WGR / Klacht, studievraag en contractvraag in 1 (VS)quote:Op donderdag 4 april 2013 13:57 schreef JoeyDB het volgende:
Als ze een goede reden hebben waarom je ontslagen bent heb je geen poot om op te staan.. anders moet je naar de geschillen commissie stappen
nee dat is niet zoquote:Op donderdag 4 april 2013 14:03 schreef padlarf het volgende:
In de VS hebben bazen een sterkere positie dan in NL (tenzij je bij een minority hoort uiteraard). Volgens mij ben je nu in overtreding met de voorwaarden van je visum en zal je inderdaad het land moeten verlaten, maar dat weet ik niet 100% zeker natuurlijk.
Ohquote:Op donderdag 4 april 2013 14:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
WGR / Klacht, studievraag en contractvraag in 1 (VS)
Het trollen is je toch niet bevallen?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:15 schreef spacechinees2 het volgende:
Ok, ben naar de VS geweest om een stage te lopen.
Volgens het contract 4 maanden en 32 uur per week.
Twee weken gewerkt, maar vandaag te horen gekregen dat ik toch niet geschikt ben omdat ik niet 14 uur per dag wil werken. Toen dit gevraagd werd, had ik zo'n face:en zei natuurlijk NOPPES.
Ik krijg ook niet betaald.
Ik zou daarom niet 'gemotiveerd' genoeg zijn, ook al stond in het contract 32 uur per week, ondertekend door het bedrijf, mij en een supervisor.
Maar het boeit mij verder ook niet, want wil er toch niet terug. Ze wilden duidelijk misbruik maken van mijn situatie.
Nu is mein frage:
Hoe kan ik dat bedrijf trollen / dwarszitten?
Stage is ten einde omdat ik niet gemotiveerd zijn, omdat ik niet 14 uur per dag wil werken.
+ 2 uur reizen. Dat zou betekenen 7 uur 's ochtends opstaan, 12 uur 's nachts thuis. ONBETAALD.
Whaha. Mogen ze zomaar een contract breken? Om wat voor reden dan ook? Zal vast wel mogen aangezien het gaat om 'MURICA! Zou wel leuk zijn als ik een schadevergoeding oid kan eisen.
Goeie username:post ratioquote:Op donderdag 4 april 2013 14:22 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
@reactie op post boven mij:
nou ik weet over stage-regelingen niks vanaf; maar ik doe sowieso geen vrijilligersbaantjes e.d. omdat gratis werk uitvoeren voor een ander en niet betaald krijgen is op zich al misbruik. Nee, dan maar uitkering trekken en zelf de rest misbruiken.
Geen dank.
dat zou een hoop verklarenquote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef bijdehand het volgende:
TS is ook een kloon van computerprobleem, dus iedereen weet dat dit karma is.
Oh. Tof.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef bijdehand het volgende:
Nee, dat je naam uitkeringstrekker is en je liever een uitkering krijgt dan gratis werkt.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:30 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
posten op een forum is toch geen werk?
Nu ik dit gelezen heb, ga naar de geschillencommisie, ze zijn nog is fout bezig ook omdat je nooit 14 uur achter elkaar mag werkenquote:Op donderdag 4 april 2013 14:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
dat zegt wel genoeg op zich.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef bijdehand het volgende:
Geschillencommissie. VS. Wat.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:31 schreef JoeyDB het volgende:
[..]
Nu ik dit gelezen heb, ga naar de geschillencommisie, ze zijn nog is fout bezig ook omdat je nooit 14 uur achter elkaar mag werken
14 uur per dagquote:Op donderdag 4 april 2013 14:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als dit waar is, zal er ook niet veel waar zijn van dit topic.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef bijdehand het volgende:
Als dit zo is dan ben ik er wel een beetje klaar mee. Je verpest het voor een ander dan aangezien ik niet bezig blijf met serieus reageren als er de heletijd getrolled wordt hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef bijdehand het volgende:
Ja, TS is een aantal keer geband (of hoe je dat ook schrijft) en mag nu verder trollen.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:44 schreef JoeyDB het volgende:
[..]
Als dit zo is dan ben ik er wel een beetje klaar mee. Je verpest het voor een ander dan aangezien ik niet bezig blijf met serieus reageren als er de heletijd getrolled wordt hoor.
Zet het dan onder ONZ of KLB dan kunnen we enigszinds ervanuit gaan dat het fake is
Leuke autocorrectie op je Smartphonequote:
Uhuh.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:50 schreef JoeyDB het volgende:
[..]
Leuke autocorrectie op je Smartphone
TS is dus ook ontslagen van FoK.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, TS is een aantal keer geband (of hoe je dat ook schrijft) en mag nu verder trollen.
Oke ik moet je toegeven deze is best goedquote:Op donderdag 4 april 2013 15:09 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
TS is dus ook ontslagen van FoK.
Leuk leven, waar TS ook gaat, wil men hem niet.
Link?quote:Op donderdag 4 april 2013 16:27 schreef bijdehand het volgende:
Wat interesseert het ons nou weer of je in de VS bent of niet? Jij bent in het verleden eens zo erg tegen mij tekeer gegaan dat ik je niet eens zou willen helpen al zou ik 't kunnen!
ik weet niet eens wie jij ben lolquote:Op donderdag 4 april 2013 16:27 schreef bijdehand het volgende:
Wat interesseert het ons nou weer of je in de VS bent of niet? Jij bent in het verleden eens zo erg tegen mij tekeer gegaan dat ik je niet eens zou willen helpen al zou ik 't kunnen!
ik respekteer altijd en overal iederene echt waarquote:Op donderdag 4 april 2013 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Je had zeker een grote bek tegen de baas?
Was ooit via DM/PMquote:
Ik moet oppassen voor jou? Je zit aan de andere kant van de oceaan, geen stage, helemaal niksquote:Op donderdag 4 april 2013 16:28 schreef spacechinees2 het volgende:
[..]
ik weet niet eens wie jij ben lol
maar goed dat jij mij herinnert
dan weet je dat je op moet passen voor mij
JIJ BEGRIJPT?!?! hihi nie bang zijn is garpje ik doe je geen pijn
met genoeg gelt op rekening van de bank om het lang genoeg uit te zingen en een goeie tijd te hebben hihihiquote:Op donderdag 4 april 2013 16:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik moet oppassen voor jou? Je zit aan de andere kant van de oceaan, geen stage, helemaal niksik moet oppassen dat ik niet te hard lach
wat bedoel je daar nou wwer meequote:Op donderdag 4 april 2013 16:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nu snap ik ineens waar al die onzin vandaan komt
En je liegt nooit. Nee, echt waar nie!!!!!11quote:Op donderdag 4 april 2013 16:28 schreef spacechinees2 het volgende:
[..]
ik respekteer altijd en overal iederene echt waar
nee ik lieg nooit hihihquote:Op donderdag 4 april 2013 16:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je liegt nooit. Nee, echt waar nie!!!!!11
Vroeg me al af waarom je 's ochtendsvroeg topics maaktquote:
Dit slaat dus nergens op. ik denk ik zeg het maar even.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
WTF? In Amerika is het standaard om 70 uur te werken en toch wonen die mensen allemaal (oke niet allemaal) in ghetto's?
lol jouw naamquote:Op donderdag 4 april 2013 17:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
WTF? In Amerika is het standaard om 70 uur te werken en toch wonen die mensen allemaal (oke niet allemaal) in ghetto's?
Klopt. 70 uur per werk door middel van 2 of 3 baantjes. De meeste werkgevers nemen nooit fulltimers in loondienst want dan moeten ze secundaire arbeidsvoorwaarden uitbetalen en dat willen ze niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
60 uur per week werken en dan ook nog een sociaal leven hebben lijkt me onmogelijk.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:47 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Klopt. 70 uur per werk door middel van 2 of 3 baantjes. De meeste werkgevers nemen nooit fulltimers in loondienst want dan moeten ze secundaire arbeidsvoorwaarden uitbetalen en dat willen ze niet.
Daarom bedenken ze een listige truc, ze stellen een werknemer maar net ietsje onder de wettelijke grens van fulltime (32 uur per week) te werk, bijv 30 uur per week, en daardoor komen ze onderuit.
2 werknemers die allebei 30 uur per wk draaien is beter (goedkoper) voor de werkgever dan 1tje die 60 uur draait (hij kost ook overuren waarvoor het minimum in de VS 1,5 maal normale uurloon bedraagt).
Voor de werknemer zelf echter is 30 uur per week onvoldoende om fatsoenlijk rond te komen. Dus hij werkt er maar een twee deeltijdse baan bij om aan de benodigde loon te komen. Maar hij krijgt geen overuren en ook geen secundaire voorwaarden.
Alleen is de hoigte van de maandloon dan wat respectabeler.
En de overheid scheelt het niks dat zoveel mensen zich plat werken. De overuren-regeling die werknemers moet beschermen geldt immers alleen voor 1 baan werknemers.
Achterlijk systeem aldaar.
Vroeger, toen de Amerikaanse economie zogenaamd 'sterk' was (ook een illusie) duurde de gemiddelde vakantietijd 2 weken per jaar.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:52 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
[..]
60 uur per week werken en dan ook nog een sociaal leven hebben lijkt me onmogelijk.
Ik hoorde laatst ook nog dat Amerikanen bijna geen vakantie hadden...
quote:Op donderdag 4 april 2013 17:52 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
[..]
60 uur per week werken en dan ook nog een sociaal leven hebben lijkt me onmogelijk.
Ik hoorde laatst ook nog dat Amerikanen bijna geen vakantie hadden...
Liever een foto van ts met zijn vingers in een amerikaans stopcontact, dood liggend op de grond met de woorden: ik ben een retard.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:52 schreef Zolder het volgende:
TS, graag een foto met een amerikaans stopcontact en op een briefje het woord Computerprobleempjen
Ken je hem dan?quote:Op donderdag 4 april 2013 19:01 schreef Maax het volgende:
Jij hebt geen probleem met je stage, je stage heeft een probleem met jou. En daar kan ik ze geen ongelijk in geven!
Zn taalvaardigheden doel ik niet eens op..dat boeit in deze niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:04 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Ken je hem dan?
Waarschijnlijk spreekt hij beter Engels dan Nederlands. Dat hoop ik tenminste.
Inderdaad! Ze zullen hem waarschijnlijk hebben gevraagd over te werken en met een dergelijke attitude weigeren = dag dag.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:05 schreef Maax het volgende:
[..]
Zn taalvaardigheden doel ik niet eens op..dat boeit in deze niet.
Zn hele attitude, dat is het probleem.
Voor hem 10 anderen.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:24 schreef Fokler het volgende:
[..]
Inderdaad! Ze zullen hem waarschijnlijk hebben gevraagd over te werken en met een dergelijke attitude weigeren = dag dag.
Ja ik wist al dat Nederlanders teringlui zijn vergeleken met de rest van Europa. Vind het dan toch knap dat wij met zo'n hoge belastingen toch meer welvaart hebben dan Polen ofzoquote:
Het kan ook betekenen dat Nederland veel meer part-time banen kent dan elders. En verder dat de Grieken zelfs met hun gewerkte-uren frauderenquote:Op donderdag 4 april 2013 21:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Ja ik wist al dat Nederlanders teringlui zijn vergeleken met de rest van Europa. Vind het dan toch knap dat wij met zo'n hoge belastingen toch meer welvaart hebben dan Polen ofzo
Tjaa je kunt je ook afvragen in hoeverre dat de waarheid is. Ik gok dat het om een eenmalige verzoek tot overwerken gaat.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:19 schreef Platina het volgende:
Ik vind zoals zovelen hier de TS ook een rare snuiter. Maar om nu te gaan doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iemand 14 uur per dag werkt gaat mij iets te ver, ook in de USA.
Dat onderzoek is allang onderuit gehaald.quote:
Huhu, maar daarom werkt de werkende Nederlander nog wel gemiddeld minder dan een werkende uit een ander landquote:Op donderdag 4 april 2013 22:53 schreef FF het volgende:
[..]
Dat onderzoek is allang onderuit gehaald.
Nederland heeft het hoogste aantal percentage werkenden en deeltijders.
Zoek maar eens verder naar reacties op jouw grafiek.
Minder qua tijd, maar niet minder qua werk.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, maar daarom werkt de werkende Nederlander nog wel gemiddeld minder dan een werkende uit een ander land
Nee, wel een stuk arbeidsproductieverquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:51 schreef FF het volgende:
[..]
Minder qua tijd, maar niet minder qua werk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |