wallnoise?quote:Op donderdag 4 april 2013 16:54 schreef M.Rayn het volgende:
Ik wil wel een opleiding in Tibetaans keelzingen of anders wil ook wel leren hoe je wallnoise maakt.
Klinkt mij in de oren als normale harsh noise maar kan aan mij liggenquote:
Zou goed kunnen, ik ken het onder Wall Noise.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klinkt mij in de oren als normale harsh noise maar kan aan mij liggenohja en crewbash
Met spekjes enzo.quote:
Nouja er zijn wel her en der wat bandjes die die achtergrond hebben... ze lopen er vaak niet mee te koop met die achtergrond. En heel slecht doen ze het ook niet allemaal.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het is handig voor het zakelijke plaatje van de popmuziek. Muzikaal heeft het naar mijn mening geen toegevoegde waarde.
Dat is de geldende norm in de popmuziek maar in de klassieke muziek zeker niet... moeten we popmuziek lager in status achten.. of zijn de classici overdreven bezig?quote:Op donderdag 4 april 2013 17:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Je bent goede muzikant of je bent het niet.
Heb je in mijn ogen geen opleiding voor nodig.
Nee, je hebt talent en of aanleg voor muziek, een goede muzikant word je pas door heel veel te oefenen.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Je bent goede muzikant of je bent het niet.
Heb je in mijn ogen geen opleiding voor nodig.
Dit!quote:Op donderdag 4 april 2013 17:03 schreef M.Rayn het volgende:
[..]
Nee, je hebt talent en of aanleg voor muziek, een goede muzikant word je pas door heel veel te oefenen.
Klopt maar niet op een school.. Al die DJ, rock- en metal opleidingen heb je toch niets aan... Je loopt zelfs het risico dat mensen allemaal volgens "de regeltjes" muziek gaan maken. Ik zie daar geen toegevoegde waarde in.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:03 schreef M.Rayn het volgende:
[..]
Nee, je hebt talent en of aanleg voor muziek, een goede muzikant word je pas door heel veel te oefenen.
Gewoon noise toch, wat is het verschil tussen noise en 'wall noise'quote:
De band van die coördinator klinkt ook vrij lamequote:Op donderdag 4 april 2013 17:01 schreef A-mineur het volgende:
Ik vind het overkill, en ik denk dat een waardig metalhead niet eens zo'n opleiding zou doen, het gaat tegen het hele principe in. Een algemene management opleiding in een metal jasje gegoten zeg maar. Dat klinkt vrij "poser-achtig" voor mij in de oren.
Allemaal lame popmetal bands.quote:Wie er voor de klas staan? Niet bepaald de minsten, onder andere Floor Jansen (voorheen After Forever, nu Nightwish), Stef Broks (Textures), Ruud Jolie (Within Temptation) en Van Stratum zelf (Stream of Passion) zullen de nobele kunst van metal komen onderwijzen in Eindhoven. Er is per jaar ruimte voor zo'n 35 studenten.
Textures valt er inderdaad wel wat buiten, maar WT, Nightwish, AF, Stream of Passion is allemaal dezelfde soort gothic achtige stijlquote:Op donderdag 4 april 2013 19:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Om textures, after forever en within temptation af te schrijven als lame popmetal is toch niet helemaal correct... vooral die eerste niet. Ik vind ze ook niet heel indrukwekkend maar ze hebben toch wel wat voor elkaar gekregen.
Ik ben ook bang dat dit soort opleidingen gemaakte ruigheid als resultaat hebben.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:15 schreef Hont1 het volgende:
[..]
Textures valt er inderdaad wel wat buiten, maar WT, Nightwish, AF, Stream of Passion is allemaal dezelfde soort gothic achtige stijl
Dat denk ik ook, en dat druist toch wel tegen het principe in van rebelleren en vooral je eigen ding doen. Dit is gewoon de masse volgen en hopen dat je door opleiding een vergelijkbaar iets kan doen als deze muzikanten. Natuurlijk zullen er goede bij zitten. Ik ken enkele managers en organisators en die zeggen dat het een drukke wereld is, maar absoluut geen rocket-science. Dus wat dat betreft heb ik ook twijfels bij de graad van deze opleiding aangezien je niet uren in de boeken ervoor hoeft.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat dit soort opleidingen gemaakte ruigheid als resultaat hebben.
