Toch wel. Maar ook zonder mishandelingen zijn er door die clubs verscheidene levens geruïneerd. Het is nou eenmaal een beschuldiging waar je nooit meer vanaf komt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:42 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt, we kennen allemaal mevrouw van Hertum. Maar echt mishandelingen zijn er toen niet geweest toch?
True. Deze bewegingen zijn vanuit dat oogpunt minstens zo onwenselijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Toch wel. Maar ook zonder mishandelingen zijn er door die clubs verscheidene levens geruïneerd. Het is nou eenmaal een beschuldiging waar je nooit meer vanaf komt.
Ah ja.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Note to self: Geen sarcasme op Fok! gebruiken
Ja ik heb ook snel de PI aangepast achteraf.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ah ja.
Je noemt iets doms, wordt er op gewezen, en je probeert je hachje te redden door te claimen dat het 'sarcasme' was...
Sterk!
Ben wel benieuwd hoe onze stierenvechter hier tegenover staat. Collateral damage?quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
True. Deze bewegingen zijn vanuit dat oogpunt minstens zo onwenselijk.
Niet zomaar een man, een schoolmeester. Dat maakt het extra wrang.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:41 schreef Hont1 het volgende:
[..]
De film jagten gaat ook over dit onderwerp, een man in een klein dorp wordt onterecht veroordeeld, in elkaar geschopt en verstoten.
of naar Australië sturen waar we vroeger misdadigers heen stuurden.quote:Op maandag 8 april 2013 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Pedofielen zijn onderhand zoiets als radioactief afval. Niemand zit er op te wachten.
Misschien maar een veroordeelde pedodorp oprichten. Op Tiengemeten ofzo.
Veenhuizen dan?quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:55 schreef najazeg het volgende:
[..]
of naar Australië sturen waar we vroeger misdadigers heen stuurden.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:38 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En wat gaan we dan doen met schizofrenen?
Mensen met een angststoornis?
Psychopaten?
Ook allemaal bij voorbaat maar een kogeltje in de nek zetten?
Blijkbaar is de wereld nog niet erg genoeg als je het te rechtvaardigen vindt dat iedereen die 'gezegend' is met een zieke geest maar afgemaakt moet worden.
De angst voor pedofielen van sommigen begint zo onderhand even ziekelijk te worden als pedofielen zelf.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prima plan dus. Zulke zieke mensen verdienen geen normaal bestaan maar moeten verwijderd worden uit de maatschappij om verdere verspreiding te verkomen. Zeker als ze al een misstap hebben begaan.
Het OM gaat in cassatie las ik net. Gelukkig nog geen gelopen koers dus.
eerlijk gezegd zou ik ze haast toewensen om zelf pedofiele gevoelens voor kinderen te hebben/ontwikkelen (als ze dat niet al stiekem hebben maar in ontkenning zijn omdat ze er niet aan willen of kunnen). Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De angst voor pedofielen van sommigen begint zo onderhand even ziekelijk te worden als pedofielen zelf.
Kan wel maar in een verhitte discussie kan je de pun missenquote:Op dinsdag 9 april 2013 08:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Note to self: Geen sarcasme op Fok! gebruiken
Er wordt wel eens gezegd dat de grootste schreeuwers zelf ontkenners zijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 09:14 schreef najazeg het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zou ik ze haast toewensen om zelf pedofiele gevoelens voor kinderen te hebben/ontwikkelen (als ze dat niet al stiekem hebben maar in ontkenning zijn omdat ze er niet aan willen of kunnen). Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nu is het ook al besmettelijk?
Godverdomme
Grote kans? Maak daar maar 100% kans van.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:44 schreef najazeg het volgende:
[..]
Wat El_Matador zich niet realiseert is dat (zelfs) zo'n rigoureuze aanpak niet werkt. Stel dàt je van alle mensen die pedofiele gevoelens hebben af kan door ze te doden, dan nog heb je een grote kans dat er nieuwe mensen komen die die gevoelens hebben. Oftewel: dweilen met de kraan open.
Maar zoiets als een hulplijn oid vinden de meeste mensen natuurlijk weer te vriendelijk want bah pedo stenigen en levend verbranden.
Goede post.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik lees hier hele enge gedachten. Gedachten die ernstig neigen naar een dictatuur.
De overheid moet maar bepalen dat een GEDACHTE niet door de beugel kan en mensen vanwege een GEDACHTE oppakken en een gratis kogel geven.
Sorry, maar dat vind ik persoonlijk héél eng. Nog enger dan dat er misschien wel tienduizenden in alleen al Nederland rondlopen met bepaalde gevoelens voor kinderen. Ja, tienduizenden! Schattingen gaan uit dat 0,5 tot 3% van de bevolking serieus bepaalde gevoelens voor kinderen heeft. En dus als pedofiel aangemerkt kan worden.
Gelukkig kunnen de meeste van deze pedofielen zich prima gedragen en handhaven en dat feit alleen al maakt het belachelijk om alle pedofielen 'preventief te ruimen'. Of moeten we alle heteroseksuele mannen ook maar meteen preventief ruimen, omdat de meeste moorden gepleegd worden door heteroseksuele mannen? Persoonlijk vind ik moord ten alle tijden namelijk een veel ernstiger misdrijf dan seksueel misbruik. Hoe verwerpelijk seksueel misbruik ook is.
En natuurlijk is het vrij lastig om rationeel te blijven denken als je zelf of één van je naasten slachtoffer is geworden van een bepaald misdrijf. Natuurlijk wens je dan de daders de hoogst mogelijke straf toe. Het verbaast mij echter dat wanneer het onderwerp pedofilie is zo'n beetje 90% van de mensen die een reactie geeft niet meer rationeel kan denken.
Moet een schietvereniging verboden worden? Omdat deze mensen in de gelegenheid stelt om een potentieel moordwapen te bezitten en nog les geeft in hoe het te gebruiken ook? Nee, natuurlijk niet. Wel moeten leden van die schietvereniging gescreend worden en moeten ze niet zomaar een wapen in handen krijgen.
Op dezelfde wijze zou openheid over pedofilie ook kunnen bijdragen aan een grotere veiligheid. Opkroppen van emoties is nog nooit iemand beter van geworden, maar dat is wel wat waar we op dit moment vele tienduizenden pedofielen toe dwingen.
Moeten we ze dan toestaan seks met kinderen te hebben? Nee natuurlijk niet. Wel moeten we ze de ruimte geven om hun gevoelens verbaal en op schrift te kunnen uiten zonder daarbij meteen gelyncht te worden door de hele omgeving. Dáármee voorkom je waarschijnlijk in veel gevallen enorme frustraties die kunnen lijden tot plotselinge ongewenste uitspattingen.
Daarnaast zorgt een situatie waarin pedofielen uit durven te komen voor hun geaardheid er voor dat je ze meer gericht in de gaten kunt houden.
De meeste pedofielen willen waarschijnlijk helemaal niemand kwaad doen. Maar als je nooit eens over je gevoelens kunt praten met vrienden, familie of gelijkgezinden is er een véél grotere kans dat er in de bovenkamer uiteindelijk iets knapt dan wanneer er wel regelmatig gesproken kan worden over het onderwerp.
Het lijkt mij in het belang van iedereen, zowel de kinderen en hun ouders als de pedofielen dat een gezonde dialoog mogelijk moet zijn. En dan bedoel ik dus absoluut geen dialoog die moet lijden tot vrijheid om seks te hebben met peuters.
Anderszijds is de hele houding ten opzichte van pedoseksualiteit in mijn ogen ook zeer schadelijk voor slachtoffers. Elk voorval wat door politie of justitie naar buiten wordt gebracht wordt
zo enorm uitgemeten in de media dat slachtoffers zich daardoor waarschijnlijk alleen nog maar méér slachtoffer voelen.
Nou, wat dat ermee te maken heeft beantwoord je al zelf:quote:Het zal vast niet de enige plek zijn, maar wat heeft dat ermee te maken?
Dus er zijn een heel aantal andere plekken waar pedofielen samen kunnen komen om over hun probleem te praten. Neem bv dat pedofilie.nl, ook daar zijn er pedo's die spreken over dat relatie's tussen volwassenen zouden moeten kunnen, maar de hele insteek van die site is anders en ze krijgen dan ook wat meer tegengewicht van andere pedo's die op de haken en ogen wijzen.quote:Zoals gezegd; die stelregel gaat iets te kort door de bocht. Het is echter wel zo dat naarmate pedofielen meer op zichzelf komen te staan en letterlijk en figuurlijk een geïsoleerd leven leiden ze minder in staat zijn om hun gevoelens op een 'legale' c.q. geaccepteerde manier te kanaliseren.
Het uitsluiten waar we het over hebben komt niet door Martijn maar door de hetze zelf. Er zijn ook pedofielen (zonder strafblad) die in de openbaarheid treden met de boodschap dat ze het nooit zouden doen. Bij de EO was bijvoorbeeld zo'n jongen. Die jongen had ook een relatie met een andere pedofiel en wilde nooit een relatie met een kind hebben omdat hij inzag dat het nooit zou werken en dat het kind er schade bij oplooptquote:Op dinsdag 9 april 2013 11:46 schreef erodome het volgende:
Uit het vorige topic:
Het zou veel beter zijn als een aantal pedo's die wel echt hun probleem onder controle willen houden(en dat ook doen!) meer in de openbaarheid zouden treden, het zou beter zijn als angstige burgers rond gaan kijken naar pedofilie-site's ze site's tegenkomen die niet uitdragen dat de maatschappij zo fout zit en seks met kinderen helemaal prima is, met tips erbij hoe je met ouders om moet gaan, met een clubblad waar piemeltjes van kleine kinderen in te zien waren.
Rare opmerking, je begrijpt toch wel dat doordat homofilie meer geaccepteerd werd meer mensen uit de kast durfde te komen en actief homoseksueel werden?quote:Op maandag 8 april 2013 16:26 schreef Re het volgende:
kun je ook homofilie verspreiden, is het dan toch besmettelijk
Het ging over pedofilie, niet over pedoseksualiteit.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Rare opmerking, je begrijpt toch wel dat doordat homofilie meer geaccepteerd werd meer mensen uit de kast durfde te komen en actief homoseksueel werden?
Nu doet homofilie niemand kwaad, dat gaat om 2(of meer) volwassenen die ervoor kiezen wat met elkaar te doen, dat is bij pedoseksualiteit nooit en te nimmer aan de orde. Daarom mag je die 2 niet met elkaar vergelijken, de eerste daad is een vrijwillige, de 2de altijd een vorm van verkrachting.
Pedofilie is niet besmettelijk, maar er is wel altijd een gevaar dat een pedofiel overgaat tot pedoseksualiteit. Er is nu eenmaal een groep binnen de pedofielen die erg kwetsbaar is, die vecht met het idee in hun hoofd dat het wel zou moeten kunnen, met dat droombeeld van die leuke, intieme relatie met een kind.
Waarbij je even snel aan het feit voorbij gaat dat als een pedo actief wordt hij/zij een pedoseksueel wordt die dus altijd een vorm van verkrachting toepast. Iets dat bij homo's die actief worden in het geheel niet aan de orde is.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ging over pedofilie, niet over pedoseksualiteit.
Martijn draagt wel bij aan de walging van mensen, aan het onbegrip. Kijk maar eens hoeveel aandacht dat kleine clubje heeft gehad in al die jaren, dat is aardig wat. Hoeveel mensen kennen site's zoals pedofilie.nl en hoeveel mensen kennen martijn?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:54 schreef Hont1 het volgende:
[..]
Het uitsluiten waar we het over hebben komt niet door Martijn maar door de hetze zelf. Er zijn ook pedofielen (zonder strafblad) die in de openbaarheid treden met de boodschap dat ze het nooit zouden doen. Bij de EO was bijvoorbeeld zo'n jongen. Die jongen had ook een relatie met een andere pedofiel en wilde nooit een relatie met een kind hebben omdat hij inzag dat het nooit zou werken en dat het kind er schade bij oploopt
Maar ook hier was er weer hevige tegenstand. Henk Bres: "Het blijven gewoon smeerpijpen".
ik heb een keer zoiets gezien. Heb het weggeklikt toen die popi jopi Manuel Venderbos toch even moest laten weten aan het klootjesvolk hoe walgelijk hij zijn gevoelens wel niet vond.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:54 schreef Hont1 het volgende:
Het uitsluiten waar we het over hebben komt niet door Martijn maar door de hetze zelf. Er zijn ook pedofielen (zonder strafblad) die in de openbaarheid treden met de boodschap dat ze het nooit zouden doen. Bij de EO was bijvoorbeeld zo'n jongen. Die jongen had ook een relatie met een andere pedofiel en wilde nooit een relatie met een kind hebben omdat hij inzag dat het nooit zou werken en dat het kind er schade bij oploopt
Ik zou dat als presentator ook doen, puur als zelfbescherming.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:27 schreef najazeg het volgende:
ik heb een keer zoiets gezien. Heb het weggeklikt toen die popi jopi Manuel Venderbos toch even moest laten weten aan het klootjesvolk hoe walgelijk hij zijn gevoelens wel niet vond.
Ja, want we weten immers hoe liefdevol en niet hatelijk christenen altijd zijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:27 schreef najazeg het volgende:
en die Manuel pretendeert een christen te zijn die dus liefdevol (niet hatelijk) met mensen om moet gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |