abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124883905
Ze maken echt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Gewoon alles van voor 1987 is oldtimer en de rest niet meer. Uiteindelijk worden het steeds minder auto's en na een tijdje is alles weggerot en blijven alleen de echte wagens nog over. Jaren 90 auto's gingen toch nooit 30 jaar halen want dat was allemaal troep. Jaren 80 auto's zijn gewoon mooi en degelijk. KWALITEIT. Tegenwoordig is dat het doel niet eens meer.... een Golf TSI die over 30 jaar nog rijdt? Right....
Facts don't care about your feelings
pi_124885973
Zit je nog steeds met de shitload aan Benz-diesels. :P
pi_124888282
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze maken echt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Gewoon alles van voor 1987 is oldtimer en de rest niet meer. Uiteindelijk worden het steeds minder auto's en na een tijdje is alles weggerot en blijven alleen de echte wagens nog over. Jaren 90 auto's gingen toch nooit 30 jaar halen want dat was allemaal troep. Jaren 80 auto's zijn gewoon mooi en degelijk. KWALITEIT. Tegenwoordig is dat het doel niet eens meer.... een Golf TSI die over 30 jaar nog rijdt? Right....
ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem? :P
pi_124889234
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem? :P
Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..
En of Wiet legaliseren.
Daar mee hou je iedereen tevreden aan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_124889277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:18 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..
En of Wiet legaliseren.
Daar mee hou je iedereen tevreden aan.
met niets hou je iedereen tevreden, trust me :P
pi_124889547
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

met niets hou je iedereen tevreden, trust me :P
Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_124889676
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
vvd is meer voor de hele grote bedrijven en graai ambtenaren. sorry man ik voel je ;(
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:40:47 #38
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124905210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Niet alleen VVD hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124912426
Ben benieuwd of er vandaag nog wat bekend wordt. "De week na Pasen" is immers bijna voorbij. :+
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:22:40 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_124912495
Jij hebt wel heel veel geloof in de overheid.
Die hebben het veel te druk met domme vragen te bedenken over die ING storing, of andere dingen die ze eigenlijk niet begrijpen. Willen noch kunnen. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_124912571
Straks is er anders wel wat over oldtimers in de BNR Autoshow (is rond 14.30 geloof ik). Wie weet komt er toch nog wat nieuws dus. :+
pi_124917934
Zojuist was er @ BNR nieuwsradio bij de Nationale Autoshow een heel stuk over oldtimers, men verwachtte vrijwel zeker duidelijkheid want 1 van de lobbyisten was te gast: Bert Pronk van de Fehac. Dus de verwachtingen waren hoog. :P

Nou, meneer Pronk had eigenlijk weinig te melden. :+ Behalve dat hij het nog steeds oneens is met de kilometrage van oldtimers wat in dat CPL-rapport stond. Ze hadden zelf ook een onderzoek gedaan (die op Fehac.eu stond) maar hij gooide zelf zijn betoog al omver door te zeggen dat het wellicht rooskleurig ingevuld is en de groep die dagelijks ermee rijdt niet behoren tot de Fehac-doelgroep en dus die enquete niet ingevuld hebben. :P Verder opperde hij nog om de leeftijdsgrens naar 30 jaar voor benzine/LPG te verhogen en 35 jaar voor diesels. Ik reageerde via Twitter op BNR Nieuwsradio en ze stelden meteen de vraag aan Pronk (en werd m'n naam mooi genoemd :P). Hij was van mening dat 35-jarige diesels een stuk minder geschikt zijn en het zal dus geen issue worden (ter vergelijking: ik heb een 244 diesel gehad uit 1979 die in 2014 35 jaar is en daar kan je net zo goed dagelijks mee rijden als een 244 diesel uit 1985). Verder had hij nog geen idee wat er in het definitieve voorstel van Weekers komt te staan, ondanks dat hij heeft deelgenomen aan de gesprekken.

Ook sprak Pronk over de oldtimerhandel en eventuele faillissementen van garagebedrijven. Wel gaf hij aan dat onder die paar faillisementen die er waren vooral bedrijven zaten die in Mercedes-diesels deden. Meer faillissementen sluit hij niet uit (maar kan natuurlijk ook los staan van de oldtimerdiscussie en gewoon door de economische crisis komen).


Ik heb even een kleine samenvatting gemaakt: http://www.volvotips.com/(...)ions-next-wednesday/ (en ook meteen uitgelegd voor de buitenlanders hoe het probleem rond de oldtimers hier in elkaar steekt).

De brief naar de Tweede Kamer is uitgesteld en het voorstel voor de nieuwe regeling wordt komende woensdag bekend gemaakt. Eigenlijk hadden ze alleen dit kunnen meedelen. :)

Ik denk dat de BNR Autoshow straks hier terug te luisteren is: http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/ (even naar onderen scrollen).

En even een update: de Fiva (internationale oldtimerorganisatie) heeft een brief gestuurd naar Weekers die maandag op de mat zal vallen. :P Ze geven daarin de gevaren van de eventuele afschaffing aan: http://www.bnr.nl/radio/b(...)ing-mrb-vrijstelling

Als je de brief leest ziet de Fiva de nieuwe oldtimerregeling liefst als volgt:
- minstens 30 jaar oud
- moet in originele staat zijn (wat dus betekent: geen LPG of andere modificaties)
- niet bedoeld voor dagelijks gebruik.

Beetje zoals in Duitsland en België dus. :) Enige wat tegen het zere been schopt is dat bijvoorbeeld die Mercedes-diesels vaak origineel zijn, dus met wieldop en al. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart-Willem op 05-04-2013 17:51:17 ]
pi_124922332
Dat gezeur over die Mercedes diesels moet eens ophouden.
Een dagelijkse Mercedes diesel is niet wenselijk, vind ik ook niet. Maar dat geldt net zo goed voor Volvo's die ook zo degelijk zijn.

Echter een Mercedes diesel die net als een andere oldtimer gereden wordt is niets mis mee.
Dan is het aantal km beperkt, is de uitstoot geen probleem en het houdt de pure hobbyist lekker bezig.

Mijn Mercedes diesel rijdt 1:12,8 en is daarmee verdorie zuiniger dan de Citroen Xsara diesel van een vriend van me en die bak is bijna 20 jaar jonger.
Daarbij rijd een liefhebber een heel stuk minder km dan de forens.
In mijn geval 6000km tov 30000km, wie is er dan vervuilender?

Het zijn gewoon kwaliteitswagens en mits normaal onderhouden is de uitstoot binnen alle grenzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 18:03:23 ]
pi_124922686
zuiniger is anders dan uitstoot door vervuiling. natuurlijk zit er een sterk verband tussen, maar niet lineair. je kunt net zo goed 1:12 rijden met een G label als met een C label. wel ben ik het eens met je dat de vervuilende eigenschappen van de meeste oldtimers schromelijk overdreven zijn.

Maar.. dat gezeur over de benz diesels is terecht. in mijn dagelijkse rit kom ik
dan wel een hele berg volvo stations tegen, maar misschien is er 1, hoogstens 2, van belastingvrij en dan vaak ook nog op benzine.

Daartegenover staan letterlijk meer dan 20 belastingvrije MB diesels. op sommige dagen tel ik er wel 30! het gaat natuurlijk om het einddoel en niet het merk, maar het is wel typerend voor de oorzaak van het probleem.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_124922691
Zo'n PSA-diesel is wellicht onzuiniger, maar de uitstoot is er een stuk minder van (zeker als het een turbodiesel is). En het geldt niet alleen voor Mercedes-diesels maar ook voor LPG-auto's die met ongeregelde lpg-installaties rijden. Stel dat je bijvoorbeeld een Volvo 240 met injectie-blok hebt (K-Jetronic, zoals je dat in veel Porsches en Mercedessen etc aantreft), op benzine is zo'n ding best schoon maar als je er ongeregelde LPG-meuk in legt (en in NL moet het altijd zo goedkoop mogelijk) dan blaast het ding echt veel meer schadelijke stoffen de lucht in dan 'ie eigenlijk op benzine zou doen. :P
pi_124922911
Zoals ik zelf als zeg, ook ik vind dagelijks rijden in je belastingvrije auto verkeerd profiteren van het systeem.
En ja ik voel de bui hangen dat ik mijn leuke hobby aan de wilgen moet hangen omdat het door die profiteurs straks niet meer te betalen is.

Helaas heb ik volgens vele de slechte smaak dat ik die oude Benzen nu eenmaal mooie auto's vind.
Daarbij zijn ze fijn om aan te sleutelen vanwege het gemak.

De uitstoot van co2 is trouwens vrijwel evenredig met het verbruik.
Uitstoot van onverbrande zooi en nox is een ander verhaal, maar doorgaans wordt in het milieuverhaal alleen naar co2 gekeken.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 18:21:14 ]
pi_124923586
En je weet dat die Nox-meuk en andere onverbrande stuff erger is dan die CO2? :P

Wat je kan doen als diesels toch flink belast worden: gewoon een benzine-variant ervan kopen. ;)
pi_124923683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef silenthill het volgende:
Laat ik nu de BMW 635CSI en de eerste 7 serie de mooiste BMW's vinden. :P

Ik ben sinds 1 jaar gestopt na lang oldtimer rijden. 100 procent wegenbelasting zou voor mij misschien 15 euro per maand inhouden.

Suzuki GX 100's wegen 660 kg.

Is stel voor om voor alle oldtimers van 25 jaar, helft wegenbelasting betalen. 30 jaar 1/3 wegenbelasting. 35 jaar en ouder wegenbelasting vrij.

Dit bij onbeperkte kilometers.

Zo zijn de oude Amerikanen ook nog te betalen. Staat krijgt wat centjes binnen.
terwijl jezelf niet de hoofdprijs betaald aan wegenbelasting.

Importauto's na 1995, volle wegenbelasting.
:Y Liever de 25 jaar en ouder belastingvrij houden, maar overall is dit een goed idee
Dit is een Signature....
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:01:19 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_124925491
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver. :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:30:29 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124925652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver. :P
Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:35:52 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_124925842
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:19 schreef Elvander het volgende:
Zoals ik zelf als zeg, ook ik vind dagelijks rijden in je belastingvrije auto verkeerd profiteren van het systeem.
En ja ik voel de bui hangen dat ik mijn leuke hobby aan de wilgen moet hangen omdat het door die profiteurs straks niet meer te betalen is.
Ik heb een W123 200D van bouwjaar '77, ik rij er niet dagelijks mee slechts twee keer per week, maar dat is wel goed voor dik 500 km per week.
pi_124926648
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<
En jij denkt dat er niet mee gefraudeerd gaat worden? :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:00:58 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124926789
Nee, niet als ze het aantekenen op het kenteken, en checken met de APK.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124926814
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen? :+
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:04:10 #56
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124926918
Met elke regel kun je frauderen als je wilt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:06:05 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124926991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen? :+
Ja, zo kun je nog wel 20 uitvluchten bedenken :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124927039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen? :+
Regels overtreden en frauderen is ten alle tijden... Dat ga je toch houden. Dat staat los vind ik van wat er in het wetboek staat. APK is ook wettelijk geregeld en bovenstaande 100 euro altijd goed APK station gaat wellicht "per ongeluk" wel meer over het hoofd zien ..
Dit is een Signature....
pi_124927274
Tja, zo'n retrofit-filter monteer je snel en schroef je heel snel er onderuit, zorg dat elke 190D en 200D bij je langs komt en je hebt een gouden melkkoe om makkelijk geld te verdienen. :P Er zijn meer van die "100 Euro altijd goed" APK-stations dan je denkt. :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:20:10 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124927652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja, zo'n retrofit-filter monteer je snel en schroef je heel snel er onderuit, zorg dat elke 190D en 200D bij je langs komt en je hebt een gouden melkkoe om makkelijk geld te verdienen. :P Er zijn meer van die "100 Euro altijd goed" APK-stations dan je denkt. :P
Jep, je zaagt een stuk tussen je pijp uit, monteert dat filter, trapt hem door de APK, en daarna las je snel dat stuk pijp er weer tussen, want dat heeft echt heel veel nut :')

Kost je éénmalig een paar honderd eur om dat ding ertussen te hangen, en daarna kun je weer naar hartelust en met een zuiver geweten kilometers maken... waar zie jij nou in hemelsnaam die winst van het er weer onderuit halen en jaarlijks effe terug hangen? Als ze je snaaien krijg je dan ws gewoon met terugwerkende kracht de MRB voor 5 jaar of vanaf aanschaf aan je panty; zou jij dat er voor over hebben? 8)7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')