abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 april 2013 @ 14:52:34 #1
274310 agenda
altijd vol!
pi_125112709
Vorig deel: OUD / Te vroeg, te klein, ziek: Soms gaat het allemaal iets anders deel 5

Een topic voor wanneer het allemaal anders gaat dan je verwacht had. Je kind wordt te vroeg geboren, te klein geboren, ziek geboren of wordt later ziek. Wat gebeurt er in het ziekenhuis? Hoe gaat het erna?

Het topic is niet bedoeld als medische vraagbaak. Het doel is om elkaar te ondersteunen door ervaringen door te geven, bijvoorbeeld over de praktische kant aan een ziekenhuisopname of de ontwikkeling van je kind of over jouw verwerkingsproces.

Linkjes:
Waar zijn de Ronald McDonald huizen
Vereniging Ouders van Couveusekinderen
Borstvoedingsprotocol prematuren
Heb je linkjes voor in de OP? Meld het even, dan wordt de link erbij gezet!

Als je kindje een Autisme Spectrum Stoornis (ASS) heeft kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: (ouders van) jonge kinderen met autisme
Als je kindje overleden is kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: Ouders van Prachtige Engeltjes
pi_125118276
Fijn dat het nu zoveel duidelijker voor jullie is Nicole, scheelt vast een hoop uren piekeren!

Een dikke knuffel voor je Bar, lijkt me heftig als mensen even voor jou bepalen of je wel of niet een kindje er bij mag krijgen zeg :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 10 april 2013 @ 18:55:50 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_125121531
Fijn dat er duidelijkheid is, MeNicole. Voor jullie, maar vooral ook voor L.
Hulde voor de logopedist!
Wat voor een soort therapie moet ik aan denken?

Susie, wanneer weet jij weer wat meer?

UD, jammer dat ze weer zo verkouden is. Is er een verband met het zwemmen, denk je?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 10 april 2013 @ 20:21:08 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125125267
Wat Livelink ook vraagt, vroeg ik mij ook af; komt het door het zwemmen ud? Beterschap!

En Menicole, ik wist niet dat er problemen waren. Wel fijn dat het nu een naam heeft!

Wij weten hopelijk 19 april weer wat meer.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_125128973
UD, wat een sneu snotkoppie... :* hopen dat ze gauw opknapt!

MeNicole, fijn om te weten wat het is en dat er wat aan te doen is...
Weten dat het geen onwil is om antwoord te geven, maar dat het hem niet lukt!

Susie, nog even geduld dus... :*
Fake it till you make it...
  donderdag 11 april 2013 @ 09:17:16 #6
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125144155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:55 schreef livelink het volgende:

UD, jammer dat ze weer zo verkouden is. Is er een verband met het zwemmen, denk je?
Ja, wel frappant dat bijna elke keer als ze van het zwemmen terug komt, ze de dag erna snipverkouden is :{ . En ik doe echt een dikke jas aan en sjaal om als we naar huis gaan.
Gisteren voor het slapen dik in de creme gezet en vanochtend was het iets beter. Aan de handdoek onder haar hoofdje echter te zien leek het wel alsof ze een halve liter snot verloren was. :{

We zijn ook aan het twijfelen over de amandel-operatie. We gaan toch proberen dit dichter bij huis te regelen, we zien er toch wel erg tegenop om zover weg te gaan en het zal wel weer langer duren dan gepland. Daar heeft moeders helemaal geen zin in eigenlijk. Moeders overlegd vandaag dus even met de betreffende personen en artsen. In Oldenburg kennen ze haar van binnen beter, maar misschien kan Nordhorn het ook, en daar kennen ze meisje zeker net zo goed. Scheelt wel even 140km. :P
Volgende week hebben we ons halfjaarlijkse gesprek met de neuropediatrist weer, bespreken we het daar ook nog even.
Ben benieuwd wat zij van meisje zegt, ze is echt enorm vooruit gegaan.
pi_125144272
Beterschap voor jullie meisje ud!

Er waren hier ook niet echt problemen. Thuis doet ie het gewoon goed en met buiten spelen ook. Alleen als er onverwachts visite kwam of als er buiten een vreemde iets tegen hem zegt plast ie zo in zijn broek. Daar werden we wel radeloos van. Hij moet bijna naar school en we kunnen niet hebben dat ie daar elke keer in de broek plast. En dat niet tegen vreemden praten was/is voor ons geen probleem. We dachten dat ie verlegen was, gaat vanzelf wel weer over dachten we. En ach waarom zou ie tegen vreemden moeten praten. Maar ja blijkbaar is dat dus wel een probleem.

Welke therapie is gaat krijgen weet ik niet. Waarschijnlijk omdat ie nog jong is ook speltherapie. Voor de rest is het uitzoeken wat bij hem past en wat voor hem werkt. Het is een angststoornis dus de bedoeling is dat ie minder angstig word!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 11 april 2013 @ 13:23:08 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125151384
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ja, wel frappant dat bijna elke keer als ze van het zwemmen terug komt, ze de dag erna snipverkouden is :{ . En ik doe echt een dikke jas aan en sjaal om als we naar huis gaan.
Gisteren voor het slapen dik in de creme gezet en vanochtend was het iets beter. Aan de handdoek onder haar hoofdje echter te zien leek het wel alsof ze een halve liter snot verloren was. :{

We zijn ook aan het twijfelen over de amandel-operatie. We gaan toch proberen dit dichter bij huis te regelen, we zien er toch wel erg tegenop om zover weg te gaan en het zal wel weer langer duren dan gepland. Daar heeft moeders helemaal geen zin in eigenlijk. Moeders overlegd vandaag dus even met de betreffende personen en artsen. In Oldenburg kennen ze haar van binnen beter, maar misschien kan Nordhorn het ook, en daar kennen ze meisje zeker net zo goed. Scheelt wel even 140km. :P
Volgende week hebben we ons halfjaarlijkse gesprek met de neuropediatrist weer, bespreken we het daar ook nog even.
Ben benieuwd wat zij van meisje zegt, ze is echt enorm vooruit gegaan.
Een verkoudheid komt niet door kou, die komt door een virus. ;)
Het is goed mogelijk dat ze last heeft van het zwemwater zelf: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwembad#Chloor
Dan hoeft er bij jullie niet per se te veel chloor in te zitten, maar blijkbaar wel genoeg voor je meisje om last van haar slijmvliezen (=snot) te krijgen.
  donderdag 11 april 2013 @ 15:00:08 #9
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125155322
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Een verkoudheid komt niet door kou, die komt door een virus. ;)
Het is goed mogelijk dat ze last heeft van het zwemwater zelf: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwembad#Chloor
Dan hoeft er bij jullie niet per se te veel chloor in te zitten, maar blijkbaar wel genoeg voor je meisje om last van haar slijmvliezen (=snot) te krijgen.
Dank je voor de info! Tja wie weet heeft ze wel last van het chloor ja. Ik stop nu wel even met het zwemmen, wil wel graag dat ze fit is en blijft voor begin mei.
  donderdag 18 april 2013 @ 12:26:30 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125436110
Zo, meisje's nieuwe stoel is in de ruwe vorm klaar. De leverancier wacht de rechtsgang niet af en is gewoon alvast begonnen met het maken van de stoel(procedure loopt al vanaf oktober/november!). Eergisteren proef gepast, bekleding uitgezocht en als het goed is wordt de stoel volgende week geleverd. *O*

Straks om 14:30 uur gaan we met meisje voor het halfjaarlijkse gesprek naar de neuropediatrist toe. Aangezien moeders géén zin in Oldenburg heeft begin mei, gaan we proberen de amandel operatie dichter bij huis te plannen, in Nordhorn. Kijken hoe de neuropediatrist daar tegenaan kijkt.

Zo eerst even langs de makelaar, het koopcontract van ons nieuwe huis doorspreken en dan snel naar het ziekenhuis.
pi_125444708
Drukke dag UD, goed gegaan vandaag?!
Fijn dat de leverancier van de stoel gewoon alvast bezig is gegaan, kan je dametje straks weer riant zitten :*
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:56:58 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125473995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:31 schreef Nijna het volgende:
Drukke dag UD, goed gegaan vandaag?!
Fijn dat de leverancier van de stoel gewoon alvast bezig is gegaan, kan je dametje straks weer riant zitten :*
Zo, dat was zeker weer een drukke dag.
Het is perfect gegaan, al was meisje wel wat moe en daardoor wat minder actief. Veel besproken en de OP in Oldenburg gaat gewoon door. Meisje is gewoon een apart geval voor zowel de anesthesist als de kno arts, etc. dus ze was eerlijk en meisje is daar gewoon beter af. Na Oldenburg gaan we proberen de antibiotica af te bouwen en haar de zomer zonder door te laten komen.

We krijgen oprijplanken voor de bus voorgeschreven, hoeft moeders de rolstoel niet meer te tillen en er wordt nog bekeken in hoeverre er voor het nieuwe huis vergoedingen qua aanpassingen mogelijk zijn.

Meisje moet ook in extra ortheses met haar onderbenen als ze in het sta-apparaat staat. Als ze nu staat in haar sta-apparaat staat ze verkeerd op haar onderbenen/voeten. Omdat ze hypotonie heeft corrigeert ze dat niet zelf en moet ze dus in het sta-apparaat ook nog in een extra orthese. :{
Jammer, maar het doel is om langzaam meer belasting op haar heupjes te zetten zodat die zich ook ontwikkelen en dan zullen we wel moeten.

Meisje is nu in de dierentuin met de Kindergarten, ik ben benieuwd naar de foto's!

Vanavond tekenen voor het huis bij de notaris, ik kan niet wachten!

Grüße...
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:53:41 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125478526
De arts is in ieder geval eerlijk en als het beter is voor je meisje, dan moet het maar toch? En fijn van die rolstoel zeg! ^O^

Wij zijn vandaag weer voor controle geweest; helaas nog geen nieuws uit "Europa", maar het gezwel is niet gegroeid en de arts is daarom positief gestemd. Als het namelijk kwaadaardig zou zijn, dan was het nu inmiddels wel gegroeid en dat is het dus niet! *O* Anouk is zelf ook nog steeds prima in orde, ontwikkelt zich gewoon zoals een dreumes hoort, toont geen ziektebeeld of iets dergelijks, dus de arts is positief.
Maandag worden we gebeld met de uitslag van het bloed. Daar is nog steeds een lichte verhoging te zien (die schijnbaar alle baby's hebben, maar dat had nu wel weg moeten zijn). Hij noemt het verder niet zorgelijk, tenzij dat gaat stijgen uiteraard.
We blijven uiteraard onder controle, 24 mei weer echo, bloed en arts en dat zal zich de komende jaren wel blijven herhalen. Dat is dan maar zo!
Opereren gaan ze niet doen, tenzij er problemen ontstaan. Zo'n operatie brengt teveel risico's met zich mee, voor iets dat goedaardig zou zijn, dat wil hij niet nemen, ook niet als ze bijvoorbeeld 4 of ouder zou zijn.

Al met al, zijn wij positief gestemd eigenlijk, blijft natuurlijk wel dat er iets zit, wat niet hoort, maar zolang dat rustig blijft, prima!
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:58:56 #14
30252 Soempie
Procreating
pi_125478745
Susie, wat een positief nieuws! Begrijp ik nu goed dat het echt goedaardig is? Of is daar nog de diagnose vanuit 'Europa' voor nodig, voordat het zeker is? Je klinkt in elk geval opgelucht en optimistisch en alles wijst ook de goede kant uit. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:06:36 #15
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_125479027
Susie wat een fijn nieuws! Zal al een hele opluchting zijn, zo'n positief gestemde arts!
pi_125479052
Fijn Susie!
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:09:16 #17
274310 agenda
altijd vol!
pi_125479129
Fijn nieuws Susie. En goed dat ze onder controle blijft.
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:11:42 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125479236
Klinkt positief Susie! Fijn!
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:13:24 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125479290
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:58 schreef Soempie het volgende:
Susie, wat een positief nieuws! Begrijp ik nu goed dat het echt goedaardig is? Of is daar nog de diagnose vanuit 'Europa' voor nodig, voordat het zeker is? Je klinkt in elk geval opgelucht en optimistisch en alles wijst ook de goede kant uit. ^O^
De arts gaf aan dat ze het nooit zeker weten, maar hij was positief gestemd. Die afwijkende kleuring is er dus, maar zij (en dan Europa nog afwachten) konden daar geen conclusie uit trekken. Niet groeien is gewoon positief dus!
pi_125479458
klinkt goed susie ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_125479924
Klinkt toch goed Susie ^O^ Fijn!
pi_125480326
Ik vind het positief nieuws Susie! Fijn om te lezen! :)
pi_125481568
UD, druk maar goed klinkt het...

Susie, fijn om te lezen :*
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:03:39 #24
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125481662
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:13 schreef Susie het volgende:

[..]

De arts gaf aan dat ze het nooit zeker weten, maar hij was positief gestemd. Die afwijkende kleuring is er dus, maar zij (en dan Europa nog afwachten) konden daar geen conclusie uit trekken. Niet groeien is gewoon positief dus!
Super nieuws dus eigenlijk! ^O^
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:08:45 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125481896
Wat een fijn nieuws, susie!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_125481970
Klinkt zeker positief Susie! Wat enorm fijn!!
Tralalalaaa
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:11:56 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125482047
Wat fijn Susie!
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:16:33 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125482297
Wat fijn Susie :)
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:21:39 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_125482560
Susie, het wordt dus een zaak van goed in de gaten houden en pas ingrijpen wanneer het nodig is?
Dat is in ieder geval duidelijk, hoewel het iedere keer opnieuw natuurlijk wel spannend zal zijn.

Ik ben erg blij voor jullie dat die hele erg onzekerheid nu voor een groot deel weg is genomen :*

UD, gefeliciteerd alvast met je nieuwe huis!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_125482787
Geweldig nieuws Susie!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125487293
Susie wat ontzettend fijn!
pi_125488765
Susie wat fijn!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_125490186
Susie ^O^ goed nieuws tot nu toe!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125490440
Susie; tot nu toe goed nieuws, wat ontzettend fijn!
  maandag 22 april 2013 @ 08:16:58 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125587611
Ik dacht net 'hoe zou het met Susie en haar meisje zijn' en zie nu dat ik je update van vrijdag helemaal gemist heb. Wat fijn dat het er tot nu toe allemaal heel positief uit ziet. :Y Ik duim dat dat gewoon zo blijft. :) :*
pi_125598634
Wat fijn Susie!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 22 april 2013 @ 15:47:34 #37
386633 Adnap
I love Life !
pi_125600956
Wauw Susie wat geweldig goed nieuws !! *O*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 22 april 2013 @ 16:13:50 #38
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125602094
Ik lees het ook nu pas, maar wat fijn Susie! Er misschien iets, maar van alle scenario's is dit wel een hele gunstige!
Oude (on)bekende.
  maandag 22 april 2013 @ 16:36:23 #39
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_125603068
Ik lees het ook nu pas, maar Susie wat fijn dat het zo goed lijkt uit te pakken!! Hopelijk binnenkort ook definitieve bevestiging zodat je echt helemaal opgelucht kunt ademhalen! Hebben jullie de uitslagen van het bloed al binnen vandaag? :*
pi_125605676
Jeetje, niet alleen de europese bureaucratie frustreerd, maar dus ook medisch europa.. Wat een wachten zeg! Maar fijn nieuws Susie :)

Gelukkig is Anouk gewoon lekker dreumes aan het zijn :*
  maandag 22 april 2013 @ 17:59:45 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125606420
Bloed zag er ook goed uit, waar het eerst 22 was (wat het dan ook voor stofje mag zijn, maar naar het schijnt starten baby's allemaal met dat stofje, maar had dit allang al 0 moeten zijn), was het nu 10! *O*
De radioloog uit Londen had niets nieuws te melden, maar we hadden ook niet echt iets anders verwacht van de radioloog. Nu dus nog wachten op de patholoog uit Frankrijk. Morgen moet ik even bellen om een bel afspraak te maken voor 3 mei.

Bedankt voor alle reacties en jompels enzo! :*
pi_125610043
Een 10, dat is normaal gesproken al het beste van het beste ;)
Maar dat klinkt goed :)
pi_125611247
Wat fijn Susie, wat klinkt het goed! *O*
E.
pi_125611305
Klinkt goed Susie! Fijn! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_125611414
^O^ Susie !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_125614147
Susie, ^O^ :*
  maandag 22 april 2013 @ 22:56:53 #47
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_125622703
Susie *O*
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:30:01 #48
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_125749645
Meisje heeft gisteren voor het eerst dit jaar lekker op de schommel buiten gelegen...

Werd ze toch wat vervelend, dus leg ik haar in de box. Pak ik even het kleedje van de schommel, ligt mevrouw er zo bij...

Heerlijk toch?
:*
pi_125750363
Ze ziet er moe en voldaan uit. Vast van de gezonde buitenlucht. Heerlijk zeg.

Woensdag gaat bij onze zoon zijn pac eruit. Dat gaat onder gehele narcose en wordt een dagbehandeling. Ik ben benieuwd. Hij ziet er niet tegen op. Terwijl een paar maanden geleden hij hem echt niet eruit wilde.

Ook zijn we aan het afbouwen met een bep. medicijn om zijn angsten onder controle te houden en dat lijkt ook goed te gaan. Eerst was hij wel weer erg in paniek voor zijn proefwerkweek, maar omdat hij dat altijd is heb ik doorgezet en de dosis niet verhoogd en vanavond stoppen we er echt mee.

Groeihormonen prikken gaat nu ook goed en zelfs zijn zus kan hem prikken. Die doet het beter dan ik, volgens meneertje. Omdat zij harder durft te duwen dan ik.

Papieren voor leerlingvervoer zijn ook de deur uit. Na lang wikken en wegen toch maar weer om vergoeding voor een busje gevraagd. Mede omdat ze volgend jaar veel veranderingen in het OV gaan doen, doordat er een spoortunnel wordt aangelegd en het daardoor erg onoverzichtelijk voor hem wordt. Wel gaan we steeds vaker oefenen, zodat hij eind volgend schooljaar wel zelf kan, zonder in paniek te raken.

Al met al gaat het hier dus gewoon goed!!
pi_125754254
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:30 schreef ueberduitser het volgende:
Meisje heeft gisteren voor het eerst dit jaar lekker op de schommel buiten gelegen...
[ afbeelding ]

Werd ze toch wat vervelend, dus leg ik haar in de box. Pak ik even het kleedje van de schommel, ligt mevrouw er zo bij...
[ afbeelding ]

Heerlijk toch?
:*
Och heerlijk O+ Die was hartstikke moe :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')