754254
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:30 schreef ueberduitser het volgende:
Meisje heeft gisteren voor het eerst dit jaar lekker op de schommel buiten gelegen...
[ afbeelding ]

Werd ze toch wat vervelend, dus leg ik haar in de box. Pak ik even het kleedje van de schommel, ligt mevrouw er zo bij...
[ afbeelding ]

Heerlijk toch?
Och heerlijk O+ Die was hartstikke moe :)
pi_125765572
UD: heerlijk O+

Lionessa, positieve berichten, heel fijn! ^O^
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:15:31 #52
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_125771851
Susie wat fijn dat het niet gegroeid is, dat klinkt toch wel heel positief. ^O^
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:28:59 #53
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125777846
UD, wat heerlijk O+

@Lionessa, dat klinkt allemaal erg goed! Fijn!
  maandag 29 april 2013 @ 09:18:39 #54
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125855790
*O* Vandaag meisje 4 jaar! *O*

Op het moment is ze op de Kindergarten met moeders en vanmiddag komt ze mooi vroeg thuis.
We hebben het gisteren al gevierd, kwam voor iedereen beter uit (en meisje merkt er toch niks van :P )

Haar eerste cadeautje kwam vrijdag, haar nieuwe stoel!

Ze kan er heerlijk in zitten, lang op moeten wachten maar het is het waard geweest.
pi_125856135
Gefeliciteerd UD! En wat een mooie stoel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_125856610
Gefeliciteerd UD en het is zeker een erg mooie stoel.
  maandag 29 april 2013 @ 10:07:12 #57
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125856648
Dank!!!

Ze hebben ons nog een mooi gekleurd stofje proberen aan te praten, maar dat is ze wederom niet gelukt. Onze motivatie voor de grijs/zwarte kleur: "De stoel is neutraal, meisje geeft de kleur er wel aan!" :P
  maandag 29 april 2013 @ 11:42:25 #58
274310 agenda
altijd vol!
pi_125859332
Gefeliciteerd met je dochter UD
  maandag 29 april 2013 @ 12:18:12 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_125860729
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125861194
Gefeliciteerd UD en mooie timing met de stoel! Fijn!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 april 2013 @ 13:00:53 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_125862345
Gefeliciteerd UD! *O* Wat een mooie stoel, fijn dat ie er eindelijk is :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 29 april 2013 @ 13:02:19 #62
386633 Adnap
I love Life !
pi_125862392
Van harte UD !!
I live life, i love life
  maandag 29 april 2013 @ 14:54:52 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125865833
Gefeliciteerd UD! En wat een leuke ballonnenkrans! O+
pi_125865908
Een fijne dag voor je dame UD, van harte!
  maandag 29 april 2013 @ 15:02:51 #65
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125866111
Dank mensen! ^O^ Meisje heerlijke dag op de Kiga gehad, vanavond nog wat bezoek en dan gaan we ons focussen op volgende week!
  maandag 29 april 2013 @ 16:38:54 #66
37150 livelink
pi_125869702
Gefeliciteerd UD met je meisje. Zo'n ballonnenkrans ziet er leuk uit, zeg. Ga ik als idee opslaan voor mezelf. En de stoel lijkt me een superverjaardagscadeau. Ziet er ook gewoon mooi uit, hoor!

Lionessa, ook al goede berichten. Is de Pac voor de chemo? Betekent dat dat je daar nu ook echt vanaf bent?
  † In Memoriam † maandag 29 april 2013 @ 21:28:34 #67
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125881038
gefeliciteerd met jullie grote kleine meid ud en vrouw
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:58:51 #68
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_125971124
Susie, Lionessa fijne berichten ^O^
Ud nog van harte met Lenthe wat een gave stoel en wat ligt ze er zo tevreden bij tijdens het schommelen O+ en daarna het slapen in de box O+!

Wij hebben ook groen licht gekregen voor de aangepaste buggy voor Roy. Die word als het goed is van de week nog besteld.
Het is hier nu weer heel even stilte voor de storm, maar vanaf eind mei staan er weer flink wat bezoeken gepland, ka,neuroloog, en een aantal bezoeken voor onderzoeken bij het Cos.

En in juni naar Boemtata O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:22:19 #69
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125971767
Dank allen! Meisje heeft net als wij een heerlijke verjaardag gehad.
Wat goed Bar ^O^ , enig idee hoe lang het bij jullie duurt met zo'n buggy?

Hier gaan we zo langzamerhand de voorbereiding van maandag in. Opvang overdag voor sjakie is geregeld, groen licht is er vanuit Oldenburg en de kinderarts heeft meisje ook nog groen licht gegeven.
KNO arts heeft de kaakchirurg ook benaderd om even mee te kijken. Buisjes voor d'r oortjes zijn eventueel beschikbaar, daar kijkt de KNO arts ook nog even na.
RMD huis weet van de komst, kunnen echter (logischerwijs) geen reservering maken.
Dossier is net naar Oldenburg verstuurd, hebben ze dat ook alvast.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:58 schreef _Bar_ het volgende:

En in juni naar Boemtata O+
Wij ook nog!
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:26:55 #70
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_125971901
Geen flauw idee, ze zijn maandag bij Roy geweest en er zou van de week nog een bericht naar gemeente gaan.Die hebben ze gehad en van de week de bestelling eruit doen. Hoe lang het allemaal gaat duren hebben we niet gehoord maar ook niet gevraagd.
Hebben wel aangegeven dat we in juli op vakantie gaan en dan hopen dat al met de nieuwe buggy te kunnen gaan.
Denk dat het wel even kan duren ook ivm alle feestdagen die je er nu tussendoor krijgt.

Wij gaan zondag de 16de juni naar Boemtata :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:29:14 #71
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125971964
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:26 schreef _Bar_ het volgende:
Geen flauw idee, ze zijn maandag bij Roy geweest en er zou van de week nog een bericht naar gemeente gaan.Die hebben ze gehad en van de week de bestelling eruit doen. Hoe lang het allemaal gaat duren hebben we niet gehoord maar ook niet gevraagd.
Hebben wel aangegeven dat we in juli op vakantie gaan en dan hopen dat al met de nieuwe buggy te kunnen gaan.
Denk dat het wel even kan duren ook ivm alle feestdagen die je er nu tussendoor krijgt.
Regelmatig achteraan bellen, wel de druk erop houden zou ik zeggen!

quote:
Wij gaan zondag de 16de juni naar Boemtata :D
Nog geen definitief bericht gehad, maar de planning is de 23ste juni.
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:10:49 #72
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_125981518
[quote]0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:29 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

[..] Er achteraan bellen hoeft niet (meer) Ik heb vanmiddag de bevestigings en bestel brief binnengekregen, de ene brief ondertekenen en op de post doen. En dan kan het wel eens heel snel gaan. :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:18:49 #73
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125981842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:10 schreef _Bar_ het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 2 mei 2013 10:29 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

[..] Er achteraan bellen hoeft niet (meer) Ik heb vanmiddag de bevestigings en bestel brief binnengekregen, de ene brief ondertekenen en op de post doen. En dan kan het wel eens heel snel gaan. :D
Dat is mooi snel dan! Gaat hier soms echjt wat meer tijd over heen. Als de post het allemaal niet kwijt raakt etc. Dat gebeurt regelmatig hier, dat post niet aan komt. Ik scan tegenwoordig dus gewoon alles wat ik verstuur. En af en toe maak ik zelfs foto's van de enveloppen voordat ik ze in de bus gooi. :@
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:19:52 #74
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_125981876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat is mooi snel dan! Gaat hier soms echjt wat meer tijd over heen. Als de post het allemaal niet kwijt raakt etc. Dat gebeurt regelmatig hier, dat post niet aan komt. Ik scan tegenwoordig dus gewoon alles wat ik verstuur. En af en toe maak ik zelfs foto's van de enveloppen voordat ik ze in de bus gooi. :@
Het heeft hier ook heel lang geduurd, heeft een behoorlijke tijd op de gemeente onderop de stapel gelegen. wij bleven bellen,mailen en volgens mij waren ze dat nu beu 8-)
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:21:07 #75
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125981926
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:19 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Het heeft hier ook heel lang geduurd, heeft een behoorlijke tijd op de gemeente onderop de stapel gelegen. wij bleven bellen,mailen en volgens mij waren ze dat nu beu 8-)
Bij ons werkt een advocaat heel erg goed... :D
  zondag 5 mei 2013 @ 08:09:46 #76
37150 livelink
pi_126082658
UD, ik wil jullie alvast heel veel sterkte en succes wensen voor komende week.

Wat is Boemtata?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 mei 2013 @ 08:19:34 #77
13151 crew  Rewimo
pi_126082700
UD, veel sterkte komende week :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 5 mei 2013 @ 11:03:53 #78
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126084157
Succes UD! :*
pi_126084558
UD, succes!
  zondag 5 mei 2013 @ 20:52:14 #80
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126105210
Boemtata is het rondreizende circus van de cliniclowns. Wordt voor ons de eerste keer dat we heen gaan, dus ik kan je er nog niet veel over vertellen.

