En waarom zouden we wel dat recht hebben als het zedendelicten betreft, en niet als het andere geweldsdelicten betreft, drugsgerelateerd is of notoire hardrijders betreft?quote:Op maandag 8 april 2013 22:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het slechts publiceren van wie waar woont en voor welk zedendelict men veroordeeld is ja.
Onschuldigen hebben recht om te weten wat voor zedenrisico's zich bij hen in de wijk bevinden.
Hoezo kom je op voor die monsters??? Lekker laten rondlopen die klootzakken, terwijl onze kinderen buitenspelen! Hoor je zelf ook bij dat clubje ofzo?????quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik lees hier hele enge gedachten. Gedachten die ernstig neigen naar een dictatuur.
De overheid moet maar bepalen dat een GEDACHTE niet door de beugel kan en mensen vanwege een GEDACHTE oppakken en een gratis kogel geven.
Sorry, maar dat vind ik persoonlijk héél eng. Nog enger dan dat er misschien wel tienduizenden in alleen al Nederland rondlopen met bepaalde gevoelens voor kinderen. Ja, tienduizenden! Schattingen gaan uit dat 0,5 tot 3% van de bevolking serieus bepaalde gevoelens voor kinderen heeft. En dus als pedofiel aangemerkt kan worden.
Gelukkig kunnen de meeste van deze pedofielen zich prima gedragen en handhaven en dat feit alleen al maakt het belachelijk om alle pedofielen 'preventief te ruimen'. Of moeten we alle heteroseksuele mannen ook maar meteen preventief ruimen, omdat de meeste moorden gepleegd worden door heteroseksuele mannen? Persoonlijk vind ik moord ten alle tijden namelijk een veel ernstiger misdrijf dan seksueel misbruik. Hoe verwerpelijk seksueel misbruik ook is.
En natuurlijk is het vrij lastig om rationeel te blijven denken als je zelf of één van je naasten slachtoffer is geworden van een bepaald misdrijf. Natuurlijk wens je dan de daders de hoogst mogelijke straf toe. Het verbaast mij echter dat wanneer het onderwerp pedofilie is zo'n beetje 90% van de mensen die een reactie geeft niet meer rationeel kan denken.
Moet een schietvereniging verboden worden? Omdat deze mensen in de gelegenheid stelt om een potentieel moordwapen te bezitten en nog les geeft in hoe het te gebruiken ook? Nee, natuurlijk niet. Wel moeten leden van die schietvereniging gescreend worden en moeten ze niet zomaar een wapen in handen krijgen.
Op dezelfde wijze zou openheid over pedofilie ook kunnen bijdragen aan een grotere veiligheid. Opkroppen van emoties is nog nooit iemand beter van geworden, maar dat is wel wat waar we op dit moment vele tienduizenden pedofielen toe dwingen.
Moeten we ze dan toestaan seks met kinderen te hebben? Nee natuurlijk niet. Wel moeten we ze de ruimte geven om hun gevoelens verbaal en op schrift te kunnen uiten zonder daarbij meteen gelyncht te worden door de hele omgeving. Dáármee voorkom je waarschijnlijk in veel gevallen enorme frustraties die kunnen lijden tot plotselinge ongewenste uitspattingen.
Daarnaast zorgt een situatie waarin pedofielen uit durven te komen voor hun geaardheid er voor dat je ze meer gericht in de gaten kunt houden.
De meeste pedofielen willen waarschijnlijk helemaal niemand kwaad doen. Maar als je nooit eens over je gevoelens kunt praten met vrienden, familie of gelijkgezinden is er een véél grotere kans dat er in de bovenkamer uiteindelijk iets knapt dan wanneer er wel regelmatig gesproken kan worden over het onderwerp.
Het lijkt mij in het belang van iedereen, zowel de kinderen en hun ouders als de pedofielen dat een gezonde dialoog mogelijk moet zijn. En dan bedoel ik dus absoluut geen dialoog die moet lijden tot vrijheid om seks te hebben met peuters.
Anderszijds is de hele houding ten opzichte van pedoseksualiteit in mijn ogen ook zeer schadelijk voor slachtoffers. Elk voorval wat door politie of justitie naar buiten wordt gebracht wordt
zo enorm uitgemeten in de media dat slachtoffers zich daardoor waarschijnlijk alleen nog maar méér slachtoffer voelen.
Nu is het ook al besmettelijk?quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prima plan dus. Zulke zieke mensen verdienen geen normaal bestaan maar moeten verwijderd worden uit de maatschappij om verdere verspreiding te verkomen.
Zie PIquote:Op dinsdag 9 april 2013 08:18 schreef Ivo1985 het volgende:
Waarom zou ik niet op komen voor een onderdrukte groep mensen, waarvan het grootste deel geen strafbare feiten heeft gepleegd?
Ja, diegene die strafbare feiten heeft gepleegd moet daarvoor gestraft worden. Maar het is nog véél belangrijker dat op een menselijke manier gestreefd wordt naar het voorkomen van strafbare feiten.
Wanneer je namelijk op een niet-menselijke manier de strafbare feiten probeert te voorkomen zijn er immers gegarandeerd slachtoffers. Namelijk de mensen die misschien in de toekomst wel eens een strafbaar feit zouden kunnen plegen.
serieus gast snap je het punt nou echt niet? Kun je niet heel even je onderbuik met rust laten?quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:15 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hoezo kom je op voor die monsters??? Lekker laten rondlopen die klootzakken, terwijl onze kinderen buitenspelen! Hoor je zelf ook bij dat clubje ofzo?????
Zie zijn PIquote:Op dinsdag 9 april 2013 08:23 schreef Hont1 het volgende:
[..]
serieus gast snap je het punt nou echt niet? Kun je niet heel even je onderbuik met rust laten?
Het wachten is ook op de eerste verkeerde beschuldigingen van die burgerinitiatieven. Mensen snappen niet dat er niet voor niks rechtspraak is, waar je heel erg blij mee moet zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:31 schreef Hont1 het volgende:
Oh PI
Anyway, het preventief afslachten idee zou niet eens werken tenzij die mensen met een bordje 'pedo' op hun voorhoofd staat. Vergelijkbaar met de jodenster op de jas zoals in de 2e wereldoorlog? Alleen was het bij die joden nog na te gaan wie er wel en niet joods waren.
Daar hoef je niet op te wachten, die is al lang geweest.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het wachten is ook op de eerste verkeerde beschuldigingen van die burgerinitiatieven.
De film jagten gaat ook over dit onderwerp, een man in een klein dorp wordt onterecht veroordeeld, in elkaar geschopt en verstoten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het wachten is ook op de eerste verkeerde beschuldigingen van die burgerinitiatieven. Mensen snappen niet dat er niet voor niks rechtspraak is, waar je heel erg blij mee moet zijn.
Klopt, we kennen allemaal mevrouw van Hertum. Maar echt mishandelingen zijn er toen niet geweest toch? En dat is wel de kant die we op gaan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar hoef je niet op te wachten, die is al lang geweest.
Ah, een ad hominem. Het moest er eens van komen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Hoezo kom je op voor die monsters??? Lekker laten rondlopen die klootzakken, terwijl onze kinderen buitenspelen! Hoor je zelf ook bij dat clubje ofzo?????
Wat El_Matador zich niet realiseert is dat (zelfs) zo'n rigoureuze aanpak niet werkt. Stel dàt je van alle mensen die pedofiele gevoelens hebben af kan door ze te doden, dan nog heb je een grote kans dat er nieuwe mensen komen die die gevoelens hebben. Oftewel: dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 8 april 2013 18:16 schreef Hont1 het volgende:
[..]
Makkelijk uitroeibaar probleem?? Ja door alle pedofielen af te slachten. En zelfs zouden we zoiets middeleeuws gaan doen, kom er maar eens achter wie er pedofiel is en wie niet.
Toch wel. Maar ook zonder mishandelingen zijn er door die clubs verscheidene levens geruïneerd. Het is nou eenmaal een beschuldiging waar je nooit meer vanaf komt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:42 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt, we kennen allemaal mevrouw van Hertum. Maar echt mishandelingen zijn er toen niet geweest toch?
True. Deze bewegingen zijn vanuit dat oogpunt minstens zo onwenselijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Toch wel. Maar ook zonder mishandelingen zijn er door die clubs verscheidene levens geruïneerd. Het is nou eenmaal een beschuldiging waar je nooit meer vanaf komt.
Ah ja.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Note to self: Geen sarcasme op Fok! gebruiken
Ja ik heb ook snel de PI aangepast achteraf.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ah ja.
Je noemt iets doms, wordt er op gewezen, en je probeert je hachje te redden door te claimen dat het 'sarcasme' was...
Sterk!
Ben wel benieuwd hoe onze stierenvechter hier tegenover staat. Collateral damage?quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
True. Deze bewegingen zijn vanuit dat oogpunt minstens zo onwenselijk.
Niet zomaar een man, een schoolmeester. Dat maakt het extra wrang.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:41 schreef Hont1 het volgende:
[..]
De film jagten gaat ook over dit onderwerp, een man in een klein dorp wordt onterecht veroordeeld, in elkaar geschopt en verstoten.
of naar Australië sturen waar we vroeger misdadigers heen stuurden.quote:Op maandag 8 april 2013 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Pedofielen zijn onderhand zoiets als radioactief afval. Niemand zit er op te wachten.
Misschien maar een veroordeelde pedodorp oprichten. Op Tiengemeten ofzo.
Veenhuizen dan?quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:55 schreef najazeg het volgende:
[..]
of naar Australië sturen waar we vroeger misdadigers heen stuurden.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:38 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En wat gaan we dan doen met schizofrenen?
Mensen met een angststoornis?
Psychopaten?
Ook allemaal bij voorbaat maar een kogeltje in de nek zetten?
Blijkbaar is de wereld nog niet erg genoeg als je het te rechtvaardigen vindt dat iedereen die 'gezegend' is met een zieke geest maar afgemaakt moet worden.
De angst voor pedofielen van sommigen begint zo onderhand even ziekelijk te worden als pedofielen zelf.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prima plan dus. Zulke zieke mensen verdienen geen normaal bestaan maar moeten verwijderd worden uit de maatschappij om verdere verspreiding te verkomen. Zeker als ze al een misstap hebben begaan.
Het OM gaat in cassatie las ik net. Gelukkig nog geen gelopen koers dus.
eerlijk gezegd zou ik ze haast toewensen om zelf pedofiele gevoelens voor kinderen te hebben/ontwikkelen (als ze dat niet al stiekem hebben maar in ontkenning zijn omdat ze er niet aan willen of kunnen). Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De angst voor pedofielen van sommigen begint zo onderhand even ziekelijk te worden als pedofielen zelf.
Kan wel maar in een verhitte discussie kan je de pun missenquote:Op dinsdag 9 april 2013 08:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Note to self: Geen sarcasme op Fok! gebruiken
Er wordt wel eens gezegd dat de grootste schreeuwers zelf ontkenners zijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 09:14 schreef najazeg het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zou ik ze haast toewensen om zelf pedofiele gevoelens voor kinderen te hebben/ontwikkelen (als ze dat niet al stiekem hebben maar in ontkenning zijn omdat ze er niet aan willen of kunnen). Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nu is het ook al besmettelijk?
Godverdomme
Grote kans? Maak daar maar 100% kans van.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:44 schreef najazeg het volgende:
[..]
Wat El_Matador zich niet realiseert is dat (zelfs) zo'n rigoureuze aanpak niet werkt. Stel dàt je van alle mensen die pedofiele gevoelens hebben af kan door ze te doden, dan nog heb je een grote kans dat er nieuwe mensen komen die die gevoelens hebben. Oftewel: dweilen met de kraan open.
Maar zoiets als een hulplijn oid vinden de meeste mensen natuurlijk weer te vriendelijk want bah pedo stenigen en levend verbranden.
Goede post.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik lees hier hele enge gedachten. Gedachten die ernstig neigen naar een dictatuur.
De overheid moet maar bepalen dat een GEDACHTE niet door de beugel kan en mensen vanwege een GEDACHTE oppakken en een gratis kogel geven.
Sorry, maar dat vind ik persoonlijk héél eng. Nog enger dan dat er misschien wel tienduizenden in alleen al Nederland rondlopen met bepaalde gevoelens voor kinderen. Ja, tienduizenden! Schattingen gaan uit dat 0,5 tot 3% van de bevolking serieus bepaalde gevoelens voor kinderen heeft. En dus als pedofiel aangemerkt kan worden.
Gelukkig kunnen de meeste van deze pedofielen zich prima gedragen en handhaven en dat feit alleen al maakt het belachelijk om alle pedofielen 'preventief te ruimen'. Of moeten we alle heteroseksuele mannen ook maar meteen preventief ruimen, omdat de meeste moorden gepleegd worden door heteroseksuele mannen? Persoonlijk vind ik moord ten alle tijden namelijk een veel ernstiger misdrijf dan seksueel misbruik. Hoe verwerpelijk seksueel misbruik ook is.
En natuurlijk is het vrij lastig om rationeel te blijven denken als je zelf of één van je naasten slachtoffer is geworden van een bepaald misdrijf. Natuurlijk wens je dan de daders de hoogst mogelijke straf toe. Het verbaast mij echter dat wanneer het onderwerp pedofilie is zo'n beetje 90% van de mensen die een reactie geeft niet meer rationeel kan denken.
Moet een schietvereniging verboden worden? Omdat deze mensen in de gelegenheid stelt om een potentieel moordwapen te bezitten en nog les geeft in hoe het te gebruiken ook? Nee, natuurlijk niet. Wel moeten leden van die schietvereniging gescreend worden en moeten ze niet zomaar een wapen in handen krijgen.
Op dezelfde wijze zou openheid over pedofilie ook kunnen bijdragen aan een grotere veiligheid. Opkroppen van emoties is nog nooit iemand beter van geworden, maar dat is wel wat waar we op dit moment vele tienduizenden pedofielen toe dwingen.
Moeten we ze dan toestaan seks met kinderen te hebben? Nee natuurlijk niet. Wel moeten we ze de ruimte geven om hun gevoelens verbaal en op schrift te kunnen uiten zonder daarbij meteen gelyncht te worden door de hele omgeving. Dáármee voorkom je waarschijnlijk in veel gevallen enorme frustraties die kunnen lijden tot plotselinge ongewenste uitspattingen.
Daarnaast zorgt een situatie waarin pedofielen uit durven te komen voor hun geaardheid er voor dat je ze meer gericht in de gaten kunt houden.
De meeste pedofielen willen waarschijnlijk helemaal niemand kwaad doen. Maar als je nooit eens over je gevoelens kunt praten met vrienden, familie of gelijkgezinden is er een véél grotere kans dat er in de bovenkamer uiteindelijk iets knapt dan wanneer er wel regelmatig gesproken kan worden over het onderwerp.
Het lijkt mij in het belang van iedereen, zowel de kinderen en hun ouders als de pedofielen dat een gezonde dialoog mogelijk moet zijn. En dan bedoel ik dus absoluut geen dialoog die moet lijden tot vrijheid om seks te hebben met peuters.
Anderszijds is de hele houding ten opzichte van pedoseksualiteit in mijn ogen ook zeer schadelijk voor slachtoffers. Elk voorval wat door politie of justitie naar buiten wordt gebracht wordt
zo enorm uitgemeten in de media dat slachtoffers zich daardoor waarschijnlijk alleen nog maar méér slachtoffer voelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |