abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 april 2013 @ 17:53:37 #151
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125317438
Per wanneer gaat dit in?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 15 april 2013 @ 18:03:10 #152
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125317755
quote:
15s.gif Op maandag 15 april 2013 17:53 schreef Prowl het volgende:
Per wanneer gaat dit in?
Er is nog niets definitief, dit zijn enkel voorstellen..
Als er iets definitief is zal dit per 1-1-2014 van start gaan.

Het was net ook op de radio. Het kabinet wil de MRBvrijstelling afschaffen -O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 15 april 2013 @ 18:05:53 #153
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125317830
Ach ja, kan ik nog een paar maanden genieten van diesel CX-je die over 3 weken 30 jaar word.....

Mag ik volgend jaar ook nog eens 3 maanden wegenbelasting gaan betalen voor n BX die dan pas 30 word :{
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 15 april 2013 @ 18:12:13 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125318042
quote:
15s.gif Op maandag 15 april 2013 17:53 schreef Prowl het volgende:
Per wanneer gaat dit in?
Als het aan Weekers ligt, 40 jaar geleden met terugwerkende kracht...

Weekers denkt wel een zak centen op te halen maar ik denk dat hij bedrogen uitkomt.
pi_125318139
onze camper is nu kwarttarief, als hij dan 30 wordt mag ik dan een kwart van een kwart gaan betalen? *O*

natuurlijk niet :'(
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125318513
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 18:03 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Er is nog niets definitief, dit zijn enkel voorstellen..
Als er iets definitief is zal dit per 1-1-2014 van start gaan.

Het was net ook op de radio. Het kabinet wil de MRBvrijstelling afschaffen -O-
Weekers stuurt vanavond nog een brief met 7 opties naar de Tweede Kamer. Men moet vķķr 1 mei 1 van die opties gekozen hebben, anders is Weekers genoodzaakt om gewoon het regeerakkoord uit te voeren (lees: dan moeten oldtimers de volle mep wegenbelasting betalen).

Weekers was zojuist op BNR om e.e.a. toe te lichten over het mislukte overleg en de nieuwe regeling. Voor de mensen die het gemist hebben:
- Weekers stuurt vanavond nog een brief naar de kamer met 7 opties
- vķķr 1 mei moet er een definitieve regeling bekend zijn
- wordt 1 mei niet gehaald, dan is Weekers genoodzaakt om het regeerakkoord uit te voeren (dus dan moeten oldtimers gewoon volle mep wegenbelasting betalen)
- Fehac & Co wilden geen kant op: die wilden perse de vrijstelling behouden, maar dan met nieuwe leeftijdsgrenzen (30 en 40 jaar). Weekers had diverse malen aangegeven dat dat niet past in het financieel plaatje, maar de lobbyisten bleven voet bij stuk houden en wilden niet over andere alternatieven praten. :{

Lijkt er dus op dat de Fehac & Co gewoon flink hebben zitten slapen en echt geen kant op wilden.
pi_125318667
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:25 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Weekers stuurt vanavond nog een brief met 7 opties naar de Tweede Kamer. Men moet vķķr 1 mei 1 van die opties gekozen hebben, anders is Weekers genoodzaakt om gewoon het regeerakkoord uit te voeren (lees: dan moeten oldtimers de volle mep wegenbelasting betalen).

Weekers was zojuist op BNR om e.e.a. toe te lichten over het mislukte overleg en de nieuwe regeling. Voor de mensen die het gemist hebben:
- Weekers stuurt vanavond nog een brief naar de kamer met 7 opties
- vķķr 1 mei moet er een definitieve regeling bekend zijn
- wordt 1 mei niet gehaald, dan is Weekers genoodzaakt om het regeerakkoord uit te voeren (dus dan moeten oldtimers gewoon volle mep wegenbelasting betalen)
- Fehac & Co wilden geen kant op: die wilden perse de vrijstelling behouden, maar dan met nieuwe leeftijdsgrenzen (30 en 40 jaar). Weekers had diverse malen aangegeven dat dat niet past in het financieel plaatje, maar de lobbyisten bleven voet bij stuk houden en wilden niet over andere alternatieven praten. :{

Lijkt er dus op dat de Fehac & Co gewoon flink hebben zitten slapen en echt geen kant op wilden.
Het regeeraccoord was toch opschalen naar 30jr, met behoud van opcenten voor diesel en LPG vanaf 25 jr?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 15 april 2013 @ 18:33:14 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125318784
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Lijkt er dus op dat de Fehac & Co gewoon flink hebben zitten slapen en echt geen kant op wilden.
Dat is natuurlijk het verhaal van Weekers... :')

Maar Weekers rekent zich rijk terwijl ik denk dat het geen cent gaat opbrengen voor de staat. Hell, misschien lopen ze zelfs inkomsten mis. Want er zullen weinig mensen overblijven die zoveel geld in een hobby willen steken, zeker in deze tijd. Waar de hobbyist nog wel eens een ritje maakte en zo nog wat aan brandstofopbrengsten genereerde voor de staat zal dat in de toekomst een stuk minder worden. En de bijbehorende auto's gaan of naar de sloop of worden geschorst en staan ergens in een garage.
  maandag 15 april 2013 @ 18:40:00 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125319122
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het verhaal van Weekers... :')

Maar Weekers rekent zich rijk terwijl ik denk dat het geen cent gaat opbrengen voor de staat. Hell, misschien lopen ze zelfs inkomsten mis. Want er zullen weinig mensen overblijven die zoveel geld in een hobby willen steken, zeker in deze tijd. Waar de hobbyist nog wel eens een ritje maakte en zo nog wat aan brandstofopbrengsten genereerde voor de staat zal dat in de toekomst een stuk minder worden. En de bijbehorende auto's gaan of naar de sloop of worden geschorst en staan ergens in een garage.
Natuurlijk leverd het wel geld op. Oldtimers worden vervangen door auto's waar je wel wegenbelasting over betaald. Of ze rijden door met hun oldtimer en betalen net als andere ook wegenbelasting. Van de onderdelen handel particulier wordt de overheid niks beter van.
pi_125319340
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:30 schreef powerflux het volgende:

[..]

Het regeeraccoord was toch opschalen naar 30jr, met behoud van opcenten voor diesel en LPG vanaf 25 jr?
Nee, dat was van het vorige kabinet. Dit kabinet had in het regeerakkoord gewoon een simpele regel staan: "oldtimerregeling wordt afgeschaft ivm milieu". Meer niet. ;)
  maandag 15 april 2013 @ 18:47:52 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125319434
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 18:41 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Natuurlijk leverd het wel geld op. Oldtimers worden vervangen door auto's waar je wel wegenbelasting over betaald. Of ze rijden door met hun oldtimer en betalen net als andere ook wegenbelasting. Van de onderdelen handel particulier wordt de overheid niks beter van.
Hoezo vervangen? Dat zal gaan gelden voor 10% van het oldtimerpark volgens de Fehac (auto's voor dagelijks gebruik) daar zal een vervanger voor komen, en het zal geen dikke dure bak worden als men nu al voor de centen zo'n auto rijdt. Voor de overige 90% zal het om een tweede, derde om mijn part vierde auto gaan. Daar zal een groot deel van met stille trom verdwijnen, dus helemaal geen inkomsten meer genereren voor de staat.
  maandag 15 april 2013 @ 18:50:22 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125319556
Mooi de Golf gaat dus direct weer van kenteken af zodra deze regeling actief wordt.
De DAF heeft er geen last van begrijp ik (wordt dit jaar 40).

Maar wat is dat voor gelul dat je een voertuig niet meer kan schorsen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125319609
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het verhaal van Weekers... :')

Maar Weekers rekent zich rijk terwijl ik denk dat het geen cent gaat opbrengen voor de staat. Hell, misschien lopen ze zelfs inkomsten mis. Want er zullen weinig mensen overblijven die zoveel geld in een hobby willen steken, zeker in deze tijd. Waar de hobbyist nog wel eens een ritje maakte en zo nog wat aan brandstofopbrengsten genereerde voor de staat zal dat in de toekomst een stuk minder worden. En de bijbehorende auto's gaan of naar de sloop of worden geschorst en staan ergens in een garage.
Als je elke keer dat verhaal van de Fehac hoort, dan denk ik dat Weekers gelijk heeft. Laatst kwam die voorzitter van de Fehac bij BNR langs (paar weken terug) en had iedereen gehoopt dat hij met baanbrekend nieuws kwam. Niet dus: hij ging wéér hetzelfde verhaal houden als een paar maanden terug en wéér wat hij perse wilde. Beetje dom dus. :X

Over die miljoenen die binnengehaald worden: de liefhebbers zullen hun auto gewoon houden. Maar de dieselaars zullen nu wel mķeten overstappen en dan stappen ze gewoon over naar iets wat belastingplichtig is (of iets wat aan de nieuwe regels voldoet, maar daarvoor is de spoeling wat dunner). Dus in die gevallen levert het de schatkist wel degelijk wat op. :)
pi_125319771
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voor zover ik weet compleet afschaffen.
crisis :%
dat is 3 stuks vol in de belasting..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 15 april 2013 @ 18:54:40 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125319783
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Bart-Willem het volgende:

Over die miljoenen die binnengehaald worden: de liefhebbers zullen hun auto gewoon houden. Maar de dieselaars zullen nu wel mķeten overstappen en dan stappen ze gewoon over naar iets wat belastingplichtig is (of iets wat aan de nieuwe regels voldoet, maar daarvoor is de spoeling wat dunner). Dus in die gevallen levert het de schatkist wel degelijk wat op. :)
Ik geloof er niet in, het is niet zo dat alle oldtimers 1 op 1 vervangen moeten worden voor een "nieuwe" auto ivm dagelijks gebruik. Dat geldt voor een hele kleine groep.

En ook bij de liefhebbers groeit het geld niet op de rug en zullen ze zich wel drie keer bedenken om het volle pond aan wegenbelasting te betalen voor pak hem beet 2000km per jaar.
  maandag 15 april 2013 @ 18:56:03 #167
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125319837
Als de nieuwe regels erdoor komen, koop ik een oude unimog, ben nu al aan het zoeken. Dit is een vrachtwagen en blijft dus wel MRB vrij, relatief licht en zuinig op diesel.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 15 april 2013 @ 18:56:49 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125319868
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als de nieuwe regels erdoor komen, koop ik een oude unimog, ben nu al aan het zoeken. Dit is een vrachtwagen en blijft dus wel MRB vrij, relatief licht en zuinig op diesel.

[ afbeelding ]
16km bordje erop en je hoeft niet eens een rijbewijs te hebben. >:)
pi_125320239
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geloof er niet in, het is niet zo dat alle oldtimers 1 op 1 vervangen moeten worden voor een "nieuwe" auto ivm dagelijks gebruik. Dat geldt voor een hele kleine groep.

En ook bij de liefhebbers groeit het geld niet op de rug en zullen ze zich wel drie keer bedenken om het volle pond aan wegenbelasting te betalen voor pak hem beet 2000km per jaar.
De gegevens van dat Fehac-rapport kloppen ook voor geen meter: ze zijn gebaseerd op aannames van slechts 1 persoon en op gegevens van 2007. Mag je raden wanneer die massale import van die diesels kwam.... Juist ja: ná 2007. :X

Daarnaast heeft de Fehac ook aangegeven dat hun onderzoek en enquete gebaseerd is op hun achterban, en naar eigen zeggen vallen de dagelijkse oldtimer-rijders (en zeker de dieselaars) absoluut niet onder hun achterban. Wat dus betekent dat ook het Fehac-rapport echt totaal _niets_ waard is.

Mensen die 2000km/jaar rijden en een normale auto niet kunnen betalen moeten zich maar afvragen of ze überhaupt willen autorijden: het onderhoud voor een oldtimer is vaak al duurder dan de wegenbelasting, en daarbij: autorijden en autobezit is geen recht.
  maandag 15 april 2013 @ 19:08:34 #170
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_125320504
Onder wat voor categorie vallen campers eigenlijk? :')
pi_125320691
Onder Campers & Recreatiewagens. :+

Voor degenen die het interview met Weekers terug willen luiseren: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20130415174655300
  maandag 15 april 2013 @ 19:12:33 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125320712
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:03 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

De gegevens van dat Fehac-rapport kloppen ook voor geen meter: ze zijn gebaseerd op aannames van slechts 1 persoon en op gegevens van 2007. Mag je raden wanneer die massale import van die diesels kwam.... Juist ja: ná 2007. :X

Daarnaast heeft de Fehac ook aangegeven dat hun onderzoek en enquete gebaseerd is op hun achterban, en naar eigen zeggen vallen de dagelijkse oldtimer-rijders (en zeker de dieselaars) absoluut niet onder hun achterban. Wat dus betekent dat ook het Fehac-rapport echt totaal _niets_ waard is.
We moeten ergens vanuit gaan. Feit blijft staan dat het overgrote deel van de oldtimers niet voor dagelijks gebruik gebruikt wordt.

quote:
Mensen die 2000km/jaar rijden en een normale auto niet kunnen betalen moeten zich maar afvragen of ze überhaupt willen autorijden: het onderhoud voor een oldtimer is vaak al duurder dan de wegenbelasting, en daarbij: autorijden en autobezit is geen recht.
Ik heb het over de liefhebber die er een oldtimer bij heeft, naast zijn dagelijkse vervoermiddel en die die bak alleen bij mooi weer en club ritjes gebruikt, wat het overgrote deel van de oldtimerbezitters doet.
  maandag 15 april 2013 @ 19:12:57 #173
347415 r8v2
Relbie.
pi_125320732
Eenieder die 5 jaar geleden had gezegd dat Volvo's van 15 jaar oud exporteren naar Zweden meer op ging brengen dan het importeren van belastingvrije had ik heel hard uitgelachen, nu wordt het keiharde realiteit :').
pi_125320794
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

We moeten ergens vanuit gaan. Feit blijft staan dat het overgrote deel van de oldtimers niet voor dagelijks gebruik gebruikt wordt.

[..]

Ik heb het over de liefhebber die er een oldtimer bij heeft, naast zijn dagelijkse vervoermiddel en die die bak alleen bij mooi weer en club ritjes gebruikt, wat het overgrote deel van de oldtimerbezitters doet.
Dat feit is dus verre van zeker. ;) En de liefhebber zal waarschijnlijk een wat mooiere oldtimer hebben die allrisk verzekerd is, dan is het kwarttarief van circa 125-130 Euro een schijntje. ;)
  maandag 15 april 2013 @ 19:21:41 #175
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_125321174
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:12 schreef Bart-Willem het volgende:
Onder Campers & Recreatiewagens. :+

Voor degenen die het interview met Weekers terug willen luiseren: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20130415174655300
En dat betekend wat voor een 33 jaar oude Mercedes diesel camper? :@
  maandag 15 april 2013 @ 19:44:17 #176
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125322168
ik denk dat mensen die betaalbaar willen rijden er voor gaan zorgen dat er een run komt op kleine vrachtwagens, of dat personenauto's verzwaard worden en zo op vrachtwagenkenteken gezet. Denk aan de oude defensie mercedessen met bak. Kun je van een bestaande personenwagen eigenlijk een vrachtwagen maken?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 15 april 2013 @ 19:44:17 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125322169
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:13 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat feit is dus verre van zeker. ;) En de liefhebber zal waarschijnlijk een wat mooiere oldtimer hebben die allrisk verzekerd is, dan is het kwarttarief van circa 125-130 Euro een schijntje. ;)
Oldtimerverzekering?

Maar ook van jouw kant een hoop aannames.
pi_125322203
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ga natuurlijk niet de volle mep wegenbelasting betalen naast mijn andere auto, bekijk het maar mooi.
Ja hier hetzelfde.
Ik denk dat ik 'm cadeau doe aan een vriend van me in Zweden.
Kan ik er mooi in de vakantie daar mee rijden, net zoals ik nu doe.
  maandag 15 april 2013 @ 19:46:12 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125322246
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat mensen die betaalbaar willen rijden er voor gaan zorgen dat er een run komt op kleine vrachtwagens, of dat personenauto's verzwaard worden en zo op vrachtwagenkenteken gezet. Denk aan de oude defensie mercedessen met bak. Kun je van een bestaande personenwagen eigenlijk een vrachtwagen maken?
Als hij maar zwaarder dan 3500 kg is.
  maandag 15 april 2013 @ 19:55:52 #180
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125322746
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als hij maar zwaarder dan 3500 kg is.
Haalooo menier van rdw! Iek heb vrachtwaggen :D

Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125322754
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oldtimerverzekering?

Maar ook van jouw kant een hoop aannames.
Maar ik ga die aannames niet als keiharde feiten onderbouwen bij een onderhandeling met een staatssecretaris, en dan ook nog eens voet bij stuk houden bij iets wat bij voorbaat al afgeschoten was. :+

En een allrisk oldtimerverzekering kost je ook al gauw 150 tot 300 Euro per jaar, afhankelijk van de taxatiewaarde. WA is een stuk goedkoper, maar niet meer langer 67 Euro per jaar door de verhoging van de assurantiebelasting. Plus dat veel oldtimerverzekeraars al met een brandstoftoeslag werken omdat de veelrijders dwars door Aygootjes heen knalden (die brandstoftoeslag van een aantal grote verzekeraars bevestigt trouwens al dat het beeld van de Fehac gewoon niet klopt).

quote:
10s.gif Op maandag 15 april 2013 19:55 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Haalooo menier van rdw! Iek heb vrachtwaggen :D[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
LOL! :D _O-
  maandag 15 april 2013 @ 20:03:37 #182
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125323198
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat mensen die betaalbaar willen rijden er voor gaan zorgen dat er een run komt op kleine vrachtwagens, of dat personenauto's verzwaard worden en zo op vrachtwagenkenteken gezet. Denk aan de oude defensie mercedessen met bak. Kun je van een bestaande personenwagen eigenlijk een vrachtwagen maken?
Ik zie het echt al helemaal voor me :') _O- Maar 1 van hen hoeft een vrachtwagenrijbewijs te halen en gaan met die banaan *O* _O-

Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 15 april 2013 @ 20:04:54 #183
347415 r8v2
Relbie.
pi_125323275
Ja, voor het halen van een vrachtwagenrijbewijs kun je aardig wat jaren wegenbelasting betalen :').
  maandag 15 april 2013 @ 20:11:56 #184
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125323678
quote:
4s.gif Op maandag 15 april 2013 20:04 schreef r8v2 het volgende:
Ja, voor het halen van een vrachtwagenrijbewijs kun je aardig wat jaren wegenbelasting betalen :').
Hier serieus op reageren :')

Bovendien zie je toch op de foto dat ze met 40? man kunnen profiteren van 1 vrachtwagenrijbewijs :{w
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125323869
quote:
10s.gif Op maandag 15 april 2013 20:03 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik zie het echt al helemaal voor me :') _O- Maar 1 van hen hoeft een vrachtwagenrijbewijs te halen en gaan met die banaan *O* _O-

[ afbeelding ]
Die arme unimogs kijken niet blij :')
  maandag 15 april 2013 @ 20:18:07 #186
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125324025
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:15 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Die arme unimogs kijken niet blij :')
Net zo blij als ik nu :') ;(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125324580
Ben benieuwd naar die brief van Weekers vanavond. Die dagenkaartregeling is wel echt een draak van een idee trouwens. :{
pi_125324672
Moet ik dan eerst op internet aangeven dat ik ga rijden, voordat ik met mn oldtimer de deur uit mag?
Facts don't care about your feelings
pi_125324988
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet ik dan eerst op internet aangeven dat ik ga rijden, voordat ik met mn oldtimer de deur uit mag?
Of een 'echte' kaart uitgegeven door de Belastingdienst waarin je je dagen bijhoudt en die ter controle weer naar de Inspecteur moet sturen.
pi_125325023
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet ik dan eerst op internet aangeven dat ik ga rijden, voordat ik met mn oldtimer de deur uit mag?
Jep, vergelijkbaar met het systeem van vroeger. Alleen vroeger kon je frauderen met zo'n strippenkaart. Nu niet meer gezien al die camera's langs hoofdwegen enzo. :+

Dagenkaart vind ik ook niet geweldig, dan liever kwartaalbelasting. :P
pi_125325372
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:38 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Jep, vergelijkbaar met het systeem van vroeger. Alleen vroeger kon je frauderen met zo'n strippenkaart. Nu niet meer gezien al die camera's langs hoofdwegen enzo. :+