Dank voor de steun, we zijn er inmiddels klaar voor. Nog wat inpakken, bus nog even aftanken en dan naar bed. Morgenvroeg om 06:30 gaan we weg. Morgen de intake en nog wat onderzoeken en dan dinsdagmorgen de operatie.
Ik meld me hier dinsdagavond wel even weer!

Liebe Grüße!!!
pi_126105447
Heel veel succes UD
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_126105626
Succes UD!
  zondag 5 mei 2013 @ 21:11:31 #83
274310 agenda
altijd vol!
pi_126106390
succes UD
  maandag 6 mei 2013 @ 15:08:27 #84
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126130101
Succes ud!

Morgen komen ze de buggy aanmeten :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:38:15 #85
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126160680
Even snel:
Gisteren drukke dag met teveel wachten. We zijn bij de kaakchirurg, kinderarts, KNO-arts, Chef-Arzt en anesthesist geweest. Ze is complex en anders qua anatomie en dat maakt alles wat moeilijk, maar ze is in goede handen. Meisje is straks als laatste aan de beurt om 12:00uur.
Ik ga straks weer heen, zo tegen de middag, dan ben ik er als ze bijna klaar is.

:W
  † In Memoriam † dinsdag 7 mei 2013 @ 08:03:44 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126161416
heel veel sterkte met wachten
pi_126162161
Succes en sterkte vandaag (juist ook voor je meisje) UD!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:49:27 #89
37150 livelink
pi_126162736
Heel veel sterkte voor jullie vandaag, UD. Ze ligt er lekker ontspannen bij.
pi_126167486
succes en sterkte UD :*
Werewolf
pi_126176692
Hoe is het gegaan UD? :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:28:46 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126187200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 16:25 schreef Nijna het volgende:
Hoe is het gegaan UD? :*
+1! :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:42:23 #93
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126191498
pfffff wat een dag...

De operatie is geslaagd, amandelen zijn verwijderd en er zijn buisjes geplaatst. Gebit is nagekeken en haar neusgangen zijn nagekeken en waren goed open(ze is in 2009 aan choanala stenose en atresie geopereerd).

Maar toen....
Het intuberen ging al moeilijk, maar het extuberen geeft nu problemen. Ze was na de OP uit voorzorg naar de IC gebracht om haar wakker te laten worden en te extuberen. Dit hebben ze 2x geprobeerd, maar is beide keren niet gelukt, ze stikt dan. Ze ligt dus nu nog aan de beademing en wordt in slaap gehouden, morgenvroeg gaan ze het weer proberen.
Er gebeurt dus nu precies waar ik bang voor was :{
Ik probeer er maar niet teveel aan te denken en ik hoop dat ik morgenvroeg een goed sms-je krijg.
Moeders heeft het er net als mij enorm moeilijk mee... Vanmiddag toen meisje net op de IC was en wij moesten wachten, was er een paar keer "paniek" op de IC. Wij zaten daar maar in de wachtruimte en we wisten dat het meisje waarschijnlijk was. Toen wat later de arts dan ook kwam vertellen dat het extuberen niet gelukt was, knapte er bij ons wat... :'(
Moeders heeft door alle stress opeens sinds gisteren een tintelende rechterhand, dit zou wel eens op een schub kunnen duiden. Als we terug zijn uit Oldenburg kan zij dus naar de neuroloog.
Sjakie ligt in ons bed, ik denk dat ik daar maar naast kruip en wat slaapuurtjes probeer te pakken. Ik merkte vanavond op de Autobahn terug dat alles z'n tol al wel gaat eisen, ik ben gewoon kapot.

:W
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 mei 2013 @ 21:45:42 #94
13151 crew  Rewimo
pi_126191708
Bah wat akelig UD, daar zit je nou echt niet op te wachten. Arm ding :{ Ik hoop dat het extuberen morgen probleemloos verloopt en dat je haar snel weer lekker mee naar huis mag nemen. Gelukkig maar dat de operatie goed is verlopen.

Sterkte en probeer wat te slapen, het is echt slopend zoiets :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:49:07 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126191934
He wat eng UD! Ik ka me voorstellen dat jullie je flink zorgen maken.
pi_126192282
He pfff UD wat naar zeg. Ik hoop echt heel hard mee dat het morgen wel goed verloopt en ze kan gaan opknappen en gauw mee naar huis kan! :* Sterkte voor jullie.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:56:33 #97
37150 livelink
pi_126192402
Ik hoop dat je nog wat kunt slapen en dat je morgen snel goed nieuws zult krijgen. Sterkte!
  † In Memoriam † dinsdag 7 mei 2013 @ 21:57:54 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126192490
jeetje ud, ik hoop dat jullie nog wat nachtrust mee kunnen pikken en dat alles morgen goed gaat!
pi_126193407
Vervelend UD :'( ik heb me nooit gerealiseerd dat zoiets niet goed kan gaan... Maar ik begrijp geloof ik nog niet helemaal wat er fout gaat? Gaat de tube er wel uit maar ademt ze dan zelf niet goed verder?

Sterkte :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:13:57 #100
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126193573
Ach Ud wat eng,en spannend allemaal .denk aan jullie
  woensdag 8 mei 2013 @ 07:47:54 #101
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126204893
Dank mensen, we hebben allemaal een goede nacht gehad.

Een nieuwe dag vandaag, dus nieuwe kansen!
Meisje is goed de nacht doorgekomen en straks gaan ze haar weer wakker maken. Moeders heeft gisteravond nog een arts gesproken en alles lijkt goed. Gisterenmiddag was alles nog dik en opgezwollen en daarom ging de extubatie niet goed. Dat moet straks beter gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:11 schreef Nirak het volgende:
Vervelend UD :'( ik heb me nooit gerealiseerd dat zoiets niet goed kan gaan... Maar ik begrijp geloof ik nog niet helemaal wat er fout gaat? Gaat de tube er wel uit maar ademt ze dan zelf niet goed verder?
De tube gaat er inderdaad wel uit, maar dan stikt ze. Doordat alles slap is door de narcose zakt haar keel dicht, als ik het goed begrepen heb. Dat alles dan dik en opgezet is door de ingreep is natuurlijk niet bevorderlijk.

Even afwachten, ik wacht met smart op een telefoontje vanuit Oldenburg.
pi_126204965
Nou spannend! Ik hoop dat het vandaag wel goed gaat :*
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:01:09 #103
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126205016
Als je haar dan zo ziet liggen op de IC voel ik me zo enorm schuldig dat we haar dit aangedaan hebben. Wij hebben dit immers, wel op aanraden van specialisten, zelf in het initiatief hierin gehad.

Gisterochtend was zo nog zo vrolijk en goed te pas, en moet je haar nu zien.... :{
Ze zal ook wel weer een terugval hebben in haar ontwikkeling, erg jammer.
Dit doen we ook niet weer, géén narcose meer tenzij er een strikt medische noodzaak is.
pi_126205068
Niet schuldig voelen UD, ze gaat echt voordelen van de ingreep hebben straks :*
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:16:31 #105
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126205167
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:07 schreef Nirak het volgende:
Niet schuldig voelen UD, ze gaat echt voordelen van de ingreep hebben straks :*
Dank je en het zal er inderdaad wel beter van worden, maar het voelt nu even niet zo. :{
pi_126205281
Jeetje UD, wat een heftige dag gisteren. Fijn dat de operatie zelf wel goed is gegaan, daar gaat ze inderdaad wel voordelen van hebben later, maar wat een schrik zo.

Sterkte, hopelijk gaat het vandaag beter en heb je straks weer een vrolijke wakkere meid! :*
  woensdag 8 mei 2013 @ 09:38:12 #107
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126206553
Krijg net een sms-je dat meisje wakker is, de tube is eruit en alles gaat goed!
pffffffffffffffffffffffff...... *O*
  † In Memoriam † woensdag 8 mei 2013 @ 09:43:26 #108
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:43:45 #109
386633 Adnap
I love Life !
pi_126208534
UD wat fijn en wat moet dat allemaal dood en dood eng zijn zeg. :*
I live life, i love life
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:02:41 #110
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126209283
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:43 schreef Adnap het volgende:
UD wat fijn en wat moet dat allemaal dood en dood eng zijn zeg. :*
Nou inderdaad, ik zag al wat scenarios voorbij schieten...
pi_126210185
Ach wat een ellende UD ;( Wat vreselijk eng :{ Maar wat fijn dat de tube er nu met succes uitgehaald is *O* Nu gauw opknappen meisje!
pi_126210244
Gelukkig UD, :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 mei 2013 @ 12:23:56 #113
13151 crew  Rewimo
pi_126212300
Goed nieuws, gelukkig maar *O*
pi_126213767
Gelukkig UD! :*
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:22:47 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126214471
Wat een schrik zeg! Maar gelukkig gaat het nu goed! :*
pi_126214677
Pff wat een verhaal UD... Fijn dat het nu wel goed gaat! Hopen nu op geen terugval en veel baad bij de ingreep! sterkte.. ook weer met je vrouw...
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:06:30 #117
274310 agenda
altijd vol!
pi_126216096
Fijn UD
pi_126217811
Jeetje UD, wat een verhaal weer, maar je zult later blij zijn dat je het wel gedaan hebt. Nu is het supervervelend, maar als ze er veel baat bij heeft......

Liefs voor jullie allemaal en heel veel sterkte!
  woensdag 8 mei 2013 @ 19:53:26 #119
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126231527
Meisje heeft al weer wat gedronken en wat ijs gehad en begint wat bij te komen van de narcose. Ze krijgt nog een spoortje zuurstof, maar dat is minimaal. Als ze het eten op gaat pakken en meer vloeistof tot zich kan nemen mag ze morgen misschien wel van de IC af.
Gaat de goede kant weer op, gelukkig maar. :) Slaap ik vannacht ook weer wat beter.
Morgen enigszins uitslapen en dan samen met sjakie naar de dames toe.
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:04:20 #120
37150 livelink
pi_126232135
UD, wat een spanning is dat. Gelukkig is het extuberen nu wel gelukt. Ik hoop dat je meisje en jullie ook snel bijkomen van al die spanning.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:35:12 #121
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126273940
Zooo, wij zijn er weer uit Oldenburg. Meisje ligt sinds vanochtend weer op de normale afdeling. Gaat goed met haar, ze is nog suf van de lange narcose en slaapt daardoor veel maar ze eet en drinkt tussendoor wel. Gewoon doorgaan zo en dan kan ze maandag gewoon als gepland naar huis!
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:42:53 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126277830
Dat is fijn UD! ^O^
pi_126278280
Wat fijn, dat het beter met haar gaat UD en dat ze maandag misschien naar huis mag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126278354
Maandag zou mooi zijn, ik duim rustig door voor een stijgende lijn voor jullie meisje UD :*
  † In Memoriam † donderdag 9 mei 2013 @ 22:14:11 #125
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:38:14 #126
274310 agenda
altijd vol!
pi_126302888
fijn UD
  zondag 12 mei 2013 @ 09:42:39 #127
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126376751
Nou, het is weer anders gelopen dan gepland hoor...
Gisteren in de ochtend met Sjakie naar Oldenburg gereden, komrn we daar aan staan de dames ons op te wachten in de hal, leuk!
Meisje was goed te pas, zelfs zo goed dat de KNO arts voor had gesteld moederdag maar thuis te vieren!!! Binnen een half uur zaten we al weer in de auto op weg naar huis... :)
Wat een mooi cadeautje van de KNO arts, we zijn nu al lekker weer thuis. Dat hadden we echt niet gedacht na alle narcosetoestanden van afgelopen week.

Nu lekker van de zondag genieten, we rijden straks even langs het nieuwe huis en voor de rest doen we helemaal niks, even rust!
  zondag 12 mei 2013 @ 09:54:12 #128
274310 agenda
altijd vol!
pi_126376922
Fijn UD *O* geniet ervan vandaag ^O^
  zondag 12 mei 2013 @ 10:39:42 #129
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126377669
Ow dat is fijn,geniet er van!
  † In Memoriam † zondag 12 mei 2013 @ 10:55:20 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126380637
UD, dat is nog eens een moederdagcadeau :D fijn!!! Geniet ervan :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 mei 2013 @ 12:59:56 #132
13151 crew  Rewimo
pi_126381338
Hè wat heerlijk! Geniet ervan UD O+
  zondag 12 mei 2013 @ 13:03:31 #133
37150 livelink
pi_126381469
Jouw meisje doet gewoon niks op de standaardmanier, UD. Ze heeft altijd wat verrassingen in petto, lijkt het. Maar dit is wel een hele fijne verrassing. Een hele fijne dag gewenst :*
  zondag 12 mei 2013 @ 13:21:58 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126382095
Top! ^O^ Geniet van deze dag UD!
pi_126383328
Fijn UD!
pi_126385854
Wat heerlijk UD! Geniet maar even van de rust!
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:55:29 #137
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126901695
Iemand ervaring met deze bedboxen?

Volgende week hierover een gesprek met de ergotherapeut en fysio. Rapport hebben ze al opgemaakt.
De verzekering is op de hoogte.

Ik vind het best wel een behoorlijk verschil met van ledikant naar dit, ik hoopte stiekem op een "normaal" bed met ledikant spijlen zeg maar. ;)
pi_126902408
Bar, het plaatje doet het niet..
(En sowieso geen ervaring verder) ;)
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:16:09 #139
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126902475
gek ik zie het plaatje wel staan in het bericht
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 mei 2013 @ 14:18:05 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_126902554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Bar, het plaatje doet het niet..
(En sowieso geen ervaring verder) ;)
link kopieren en plakken dan laat hij m wel zien, mag niet gehotlinkt worden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:38:07 #141
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126903448
Geen ervaring met Savi, maar wij hebben een bed van Kayserbetten, bevalt ook erg goed.

Wat dacht je hier van Bar? http://www.kayserbetten.de/site/index.php/en/lotte.html
Edit: die zal wel te klein zijn zie ik nu net, maar ze hebben vast wel een passende oplossing
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:52:40 #142
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126904109
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:38 schreef ueberduitser het volgende:
Geen ervaring met Savi, maar wij hebben een bed van Kayserbetten, bevalt ook erg goed.

Wat dacht je hier van Bar? http://www.kayserbetten.de/site/index.php/en/lotte.html
Edit: die zal wel te klein zijn zie ik nu net, maar ze hebben vast wel een passende oplossing
Ik neem hem in elk geval even mee ;) thx dat ziet er in elk geval al meer uit als een "normaal"bed.
De afmetingen van een boxbed zijn al gauw zo groot zeg maar. Kan me er nog geen voorstelling van maken hoe dat op zijn kamer past.

Heb net een vriendin gesproken en ik kan van de week even bij haar op het werk kijken hoe ze eruit zien op een kamer. en wat de mogelijkheden zijn. hun hebben hetzelfde bed in verschillende maten op het werk staan voor clienten.
pi_126911304
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:52 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ik neem hem in elk geval even mee ;) thx dat ziet er in elk geval al meer uit als een "normaal"bed.
De afmetingen van een boxbed zijn al gauw zo groot zeg maar. Kan me er nog geen voorstelling van maken hoe dat op zijn kamer past.

Heb net een vriendin gesproken en ik kan van de week even bij haar op het werk kijken hoe ze eruit zien op een kamer. en wat de mogelijkheden zijn. hun hebben hetzelfde bed in verschillende maten op het werk staan voor clienten.
Ik ken de bedden van Barry Emons. Die kunnen naar je eigen zin aangepast worden. Bij ons zijn ze niet groter dan een "normaal"1 pp bed. De bodem kan in hoogte versteld worden (voor verzorging). Maar alles is mogelijk (plexiglas, dichte of juist open zijkanten, hoogte van de rand ivm eruit klimmen etc etc. Zelfs polstering is mogelijk (binnenkant voorzien van zacht spul, zodat iemand zich tijdens een epileptische aanval minder snel bezeerd)

Ik zag zo snel geen foto's online, maar na een rondje Google kwam ik wel deze site tegen. Hier staan allemaal opties op.

Succes ermee! Maar het hoeft dus niet groot!

[ Bericht 1% gewijzigd door loezzie op 23-05-2013 18:43:43 ]
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:11:20 #144
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127123887
Het beestje heeft een naampje; Focale Nodulaire Hyperplasie. Een goedaardige afwijking. Ook vanuit Frankrijk nieuws, die denken hetzelfde, alhoewel ze nog wel wat andere kleuringen hadden, wat de arts gaat overleggen met zijn eigen patholoog, maar verwacht daar niets veel van. Echo was goed (niet gegroeid), bloed was ook goed, alleen kon hij de waardes even niet boven toveren, want probleem met systeem :P

Die FNH schijnt bij 1 op de 1000 mensen voor te komen, doe je niets mee, tenzij je klachten krijgt. Wat voor klachten dat zouden kunnen zijn, staat op mijn lijstje om te vragen. We hebben na onze vakantie op 9 augustus weer een afspraak, maar ik heb al wat meer dingen te vragen, dus wil voor onze vakantie nog een bel afspraak maken, wel zo fijn.

Al met al dus positief nieuws! Wij zijn er blij mee. ^O^
pi_127124146
oh, wat leest dat fijn susie *O* *O* *O*
pi_127124474
Susie wat fijn nieuws!
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 21:23:52 #147
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127124624
gefeliciteerd met de goede uitslag susie *O* wat zullen jullie opgelucht zijn!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:26:12 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127124763
Net wel even de Google machine aangeslingerd, wellicht opletten qua eten en suks, maar dat horen we nog wel! En dat het mogelijk groter kan worden tijdens pilgebruik :X Vind het ook het ook erg fijn nieuws! *O*
Blijft wel een vreemd idee dat daar wat zit, maar het is goedaardig!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:30:17 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_127125028
Fijn! *O*
Zouden ze het tzt weg willen halen of hoeft dat niet?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:35:37 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127125364
Nee, gaan ze niet doen, omdat de operatie veel risico met zich mee brengt en het dus niet noodzakelijk is. Er zijn enkele klachten bekend las ik zojuist, maar dan nog zou het niet opwegen tegen de risico's.
Las ook nog wel iets waarbij ingrijpen noodzakelijk zou zijn, maar volgens mij kan je dat al krijgen als je geen fnh heb ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 mei 2013 @ 21:43:12 #151
13151 crew  Rewimo
pi_127125856
O wauw, dat is echt goed nieuws *O* Wat heerlijk!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:51:31 #152
274310 agenda
altijd vol!
pi_127126303
Fijn Susie
pi_127126565
Wat een goed nieuws Susie *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:17:53 #154
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_127127904
Jee Susie *O* wat moet er een last van jullie schouders zijn gevallen zeg.!!!!!
Geef Anouk maar een dikke knuffel van me, gewoon omdat het kan *O* *O*
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:33:53 #155
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127128942
Ow wat een last moet er van jullie schouders gevallen zijn Susie :) Wat een fijn nieuws! *O*
pi_127129152
Wat fijn Susie! Lang moeten wachten op echte zekerheid maar dit is er eentje om een extra grote taart voor te gaan kopen! *O*
E.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:38:36 #157
250838 Fee-nix
pi_127129247
Jee Susie *O* goed nieuws! *O*
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:48:41 #158
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_127129905
Woohoo Susie! Goed nieuws! *O* wat zullen jullie opgelucht zijn!

[ Bericht 29% gewijzigd door Keshet op 29-05-2013 07:54:30 ]
A grand adventure has begun.
pi_127131562
Wat een goed nieuws Susie!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:14:48 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127131598
Oooooh Susie, wateren goed nieuws! *O*
pi_127132242
Susie; wat een goed nieuws! *O* Wat fijn dat er duidelijkheid is én dat het niks ernstigs is. Geniet van dit goede nieuws!
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:25:38 #162
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127140541
Zo Susie, dat is even fijn om te lezen, wat een goed bericht is dat. Geen spanning en onzekerheid meer, fijn! ^O^
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2013 @ 09:42:21 #163
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127140964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:25 schreef ueberduitser het volgende:
Zo Susie, dat is even fijn om te lezen, wat een goed bericht is dat. Geen spanning en onzekerheid meer, fijn! ^O^
bij jou ook alles rustig?
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:09:32 #164
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127141645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

bij jou ook alles rustig?
Ja, we staan er versteld van hoe goed meisje het doet. Geen gesnotter meer, geen pap of ander eten wat uit haar neus komt, geen gesnurk. Louter positieve ontwikkelingen eigenlijk.
Ze heeft alleen wat problemen met tanden poetsen. Dat laat ze bijna niet toe, of maar heel kort.
Tanden poetsen kostte voor de ingreep al veel moeite, maar nu helemaal. Kan weer helemaal opnieuw beginnen met oefenen. De logopediste had dezelfde ervaring, meisje heeft toch aan de ingreep weer een trauma over gehouden.
We hadden het er gisteravond nog over, het is de juiste beslissing geweest haar amandelen te laten verwijderen.

Op het moment erg druk met het nieuwe huis, inpakken, klussen, spullen uitzoeken....
pi_127143257
UD, fijn dat het toch overwegend positief heeft uitgepakt, het verwijderen van de amandelen. :*

Susie, wat fijn om te horen, het klinkt positief :*
pi_127150276
Susie wat een goed nieuws *O*
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:45:40 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_127150716
Susie *O*

UD, fijn dat je merkt dat het de juiste keuze is geweest :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:48:51 #168
386633 Adnap
I love Life !
pi_127150876
Susie *G* *G* wauw !! *)

UD fijn dat het zo goed gaat !
I live life, i love life
  zondag 2 juni 2013 @ 14:27:56 #169
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127320627
Vrijdag hadden we onderzoek in het cos. En roy heeft ons allemaal doen verbazen. Netje blijven zitten,bijna alles nadoen wat er gevraagt werd. Alleen wilde hij niet puzzelen.
Conclusie,roy gaat met sprongen vooruit! Dit was een psychologische en iq onderzoek.
Aankomende vrijdag weer naar gent naar de neuroloog.
  zondag 2 juni 2013 @ 15:56:38 #170
37150 livelink
pi_127323339
Fijn Bar! Zien jullie die vooruitgang thuis ook?
  zondag 2 juni 2013 @ 17:07:36 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127325648
Ik lees nu pas bij hier, goed nieuws voor Susie! *O*

Bar, wat fijn dat het zo goed gaat met Roy! :Y
pi_127325694
JAAAAAA Susie wat goed!!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127331522
UD fijn, dat het goed gaat met je meisje.

Bar, fijn, dat Roy met sprongen vooruit gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 juni 2013 @ 20:10:55 #174
274310 agenda
altijd vol!
pi_127331556
Bar en UD wat fijn dat het goed gaat!
  † In Memoriam † zondag 2 juni 2013 @ 21:09:37 #175
37843 lady-wrb
kortaf
  zondag 2 juni 2013 @ 22:16:16 #176
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127338210
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:56 schreef livelink het volgende:
Fijn Bar! Zien jullie die vooruitgang thuis ook?
Die vooruitgang zien we thuis ook, voornamelijk in het stukken rustiger zijn van Roy.
Maar ook in dingen duidelijk maken, wat steeds een beetje beter gaat. Zo kan hij zichzelf ook stukken beter bezighouden.
  maandag 3 juni 2013 @ 13:50:27 #177
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127357551
Goed nieuws Bar!

Alom goed nieuws hier volgens mij, doorgaan zo!!! ^O^
  maandag 3 juni 2013 @ 20:50:36 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127375343
Wat fijn Bar! ^O^

En met meisje van UD gaat het ook goed! Behalve dan het tanden poetsen ;) Succes met klussen en dergelijke!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:54:11 #179
386633 Adnap
I love Life !
pi_127391139
Bar wat fijn !! Deze aanpak is dus voor hem de juiste, wat zal dat fijn voelen
I live life, i love life
pi_127394106
En we gaan verder :(

Inmiddels is onze jongste Bas ook al weer dik 3 maanden. Tijdens de laatste controlle op het consternatiebureau vonden ze dat zijn hoofdje langzaam maar zeker veel begon af te wijken van de curve. We werden dus doorverwezen naar de huisarts, deze deelde de mening en gaat contact zoeken met het AZM (waar Stan is geopereerd). Als het goed is worden we doorverwezen naar genetica en de kinderneuroloog. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat er niets aan de hand is maar we zullen zien wat de heren geleerden zeggen. Gelukkig zitten we nu wel direct op een plaats waar we meer vertrouwen in de zorg hebben en zijn we zelf wat mondiger.

Wordt (helaas) dus vervolgd.....
live your fears, fear your live
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:17:57 #181
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127396871
Refro :* wat spannend weer. Succes ermee.

Ud hebben jullie de cd ook al ontvangen van circus boemtata? Roy vind de liedjes echt leuk.
  maandag 10 juni 2013 @ 12:12:21 #182
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127614499
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:17 schreef _Bar_ het volgende:

Ud hebben jullie de cd ook al ontvangen van circus boemtata? Roy vind de liedjes echt leuk.
Ja, we hebben het boekje en cd inmiddels ontvangen(lag bij oma in NL), erg leuk gemaakt Thijs vond de liedjes leuk, hoe meisje het vond, geen idee...
We hebben er zin in, hoop zo dat meisje er ook wat aan heeft en het accepteert. Spannend!
  maandag 17 juni 2013 @ 12:51:25 #183
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127898169
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:17 schreef _Bar_ het volgende:

Zijn jullie al geweest?

Hier draait de cd in de bus en we hebben er erg veel zin in komende zondag.
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2013 @ 13:46:40 #184
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127900370
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:51 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zijn jullie al geweest?

hoe gaat het daar, ud?
alles nog steeds oké met meisje?
  maandag 17 juni 2013 @ 14:04:03 #185
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127901095
Het gaat echt heerlijk hier, eens wat anders!
Gisteren spontaan uit eten geweest het het gezin, dit was de eerste keer dat we met z'n 4-en echt uit eten geweest zijn, was wel even bijzonder. Ging ook perfect, meisje heeft wat soep gehad, wat makkelijk te happen eten en een ijsje na. Heerlijk toch?

Vanochtend heeft moeders als het goed is nog contact met de Kinderarzt gehad om te bespreken of we de antibiotica nu niet eens stop kunnen zetten.
  maandag 17 juni 2013 @ 14:33:21 #186
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127902384
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:51 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zijn jullie al geweest?

Wij zijn gisteren geweest! en het was Super! echt zo genoten. Roy ging er helemaal in op, meedoen, voelen,snoezelen ja echt super!
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2013 @ 14:39:55 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127902681
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:04 schreef ueberduitser het volgende:
Gisteren spontaan uit eten geweest het het gezin, dit was de eerste keer dat we met z'n 4-en echt uit eten geweest zijn, was wel even bijzonder. Ging ook perfect, meisje heeft wat soep gehad, wat makkelijk te happen eten en een ijsje na. Heerlijk toch?

Vanochtend heeft moeders als het goed is nog contact met de Kinderarzt gehad om te bespreken of we de antibiotica nu niet eens stop kunnen zetten.
wat tof zeg! *O*
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2013 @ 14:40:08 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127902696
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:33 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Wij zijn gisteren geweest! en het was Super! echt zo genoten. Roy ging er helemaal in op, meedoen, voelen,snoezelen ja echt super!
O+
  maandag 17 juni 2013 @ 14:55:43 #189
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127903381
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:33 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Leuk!
Ik heb er echt zin in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 juni 2013 @ 14:57:53 #190
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127903475
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:55 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Leuk!
Ik heb er echt zin in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zal ik je es wat vertellen, wij zaten gisteren beide met tranen in onze ogen, We zaten zo intens te genieten van Roy (zal van de week foto's en filmpjes neerzetten) Ze nemen zo de tijd voor de kinderen O+
pi_127903526
quote:

Super ^O^
  maandag 17 juni 2013 @ 15:00:18 #192
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127903562
quote:

Wat een geweldige berichten ^O^
pi_127907861
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:57 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

zal ik je es wat vertellen, wij zaten gisteren beide met tranen in onze ogen, We zaten zo intens te genieten van Roy (zal van de week foto's en filmpjes neerzetten) Ze nemen zo de tijd voor de kinderen O+
:* O+
  maandag 17 juni 2013 @ 22:28:01 #194
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127926614

dinsdag 18 juni 2013 @ 08:05:56 #195
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127934533
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:28 schreef _Bar_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+

Overleg met de Kinderarzt gehad en we zijn gestopt met de antibiotica! *O*
Hopen dat het goed gaat, we zijn benieuwd.
  † In Memoriam † dinsdag 18 juni 2013 @ 09:21:31 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127935685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:05 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

O+

Overleg met de Kinderarzt gehad en we zijn gestopt met de antibiotica! *O*
Hopen dat het goed gaat, we zijn benieuwd.
ik hoop het toch zo ud :Y
ga je nog wel met haar zwemmen?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 09:48:48 #197
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127936309
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 09:21 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik hoop het toch zo ud :Y
ga je nog wel met haar zwemmen?
Op het moment even niet, vanaf het moment dat ze geopereerd is al niet meer.
Sjakie heeft zijn A-diploma gehaald en heeft even pauze voordat hij voor B gaat. Dat is dan ook nog eens op een andere dag, dus ik kan er geen combi meer van maken met zwemmen.
Straks als we verhuisd zijn is het me sowieso te ver rijden, dan zit ik op +/-30km. Nee, als we straks verhuisd zijn ga ik in het bad in Uelsen kijken, daar is als het goed is ook een bad met 32graden warm water. We missen het zwemmen wel hoor, meisje en ik vonden het beiden erg leuk.
pi_127970818
Sinds zaterdagochtend is mijn vrouw opgenomen in het ziekenhuis, na doorverwezen te zijn door de verloskundige.
Ik werd om 03:00 wakker van haar omdat ze niet kon slapen, na een massage, kruik en douche ging het nog steeds niet waarna we de verloskundige hebben gebeld.
Ze kampte al met een hoge bloeddruk sinds 3 a 4 weken, maar geen sporen van eiwitten in de urine.
Wij werden toen nog niet doorverwezen omdat ze verder geen klachten had, maar de afgelopen week kreeg ze rugpijn en pijn in de banden naar de maag toe.

Wij zijn naar het ziekenhuis gegaan en hier werd bloed afgenomen en onderzocht.
Hier kwam uit dat de leverwaardes verhoogd waren, ik weet niet precies wat voor waardes dit zijn maar het komt erop neer dat de lever zijn werk niet helemaal goed doet.

In het ziekenhuis hebben ze overlegt met een ander ziekenhuis omdat we pas op 26 weken zitten, en ze daar niet voorbereid zijn op zulke vroege bevallingen.
We zouden doorgestuurd worden naar een academisch ziekenhuis, maar de bloeddruk zou eerst verlaagd moeten worden voordat ze vervoerd zou worden, deze zat op 110 (onderdruk) toen we binnenkwamen.

Ze kreeg hiervoor magnesium toegediend naast de pillen die ze al gehad had, schijnbaar geen leuk goedje want ze werd er ziek van.
Als voorzorg heeft ze ook een prik gehad om de longen te rijpen, deze is herhaald 24 uur later.

Zaterdag aan het eind van de middag zijn we uiteindelijk vervoerd
Momenteel zit ze op 136/85 en is de dosis van 3x2 naar 3x3 pillen per dag gegaan om dit naar 120/70 te krijgen.
Dit omdat de leverwaardes wel gedaald zijn de afgelopen dagen, maar sinds vandaag gelijk is gebleven.

Ze heeft de meeste symptomen van het HELLP syndroom, behalve dat de bloedplaatjes goed zijn.
Bij dit syndroom geeft de placenta een stofje af waar de bloeddruk van de moeder door omhoog gaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/HELLP-syndroom

Momenteel is gelukkig alles goed, maar kan dit vrij snel omslaan volgens de dokter.
Het komt weinig voor dat de 34e week gehaald wordt in gevallen als deze, met alle risico's die daarbij komen.
We leven bij de dag en hopen tot de 32e week te komen, meer valt er helaas niet te doen.
Binnenkort hebben wij een gesprek met een neonatoloog, een deskundige op vroeggeboortes, en die kan ons waarschijnlijk een hele hoop vertellen.

Komende tijd wordt heftige en spannende, hopelijk met een goede afloop.
Gek hoe in normale zwangerschappen een bevalling op 36 weken vroeg is, en je er nu voor zou tekenen...
pi_127971902
Wat heftig sandermans, heel veel sterkte deze komende tijd! Ik hoop dat jullie kleine in ieder geval nog een paar weken kan blijven zitten!
pi_127972032
Dat hopen wij ook, een kleine geruststelling is dat ze schijnbaar regelmatig nog kleinere en/of complexere bevallingen hebben.
Helaas is elke zwangerschap anders en zegt dit dus uiteindelijk weinig..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 juni 2013 @ 06:55:01 #201
13151 crew  Rewimo
pi_127974502
Sterkte sandermans! Heftig allemaal :{
  woensdag 19 juni 2013 @ 07:14:34 #202
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127974610
Spannende komende 2 maanden Sandermans, met hopelijk een goede afloop! Zorg je er wel voor dat je zelf ook rust krijgt?
Is dit jullie eerste?
  woensdag 19 juni 2013 @ 07:32:20 #203
386633 Adnap
I love Life !
pi_127974733
Sandermans heel veel sterkte toegewenst in deze spannende tijd !
I live life, i love life
  woensdag 19 juni 2013 @ 07:42:23 #204
37150 livelink
pi_127974810
Hopelijk houden je vrouw en de baby het nog een paar weken vol, Sandermans. Sterkte!

Refro, weet je inmiddels al wat meer?
  woensdag 19 juni 2013 @ 07:50:18 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127974875
Wat een achtbaan ineens Sandermans. Veel sterkte voor nu en de komende tijd.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_127975773
Sandermans, heftig... sterkte :*
pi_127975979
sterkte sandermans, zit je in een ronald mc donald huis? hoe zwaar schatten ze jullie kindje? pm gerust als je vragen hebt over de neonatale unit, mijn jongsten zijn met 30 weken geboren, die hebben er allebei gelegen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:10:01 #208
265732 Keshet
pi_127976089
En hier helaas ook een ervaringsdeskundige. Mijn oudste is met 26 weken geboren.

Als ik je voor nu tips mag geven: Regel voor jezelf, en wanneer mogelijk, een rondleiding op neonatologie.
Wacht niet af met dat gesprek met de neonatoloog; zorg dat je er zo snel mogelijk 1 spreekt. Over een uur kan je kind geboren zijn.

Als je vragen hebt staat ook mijn pm box open. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je vrouw niet heel ziek wordt en dat jullie kind nog even mag wachten met geboren worden.
pi_127978078
Bedankt voor het medeleven, het is inderdaad een achtbaan van gebeurtenissen en emoties.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 07:14 schreef ueberduitser het volgende:
Spannende komende 2 maanden Sandermans, met hopelijk een goede afloop! Zorg je er wel voor dat je zelf ook rust krijgt?
Is dit jullie eerste?
Het is onze eerste ja, ik heb gelezen dat dit vaker gebeurd bij het eerste kind.
Ik probeer voor mezelf te zorgen, maar als ik om 22:00 weg ga, 23:00 thuis ben wil het eten er weleens bij in schieten. Familietrekje om als eerste op te houden met eten.
Gelukkig veel steun vanuit de familie, hele huis was netjes opgeruimd!

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:06 schreef simmu het volgende:
sterkte sandermans, zit je in een ronald mc donald huis? hoe zwaar schatten ze jullie kindje? pm gerust als je vragen hebt over de neonatale unit, mijn jongsten zijn met 30 weken geboren, die hebben er allebei gelegen.
Ik zit niet in een ronald mcdonald huis, het heen en weer rijden is nog wel te doen.
Zaterdag hebben ze het geschat op 866 gram, vanmiddag krijgen we een uitgebreide echo.
Vanaf welke week heb je in het ZH gelegen?
Zodra ik vragen heb laat ik het zeker weten, bedankt!

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:10 schreef Keshet het volgende:
En hier helaas ook een ervaringsdeskundige. Mijn oudste is met 26 weken geboren.

Als ik je voor nu tips mag geven: Regel voor jezelf, en wanneer mogelijk, een rondleiding op neonatologie.
Wacht niet af met dat gesprek met de neonatoloog; zorg dat je er zo snel mogelijk 1 spreekt. Over een uur kan je kind geboren zijn.

Als je vragen hebt staat ook mijn pm box open. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je vrouw niet heel ziek wordt en dat jullie kind nog even mag wachten met geboren worden.
Rondleiding is al aangevraagd, zal vandaag achter de neonatoloog aangaan, het lijkt er inderdaad op dat vriendelijk blijven je achter in de rij houdt.

Mag ik vragen wat er allemaal gebeurd is toen het er eenmaal was? Hoe lang zijn jij en jouw kind nog in het ziekenhuis gebleven?
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:27:59 #210
265732 Keshet
pi_127980417
Wat een achtbaan he?

Ga eten. Echt. Met een beetje geluk/pech ga je nog maanden op en neer naar het ziekenhuis en dan heb je je energie keihard nodig. Schakel vrienden, familie, buren etc. vast in. Jullie gaan straks mensen nodig hebben die je helpen. Slik je trots in en accepteer hulp.

Ik raad je aan om zsm een gesprek met een gynaecoloog en een neonatoloog aan te gaan.

Ik ga je ook wat info geven maar ik heb liever dat je het van een professional hoort. :)

SPOILER
Ik vind trouwens geen enkel probleem om foto's te delen als daar behoefte aan is.

Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen.
pi_127980905
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:27 schreef Keshet het volgende:
Wat een achtbaan he?

Ga eten. Echt. Met een beetje geluk/pech ga je nog maanden op en neer naar het ziekenhuis en dan heb je je energie keihard nodig. Schakel vrienden, familie, buren etc. vast in. Jullie gaan straks mensen nodig hebben die je helpen. Slik je trots in en accepteer hulp.

Ik raad je aan om zsm een gesprek met een gynaecoloog en een neonatoloog aan te gaan.

Ik ga je ook wat info geven maar ik heb liever dat je het van een professional hoort. :)

SPOILER
Ik vind trouwens geen enkel probleem om foto's te delen als daar behoefte aan is.

Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen.
Wow heftig allemaal, ik ga er later inhoudelijk erop in, het zit me even hoog.
pi_127981038
Sandermans, jeetje wat een achtbaan zo!,Ik hoop dat de kleine nog even kan blijven zitten.
Sterkte voor jullie!
pi_127981051
Sandermans, ik ben op 24 april dit jaar bevallen met 33+5 van onze tweede zoon na ernstige pre-eclampsie/HELLP. Ook ik weet dus waar jullie doorheen gaan, Keshet geeft al geweldige tips, niets aan toe te voegen. Mijn pm-box staat ook open, mocht ik iets kunnen doen.

Zit je vrouw eigenlijk ook op fok? Ik heb zelf veel gehad aan de ervaringen van andere prematuurmama's hier.

Heel veel sterkte in ieder geval. Ik duim keihard voor jullie.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:44:33 #214
265732 Keshet
pi_127981166
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:39 schreef sandermans het volgende:

[..]

Wow heftig allemaal, ik ga er later inhoudelijk erop in, het zit me even hoog.
Snap ik. Ik heb er ook bewust geen kusjekroel verhaal van gemaakt. Het is een kutsituatie, zeker op deze termijn en met HELLP.
Je gaat een hele bizarre wereld in en landt pas weer na een hele tijd.
En daarom, juist daarom, moet je nú al mensen om je heen in gaan schakelen. Niks mis mee als de buurvrouw een keer voor je kookt af de was doet. Dat soort dingen.

Eis die gesprekken en laat je beide voorlichten. En, als jullie kindje helaas toch te vroeg komt, vergeet dan ook niet om te genieten. Het is wél jullie kindje!
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:54:33 #215
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_127981582
Sandermans, ik wens je veel sterkte en ook geluk de aankomende tijd.

Wederom respect Keshet.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_127984496
Jeetje Sandermans, wat een heftige en onzekere tijd gaan jullie in. Heel veel sterkte.

Keshet, ik krijg weer kippevel van jouw verhaal.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:32:15 #217
274310 agenda
altijd vol!
pi_127987985
Sandermans veel sterkte met deze achtbaan.

Zelf moeder van een zoon geboren met 27 weken. Simmu en Keshet hebben de tips al gegeven.
Ook mijn pm box staat open indien jullie er behoefte aan hebben.

Veel sterkte, en denk ook om jezelf. :*
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:11:30 #218
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127989556
Sterkte.sandermans
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:24:16 #219
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127990036
Poe Sandermans, heftig allemaal zeg! Sterkte! :*
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:25:30 #220
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_127992629
Sandermans, heel veel sterkte. Ik hoop dat de geboorte nog uitgesteld kan worden, iedere dag is er één. Ook veel sterkte en beterschap voor je vrouw.
pi_127996878
Jeetje Sandermans, wat heftig.
Mijn zoontje is ook geboren na pre-eclapsie. Ook bij mij moest de bloeddruk omlaag en kreeg ik longrijpende middelen. Dat heeft de baby erg goed gedaan. Hij is uiteindelijk met 31,5 weken geboren met een gewicht van 1243 en in een gewoon ziekenhuis, in een gewone couveuse. Wel 8 weken moeten blijven, maar alles is naar omstandigheden erg goed gegaan. Dus zo kan het ook.
Ik kreeg alleen na de geboorte HELLP. (Bij mij is het al 15 jaar geleden, maar ook mijn pm staat open)

Wat de rest zegt. Zorg erg goed voor je zelf, want je vrouw en je baby zullen je nodig hebben en hebben niets aan je als je te moe bent en door te weinig eten te weinig energie. Probeer ook je vragen voor de artsen op te schrijven. Je vergeet nl zoveel als je zo emotioneel bent en je onthoudt gewoon ook minder.

Heel veel sterkte en liefs voor jullie allemaal.
pi_128008997
Sterkte Sandermans!
Ook hier hellp en 36 uur na de opname in het zh was ik opeens al moeder... "Gelukkig" was ik al 35 weken toen en heb ik nu een heerlijk ventje van vijf maanden.

Verder zorg idd goed voor jezelf! Vooral ook als de kleine er is.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 21:55:29 #223
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128130631
Morgen naar Circus Boemtata! We hebben er enorm veel zin in, ik ben zo benieuwd hoe meisje er op reageert...
pi_128131607
Sandersmans ik ga duimen voor de 32wk. hier ook hellp nog 1,5 gerekt toen. fijn dat de longrijpingsspuiten er al in zitten

en magnesium is echt troep.
pi_128141446
Sterkte Sandermans voor jou en je vrouw. Ik heb zelf geen ervaring met Hellp en mijn kindjes zijn met bijna 39 weken geboren. Ik duim, dat jullie baby zolang mogelijk blijft zitten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † zondag 23 juni 2013 @ 08:23:22 #226
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128143865
UD, veel plezier!
  zondag 23 juni 2013 @ 11:58:44 #228
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128144043
Ud jullie zijn er waarschijnlijk al,heel veel plezier!

We waren vrijdag bij de ka,en hoorde ons verhaal aan over het druk zijn van roy,en hij merkte het ook,niks was goed,steeds gillen en weg willen lopen,de ka schrok ervan en raade ons aan om met de leiding te praten over eventueel kinder valleriaan of iets anders op natuurbasis wat rust geeft.
Wij zijn zelf nog im dubio,is het gewoon een fase waar we doorheen moeten,of is dit idd roy op en top.
Maandag overleg met de orthopedagoog erover.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:38:37 #229
37150 livelink
pi_128145190
Moeilijk he, Bar.
Job is ook zo vreselijk druk. Je merkt pas weer hoe druk, als hij even weg is geweest, zoals nu. Hij zegt zelf ook dat hij de drukste is van zijn klas en dat het ook zo druk is in zijn hoofd. Hij heeft nu Ritalin, maar zegt zelf dat hij daar niks van merkt. En eerlijk gezegd merk ik er ook weinig van.
Wij hadden vroeger wel eens van die Bach-druppels voor hem. Daarvan vond hij zelf wel dat het hem hielp, maar dat was volgens mij meer een placebo-effect. We gaven het ook alleen in situaties die heel moeilijk voor hem waren, zoals met onweer en Oud-en-Nieuw. Nu laatst vroeg hij er wel weer om, dus wie weet ga ik het toch maar weer proberen.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:19:51 #230
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128146659
Roy kan het ook nog niet aangeven ook wat.hem bv dwars zit. Dat.maakt het extra lastig.
  zondag 23 juni 2013 @ 17:05:25 #231
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128156096
We hebben het waanzinnig leuk gehad! Wat een geweldige ervaring en wat bijzonder was het om al die bijzondere kindjes zoveel plezier te zien hebben.
Foto's volgen nog wel...
  † In Memoriam † zondag 23 juni 2013 @ 18:37:48 #232
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128158821
ik ben heel benieuwd naar de foto's ud!
  zondag 23 juni 2013 @ 20:21:04 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128163355
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef ueberduitser het volgende:
We hebben het waanzinnig leuk gehad! Wat een geweldige ervaring en wat bijzonder was het om al die bijzondere kindjes zoveel plezier te zien hebben.
Foto's volgen nog wel...
:D ik ben ook nieuwschierig naar de foto's en hoe vond Lenthe het? en Thijs?
  zondag 23 juni 2013 @ 20:32:49 #234
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128164059
quote:
Foto's volgen nog wel...
Wat heerlijk zeg! ^O^

Misschien helemaal niet nuttig voor jullie jongens, maar mijn neefje volgt een soort van stenen therapie. Dat is dus spiritueel met stenen enzo, heeft te maken met de chakra's . Het fijne weet ik er verder niet van eigenlijk. Draagt ook altijd zo'n steen in zijn broekzak. Hij is dan wel inmiddels 11, maar geeft aan dat hij er baat bij heeft, dat hij rustiger in zijn hoofd is.

Verder ben ik benieuwd hoe het bij Sandermans gaat eigenlijk.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:41:17 #235
274310 agenda
altijd vol!
pi_128164541
UD Fijn dat het een leuke dag was.
pi_128164788
quote:
Foto's volgen nog wel...
*O* ^O^ *O*
pi_128166427
quote:
Foto's volgen nog wel...
^O^ *O*
  maandag 24 juni 2013 @ 09:59:35 #238
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128184219
zoals beloofd wat foto's.
Ik heb er maar een paar uitzocht die wat algemeen waren, de rest is privé.
Mooi op tijd eruit 's ochtends en dus mooi op tijd in Deventer:

Meisje had in de ontvangstruimte al plezier:

Eerst in de grote tent:

Broer en zus aardig onder de indruk O+

Daarna in groepjes naar de kleine tenten:

Van het slot heb ik alleen privéfoto's.

Zogezegd hebben we het bijzonder leuk gehad, een bijzondere ervaring!
  maandag 24 juni 2013 @ 22:35:06 #239
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128218004
Mooie fotos ud O+
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 07:13:09 #240
37843 lady-wrb
kortaf
  dinsdag 25 juni 2013 @ 07:26:21 #241
386633 Adnap
I love Life !
pi_128226893
Wat bijzonder UD !
I live life, i love life
pi_128244648
Hallo iedereen,

even een update voor jullie, het is allemaal een drukke periode geweest.

Vandaag om 14:00 is onze kleine zoon geboren!
Hij weegt 900 gram en doet het goed.
Hij is uiteindelijk op 27+4 geboren.

:)

Ik probeer later jullie wat meer info te geven, voor nu is het allemaal een beetje hectisch natuurlijk ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 juni 2013 @ 17:28:13 #243
13151 crew  Rewimo
pi_128244790
Sandermans, gefeliciteerd! Wat klein maar ook wat fijn dat hij het goed doet *O*

UD, wat een prachtige foto's O+
pi_128244888
gefeliciteerd sandermans + vrouw *O*

ik duim heel hard dat je kleintje goed groeit en niet ziek(er) wordt!!!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:43:20 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_128245292
Gefeliciteerd papa sandermans!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:49:05 #246
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128245432
Gefeliciteerd Sandermans met jullie zoon *O* *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_128245476
Dank jullie wel! Snel gegaan allemaal. Gister zouden ze het overleggen en toch besloten om het eruit te halen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:54:29 #248
274310 agenda
altijd vol!
pi_128245616
Sandermans gefeliciteerd, fijn dat het goed gaat met hem. Hoe gaat het met je vrouw?
pi_128245816
Ook goed! Ze ligt nu weer terug op de kamer, waar ik nu ook ben, bij te komen van de keizersnede.

We konden gelukkig nog eten krijgen want zij moest nuchter zijn, en ik wilde om 1 uur gaan eten.
De operatie werd toen opeens verzet van 2 naar 1 uur en was daar geen tijd meer voor.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:09:02 #250
274310 agenda
altijd vol!
pi_128246171
Fijn, geniet ervan en denk nog eens na over het ronald mcdonald huis. Zoiets geeft je echt rust de komende tijd.

Wij hebben het toen niet gedaan, pas bij het proefverlof voor naar huis gaan. Toen zeiden we tegen elkaar, dit hadden we veel eerder moeten doen.
pi_128247303
Gefeliciteerd papa Sandermans en ook voor mevrouw Sandersmans *G*. Heel veel gezondheid, succes en vreugde met jullie zoontje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:38:06 #252
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_128247329
gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! *O*
heel veel succes de komende tijd. :)
pi_128247518
Gefeliciteerd met jullie zoon. Fijn dat alles goed gaat
pi_128247942
Morgen ga ik achter de praktische informatie aan daarvoor, wij waren er al wel uit om dat te gaan doen :)

Bedankt voor de felicitaties natuurlijk!
pi_128248320
sandermans gefeliciteerd met jullie zoon. Dat hij maar snel mag aansterken.
pi_128248496
Gefeliciteerd met jullie zoon! *O*

Volgens mij heeft hij een mooi gewicht voor de termijn, of niet? Veel sterkte de komende tijd, ook voor je vrouw natuurlijk. Ik begrijp dat het met haar wel goed gaat, ondanks de keizersnede en de HELLP?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:32:37 #257
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128249432
Gefeliciteerd met jullie zoontje,veel succes,sterkte en bijkomen.
pi_128249857
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 18:54 schreef sandermans het volgende:
Morgen ga ik achter de praktische informatie aan daarvoor, wij waren er al wel uit om dat te gaan doen :)

Bedankt voor de felicitaties natuurlijk!
de verpleging bij de nicu zal er wel vlot over beginnen, anders morgenochtend idd even vragen. onze ervaring (zwolle, groningen en rotterdam) is dat het altijd via de verpleging gaat
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 25 juni 2013 @ 20:43:02 #259
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128252813
Gefeliciteerd sandermans. Dat de kleine man maar goed mag groeien en naar huis mag. Hoop dat je vrouw voorspoedig herstelt.

Hoe heet je zoon?
Today is life -

Dale Carnegie
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 20:45:31 #260
37843 lady-wrb
kortaf
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:45:43 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128252965
Gefeliciteerd Sandermans en Sandervrouws ;) ! Duimen draaien dat jullie kleine man maar groot en sterk mag worden!
pi_128253145
Gefeliciteerd Sandermans!
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:24:35 #263
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128255040
van harte Sandermans!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_128257393
Van harte met jullie zoon! Succes de komende tijd, voorspoedig herstel voor mevrouw-sandermans gewenst en dat die kleine man maar goed mag gaan groeien en sterk worden de komende tijd.
  woensdag 26 juni 2013 @ 03:41:41 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128267368
Van harte gefeliciteerd et de geboorte van jullie zoon sandermans! *O*
Dat hij goed mag groeien!
  woensdag 26 juni 2013 @ 07:44:47 #266
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128268128
Gefeliciteerd! Dat hij maar snel groot en sterk groeit ^O^
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:36:07 #267
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128268679
*O* Van harte gefeliciteerd familie Sandermans! Snel aansterken, groeien en naar huis!
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:58:58 #268
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128269047
Gefeliciteerd Sandermans & vrouw! *O*

Leuke foto's UD! :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:01:09 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128269076
Gefeliciteerd Sandermans *G* en sterkte voor de komende tijd.
pi_128269318
Gefeliciteerd Sandermans & vrouw!

Leuke foto's UD!
pi_128270404
Gefeliciteerd Sandermans !
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:13:38 #272
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128281904
We zijn de medicatie van Roy aan het ophogen, van 160 mg, naar 180 mg. Dit ging tot gisteren goed.
Maar ineens een smakkend geluid een tong die verkrampte,De kleur die uit zijn gezicht trok, en het niet meer op zijn benen kunnen staan,Wel had ik contact met Roy en kon ik hem rustig op de bank neerzetten, waar het al snel helemaal weg trok en daarna niet meer terug gekomen is.

is toch weer teken dat er epileptische activiteit aanwezig was(is).

We hoeven nog niet aan de bel te trekken maar wel zodra dit nu meer gaat voorkomen. Wel jammer want we waren al zo lang aanvals vrij.
pi_128282327
he bah bar ;( ik weet van mijn schoonvader dat er echt heel lang tussen aanvallen kan zitten. die is geregeld jaren aanvalvrij geweest. nu speelt het trouwens ook compleet niet op
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:33:07 #274
274310 agenda
altijd vol!
pi_128282663
Vervelend Bar, het maakt je toch weer extra ongerust.
pi_128292334
Wat naar, dat hij door de verhoogde medicatie een aanval had. Kan me voorstellen, dat je dan schrikt. Mogen jullie toch meer medicatie geven of moet die nu weer omlaag?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128292387
Jeetje Bar, ik kan me voorstellen dat je juist bij een ophoging van medicatie geen aanvallen verwacht. Ik hoop voor jullie dat het hierbij blijft.
  woensdag 26 juni 2013 @ 20:46:26 #277
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128294721
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:52 schreef Tinuviel het volgende:
Wat naar, dat hij door de verhoogde medicatie een aanval had. Kan me voorstellen, dat je dan schrikt. Mogen jullie toch meer medicatie geven of moet die nu weer omlaag?
nee hij blijft omhoog. Dit.ivm zijn gewicht die toeneemt. De neuroloog is bang dat zodra er weer een grote aanval komt dit alle vooruitgang teniet doet en dat.het dan weer lang duurd voor we weer op dit punt zijn.
Het duurd ongeveer 3weken voor roy zijn lichaam aan het verhoogde medicijn gewend is.
We hopen er maar het beste van en dat dit het weer was.vooralsnog gaat het goed,niks meer gezien,buiten dat roy vermoeiender is.
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:21:37 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128296685
Gatver Bar, wat naar weer! Hoop dat het snel gewend is en er geen aanvallen meer zullen volgen :*
  donderdag 27 juni 2013 @ 09:10:44 #279
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128311136
hè Bar wat vervelend nou :( Hopen dat het bij die ene keer blijft!
pi_128311305
Oh Bar, dat is vervelend... hopelijk blijft het hierbij :*.
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:08:27 #281
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128581499
Vanmorgen voor de laatste keer naar het cos geweest, een laatste onderzoek en gelijk het eindgesprek.
Dit keer geen grote schok of onduidelijkheden.
Het komt erop neer dat Roy wel heel goed vooruit gaat qua ontwikkeling, al moet zijn spraak nu echt op gang gaan komen, en daar gaan we nu dan ook met zijn allen aan werken.

Roy is qua ontwikkelingsniveau op 12 maand+ gezet zijn manier van doen, zijn spel, manier van communicatie,gedrag.
Verder ook autische spectrum kenmerken, daar hebben we nu een boek over mee naar huis gekregen.
Verder advies om opnieuw de thuishulp in te schakelen om zo samen te kijken hoe we beter met Roy zijn gedrag om kunnen gaan. en meer begeleiding op spelgebied.
En wat wij al tijden vermoeden qua adhd hun denken daar ook aan. al mogen ze dat nog niet in het verslag vastzetten omdat dat pas goed vastgesteld kan worden vanaf 6 jaar.

Maar bovenal veel lof, Roy doet het goed :D
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:19:03 #282
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128582009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:08 schreef _Bar_ het volgende:
Maar bovenal veel lof, Roy doet het goed :D
And that's all that matters! ^O^
pi_128582504
doet het goed, klinkt goed *O*
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:43:50 #284
37150 livelink
pi_128585625
Fijn dat het zo goed gaat, Bar.
Maar ik kan me toch ook wel voorstellen dat je schrikt van het hele ontwikkelingsverhaal, autismespectrum en adhd. Dat is toch allemaal niet niks. Kennelijk waren jullie er al wel op voorbereid, omdat het niet tot een grote schok kwam.

Maar het belangrijkste is dat hij het momenteel gewoon lekker doet. Steek die complimenten maar lekker in je zak. Jullie hebben het verdiend!
pi_128586416
Fijn dat Roy het zo goed doet! :*
pi_128591291
Bar wat fijn om te lezen dat Roy het goed doet. En ondanks dat je er natuurlijk liever helemaal niet mee te maken hebt lijkt het me wel fijn om te merken dat de artsen met jullie op een lijn zitten qua "diagnose". Ik hoop dat hij ook snel aan de opgehoogde medicatie is gewend zodat hij weer zijn eigen oude ik kan zijn. :*
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:06:14 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128593074
Tof Bar! ^O^
pi_128594415
Klinkt goed Bar.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:50:01 #289
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128739633
Heeft iemand van hier misschien tips hoe je een krijs/gil bui doorbreekt? Het zijn buien die hij krijgt als hij in zijn bed is, alles gaat goed, tot hij al 5 min in zijn bed ligt/staat en wij al weer beneden zijn.
De buien houden helaas ook lang aan, we halen hem nu telkens uit zijn bed wat iets helpt.

De leidsters hadden als tip zet hem in zijn wandelwagen voor de tv... maar dat vinden wij voor bedtijd niet handig en daarnaast zo overstuur krijg Roy amper in zijn wandelwagen :')
  maandag 8 juli 2013 @ 22:51:02 #290
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128739689
Hallo Sandermans,

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat? en met jullie zoontje en met je vrouw?
  maandag 8 juli 2013 @ 23:21:24 #291
37150 livelink
pi_128741216
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:50 schreef _Bar_ het volgende:
Heeft iemand van hier misschien tips hoe je een krijs/gil bui doorbreekt? Het zijn buien die hij krijgt als hij in zijn bed is, alles gaat goed, tot hij al 5 min in zijn bed ligt/staat en wij al weer beneden zijn.
De buien houden helaas ook lang aan, we halen hem nu telkens uit zijn bed wat iets helpt.

De leidsters hadden als tip zet hem in zijn wandelwagen voor de tv... maar dat vinden wij voor bedtijd niet handig en daarnaast zo overstuur krijg Roy amper in zijn wandelwagen :')
Poeh, ik ken het probleem en heb niet echt hele goede tips.
Achteraf bleken het allemaal angsten te zijn, waar ik het toendertijd geinterpreteerd had als drifbuien. Het ging bij ons beter toen we Job en Katja samen op 1 kamer lieten slapen. De aanwezigheid van Katja hielp kennelijk tegen die angsten. En sinds dat hij niet meer in een ledikant slaapt en zelf uit zijn bed kan, gaat hij als hij 's nachts bang is zelf naar Katja toe of naar ons toe.

Maar ja, dat zijn tips die jou nu weinig helpen, sorry. En ik weet natuurlijk niet of het bij Roy ook om angst gaat. Maar als dat het wel is, dan is uit bed halen en bij jullie laten zijn ook het enige wat je kunt doen, volgens mij. Sterkte :*
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:24:00 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128747455
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:50 schreef _Bar_ het volgende:

Kun je niet bij hem gaan liggen op een matrasje naast zijn bed?
Dan hou je hem wel op zijn kamer/in zijn bed en leer je hem geen 'verkeerd' patroon, maar dan is er toch iemand bij hem voor zijn veiligheid/ter geruststelling.
Lampje/muziekje aan (projector?)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 juli 2013 @ 08:44:41 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128748206
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 07:24 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Kun je niet bij hem gaan liggen op een matrasje naast zijn bed?
Dan hou je hem wel op zijn kamer/in zijn bed en leer je hem geen 'verkeerd' patroon, maar dan is er toch iemand bij hem voor zijn veiligheid/ter geruststelling.
Lampje/muziekje aan (projector?)
of deur op een kier, en dan in de kamer op de grond een boek gaan zitten lezen in t licht van de gang?
dan ben je er wel maar niet meteen volle aandacht voor het kind?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_128748453
Dat wat Ynske zegt deden wij ook. Ik ging in de deuropening zitten, op een gegeven moment was 1 been in de kamer voldoende en daarna ben ik boven wat gaan "rommelen" en zo stapje voor stapje afbouwen...
pi_128757762
Bar houdt Roy van muziek? Dan kan je ook overwegen om een cd aan te zetten in zijn kamer. Die stopt vanzelf en dan is Roy misschien al in slaap voor hij zijn kan driftbui krijgen. Misschien vindt hij de stilte gewoon vervelend.

Sommige kinderen hebben er ook baat bij om goed stevig ingepakt in bed te liggen. Dan voelen ze zich veiliger. Mijn zoontje deed dat zelf. Hij wikkelde het dekbed en zijn sneldrooghanddoek die hij als knuffellap gebruikte strak om zich heen. Dat was de enige manier waarop hij de prikkels kon uitsluiten. 's Nachts moest ik hem wel uitpellen, want dan was hij vaak nat van het zweet. Hij was toen wel wat ouder dan Roy nu is.

Wij hebben iig goed nieuws. Zoon (nu zoon, want baard in zijn keel haha) is met een supermooi rapport over en dochter is geslaagd!!!! Ik ben zo blij dat ze geslaagd is, want ze deed een hoop dingen gewoon niet, want dat was saaaiii.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:18:07 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128768464
Wauw lionessa, wat een goed nieuws!
Fijn! :Y
pi_128771212
Lionessa, fijn!!!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:10:24 #298
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128778571
Wij mogen echt niet bij Roy op de kamer of in de buurt van zijn, dat werkt hier totaal averechts :{ Echt het enige wat nu helpt is Roy uit zijn bed halen en beneden nog even laten spelen.

Bij ons in bed gaat ook niet, dan breekt hij de hele slaapkamer af 8-)

Muziekje hebben we maar door het gekrijs hoort Roy dat niet :+

@Lionessa *O* heerlijke berichten *O*
pi_128785673
Jeetje Bar heftig allemaal.
Wat ik hier als tip heb is eigenlijk hetzelfde als Lionessa.
In het dekbed rollen of de dekbedhoes.
En een monotoom geluid in de kamer zoals een ventilator.

Hier is m'n zoon trouwens geslaagd voor zijn diploma en gaat nu Havo doen.
Heeft tegenwoordig een dinntje en bijbaantje.
Ben supertrots!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:17:20 #300
250838 Fee-nix
pi_129007690
Hoi allemaal, ik ben helemaal niet bijgelezen in dit topic, maar ik wil hier wel graag mijn verhaal doen. Ben bezig met wat dingetjes van me af te schrijven. Eerder al in 'Hoe gaat het met ons', maar volgens mij past dit verhaal beter hier. Het gaat over m'n zoontje van 3.

Ik denk dat ik alleen eerst even dit topic sluit... want ik zie dat er nog maar 2 posts over zijn.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:17:45 #301
250838 Fee-nix
pi_129007703
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')