Ja, je ziet het al aan de rockacademies. Ze leveren niet creatieve muzikanten op, zoals het conservatorium en de kunstacademie, maar sessiemuzikanten die vooral leren niet te veel buiten de lijntjes kleuren.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat dit soort opleidingen gemaakte ruigheid als resultaat hebben.
Dit. Al vind ik veel conservatorium zangers/zangeressen dat ook hebben hoor. Het klinkt perfect en gepolijst, alleen het gevoel mist vaak.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:02 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, je ziet het al aan de rockacademies. Ze leveren niet creatieve muzikanten op, zoals het conservatorium en de kunstacademie, maar sessiemuzikanten die vooral leren niet te veel buiten de lijntjes kleuren.
Ja, daar heb ik ook moeite mee. Het eindproduct is vaak nogal gepolijst, bij tijd en wijle op het zouteloze af.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:02 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, je ziet het al aan de rockacademies. Ze leveren niet creatieve muzikanten op, zoals het conservatorium en de kunstacademie, maar sessiemuzikanten die vooral leren niet te veel buiten de lijntjes kleuren.
Ja, en de verdere connecties. De toetsenist van het ene projectje speelt mee in het andere projectje en als de ene band even geen bassist heeft, omdat die een andere schnabbel heeft, dan komt er weer een ander uit het boekje.quote:Op vrijdag 5 april 2013 07:53 schreef female81 het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook moeite mee. Het eindproduct is vaak nogal gepolijst, bij tijd en wijle op het zouteloze af.
Maar zakelijk gezien heb je vast heel erg veel aan zo'n opleiding. Zowel wat betreft de kennis die je opdoet, als de contacten die stages en dergelijke je opleveren.
Nou is het dus wel zo dat de mainstream, dus ook in de metal, gepolijste muziek isquote:Op vrijdag 5 april 2013 07:53 schreef female81 het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook moeite mee. Het eindproduct is vaak nogal gepolijst, bij tijd en wijle op het zouteloze af.
Maar zakelijk gezien heb je vast heel erg veel aan zo'n opleiding. Zowel wat betreft de kennis die je opdoet, als de contacten die stages en dergelijke je opleveren.
Ik vind het wel lekker klinken, al is het alleen maar om de akkoorden. Ik moet ook maar eens aan de slag met keyboard. Ik speel zowat alles en heb ook vanalles (gitaar, bass, toetsen, drumkit, en nog wat losse vage instrumenten), alleen ik ben ik niet zo goed op allemaal. De muziek begrijp ik dan weer helemaal wel. Als ik een stukje tab/muziek speel moet ik kijken, gaat het fout veel foute noten, terwijl als ik in de studio sta (wij improviseren alleen maar) alles er vloeiend uitkomt op zowel bass en gitaar. Gewoon meer oefenen/spelen dan maarquote:Op vrijdag 5 april 2013 03:19 schreef Braddie het volgende:
Hier ben ik even aan het rotzooien rond dat Dish Of A Day.
Timing is niet strak(Verre van zelfs), was gewoon even uit het blote hoofd, en ik ben op sommige punten flink sloppy.
Zoals ik al aangaf ik speel net een klein jaar buiten C dus het rammelt hier en daar nog (maar ik wil ook geen wibi soerjadi worden of zo :") ) Het is meer voor de lol
(En let álsjeblieft niet op het deel vanaf 5:00Daar ging ik even wat dingen proberen die totaal buiten het nummer vielen
)
Ik improviseer er ook lustig op los, zelfs bij bestaande nummers verander ik soms akkoorden/melodielijnen/solos haha, moet kunnenquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:06 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker klinken, al is het alleen maar om de akkoorden. Ik moet ook maar eens aan de slag met keyboard. Ik speel zowat alles en heb ook vanalles (gitaar, bass, toetsen, drumkit, en nog wat losse vage instrumenten), alleen ik ben ik niet zo goed op allemaal. De muziek begrijp ik dan weer helemaal wel. Als ik een stukje tab/muziek speel moet ik kijken, gaat het fout veel foute noten, terwijl als ik in de studio sta (wij improviseren alleen maar) alles er vloeiend uitkomt op zowel bass en gitaar. Gewoon meer oefenen/spelen dan maar
Ik vind dan ook niet dat de komst van de popopleidingen (buiten die die de conservatoria al hadden) het muziek klimaat nou zoveel verbeterd heeft (vooral in het opzichte van de muziek, in de poppodia heb ik al wel wat leuke ontwikkelingen gezien)quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:19 schreef Farenji het volgende:
Een aantal conservatoria hebben al veel langer een pop-afdeling, oa in Rotterdam. Die omvat alle stijlen, van poppy dance tot death metal. Het grootste gedeelte van de mensen die daar vanaf komen rolt echter rechtstreeks de bijstand in of gaat iets anders doen. Slechts een heel klein aantal kan er daadwerkelijk een belegde boterham mee verdienen, en dat is meestal als sessiemuzikant of docent. Daar zijn niet veel banen te vinden. Als je de vijver nog kleiner maakt en je alleen richt op "heavy metal" dan wordt het carriereperspectief helemaal kansloos. De metalwereld is maar klein.
De poppodia die aan alle kanten aan het verdwijnen zijn? Die popopleidingen leiden alleen maar op voor de bijstand inderdaad. Ook op het technische vlak, dat is steeds meer DIY aan het worden, in een studio kom je ook niet meer aan de bak straks en in de podia is dat haast allemaal vrijwilligerswerk. Dus heb je eigenlijk een veredelde roadie-opleiding. Al die popopleidingen geven al die pubertjes allemaal leuke dromen die de meesten nooit kunnen verwerkelijken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind dan ook niet dat de komst van de popopleidingen (buiten die die de conservatoria al hadden) het muziek klimaat nou zoveel verbeterd heeft (vooral in het opzichte van de muziek, in de poppodia heb ik al wel wat leuke ontwikkelingen gezien)
Waarom eigenlijk? Het lijkt me een mooie hobby, een schitterende bijverdienste, en als je er je beroep van kunt maken is het helemaal fantastisch. Maar het hele idee dat je een ster moet worden of dat er een echte carriere in zou moeten zitten lijkt me een dusdanig verkeerd uitgangspunt dat het alleen maar matige muziek kan opleveren.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:02 schreef Farenji het volgende:
Popmuzikant is natuurlijk ook totaal geen beroep waar je een opleiding voor kan doen en dan kan gaan solliciteren ofzo. Het gaat om jarenlang keihard bikkelen voor minder dan een grijpstuiver, avond aan avond met je bandje in de bus naar de meest godvergeten plekken reizen om daar in gare kutzaaltjes voor anderhalve man een paardekop te spelen, en dan maar hopen dat je ooit opgemerkt wordt of een hit scoort.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:35 schreef -Peach het volgende:
Bij Summa/ROC is dat wel handig, kunnen ze bij de uiterlijke verzorgingsopleiding een cursus metalschminken opzetten![]()
Ben ik met je eens.quote:Op zondag 7 april 2013 19:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het ook een nutteloze opleiding. Moderne muziek laat zich niet in een aan te leren kunstje gieten. De benodige talent en creativiteit heb je of heb je niet.
Volgens mij levert dit alleen maar zouteloze, oninteressante artiesten op.
Weet je dat wel zeker? De meeste van die prog mannetjes uit de jaren 60/70 waren stevig opgeleid.quote:Op zondag 7 april 2013 19:29 schreef Braddie het volgende:
Nou, kijk even naar een Genesis/Yes/Queen
Geen muzikale opleidingen gedaan,
dat idee heb ik.. Van de Queen leden weet ik het (Heb veel interviews gelezen/gezien van Queen) Van Phil ook.. alleen de rest niet...quote:Op zondag 7 april 2013 19:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? De meeste van die prog mannetjes uit de jaren 60/70 waren stevig opgeleid.
Ok.. dat wist ik niet (Wist alleen van Phil dat hij alleen normaal les heeft gehad vroeger, en vanuit daar z`n stijl heeft ontwikkeld)quote:Op zondag 7 april 2013 19:43 schreef Gehenna het volgende:
Een aantal leden van Yes en Genesis waren sowieso klassiek opgeleid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |