Al contact met je stagebegeleider gehad hierover? Dat lijkt me het eerste.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:27 schreef spacechinees2 het volgende:
Ik heb zelf de reis betaald.
Tickets, hotel, 2200 euro voor de visa, huisvesting, vervoer, alles.
Bedrijf zelf heeft geen rooie cent betaald, dus het is overduidelijk dat ze misbruik willen maken van mijn situatie.
geloof mij, heb er echt geen moete meequote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Al contact met je stagebegeleider gehad hierover? Dat lijkt me het eerste.
Heb je een reisverzekering? Daar zit soms ook rechtsbijstand in het buitenland bij.
Voorlopig lekker ontspannen en genieten daar in 'merica.
Leuk tochquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:39 schreef spacechinees2 het volgende:
en kan hier toch 7 maanden blijven als ik wil, fftjes LA bezoeken denk ik dan of o als het niets word
Zit je op een J1-visum?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:39 schreef spacechinees2 het volgende:
en kan hier toch 7 maanden blijven als ik wil, fftjes LA bezoeken denk ik dan of o als het niets word
Dat dacht ik al..quote:
Hoe oneerlijk het ook is in deze situatie, op het moment dat je geen meer stage loopt heb je geen recht meer om op een J1 in het land te zijn. Dat is gericht op stage, niet op vakantie.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:25 schreef Luukiemaster het volgende:
Ik wilde alleen even zeggen dat ik het kut voor je vind en ik hoop dat je nog een toffe tijd heb!
Ook hoop ik dat bovenstaande niet voor toepassing is voor jou!
Niks natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:40 schreef karr-1 het volgende:
Wat heeft het voor zin om het bedrijf nog verder lastig te vallen? Wat ga je daarmee bereiken?
Precies, dat dacht ik ook. De Amerikaanse manier van werken is anders dan de Nederlandsequote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niks natuurlijk.
TS zijn Nederlandse 'ik doe precies wat er in een contract staat en niet meer' cultuur botst met de Amerikaanse 'werken is je leven' cultuur. Dat is niemands schuld. Dat heeft vooral te maken met het feit dat Nederlanders vaak door de film en tv-wereld denken dat de Amerikaanse cultuur hetzelfde is als de Nederlandse. Dat is niet zo.
Dit lijkt me een hele zinvolle tip, TS! Zou ik dus z.s.m. gaan doen. Afgelopen kerstvakantie in Amerika geweest en de immigration bestaat niet uit mietjes..... duss......quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Hoe oneerlijk het ook is in deze situatie, op het moment dat je geen meer stage loopt heb je geen recht meer om op een J1 in het land te zijn. Dat is gericht op stage, niet op vakantie.
Wat je wel kan proberen is jezelf alsnog onder het VisaWaiver programma te scharen. Dan zou je 90 dagen mogen verblijven. Dit moet je echter wel eerst regelen met Immigration, want anders overstay je je J1 visum en dat brengt je echt in problemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |