Wat je zegt klopt en daarbovenop komt ook nog eens dat ze leerlingen simpelweg lang door laten lessen om die hoge slagingspercentage te behouden...quote:Op woensdag 3 april 2013 18:55 schreef Mark031 het volgende:
Wie kent er een goede rijschool in Rotterdam? Op de site van het CBR zie ik dat Avanti de grootste is en een bovengemiddeld slagingspercentage heeft.
En is een grote rijschool beter of een kleinere? Ik denk dat grotere rijscholen meer ervaring hebben, maar minder moeite doen voor hun leerlingen, omdat ze toch genoeg aanmeldingen binnenkrijgen.
Oh dat is wel handig inderdaad. Bij mijn rijschool is het zo dat ik niet meer mag lessen als ik het eerste examen niet haal.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:30 schreef Braddie het volgende:
Heerlijk. de 24e weer lessen bij Wolf. Compact Cursus ga ik doen (Ik wil éigenlijk toch wel 2 les uren per dag rijden > 4-5 dagen per week)
(Het fijne van Wolf/Die Cursus is ook dat je een TTT hebt en als je zakt een gratis her-examen hebtEn ze laten je net zolang lessen tot je slaagt...Wel jammer dat m`n rijinstructeur (Hele chille vent) al zei van.. ja, je hebt 50 lesuren nodig, maar dat hoeft niet heel veel te zeggen de meeste van m`n leerlingen slagen met 40
)
We gaan het mee maken, hopelijk rij ik van de zomer in mijn eigen wagentje rond richting Duitsland!
Dat is hier niet zoquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:35 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Oh dat is wel handig inderdaad. Bij mijn rijschool is het zo dat ik niet meer mag lessen als ik het eerste examen niet haal.
Hoop het dus in één keer te halen anders moet ik een andere rijschool zoeken.
No shit dat je door mag lessen als je niet slaagt, broeder.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is hier niet zo
Je lest, dan krijg je ergens random in het midden van je pakket (Het standard les pakket is 25 lesuren) een TTT en daarna ga je gewoon verder lessenAls je die TTT goed hebt gedaan dan krijg je te horen wanneer je voor je examen gaat, en of je slaagt of niet maakt niet uit, lessen gaan gewoon door.
Mijn les pakket zat volgens die man op de standard 25 + Nog eens 20-25 uit het vervolg pakket... Maargoed, we gaan het zien!
Als ik je een tip mag geven. Lees eerst het theorieboek helemaal door, vervolgens maak je een > 10 oefenexamens. Bij die oefenexamens schrijf je op wat je fout had en waarom. Uiteindelijk leer je dat blaadje waar de dingen opstaan die je niet wist. Dingen gaan leren die je al weet is verspilde tijd natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Thanks, hopelijk lukt het! Die Hard aan de slag in ieder geval met de theorie!
Zo doe ik het dus alquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:42 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven. Lees eerst het theorieboek helemaal door, vervolgens maak je een > 10 oefenexamens. Bij die oefenexamens schrijf je op wat je fout had en waarom. Uiteindelijk leer je dat blaadje waar de dingen opstaan die je niet wist. Dingen gaan leren die je al weet is verspilde tijd natuurlijk.
Zo heb ik het gedaan, in één keer gehaald.
Dat gaat wel goed komen met jou merk ik.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zo doe ik het dus alIk maak examens, schrijf op in Word wat ik fout heb, en dan ga ik kijken via het internet hoe en wat
Haha, doe maar sarcastischquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:50 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Dat gaat wel goed komen met jou merk ik.
Dat heb ik ook gehoord ja. Dat ze zeggen dat je nog niet klaar bent voor het examen, terwijl je eigenlijk gewoon goed kan rijden. Deels om een hoog slagingspercentage te behouden en deels om zoveel mogelijk geld aan je te verdienen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:57 schreef Nafi het volgende:
Zo, we kunnen weer verder
[..]
Wat je zegt klopt en daarbovenop komt ook nog eens dat ze leerlingen simpelweg lang door laten lessen om die hoge slagingspercentage te behouden...
Ik zeg dus kleine
Dit vraag ik me ook af. Vanaf welke les moet je mensen gaan thuisbrengen/ophalen? Lijkt me niet dat je dat de eerste lessen al moet doen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:37 schreef knight18 het volgende:
Donderdag mijn eerste rijles. Meteen 90 minuten. Ik word thuis opgehaald. Weet iemand misschien of dit is met andere mensen of alleen jij en de instructeur?
De eerste les zal de instructeur wel zo plannen dat je niemand hoeft te brengen/halen. Maar ik noest dit de 2e les al doen hoor.quote:Op zondag 7 april 2013 18:12 schreef Mark031 het volgende:
[..]
[..]
Dit vraag ik me ook af. Vanaf welke les moet je mensen gaan thuisbrengen/ophalen? Lijkt me niet dat je dat de eerste lessen al moet doen.
Ik moest bij m`n intake al direct iemand wegbrengen én iemand daarna ophalen. Was wel een prettige ervaring trouwens, want je leert ook direct gewoon communiceren achter het stuur (Leek mij een beetje eng zeg maar, maar het was heel relaxed)quote:Op zondag 7 april 2013 18:12 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gehoord ja. Dat ze zeggen dat je nog niet klaar bent voor het examen, terwijl je eigenlijk gewoon goed kan rijden. Deels om een hoog slagingspercentage te behouden en deels om zoveel mogelijk geld aan je te verdienen.
[..]
Dit vraag ik me ook af. Vanaf welke les moet je mensen gaan thuisbrengen/ophalen? Lijkt me niet dat je dat de eerste lessen al moet doen.
Zonde zeg! Waar zakte je de eerste keer op als ik vragen mag?quote:Op maandag 8 april 2013 14:14 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Ik ben zojuist voor de tweede keer gezakt voor mijn praktijk![]()
"Niet ver genoeg vooruit kijken en voorrang verlenen"
fucking fuckzooiik wil het zo graag!
De eerste keer voegde ik volgens de examinator niet snel genoeg in op de snelweg... mehquote:Op maandag 8 april 2013 14:20 schreef Hinder het volgende:
[..]
Zonde zeg! Waar zakte je de eerste keer op als ik vragen mag?
Gaf je teveel voorrang of geen voorrang? Beide zijn trouwens imho valide redenen om op te zakken.quote:Op maandag 8 april 2013 14:14 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
"Niet ver genoeg vooruit kijken en voorrang verlenen"
Uiteraardquote:Op maandag 8 april 2013 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gaf je teveel voorrang of geen voorrang? Beide zijn trouwens imho valide redenen om op te zakken.
Dat staat ook gewoon in je theorieboek hoop ik voor je en verder hoop ik dat je gewoon die borden kent.quote:Op maandag 8 april 2013 20:38 schreef Braddie het volgende:
http://www.wegenverkeer.nl/verkeersborden
Handig
Ohjawel hoor, ik lees gewoon dagelijks m`n Theorie boek door (is wel echt zwaar trouwens, heb concentratie problemen) En ik gebruik dit ook zo nu en danquote:Op maandag 8 april 2013 20:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat staat ook gewoon in je theorieboek hoop ik voor je en verder hoop ik dat je gewoon die borden kent.
Dan weet je dus inmiddels dat de enige correcte manier van het afsluiten van een parkeergelegenheid is het gebruik van een E4 met onderbord wanneer de E4 niet geldig is en niet, zoals je vaak ziet, een E1 met bord: "Geldt ook in de vakken". Want een onderbord kan de werking van een verkeersbord niet uitbreiden.quote:Op maandag 8 april 2013 20:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ohjawel hoor, ik lees gewoon dagelijks m`n Theorie boek door (is wel echt zwaar trouwens, heb concentratie problemen) En ik gebruik dit ook zo nu en dan
Dat parkeren met op de stoep deels is toegestaan wegens de smalle straat.quote:Op maandag 8 april 2013 21:16 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk testje: wie weet ze allemaal ZONDER het op te zoeken?
Nee.quote:Op maandag 8 april 2013 22:30 schreef jerryboy het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met autorijschool Mohammed Ashrafi? De slagingspercentage is best goed alleen hoop ik nog ervaring te kunnen horen van fokkers.
kijk eens bij Bosch En Veenstra, Wolf, Rijschool Marianne (Die heeft een hoog slagingspercentage), ANWB.quote:
Die milieuzone is een geslotenverklaring voor vrachtauto's met (momenteel) een lagere classificatie dan Euro 5.quote:Op maandag 8 april 2013 22:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat parkeren met op de stoep deels is toegestaan wegens de smalle straat.
Dat je er niet in mag omdat het een milieu-zone is.
De aanwezigheid van een Park+Ride plek bij een OV-terminal.
Oppassen bij neerslag?
De aanwezigheid van een plek om stil te staan langs een vluchtstrookloze weg.
Transport van gevaarlijke stoffen de richting van de pijl volgen.
Aaahquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die milieuzone is een geslotenverklaring voor vrachtauto's met (momenteel) een lagere classificatie dan Euro 5.
Is het heel moeilijk?quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:28 schreef Neraice het volgende:
4 fout bij gevaarherkenning en 1 bij die andere vragen.
Geslaagd dus!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:28 schreef Neraice het volgende:
4 fout bij gevaarherkenning en 1 bij die andere vragen.
Geslaagd dus!
Netjes, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:28 schreef Neraice het volgende:
4 fout bij gevaarherkenning en 1 bij die andere vragen.
Geslaagd dus!
Lezen, lezen en lezen en oefenexamens maken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:31 schreef zerokil het volgende:
Volgende week ook theorie examen.
Heb dus online al mijn theorie geluisterd, maar naar mijn mening weet ik de helft nu nog steeds niet.
Toch maar een extra theorieboek aangeschaft..
Iemand nog tips?
Veeeeel oefenen idd.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:31 schreef zerokil het volgende:
Volgende week ook theorie examen.
Heb dus online al mijn theorie geluisterd, maar naar mijn mening weet ik de helft nu nog steeds niet.
Toch maar een extra theorieboek aangeschaft..
Iemand nog tips?
Heeeeel veeel lezen.. ik lees het boek dagelijks doorquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:31 schreef zerokil het volgende:
Volgende week ook theorie examen.
Heb dus online al mijn theorie geluisterd, maar naar mijn mening weet ik de helft nu nog steeds niet.
Toch maar een extra theorieboek aangeschaft..
Iemand nog tips?
Zo veel mogelijk oefenexamens maken, ikheb de theorie globaal doorgekeken en vervolgens alleen nog maar geoefend en meteen gehaald.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:31 schreef zerokil het volgende:
Volgende week ook theorie examen.
Heb dus online al mijn theorie geluisterd, maar naar mijn mening weet ik de helft nu nog steeds niet.
Toch maar een extra theorieboek aangeschaft..
Iemand nog tips?
Vond het erg makkelijk eerlijk gezegd, was gister begonnen. Wel opvallend veel mensen gezakt.quote:
Echt he, bij mij zakte zeker 70%.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:15 schreef Neraice het volgende:
Thanks allemaal!
[..]
Vond het erg makkelijk eerlijk gezegd, was gister begonnen. Wel opvallend veel mensen gezakt.
Ahh.. Nouja, elke dag dat boek doorlezen.. ik lees 7 hoofdstukken per dag als het kan. Dus elke 2 dagen het hele boekquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:15 schreef Neraice het volgende:
Thanks allemaal!
[..]
Vond het erg makkelijk eerlijk gezegd, was gister begonnen. Wel opvallend veel mensen gezakt.
Hier toen ook. Heel veel mensen met we-zien-het-wel-en-anders-komen-we-gewoon-een-keertje-terug-instellingquote:
Inderdaad. Ook helemaal niet teleurgesteld ofzo. Alsof de dorpspastoor ze vertelde dat de mis niet doorging.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Hier toen ook. Heel veel mensen met we-zien-het-wel-en-anders-komen-we-gewoon-een-keertje-terug-instelling
Die instelling heb ik ook ... Maar dat komt meer omdat ik elke dag al leer, en een TTT heb, en gratis Her-Examen dussehh...quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Hier toen ook. Heel veel mensen met we-zien-het-wel-en-anders-komen-we-gewoon-een-keertje-terug-instelling
quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die instelling heb ik ook ... Maar dat komt meer omdat ik elke dag al leer, en een TTT heb, en gratis Her-Examen dussehh...
Tuurlijk ga ik er wel 100% voor hoor en ik wil hem de eerste keer halen. Maar als ik hem niet de eerste keer haal, ja ehh.. jammer dan, goede les om nog harde te studeren.quote:
Ja, want dan heb je aan een ttt en gratis herexamen heel veel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Tuurlijk ga ik er wel 100% voor hoor en ik wil hem de eerste keer halen. Maar als ik hem niet de eerste keer haal, ja ehh.. jammer dan, goede les om nog harde te studeren.
Aan dat Herexamen wel natuurlijk, die TTT niet echt.. Maar ik studeer dagelijks, dus ik ben wel redelijk voorbereidquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:48 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Ja, want dan heb je aan een ttt en gratis herexamen heel veel.
Herexamen voor je theorie ja?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Aan dat Herexamen wel natuurlijk, die TTT niet echt.. Maar ik studeer dagelijks, dus ik ben wel redelijk voorbereid
Het is wel even geleden, maargoed...quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:42 schreef Yondaime het volgende:
Goede avond allemaal!
Een vraag aan degene, is een vrachtwagen rijbewijs behalen moeilijk?
(stomme vraag misschien)
Ik ga op 18 april een les halen voor een CE rijbewijs,
maar ik wil graag jullie (voor geslaagden) meningen horen hoe het was gegaan.
![]()
![]()
http://www.cbr.nl/10910.ppquote:Op woensdag 10 april 2013 10:47 schreef zerokil het volgende:
Nog een vraagje..
Bij veel sites zijn er verschillende '' regels''..
Bij de ene site krijg je maar 5 sec om een vraag te beantwoorden en bij de andere 15.
Hoe is dit met het examen?
Heel erg bedankt voor uw informatie! hier kan ik wat mee!!quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is wel even geleden, maargoed...
Voordat je CE kunt halen moet je eerst je C hebben.
Voor je C-rijbewijs moet je eerst drie theorie-examens maken:
- Verkeer: de verkeersregels, dus net als B. Ook het examen ziet hetzelfde eruit. Alleen staan op de foto's situaties met een vrachtauto ipv een personenauto. Ook krijg je meer specifieke vragen die je als vrachtwagenchauffeur moet kennen, zoals maximumsnelheden op auto(snel)wegen.
- Techniek: je moet onderdelen kunnen benoemen, en uitleggen wat de belangrijkste onderdelen doen. Denk aan het volluchtremsysteem, turbo, differentieel en chassis. Het is niet de bedoeling dat je opgeleid wordt voor monteur, maar als je ergens met stukken komt te staan is het handig om door te geven wat er stuk is gegaan.
- Administrstie: de moeilijkste van de drie (vind ik persoonlijk, maar dat is volgens mij ook algemeen). Je moet documenten kunnen benoemen, weten hoe een standaard vrachtbrief, een CMR en een registratiekaart (tachograafschijf) ingevuld moeten worden. Ook moet je de verschillende vergunningen uit kunnen leggen, waar ze voor dienen, en welke je wanneer mee moet nemen, en de rij- en rusttijden komen aan bod.
Deze drie examens worden apart afgenomen, er kan zelfs een paar weken tussen de examens zitten.
De lessen zelf zijn eigenlijk hetzelfde als met een auto, je rijdt door steden de instructeur heeft ook trappers om in te kunnen grijpen. Hij/zij kan echter niet zo makkelijk bij het stuur en de pook, dus wat sturen en schakelen betreft moet je het helemaal zelf doen. Maar als je al kunt autorijden is het niet zo moeilijk.
Eigenlijk vind je alles wat in een personenauto zit ook terug in een vrachtauto, stuur, pedalen, versnellingspook. Allemaal op dezelfde plek. Alleen de handrem ziet er iets anders uit. En de versnellingspook heeft leuke features. Een lesauto moet minimaal 8 versnellingen vooruit hebben, maar meestal zijn het er 12 of 16. Met de knopjes op de versnellingspook kun je de tussenbak of splitter schakelen. Het klinkt moeilijk, maar je went er snel aan.
Bij het halen van een C-rijbewijs ligt de nadruk vooral op het technische gedeelte. In feite bestuur je een grote machine die rijdt als een logge auto, veel meer knopjes, altijd proberen het maximum te halen uit de beschikbare ruimte. Een hele kleine marge waarin je nog kunt corrigeren.
Maar naast het technische gedeelte krijg je ook een stukje omgang met het normale verkeer. Als vrachtwagenchauffeur ben je de vijand van iedereen die door wilt rijden. Het klinkt zuur, maar je rijdt altijd in de weg. Ook daarmee leer je om te gaan.
Verder vooruit kijken, voor andere automobilisten denken (De meesten kennen de beperkingen van een vrachtauto niet) en vooral rustig blijven. Dat laatste wil een examinator ook graag zien, ook vanuit milieu-oogpunt. Een rustige rijstijl vermindert het verbruik.
En dan ben ik vast nog allemaal dingen vergeten, maar dit zijn zo'n beetje de hoofdlijnen...
Je zou je vraag eventueel ook nog hier kunnen stellenquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:42 schreef Yondaime het volgende:
Goede avond allemaal!
Een vraag aan degene, is een vrachtwagen rijbewijs behalen moeilijk?
(stomme vraag misschien)
Ik ga op 18 april een les halen voor een CE rijbewijs,
maar ik wil graag jullie (voor geslaagden) meningen horen hoe het was gegaan.
![]()
![]()
Reken er maar op dat je vervolglessen nodig hebt. Die TTT plannen ze namelijk zo dat ie na je 25e rijles valt.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:09 schreef Braddie het volgende:
Eerste rijles staat geplanned voor 18 April!. En m`n theorie is gewoon al 10 mei.
Volgens m`n ma heb ik dan m`n rijbewijs (aangezien het 25 uur les is alles bij elkaar die compact opleiding) Midden juni. Maar daar geloof ik geen drol van.. het is namelijk 2 uur les.. en ik les 3 dagen per week dandat is 6 uur.. dus dat zijn al 4 weken.
(Tenzij m`n ma natuurlijk ook het grootste vervolg pakket meerekend.. dan kan het wel)
Ahh.. Nouja ehh prima dan. Extra lessen is nooit erg, en ze geven slagings garantiequote:Op donderdag 11 april 2013 00:51 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
[..]
Reken er maar op dat je vervolglessen nodig hebt. Die TTT plannen ze namelijk zo dat ie na je 25e rijles valt.
Ben zelf ook bezig bij Wolf, zit nu op 30 lessen. Maandag m'n 2e examenquote:Op donderdag 11 april 2013 01:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh.. Nouja ehh prima dan. Extra lessen is nooit erg, en ze geven slagings garantie
Welke instructeur heb jij?quote:Op donderdag 11 april 2013 01:04 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
[..]
Ben zelf ook bezig bij Wolf, zit nu op 30 lessen. Maandag m'n 2e examen
Oeh nicequote:Op donderdag 11 april 2013 02:19 schreef BobW het volgende:
Ik ben twee weken terug geslaagd bij Wolf in Breda.
Niet iedereen heeft er veel moeite mee.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:10 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil eens weten of er ook ouderen hier zijn zoals ik en die zich weleens afvragen (daar wij uit een tijd komen dat het behalen van je rijbewijs een fluitje van een cent was) of wij anno 2013 ook zoveel moeite zouden hebben met het behalen van het roze papiertje.
Iemand?
Het ligt er aanquote:Op donderdag 11 april 2013 15:10 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil eens weten of er ook ouderen hier zijn zoals ik en die zich weleens afvragen (daar wij uit een tijd komen dat het behalen van je rijbewijs een fluitje van een cent was) of wij anno 2013 ook zoveel moeite zouden hebben met het behalen van het roze papiertje.
Iemand?
Wat een bagger advies. TTT is echt weggegooid geld, en de eventuele vrijstelling geld maar 1 examen.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef Braddie het volgende:
Oh, en.. zorg dat je vrijstelling krijgt van je bijzondere verrichtingen tijdens je praktijk examen
Het zat in m`n pakket.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat een bagger advies. TTT is echt weggegooid geld, en de eventuele vrijstelling geld maar 1 examen.
Als je perse examen wil oefenen, vraag dan je instructeur eens of je een examenroute kunt rijden met hem, of eventueel een andere instructeur. Dan kost het je 1 lesje ipv ¤160+?
Ook zo'n leuk argument "het zat in mijn pakket", ja dan heb je dus een duurder pakket, omdat je TTT hebt. Je rijschool betaald ¤112 aan het CBR voor de TTT, en dat + de tijd ervoor bereken ze echt wel aan jou doorquote:Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het zat in m`n pakket.
En het geld voor 2 lessen. het geld voor m`n TTT (Dan moet ik die handelingen doen) en ik kan vrijstelling krijgen, zodat ik ze tijdens mijn officiele praktijk les niet hoef te doen. En dat is fijn!
Ik heb wel goed les gehad, maar met zoveel verschillende instructeurs is het lastig om wat te zeggen over Wolf als geheel. Ik heb er ongeveer 45 uur over gedaan en dan in 2x geslaagd.quote:Op donderdag 11 april 2013 02:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Oeh niceWolf geeft goed les he?
Duurde het bij jou lang ? of viel dat mee?
Mijn intake verliep ook echt als een zonnetje, ok natuurlijk wel wat foutjes, maar ik bedoel het puur op instructeur.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:49 schreef BobW het volgende:
[..]
Ik heb wel goed les gehad, maar met zoveel verschillende instructeurs is het lastig om wat te zeggen over Wolf als geheel. Ik heb er ongeveer 45 uur over gedaan en dan in 2x geslaagd.
Ik had toen ik 15 was een aantal keer een kwartier met een trekker gereden en dat ik 17 was een paar uur op een 32 tons shovel gereden en reed ik zo nu en dan op de sportclub op het onderhoudstrekkertje (zo'n echt miniding) voor veldonderhoud. Ik ben des tijds ruim binnen mijn pakket geslaagd, ondanks dat ik nog nooit in een auto had gereden en geen noemenswaardige ervaring had met andere motorvoertuigen.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef Braddie het volgende:
Als je als een onzekere zak in de auto stapt en nog nooit in een auto hebt gereden zal je er lang over doen...
Nee ok, maar dan heb je al wel de *feel*quote:Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik had toen ik 15 was een aantal keer een kwartier met een trekker gereden en dat ik 17 was een paar uur op een 32 tons shovel gereden en reed ik zo nu en dan op de sportclub op het onderhoudstrekkertje (zo'n echt miniding) voor veldonderhoud. Ik ben des tijds ruim binnen mijn pakket geslaagd, ondanks dat ik nog nooit in een auto had gereden en geen noemenswaardige ervaring had met andere motorvoertuigen.
Heb je wel eens op een shovel gereden? Dat is net als met karten, zeg maar, je kan remmen met links en rechts. En van 2 uur onder begeleiding op zo'n ding rijden krijg je geen feeling van. Zou je dat wel krijgen, dan doe je alles verkeerd, want je stuurt met 1 hand, remt met links (automaat) en bedient je schuifbak + versnellingsbak met je rechterhand.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee ok, maar dan heb je al wel de *feel*
Theorie moet je gewoon goed leren met het boek en wat oefenexamens en dan is dat ook niet ècht een probleem hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 16:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn intake verliep ook echt als een zonnetje, ok natuurlijk wel wat foutjes, maar ik bedoel het puur op instructeur.
Heb ook gevraagd of ik hem als instructeur mocht houden. Hele relaxte vent, hij zei ook. Ja we doen het lekker rustig aan, en ik ben geen zeikerd of chaggerijn, als je wat fout doet zeg ik dat tegen je en schrijf ik het op, en gaan we daar de volgende keer langer op oefenen
M`n praktijk word het probleem niet echt denk ik... eerder de theorie
Gaan we allemaal vaak genoeg. Maar ik neem aan dat je bedoelt: in een strakke rechte lijn?quote:Op donderdag 11 april 2013 17:09 schreef knight18 het volgende:
Eerste rijles ging super. Alleen 2x bij richting aangeven per ongeluk ruitensproeier.
En een keertje bijna rechtdoor gegaan op een rotonde xD.
Ging een rotonde op. wilde richting aangeven rechts. Per ongeluk de sproeier aan xD. Toen lette ik niet zo op de weg. Gelukkig dat de instructeur oplette anders zou ik de rotonde oprijden. Dus rechtdoor gaan waar je rechts moest op de rotondequote:Op donderdag 11 april 2013 17:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gaan we allemaal vaak genoeg. Maar ik neem aan dat je bedoelt: in een strakke rechte lijn?
Dat is wel fijn als je goed begint met een relaxte kerel. Dat zorgt in ieder geval voor plezier en dat is wel belangrijkquote:Op donderdag 11 april 2013 16:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn intake verliep ook echt als een zonnetje, ok natuurlijk wel wat foutjes, maar ik bedoel het puur op instructeur.
Heb ook gevraagd of ik hem als instructeur mocht houden. Hele relaxte vent, hij zei ook. Ja we doen het lekker rustig aan, en ik ben geen zeikerd of chaggerijn, als je wat fout doet zeg ik dat tegen je en schrijf ik het op, en gaan we daar de volgende keer langer op oefenen
M`n praktijk word het probleem niet echt denk ik... eerder de theorie
Ah, gewoon de afslag missen dus eigenlijk. Nou ja, dat is niet zo schokkend.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:33 schreef knight18 het volgende:
[..]
Ging een rotonde op. wilde richting aangeven rechts. Per ongeluk de sproeier aan xD. Toen lette ik niet zo op de weg. Gelukkig dat de instructeur oplette anders zou ik de rotonde oprijden. Dus rechtdoor gaan waar je rechts moest op de rotonde.
Ja, dat doe ik ook. Er zit een code bij met álle oefenvragen van de examens (ongeveer 800) en het leuke is.. die geeft ook aan welk antwoord goed is achteraf. Dus wat doe ik?quote:Op donderdag 11 april 2013 17:36 schreef BobW het volgende:
[..]
Dat is wel fijn als je goed begint met een relaxte kerel. Dat zorgt in ieder geval voor plezier en dat is wel belangrijk
Ach die theorie, gewoon eerst stof leren/doornemen en dan oefenen, oefenen en oefenen en misschien nog terugkijken wat je vaak fout doet. Dat komt wel goed
Blijft een mening van jou he? Is je goed recht, maar verkondig het dan niet als een feit.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat een bagger advies. TTT is echt weggegooid geld, en de eventuele vrijstelling geld maar 1 examen.
Als je perse examen wil oefenen, vraag dan je instructeur eens of je een examenroute kunt rijden met hem, of eventueel een andere instructeur. Dan kost het je 1 lesje ipv ¤160+?
Heb je het theoriepakket van Wolf? Daarmee heb ik ook online geoefend en kan je ook zien bij welke categorie vragen je de meeste fouten maakt. Die vragen kan je dan weer apart oefenen totdat je er helemaal genoeg van hebt en alles weetquote:Op donderdag 11 april 2013 17:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook. Er zit een code bij met álle oefenvragen van de examens (ongeveer 800) en het leuke is.. die geeft ook aan welk antwoord goed is achteraf. Dus wat doe ik?
Opschrijven in Word. Als het met een foto is, met een foto erbij
Je dient gewoon te weten dat je bij een E1 gewoon in de parkeervakken en buiten de bebouwde kom ook in de berm mag parkeren. Zelfs als er onder staat: "Ook in de berm" of "ook in de vakken". Net als je dient te weten dat een A3, ook al is ie vierkant, ook een verplichte maximale snelheid aangeeft én geen adviessnelheid.quote:
Jep, heb het theoriepakket van Wolf.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:43 schreef BobW het volgende:
[..]
Heb je het theoriepakket van Wolf? Daarmee heb ik ook online geoefend en kan je ook zien bij welke categorie vragen je de meeste fouten maakt. Die vragen kan je dan weer apart oefenen totdat je er helemaal genoeg van hebt en alles weet
Had ik bij m`n intake, ik had in het begin (de eerste 15 minuten) echt zoiets van. kut kut kut kut kut ik rij in een autoquote:Op donderdag 11 april 2013 17:44 schreef borisz het volgende:
Mijn rijles vandaag. Voor het eerst het gevoel gehad dat het echt goed ging. Goed vooruit gehandeld. Lekker ontspannen gereden, goede bochten gemaakt bij lastige kruispunten(zodat de tegenliggers gewoon nog kunnen passeren
) en onderweg veel gekletst met de begeleider onderweg over van alles en nogwat.
Maar goed examenpoging II is pas op 29 april maar heb er veel meer vertrouwen in dan de eerste keer.
Gevaarherkenning uit een boekje slaat ook nergens op. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en gevaarzetting. Gelukkig vindt het CBR dat ook, anders mocht je geen 12 uit 25 fout hebben.quote:
Mag je er 12?!?! fout hebben? pfff.. gelukkig zegquote:Op donderdag 11 april 2013 17:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gevaarherkenning uit een boekje slaat ook nergens op. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en gevaarzetting. Gelukkig vindt het CBR dat ook, anders mocht je geen 12 uit 25 fout hebben.
Ik had 8 fout bij gh. Echt een bingoquote:Op donderdag 11 april 2013 17:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gevaarherkenning uit een boekje slaat ook nergens op. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en gevaarzetting. Gelukkig vindt het CBR dat ook, anders mocht je geen 12 uit 25 fout hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |