Dat zegt m'n therapeut ook. Keihard je hoofd in het zand steken, de rest van de weken keihard feesten en keihard werken kan misschien voor de korte termijn werken.quote:Op maandag 8 april 2013 13:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat tegen die gevoelens vechten, uiteindelijk niet helpt.
Het kwam 2x zo hard terug.
Nope, ik geef het een aai, met een glimlach en een traan.quote:Op maandag 8 april 2013 13:43 schreef Comp_Lex het volgende:
Zijn jullie ook altijd bezig met "vechten" tegen negatieve gevoelens?
En werkt het?quote:Op maandag 8 april 2013 14:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Nope, ik geef het een aai, met een glimlach en een traan.
Ik heb het idee dat het bij Gray wel werkt, al ben ik ook wel benieuwd. De boekenkast zal wel vol staan met Eckhart Tolle, Alan Wats, etc.quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En werkt het?
Ik hou wel van aaien.
Ik denk dat aaien sowieso wel werkt, beetje jezelf kalmeren is het zegmaar.. Komt wel goed schatjequote:Op maandag 8 april 2013 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het bij Gray wel werkt, al ben ik ook wel benieuwd. De boekenkast zal wel vol staan met Eckhart Tolle, Alan Wats, etc.
Inclusief het mediteren en mindfulness oefeningen.
Ik moet zeggen dat ik het met name andersom zie. Thuis vind ik het enorm lastig.quote:Op maandag 8 april 2013 14:59 schreef lateralize het volgende:
De oplossing is ook vrij simpel geloof ik, alleen tegelijkertijd verdomd lastigIk zie het met vlagen, en eigenlijk vooral wanneer ik thuis ben en erover lees. In de real world is het een stuk pittiger je bewust te zijn van de dingen die je 'problemen' veroorzaken (of uberhaupt het bestaan van je problemen).
Voor mij wel.quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En werkt het?
Ik hou wel van aaien.
In m'n kast staan voornamelijk scheikunde en biologieboeken, Eckhart Tolle ben ik geen fan van, al kan ik 'm wel waarderen op z'n tijd, Alan Watts ben ik fan van, mediteren is niet nodig wanneer je 'out of your mind' bent.quote:Op maandag 8 april 2013 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het bij Gray wel werkt, al ben ik ook wel benieuwd. De boekenkast zal wel vol staan met Eckhart Tolle, Alan Wats, etc.
Inclusief het mediteren en mindfulness oefeningen.
Daar grapte ik niet lang geleden regelmatig mee!quote:Op maandag 8 april 2013 14:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat aaien sowieso wel werkt, beetje jezelf kalmeren is het zegmaar.. Komt wel goed schatje
Je negeert het niet maar je gaat er niet negatief in mee zegmaar.
Paradoxaal, hè? Ongrijpbaar. Als een veertje uit je kussen dat je uit de lucht wil grijpen. Net wanneer je denkt dat je het hebt, stroomt het met de lucht mee uit je handgreep.quote:Op maandag 8 april 2013 14:59 schreef lateralize het volgende:
De oplossing is ook vrij simpel geloof ik, alleen tegelijkertijd verdomd lastigIk zie het met vlagen, en eigenlijk vooral wanneer ik thuis ben en erover lees. In de real world is het een stuk pittiger je bewust te zijn van de dingen die je 'problemen' veroorzaken (of uberhaupt het bestaan van je problemen).
Iedereen is anders, dus voor iedereen werkt het anders.quote:Op maandag 8 april 2013 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het met name andersom zie. Thuis vind ik het enorm lastig.
In de real world komt het vanzelf (althans zo lijkt het) altijd wel weer boven.
Die Watts is ook wel een baas hoorquote:Op maandag 8 april 2013 15:13 schreef Gray het volgende:
[..]
In m'n kast staan voornamelijk scheikunde en biologieboeken, Eckhart Tolle ben ik geen fan van, al kan ik 'm wel waarderen op z'n tijd, Alan Watts ben ik fan van, mediteren is niet nodig wanneer je 'out of your mind' bent.
Mediteren zoals de meesten het kennen is weinig anders dan aandachtig zitten. De meeste van die bekende 'meesters' en 'goeroes' doen niet aan meditatie, want waarom zou je als je toch al in vrede leeft? Wat behaal je ermee?
Nee hoor, wat zij doen, en ik ook, is leven; jezelf beleven.
Maar dat gaat niet voor iedereen zo, helaas, maar begrijpelijk. Voor de een werkt een medicijn het beste, voor de ander therapie, anderen hebben niets nodig, en weer anderen kiezen voor een ander pad. Hoe dan ook, stop niet voordat je niet meer stoppen wil.
Vertel? Wat ben jij van plan?quote:Op maandag 8 april 2013 15:23 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Wellbutrin slaat aardig goed aan heb ik het idee.
Ben ondertussen ook begonnen met het plannen van 'mijn periode in het buitenland'. Hoop het financieel allemaal te kunnen regelen voor de deadline (midden juni).
Liften naar een lekker warm land, couchsurfen op de heenweg om vervolgens een tijd door te brengen op een boerderij. Hoelang? tot ik geen zin meer hebquote:Op maandag 8 april 2013 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vertel? Wat ben jij van plan?
Nee laat het over me heen komen, kan er toch niet veel aan veranderen op het moment dat het gebeurd. Vandaag heb ik bijvoorbeeld een klote dag en moet ik gewoon maar overleven door rustig door te ademen, morgen kan wel eens heel anders zijn. Wat ik wel doe de normale dingen en soms iets meer om mezelf een prikkel te geven.quote:Op maandag 8 april 2013 13:43 schreef Comp_Lex het volgende:
Zijn jullie ook altijd bezig met "vechten" tegen negatieve gevoelens?
Zal toch best wel lukken schat ik zo in. Ik weet wat je bedoeld met die prikkel die heb ik af en toe ook echt nodig om door een periode te komen en verder te komen.quote:Op maandag 8 april 2013 13:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vlieg komende woensdag naar Oost-Europa, ik blijf eerst voor 14 dagen. Heb een rits replies er uitgestuurd op couchsurfing en ben welkom vanaf woensdag bij een groepje dames studenten in een stad waar ik de taal niet spreek. Ik heb letterlijk het zelf vertrouwen van beneden vriespunt, geen energie en dan om weer bij wildvreemden te gaan logeren op de bank en direct woensdag avond op stap te gaan gaat wat worden.
Het is mijn enige methode helaas. Ik hoop echt dat het weer het vonkje in mijn motor gaat aanwakkeren. Ik leef nu gewoon erg morbide. Echt zo'n gevoel van, als het morgen de laatste dag is, is dat prima. Dat leeft heel raar.
Voor de rest heb ik ook echt nog geen idee wat ik er allemaal ga doen.
Dat zijn flinke plannen voor een zolderkamer-autistquote:Op maandag 8 april 2013 15:34 schreef zolderkamer-autist het volgende:
[..]
Liften naar een lekker warm land, couchsurfen op de heenweg om vervolgens een tijd door te brengen op een boerderij. Hoelang? tot ik geen zin meer hebhttp://en.wikipedia.org/wiki/WWOOF
Ben hier ondertussen wel een beetje klaar, afronding van opleiding, aflopen van huurcontract (niet te verlengen). Opnieuw settelen (werk/vervolgopleiding, woning) doe ik wel wanneer ik er weer kracht voor heb.
Zal wel een hoop spullen moeten verkopen
Heb je dan niet het idee dat die prikkel steeds groter moet worden? Ook wat betreft om 'over een dood punt' heen te komen? Zo ben ik van het VWO naar het buitenland verhuist om mn BSc te doen omdat ik het ook 'zat' was.quote:Op maandag 8 april 2013 15:40 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Zal toch best wel lukken schat ik zo in. Ik weet wat je bedoeld met die prikkel die heb ik af en toe ook echt nodig om door een periode te komen en verder te komen.
Wat hij zei is nog niet eens zó bijzonder (al had hij hele mooie verwoordingen), want allemaal geleend van oudere wijzen, maar wanneer hij spreekt lijkt het wel alsof hij zingt. Een hele relaxte zangvogel, als het ware.quote:Op maandag 8 april 2013 15:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die Watts is ook wel een baas hoorBen ik wel met je eens.
Je spreekt van die prikkel, maar is dat diep duiken niet vergelijkbaar?quote:Op maandag 8 april 2013 15:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb je dan niet het idee dat die prikkel steeds groter moet worden? Ook wat betreft om 'over een dood punt' heen te komen? Zo ben ik van het VWO naar het buitenland verhuist om mn BSc te doen omdat ik het ook 'zat' was.
Ja dat wel nu je het zegt, nooit eigenlijk op gelet. Bij mij moet het inderdaad verder, sneller, langer en "extremer" in mijn sitatuatie. Ik bedoel er niet mee bungyjumpen ofzo. Maar de opbrengst van die prikkel word ook beter op langer termijn. Ik knap eerder op van negatieve situaties of gedachtes, kan meer aan ect.,. Is een beetje warrig vandaag dus let niet op hoe ik dingen schrijf.quote:Op maandag 8 april 2013 15:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb je dan niet het idee dat die prikkel steeds groter moet worden? Ook wat betreft om 'over een dood punt' heen te komen? Zo ben ik van het VWO naar het buitenland verhuist om mn BSc te doen omdat ik het ook 'zat' was.
Mijn therapeut spreekt in wezen over een soort van vlucht gedrag. Een soort van 'chasing high'. Het lijkt alsof ik gewoon moeilijk ergens voldoening uit krijg en dat ik ook in weinig dingen een uitdaging zie.quote:Op maandag 8 april 2013 15:44 schreef Gray het volgende:
Je spreekt van die prikkel, maar is dat diep duiken niet vergelijkbaar?
Ik vind het wel een interessante stelling of die opbrengst op lange termijn ook beter zal worden wanneer de prikkel groter moet zijn. Ik merk wel dat steeds minder zaken mij nog minder plezier op leven.quote:Op maandag 8 april 2013 15:46 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Ja dat wel nu je het zegt, nooit eigenlijk op gelet. Bij mij moet het inderdaad verder, sneller, langer en "extremer" in mijn sitatuatie. Ik bedoel er niet mee bungyjumpen ofzo. Maar de opbrengst van die prikkel word ook beter op langer termijn. Ik knap eerder op van negatieve situaties of gedachtes, kan meer aan ect.,. Is een beetje warrig vandaag dus let niet op hoe ik dingen schrijf.
Cool, ik ga naar Portugal toe. Wat ga je doen in Slowakije?quote:Op maandag 8 april 2013 15:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zijn flinke plannen voor een zolderkamer-autist.
Toch top dat je het wil doen. Ik zit straks ergens in de bergen in Slowakije. Gewoon van die momenten dat je ergens weer in de bush bush zit. En ook geen idee waar ik daarna weer naar toe ga. Ik heb een ticket dat ik na 14 dagen terug kan, maar kan hem ook nog verzetten.
Ik moet echt in het diepe duiken anders schiet het niet op.
Rustig aanquote:Op maandag 8 april 2013 15:58 schreef minthy het volgende:
Ik ben na meerdere gesprekken naar huis gestuurd van m'n werk, ging niet goed. Burnout of overspannen. Nu naar de huisarts voor medicatie.
Alle grip kwijt, voelt klote voor een control freak...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |