Dit slaat dus nergens op. ik denk ik zeg het maar even.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
WTF? In Amerika is het standaard om 70 uur te werken en toch wonen die mensen allemaal (oke niet allemaal) in ghetto's?
lol jouw naamquote:Op donderdag 4 april 2013 17:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
WTF? In Amerika is het standaard om 70 uur te werken en toch wonen die mensen allemaal (oke niet allemaal) in ghetto's?
Klopt. 70 uur per werk door middel van 2 of 3 baantjes. De meeste werkgevers nemen nooit fulltimers in loondienst want dan moeten ze secundaire arbeidsvoorwaarden uitbetalen en dat willen ze niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
60 uur per week werken en dan ook nog een sociaal leven hebben lijkt me onmogelijk.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:47 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Klopt. 70 uur per werk door middel van 2 of 3 baantjes. De meeste werkgevers nemen nooit fulltimers in loondienst want dan moeten ze secundaire arbeidsvoorwaarden uitbetalen en dat willen ze niet.
Daarom bedenken ze een listige truc, ze stellen een werknemer maar net ietsje onder de wettelijke grens van fulltime (32 uur per week) te werk, bijv 30 uur per week, en daardoor komen ze onderuit.
2 werknemers die allebei 30 uur per wk draaien is beter (goedkoper) voor de werkgever dan 1tje die 60 uur draait (hij kost ook overuren waarvoor het minimum in de VS 1,5 maal normale uurloon bedraagt).
Voor de werknemer zelf echter is 30 uur per week onvoldoende om fatsoenlijk rond te komen. Dus hij werkt er maar een twee deeltijdse baan bij om aan de benodigde loon te komen. Maar hij krijgt geen overuren en ook geen secundaire voorwaarden.
Alleen is de hoigte van de maandloon dan wat respectabeler.
En de overheid scheelt het niks dat zoveel mensen zich plat werken. De overuren-regeling die werknemers moet beschermen geldt immers alleen voor 1 baan werknemers.
Achterlijk systeem aldaar.
Vroeger, toen de Amerikaanse economie zogenaamd 'sterk' was (ook een illusie) duurde de gemiddelde vakantietijd 2 weken per jaar.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:52 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
[..]
60 uur per week werken en dan ook nog een sociaal leven hebben lijkt me onmogelijk.
Ik hoorde laatst ook nog dat Amerikanen bijna geen vakantie hadden...
quote:Op donderdag 4 april 2013 17:52 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
[..]
60 uur per week werken en dan ook nog een sociaal leven hebben lijkt me onmogelijk.
Ik hoorde laatst ook nog dat Amerikanen bijna geen vakantie hadden...
Liever een foto van ts met zijn vingers in een amerikaans stopcontact, dood liggend op de grond met de woorden: ik ben een retard.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:52 schreef Zolder het volgende:
TS, graag een foto met een amerikaans stopcontact en op een briefje het woord Computerprobleempjen
Ken je hem dan?quote:Op donderdag 4 april 2013 19:01 schreef Maax het volgende:
Jij hebt geen probleem met je stage, je stage heeft een probleem met jou. En daar kan ik ze geen ongelijk in geven!
Zn taalvaardigheden doel ik niet eens op..dat boeit in deze niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:04 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Ken je hem dan?
Waarschijnlijk spreekt hij beter Engels dan Nederlands. Dat hoop ik tenminste.
Inderdaad! Ze zullen hem waarschijnlijk hebben gevraagd over te werken en met een dergelijke attitude weigeren = dag dag.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:05 schreef Maax het volgende:
[..]
Zn taalvaardigheden doel ik niet eens op..dat boeit in deze niet.
Zn hele attitude, dat is het probleem.
Voor hem 10 anderen.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:24 schreef Fokler het volgende:
[..]
Inderdaad! Ze zullen hem waarschijnlijk hebben gevraagd over te werken en met een dergelijke attitude weigeren = dag dag.
Ja ik wist al dat Nederlanders teringlui zijn vergeleken met de rest van Europa. Vind het dan toch knap dat wij met zo'n hoge belastingen toch meer welvaart hebben dan Polen ofzoquote:
Het kan ook betekenen dat Nederland veel meer part-time banen kent dan elders. En verder dat de Grieken zelfs met hun gewerkte-uren frauderenquote:Op donderdag 4 april 2013 21:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Ja ik wist al dat Nederlanders teringlui zijn vergeleken met de rest van Europa. Vind het dan toch knap dat wij met zo'n hoge belastingen toch meer welvaart hebben dan Polen ofzo
Tjaa je kunt je ook afvragen in hoeverre dat de waarheid is. Ik gok dat het om een eenmalige verzoek tot overwerken gaat.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:19 schreef Platina het volgende:
Ik vind zoals zovelen hier de TS ook een rare snuiter. Maar om nu te gaan doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iemand 14 uur per dag werkt gaat mij iets te ver, ook in de USA.
Dat onderzoek is allang onderuit gehaald.quote:
Huhu, maar daarom werkt de werkende Nederlander nog wel gemiddeld minder dan een werkende uit een ander landquote:Op donderdag 4 april 2013 22:53 schreef FF het volgende:
[..]
Dat onderzoek is allang onderuit gehaald.
Nederland heeft het hoogste aantal percentage werkenden en deeltijders.
Zoek maar eens verder naar reacties op jouw grafiek.
Minder qua tijd, maar niet minder qua werk.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, maar daarom werkt de werkende Nederlander nog wel gemiddeld minder dan een werkende uit een ander land
Nee, wel een stuk arbeidsproductieverquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:51 schreef FF het volgende:
[..]
Minder qua tijd, maar niet minder qua werk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |