abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124960513
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124960544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:40 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Is het niks of gaat het niet dan kom je gewoon terug.
Ik zit idd wel te denken aan zo'n el cheapo vliegveld waar ik ook relatief gemakkelijk voor een aantal tientjes bijv. naar scandinavie of rome kan. Mocht ik het echt niks vinden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_124960586
Schreef er nog als geintje onder: voor dit advies wil ik wel kaartje ontvangen _O-
pi_124960679
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:43 schreef davo1979 het volgende:
Schreef er nog als geintje onder: voor dit advies wil ik wel kaartje ontvangen _O-
Prima, stuur maar door :D ik ben wel in voor dat soort geintjes. ;)
pi_124960791
Ik zit er denk ik over na te denken om gewoon wat rare shit te doen. De hike van Morskie Oko bijv.
Echt zo'n gevoel van, gasten, wat zijn we nu weer aan het doen.
pi_124960889
Waar wil je trouwens naar toe gaan?
pi_124961093
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:50 schreef davo1979 het volgende:
Waar wil je trouwens naar toe gaan?
Not sure yet. Ik zit te denken aan Oost-Europa. Lekker goedkoop. Maar heb nog niks geboekt.
pi_124961097
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uitdiepen van pijn, dat is wel een interessante :).

Mja, ik heb ook van horen zeggen dat 'face your fears' en gewoon alle deuren open te trekken die pijn doen .. dat dat de beste en snelste methode is om hier over heen te komen.
Ja, we zijn geneigd nare situaties en gevoelens te ontvluchten, maar dat lukt simpelweg niet. Onverwerkte emoties en herinneringen blijven woekeren wanneer je ze niet onder de loep neemt. Dus mocht je nog eens zonder reden je verdrietig voelen, voel het dan maar eens heel goed. Laat het je helemaal vullen, houd het vast en laat het los. Zie het opwellen en weer afzwakken. Het komt en gaat.
pi_124965820
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, we zijn geneigd nare situaties en gevoelens te ontvluchten, maar dat lukt simpelweg niet. Onverwerkte emoties en herinneringen blijven woekeren wanneer je ze niet onder de loep neemt. Dus mocht je nog eens zonder reden je verdrietig voelen, voel het dan maar eens heel goed. Laat het je helemaal vullen, houd het vast en laat het los. Zie het opwellen en weer afzwakken. Het komt en gaat.
Naja ik probeer het wel weer even een keertje...
Maar jij bedoelt nu ''het goed voelen'' zonder dat je opgaat in bijbehorende gedachtes volgens mij?
Rustig aan.
pi_124966954
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Naja ik probeer het wel weer even een keertje...
Maar jij bedoelt nu ''het goed voelen'' zonder dat je opgaat in bijbehorende gedachtes volgens mij?
Niet per se goed voelen, maar gewoon overgeven aan wat is. Voel je je slecht, voel je dan slecht. Denk je iets goeds, denk dan iets goeds. Vaar mee met die flow die toch wel stroomt. Berust jezelf in dat alles komt en gaat, zij het goed, slecht of neutraal. :)

;)
pi_124967004
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Niet per se goed voelen, maar gewoon overgeven aan wat is. Voel je je slecht, voel je dan slecht. Denk je iets goeds, denk dan iets goeds. Vaar mee met die flow die toch wel stroomt. Berust jezelf in dat alles komt en gaat, zij het goed, slecht of neutraal. :)

[ afbeelding ]
;)
Ach maar dan kan ik wel heeeel erg negatief worden hoor.
Pijnscheuten in het hart zogezegd.
Rustig aan.
pi_124967024
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:50 schreef Gray het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
;)
Was jij niet die ene die dat filmpje liet zien over 'on suicide'? You are not your thoughts. Let it go .. let it succumb. Let it go...
pi_124967038
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

So what?
pi_124967092
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

So what?
Wat helpt het? Volgens mij word ik daar niet beter van.
Rustig aan.
pi_124967138
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat helpt het? Volgens mij word ik daar niet beter van.
Omdat je je niet 24 uur per dag klote kunt voelen. Soms is het beste om gewoon keihard klote te voelen en alle gevoelens te laten gaan.
pi_124967256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat je je niet 24 uur per dag klote kunt voelen. Soms is het beste om gewoon keihard klote te voelen en alle gevoelens te laten gaan.
Nee dat gaat dan ook wel weg na een uur ofzo..
Achja.
Rustig aan.
pi_124967272
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ah, maar geluk is niet je doel. Maak leven je doel en geluk komt op de proppen. Het enige dat je hoeft te doen is je ogen ervoor open houden. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Was jij niet die ene die dat filmpje liet zien over 'on suicide'? You are not your thoughts. Let it go .. let it succumb. Let it go...
Dat klinkt wel als iets dat ik zou posten, dus dat zou best kunnen. :)
pi_124967316
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat je je niet 24 uur per dag klote kunt voelen.
Oh jawel hoor, ik ben hard onderweg :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124967342
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Ah, maar geluk is niet je doel. Maak leven je doel en geluk komt op de proppen. Het enige dat je hoeft te doen is je ogen ervoor open houden. :)

[..]

Dat klinkt wel als iets dat ik zou posten, dus dat zou best kunnen. :)
Lastig om iets een doel te maken wat je heul niet leuk vindt he...
Rustig aan.
pi_124967378
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:58 schreef minthy het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, ik ben hard onderweg :+
Jij moet geknuffeld worden :(
Rustig aan.
pi_124967408
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jij moet geknuffeld worden :(
Ik duw juist iedereen weg, al laat niet iedereen dat toe |:( :')
Tante minthy!! O+
pi_124967514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:00 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik duw juist iedereen weg, al laat niet iedereen dat toe |:( :')
Waarom duw je iedereen weg dan?
pi_124967582
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Lastig om iets een doel te maken wat je heul niet leuk vindt he...
Vind je het leuker om in ongeluk te leven, of een deur te openen die naar buiten leidt?
pi_124967640
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom duw je iedereen weg dan?
Weinig behoefte om anderen lastig te vallen met mijn sores :+
Tante minthy!! O+
pi_124967858
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Vind je het leuker om in ongeluk te leven, of een deur te openen die naar buiten leidt?
Ik doe liever geen moeite voor ongeluk dan veel moeite voor ongeluk.

Ik heb de energie niet om die deur open te maken, en toen ik het wel had is het ook niet gelukt.
Rustig aan.
pi_124968439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik heb de energie niet om die deur open te maken, en toen ik het wel had is het ook niet gelukt.
Ik snap het niet : (
pi_124968531
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap het niet : (
Ik vind het niet fijn om in ongeluk te leven, maar ik doe liever niks terwijl ik in ongeluk leef dan dat ik steeds tegen mijn zin in dingen doe die nergens naar leiden.
Rustig aan.
pi_124968658
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind het niet fijn om in ongeluk te leven, maar ik doe liever niks terwijl ik in ongeluk leef dan dat ik steeds tegen mijn zin in dingen doe die nergens naar leiden.
Hmm. Ik herken het wel, maar ik weet van mezelf dat ik dan alleen maar ongelukkiger en ongelukkiger zal worden en alleen maar verder zal afzinken en maar verder en maar verder .. en dan kan ik eventueel iets doen waar ik spijt van heb.

Vandaar dat ik toch maar mn hele hebben en houwen naar buiten moet sleuren en maar ergens naar moet toe gaan. Het heeft geen zin, zo voelt het ook, maar wat ik nu doe, heeft ook geen zin. So whats the difference? Kan ik iig zeggen dat ik het nog probeerde!
pi_124968734
Tkost teveel energie dat het is het verschil.
Moet dat op een manier terug zien te krijgen zonder dat het enorm veel moeite kost.
Rustig aan.
pi_124968899
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:22 schreef kingtoppie het volgende:
Tkost teveel energie dat het is het verschil.
Moet dat op een manier terug zien te krijgen zonder dat het enorm veel moeite kost.
Ik meen het serieus dat ik dat een interessante stelling zou vinden, ware het niet, dat ik ook zelf geen energie voel. Toch doe ik dingen ..
pi_124969667
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En terecht. :Y Al zijn kleine investeringen soms nodig. ;)

quote:
Je gebruikt je energie nu om de deur dicht te houden, dus waarom niet anders? Wat verlies je er nou eigenlijk mee? Energie niet, want dat zit al nabij het nulpunt waarschijnlijk. Waarom niet kansen creëren om meer energie toe te laten? :)

Tenzij je simpelweg niet beter wil worden natuurlijk. Wat best begrijpelijk is trouwens. Want wanneer je eenmaal niet meer depressief bent, wat dan? Wat blijft over? Wat blijft over van jou?

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm. Ik herken het wel, maar ik weet van mezelf dat ik dan alleen maar ongelukkiger en ongelukkiger zal worden en alleen maar verder zal afzinken en maar verder en maar verder .. en dan kan ik eventueel iets doen waar ik spijt van heb.

Vandaar dat ik toch maar mn hele hebben en houwen naar buiten moet sleuren en maar ergens naar moet toe gaan. Het heeft geen zin, zo voelt het ook, maar wat ik nu doe, heeft ook geen zin. So whats the difference? Kan ik iig zeggen dat ik het nog probeerde!
Exact! Zo startte ik met therapie, waar ik kort daarna weer mee stopte, omdat ook dat voor mij geen zin had. En dus ging ik aan de slag met wat ik noem 'zelftherapie', maar misschien beter omschreven kan worden als mindfulness en zelf-observatie. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik meen het serieus dat ik dat een interessante stelling zou vinden, ware het niet, dat ik ook zelf geen energie voel. Toch doe ik dingen ..
Een wijs inzicht. Ook met niets doen doe je iets. Je bent dan actief niets aan het doen. Dus waarom niet actief iets doen? ;)
pi_124970051
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:39 schreef Gray het volgende:
Tenzij je simpelweg niet beter wil worden natuurlijk. Wat best begrijpelijk is trouwens. Want wanneer je eenmaal niet meer depressief bent, wat dan? Wat blijft over? Wat blijft over van jou?
Boodschap van dit verhaal is een beetje dat ik op een of andere manier... Dingen moet leuk gaan vinden.. Leven leuk vinden.. Dingen die ik doe leuk vinden.. Bezig zijn met dingen wat ik fijn vind...

Kijk dat wil ik allemaal wel graag bereiken maar die deur is mij te zwaar om open te maken.
Rustig aan.
pi_124970172
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:39 schreef Gray het volgende:

Een wijs inzicht. Ook met niets doen doe je iets. Je bent dan actief niets aan het doen. Dus waarom niet actief iets doen? ;)
Ik zie het alleen echt als puur een soort van self-preservation reactie van mijn eigen koppie. Soort van automatische reactie als je je gewoon kut voelt en je toch dingen gaat doen, zonder dat je het wilt, de drempel om het te doen enorm hoog is, je loopt te janken op het vliegveld waardoor je snel ff naar het toilet gaat om er toch maar door heen te knallen. En dan zit je plots, 750km verder, ergens anders, een film te kijken met een aantal anderen. Kon ik het maar mindfulness noemen.

Ik doe het niet bewust, dat is eigenlijk wat ik wil zeggen. Het is meer m'n soort van onderbewustzijn. Als ik niks doe, en dan ook echt niks doe, dan zink ik echt weg. Echt heel ver weg.
pi_124970250
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Boodschap van dit verhaal is een beetje dat ik op een of andere manier... Dingen moet leuk gaan vinden.. Leven leuk vinden.. Dingen die ik doe leuk vinden.. Bezig zijn met dingen wat ik fijn vind...

Kijk dat wil ik allemaal wel graag bereiken maar die deur is mij te zwaar om open te maken.
De laatste keer dat ik echt, echt wat leuks deed, is bijna 4 maand geleden, en dat bleek achteraf ook nog eens eenzijdig te zijn geweest. Als je in een depressie zit, en ook nog andere meuk er bij hebt, vindt je nu eenmaal dingen niet leuk. So be it.
pi_124970312
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik echt, echt wat leuks deed, is bijna 4 maand geleden, en dat bleek achteraf ook nog eens eenzijdig te zijn geweest. Als je in een depressie zit, en ook nog andere meuk er bij hebt, vindt je nu eenmaal dingen niet leuk. So be it.
Kvind het lastig om dat te koppelen aan mijn depressie...
Dat ik opeens wel die dingen leuk ga vinden als dat weg is...

Ach wat lul ik, vorig jaar ging het een periode goed.... Het kan maar het kost allemaal energie, en je hebt gewoon die energie nodig... Ik blijf me dus afvragen hoe ik daar weer aan ga komen.
Rustig aan.
pi_124970527
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hoeft helemaal niet. Leef en laat het op je afkomen. Goed of slecht, het komt vanzelf aanwaaien, en waait zo weer langs. Tenzij je het gaat vasthouden uiteraard. Dat kan, maar op een gegeven moment waai je toch om, je bent immers maar een mens die maar zoveel tillen kan.

quote:
Die deur heeft geen slot en waait regelmatig open. Je bent er ooit doorgestapt, in het domein van depressie, dus nu wacht je tot je er weer door mag stappen. Maar de enige die je tegenhoudt ben jij. De enige die erdoor kan stappen ben jij. En wanneer je er eenmaal door bent, zal die deur nog wel eens open waaien, maar waait die vanzelf weer dicht. Laat het lekker waaien, de wind hou je toch niet tegen. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zie het alleen echt als puur een soort van self-preservation reactie van mijn eigen koppie. Soort van automatische reactie als je je gewoon kut voelt en je toch dingen gaat doen, zonder dat je het wilt, de drempel om het te doen enorm hoog is, je loopt te janken op het vliegveld waardoor je snel ff naar het toilet gaat om er toch maar door heen te knallen. En dan zit je plots, 750km verder, ergens anders, een film te kijken met een aantal anderen. Kon ik het maar mindfulness noemen.

Ik doe het niet bewust, dat is eigenlijk wat ik wil zeggen. Het is meer m'n soort van onderbewustzijn. Als ik niks doe, en dan ook echt niks doe, dan zink ik echt weg. Echt heel ver weg.
Hm, ik zou zeggen dat het lijkt alsof je je gedachten even van het probleem afhaalt, maar het probleem laat zitten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat was voor mij een breekpunt; zelfs de leuke dingen in het leven gaven me geen plezier meer. Het kon dus niet aan de dingen liggen, die waren immers hetzelfde als altijd. Wat anders was, was ik. Mijn perspectief. Dát moest mee veranderen. En dus begon ik met lezen, denken, niet denken.

Totdat... het plots klikte.

Achteraf bleek dat het precies was wat ik nodig had om die klik te bereiken, van de depressie tot de confrontatie daarmee. :)
pi_124972552
Dat blijft lastig. Volgens mij komt alles in het leven neer op perspectief. Een verandering in perspectief kun je alleen vaak pas krijgen bij een bepaalde overtuiging, een oprecht geloof dat dingen anders moeten voor jou. De reden dat sommige mensen oprecht gelukkig kunnen zijn in een situatie waarin wij ons absoluut niet zouden willen vinden, ligt meestal in perspectief. Het is voor ons, en ik praat nu vooral uit eigen ervaring, alleen makkelijker om het te attribueren aan negatieve zaken zodat wij ons beter voelen over onszelf. Die ander is dan naïef, of een beetje simple-minded of zo. Er is in ieder geval iets mis met die ander waardoor diegene zo gelukkig is in de situatie waarin jij dat niet zou kunnen zijn. Jezelf daarmee kunnen en durven confronteren, zo eerlijk durven zijn, dat is de eerste stap. Een stap die veel mensen al nooit maken.
Overigens is het eigenlijk wellicht eerder de tweede stap. De eerste stap is de realisatie dat het wellicht niet aan de ander ligt. Dat is vervolgens een stap die volgens mij vroeg dan wel laat moet leiden tot verandering, simpelweg omdat je jezelf niet je hele leven voor kunt blijven houden dat alles oké is wanneer je ergens weet dat dat niet zo is. Er komt dan een breekpunt. Voor de een eerder dan voor de ander.
pi_124972867
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:38 schreef lateralize het volgende:
Dat blijft lastig. Volgens mij komt alles in het leven neer op perspectief. Een verandering in perspectief kun je alleen vaak pas krijgen bij een bepaalde overtuiging, een oprecht geloof dat dingen anders moeten voor jou. De reden dat sommige mensen oprecht gelukkig kunnen zijn in een situatie waarin wij ons absoluut niet zouden willen vinden, ligt meestal in perspectief. Het is voor ons, en ik praat nu vooral uit eigen ervaring, alleen makkelijker om het te attribueren aan negatieve zaken zodat wij ons beter voelen over onszelf. Die ander is dan naïef, of een beetje simple-minded of zo. Er is in ieder geval iets mis met die ander waardoor diegene zo gelukkig is in de situatie waarin jij dat niet zou kunnen zijn. Jezelf daarmee kunnen en durven confronteren, zo eerlijk durven zijn, dat is de eerste stap. Een stap die veel mensen al nooit maken.
Overigens is het eigenlijk wellicht eerder de tweede stap. De eerste stap is de realisatie dat het wellicht niet aan de ander ligt. Dat is vervolgens een stap die volgens mij vroeg dan wel laat moet leiden tot verandering, simpelweg omdat je jezelf niet je hele leven voor kunt blijven houden dat alles oké is wanneer je ergens weet dat dat niet zo is. Er komt dan een breekpunt. Voor de een eerder dan voor de ander.
Zie jij perspectief? Ik zie het absolouut niet. Ook niet voor de toekomst.
pi_124973009
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zie jij perspectief? Ik zie het absolouut niet. Ook niet voor de toekomst.
Ik zie geheel geen toekomst. Net als dat ik in het verleden niet dit heden zag. Ik zie wensen, aspiraties en ambities, maar slechts dat. Geen realiteit, want die is hier, nu. Hoe die dan ook moge zijn.
pi_124973100
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zie geheel geen toekomst. Net als dat ik in het verleden niet dit heden zag. Ik zie wensen, aspiraties en ambities, maar slechts dat. Geen realiteit, want die is hier, nu. Hoe die dan ook moge zijn.
Het probleem bij mij is, ik zag wel een toekomst. Dat bleek alleen een luchtbelletje te zijn die nu geknapt is. En de zeep is op als je mn punt begrijpt.
pi_124973233
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het probleem bij mij is, ik zag wel een toekomst. Dat bleek alleen een luchtbelletje te zijn die nu geknapt is. En de zeep is op als je mn punt begrijpt.
Wat overblijft is helder water.

En is het troebel water, reinig het dan. Kan je het niet reinigen? Laat het dan rusten; vuil zakt vanzelf naar de bodem, opdat het water verheldert.
  zondag 7 april 2013 @ 00:50:54 #42
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_124975329
Dat is op momenten ook het meest pijnlijke aan een depressie. Je kan zoveel hulp krijgen als je wilt, maar de enige die wat kan veranderen ben jijzelf. En het probleem is dat dat een onmogelijkheid lijkt.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zondag 7 april 2013 @ 00:55:46 #43
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_124975509
Het is belangrijk om één keer per week iets te doen wat jij leuk vindt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_124976089
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:50 schreef Senor__Chang het volgende:
Dat is op momenten ook het meest pijnlijke aan een depressie. Je kan zoveel hulp krijgen als je wilt, maar de enige die wat kan veranderen ben jijzelf. En het probleem is dat dat een onmogelijkheid lijkt.
En toch impliceert het tegelijkertijd dat je ziet wat wél mogelijk is. Je maakt immers een afweging voor je tot die conclusie komt. En daar is je kans.
  zondag 7 april 2013 @ 01:19:11 #45
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_124976366
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 01:10 schreef Gray het volgende:

[..]

En toch impliceert het tegelijkertijd dat je ziet wat wél mogelijk is. Je maakt immers een afweging voor je tot die conclusie komt. En daar is je kans.
Ja, dat klopt inderdaad ook. En mocht ik mijn gevoel even wegdenken, dan zou het moeten kunnen. Mijn gevoel is momenteel echter dominant en dat zorgt ervoor dat ik geen logische beslissingen kan maken. Logisch zou zijn om er vol voor te gaan, ik heb immers niks te verliezen toch? Ik voel me zo slecht nu, wat kan er in hemelsnaam verder mis gaan? Toch lukt het me niet, ik zit vast, het is wachten totdat het weer misgaat en ik lijk het al te hebben geaccepteerd. Heel frustrerend, want ik krijg zoveel hulp aangeboden.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_124978859
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:19 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ja, dat klopt inderdaad ook. En mocht ik mijn gevoel even wegdenken, dan zou het moeten kunnen. Mijn gevoel is momenteel echter dominant en dat zorgt ervoor dat ik geen logische beslissingen kan maken. Logisch zou zijn om er vol voor te gaan, ik heb immers niks te verliezen toch? Ik voel me zo slecht nu, wat kan er in hemelsnaam verder mis gaan? Toch lukt het me niet, ik zit vast, het is wachten totdat het weer misgaat en ik lijk het al te hebben geaccepteerd. Heel frustrerend, want ik krijg zoveel hulp aangeboden.
Ik denk dat je op een gegeven moment vanzelf die knoop gaat doorhakken. :) Dat moet ik zelf ook, ik bedoel, ik ben verdomme net weer wakker geworden omdat ik, as usual weer eens niet kan slapen als ik mn sleeping meds niet neem, en ik kan benzo's helaas niet elke dag nemen. :r
  zondag 7 april 2013 @ 04:38:46 #47
103397 minthy
Lief-ish
pi_124978885
Ja, die slaappil ben ik ook vergeten... Klaarwakker, dat wordt ergens in de middag wakker worden.
Gelukkig heb ik vrij :P
Tante minthy!! O+
pi_124978889
quote:
8s.gif Op zondag 7 april 2013 04:38 schreef minthy het volgende:
Ja, die slaappil ben ik ook vergeten... Klaarwakker, dat wordt ergens in de middag wakker worden.
Gelukkig heb ik vrij :P
Ik ben hem niet vergeten .. ik wou hem niet nemen want anders verneuk ik mijn slaap ritme helemaal. Fact of the matter is, being alone at night, blergh, dat is echt deadly for ur thoughts.

Het blijft maar malen .. en malen .. en malen. Sterf kut gedachtes :r
  zondag 7 april 2013 @ 04:53:51 #49
103397 minthy
Lief-ish
pi_124978898
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 04:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben hem niet vergeten .. ik wou hem niet nemen want anders verneuk ik mijn slaap ritme helemaal. Fact of the matter is, being alone at night, blergh, dat is echt deadly for ur thoughts.

Het blijft maar malen .. en malen .. en malen. Sterf kut gedachtes :r
Herkenbaar, al ben ik het inmiddels wel gewend om alleen te zijn ;)
Die gedachten blijven komen en m'n slaapritme is al compleet naar de galemiezen. Af en toe een halve pil erin doet wonderen hier...
Vanavond maar eens kijken, moet komende week bezopen veel werken, beetje ritme zou handig zijn :')

Ik doe nogmaals een poging, sterkte s_e :*
Tante minthy!! O+
pi_124978909
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 04:53 schreef minthy het volgende:

[..]

Herkenbaar, al ben ik het inmiddels wel gewend om alleen te zijn ;)
Die gedachten blijven komen en m'n slaapritme is al compleet naar de galemiezen. Af en toe een halve pil erin doet wonderen hier...
Vanavond maar eens kijken, moet komende week bezopen veel werken, beetje ritme zou handig zijn :')

Ik doe nogmaals een poging, sterkte s_e :*
Same, hopelijk kunnen we nu wel pitten :) :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')