Mijn naam is haas, en ik weet van nietsquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jij hangt al ondersteboven aan de bar?
C&H / [Ned2] Die 5 dagen in meiquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:20 schreef Pumatje het volgende:
Allemaal even braaf deze video's kijken..
http://www.geschiedenis24(...)jf-dagen-in-mei.html
quote:Je startsalaris (al tijdens je opleiding) is afhankelijk ervaring en leeftijd. Het salaris kan per maand behoorlijk oplopen, vanwege extra toelages bij oefeningen en uitzending.
Behalve een goed salaris biedt de Koninklijke Landmacht je uitstekende overige arbeidsvoorwaarden en kun je kiezen uit een uitgebreid pakket aan betaalde opleidingen, waar je ook buiten de Landmacht je voordeel mee kunt doen. De Landmacht kent een goede gezondheidszorg, uitgebreide reis- en onkostenvergoedingen, de mogelijkheid om je rijbewijs te halen (mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet) en ruime sportfaciliteiten waar je gebruik van kunt maken.
sportfaciliteiten klopt wel.quote:
quote:Familie in Timboektoe eet kameel president Hollande op
De Franse president François Hollande krijgt van de Malinese autoriteiten een nieuwe kameel.
Hij had er al een gekregen toen hij het Afrikaanse land bezocht in februari. Maar dat exemplaar is gedood en opgegeten door de familie in Timboektoe waar hij de kameel had achtergelaten.
De nieuwe kameel wordt naar Parijs gestuurd, zei een regeringsfunctionaris. Het dier is volgens hem groter en mooier dan de vorige.
Hollande krijgt de kameel als dank voor de Franse militaire hulp in de strijd tegen moslimmilitanten in Mali.
Verwijzing naar het basisinkomen van de USA militair, staat netjes onder het hele stuk:quote:Het Amerikaanse leger heeft jaarlijks 75.000 nieuwe ‘recruits’ nodig. Een baan in het leger wordt gemiddeld aan de overkant van de Atlantische Oceaan slechter betaald (omgerekend minder dan ¤28.000 per jaar[6]). Toch heeft het Amerikaanse leger geen moeite met het vinden van voldoende personeel, integendeel. De discussie over het al dan niet aanpassen van de toelatingseisen is er één die het nooit heeft hoeven voeren. Dus hoe krijgt het Amerikaanse leger het wél voor elkaar om jaarlijks de 75.000 mensen te rekruteren die het nodig heeft?[7] Heel simpel: het Amerikaanse leger weet zichzelf goed te verkopen. Er wordt gehamerd op de mogelijkheden, de levensstijl, er worden beloning uitgekeerd en een agressieve rekruteringsstijl gehanteerd. Uiteraard hebben Amerikanen een veel grotere patriottistische inslag dan Nederlanders: in de polder zal je niet snel een bumpersticker met de tekst ‘we support our troops’ tegenkomen. Daarnaast heeft het Amerikaanse leger niet te maken gehad met diverse bezuinigingsrondes. Ook zal een agressieve rekrutering Nederlanders eerder afschrikken. Toch is het waardevol om de ‘sales technieken’ van het Amerikaanse leger te bestuderen en er lering uit te trekken.
Is er eigenlijk nog wel een partij over die defensie niet als sluitpost van de begroting ziet?quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:56 schreef AchJa het volgende:
Gewauwel over defensie van VVD'ers neem ik per definitie niet meer serieus. De behaalde resultaten uit het verleden zijn wel zeker een garantie voor de toekomst.
SGPquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Is er eigenlijk nog wel een partij over die defensie niet als sluitpost van de begroting ziet?
De functies waarbij je in aanmerking komt voor het halen van een rijbewijs; nihil (letterlijk uit het AMAR).quote:
En daarnaast is zo'n vergelijking van bruto inkomen tussen de VS en NL sowieso enorm onzinnig. Met 28000 euro bruto kun je hier in de VS een stuk meer doen dan in Nederland. Je houdt er een stuk meer van over na aftrek van de belastingen, en de kosten voor levensonderhoud zijn lager.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:38 schreef AchJa het volgende:
Selectief winkelen heet dat en alles wat niet in je kraam te pas komt (lees, kost te duur) wordt vergeten.
Pal voor Defensiepersoneel
[..]
Verwijzing naar het basisinkomen van de USA militair, staat netjes onder het hele stuk:
http://www.goarmy.com/ben(...)e-duty-soldiers.html
Oh wacht, er bestaat daar ook nog zoiets als benefits, maar dat schrijven we maar niet op, dan slaat de weegschaal plotseling uit in het nadeel van de NLD militair.
Hij was wel leuk.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:03 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1336565
Zit ik soms bij de Kmar? Ben Esses niet!!quote:
jammer johquote:Op woensdag 10 april 2013 14:35 schreef ErwinRommel het volgende:
GVD!!! Zendings invoerprogramma werkt niet
Doe maar vroegquote:Op woensdag 10 april 2013 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
dadelijk m'n nest maar eens opzoeken
Soms is vroeg naar bed gaan goed, als je de temp. weer voelt oplopen, onder de vette lappen.quote:
Dat dan weer wel jaquote:Op woensdag 10 april 2013 20:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je moest er wel om lachen, admit it.
I knew itquote:
Lekker voor in je matszak.quote:
Binnenkort maar weer eens naar Duitsland, ff een kiloburger opvreten.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
I knew it
[..]
Lekker voor in je matszak.
Nomquote:Op woensdag 10 april 2013 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Binnenkort maar weer eens naar Duitsland, ff een kiloburger opvreten.
Wat niet opgaat, mee terug in een doggybag
http://zur-alten-post-ammeloe.de/pages/restaurant/speisekarte.php
Bij deze nodig ik je uit, doen we een contest. Wie als eerste die kiloburger op hep. of nog beter, die 2 kiloburgerquote:
Ik krijg er nu al buikpijn vanquote:Op woensdag 10 april 2013 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij deze nodig ik je uit, doen we een contest. Wie als eerste die kiloburger op hep. of nog beter, die 2 kiloburger
Ik zeur ook niet, vertel slechts de waarheidquote:Op woensdag 10 april 2013 20:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hey, Duits vlees hè? Niet zeuren!!
2 kilo krijg geen enkel normaal mens op.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zeur ook niet, vertel slechts de waarheid
Inderdaad, en daarom krijg ik er nu al buikpijn van.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
2 kilo krijg geen enkel normaal mens op.
Ik had al moeitje om die 1 kiloburger voor de helft op te eten![]()
Rest ging mee in doggiebag.
Een halve kilo gaat nog wel, maar meer? Nee, dat zit er bij mij althans niet in.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Inderdaad, en daarom krijg ik er nu al buikpijn van.
Alleen al daarom is het al de moeite waard.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een halve kilo gaat nog wel, maar meer? Nee, dat zit er bij mij althans niet in.
Wel is het spectaculair om te zien wat je op je bord krijgt![]()
Schitzel van 5 kilo? Ze regelen het
Duits vlees is altijd goed. Dubieus? Wellichtquote:Op woensdag 10 april 2013 20:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Alleen al daarom is het al de moeite waard.
Tegenwoordig weet je toch niet wat er nou op je bordje ligt.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Duits vlees is altijd goed. Dubieus? Wellicht
Zolang het maar smaakt. Tè veel vragen stellen hoeft niet. lekker is lekker, punt uit!!quote:Op woensdag 10 april 2013 20:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tegenwoordig weet je toch niet wat er nou op je bordje ligt.
inderdaadquote:Op woensdag 10 april 2013 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zolang het maar smaakt. Tè veel vragen stellen hoeft niet. lekker is lekker, punt uit!!
later ouwequote:Op woensdag 10 april 2013 20:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Ouwe knar gaat nu tukkie doen, voel me niet zo senang
Kou gevat tijdens het flitsen?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Ouwe knar gaat nu tukkie doen, voel me niet zo senang
jij en ER.... Barca - psg en juventus - bayern...quote:
Waarom dacht ik aan Ajax-PSVquote:Op woensdag 10 april 2013 21:17 schreef Thaboel het volgende:
[..]
jij en ER.... Barca - psg en juventus - bayern...
Onwetende nitwits
omdat dom.quote:
Ik zal hem wel aangestoken hebben, heb tot eergisteren griep gehad.quote:
Something like itquote:
Maar even langs de breezan denk?quote:Op donderdag 11 april 2013 01:19 schreef Erasmo het volgende:
Kun je bij de automaterialenzaak wel halen.
Mogguh. Over 10 minutenquote:
10W30 is gewoon overal verkrijgbaar. Deze lui zijn wel redelijk goedkoop: http://www.motorolieexpert.nl/default.aspxquote:Op donderdag 11 april 2013 01:05 schreef Thaboel het volgende:
Iemand een nederlands bestel adresje voor SAE10W30? Type SE
Of is dit gewoon bij de halford te verkrijgen?
Haha, dat filmpje is ouder dan de weg naar Rome, maar het blijft hilarisch... "Jullie spelen met mijn privé"quote:
Kroon olie pak ik altijd.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:53 schreef hcwp het volgende:
[..]
10W30 is gewoon overal verkrijgbaar. Deze lui zijn wel redelijk goedkoop: http://www.motorolieexpert.nl/default.aspx
Zo erg?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef Royyy het volgende:
Net naar een toespraak van Gary Johnson geweest, een van de Amerikaanse presidentskandidaten van afgelopen jaar.
Enorm veel goede ideeën gehoord qua binnenlands beleid, maar zijn standpunten over buitenlands beleid en defensie... man man man het leek wel alsof ik naar een van de wereldvreemde linkse hippies hier op fok! zat te luisteren.
Hij is voorstander van een enorm isolationistisch buitenlands beleid, en als onderdeel daarvan wil hij minstens 30% van het defensiebudget schrappen. Nu ben ik het best met hem eens dat er hier in de VS best een groot bedrag op defensie bezuinigd kan worden. Maar hij wilt dat doen door het overgrote deel van alle offensieve mogelijkheden te schrappen, en alle militaire intelligence gathering capabilities.quote:
Hmmm...quote:Op donderdag 11 april 2013 10:35 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hij is voorstander van een enorm isolationistisch buitenlands beleid, en als onderdeel daarvan wil hij minstens 30% van het defensiebudget schrappen. Nu ben ik het best met hem eens dat er hier in de VS best een groot bedrag op defensie bezuinigd kan worden. Maar hij wilt dat doen door het overgrote deel van alle offensieve mogelijkheden te schrappen, en alle militaire intelligence gathering capabilities.
Weg met alle vliegdekschepen (want die worden toch alleen maar voor offensieve doeleinden gebruikt, en in de VS gestationeerde bommenwerpers kunnen met een paar keer onderweg bijtanken sowieso elk mogelijk doel bereiken..), alle basissen buiten de VS sluiten, lidmaatschap van NAVO heroverwegen, etc etc.
Over het algemeen heel erg enthousiast, behalve bij het deel over defensie, toen bleef het heel erg stil.. en bij vragen erover wist hij ook niet echt met duidelijke antwoorden te komen. Nu is dit sowieso niet de beste staat om bezuinigingen op defensie ter sprake te brengen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hmmm...
Hoe waren de reacties op zijn toespraak?
Ah, hij las dus voor wat zijn speechschrijver had gemaakt?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:55 schreef Royyy het volgende:
[..]
Over het algemeen heel erg enthousiast, behalve bij het deel over defensie, toen bleef het heel erg stil.. en bij vragen erover wist hij ook niet echt met duidelijke antwoorden te komen. Nu is dit sowieso niet de beste staat om bezuinigingen op defensie ter sprake te brengen.
Was in ieder geval wel eens interessant om mee te maken, zo'n toespraak. Waarschijnlijk is hij ook de enige van de presidentskandidaten van afgelopen jaar die het kon riskeren om zich hier op de universiteit te vertonen haha, met Obama of Romney zou het waarschijnlijk flink uit de hand lopen.
Alsof een politicus vandaag de dag nog zijn eigen mening kan ventileren...quote:Op donderdag 11 april 2013 11:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ah, hij las dus voor wat zijn speechschrijver had gemaakt?
Waar lees je dat?quote:Op donderdag 11 april 2013 14:46 schreef BredeBroeder het volgende:
He wattes???
De KCT aspiranten volgen eerst de AMOL??
Goed lezen. Kandidaten vanuit de burgermaatschappij volgen eerst de AMOL. Komen ze daar positief uit, mogen ze door naar de ECO, omdat ze het anders niet fixen. Meer over te lezen op Dutch Defence press.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:46 schreef BredeBroeder het volgende:
He wattes???
De KCT aspiranten volgen eerst de AMOL??
Ja, maar de meeste aanmeldingen komen toch ook vanuit burger ( sinds het weer geopend is ), heb trouwens nooit geweten dat het traject om commando te worden 84 weken is, na de ECO mag je toch al de baret op?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:02 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Goed lezen. Kandidaten vanuit de burgermaatschappij volgen eerst de AMOL. Komen ze daar positief uit, mogen ze door naar de ECO, omdat ze het anders niet fixen. Meer over te lezen op Dutch Defence press.
Dan ben je gerechtigd de groene baret te dragen ja, maar de bent dan nog geen CoSpecOpsquote:Op donderdag 11 april 2013 16:07 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, maar de meeste aanmeldingen komen toch ook vanuit burger ( sinds het weer geopend is ), heb trouwens nooit geweten dat het traject om commando te worden 84 weken is, na de ECO mag je toch al de baret op?
Zit een heel traject voor de ECO. Na je ECO heb je het voorlopige draagrecht. Fix je de VCO niet, mag je je baret weer inleveren.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:07 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, maar de meeste aanmeldingen komen toch ook vanuit burger ( sinds het weer geopend is ), heb trouwens nooit geweten dat het traject om commando te worden 84 weken is, na de ECO mag je toch al de baret op?
Dus stel dat je LMB'er wilt worden dan kan het dus ook zo zijn dat je tussen een paar aspirant-KCT'ers staatquote:Op donderdag 11 april 2013 16:12 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Zit een heel traject voor de ECO. Na je ECO heb je het voorlopige draagrecht. Fix je de VCO niet, mag je je baret weer inleveren.
In principe start deze AMOL-lichting 2x per jaar. Ze zullen waarschijnlijk bij elkaar in de klas worden ingedeeld, maar ik sluit niet uit dat de totale lichting groter zal zijn (Bijv. Alpha- en Bravo klas KCT-route, Charlie- en Delta-klas normale LMB-route).quote:Op donderdag 11 april 2013 16:49 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dus stel dat je LMB'er wilt worden dan kan het dus ook zo zijn dat je tussen een paar aspirant-KCT'ers staat
Ok, 2x per jaar is niet veel. Er start ook een VAMOL lichting 15 april, dit is dan een lichting vol met V&V'ers, worden hierin dan ook burgers ingedeeld?quote:Op donderdag 11 april 2013 17:12 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
In principe start deze AMOL-lichting 2x per jaar. Ze zullen waarschijnlijk bij elkaar in de klas worden ingedeeld, maar ik sluit niet uit dat de totale lichting groter zal zijn (Bijv. Alpha- en Bravo klas KCT-route, Charlie- en Delta-klas normale LMB-route).
Eerst AMOL, dan VAMOL, dus ook burgers die AMOL gedaan hebben ja.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:15 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ok, 2x per jaar is niet veel. Er start ook een VAMOL lichting 15 april, dit is dan een lichting vol met V&V'ers, worden hierin dan ook burgers ingedeeld?
VeVa lui kan ik je weinig over vertellen. De opleiding duurt minder lang. Of ze apart gehouden worden, of dat ze later instromen bij reguliere groepen weet ik niet. Ik ga uit van het eerste, anders had het wel geen VAMOL geheten.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:15 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ok, 2x per jaar is niet veel. Er start ook een VAMOL lichting 15 april, dit is dan een lichting vol met V&V'ers, worden hierin dan ook burgers ingedeeld?
Duidelijkquote:Op donderdag 11 april 2013 17:23 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
VeVa lui kan ik je weinig over vertellen. De opleiding duurt minder lang. Of ze apart gehouden worden, of dat ze later instromen bij reguliere groepen weet ik niet. Ik ga uit van het eerste, anders had het wel geen VAMOL geheten.
Nope, leuk zomerbaantje gevonden en dan daarna weer eens rondsnuffelen. Tegen die tijd is er ook weer meer bekend (hopelijk) over de plannen bij def vanuit het ministerie.quote:Op donderdag 11 april 2013 20:44 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel even
Jij alweer terug bij de baas?
Gewoon eigen mok swa.quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:59 schreef jitzzzze het volgende:
Waarom zijn die koffiebekertjes zo klein?
Het regent.quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:25 schreef hoogvlieger het volgende:
Officieel nieuwe best site van het interwebz: http://boobsnburgers.tumblr.com/
quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:44 schreef BredeBroeder het volgende:
Weer een lekker pittig lesje kickbox erop
Sparren doen we nog niet, eerst beetje het conditie gedeelte aanpakken dus met zo'n trapkussen, de 1 vol op dat ding rammen en de ander in de voorligsteun tot ie klaar is, en een beetje techniek oefenen met trappen en stoten.quote:
Ahh, opwarmertje dusquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:51 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Sparren doen we nog niet, eerst beetje het conditie gedeelte aanpakken dus met zo'n trapkussen, de 1 vol op dat ding rammen en de ander in de voorligsteun tot ie klaar is, en een beetje techniek oefenen met trappen en stoten.
hahaha, heb maar 1 stoot gekregen vandaag en dat was omdat ik te laat bukte bij een hoekquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahh, opwarmertje dus
Zoek eens op "milling" op youtube.
Kisten passen??quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Tevens, zo even kisten passen..Maar meteen met die dikke wollen sokken doen niet?
Ik hoor die meeuwen weer lachen op de achtergrondquote:
Jij bent pas 15 man, dan zijn je pattas nog niet eens volgroeidquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:27 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Uhu, Moet van DEF kijken wat de mogelijkheden zijn
Ik heb opgefokte patta's dat is het probleemquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij bent pas 15 man, dan zijn je pattas nog niet eens volgroeid
I knowquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik hoor die meeuwen weer lachen op de achtergrond
Ja,quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Tevens, zo even kisten passen..Maar meteen met die dikke wollen sokken doen niet?
BredeBroeder leeft op een brede voet.quote:
Maar je hebt tenminste wel je goede daad gedaan voor vandaagquote:Op zaterdag 13 april 2013 08:48 schreef Nibb-it het volgende:
Mogge, kad zat vast in een stuk gaas. Uiteindelijk bloedde ik erger dan zij.
deepcleanen zal jequote:Op zaterdag 13 april 2013 10:12 schreef Erasmo het volgende:
Oh fuck wil ik na mijn eerste kopje nog een kopje zetten eist m'n machine dat ie eerst de deepcleancycle doorloopt
Niks, old skool percolator ftw!quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:20 schreef jitzzzze het volgende:
Er gaat nog steeds weinig boven ouderwetsche filterkoffie![]()
Kan d'r om drie uur weer ophalen bij de DAquote:Op zaterdag 13 april 2013 08:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar je hebt tenminste wel je goede daad gedaan voor vandaag
Arme kadquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:49 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Kan d'r om drie uur weer ophalen bij de DA
Hah, totdat je auto snel weer geel ziet van al die pollen die in de lucht hangenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Lekker hoor. Net even buiten gespeeld met de HD, het voertuig gaat nog schoner worden morgen.
Weer een extra reden om de tuinslang uit te rollenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hah, totdat je auto snel weer geel ziet van al die pollen die in de lucht hangen
Kan me wel wat beters voorstellen, bbq en bier zuipen buitenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Weer een extra reden om de tuinslang uit te rollen
Eeuh ja, dat is nog beter. Maar daar heb je toch helemaal geen excuus voor nodig?quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan me wel wat beters voorstellen, bbq en bier zuipen buiten
Geen excuus voor nodig nee, maar ik zit liever droog op het balkon m'n bier te drinken dan dat ik dat in de regen moet doen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Eeuh ja, dat is nog beter. Maar daar heb je toch helemaal geen excuus voor nodig?
Boeiend, paraplutje erbij en gaanquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen excuus voor nodig nee, maar ik zit liever droog op het balkon m'n bier te drinken dan dat ik dat in de regen moet doen.
Ik wel vaker dan eensquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo heb ik idd een keer zitten bbq'en
N'n parasol past helaas niet bij ons op het balkon, daar is balkon te klein voor (1x2 meter)quote:
Dan maak je het balkon groter of je parasol kleinerquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
N'n parasol past helaas niet bij ons op het balkon, daar is balkon te klein voor (1x2 meter)
quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan maak je het balkon groter of je parasol kleiner
gewoon de schaar erin, binnen 10 minuutjes ben je klaar.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Nee, ik ga maar eens op zoek naar een balkon parasol, of sp[an een zeiltje.
Tis goed, ik zal eens een schaar in jou haar zettenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
gewoon de schaar erin, binnen 10 minuutjes ben je klaar.
In mijn haar? Is goed, mijn teenhaar kan wel een knipbeurtje gebruikenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tis goed, ik zal eens een schaar in jou haar zetten
M'n hand oog coördinatie is niet uitstekend, dus kan je teen eraf knippen. Weet niet of je daar blij van zult wordenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
In mijn haar? Is goed, mijn teenhaar kan wel een knipbeurtje gebruiken
Ach, heb er toch 10quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
M'n hand oog coördinatie is niet uitstekend, dus kan je teen eraf knippen. Weet niet of je daar blij van zult worden
Vanavond mosselavond bij de voetbal club waar Lotusss vrijwilligster is.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou nee, even auto wassen en verder weinig tot niets. Jij wel?
Ben er wel eens geweest; toen je er nog met houten knoeten kon afrekenen. Vond het wel geslaagd; niet heel bijzonder maar wel leuk.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vanavond mosselavond bij de voetbal club waar Lotusss vrijwilligster is.
Morgen familie uitje met familie van Lotusss naar Bobbejaanland. Nooit geweest, weet niet of het wat is.
Ik merk het morgen vanzelf wel, is het niks, dan sluit ik me op in een biertent (als die er is).quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ben er wel eens geweest; toen je er nog met houten knoeten kon afrekenen. Vond het wel geslaagd; niet heel bijzonder maar wel leuk.
Geen idee of die er is, maar de Belgen een beetje kennende moet bier vinden niet zo'n uitdaging zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik merk het morgen vanzelf wel, is het niks, dan sluit ik me op in een biertent (als die er is).
Daarom.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Geen idee of die er is, maar de Belgen een beetje kennende moet bier vinden niet zo'n uitdaging zijn.
Nice, doe je goedquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daarom.
En ik neem ook zelf bier mee, voor in de 12V autokoelkast. Lotusss is de BOB
Die 12V koelkast (41 liter van Tristar) is echt een goede aankoop geweest.quote:
quote:Picknickplaatsen
Van al de spanning en plezier krijg je honger en daarvoor biedt Bobbejaanland een ruime keuze aan restaurants en snackbars waar je voor democratische prijzen lekker kan smullen. Natuurlijk zijn ook picknickers welkom. Voor hen zijn er gezellige picknickplaatsen in het park voorzien.
Ik heb zelf zo'n ding van Campinggaz, ook echt een top ding. Met adaptor voor aan het normale net, dat ie koud de auto in kanquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die 12V koelkast (41 liter van Tristar) is echt een goede aankoop geweest.
Zit nu ff op de site van bobbejaanland te kijken, maar of ik ben scheel, er staat niks bij over vreten en drinken.
Ja, die van mij kan ook op gasquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb zelf zo'n ding van Campinggaz, ook echt een top ding. Met adaptor voor aan het normale net, dat ie koud de auto in kan
hehe; ik heb deze: http://www.kampeergoed.nl(...)tml?cPath=71_302_567quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, die van mij kan ook op gas
Is geschikt voor 12V, 230V, en gas.
Deze heb ik: http://www.kampeergoed.nl(...)0v-c-71_302_569.html
Juist jaquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb zelf zo'n ding van Campinggaz, ook echt een top ding. Met adaptor voor aan het normale net, dat ie koud de auto in kan
Hoeft niet, regelt ie zellufquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Juist ja
Alleen, als je lang parkeert moet je niet vergeten die 12V stekker er uit te halen, anders trekt die de accu leeg (mij nog nooit gebeurd)
quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
hehe; ik heb deze: http://www.kampeergoed.nl(...)tml?cPath=71_302_567
GVD kerel, als m'n auto morgen niet start weet ik je te vindenquote:
Ik heb het over mijn koelbox, niet over de jouwe. En je mag best komen, neem jij de startkabels mee?quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
GVD kerel, als m'n auto morgen niet start weet ik je te vinden
Ohhh, ja. Die van mij hep dat niet nee.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn koelbox, niet over de jouwe.
Die heb jij toch? Loop ik naar jouw woning toe, rijden we samen naar mijn acculege auto en starten de boel weer opquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn koelbox, niet over de jouwe. En je mag best komen, neem jij de startkabels mee?
quote:Spanningsbeveiliger Accu beschermer 12 Volt
Dit apparaatje beschermt uw accu tegen leegtrekken door 12 volt apparaten. U sluit de spannings beveiliger aan op de sigaretten aansteker van de auto. Het 12 volt apparaat sluit u aan op de spanning beveiliger. Wanneer de spanning van de auto accu nu te ver zakt ( bijvoorbeeld wanneer de motor van de auto enige tijd uit staat en de accu niet bijgeladen wordt ) schakelt de spanning beveiliger de stroom toevoer af. Zo staat u nooit met een lege accu door bijvoorbeeld een vergeten koelbox.
De spanningsbeveiliger werkt ook in combinatie met 24 Volt accu's en functioneert dan tevens als omvormer. U kunt een 12 Volt apparaat gebruiken op een 24 Volt accu met behulp van deze spanningsbeveiliger.
Type: Spanningsbeveiliger voor 12 Volt (auto) accu's
Lengte kabel ( aansluiting spanningsbeveiliger aan sigaretten aansteker: 0.90 meter
Lengte kabel ( aansluiting spanningsbeveiliger naar 12 V apparaat: 2.25 meter
Input Voltage: maximaal 14 Volt dc
Automatische uitschakeling 12 Volt accu: 11.4 Volt
Automatische uitschakeling 24 volt accu: 10.6 Volt
Automatische inschakeling: 12.4 Volt
Zekering (in de aansluit stekker autostopcontact): Max 5 Amp
Gebruiks temperatuur: tussen 0 en 50 graden
Ik heb geen startkabels, wat moet ik daar nou weer mee?quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die heb jij toch? Loop ik naar jouw woning toe, rijden we samen naar mijn acculege auto en starten de boel weer op
ff aan je buren vragen dan.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb geen startkabels, wat moet ik daar nou weer mee?
Cursus omgaan met telleurstellingenquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:39 schreef BredeBroeder het volgende:
Jaa hoor, denkk ik dat ik 5 maanden vakantie heb, begin ik al op 1 augustus
Ach als je het positief bekijkt, dan mag ik 2 bivakken in het zonnetje chillenquote:
Weet je wat leuk is? In de herfst in de regen de hele dag stekkeren. Dan je putje graven met je buddy, dan poncho er over, en in de modder onder je kouwe poten krijgen. Maar wel lekker samen een saffie roken in je buitenhelm zodat je het licht niet zichtbaar maakt, en als kokosnoot op de vuurpijl samen een blikje fris delenquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:49 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ach als je het positief bekijkt, dan mag ik 2 bivakken in het zonnetje chillenTotdat het herfst is
Nou, ik kijk er al naar uitquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Weet je wat leuk is? In de herfst in de regen de hele dag stekkeren. Dan je putje graven met je buddy, dan poncho er over, en in de modder onder je kouwe poten krijgen. Maar wel lekker samen een saffie roken in je buitenhelm zodat je het licht niet zichtbaar maakt, en als kokosnoot op de vuurpijl samen een blikje fris delen
Dat blikje fris zit in je matszak, als ze daar al niet een graai uit doen omdat het niet mag.quote:
En roken doe ik niet aan, er blijft niets overquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat blikje fris zit in je matszak, als ze daar al niet een graai uit doen omdat het niet mag.
Koop een pakje peuken, merk maakt niet uit, ook al rook je niet.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:07 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
En roken doe ik niet aan, er blijft niets over
Huh, tell me morequote:Op zaterdag 13 april 2013 16:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Koop een pakje peuken, merk maakt niet uit, ook al rook je niet.
Is een goed ruilmiddel.
