abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 april 2013 @ 17:53:37 #151
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125317438
Per wanneer gaat dit in?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 15 april 2013 @ 18:03:10 #152
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125317755
quote:
15s.gif Op maandag 15 april 2013 17:53 schreef Prowl het volgende:
Per wanneer gaat dit in?
Er is nog niets definitief, dit zijn enkel voorstellen..
Als er iets definitief is zal dit per 1-1-2014 van start gaan.

Het was net ook op de radio. Het kabinet wil de MRBvrijstelling afschaffen -O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 15 april 2013 @ 18:05:53 #153
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125317830
Ach ja, kan ik nog een paar maanden genieten van diesel CX-je die over 3 weken 30 jaar word.....

Mag ik volgend jaar ook nog eens 3 maanden wegenbelasting gaan betalen voor n BX die dan pas 30 word :{
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 15 april 2013 @ 18:12:13 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125318042
quote:
15s.gif Op maandag 15 april 2013 17:53 schreef Prowl het volgende:
Per wanneer gaat dit in?
Als het aan Weekers ligt, 40 jaar geleden met terugwerkende kracht...

Weekers denkt wel een zak centen op te halen maar ik denk dat hij bedrogen uitkomt.
pi_125318139
onze camper is nu kwarttarief, als hij dan 30 wordt mag ik dan een kwart van een kwart gaan betalen? *O*

natuurlijk niet :'(
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125318513
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 18:03 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Er is nog niets definitief, dit zijn enkel voorstellen..
Als er iets definitief is zal dit per 1-1-2014 van start gaan.

Het was net ook op de radio. Het kabinet wil de MRBvrijstelling afschaffen -O-
Weekers stuurt vanavond nog een brief met 7 opties naar de Tweede Kamer. Men moet vķķr 1 mei 1 van die opties gekozen hebben, anders is Weekers genoodzaakt om gewoon het regeerakkoord uit te voeren (lees: dan moeten oldtimers de volle mep wegenbelasting betalen).

Weekers was zojuist op BNR om e.e.a. toe te lichten over het mislukte overleg en de nieuwe regeling. Voor de mensen die het gemist hebben:
- Weekers stuurt vanavond nog een brief naar de kamer met 7 opties
- vķķr 1 mei moet er een definitieve regeling bekend zijn
- wordt 1 mei niet gehaald, dan is Weekers genoodzaakt om het regeerakkoord uit te voeren (dus dan moeten oldtimers gewoon volle mep wegenbelasting betalen)
- Fehac & Co wilden geen kant op: die wilden perse de vrijstelling behouden, maar dan met nieuwe leeftijdsgrenzen (30 en 40 jaar). Weekers had diverse malen aangegeven dat dat niet past in het financieel plaatje, maar de lobbyisten bleven voet bij stuk houden en wilden niet over andere alternatieven praten. :{

Lijkt er dus op dat de Fehac & Co gewoon flink hebben zitten slapen en echt geen kant op wilden.
pi_125318667
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:25 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Weekers stuurt vanavond nog een brief met 7 opties naar de Tweede Kamer. Men moet vķķr 1 mei 1 van die opties gekozen hebben, anders is Weekers genoodzaakt om gewoon het regeerakkoord uit te voeren (lees: dan moeten oldtimers de volle mep wegenbelasting betalen).

Weekers was zojuist op BNR om e.e.a. toe te lichten over het mislukte overleg en de nieuwe regeling. Voor de mensen die het gemist hebben:
- Weekers stuurt vanavond nog een brief naar de kamer met 7 opties
- vķķr 1 mei moet er een definitieve regeling bekend zijn
- wordt 1 mei niet gehaald, dan is Weekers genoodzaakt om het regeerakkoord uit te voeren (dus dan moeten oldtimers gewoon volle mep wegenbelasting betalen)
- Fehac & Co wilden geen kant op: die wilden perse de vrijstelling behouden, maar dan met nieuwe leeftijdsgrenzen (30 en 40 jaar). Weekers had diverse malen aangegeven dat dat niet past in het financieel plaatje, maar de lobbyisten bleven voet bij stuk houden en wilden niet over andere alternatieven praten. :{

Lijkt er dus op dat de Fehac & Co gewoon flink hebben zitten slapen en echt geen kant op wilden.
Het regeeraccoord was toch opschalen naar 30jr, met behoud van opcenten voor diesel en LPG vanaf 25 jr?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 15 april 2013 @ 18:33:14 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125318784
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Lijkt er dus op dat de Fehac & Co gewoon flink hebben zitten slapen en echt geen kant op wilden.
Dat is natuurlijk het verhaal van Weekers... :')

Maar Weekers rekent zich rijk terwijl ik denk dat het geen cent gaat opbrengen voor de staat. Hell, misschien lopen ze zelfs inkomsten mis. Want er zullen weinig mensen overblijven die zoveel geld in een hobby willen steken, zeker in deze tijd. Waar de hobbyist nog wel eens een ritje maakte en zo nog wat aan brandstofopbrengsten genereerde voor de staat zal dat in de toekomst een stuk minder worden. En de bijbehorende auto's gaan of naar de sloop of worden geschorst en staan ergens in een garage.
  maandag 15 april 2013 @ 18:40:00 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125319122
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het verhaal van Weekers... :')

Maar Weekers rekent zich rijk terwijl ik denk dat het geen cent gaat opbrengen voor de staat. Hell, misschien lopen ze zelfs inkomsten mis. Want er zullen weinig mensen overblijven die zoveel geld in een hobby willen steken, zeker in deze tijd. Waar de hobbyist nog wel eens een ritje maakte en zo nog wat aan brandstofopbrengsten genereerde voor de staat zal dat in de toekomst een stuk minder worden. En de bijbehorende auto's gaan of naar de sloop of worden geschorst en staan ergens in een garage.
Natuurlijk leverd het wel geld op. Oldtimers worden vervangen door auto's waar je wel wegenbelasting over betaald. Of ze rijden door met hun oldtimer en betalen net als andere ook wegenbelasting. Van de onderdelen handel particulier wordt de overheid niks beter van.
pi_125319340
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:30 schreef powerflux het volgende:

[..]

Het regeeraccoord was toch opschalen naar 30jr, met behoud van opcenten voor diesel en LPG vanaf 25 jr?
Nee, dat was van het vorige kabinet. Dit kabinet had in het regeerakkoord gewoon een simpele regel staan: "oldtimerregeling wordt afgeschaft ivm milieu". Meer niet. ;)
  maandag 15 april 2013 @ 18:47:52 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125319434
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 18:41 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Natuurlijk leverd het wel geld op. Oldtimers worden vervangen door auto's waar je wel wegenbelasting over betaald. Of ze rijden door met hun oldtimer en betalen net als andere ook wegenbelasting. Van de onderdelen handel particulier wordt de overheid niks beter van.
Hoezo vervangen? Dat zal gaan gelden voor 10% van het oldtimerpark volgens de Fehac (auto's voor dagelijks gebruik) daar zal een vervanger voor komen, en het zal geen dikke dure bak worden als men nu al voor de centen zo'n auto rijdt. Voor de overige 90% zal het om een tweede, derde om mijn part vierde auto gaan. Daar zal een groot deel van met stille trom verdwijnen, dus helemaal geen inkomsten meer genereren voor de staat.
  maandag 15 april 2013 @ 18:50:22 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125319556
Mooi de Golf gaat dus direct weer van kenteken af zodra deze regeling actief wordt.
De DAF heeft er geen last van begrijp ik (wordt dit jaar 40).

Maar wat is dat voor gelul dat je een voertuig niet meer kan schorsen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125319609
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het verhaal van Weekers... :')

Maar Weekers rekent zich rijk terwijl ik denk dat het geen cent gaat opbrengen voor de staat. Hell, misschien lopen ze zelfs inkomsten mis. Want er zullen weinig mensen overblijven die zoveel geld in een hobby willen steken, zeker in deze tijd. Waar de hobbyist nog wel eens een ritje maakte en zo nog wat aan brandstofopbrengsten genereerde voor de staat zal dat in de toekomst een stuk minder worden. En de bijbehorende auto's gaan of naar de sloop of worden geschorst en staan ergens in een garage.
Als je elke keer dat verhaal van de Fehac hoort, dan denk ik dat Weekers gelijk heeft. Laatst kwam die voorzitter van de Fehac bij BNR langs (paar weken terug) en had iedereen gehoopt dat hij met baanbrekend nieuws kwam. Niet dus: hij ging wéér hetzelfde verhaal houden als een paar maanden terug en wéér wat hij perse wilde. Beetje dom dus. :X

Over die miljoenen die binnengehaald worden: de liefhebbers zullen hun auto gewoon houden. Maar de dieselaars zullen nu wel mķeten overstappen en dan stappen ze gewoon over naar iets wat belastingplichtig is (of iets wat aan de nieuwe regels voldoet, maar daarvoor is de spoeling wat dunner). Dus in die gevallen levert het de schatkist wel degelijk wat op. :)
pi_125319771
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voor zover ik weet compleet afschaffen.
crisis :%
dat is 3 stuks vol in de belasting..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 15 april 2013 @ 18:54:40 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125319783
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Bart-Willem het volgende:

Over die miljoenen die binnengehaald worden: de liefhebbers zullen hun auto gewoon houden. Maar de dieselaars zullen nu wel mķeten overstappen en dan stappen ze gewoon over naar iets wat belastingplichtig is (of iets wat aan de nieuwe regels voldoet, maar daarvoor is de spoeling wat dunner). Dus in die gevallen levert het de schatkist wel degelijk wat op. :)
Ik geloof er niet in, het is niet zo dat alle oldtimers 1 op 1 vervangen moeten worden voor een "nieuwe" auto ivm dagelijks gebruik. Dat geldt voor een hele kleine groep.

En ook bij de liefhebbers groeit het geld niet op de rug en zullen ze zich wel drie keer bedenken om het volle pond aan wegenbelasting te betalen voor pak hem beet 2000km per jaar.
  maandag 15 april 2013 @ 18:56:03 #167
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125319837
Als de nieuwe regels erdoor komen, koop ik een oude unimog, ben nu al aan het zoeken. Dit is een vrachtwagen en blijft dus wel MRB vrij, relatief licht en zuinig op diesel.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 15 april 2013 @ 18:56:49 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125319868
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als de nieuwe regels erdoor komen, koop ik een oude unimog, ben nu al aan het zoeken. Dit is een vrachtwagen en blijft dus wel MRB vrij, relatief licht en zuinig op diesel.

[ afbeelding ]
16km bordje erop en je hoeft niet eens een rijbewijs te hebben. >:)
pi_125320239
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geloof er niet in, het is niet zo dat alle oldtimers 1 op 1 vervangen moeten worden voor een "nieuwe" auto ivm dagelijks gebruik. Dat geldt voor een hele kleine groep.

En ook bij de liefhebbers groeit het geld niet op de rug en zullen ze zich wel drie keer bedenken om het volle pond aan wegenbelasting te betalen voor pak hem beet 2000km per jaar.
De gegevens van dat Fehac-rapport kloppen ook voor geen meter: ze zijn gebaseerd op aannames van slechts 1 persoon en op gegevens van 2007. Mag je raden wanneer die massale import van die diesels kwam.... Juist ja: ná 2007. :X

Daarnaast heeft de Fehac ook aangegeven dat hun onderzoek en enquete gebaseerd is op hun achterban, en naar eigen zeggen vallen de dagelijkse oldtimer-rijders (en zeker de dieselaars) absoluut niet onder hun achterban. Wat dus betekent dat ook het Fehac-rapport echt totaal _niets_ waard is.

Mensen die 2000km/jaar rijden en een normale auto niet kunnen betalen moeten zich maar afvragen of ze überhaupt willen autorijden: het onderhoud voor een oldtimer is vaak al duurder dan de wegenbelasting, en daarbij: autorijden en autobezit is geen recht.
  maandag 15 april 2013 @ 19:08:34 #170
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_125320504
Onder wat voor categorie vallen campers eigenlijk? :')
pi_125320691
Onder Campers & Recreatiewagens. :+

Voor degenen die het interview met Weekers terug willen luiseren: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20130415174655300
  maandag 15 april 2013 @ 19:12:33 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125320712
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:03 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

De gegevens van dat Fehac-rapport kloppen ook voor geen meter: ze zijn gebaseerd op aannames van slechts 1 persoon en op gegevens van 2007. Mag je raden wanneer die massale import van die diesels kwam.... Juist ja: ná 2007. :X

Daarnaast heeft de Fehac ook aangegeven dat hun onderzoek en enquete gebaseerd is op hun achterban, en naar eigen zeggen vallen de dagelijkse oldtimer-rijders (en zeker de dieselaars) absoluut niet onder hun achterban. Wat dus betekent dat ook het Fehac-rapport echt totaal _niets_ waard is.
We moeten ergens vanuit gaan. Feit blijft staan dat het overgrote deel van de oldtimers niet voor dagelijks gebruik gebruikt wordt.

quote:
Mensen die 2000km/jaar rijden en een normale auto niet kunnen betalen moeten zich maar afvragen of ze überhaupt willen autorijden: het onderhoud voor een oldtimer is vaak al duurder dan de wegenbelasting, en daarbij: autorijden en autobezit is geen recht.
Ik heb het over de liefhebber die er een oldtimer bij heeft, naast zijn dagelijkse vervoermiddel en die die bak alleen bij mooi weer en club ritjes gebruikt, wat het overgrote deel van de oldtimerbezitters doet.
  maandag 15 april 2013 @ 19:12:57 #173
347415 r8v2
Relbie.
pi_125320732
Eenieder die 5 jaar geleden had gezegd dat Volvo's van 15 jaar oud exporteren naar Zweden meer op ging brengen dan het importeren van belastingvrije had ik heel hard uitgelachen, nu wordt het keiharde realiteit :').
pi_125320794
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

We moeten ergens vanuit gaan. Feit blijft staan dat het overgrote deel van de oldtimers niet voor dagelijks gebruik gebruikt wordt.

[..]

Ik heb het over de liefhebber die er een oldtimer bij heeft, naast zijn dagelijkse vervoermiddel en die die bak alleen bij mooi weer en club ritjes gebruikt, wat het overgrote deel van de oldtimerbezitters doet.
Dat feit is dus verre van zeker. ;) En de liefhebber zal waarschijnlijk een wat mooiere oldtimer hebben die allrisk verzekerd is, dan is het kwarttarief van circa 125-130 Euro een schijntje. ;)
  maandag 15 april 2013 @ 19:21:41 #175
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_125321174
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:12 schreef Bart-Willem het volgende:
Onder Campers & Recreatiewagens. :+

Voor degenen die het interview met Weekers terug willen luiseren: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20130415174655300
En dat betekend wat voor een 33 jaar oude Mercedes diesel camper? :@
  maandag 15 april 2013 @ 19:44:17 #176
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125322168
ik denk dat mensen die betaalbaar willen rijden er voor gaan zorgen dat er een run komt op kleine vrachtwagens, of dat personenauto's verzwaard worden en zo op vrachtwagenkenteken gezet. Denk aan de oude defensie mercedessen met bak. Kun je van een bestaande personenwagen eigenlijk een vrachtwagen maken?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 15 april 2013 @ 19:44:17 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125322169
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:13 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat feit is dus verre van zeker. ;) En de liefhebber zal waarschijnlijk een wat mooiere oldtimer hebben die allrisk verzekerd is, dan is het kwarttarief van circa 125-130 Euro een schijntje. ;)
Oldtimerverzekering?

Maar ook van jouw kant een hoop aannames.
pi_125322203
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ga natuurlijk niet de volle mep wegenbelasting betalen naast mijn andere auto, bekijk het maar mooi.
Ja hier hetzelfde.
Ik denk dat ik 'm cadeau doe aan een vriend van me in Zweden.
Kan ik er mooi in de vakantie daar mee rijden, net zoals ik nu doe.
  maandag 15 april 2013 @ 19:46:12 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125322246
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat mensen die betaalbaar willen rijden er voor gaan zorgen dat er een run komt op kleine vrachtwagens, of dat personenauto's verzwaard worden en zo op vrachtwagenkenteken gezet. Denk aan de oude defensie mercedessen met bak. Kun je van een bestaande personenwagen eigenlijk een vrachtwagen maken?
Als hij maar zwaarder dan 3500 kg is.
  maandag 15 april 2013 @ 19:55:52 #180
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125322746
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als hij maar zwaarder dan 3500 kg is.
Haalooo menier van rdw! Iek heb vrachtwaggen :D

Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')