Dagenkaart vind ik ook niet geweldig, dan liever kwartaalbelasting. :P
Sowieso het hele idee dat de overheid ook nog eens bepaald hoeveel dagen je in je eigen auto mag rijden vind ik enigszins ridicuul.
  maandag 15 april 2013 @ 20:49:23 #192
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125325684
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet ik dan eerst op internet aangeven dat ik ga rijden, voordat ik met mn oldtimer de deur uit mag?
Op dit moment is er een storing van enkele dagen bij DigID

U kunt helaas niet deelnemen aan de oldtimer rit dit weekend.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125325990
met LPG gaat sowieso gefraudeerd worden.
LPG van kenteken afhalen en gewoon laten zitten, bij de APK de tank eruithalen. wat leidingen weghalen en wat dekens/ductape over de restanten.

en hoe kunnen ze het schorsen nu afschaffen. wat een onzin.
als je een 10 jaren restauratieproject hebt betekend dat dat je ook 10 jaar wegenbelasting moet betalen? :|W
pi_125326361
Ben wel benieuwd naar twee zaken:

Wat de 7 alternatieven van Weekers zijn die naar de kamer worden gestuurd.
Wat de peildatum wordt voor 30 en 40 jaar oude auto's.
pi_125326867
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:44 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Sowieso het hele idee dat de overheid ook nog eens bepaald hoeveel dagen je in je eigen auto mag rijden vind ik enigszins ridicuul.
Het is inderdaad een beetje vreemd ja. :P Maar dan hebben ze een prima tegen-argument voor: "als je dat niet wil betaal je maar wegenbelasting!" :')

@ hierboven: de regeling gaat per 1-1-2014 in, dus dan weet je dat dat ook de peildatum zal zijn. ;)
  maandag 15 april 2013 @ 21:09:45 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125327042
Dan kan ik de Kerstvakantie mn kentekens mooi inleveren :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 15 april 2013 @ 21:11:34 #197
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125327139
En weer een hobby en wat vrijheid naar de kleaute door onze fijne regering ^O^

En dat allemaal omdat ze zo nodig in onze zakken moeten graaien, terwijl ze dat ook ergens anders vandaan kunnen halen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125327213
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:06 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Het is inderdaad een beetje vreemd ja. :P Maar dan hebben ze een prima tegen-argument voor: "als je dat niet wil betaal je maar wegenbelasting!" :')

@ hierboven: de regeling gaat per 1-1-2014 in, dus dan weet je dat dat ook de peildatum zal zijn. ;)
Maar daarom lijkt mij zo'n 1/4 regeling ook veel beter dan een dagenregeling, jou niet? :P

En ik denk dat ie met peildatum bedoelde of dat de eerste tenaamstelling in NL telt of de eerste tenaamstelling in het algemeen.
  maandag 15 april 2013 @ 21:13:48 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125327258
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2013 21:11 schreef Sounddragon het volgende:
En weer een hobby en wat vrijheid naar de kleaute door onze fijne regering ^O^
Gewoon een ordinaire belastingverhoging.
Niets meer, niets minder.
Toch?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 15 april 2013 @ 21:15:26 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125327341
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 21:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Gewoon een ordinaire belastingverhoging.
Niets meer, niets minder.
Toch?
Nee, het is imho het doelgericht naar de filistijnen helpen van de hobby van duizenden mensen, teneinde de staatskas te vullen, en dan ook nog onder de drogreden van 'het milieu'. :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125327560
Precies, alsof oldtimer rijden winstgevend is ofzo kom op zeg. Ja die mercedes diesels hebben het voor ons verkloot, maar kan me toch niet voorstellen dat het er zoveel zijn? Met z'n allen over heel NL dan maar die 190d's in de fik steken en vragen om een nieuwe inventarisatie...
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 april 2013 @ 21:20:08 #202
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125327682
Alsof LPG Volvo's gereden worden door liefhebbers :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125327850
Moet wel, want het zijn echt graflelijke auto's :')
Facts don't care about your feelings
pi_125328397
quote:
13s.gif Op maandag 15 april 2013 21:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, het is imho het doelgericht naar de filistijnen helpen van de hobby van duizenden mensen, teneinde de staatskas te vullen, en dan ook nog onder de drogreden van 'het milieu'. :r
Als ze echt doorgaan met mrb invoeren komt het wel zo over inderdaad. Terwijl die branche-organisatie voorstellen heel aardig waren. Het oprekken van de leeftijd per 1-1-2014.
  maandag 15 april 2013 @ 21:36:39 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125328842
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:29 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Als ze echt doorgaan met mrb invoeren komt het wel zo over inderdaad. Terwijl die branche-organisatie voorstellen heel aardig waren. Het oprekken van de leeftijd per 1-1-2014.
Leeftijd optrekken is idd een goed middel om veel van die oude Benzen van de weg te krijgen, ik denk dat nu veel daily rijders hun verlies pakken en gewoon blijven rijden; de verzekering blijft onverminderd laag, en dat beetje wegenbelasting nemen ze dan op de koop toe.

Ik ga maar eens rekenen of een gaye Starlet of Micra in de belasting niet goedkoper is als de Niksan te blijven rijden, en anders moet ik denk ik mijn motorpak maar eens aan de wilgen gaan hangen, want als ik voor een auto moet betalen, kan ik er maar beter ook in rijden. Nķg iets leuks (wat ook nog eens goed voor het milieu en de filedruk is) wat minder aantrekkelijk wordt. :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 15 april 2013 @ 21:38:34 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125328966
Beetje zonde om je hobbies op een dergelijke manier af te laten pakken SD.

Alhoewel ik het wel een beetje kan begrijpen, zo hard als de MRB voor de motor gestegen is de afgelopen 4 jaar is niet normaal :r
Vuile graaiers.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125329173
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:38 schreef daNpy het volgende:
Beetje zonde om je hobbies op een dergelijke manier af te laten pakken SD.

Alhoewel ik het wel een beetje kan begrijpen, zo hard als de MRB voor de motor gestegen is de afgelopen 4 jaar is niet normaal :r
Vuile graaiers.
Daarom ben ik ook erg verbaasd dat oldtimermotoren buiten de heffing gelaten worden.
pi_125329229
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook erg verbaasd dat oldtimermotoren buiten de heffing gelaten worden.
vrachtwagens dan, al die transportbedrijven gaan nu op zoek naar vrachtwagens die nét belastingvrij zijn.
klootzakken :r
pi_125329230
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar daarom lijkt mij zo'n 1/4 regeling ook veel beter dan een dagenregeling, jou niet? :P

En ik denk dat ie met peildatum bedoelde of dat de eerste tenaamstelling in NL telt of de eerste tenaamstelling in het algemeen.
Kwartaaltarief is prima en makkelijk in te voeren. Dagkaart = omslachtig en wellicht (extreem) duur om in te voeren en te handhaven. Gewoon de makkelijkste en eerlijkste manier doen, en da's dat kwartaaltarief. Het is nog lang niet zo eerlijk als wegenbelasting in de brandstofprijzen te verwerken, maar goed. Met een kwartaaltarief heb ik absoluut geen moeite, met een dagkaartsysteem wel. :P

En inderdaad: het gros van de Volvo-rijders dat met LPG rijdt doet dat niet uit milieu-overwegingen (een ongeregelde LPG-installatie blaast sowieso meer NOX de lucht in dan een benzine-variant dat doet). De 140 en later 240/740 waren de ultieme knakenrijder-auto's: zo goedkoop mogelijk rijden en liever niets aan onderhoud doen. :X Toen ik bij een Volvo-specialist werkte waren die 140-rijders het ergste: kwamen tig vragen stellen, geven niets uit aan onderdelen of onderhoud en het mocht allemaal niets kosten. Was de 140 dusdanig rot/op/kapot dan stapte men over naar een 240 of 740 om dan hetzelfde geintje uit te halen. Zulke figuren (en dat waren er verdomd veel) willen gewoon zo goedkoop mogelijk rijden. Dat heeft niets met liefhebberij te maken.
  Vis een optie? maandag 15 april 2013 @ 21:42:59 #210
70532 loveli
N
pi_125329255
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook erg verbaasd dat oldtimermotoren buiten de heffing gelaten worden.
Doe even geen slapende honden wakker maken :')
crap in = crap out
pi_125329355
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Doe even geen slapende honden wakker maken :')
Ja, en je dacht dat ze daar zelf nog niet opgekomen waren :P
pi_125329496
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:42 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Kwartaaltarief is prima en makkelijk in te voeren. Dagkaart = omslachtig en wellicht (extreem) duur om in te voeren en te handhaven. Gewoon de makkelijkste en eerlijkste manier doen, en da's dat kwartaaltarief. Het is nog lang niet zo eerlijk als wegenbelasting in de brandstofprijzen te verwerken, maar goed. Met een kwartaaltarief heb ik absoluut geen moeite, met een dagkaartsysteem wel. :P

Inderdaad. Dat 1/4 tarief kan ik prima mee leven. Dagenkaart niet :{
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 21:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Leeftijd optrekken is idd een goed middel om veel van die oude Benzen van de weg te krijgen, ik denk dat nu veel daily rijders hun verlies pakken en gewoon blijven rijden; de verzekering blijft onverminderd laag, en dat beetje wegenbelasting nemen ze dan op de koop toe.

Ik ga maar eens rekenen of een gaye Starlet of Micra in de belasting niet goedkoper is als de Niksan te blijven rijden, en anders moet ik denk ik mijn motorpak maar eens aan de wilgen gaan hangen, want als ik voor een auto moet betalen, kan ik er maar beter ook in rijden. Nķg iets leuks (wat ook nog eens goed voor het milieu en de filedruk is) wat minder aantrekkelijk wordt. :W
Daarom. Maar het is ze dus ook niet om het milieu te doen. Het is gewoon, weer, het verkapt binnenslepen van meer geld. Want lasten verzwaren is natuurlijk altijd makkelijker dan wčrkelijk bezuinigen.
  maandag 15 april 2013 @ 21:48:03 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125329614
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Daarom. Maar het is ze dus ook niet om het milieu te doen. Het is gewoon, weer, het verkapt binnenslepen van meer geld. Want lasten verzwaren is natuurlijk altijd makkelijker dan wčrkelijk bezuinigen.
Dat irriteert me nog het meeste inderdaad.
Bezuinigen betekent minder uitgeven. Behalve voor de overheid, daar betekent het gewoon meer belasting heffen :r
Maar alle projectjes en subsidies gaan gewoon door.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125329941
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat irriteert me nog het meeste inderdaad.
Bezuinigen betekent minder uitgeven. Behalve voor de overheid, daar betekent het gewoon meer belasting heffen :r
Maar alle projectjes en subsidies gaan gewoon door.
Dat vind ik soms ook lastig te begrijpen inderdaad. Nu is één van die momenten.
pi_125330369
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat vind ik soms ook lastig te begrijpen inderdaad. Nu is één van die momenten.
Ik vind dit een lastige. Enerzijds twijfel ik aan het financiele nut ervan, en daarnaast denk ik dat het nog meer mensen een crisisgevoel geeft waardoor er minder uitgegeven gaat worden.

Anderzijds zijn er ook wel veel mensen die een hartgrondige hekel aan geimporteerde benzen hebben. Die zullen dit gebaar juist weer weten te waarderen en zich er misschien aan optrekken onder het mom van 'er wordt eindelijk iets aan de crisis gedaan'.

Dus wat het netto-effect is.. moeilijk, moeilijk..
pi_125330688
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:58 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik vind dit een lastige. Enerzijds twijfel ik aan het financiele nut ervan, en daarnaast denk ik dat het nog meer mensen een crisisgevoel geeft waardoor er minder uitgegeven gaat worden.

Anderzijds zijn er ook wel veel mensen die een hartgrondige hekel aan geimporteerde benzen hebben. Die zullen dit gebaar juist weer weten te waarderen en zich er misschien aan optrekken onder het mom van 'er wordt eindelijk iets aan de crisis gedaan'.

Dus wat het netto-effect is.. moeilijk, moeilijk..
Geīmporteerde Benzen ondervang je al door de voorgestelde verhoging van de oldtimergrens. Die voor diesels zou dan naar 40 jaar gaan. Probleem opgelost. Laat dan de rest van de mensen gewoon met rust.
pi_125330842
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 22:03 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Geīmporteerde Benzen ondervang je al door de voorgestelde verhoging van de oldtimergrens. Die voor diesels zou dan naar 40 jaar gaan. Probleem opgelost. Laat dan de rest van de mensen gewoon met rust.
Tja, huid verkopen, beer geschoten, voordat..


die hoek. Nu kan men niet meer terug.
  maandag 15 april 2013 @ 22:07:32 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125330954
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:38 schreef daNpy het volgende:
Beetje zonde om je hobbies op een dergelijke manier af te laten pakken SD.

Alhoewel ik het wel een beetje kan begrijpen, zo hard als de MRB voor de motor gestegen is de afgelopen 4 jaar is niet normaal :r
Vuile graaiers.
Niet alleen de motor MRB inderdaad, maar ik heb de auto voor als de motor geen optie is, en vooral voor de winterdag als ik ver weg moet. De auto wordt in de praktijk nauwelijks gebruikt om veel km's mee te maken als ik het kan voorkomen; staat stil, kost weinig, en als ik dan toch mee rijd vind ik dat litertje extra niet zo'n probleem. :)
Straks mag ik voor de Niksan gaan betalen, weliswaar 'maar' 25% van de normale MRB als ik het goed begrijp, maar voor dat geld heb ik een veel zuiniger Starletje voor de deur staan, heb ik alleen veel minder fun als ik eens met de auto weg moet. Enige voordeeltje blijft de goedkopere verzekering, maar ik heb een aardige no-claim, en dat Starletje kan wederom nooit veel kosten WA en met minimale kilometers.

En vwb dat afpikken van mijn 'hobby' het is gewoon een praktische kwestie, maar ik vind het natuurlijk ook leuk om een beetje iets aparts te rijden en een beetje te sleutelen zo nu en dan. En motorrijden vind ik ook helemaal geweldig, maar ik vind het gewoon zonde om een betaalde auto voor de deur te hebben staan die niks doet. Als ik ervoor moet betalen ga ik er ook in rijden :) Ik ga dan natuurlijk niet stoppen met motorrijden, maar het dagelijks pendelen op de brommer in weer en wind wordt dan een stuk minder aantrekkelijk, omdat de voordelen een beetje weg zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat irriteert me nog het meeste inderdaad.
Bezuinigen betekent minder uitgeven. Behalve voor de overheid, daar betekent het gewoon meer belasting heffen :r
Maar alle projectjes en subsidies gaan gewoon door.
Precies wat ik bedoel; die 153 miljoen die ze ermee moeten vangen kunnen ze eeeaaasy de peasy ergens anders vandaan peuteren. Geef me de begroting maar effe, dan schrap ik denk ik moeiteloos het dubbele, en geen nederlander die daar de dupe van wordt, of het moet er eentje in het pluche zijn die zijn jaarlijkse 'zakenreis' naar Aruba zelf mag betalen :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125331065
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 22:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet alleen de motor MRB inderdaad, maar ik heb de auto voor als de motor geen optie is, en vooral voor de winterdag als ik ver weg moet. De auto wordt in de praktijk nauwelijks gebruikt om veel km's mee te maken als ik het kan voorkomen; staat stil, kost weinig, en als ik dan toch mee rijd vind ik dat litertje extra niet zo'n probleem.
Straks mag ik voor de Niksan gaan betalen, weliswaar 'maar' 25% van de normale MRB als ik het goed begrijp, maar voor dat geld heb ik een veel zuiniger Starletje voor de deur staan, heb ik alleen veel minder fun als ik eens met de auto weg moet. Enige voordeeltje blijft de goedkopere verzekering, maar ik heb een aardige no-claim, en dat Starletje kan wederom nooit veel kosten WA en met minimale kilometers.

En vwb dat afpikken van mijn 'hobby' het is gewoon een praktische kwestie, maar ik vind het natuurlijk ook leuk om een beetje iets aparts te rijden en een beetje te sleutelen zo nu en dan. En motorrijden vind ik ook helemaal geweldig, maar ik vind het gewoon zonde om een betaalde auto voor de deur te hebben staan die niks doet. Als ik ervoor moet betalen ga ik er ook in rijden :) Ik ga dan natuurlijk niet stoppen met motorrijden, maar het dagelijks pendelen op de brommer in weer en wind wordt dan een stuk minder aantrekkelijk, omdat de voordelen een beetje weg zijn.

[..]

Precies wat ik bedoel; die 153 miljoen die ze ermee moeten vangen kunnen ze eeeaaasy de peasy ergens anders vandaan peuteren. Geef me de begroting maar effe, dan schrap ik denk ik moeiteloos het dubbele, en geen nederlander die daar de dupe van wordt, of het moet er eentje in het pluche zijn die zijn jaarlijkse 'zakenreis' naar Aruba zelf mag betalen :W
koop een oldtimer motor :)
pi_125331083
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 22:05 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Tja, huid verkopen, beer geschoten, voordat..


die hoek. Nu kan men niet meer terug.
Tja ik vind het gewoon een beetje een raar idee ook. Ik bedoel de opbrengt is sowieso erg laag in het licht van de totale begroting. Bezuinig gewoon eerst eens bij jezelf als overheid ipv altijd maar weer lasten te verzwaren.
pi_125331106
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 22:09 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Tja ik vind het gewoon een beetje een raar idee ook. Ik bedoel de opbrengt is sowieso erg laag in het licht van de totale begroting. Bezuinig gewoon eerst eens bij jezelf als overheid ipv altijd maar weer lasten te verzwaren.
Dat sowieso ^O^
  maandag 15 april 2013 @ 22:10:53 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125331141
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 22:09 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

koop een oldtimer motor :)
Nee, motoren hebben een minder lange levensduur als auto's, als dagelijks vervoer is dat geen goed plan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125331229
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 22:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, motoren hebben een minder lange levensduur als auto's, als dagelijks vervoer is dat geen goed plan.
Heb je wel eens op een goede oude gereden? Met moderne banden? Het enige dat je naar mijn mening inboet is ABS, als je daar waarde aan hecht. Verder zijn die ouwetjes ook primakanttekening: sommige hebben een remmenupgrade nodig. Maar daar heb je het dan ook wel mee gehad
  maandag 15 april 2013 @ 22:51:12 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125333807
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Maar ik ga die aannames niet als keiharde feiten onderbouwen bij een onderhandeling met een staatssecretaris, en dan ook nog eens voet bij stuk houden bij iets wat bij voorbaat al afgeschoten was. :+
Uit wat voor geheim rapport komt die kennis van Weekers dan? Hij is ervan overtuigd dat hij 150 miljoen gaat ophalen en daar geloof ik geen snars van. Ik denk dat hij in zijn handen mag knijpen als hij uiteindelijk een kwart van dat bedrag ophaalt.

quote:
En een allrisk oldtimerverzekering kost je ook al gauw 150 tot 300 Euro per jaar, afhankelijk van de taxatiewaarde. WA is een stuk goedkoper, maar niet meer langer 67 Euro per jaar door de verhoging van de assurantiebelasting. Plus dat veel oldtimerverzekeraars al met een brandstoftoeslag werken omdat de veelrijders dwars door Aygootjes heen knalden (die brandstoftoeslag van een aantal grote verzekeraars bevestigt trouwens al dat het beeld van de Fehac gewoon niet klopt).
De dagelijkse rijder zal zijn bak over het algemeen standaard WA verzekerd hebben, die zitten ruim over de oldtimerverzekering kilometergrens heen. Nu is daar natuurlijk relatief eenvoudig mee te frauderen maar of men dat risico wil lopen vraag ik me af.
  maandag 15 april 2013 @ 23:08:20 #225
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125334988
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:

En een allrisk oldtimerverzekering kost je ook al gauw 150 tot 300 Euro per jaar, afhankelijk van de taxatiewaarde. WA is een stuk goedkoper, maar niet meer langer 67 Euro per jaar door de verhoging van de assurantiebelasting.
[..]

LOL! :D _O-
67? duur ik heb em al vanaf 20 euro per jaar per auto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')