Maar je mag toch niet alles mee hebben? Of heb je elke bivak een arsenaal aan vretenquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gewoon heel simpele ruilhandel.
In jouw V&V zal je dat wel mee mogen nemen vrees is.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:16 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Maar je mag toch niet alles mee hebben? Of heb je elke bivak een arsenaal aan vreten
Naja, we gaan het zien, tot 1 augustus bij LMBquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In jouw V&V zal je dat wel mee mogen nemen vrees is.
In de initiele opleiding ga je gestript worden ja.
Schaarsbergen op de OK?quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:19 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Naja, we gaan het zien, tot 1 augustus bij LMB
Maar wacht ff, jij wilde toch voor de Mariniers gaan? Of heb ik weer wat gemist?quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
op de OK? Ja in Schaarsbergen ja, althans dat lijkt me wel.
We beginnen op 1 augustus met een intro bivak gelijk dus tot 6 augustus in het veld een beetje de basis dingen doen, dat is dus bij LMB en daar doet iedereen van GROP aan mee. Daarna gaan we volgensmij naar Oirschot om te kijken naar verschillende functie's b.v. Lua. En na de kerstvakantie worden de besten geselecteerd van GROP en die mogen naar LMB of KMarns indien ze willen, de eerste 4 stages zijn gezamelijk, daarna kies je waar je naartoe wilt en vanaf dan dus stage gaat lopen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar wacht ff, jij wilde toch voor de Mariniers gaan? Of heb ik weer wat gemist?
pffff, wat een gedoe allemaal zeg.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:27 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
We beginnen op 1 augustus met een intro bivak gelijk dus tot 6 augustus in het veld een beetje de basis dingen doen, dat is dus bij LMB en daar doet iedereen van GROP aan mee. Daarna gaan we volgensmij naar Oirschot om te kijken naar verschillende functie's b.v. Lua. En na de kerstvakantie worden de besten geselecteerd van GROP en die mogen naar LMB of KMarns indien ze willen, de eerste 4 stages zijn gezamelijk, daarna kies je waar je naartoe wilt en vanaf dan dus stage gaat lopen.
Zo duidelijk?
quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
pffff, wat een gedoe allemaal zeg.
Mijn medelijden met de infanterie was dus gerechtvaardigd ,quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Weet je wat leuk is? In de herfst in de regen de hele dag stekkeren. Dan je putje graven met je buddy, dan poncho er over, en in de modder onder je kouwe poten krijgen. Maar wel lekker samen een saffie roken in je buitenhelm zodat je het licht niet zichtbaar maakt, en als kokosnoot op de vuurpijl samen een blikje fris delen
Inderdaadquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Mijn medelijden met de infanterie was dus gerechtvaardigd ,![]()
Ook erg lekker, net als Highland Park 12quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Singleton 18 en de triple distilled Auchentoshan.
medelijden hoef je niet te hebben, het heeft nl. ook wel wat, stukje broederschap/saamhoorigheidquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Mijn medelijden met de infanterie was dus gerechtvaardigd ,![]()
Binnenkort voor de Glenlivet 21, en dan is m'n single malt voorraad weer opgetopt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ook erg lekker, net als Highland Park 12
Nopequote:Op zaterdag 13 april 2013 19:47 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik zag trouwens in een film het volgende stukje:
President van de VS organiseert een meeting met alle wereldleiders die in het bezit zijn van kernwapens, het doel van de president is om alle kernwapens te verwijderen op de wereld.
President dreigt vervolgens elk land op te blazen met zijn eigen kernkoppen en laat deze vervolgens afvuren, de reactie hierop van de andere wereldleiders is dat zei hun kernwapens op de VS gericht zetten en ook afvuren, vervolgens gebruikt de president een zelfvernietiging op zijn kernkoppen zodat deze weg zijn, niemand wilt andere landen verwoesten dus de rest vernietigt ook hun zojuist gelanceerde kernwapens.
Geen kernwapens meer in de wereld.
En ja, vervolgens blaast die president heel Londen op maar dat terzijde.
Zou dit in de praktijk mogelijk kunnen zijn?
Ook erg lekkerquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Binnenkort voor de Glenlivet 21, en dan is m'n single malt voorraad weer opgetopt.
Prima te doen jaquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Binnenkort voor de Glenlivet 21, en dan is m'n single malt voorraad weer opgetopt.
G5 bestaat al vrind.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:02 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nee maar komop, een meeting met alle wereldleiders zou kunnen
Schultenbrau maakt geen whisky.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Prima te doen ja![]()
Al zou ikzelf een ander merk kiezen, maar goed, smaken verschillen.
Ben gvd geen tokkie, drink geen Schültenbrau.quote:
Ja, die heb ik wel eens gedronken dacht ikquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Heb je hem al geprobeerd? Ik heb d'r alleen hele goeie verhalen over gehoord.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:39 schreef BredeBroeder het volgende:
Jaa hoor, denkk ik dat ik 5 maanden vakantie heb, begin ik al op 1 augustus
Weet je wat leuk is? Met 42 ton staal langs al die putjes tuffen en er van bovenaf inkijken hoe die arme drommels onder hun poncho 1 blikje fris en een natgeregende peuk delen in de horizontale slagregen, met als klap op de vuurpijl "gas, gas, gas" horen en wij lachend het deksel van dat blik dicht trekken, de overdruk installatie aanzetten en vervolgens door de periscoop met een peuk in de smoel zitten te kijken hoe ze daar beneden zitten te worstelen met hun gasmaskers en ze er vervolgens achter komen dat het einde roken en drinken is...quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Jij bent OF/OOF geweest?quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet je wat leuk is? Met 42 ton staal langs al die putjes tuffen en er van bovenaf inkijken hoe die arme drommels onder hun poncho 1 blikje fris en een natgeregende peuk delen in de horizontale slagregen, met als klap op de vuurpijl "gas, gas, gas" horen en wij lachend het deksel van dat blik dicht trekken, de overdruk installatie aanzetten en vervolgens door de periscoop met een peuk in de smoel zitten te kijken hoe ze daar beneden zitten te worstelen met hun gasmaskers om er vervolgens achter te komen dat het einde roken en drinken is...
Sowieso nietquote:Op zaterdag 13 april 2013 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Verbeterd. En dat wist je ook wel bijdehandje.
gotta love armourquote:Op zaterdag 13 april 2013 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet je wat leuk is? Met 42 ton staal langs al die putjes tuffen en er van bovenaf inkijken hoe die arme drommels onder hun poncho 1 blikje fris en een natgeregende peuk delen in de horizontale slagregen, met als klap op de vuurpijl "gas, gas, gas" horen en wij lachend het deksel van dat blik dicht trekken, de overdruk installatie aanzetten en vervolgens door de periscoop met een peuk in de smoel zitten te kijken hoe ze daar beneden zitten te worstelen met hun gasmaskers en ze er vervolgens achter komen dat het einde roken en drinken is...
Ik hoef nog maar 2200 mtr te halen bij de coopertest...quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:46 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Sowieso nietHet enige wat ik wist is dat je oud was, en bij Lua zat zit
Dan moet je wel oud zijn ja.quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hoef nog maar 2200 mtr te halen bij de coopertest...
ietsjes maar ...quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Juist. Maar ja, het is allemaal wat minder geworden...
Die was in het verleden al een paar keer voorbij gekomen, ik dacht laat ik nu gunny Highway maar eens pakken uit Heartbreak Ridge.quote:
good pick, good pickquote:Op zaterdag 13 april 2013 22:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die was in het verleden al een paar keer voorbij gekomen, ik dacht laat ik nu gunny Highway maar eens pakken uit Heartbreak Ridge.
Die bak zou er al lang moeten zijn...quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:36 schreef Pumatje het volgende:
wanneer wordt de boxer eigenlijk ingevoerd?
Als ik nog op mijn huidige functie ben dan krijg ik die auto. iemand idee?
Oh wacht, volgens defensie begin 2013 zie ik na wat googlen... Nou ik ben benieuwd.quote:
oh man toch, dan sterft mijn rupsleven op de ypert..quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh wacht, volgens defensie begin 2013 zie ik na wat googlen... Nou ik ben benieuwd.
http://www.defensie.nl/la(...)rde_voertuigen/boxer
De dodelijke schoenveter MK.1 ...quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:47 schreef BredeBroeder het volgende:
Ben benieuwd wat het NL leger qua wapens en voertuigen nog heeft in 2016
Ter aanvulling:quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
oh man toch, dan sterft mijn rupsleven op de ypert..![]()
wat een ding om op te eindigen.
120mm-->35mm--->12,7mm waar nooit munitie voor is.
haha fuck my life
Wikiquote:Duitsland ontving het eerste test exemplaar in 2002 en Nederland in 2003. De productie zou starten in 2004, maar door veel technische aanpassingen en politieke heroverwegingen werd dit vertraagd tot 2008. Het Duitse en Nederlandse leger hebben in totaal 472 Boxer voertuigen besteld in negen verschillende uitvoeringen.
Volgende stap 5.56 als zandhaas?quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
oh man toch, dan sterft mijn rupsleven op de ypert..![]()
wat een ding om op te eindigen.
120mm-->35mm--->12,7mm waar nooit munitie voor is.
haha fuck my life
Iedereen met een bot zwitsers zakmes naar Noord-Koreaquote:Op zaterdag 13 april 2013 22:48 schreef Pumatje het volgende:
[..]
De dodelijke schoenveter MK.1 ...
Every soldier a ninja is dan de kreet.
ik zit nu al bijna 2 jaar bij de infanterie en heb welgeteld 1 maal een c7 ofzo in mijn handen gehad.rquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |