Er is nog niets definitief, dit zijn enkel voorstellen..quote:
Als het aan Weekers ligt, 40 jaar geleden met terugwerkende kracht...quote:
Weekers stuurt vanavond nog een brief met 7 opties naar de Tweede Kamer. Men moet vķķr 1 mei 1 van die opties gekozen hebben, anders is Weekers genoodzaakt om gewoon het regeerakkoord uit te voeren (lees: dan moeten oldtimers de volle mep wegenbelasting betalen).quote:Op maandag 15 april 2013 18:03 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Er is nog niets definitief, dit zijn enkel voorstellen..
Als er iets definitief is zal dit per 1-1-2014 van start gaan.
Het was net ook op de radio. Het kabinet wil de MRBvrijstelling afschaffen
Het regeeraccoord was toch opschalen naar 30jr, met behoud van opcenten voor diesel en LPG vanaf 25 jr?quote:Op maandag 15 april 2013 18:25 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Weekers stuurt vanavond nog een brief met 7 opties naar de Tweede Kamer. Men moet vķķr 1 mei 1 van die opties gekozen hebben, anders is Weekers genoodzaakt om gewoon het regeerakkoord uit te voeren (lees: dan moeten oldtimers de volle mep wegenbelasting betalen).
Weekers was zojuist op BNR om e.e.a. toe te lichten over het mislukte overleg en de nieuwe regeling. Voor de mensen die het gemist hebben:
- Weekers stuurt vanavond nog een brief naar de kamer met 7 opties
- vķķr 1 mei moet er een definitieve regeling bekend zijn
- wordt 1 mei niet gehaald, dan is Weekers genoodzaakt om het regeerakkoord uit te voeren (dus dan moeten oldtimers gewoon volle mep wegenbelasting betalen)
- Fehac & Co wilden geen kant op: die wilden perse de vrijstelling behouden, maar dan met nieuwe leeftijdsgrenzen (30 en 40 jaar). Weekers had diverse malen aangegeven dat dat niet past in het financieel plaatje, maar de lobbyisten bleven voet bij stuk houden en wilden niet over andere alternatieven praten.
Lijkt er dus op dat de Fehac & Co gewoon flink hebben zitten slapen en echt geen kant op wilden.
Dat is natuurlijk het verhaal van Weekers...quote:Op maandag 15 april 2013 18:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Lijkt er dus op dat de Fehac & Co gewoon flink hebben zitten slapen en echt geen kant op wilden.
Voor zover ik weet compleet afschaffen.quote:Op maandag 15 april 2013 18:30 schreef powerflux het volgende:
[..]
Het regeeraccoord was toch opschalen naar 30jr, met behoud van opcenten voor diesel en LPG vanaf 25 jr?
Natuurlijk leverd het wel geld op. Oldtimers worden vervangen door auto's waar je wel wegenbelasting over betaald. Of ze rijden door met hun oldtimer en betalen net als andere ook wegenbelasting. Van de onderdelen handel particulier wordt de overheid niks beter van.quote:Op maandag 15 april 2013 18:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het verhaal van Weekers...![]()
Maar Weekers rekent zich rijk terwijl ik denk dat het geen cent gaat opbrengen voor de staat. Hell, misschien lopen ze zelfs inkomsten mis. Want er zullen weinig mensen overblijven die zoveel geld in een hobby willen steken, zeker in deze tijd. Waar de hobbyist nog wel eens een ritje maakte en zo nog wat aan brandstofopbrengsten genereerde voor de staat zal dat in de toekomst een stuk minder worden. En de bijbehorende auto's gaan of naar de sloop of worden geschorst en staan ergens in een garage.
Nee, dat was van het vorige kabinet. Dit kabinet had in het regeerakkoord gewoon een simpele regel staan: "oldtimerregeling wordt afgeschaft ivm milieu". Meer niet.quote:Op maandag 15 april 2013 18:30 schreef powerflux het volgende:
[..]
Het regeeraccoord was toch opschalen naar 30jr, met behoud van opcenten voor diesel en LPG vanaf 25 jr?
Hoezo vervangen? Dat zal gaan gelden voor 10% van het oldtimerpark volgens de Fehac (auto's voor dagelijks gebruik) daar zal een vervanger voor komen, en het zal geen dikke dure bak worden als men nu al voor de centen zo'n auto rijdt. Voor de overige 90% zal het om een tweede, derde om mijn part vierde auto gaan. Daar zal een groot deel van met stille trom verdwijnen, dus helemaal geen inkomsten meer genereren voor de staat.quote:Op maandag 15 april 2013 18:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Natuurlijk leverd het wel geld op. Oldtimers worden vervangen door auto's waar je wel wegenbelasting over betaald. Of ze rijden door met hun oldtimer en betalen net als andere ook wegenbelasting. Van de onderdelen handel particulier wordt de overheid niks beter van.
Als je elke keer dat verhaal van de Fehac hoort, dan denk ik dat Weekers gelijk heeft. Laatst kwam die voorzitter van de Fehac bij BNR langs (paar weken terug) en had iedereen gehoopt dat hij met baanbrekend nieuws kwam. Niet dus: hij ging wéér hetzelfde verhaal houden als een paar maanden terug en wéér wat hij perse wilde. Beetje dom dus.quote:Op maandag 15 april 2013 18:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het verhaal van Weekers...![]()
Maar Weekers rekent zich rijk terwijl ik denk dat het geen cent gaat opbrengen voor de staat. Hell, misschien lopen ze zelfs inkomsten mis. Want er zullen weinig mensen overblijven die zoveel geld in een hobby willen steken, zeker in deze tijd. Waar de hobbyist nog wel eens een ritje maakte en zo nog wat aan brandstofopbrengsten genereerde voor de staat zal dat in de toekomst een stuk minder worden. En de bijbehorende auto's gaan of naar de sloop of worden geschorst en staan ergens in een garage.
crisisquote:Op maandag 15 april 2013 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet compleet afschaffen.
Ik geloof er niet in, het is niet zo dat alle oldtimers 1 op 1 vervangen moeten worden voor een "nieuwe" auto ivm dagelijks gebruik. Dat geldt voor een hele kleine groep.quote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Over die miljoenen die binnengehaald worden: de liefhebbers zullen hun auto gewoon houden. Maar de dieselaars zullen nu wel mķeten overstappen en dan stappen ze gewoon over naar iets wat belastingplichtig is (of iets wat aan de nieuwe regels voldoet, maar daarvoor is de spoeling wat dunner). Dus in die gevallen levert het de schatkist wel degelijk wat op.
16km bordje erop en je hoeft niet eens een rijbewijs te hebben.quote:Op maandag 15 april 2013 18:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als de nieuwe regels erdoor komen, koop ik een oude unimog, ben nu al aan het zoeken. Dit is een vrachtwagen en blijft dus wel MRB vrij, relatief licht en zuinig op diesel.
[ afbeelding ]
De gegevens van dat Fehac-rapport kloppen ook voor geen meter: ze zijn gebaseerd op aannames van slechts 1 persoon en op gegevens van 2007. Mag je raden wanneer die massale import van die diesels kwam.... Juist ja: ná 2007.quote:Op maandag 15 april 2013 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof er niet in, het is niet zo dat alle oldtimers 1 op 1 vervangen moeten worden voor een "nieuwe" auto ivm dagelijks gebruik. Dat geldt voor een hele kleine groep.
En ook bij de liefhebbers groeit het geld niet op de rug en zullen ze zich wel drie keer bedenken om het volle pond aan wegenbelasting te betalen voor pak hem beet 2000km per jaar.
We moeten ergens vanuit gaan. Feit blijft staan dat het overgrote deel van de oldtimers niet voor dagelijks gebruik gebruikt wordt.quote:Op maandag 15 april 2013 19:03 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
De gegevens van dat Fehac-rapport kloppen ook voor geen meter: ze zijn gebaseerd op aannames van slechts 1 persoon en op gegevens van 2007. Mag je raden wanneer die massale import van die diesels kwam.... Juist ja: ná 2007.![]()
Daarnaast heeft de Fehac ook aangegeven dat hun onderzoek en enquete gebaseerd is op hun achterban, en naar eigen zeggen vallen de dagelijkse oldtimer-rijders (en zeker de dieselaars) absoluut niet onder hun achterban. Wat dus betekent dat ook het Fehac-rapport echt totaal _niets_ waard is.
Ik heb het over de liefhebber die er een oldtimer bij heeft, naast zijn dagelijkse vervoermiddel en die die bak alleen bij mooi weer en club ritjes gebruikt, wat het overgrote deel van de oldtimerbezitters doet.quote:Mensen die 2000km/jaar rijden en een normale auto niet kunnen betalen moeten zich maar afvragen of ze überhaupt willen autorijden: het onderhoud voor een oldtimer is vaak al duurder dan de wegenbelasting, en daarbij: autorijden en autobezit is geen recht.
Dat feit is dus verre van zeker.quote:Op maandag 15 april 2013 19:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
We moeten ergens vanuit gaan. Feit blijft staan dat het overgrote deel van de oldtimers niet voor dagelijks gebruik gebruikt wordt.
[..]
Ik heb het over de liefhebber die er een oldtimer bij heeft, naast zijn dagelijkse vervoermiddel en die die bak alleen bij mooi weer en club ritjes gebruikt, wat het overgrote deel van de oldtimerbezitters doet.
En dat betekend wat voor een 33 jaar oude Mercedes diesel camper?quote:Op maandag 15 april 2013 19:12 schreef Bart-Willem het volgende:
Onder Campers & Recreatiewagens.
Voor degenen die het interview met Weekers terug willen luiseren: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20130415174655300
Oldtimerverzekering?quote:Op maandag 15 april 2013 19:13 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat feit is dus verre van zeker.En de liefhebber zal waarschijnlijk een wat mooiere oldtimer hebben die allrisk verzekerd is, dan is het kwarttarief van circa 125-130 Euro een schijntje.
Ja hier hetzelfde.quote:Op maandag 15 april 2013 17:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet de volle mep wegenbelasting betalen naast mijn andere auto, bekijk het maar mooi.
Als hij maar zwaarder dan 3500 kg is.quote:Op maandag 15 april 2013 19:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat mensen die betaalbaar willen rijden er voor gaan zorgen dat er een run komt op kleine vrachtwagens, of dat personenauto's verzwaard worden en zo op vrachtwagenkenteken gezet. Denk aan de oude defensie mercedessen met bak. Kun je van een bestaande personenwagen eigenlijk een vrachtwagen maken?
Maar ik ga die aannames niet als keiharde feiten onderbouwen bij een onderhandeling met een staatssecretaris, en dan ook nog eens voet bij stuk houden bij iets wat bij voorbaat al afgeschoten was.quote:Op maandag 15 april 2013 19:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oldtimerverzekering?
Maar ook van jouw kant een hoop aannames.
LOL!quote:Op maandag 15 april 2013 19:55 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Haalooo menier van rdw! Iek heb vrachtwaggen[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie het echt al helemaal voor mequote:Op maandag 15 april 2013 19:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat mensen die betaalbaar willen rijden er voor gaan zorgen dat er een run komt op kleine vrachtwagens, of dat personenauto's verzwaard worden en zo op vrachtwagenkenteken gezet. Denk aan de oude defensie mercedessen met bak. Kun je van een bestaande personenwagen eigenlijk een vrachtwagen maken?
Hier serieus op reagerenquote:Op maandag 15 april 2013 20:04 schreef r8v2 het volgende:
Ja, voor het halen van een vrachtwagenrijbewijs kun je aardig wat jaren wegenbelasting betalen.
Die arme unimogs kijken niet blijquote:Op maandag 15 april 2013 20:03 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik zie het echt al helemaal voor me![]()
Maar 1 van hen hoeft een vrachtwagenrijbewijs te halen en gaan met die banaan
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Net zo blij als ik nuquote:
Of een 'echte' kaart uitgegeven door de Belastingdienst waarin je je dagen bijhoudt en die ter controle weer naar de Inspecteur moet sturen.quote:Op maandag 15 april 2013 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet ik dan eerst op internet aangeven dat ik ga rijden, voordat ik met mn oldtimer de deur uit mag?
Jep, vergelijkbaar met het systeem van vroeger. Alleen vroeger kon je frauderen met zo'n strippenkaart. Nu niet meer gezien al die camera's langs hoofdwegen enzo.quote:Op maandag 15 april 2013 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet ik dan eerst op internet aangeven dat ik ga rijden, voordat ik met mn oldtimer de deur uit mag?
Sowieso het hele idee dat de overheid ook nog eens bepaald hoeveel dagen je in je eigen auto mag rijden vind ik enigszins ridicuul.quote:Op maandag 15 april 2013 20:38 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Jep, vergelijkbaar met het systeem van vroeger. Alleen vroeger kon je frauderen met zo'n strippenkaart. Nu niet meer gezien al die camera's langs hoofdwegen enzo.
Dagenkaart vind ik ook niet geweldig, dan liever kwartaalbelasting.
Op dit moment is er een storing van enkele dagen bij DigIDquote:Op maandag 15 april 2013 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet ik dan eerst op internet aangeven dat ik ga rijden, voordat ik met mn oldtimer de deur uit mag?
Het is inderdaad een beetje vreemd ja.quote:Op maandag 15 april 2013 20:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sowieso het hele idee dat de overheid ook nog eens bepaald hoeveel dagen je in je eigen auto mag rijden vind ik enigszins ridicuul.
Maar daarom lijkt mij zo'n 1/4 regeling ook veel beter dan een dagenregeling, jou niet?quote:Op maandag 15 april 2013 21:06 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het is inderdaad een beetje vreemd ja.Maar dan hebben ze een prima tegen-argument voor: "als je dat niet wil betaal je maar wegenbelasting!"
@ hierboven: de regeling gaat per 1-1-2014 in, dus dan weet je dat dat ook de peildatum zal zijn.
Gewoon een ordinaire belastingverhoging.quote:Op maandag 15 april 2013 21:11 schreef Sounddragon het volgende:
En weer een hobby en wat vrijheid naar de kleaute door onze fijne regering
Nee, het is imho het doelgericht naar de filistijnen helpen van de hobby van duizenden mensen, teneinde de staatskas te vullen, en dan ook nog onder de drogreden van 'het milieu'.quote:Op maandag 15 april 2013 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewoon een ordinaire belastingverhoging.
Niets meer, niets minder.
Toch?
Als ze echt doorgaan met mrb invoeren komt het wel zo over inderdaad. Terwijl die branche-organisatie voorstellen heel aardig waren. Het oprekken van de leeftijd per 1-1-2014.quote:Op maandag 15 april 2013 21:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, het is imho het doelgericht naar de filistijnen helpen van de hobby van duizenden mensen, teneinde de staatskas te vullen, en dan ook nog onder de drogreden van 'het milieu'.
Leeftijd optrekken is idd een goed middel om veel van die oude Benzen van de weg te krijgen, ik denk dat nu veel daily rijders hun verlies pakken en gewoon blijven rijden; de verzekering blijft onverminderd laag, en dat beetje wegenbelasting nemen ze dan op de koop toe.quote:Op maandag 15 april 2013 21:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als ze echt doorgaan met mrb invoeren komt het wel zo over inderdaad. Terwijl die branche-organisatie voorstellen heel aardig waren. Het oprekken van de leeftijd per 1-1-2014.
Daarom ben ik ook erg verbaasd dat oldtimermotoren buiten de heffing gelaten worden.quote:Op maandag 15 april 2013 21:38 schreef daNpy het volgende:
Beetje zonde om je hobbies op een dergelijke manier af te laten pakken SD.
Alhoewel ik het wel een beetje kan begrijpen, zo hard als de MRB voor de motor gestegen is de afgelopen 4 jaar is niet normaal
Vuile graaiers.
vrachtwagens dan, al die transportbedrijven gaan nu op zoek naar vrachtwagens die nét belastingvrij zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 21:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook erg verbaasd dat oldtimermotoren buiten de heffing gelaten worden.
Kwartaaltarief is prima en makkelijk in te voeren. Dagkaart = omslachtig en wellicht (extreem) duur om in te voeren en te handhaven. Gewoon de makkelijkste en eerlijkste manier doen, en da's dat kwartaaltarief. Het is nog lang niet zo eerlijk als wegenbelasting in de brandstofprijzen te verwerken, maar goed. Met een kwartaaltarief heb ik absoluut geen moeite, met een dagkaartsysteem wel.quote:Op maandag 15 april 2013 21:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar daarom lijkt mij zo'n 1/4 regeling ook veel beter dan een dagenregeling, jou niet?
En ik denk dat ie met peildatum bedoelde of dat de eerste tenaamstelling in NL telt of de eerste tenaamstelling in het algemeen.
Doe even geen slapende honden wakker makenquote:Op maandag 15 april 2013 21:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook erg verbaasd dat oldtimermotoren buiten de heffing gelaten worden.
Ja, en je dacht dat ze daar zelf nog niet opgekomen warenquote:Op maandag 15 april 2013 21:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Doe even geen slapende honden wakker maken
Inderdaad. Dat 1/4 tarief kan ik prima mee leven. Dagenkaart nietquote:Op maandag 15 april 2013 21:42 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Kwartaaltarief is prima en makkelijk in te voeren. Dagkaart = omslachtig en wellicht (extreem) duur om in te voeren en te handhaven. Gewoon de makkelijkste en eerlijkste manier doen, en da's dat kwartaaltarief. Het is nog lang niet zo eerlijk als wegenbelasting in de brandstofprijzen te verwerken, maar goed. Met een kwartaaltarief heb ik absoluut geen moeite, met een dagkaartsysteem wel.
Daarom. Maar het is ze dus ook niet om het milieu te doen. Het is gewoon, weer, het verkapt binnenslepen van meer geld. Want lasten verzwaren is natuurlijk altijd makkelijker dan wčrkelijk bezuinigen.quote:Op maandag 15 april 2013 21:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Leeftijd optrekken is idd een goed middel om veel van die oude Benzen van de weg te krijgen, ik denk dat nu veel daily rijders hun verlies pakken en gewoon blijven rijden; de verzekering blijft onverminderd laag, en dat beetje wegenbelasting nemen ze dan op de koop toe.
Ik ga maar eens rekenen of een gaye Starlet of Micra in de belasting niet goedkoper is als de Niksan te blijven rijden, en anders moet ik denk ik mijn motorpak maar eens aan de wilgen gaan hangen, want als ik voor een auto moet betalen, kan ik er maar beter ook in rijden. Nķg iets leuks (wat ook nog eens goed voor het milieu en de filedruk is) wat minder aantrekkelijk wordt.
Dat irriteert me nog het meeste inderdaad.quote:Op maandag 15 april 2013 21:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daarom. Maar het is ze dus ook niet om het milieu te doen. Het is gewoon, weer, het verkapt binnenslepen van meer geld. Want lasten verzwaren is natuurlijk altijd makkelijker dan wčrkelijk bezuinigen.
Dat vind ik soms ook lastig te begrijpen inderdaad. Nu is één van die momenten.quote:Op maandag 15 april 2013 21:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat irriteert me nog het meeste inderdaad.
Bezuinigen betekent minder uitgeven. Behalve voor de overheid, daar betekent het gewoon meer belasting heffen
Maar alle projectjes en subsidies gaan gewoon door.
Ik vind dit een lastige. Enerzijds twijfel ik aan het financiele nut ervan, en daarnaast denk ik dat het nog meer mensen een crisisgevoel geeft waardoor er minder uitgegeven gaat worden.quote:Op maandag 15 april 2013 21:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat vind ik soms ook lastig te begrijpen inderdaad. Nu is één van die momenten.
Geīmporteerde Benzen ondervang je al door de voorgestelde verhoging van de oldtimergrens. Die voor diesels zou dan naar 40 jaar gaan. Probleem opgelost. Laat dan de rest van de mensen gewoon met rust.quote:Op maandag 15 april 2013 21:58 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind dit een lastige. Enerzijds twijfel ik aan het financiele nut ervan, en daarnaast denk ik dat het nog meer mensen een crisisgevoel geeft waardoor er minder uitgegeven gaat worden.
Anderzijds zijn er ook wel veel mensen die een hartgrondige hekel aan geimporteerde benzen hebben. Die zullen dit gebaar juist weer weten te waarderen en zich er misschien aan optrekken onder het mom van 'er wordt eindelijk iets aan de crisis gedaan'.
Dus wat het netto-effect is.. moeilijk, moeilijk..
Tja, huid verkopen, beer geschoten, voordat..quote:Op maandag 15 april 2013 22:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Geīmporteerde Benzen ondervang je al door de voorgestelde verhoging van de oldtimergrens. Die voor diesels zou dan naar 40 jaar gaan. Probleem opgelost. Laat dan de rest van de mensen gewoon met rust.
Niet alleen de motor MRB inderdaad, maar ik heb de auto voor als de motor geen optie is, en vooral voor de winterdag als ik ver weg moet. De auto wordt in de praktijk nauwelijks gebruikt om veel km's mee te maken als ik het kan voorkomen; staat stil, kost weinig, en als ik dan toch mee rijd vind ik dat litertje extra niet zo'n probleem.quote:Op maandag 15 april 2013 21:38 schreef daNpy het volgende:
Beetje zonde om je hobbies op een dergelijke manier af te laten pakken SD.
Alhoewel ik het wel een beetje kan begrijpen, zo hard als de MRB voor de motor gestegen is de afgelopen 4 jaar is niet normaal
Vuile graaiers.
Precies wat ik bedoel; die 153 miljoen die ze ermee moeten vangen kunnen ze eeeaaasy de peasy ergens anders vandaan peuteren. Geef me de begroting maar effe, dan schrap ik denk ik moeiteloos het dubbele, en geen nederlander die daar de dupe van wordt, of het moet er eentje in het pluche zijn die zijn jaarlijkse 'zakenreis' naar Aruba zelf mag betalenquote:Op maandag 15 april 2013 21:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat irriteert me nog het meeste inderdaad.
Bezuinigen betekent minder uitgeven. Behalve voor de overheid, daar betekent het gewoon meer belasting heffen
Maar alle projectjes en subsidies gaan gewoon door.
koop een oldtimer motorquote:Op maandag 15 april 2013 22:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet alleen de motor MRB inderdaad, maar ik heb de auto voor als de motor geen optie is, en vooral voor de winterdag als ik ver weg moet. De auto wordt in de praktijk nauwelijks gebruikt om veel km's mee te maken als ik het kan voorkomen; staat stil, kost weinig, en als ik dan toch mee rijd vind ik dat litertje extra niet zo'n probleem.
Straks mag ik voor de Niksan gaan betalen, weliswaar 'maar' 25% van de normale MRB als ik het goed begrijp, maar voor dat geld heb ik een veel zuiniger Starletje voor de deur staan, heb ik alleen veel minder fun als ik eens met de auto weg moet. Enige voordeeltje blijft de goedkopere verzekering, maar ik heb een aardige no-claim, en dat Starletje kan wederom nooit veel kosten WA en met minimale kilometers.
En vwb dat afpikken van mijn 'hobby' het is gewoon een praktische kwestie, maar ik vind het natuurlijk ook leuk om een beetje iets aparts te rijden en een beetje te sleutelen zo nu en dan. En motorrijden vind ik ook helemaal geweldig, maar ik vind het gewoon zonde om een betaalde auto voor de deur te hebben staan die niks doet. Als ik ervoor moet betalen ga ik er ook in rijdenIk ga dan natuurlijk niet stoppen met motorrijden, maar het dagelijks pendelen op de brommer in weer en wind wordt dan een stuk minder aantrekkelijk, omdat de voordelen een beetje weg zijn.
[..]
Precies wat ik bedoel; die 153 miljoen die ze ermee moeten vangen kunnen ze eeeaaasy de peasy ergens anders vandaan peuteren. Geef me de begroting maar effe, dan schrap ik denk ik moeiteloos het dubbele, en geen nederlander die daar de dupe van wordt, of het moet er eentje in het pluche zijn die zijn jaarlijkse 'zakenreis' naar Aruba zelf mag betalen
Tja ik vind het gewoon een beetje een raar idee ook. Ik bedoel de opbrengt is sowieso erg laag in het licht van de totale begroting. Bezuinig gewoon eerst eens bij jezelf als overheid ipv altijd maar weer lasten te verzwaren.quote:Op maandag 15 april 2013 22:05 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Tja, huid verkopen, beer geschoten, voordat..
die hoek. Nu kan men niet meer terug.
Dat sowiesoquote:Op maandag 15 april 2013 22:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Tja ik vind het gewoon een beetje een raar idee ook. Ik bedoel de opbrengt is sowieso erg laag in het licht van de totale begroting. Bezuinig gewoon eerst eens bij jezelf als overheid ipv altijd maar weer lasten te verzwaren.
Nee, motoren hebben een minder lange levensduur als auto's, als dagelijks vervoer is dat geen goed plan.quote:
Heb je wel eens op een goede oude gereden? Met moderne banden? Het enige dat je naar mijn mening inboet is ABS, als je daar waarde aan hecht. Verder zijn die ouwetjes ook primakanttekening: sommige hebben een remmenupgrade nodig. Maar daar heb je het dan ook wel mee gehadquote:Op maandag 15 april 2013 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, motoren hebben een minder lange levensduur als auto's, als dagelijks vervoer is dat geen goed plan.
Uit wat voor geheim rapport komt die kennis van Weekers dan? Hij is ervan overtuigd dat hij 150 miljoen gaat ophalen en daar geloof ik geen snars van. Ik denk dat hij in zijn handen mag knijpen als hij uiteindelijk een kwart van dat bedrag ophaalt.quote:Op maandag 15 april 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Maar ik ga die aannames niet als keiharde feiten onderbouwen bij een onderhandeling met een staatssecretaris, en dan ook nog eens voet bij stuk houden bij iets wat bij voorbaat al afgeschoten was.
De dagelijkse rijder zal zijn bak over het algemeen standaard WA verzekerd hebben, die zitten ruim over de oldtimerverzekering kilometergrens heen. Nu is daar natuurlijk relatief eenvoudig mee te frauderen maar of men dat risico wil lopen vraag ik me af.quote:En een allrisk oldtimerverzekering kost je ook al gauw 150 tot 300 Euro per jaar, afhankelijk van de taxatiewaarde. WA is een stuk goedkoper, maar niet meer langer 67 Euro per jaar door de verhoging van de assurantiebelasting. Plus dat veel oldtimerverzekeraars al met een brandstoftoeslag werken omdat de veelrijders dwars door Aygootjes heen knalden (die brandstoftoeslag van een aantal grote verzekeraars bevestigt trouwens al dat het beeld van de Fehac gewoon niet klopt).
67? duur ik heb em al vanaf 20 euro per jaar per autoquote:Op maandag 15 april 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:
En een allrisk oldtimerverzekering kost je ook al gauw 150 tot 300 Euro per jaar, afhankelijk van de taxatiewaarde. WA is een stuk goedkoper, maar niet meer langer 67 Euro per jaar door de verhoging van de assurantiebelasting.
[..]
LOL!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |