SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
lekker duidelijkquote:Op woensdag 10 april 2013 09:17 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb net van de fysio een nieuw opbouwschema gekregen (bekkenklachten) waarmee ik geacht word spieren op te bouwen als ik het 2x in de week doe (en dat was niet onderhandelbaar).
Ik hou zo van dit soort expliciete opdrachten
Klinkt bijna als theaterquote:Op woensdag 10 april 2013 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb lekker wel gesport gisteren. Het was echt geweldig leuk zelfs. De vaste instructrice was er niet dus ik heb nu twee lessen aquafit gehad van haar vervanger. Het was een ontzettende, ontzettende homo met een dikke pens en een klein fietsbroekje. Deze bear had de Homo 100 aan en nam zichzelf zo niet-serieus dat het echt hilarisch was. YMCA, Vogue, Aretha Franklin, etc. Hele avond dubbel gelegen, wel een flinke work-out though!
Helaas te ver wegquote:Op woensdag 10 april 2013 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hihi, die stond gisterenavond ook opHet was in Dordrecht Isa, maar helaas is hij er niet elke week. Volgende week misschien nog wel, ik hoorde hem "tot volgende week" zeggen tegen een collega.
De instructrice die er normaal gesproken is, is ook wel leuk maar dat zijn meer dansjes. Vooral tijdens swimbamoet je dan van de salsapasjes onder water doen. Wel een uitdaging, ik ben daar echt niet op gemaakt. En als ik dat wel zou zijn, is het nog steeds onmogelijk onder water volgens mij.
Ja, het ging erg snel inderdaad. Te funny gewoon, ik ben nog steeds helemaal vrolijk. Het is dat ik niet op een forum voor kan doen hoe hij er bij stond (en hoe wij dus ook moesten doen). Ik denk wel eens vaker dat het best mooi moet zijn om iets doms te doen op de rand van het bad en dat dan 20 meiden je klakkeloos nadoen. Maar dit was gewoon fenomenaal. De armbewegingen van Vogue en dan ineens heel hard 4,3,2,1! roepen en dan een enorme sprong maken met een been gestrekt voor zich en een been achter. Eigenlijk zo'n balletachtige split in de lucht maar dan met een niet sportief en te dik figuur in een te klein fietsbroekje die zijn benen niet gestrekt krijgtquote:Op woensdag 10 april 2013 09:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helaas te ver wegMaar het klinkt alsof het uurtje zo voorbij is
kst, af!quote:Op woensdag 10 april 2013 09:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, en ik heb nog helemaal niet verteld over de nieuwe badmeesterIk heb een mini-crush geloof ik, hij is echt perfect
Hoppa!quote:Op woensdag 10 april 2013 10:00 schreef Vicky het volgende:
LS
en weer -0,3 op de weegschaal!
Lijstje van vandaag:
O: 200ml melk met btje honing, Brinta en banaan
T: ik denk een appelje uit de magnetron
L: kwark met beetje cruesli
T: geen idee, kinderfeestje in de binnenspeeltuin
D: zelfgemaakte eiersalade op een pitabroodje
T: weet ik ook nog niet
nog even niet sporten vandaag. Mijn hoofdpijn is nog niet helemaal over.
Allemachtig, dat zwembad is wel feest bij jullie zeg!quote:Op woensdag 10 april 2013 09:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, en ik heb nog helemaal niet verteld over de nieuwe badmeesterIk heb een mini-crush geloof ik, hij is echt perfect
Gisteren wel jaquote:Op woensdag 10 april 2013 10:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Allemachtig, dat zwembad is wel feest bij jullie zeg!
Plankje, raar in een vierkant staan (voeten en handen op de grond, buik en bekken omhoog naar horizontaal), opdrukken tegen de muur, situps, schouders heffen, bruggetjes met been uitstrekken, been heffen in zijleg gestrekt en krom.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
lekker duidelijkwat mag je allemaal doen?
Klinkt goedquote:Op woensdag 10 april 2013 10:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Plankje, raar in een vierkant staan (voeten en handen op de grond, buik en bekken omhoog naar horizontaal), opdrukken tegen de muur, situps, schouders heffen, bruggetjes met been uitstrekken, been heffen in zijleg gestrekt en krom.
Dat is voor mijn mietenlijf al enorm belastend.
heb jij een keizersnede gehad?quote:Op woensdag 10 april 2013 10:28 schreef klumsy het volgende:
Gisteren goed gekeurd in het ziekenhuis en mag vanaf vandaag weer langzaam bewegen op gaan pakken...![]()
Niet dat ik er zin in heb, maar moet toch wat gaan doen aan die conditie van me!
Da's niks, dat is volgende week wel weer wegquote:Op woensdag 10 april 2013 10:34 schreef douche-eendje het volgende:
Schade van een paar dagen Ierland: +1 kilo. Ach. T was het waard
Jaquote:
Veel lopenquote:Op woensdag 10 april 2013 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind 1 kilo echt superknap, ik zou vijf kilo aankomen
Ja zeker. Ik wil weer terug en daar blijvenquote:Op woensdag 10 april 2013 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat scheelt zeker. Maar het was tof?
Nicer dizer!quote:Op woensdag 10 april 2013 11:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
JaaaaaIk kan een extra gaatje op mijn riem zonder moeite aantrekken
![]()
whahahaha, dat is makkelijk scorenquote:Op woensdag 10 april 2013 11:21 schreef Tink89 het volgende:
Wh000000t! Ik had net preventief medisch onderzoek en blijkbaar ben ik 1.73 ipv de 1.71 waar ik altijd vanuit ga. Daarnaast had ik thuis als atl 85,9, maar bleek hier op de geëikte weegschaal dat ik exact 82 weegDat betekent dat ik opeens meer dan 2 bmi-punten cadeau krijg en op 27.4 zit
![]()
Hier doen ze oldskool zo'n plankje op je hoofd. Heb net m'n ticker aangepast, bizar dit... Ga vanaf nu maar consequent 4 kilo van de thuisweegschaal afhalen, denk ik, anders moettie morgenvroeg terug omhoog.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:24 schreef Stormqueen het volgende:
ik ging laatst onder de digitale meetlint staan op het stadhuis. Mijn lengte fluctueerde nogal door mijn krullen
Hoe weet je dat die geëikt was?quote:Op woensdag 10 april 2013 11:21 schreef Tink89 het volgende:
Wh000000t! Ik had net preventief medisch onderzoek en blijkbaar ben ik 1.73 ipv de 1.71 waar ik altijd vanuit ga. Daarnaast had ik thuis als atl 85,9, maar bleek hier op de geëikte weegschaal dat ik exact 82 weegDat betekent dat ik opeens meer dan 2 bmi-punten cadeau krijg en op 27.4 zit
![]()
Zij gaf zelf aan dat de weegschaal geëikt is en dat het dus zo is dat die van mij thuis afwijkt. Bij andere collega's klopte gewicht thuis-hier overigens wel... Ik weet het ook niet, maar zelfs als ik die 4 kilo zou middelen, is het een mooi cadeautjequote:Op woensdag 10 april 2013 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die geëikt was?
Ik werk op een poli met 3 spreekkamers. De weegschalen in alle 3 geven iets anders aan en tussen lichtste en zwaarste scheelt het 2 kilo. Medisch = niet per definitie exact(sorry) Die centimeters kloppen vast wel. Maar gewicht is toch vaak natte vinger werk. En wij zijn vaak met onsjes bezig
Wauw, dat is even te gek zeg!quote:Op woensdag 10 april 2013 11:21 schreef Tink89 het volgende:
![]()
Maar als je eigen weegschaal zoveel afwijkt zou ik aan een andere denkenquote:Op woensdag 10 april 2013 11:58 schreef Tink89 het volgende:
Zij gaf zelf aan dat de weegschaal geëikt is en dat het dus zo is dat die van mij thuis afwijkt. Bij andere collega's klopte gewicht thuis-hier overigens wel... Ik weet het ook niet, maar zelfs als ik die 4 kilo zou middelen, is het een mooi cadeautje
Die van mij geeft 's morgens zonder kleren aan ongeveer hetzelfde aan als weegschalen bij artsen met kleren aan en ontbijt op. Ik vind het wel best zoquote:Op woensdag 10 april 2013 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tink, wat een coole meevaller! Ik wil ook een kapotte weegschaal!
Ik neem, lieve L_S, ik neemquote:Op woensdag 10 april 2013 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo dan SQ. Ga je zo hard of heb je zo'n lange pauze?
Zo, volgens Fatsecret een prachtig lijstje eigenlijk van 1680 calorieen inclusief een glas melk bij mijn A en een heerlijk chocotoetje.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Beetje laat maar toch tijd voor een lijstje:
O: smoothie van kokoswater, kwark, mango, bosbessen, lijnzaad en havermout
T: plakje roggebrood
L: 3 bruin, 2x kaas/komkommer, 1x smeerkaas
S: half uur wandelen
T: komkommer, 3 cracker met St Moret, blikje met ansjovis gevulde olijven
A: 2 pita's met Marokkaanse kip, houmous en een berg rauwkost
T: chocolade pudding bekertje
Eerst even Fatsecret laten rekenen of mijn avond T wel mag
Holy fuck, dat is bijna 10 km per uur! En ik nog trots zijn van de week met mijn 5,3quote:Op woensdag 10 april 2013 13:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik neem, lieve L_S, ik neem
Ik loop daar ongeveer 40 minuten op
Nee joh, 6quote:Op woensdag 10 april 2013 13:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Holy fuck, dat is bijna 10 km per uur! En ik nog trots zijn van de week met mijn 5,3
Heftige boterhammen dan. 3 Pain de Boulogne boterhammen wegen 100 gram samen, dus 165 kcals.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:07 schreef Stormqueen het volgende:
Fatsecret rekent mijn boterhammen verkeerd. Voor 4 normale boterhammen krijg ik namelijk 250 kcals terwijl de werkelijkheid dichter bij 350 kcals ligt als ik ze weeg
100 gram brood = 250 kcalsquote:Op woensdag 10 april 2013 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heftige boterhammen dan. 3 Pain de Boulogne boterhammen wegen 100 gram samen, dus 165 kcals.
Spierpijn is daar geen indicator voor.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:02 schreef Wolken het volgende:
Super leuke zwemavonturen LS! Dat maakt bewegen net een stukje leuker
1 kg voor een vakantie is peanuts En als je er maar 100% van hebt genoten toch?
Zelf gisteravond weer getraind met mijn trainer. Niet in een sportschool maar gewoon buiten bij het strand als in een soort bootcamp idee. Waar ik na de eerste training de trap niet meer op kwam en niet meer op de WC kon zitten heb ik nu niet eens echt spierpijn. Waarbij ik dan weer ga twijfelen of ik misschien niet te weinig heb gedaan.
Red ik niet. Sowieso niet qua voet, maar ook niet qua tijd. Laat in mijn pauze mijn hond uit, en ik heb maar een uur pauzequote:Op woensdag 10 april 2013 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Jeuzus wat woon jij dicht bij je werk. Ik zou gaan lopen!
i.v.m. tijd 's ochtends fietsen en in de middag lopenquote:Op woensdag 10 april 2013 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Jeuzus wat woon jij dicht bij je werk. Ik zou gaan lopen!
Ik doe dat vaker, maar dan moet ik op dag 2 's morgens lopenquote:Op woensdag 10 april 2013 13:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
i.v.m. tijd 's ochtends fietsen en in de middag lopen![]()
En dan de volgende dag erachter te komen dat er een hiaat in dat plan zit
Shit, je hebt gewoon gelijk! 3 Sneetjes is 267 kcal. Goffer....quote:Op woensdag 10 april 2013 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
100 gram brood = 250 kcals
But do share die calorieteller. Ik kan veel lager scoren klaarblijkelijk
Ik ga altijd gewoon voor Volkoren Brood, want boterhammen verschillen qua calorische waarde nauwelijks onderlingquote:Op woensdag 10 april 2013 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Shit, je hebt gewoon gelijk! 3 Sneetjes is 267 kcal. Goffer....
In Fatsecret heb je blijkbaar Pain de Boulogne en Pain de Boulogne Brood en die verschillen nogal dus.
Ja maar ik wil mezelf niet voor de gek houden, in Pain de Boulogne zit geen volkoren dus zet ik dat ook niet op mn lijst. Ik noem het brood dat ik nu ga eten van de bakker ook Pain de Boulogne trouwens.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ga altijd gewoon voor Volkoren Brood, want boterhammen verschillen qua calorische waarde nauwelijks onderling
Da's een net lijstje!quote:Op woensdag 10 april 2013 13:11 schreef Qwea het volgende:
O : 200gr magere yoghurt me 30 gr muesli
T : Volkoren knackerbrod met dieet halvarine en half plakje 20+ kaas
L : Bruine boterham met dieet halvarine en boterhamworst, bruine boterham met 20+ smeerkaas
T : Andere bruine boterham met boterhamworst en 20+ smeerkaas, eventueel 100gr magere yoghurt en 10gr muesli en eventueel 115gr komkommer
D : 140gr aardappels gekookt, 100gr kipfilet, 200gr bieten, 5 gr olijfolie, 25gr jus van juspoeder, 50gr vlaflip
T : 100gr magere kwark, longdrinkglas verse jus,
S : Van huis naar werk, van werk naar huis, van huis naar werk en van werk naar huis = 6.7 km fietsen.
En dan moet ik nog wat verzinnen want 1548kcal.
Pijn is fijnquote:Op woensdag 10 april 2013 13:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Spierpijn is daar geen indicator voor.
Tenzij je spierpijn als doel opzich hebt
Zo'n 6 km per uur bedoel jequote:Op woensdag 10 april 2013 13:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Holy fuck, dat is bijna 10 km per uur! En ik nog trots zijn van de week met mijn 5,3
Kan ik meteen niet meer sporten hé.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Anders een mes in je bovenbeen steken
Iers sodabroodquote:Op woensdag 10 april 2013 14:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo'n 6 km per uur bedoel jeAnders was ze aan het hardlopen. -edit: spuit 11 zie ik al
Pain de Boulogne is overigens wel heel erg lekker![]()
Lees dat te vaak van jou.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:44 schreef Brighteyes het volgende:
Vreten - check!
Misselijk en hoofdpijn - check!
Hardleers - check!
Wel de rest van de dag/week weer in het gareel he? Want met 1 Snickers is alles nog helemaal niet verlorenquote:Op woensdag 10 april 2013 18:03 schreef Qwea het volgende:
Zo. Ik heb een zoete bek in de vorm van een snickers gehad.
Ik had er zin in, was er aan toe. En het heeft ietwat mijn humeur verbeterd (achterlijk eigenlijk dat dat je humeur kan verbeteren)
Een kleine portie alvast eten?quote:Op woensdag 10 april 2013 18:13 schreef Zeester het volgende:
Grrr, ik ga straks naar de WW, en ik dacht slim te zijn en alvast ff te koken. Nu is m'n eten af en kan ik het pas over 2 uur opeten. En het is zo lekkerrrrr, salade nicoise!
Ja, dat zou kunnen, maar dan wil ik de rest sowieso ook. En heb het blikje tonijn nog ff dichtgelaten want m'n kat wordt daar altijd licht hysterisch vanquote:Op woensdag 10 april 2013 18:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een kleine portie alvast eten?
Ik kan ook pas om 9 uur eten
quote:Op woensdag 10 april 2013 18:20 schreef Zeester het volgende:
Ja, dat zou kunnen, maar dan wil ik de rest sowieso ook. En heb het blikje tonijn nog ff dichtgelaten want m'n kat wordt daar altijd licht hysterisch van!
Mijn kat komt ook echt zo gauw ik het vacuum van het blikje breek aanrennen. En hij krijgt nooit blikvoer, dus hij heeft volgens mij geen associatie met het geluid van de blikopener, het is écht de geurquote:Op woensdag 10 april 2013 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik had een paar weken geleden tonijn in mijn salade naar mijn werk. Nou, dat stonk echt 4 meter om me heen
Ik geloof dat ik dat maar niet weer doe.
Als je zo weg moet kan je volgende keer toch ook gewoon van tevoren eten? Of doe je het juist vanwege de weegschaal? :pquote:Op woensdag 10 april 2013 18:13 schreef Zeester het volgende:
Grrr, ik ga straks naar de WW, en ik dacht slim te zijn en alvast ff te koken. Nu is m'n eten af en kan ik het pas over 2 uur opeten. En het is zo lekkerrrrr, salade nicoise!
Haha hier net zo maar blijf t stug meenemen.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik had een paar weken geleden tonijn in mijn salade naar mijn werk. Nou, dat stonk echt 4 meter om me heen
Ik geloof dat ik dat maar niet weer doe.
Ik doe het vanwege de weegschaal, en ik eet eigenlijk altijd samen met m'n WW vriendinnetje naderhand, dat vind ik fijn en gezellig. Bovendien eet ik meestal rond half 8 dus is het afwijkender als ik vroeg eet dan iets later.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:32 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Als je zo weg moet kan je volgende keer toch ook gewoon van tevoren eten? Of doe je het juist vanwege de weegschaal? :p
quote:Op woensdag 10 april 2013 18:00 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lees dat te vaak van jou.
Ben je wel een beetje gelukkig? Tevreden met jezelf? Weet je waarom je het doet?Het is ook allemaal niet makkelijk
quote:Op woensdag 10 april 2013 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik wilde net al gaan posten om te vragen of 'jullie' me al zat waren met mijn gezondig iedere keer. Ik wel namelijk.
Ben ik gelukkig? Ja hoorAlleen ben ik enorm gevoelig voor weinig slaap, hormonen en twee kleine jongetjes-jongetjes.
Plan van aanpak: vanavond heel vroeg naar bed en dan morgen weer in het gareel met mindfulness oefeningen en dan komt dat thuis callaneticsen en haken later wel weer.
En ja, ik weet dat het als kutexcuus gezien wordt, echt niet elke vrouw gaat totaal los rond haar menstruatie, maar zelfs mijn huisarts heeft ooit geopperd dat dit (mijn buien oa) misschien toch wel een zwaar geval van PMS is.
Anyway, gezien het aantal (plain digestive) koekjes dat ik op heb sla ik het avondeten over. Zo nog een bak yoghurt erin en dan om half 10 naar bed. Ik lag er gisteren ook om kwart voor 10 in, maar toen zag ik het bericht over De_Kardinaal en bleef ik hangen...
/dagboek
Excuus voor het onbeleefde negeren van je dagboek, maar wat is er met De_Kardinaal?quote:Op woensdag 10 april 2013 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
()
Ik lag er gisteren ook om kwart voor 10 in, maar toen zag ik het bericht over De_Kardinaal en bleef ik hangen...
()
Die is niet meer....quote:Op woensdag 10 april 2013 20:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Excuus voor het onbeleefde negeren van je dagboek, maar wat is er met De_Kardinaal?
Hij is gisterenochtend overleden, zie dit topic: F&F / [SC] # 2195 Rust zacht DK, we zullen je erg missen.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Excuus voor het onbeleefde negeren van je dagboek, maar wat is er met De_Kardinaal?
Dat plaatje!quote:Op woensdag 10 april 2013 20:00 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ].
Zo. Flauwe humor![]()
BE, ik herken het ook wel hoor, de schransdagen. Vooral als er iets tegenzit, mn planning is verprutst of wat dan ook. Gelukkig vind ik het op werkdagen wel erg makkelijk om daar een heel suf ritme in te houden door de pauzes/werktijden.
Merk wel dat mijn FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOODZ-dagen minder zijn sinds ik weer aan de anticonceptie ben.
Maar, je HOEFT toch niet telkens goed te gaan? Tuulk, je wil afvallen, maar door zo van jezelf te balen ga je alleen maar negatief naar jezelf kijken waardoor je waarschijnlijk nog meer van jezelf baalt.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat plaatje!
Ik baal ervan omdat ik (jawel) al (!!!) een dag of 5 keurig binnen de lijntjes at en nergens naar taalde en dan ineens...
Nou ja goed, de koekjes en dropjes liggen in de grijze container en we gaan gewoon weer verder waar ik eergisteren gebleven was.
En uniek!Bedankt alleen al voor je serieuze reactie. Ik heb toch altijd het gevoel dat alle niet-dieetclubbers heel nel een oordeel klaar hebben over dit soort acties. Het simpelweg niet voor iedereen eenvoudig helaas. Ingesleten patronen etc. etc.
quote:Op woensdag 10 april 2013 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hij is gisterenochtend overleden, zie dit topic: F&F / [SC] # 2195 Rust zacht DK, we zullen je erg missen.
lief!quote:Op woensdag 10 april 2013 21:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar, je HOEFT toch niet telkens goed te gaan? Tuulk, je wil afvallen, maar door zo van jezelf te balen ga je alleen maar negatief naar jezelf kijken waardoor je waarschijnlijk nog meer van jezelf baalt.
Weet je, het moet ook leuk blijven en vol te houden zijn. Ik zit vandaag op 2100kcal en gisteren op 1800. Tjah, jammer joh. Morgen beter.
Ik denk dat je best een beetje milder naar jezelf toe mag zijn
Goed van je. Kutbericht trouwens zeg... Ook van Fratzquote:Op woensdag 10 april 2013 21:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hij was een van de redenen waarom ik bloed geef...
Oke, maar dan nog. Wat schiet je er mee op om van jezelf te balen? Ook niks.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
lief!
En ik hoor het vaker. Het probleem is alleen dat 'normaal doen' vaak al genoeg moeite kost.
Een keertje uit de band, ok, natuurlijk snap ik dat dat geen probleem is. Maar daar blijft het vaak helaas niet bij.![]()
Ik wilde dat ook heel jofel gaan doen, maar ze willen me nietquote:Op woensdag 10 april 2013 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goed van je. Kutbericht trouwens zeg... Ook van Fratz![]()
Net besloten dat ik me binnenkort ook weer ga aanmelden bij de bloedbank. Weet niet of het mag met mijn medicatie maar ik voel me er nu weer goed genoeg voor dus ik ga het gewoon weer proberen.
Ik ben erg benieuwd, ik hoop echt dat ik weer kan. Nu ik er aan terugdenk was het feit dat ik zo ontzettend moe werd toen ik jaren geleden nog bloed doneerde, misschien wel het eerste teken dat er iets mis met me was.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wilde dat ook heel jofel gaan doen, maar ze willen me niet
Ik ook hoor. Ik heb 1x bloed laten prikken (voor een soa-test :p) en ik vond het echt hysterisch eng. Ik ben gewoon een mieperd met naalden helaas.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:51 schreef BananaPancake het volgende:
Ik val zeker flauw als ik dat zou doen
Ik niet met naalden. Wel met bloed. Brrrrquote:Op woensdag 10 april 2013 22:55 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik heb 1x bloed laten prikken (voor een soa-test :p) en ik vond het echt hysterisch eng. Ik ben gewoon een mieperd met naalden helaas.
Dat is niet egoïstisch.. Iedereen moet zelf weten of hij donor is ja of nee. Weet zelf maar al te goed hoe belangrijk het is dat er donors zijn (orgaan-bloed) maar ik kijk op niemand neer wanneer hij nee heeft gekozen op het donorcodicil bijvoorbeeld of geen bloed geeft.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:14 schreef BananaPancake het volgende:
Als ik flauwval ga ik helemaal spastisch doen en stuiptrekken. Ben dan ook helemaal ontzettend gaar wanneer ik weer bij zinnen kom. Rest van de dag in m´n bed met hoofdpijn ook.
Je hebt zeker wel gelijk hoor en ook echt respect voor de mensen die het doen, maar ik ben dan toch even net iets te egoïstisch om dat elke keer te doorstaan.
Ik haat flauwvallen
Denk dat het meer een gevoel is als een reden.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:27 schreef BananaPancake het volgende:
Ik ben wel orgaandonor, maar mensen die dat niet zijn, zullen daar ook wel hub redenen voor hebben denk ik dan
Dat. Behalve als je ook de ballen hebt om zelf te weigeren een donororgaan te ontvangen.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:49 schreef Zeester het volgende:
Ik kijk wel een beetje neer op mensen die geen orgaandonor zijn.
Door me te realiseren dat niemand anders het voor me gaat doen en dat het er niet beter op wordt als ik 100 kilo weeg.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:30 schreef Cuppiecake het volgende:
Ik heb al een tijdje niet meer gepost/gelezen, omdat ik het even niet meer aankon.
Ik vroeg me eigenlijk af of ik misschien een vraag zou kunnen stellen.
Hoe doen jullie dat? Toch doorgaan wanneer je even helemaal in een neerwaartse spiraal lijkt te zitten met alles? Heel mijn leven gaat grof gezegd gewoon even kut, en daardoor voelt het alsof ik mezelf straf door ook nog eens op mijn eten te moeten letten.
Een orgaandonor is doorgaans een jonge hersendode na bijv een verkeersongeval. Roepen om meer orgaandonoren is roepen om meer verkeersslachtoffersquote:Op woensdag 10 april 2013 23:49 schreef Zeester het volgende:
Ik kijk wel een beetje neer op mensen die geen orgaandonor zijn. Het is natuurlijk iedereens eigen keuze, maar de kans dat je op de juiste manier doodgaat om uberhaupt te kunnen doneren is 1 op 10000, dus beter zorg je gewoon dat je donor bent, mocht je dan op de juiste manier doodgaan dan is het alsof je de loterij wint, zo'n kleine kans.
Beetje omgekeerde logica dus.
quote:Op woensdag 10 april 2013 22:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke, maar dan nog. Wat schiet je er mee op om van jezelf te balen? Ook niks.Dus ja, je kan van jezelf balen en daarmee jezelf eigenlijk in een negatieve spiraal brengen, of je kan het accepteren dat het vandaag en misschien gisteren en eergisteren nou eenmaal zo is.
Godver, volgens mij heb ik echt wat gehad aan mijn mindfulness cursus
Dat laatste is wel zo ongeveer dé sleutel tot blijvend afvallen. Het is geen straf, het is een ander eetpatroon. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het er even niet bij wil hebben als het even niet lekker gaat.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:30 schreef Cuppiecake het volgende:
Ik heb al een tijdje niet meer gepost/gelezen, omdat ik het even niet meer aankon.
Hoe doen jullie dat? Toch doorgaan wanneer je even helemaal in een neerwaartse spiraal lijkt te zitten met alles? Heel mijn leven gaat grof gezegd gewoon even kut, en daardoor voelt het alsof ik mezelf straf door ook nog eens op mijn eten te moeten letten.
Er kan ook wel een tandje bij ja. Hoewel t qua sporten niet beter kan. Ik merk wel dat ik vaak op sportdagen denk van: Oh, dat kan wel, ik ga toch zo sporten (bijv een koekje tussendoor of pizza als avondeten). Als ik daar nu eens mee stop helpt het misschien al een hoopquote:Op donderdag 11 april 2013 08:28 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien toch een tandje bij zetten. En soms heb je gewoon plateautjes, die gaan ook weer over
Hoewel het wel frustrerend is
goed kans hoor, scheelt toch al gauw!quote:Op donderdag 11 april 2013 09:10 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Er kan ook wel een tandje bij ja. Hoewel t qua sporten niet beter kan. Ik merk wel dat ik vaak op sportdagen denk van: Oh, dat kan wel, ik ga toch zo sporten (bijv een koekje tussendoor of pizza als avondeten). Als ik daar nu eens mee stop helpt het misschien al een hoop
Ik schrijf alles nog op ja. Heb alleen de afgelopen tijd niet meer de calorieën geteld (want geen zin inquote:Op donderdag 11 april 2013 09:12 schreef Wolken het volgende:
Gisteren bij de plasmadonatie was een gezonder eetpatroon te merken. Waar ik normaal al een lage bloeddruk heb was hij nu 99/69 . Ze heeft er maar 100/69 van gemaakt anders mocht ik niet geven. Verder orgaan- en stamceldonor.
Cuppiecake, is er niet iemand in je omgeving die je even uit je sleur kan halen? Afvallen moet idd niet aanvoelen als een straf.
BababaPancake, hou je nog steeds precies bij wat je eet? Soms komt het voor dat er ongemerkt toch wijzigingen in je eetpatroon sluipen. Hier een lepeltje extra, daar een stukje erbij....
Die komkommer kan je gewoon zo in je waffel douwen! Hahahaquote:Op donderdag 11 april 2013 09:17 schreef Stormqueen het volgende:
Dus, dankzij mijn schilmesjesfaal ziet mijn lijstje er zo uit vandaag:
O: 250 gram magere yoghurt, met 50 gram notencruesli en een peer.
T: Niks, want ik heb kiwi's
L: Vier donkervolkoren met 20+ smeerkaas komijn
T: Niks, want ik heb een komkommer
D: Keine ahnung nog.
S: De gebruikelijke 7,5 km fietsen, vanavond anderhalf uur lopen.
ik ben laatst al seksueel geintimideerd jaquote:Op donderdag 11 april 2013 09:21 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Die komkommer kan je gewoon zo in je waffel douwen! Hahaha
Waarom maar een half tartaartje?quote:Op donderdag 11 april 2013 09:27 schreef Qwea het volgende:
O : 250gr magere yoghurt, 48gr muesli met vruchten.
T : Niks, of misschien nog ff een appel of een banaan maar ik moet om half 11 sporten en heb net gegeten
L : 4 bruine boterhammen, 2 met dieethalvarine, 2 met 20+ smeerkaas, 2 met rosbief
T : Komkommer en een banaan ws als ik die niet al bij T1 heb gegeten.
D : 200gr Wortelen, 140gr aardappelen, theelepel olijfolie, 25gr jus van juspoeder, 50gr tartaar, 50gr vla.
T : Vers geperste jus (250ml), 200gr kwark met een handje frambozen en wellicht nog wat muesli.
S : 1,5u fitnesswaarvan iig maar ff 20 min hardlopen op de band meepakken.
1521 kcal, genoeg eten is lastig.
Omdat ik weet dat ik me slechter voel van slecht eten, dat is alleen op het moment zelf leuk. Minder energiek, minder vrolijk, minder tegen klotedingen opgewassen. Ik merk de laatste tijd zelfs dat ik me rot voel als ik bijvoorbeeld door Pasen niet kan gaan sporten.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:30 schreef Cuppiecake het volgende:
Ja, dat kan ook best een hele worden.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom maar een half tartaartje?
Als ik een banaan eet in het openbaar, breek ik ook altijd stukjes af die ik vervolgens opeetquote:Op donderdag 11 april 2013 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben laatst al seksueel geintimideerd ja![]()
Ja, en nu met een komkommerquote:Op donderdag 11 april 2013 09:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Als ik een banaan eet in het openbaar, breek ik ook altijd stukjes af die ik vervolgens opeet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |