Al contact met je stagebegeleider gehad hierover? Dat lijkt me het eerste.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:27 schreef spacechinees2 het volgende:
Ik heb zelf de reis betaald.
Tickets, hotel, 2200 euro voor de visa, huisvesting, vervoer, alles.
Bedrijf zelf heeft geen rooie cent betaald, dus het is overduidelijk dat ze misbruik willen maken van mijn situatie.
geloof mij, heb er echt geen moete meequote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Al contact met je stagebegeleider gehad hierover? Dat lijkt me het eerste.
Heb je een reisverzekering? Daar zit soms ook rechtsbijstand in het buitenland bij.
Voorlopig lekker ontspannen en genieten daar in 'merica.
Leuk tochquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:39 schreef spacechinees2 het volgende:
en kan hier toch 7 maanden blijven als ik wil, fftjes LA bezoeken denk ik dan of o als het niets word
Zit je op een J1-visum?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:39 schreef spacechinees2 het volgende:
en kan hier toch 7 maanden blijven als ik wil, fftjes LA bezoeken denk ik dan of o als het niets word
Dat dacht ik al..quote:
Hoe oneerlijk het ook is in deze situatie, op het moment dat je geen meer stage loopt heb je geen recht meer om op een J1 in het land te zijn. Dat is gericht op stage, niet op vakantie.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:25 schreef Luukiemaster het volgende:
Ik wilde alleen even zeggen dat ik het kut voor je vind en ik hoop dat je nog een toffe tijd heb!
Ook hoop ik dat bovenstaande niet voor toepassing is voor jou!
Niks natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:40 schreef karr-1 het volgende:
Wat heeft het voor zin om het bedrijf nog verder lastig te vallen? Wat ga je daarmee bereiken?
Precies, dat dacht ik ook. De Amerikaanse manier van werken is anders dan de Nederlandsequote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niks natuurlijk.
TS zijn Nederlandse 'ik doe precies wat er in een contract staat en niet meer' cultuur botst met de Amerikaanse 'werken is je leven' cultuur. Dat is niemands schuld. Dat heeft vooral te maken met het feit dat Nederlanders vaak door de film en tv-wereld denken dat de Amerikaanse cultuur hetzelfde is als de Nederlandse. Dat is niet zo.
Dit lijkt me een hele zinvolle tip, TS! Zou ik dus z.s.m. gaan doen. Afgelopen kerstvakantie in Amerika geweest en de immigration bestaat niet uit mietjes..... duss......quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Hoe oneerlijk het ook is in deze situatie, op het moment dat je geen meer stage loopt heb je geen recht meer om op een J1 in het land te zijn. Dat is gericht op stage, niet op vakantie.
Wat je wel kan proberen is jezelf alsnog onder het VisaWaiver programma te scharen. Dan zou je 90 dagen mogen verblijven. Dit moet je echter wel eerst regelen met Immigration, want anders overstay je je J1 visum en dat brengt je echt in problemen.
Nee, ik voelde mij er ook niet welkom, dus zou sowieso niet terug willen bij dat bedrijf .quote:Op zondag 31 maart 2013 04:51 schreef DeParo het volgende:
Kan je niet proberen alsnog daar te werken voor die uren, het is misschien kut maar dan kan je wel blijven, beter iets dan niets in dit geval wellicht.
Wat voor stage is het eigenlijk?quote:Op zondag 31 maart 2013 05:03 schreef spacechinees2 het volgende:
[..]
Nee, ik voelde mij er ook niet welkom, dus zou sowieso niet terug willen bij dat bedrijf .
Had gewoon voor de caribbean moeten kiezen.
Marketing stage. Ik studeer international business.quote:Op zondag 31 maart 2013 05:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat voor stage is het eigenlijk?
Voor je studie wat studeer je?
In NY stage lopen en dan denken dat je werkelijk maar 32 uur hoeft te werkenquote:
Als ik dat zo lees zijn er in dit topic heel veel mensen die zo naïef zijn door te denken dat je de Nederlandse mentaliteit daar gewoon kan toepassen.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:57 schreef Leandra het volgende:
In NY stage lopen en dan denken dat je werkelijk maar 32 uur hoeft te werken
Als je niet zo oprecht naïef klonk zou het gewoon grappig zijn.
Het is bijna schattig om te lezen, maar je weet dat de Amerikaanse werkcultuur anders is dan de Nederlandse he? Je kunt er niet van uit gaan dat het daar net zo werkt als hier.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:46 schreef Snoepje5 het volgende:
[32 uur per week tekenen en het dubbele moeten werken is natuurlijk ronduit belachelijk.
Dat bedrijf moet er ook rekening mee houden dat een contract een contract is. 14 uur per dag is belachelijk.
Zou wat zijn als mijn werkgever zegt na een contract voor 6 maanden dat ik na 1 maand weg moet omdat ik ipv de getekende 40 uur toch maar eens 70uur had moeten werken.
Ik zou een advocaat nemen en ze in America aanklagen voor alle kosten die je gemaakt hebt incl proceskosten dus, als school hier niets aan doet. Want zij moeten dit ook niet mogen goedkeuren.
Het kan, maar dan ga je niet veel bereiken en zul je inderdaad, net als TS, snel weer op straat staan.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees zijn er in dit topic heel veel mensen die zo naïef zijn door te denken dat je de Nederlandse mentaliteit daar gewoon kan toepassen.
Tja, maar mag een amerikaan verwachten dat een Nederlandse student, die hier 4 maanden stage komt lopen, voor 0 euro ineens 100% meer gaat werken?quote:Op zondag 31 maart 2013 11:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is bijna schattig om te lezen, maar je weet dat de Amerikaanse werkcultuur anders is dan de Nederlandse he? Je kunt er niet van uit gaan dat het daar net zo werkt als hier.
Afhankelijk van welk bedrijf kan het zijn dat je OLH op je blote knieën mag danken dat je er alleen al mag zijn.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:11 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Tja, maar mag een amerikaan verwachten dat een Nederlandse student, die hier 4 maanden stage komt lopen, voor 0 euro ineens 100% meer gaat werken?
Dat lijkt mij toch nét iets over de top, ook al bevind student zich op ander grondgebied. Stagecontract is stagecontract.
Hoe graag ik er ook zou werken, als mij dit zou overkomen had ik ook geen ja gezegd tegen 100% extra werk en 0¤ uitbetaling. In een dergelijk geval moet die amerikaan ook rekening houden met de Nederlander die een andere cultuur kent.
Het is gewoon afpersing en misbruik maken van iemand.
Klopt. Maar lijkt me dat de student hier van te voren ook wel over ingelicht had moeten worden vanuit school. School heeft de meeste kennis en zij hadden dit dan vast wel kunnen inschatten als het een dergelijk interessant en groot bedrijf is geweest.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afhankelijk van welk bedrijf kan het zijn dat je OLH op je blote knieën mag danken dat je er alleen al mag zijn.
Ik zou 14 uur ook wat veel vinden, maar international business studeren en dan zo rigide en over het paard getild vasthouden aan de verwende Nederlandse mentaliteit? TS komt er wel...quote:Op zondag 31 maart 2013 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees zijn er in dit topic heel veel mensen die zo naïef zijn door te denken dat je de Nederlandse mentaliteit daar gewoon kan toepassen.
Hij doet International Business...quote:Op zondag 31 maart 2013 11:32 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Klopt. Maar lijkt me dat de student hier van te voren ook wel over ingelicht had moeten worden vanuit school. School heeft de meeste kennis en zij hadden dit dan vast wel kunnen inschatten als het een dergelijk interessant en groot bedrijf is geweest.
Vind het een beetje belachelijk dat om deze reden een student zijn stage wordt ontnomen omdat hij niet meer doet dan in het contract staat. En ook al is de Amerikaanse cultuur anders, lijkt me niet dat dit wettelijk zomaar mag om deze reden.
Ja dat mag men in Amerika verwachten. Als je besluit om daar stage te gaan lopen, neem ik toch aan dat je eerst onderzoekt hoe de zaken daar in zijn werk gaan en dan had je dit gewoon geweten. Ik heb destijds stage gelopen in Australie en wist precies van tevoren hoe het in elkaar zou zitten.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:11 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Tja, maar mag een amerikaan verwachten dat een Nederlandse student, die hier 4 maanden stage komt lopen, voor 0 euro ineens 100% meer gaat werken?
Dat lijkt mij toch nét iets over de top, ook al bevind student zich op ander grondgebied. Stagecontract is stagecontract.
Hoe graag ik er ook zou werken, als mij dit zou overkomen had ik ook geen ja gezegd tegen 100% extra werk en 0¤ uitbetaling. In een dergelijk geval moet die amerikaan ook rekening houden met de Nederlander die een andere cultuur kent.
Het is gewoon afpersing en misbruik maken van iemand.
Dus als je in Amerika gaat werken moet je eigenlijk rekening mee houden dat alle contracten die je tekent geen kloot voorstellen?quote:Op zondag 31 maart 2013 12:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja dat mag men in Amerika verwachten. Als je besluit om daar stage te gaan lopen, neem ik toch aan dat je eerst onderzoekt hoe de zaken daar in zijn werk gaan en dan had je dit gewoon geweten. Ik heb destijds stage gelopen in Australie en wist precies van tevoren hoe het in elkaar zou zitten.
Ja, je mag er rekening mee houden dat werken in Amerika een stuk belangrijker is dan in Nederland en dat op dat niveau een 9-5 baan niet bestaat. Ook niet als dat op papier staat. Voor jou 10 anderenquote:Op zondag 31 maart 2013 13:59 schreef Snoepje5 het volgende:
Dus als je in Amerika gaat werken moet je eigenlijk rekening mee houden dat alle contracten die je tekent geen kloot voorstellen?
Handig om te weten inderdaad, maar realistisch is het alles behalve als je in Nederland woont.
Ja dat moet je inderdaad. Alleen in Nederland zijn we zo rigide dat we niets meer doen dan wat er op papier staat en overal en altijd erop staan dat het tot op de letter word uitgevoerd zoals het er staat.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:59 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dus als je in Amerika gaat werken moet je eigenlijk rekening mee houden dat alle contracten die je tekent geen kloot voorstellen?
Handig om te weten inderdaad, maar realistisch is het alles behalve als je in Nederland woont.
Dat laatste voor door de week, sociaal leven is daar vooral in de weekenden en vakanties.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:17 schreef Snoepje5 het volgende:
Hebben ze daar nog wel een sociaal leven of leven ze voor hun werk..
Tsja, dan nog zie ik niet in waarom jij er met de pet naar kan gooien. Ik neem toch aan dat er besproken is wat de werktijden zijn enzo?quote:Op zondag 31 maart 2013 18:14 schreef spacechinees2 het volgende:
Ja maar dit was geen groot bedrijf, dit was juist een klein bedrijf dat opnieuw was begonnen.
Ook waren er 2 andere werknemers en die waren maar 3 uur per dag aanwezig en zij waren dan ook nog eens betaalde werknemers :S.
ja, zouden 32 a 40 uur zijn, maar hij wou er opeens 70 van makenquote:Op zondag 31 maart 2013 19:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja, dan nog zie ik niet in waarom jij er met de pet naar kan gooien. Ik neem toch aan dat er besproken is wat de werktijden zijn enzo?
Gezien de Amerikaanse werkmentaliteit niet eens zo heel raar. Contracturen zijn vaak een basis, de rest komt er bovenop.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:41 schreef spacechinees2 het volgende:
[..]
ja, zouden 32 a 40 uur zijn, maar hij wou er opeens 70 van maken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |