Je wilt weg uit je huidige situatie? Maar zal dat ook wel een oplossing zijn?quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:06 schreef Andromache het volgende:
ik denk het eerste want heb het al 24 uur geleden gesmst.
hoe iemand me kan helpen is er af en toe met mij op uit gaan. gewoon wat leuks met een vriendin doen. iedereen om me heen zit zo fokking vastgeplakt aan partner. ik wil dat heus ook wel maar er is totaal geen ruimte voor leuke dingen met vrienden ondernemen. hoe leuk en gezellig ook, de standaard bordspelletjesmiddagen gaan nu vervelen. als ik dingen voorstel, kan men niet, wil men niet, heel vqstgeroest.
verder zou het helpen als iemand in mijn omgeving regelmatig vinger bij me aan de pols houdt hoe het met scriptie gaat, heo solliciteren verloopt, gewoon, hoe het met me is. als ik geen contact opneem, komen ze ook niet naar mij toe. ik mis een stukje interesse op eigen initiatief.
ik denk dat ik ook maar gewoonmmoet verhuizen en een nieuw leven ergens anders moet opbouwen. dat ben ik trouwens sowieso van plan in Utrecht of Amsterdam maar eerst moet studie en werk geregeld worden. moet ik zelf doen.
Richt je op je studie je werk en je verhuisplannen die je daarna hebt.. Blijf daar wel mee bezig en probeer dat als het jou een goed plan lijkt te verwezenlijken. Op die manier ben je bezig met je leven.quote:
quote:Op maandag 8 april 2013 23:35 schreef lateralize het volgende:
[..]
Ik weet niet of het dat precies is. Ik hoop dat je gelijk hebt. Soms voel ik me gewoon echt dom en geestelijk gehandicapt. Ik weet dat het hier vast niet altijd zo overkomt, maar het is toch echt zo.
Jullie moeten jezelf niet zo serieus nemen. Dat meen ik serieus.quote:Op maandag 8 april 2013 23:23 schreef kingtoppie het volgende:
Ik had dat gisteren nog.
Absurd dat een ander gevoel gedachten over iets van 'geweldig idee'' naar ''godverdomme wat denk ik wel niet'' kunnen veranderen in een paar seconden.
Er zijn ook een boel mensen die nog slimmer zijn, en die nog dieper in de problemen zitten (dit zeg ik meer uit ervaring). Al geef ik gewoon toe dat ik er meer ken, die minder slim zijn en die absoluut niet dit probleem hebbenquote:Op maandag 8 april 2013 23:27 schreef lateralize het volgende:
[..]
Maar dat is geen oprechte acceptatie. Dat is weerstand. Je zegt het eigenlijk letterlijk: het stelt niets voor. Wanneer iets niet voorstelt wil je dat het anders is, en dus accepteer je het niet.
Je bent heus niet de enige die intelligent is. Er zijn zelfs een heleboel mensen nog veel slimmer dan jij, die niet dit probleem hebben. Hoe verklaar je dat dan? Ik zeg dit niet om vervelend te doen hè, voor de duidelijkheid. Puur reflecief.
Ik snap je gevoel van innerlijke onrust omdat ik het ook ervaren heb en soms nog steeds ervaar, maar als je objectief dat gevoel onderzoekt, wat zit er dan eigenlijk onder? Probeer dat nou eens te voelen. Ik ben benieuwd naar je antwoord.
First of all, wil ik zeggen success! Je geeft onderliggend aan dat je niet in depressie wil raken maar wat ik hier niet helemaal uit kan lezen is ... wat wil je dan wel? Wat wil je?quote:Op dinsdag 9 april 2013 03:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ga eens mijn verhaal doen in dit topic:
Ik ben nu ongeveer 2 jaar af van school en ben nog steeds werkloos. Komt omdat ik niet zo hoogbegaafd ben... Eerder aan de zwakke kant. Ik heb ook een soort van special onderwijs gedaan(in België heet dat B.U.S.O onderwijs. Dat zijn voor mensen met een beperking.
Ik ben naar zulke school gestuurd omdat ik heel licht mentaal gehandicapt ben., Ik zou wel normaal school aankunnen maar dan moet ik echt me best doen.
Overlaatst heb ik een IQ test gedaan en mijn resultaat was iets van 91. Niet supergoed, ook niet heel zwakbegaafd.
Het probleem is om in een speciaal tewerkstelling te kunnen werken moet je bepaalde testen afleggen. Schijnbaar ben ik veel te slim daarvoor.
Maar op de gewone arbeidsmarkt ben ik weer veel te zwak. 1x een werk gedaan en ik kon niet mee, had geen werkinzicht blablabla. Met als gevolg je ontslag.
Nu ben ik al 15 maand werkloos en nog steeds geen job. doordat ik nog geen job heb raak ik in een depressie. Elke dag op de laptop ..... om 4-5 uur slapen s'morgens . om 12-13 uur opstaan..
Heel de dag niets doen en gek genoeg zegt mijn eigen vader er niets van... Enkel een ex stiefmoeder zit achter me...
Mijn echte moeder heeft mij verlaten toen ik 10 jaar was. Niet dood maar ergens in een dorp 10km verderop in café's te zuipen.
Maar jij neemt jezelf toch ook wel eens 'te serieus'?quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:36 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Jullie moeten jezelf niet zo serieus nemen. Dat meen ik serieus.
Vertel me maar hoequote:Op dinsdag 9 april 2013 00:36 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Wat jammer zeg, je lijkt wel te willen...quote:Op dinsdag 9 april 2013 03:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ga eens mijn verhaal doen in dit topic:
Ik ben nu ongeveer 2 jaar af van school en ben nog steeds werkloos. Komt omdat ik niet zo hoogbegaafd ben... Eerder aan de zwakke kant. Ik heb ook een soort van special onderwijs gedaan(in België heet dat B.U.S.O onderwijs. Dat zijn voor mensen met een beperking.
Ik ben naar zulke school gestuurd omdat ik heel licht mentaal gehandicapt ben., Ik zou wel normaal school aankunnen maar dan moet ik echt me best doen.
Overlaatst heb ik een IQ test gedaan en mijn resultaat was iets van 91. Niet supergoed, ook niet heel zwakbegaafd.
Het probleem is om in een speciaal tewerkstelling te kunnen werken moet je bepaalde testen afleggen. Schijnbaar ben ik veel te slim daarvoor.
Maar op de gewone arbeidsmarkt ben ik weer veel te zwak. 1x een werk gedaan en ik kon niet mee, had geen werkinzicht blablabla. Met als gevolg je ontslag.
Nu ben ik al 15 maand werkloos en nog steeds geen job. doordat ik nog geen job heb raak ik in een depressie. Elke dag op de laptop ..... om 4-5 uur slapen s'morgens . om 12-13 uur opstaan..
Heel de dag niets doen en gek genoeg zegt mijn eigen vader er niets van... Enkel een ex stiefmoeder zit achter me...
Mijn echte moeder heeft mij verlaten toen ik 10 jaar was. Niet dood maar ergens in een dorp 10km verderop in café's te zuipen.
Nooit! :S)quote:Op dinsdag 9 april 2013 03:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar jij neemt jezelf toch ook wel eens 'te serieus'?
Jezelf leren kennen helpt. Observeren, dan registreren, zonder oordelen. En streef niet naar normaal, dat gaat je toch nooit lukken. Bovendien heeft iedereen een andere opvatting van normaal. Besef dat je altijd zoekt naar één juiste weg, en dat alle andere wegen ontelbaar zijn, dus de kans dat je juist zit is vrijwel nul. Lach eens om wat je fout doet, wees eens niet blij met succes. Experimenteer. Onderzoek. Speel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:54 schreef lateralize het volgende:
[..]
Vertel me maar hoeI'm at a loss
Ik heb gewoon echt het gevoel dat dit niet beter gaat worden... Daar word ik best verdrietig van want dat betekent dat ik nooit eens normaal zal kunnen converseren met mensen. Men zegt mij dat hoogstwaarschijnlijk die dingen vanzelf beter gaan juist op het moment dat ik tot zelfacceptatie kom, maar dat vind ik een moeilijke paradox om me overheen te zetten en vertrouwen in te hebben. Overigens blijft de vraag voor mij ook hoe ik oprechte zelfacceptatie bereik. Je kunt wel zeggen 'is goed, doe ik', maar daarmee doe je het nog niet.
Johh,quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:36 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Omdat niet iedereen plezier haalt uit exact hetzelfde. Daar komt nog eens bij dat je niet goed kunt inschatten vanuit de exterior of iemand happy is of niet. Als ik IETS heb geleerd uit mijn shitzooi met de borderliner is dat het wel. 1 op de 16 slikt anti depressiva in Nederland en 1 op de 20 in Nederland is depri. Dat is gruwelijk veel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:16 schreef Re het volgende:
kijk eens om je heen zou ik zeggen, waarom loopt niet iedereen rond als een ongeinspireerde depressieve nobody? Wat doen hun nou anders dan de zelfverzwolgen in de putzitters , waarom is het leven van iedereen in de wereld geen grote depressieve kankergezwel?
het leven is niet kut, jouw leven is kut
Sterkte Minthy!quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:52 schreef minthy het volgende:
Net terug van de huisarts, ik moet zsm naar een therapeut. Daar heb ik al bijna een jaar een verwijzing voor liggen, ik wilde het uitstellen tot na m'n opleiding.
Verder mag ik de komende weken niet in de buurt van m'n werk komen en moet ik leuke dingen gaan doen. Dat gaat nog een uitdaging worden, ik ben gewend aan werken/school/slapen. Triest, maar waar![]()
Morgen kan ik slaapmedicatie halen, fijn
Dat is eigenlijk de vraag die ik me stel, wat wil ik in het leven...quote:Op dinsdag 9 april 2013 03:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
First of all, wil ik zeggen success! Je geeft onderliggend aan dat je niet in depressie wil raken maar wat ik hier niet helemaal uit kan lezen is ... wat wil je dan wel? Wat wil je?
je bent niet de enige...quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de vraag die ik me stel, wat wil ik in het leven...
Waarom al een jaar een verwijzing voor een therapeut? Waarom zo lang mee lopen wachten?quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:52 schreef minthy het volgende:
Net terug van de huisarts, ik moet zsm naar een therapeut. Daar heb ik al bijna een jaar een verwijzing voor liggen, ik wilde het uitstellen tot na m'n opleiding.
Verder mag ik de komende weken niet in de buurt van m'n werk komen en moet ik leuke dingen gaan doen. Dat gaat nog een uitdaging worden, ik ben gewend aan werken/school/slapen. Triest, maar waar![]()
Morgen kan ik slaapmedicatie halen, fijn
Inderdaad. Dat is iets wat vandaag ook weer een 205120x in mn hoofd spookte. Veel mensen denken altijd iets zelf te willen, maar worden gewoon gebrainwashed door hetgeen wat ze op tv zien, wat Bieber draagt, wat Linda draagt of wat de ouderen op het nostalgie net zien. Voor ieder wat wils.quote:
Vroeger had ik wel een doel, maar dat is allemaal vergald door wat ik meegemaakt heb en hoe m'n leven is gaan lopen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is iets wat vandaag ook weer een 205120x in mn hoofd spookte. Veel mensen denken altijd iets zelf te willen, maar worden gewoon gebrainwashed door hetgeen wat ze op tv zien, wat Bieber draagt, wat Linda draagt of wat de ouderen op het nostalgie net zien. Voor ieder wat wils.
Dank jequote:Op dinsdag 9 april 2013 18:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sterkte Minthy!
Edit:Heb je zoiets als dit al eens eerder meegemaakt? Of is dit nieuw voor je?
En goed dat je gegaan bent voordat je helemaal instortte, want dat is niet leuk kan ik je vertellen.
Ik wilde een heel verhaal typen over drukte en chaos in m'n hoofd, maar dat kan een stuk korter; vluchtgedragquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom al een jaar een verwijzing voor een therapeut? Waarom zo lang mee lopen wachten?
Mja, kan ik me voorstellen. Ik zou daarin zelf echt knetter gek worden, maar heb gelukkig voldoende aan mijn therapie en slaappillen (tot dusverre).quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vroeger had ik wel een doel, maar dat is allemaal vergald door wat ik meegemaakt heb en hoe m'n leven is gaan lopen.
Nu zit ik al 10 jaar of zo in het hulpverleningscircuit en er lijkt maar geen end aan te komen. Niet dat er geen vooruitgang geboekt is, dat zeer zeker wel, maar op een gegeven moment wil een mens toch wel weer meer ofzo dan alleen maar patient nummertje 8476828 zijn
Maar waarom dan? Ik doe het zelf ook hoor, en herken me zelfs wel ietwat in je verhalenquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik wilde een heel verhaal typen over drukte en chaos in m'n hoofd, maar dat kan een stuk korter; vluchtgedrag
Tsja, zo was ik vroeger ookquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef minthy het volgende:
[..]
Dank je![]()
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik ben van het "niet lullen maar pellen"-type. Gewoon doorgaan, vooral blijven ademhalen en altijd tegen iedereen zeggen dat alles goed komt. Ook als iemand aan me vraagt hoe het gaat doe ik me beter voor. Ten eerste omdat ik geen aansteller wil zijn, ten tweede omdat ik altijd alles zelf op heb willen lossen.
Tot nu toe lukte dat aardig door de boel op te kroppen en m'n problemen te verdoezelen, maar gisteren viel ik door de mand.
Tja...ik denk dat ik te druk bezig was met mezelf om me druk te maken over de verloren tijd.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, kan ik me voorstellen. Ik zou daarin zelf echt knetter gek worden, maar heb gelukkig voldoende aan mijn therapie en slaappillen (tot dusverre).
Ik ben schijtsbenauwd voor morgen, we zullen zien.
Tja, misschien angst? Vrij veel ellende meegemaakt en nooit ergens hulp bij gevraagd of ergens over gepraat. Ik moest het zelf kunnen van mezelf.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Ik doe het zelf ook hoor, en herken me zelfs wel ietwat in je verhalen
Dank je wel, mop!quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tsja, zo was ik vroeger ook
Nogmaals heel veel sterkte gewenst, hopelijk kom je er weer snel bovenop!
Ik weet. Ik zal het niet doen, je kent mequote:Op dinsdag 9 april 2013 18:38 schreef Pino112 het volgende:
Sterkte Mint, en als er iets is wat je kwijt wilt weet je me te vinden![]()
Kan je haar niet blokkeren?quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Depressie & Angst ..
(ziet mail van ex binnenkomen ..)
Pffft .. en dat op de nacht voor ik vertrek. Ik krijg letterlijk angst wanneer ik haar naam uberhaupt in mn email inbox zie verschijnen.
Maar een email komt ook gewoon in de spamboxquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Kan je haar niet blokkeren?
Hier heb ik op die manier iemand zoveel mogelijk geblokkeerd. Telefoon, mail, social media
Als ik zoiets zou hebben, zou ik het mailadres laten vervallen en een nieuwe aanmakenquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar een email komt ook gewoon in de spambox
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |