-----------quote:Warner Brothers en Paramount Pictures slaan de handen ineen om de film Interstellar, onder regie van Christoper Nolan, op het witte doek te brengen.
De twee Amerikaanse filmstudio's werken normaliter nooit samen op het gebied van grote filmproducties, maar hebben het besluit genomen om vereend de nationale (Paramount Pictures) en internationale (Warner Brothers) distributie te verzorgen.
De film is gebaseerd op een script van Jonathan Nolan en gaat over een "ruimtereis die de grenzen van onze wetenschapppelijke waarneming zal verkennen."
De film zal 7 november 2014 in Amerikaanse bioscopen verschijnen
---------quote:Christopher Nolan is traversing the science fiction genre with Interstellar, a project he’s gearing up to direct based on a script written by his brother Jonathan (co-writer of The Dark Knight and Dark Knight Rises) and inspired by the theories of Caltech astrophysicist Kip Thorn.
Steven Spielberg set up Interstellar back in 2006, but ultimately decided J. Nolan’s premise wasn’t a good match for his storytelling sensibilities. The filmmaker’s new sci-fi project, Robopocalypse, is currently getting a script makeover; that’s also the case with the Nolan brothers’ next collaboration, now what Chris is revamping the original screenplay draft.
Het al allicht in de buurt komen (A man can dream)quote:Op woensdag 3 april 2013 19:10 schreef M.Rayn het volgende:
Het niveau van Memento haalt niet niet meer ben ik bang
Dit is toch een project van hemzelf en geen studio gedreven project? Want dan kan het nog wel eens tof worden.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:11 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Het al allicht in de buurt komen (A man can dream)
Yep hij schrijft het script zelf. Ik heb er dan ook veel vertrouwen in!quote:Op woensdag 3 april 2013 19:12 schreef M.Rayn het volgende:
[..]
Dit is toch een project van hemzelf en geen studio gedreven project? Want dan kan het nog wel eens tof worden.
Net te laatquote:
Die film komt toch pas volgende week uit? Hoe kunnen mensen dan nu al stemmenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Op IMDB nu nog/al een 9.5.
Interstellar (2014) - IMDb
Mja, After earth had ook een 8+ voordat het daadwerkelijk uit kwam.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Op IMDB nu nog/al een 9.5.
Interstellar (2014) - IMDb
In L.A. is hij op 26 oktober in première gegaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:11 schreef Max23 het volgende:
[..]
Die film komt toch pas volgende week uit? Hoe kunnen mensen dan nu al stemmen![]()
Als ik die trailer zo zie, heb ik het idee dat het vooral gaat om het proces naar de reis toe en dat misschien het laatste half uur of zo echt in de ruimte afspeelt. Dat zou ik wel jammer vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Rnie op 03-11-2014 14:40:02 ]De enige echte.
Hij zal het qua boxoffice toch nog steeds heel goed gaan doen, al is het wel on-Nolans dat er op hetzelfde moment maar liefst 6/7 films lijken te draaien die betere kritieken krijgen.quote:
Rencensie schrijvers zijn zure, zure mensen.quote:
Eens. Kan die recensenten niet serieus nemen.quote:Op maandag 3 november 2014 13:36 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Rencensie schrijvers zijn zure, zure mensen.
Ik heb helemaal geen boodschap aan de mening van zo'n oninteressant figuur.Nolan
quote:Op maandag 3 november 2014 01:37 schreef Rnie het volgende:
Hebben jullie het orginele script van Jonathan Nolan gelezen? Zoja, wat vinden jullie daarvan (gelieve in spoilers)?Nope, niets van terug te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Ik wil trouwens even nuanceren.quote:
de filmsmaak op fok is erbarmelijkquote:Op maandag 3 november 2014 21:37 schreef Rnie het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is er ontzettend weinig animo voor deze film? Waar ik andere topics over nieuwe releases zie volstromen blijft het hier betrekkelijk leeg....
Ik ben nog veel te kort bezig met reviews schrijven om verzuurd te zijn.quote:Op woensdag 5 november 2014 11:35 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik wil trouwens even nuanceren.
Breuls is niet een zure recensent, want Breuls![]()
Hij is behoorlijk spoilervrij; ik beschrijf eigenlijk alleen de premisse en een stukje aanleiding, maar als je daar ook in verrast wil worden zou ik 'm nog even overslaan idd.quote:maar toch lees ik je review (nog) niet
Totaal geen 9,5 deze film. Vond hem zelf meer een 6.quote:
goed onderbouwd.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:11 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Totaal geen 9,5 deze film. Vond hem zelf meer een 6.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:34 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
goed onderbouwd.
Ik vond m heerlijkhou sowieso van serieuze science fiction films, er zaten wel een paar mindere dramatische momentjes in maar het geheel is erg indrukwekkend, zeker in n imax zaal.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:45 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Malheureusement le fromage de cacahouète.
Een ontologische paradox is geen plotgat hoor. Dat is een bewuste opzet van de Nolans. Het is iets waar ik ook een beetje moeite mee heb om te accepteren, maar ik accepteer wel dat het een bewuste zet is.quote:
datquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verhaallijntje voelde idd wel een beetje misplaatst maar was uiteindelijk wel nodig voor het verloop van het verhaal.
Ik hou sowieso van het genre dus daarom krijgt het van mij een puntje extra.Wie dit leest is hek.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:28 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
datHet is ook mijn favoriete genre, daarom ben ik juist zo teleurgesteld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verhaallijntje voelde idd wel een beetje misplaatst maar was uiteindelijk wel nodig voor het verloop van het verhaal.
Ik hou sowieso van het genre dus daarom krijgt het van mij een puntje extra.Malheureusement le fromage de cacahouète.
Welke 6/7 films doel je op?quote:Op maandag 3 november 2014 13:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij zal het qua boxoffice toch nog steeds heel goed gaan doen, al is het wel on-Nolans dat er op hetzelfde moment maar liefst 6/7 films lijken te draaien die betere kritieken krijgen.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:28 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
datIk vond er niks misplaatst aan. Het thema van de film is overleven en daar sloot dit naadloos bij aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verhaallijntje voelde idd wel een beetje misplaatst maar was uiteindelijk wel nodig voor het verloop van het verhaal.
Ik hou sowieso van het genre dus daarom krijgt het van mij een puntje extra.Ten percent faster with a sturdier frame
Nightcrawler, Big Hero 6, Gone Girl, The Book of Life, Fury, The Theory of Everything, Foxcatcher, John Wick, Birdman,...quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:37 schreef TC03 het volgende:
Topfilm.
[..]
Welke 6/7 films doel je op?
Krijgen die echt allemaal betere kritieken?quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nightcrawler, Big Hero 6, Gone Girl, The Book of Life, Fury, The Theory of Everything, Foxcatcher, John Wick, Birdman,...
Veel van die films uit dat lijstje worden ook gewoon genomineerd voor se Oscars van volgend jaar he.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:23 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
Krijgen die echt allemaal betere kritieken?kan me niet voorstellen dat dat ergens op slaat. Verwachtingen waren natuurlijk wel erg hoog gespannen.
John Wick lijkt me erg sterkquote:Op zaterdag 8 november 2014 13:37 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Veel van die films uit dat lijstje worden ook gewoon genomineerd voor se Oscars van volgend jaar he.
zal nog wel zakken.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:49 schreef Rnie het volgende:
IMDB #13 in de top 250.....Nolan fanboys zijn weer lekker actief
top 50 spot zal hij wel houden gok ikquote:Op zaterdag 8 november 2014 13:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
John Wick lijkt me erg sterk
[..]
zal nog wel zakken.
Daarom zei ik ook niet allemaalquote:Op zaterdag 8 november 2014 13:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
John Wick lijkt me erg sterk
[..]
zal nog wel zakken.
en terecht.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
top 50 spot zal hij wel houden gok ik
Ze staan allemaal hoger op rottentomatoes en of men het nu leuk vindt of niet, op lange termijn blijken die cijfers altijd vrij accuraat te zijn wanneer de initiële hype verdwenen is.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:23 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
Krijgen die echt allemaal betere kritieken?kan me niet voorstellen dat dat ergens op slaat. Verwachtingen waren natuurlijk wel erg hoog gespannen.
accuraat voor wat? Die cijfers daar zijn voor mij sowieso weinig meer waard sinds ik cold in july heb gezienquote:Op zaterdag 8 november 2014 16:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze staan allemaal hoger op rottentomatoes en of men het nu leuk vindt of niet, op lange termijn blijken die cijfers altijd vrij accuraat te zijn wanneer de initiële hype verdwenen is.
Dit ongeveer precies mijn gevoel erbij. Topfilm! Veel vraagtekens, maar op een goede manierquote:Op zaterdag 8 november 2014 20:09 schreef Funzel het volgende:
Erg goede film zeg. Visueel geweldig, cast in top vorm (alleen de rol van Damon vind ik minder) en het verhaal is de hele film boeiend. Of alle gebeurtenissen in de ruimte mogelijk zijn is de vraag, maar ik heb er wel van genoten.
Accuraat voor wat de gemiddelde kijker ervan vond (en niet alleen de fanboys). Zo was men in 't begin aan het zeuren over de te lage rating van TDKR, maar ondertussen is toch gebleken dat die film voor een aanzienlijk deel van het publiek ook gewoon een tegenvaller was.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:30 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
accuraat voor wat? Die cijfers daar zijn voor mij sowieso weinig meer waard sinds ik cold in july heb gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet nog niet of dit mijn favoriete Nolan is, ik ben ook wel fan van Memento en The Prestige (al zal ik met die laatste wel in de minderheid zijn).The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op zondag 9 november 2014 17:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Accuraat voor wat de gemiddelde kijker ervan vond (en niet alleen de fanboys). Zo was men in 't begin aan het zeuren over de te lage rating van TDKR, maar ondertussen is toch gebleken dat die film voor een aanzienlijk deel van het publiek ook gewoon een tegenvaller was.
Hoe dan ook, we zijn deze namiddag naar Interstellar gaan kijken en daar waar ik de meeste Nolans enigszins overroepen vind, vond ik hem deze keer zelf ook erg goed.Samen met Memento en The Prestige staat Interstellar in mijn top 3. Vond zelf TDKR erg tegenvallen maar Interstellar was helemaal top, erg van genoten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet nog niet of dit mijn favoriete Nolan is, ik ben ook wel fan van Memento en The Prestige (al zal ik met die laatste wel in de minderheid zijn).![]()
quote:Op zondag 9 november 2014 17:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Accuraat voor wat de gemiddelde kijker ervan vond (en niet alleen de fanboys). Zo was men in 't begin aan het zeuren over de te lage rating van TDKR, maar ondertussen is toch gebleken dat die film voor een aanzienlijk deel van het publiek ook gewoon een tegenvaller was.
Hoe dan ook, we zijn deze namiddag naar Interstellar gaan kijken en daar waar ik de meeste Nolans enigszins overroepen vind, vond ik hem deze keer zelf ook erg goed.ik denk dat dat lage cijfer vooral komt doordat de verwachtingen heel hooggespannen waren en veel mensen het gaan vergelijken met 2001. Kan me niet voorstellen dat het op imdb zo laag zal zakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet nog niet of dit mijn favoriete Nolan is, ik ben ook wel fan van Memento en The Prestige (al zal ik met die laatste wel in de minderheid zijn).
Prestige vond ik overigens ook erg goed
Wie dit leest is hek.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:51 schreef ElSalvador14 het volgende:
In 1 woord te beschrijven: GENIAAL..
Vond hem echt geweldig. Tijd vloog om.
Eens met deze 2quote:
die dude op wiens theorieën het gebaseerd is heeft dan ook vrij intensief meegewerkt aan de productie, als ik me niet vergis.quote:Op maandag 10 november 2014 16:13 schreef Weakling het volgende:
Afgelopen weekend gezien. Een vrij eenvoudig verhaal dat stevig omhoog gekrikt wordt door een goede cast, prachtig visueel spektakel en uitmuntende soundtrack. Vooral dat laatste maakte de film wat mij betreft. Diverse scenes waarbij ik zoiets had van: als hier een ander doorsnee riedeltje onder gestaan had, was er niks van de scene overgebleven.
Neil deGrasse Tyson was voor de verandering trouwens ook eens een keer vrijwel uitsluitend positief over de science in deze film
https://twitter.com/neiltyson/
Ja, klopt, maar het is altijd maar de vraag wat van de input van een wetenschapper uiteindelijk op het doek over blijft. Nolan heeft goed geluisterd lijkt het.quote:Op maandag 10 november 2014 16:15 schreef Jungle_Jim het volgende:
die dude op wiens theorieën het gebaseerd is heeft dan ook vrij intensief meegewerkt aan de productie, als ik me niet vergis.
klopt, hij was ook executive producer.quote:Op maandag 10 november 2014 16:19 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar het is altijd maar de vraag wat van de input van een wetenschapper uiteindelijk op het doek over blijft. Nolan heeft goed geluisterd lijkt het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De drie uur vlogen voorbij en hoop stiekem op een dikke extended blu-ray versie…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Tars Case en Kippquote:Op maandag 10 november 2014 16:20 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
klopt, hij was ook executive producer.
quote:Op maandag 10 november 2014 23:46 schreef Jivis het volgende:
Ik heb me prima vermaakt, maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat had een tof einde geweest en een filmpubliek leuk over de emmer geholpen!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:32 schreef Weakling het volgende:
Wat ik nog mooier had gevonden was als de film een, mwah, pakweg 20 minuten eerder afgelopen zou zijn en iets anders:ik ben gek op slechte aflopende films maar dan zou het niet meer kloppenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat had een tof einde geweest en een filmpubliek leuk over de emmer geholpen!
Wie dit leest is hek.
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:00 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik ben gek op slechte aflopende films maar dan zou het niet meer kloppen
omdat die wormholequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou sowieso een kut einde zijn
Wie dit leest is hek.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:11 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
omdat die wormholeVolgens mij:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou sowieso een kut einde zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Thats how we roll in the Shire!"
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:11 schreef Jungle_Jim het volgende:
omdat die wormholeIk denk juist dat hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wel een tof kut eindequote:Zou sowieso een kut einde zijn
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:16 schreef Giester het volgende:
Volgens mij:Ik denk niet dat er een loop is, wantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Plan A en BSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:50 schreef Weakling het volgende:
Ik denk niet dat er een loop is, wantDan is er een steeds een loop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Thats how we roll in the Shire!"![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:32 schreef Weakling het volgende:
Wat ik nog mooier had gevonden was als de film een, mwah, pakweg 20 minuten eerder afgelopen zou zijn en iets anders:ik was wel zoiets op dat moment het denken dat dat wel grappig zou zijn voor een spoof toen Casey Affleck aan kwam rijden, hij heeft wel vaker van zo een schofterige rollen dus zou nog passen ook jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat had een tof einde geweest en een filmpubliek leuk over de emmer geholpen!![]()
![]()
Ik dacht ook dat hijquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:03 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik was wel zoiets het denken dat dat wel grappig zou zijn toen Casey Affleck aan kwam rijden, hij heeft wel vaker van zo een schofterige rollen dus zou nog passen ook jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.."Thats how we roll in the Shire!"![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:00 schreef Giester het volgende:
Dan is er een steeds een loop.Ah, zo, ja dat klopt. Ik dacht dat je een andere loop bedoelde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:03 schreef planethugo het volgende:
ik was wel zoiets op dat moment het denken dat dat wel grappig zou zijn voor een spoof toen Casey Affleck aan kwam rijden, hij heeft wel vaker van zo een schofterige rollen dus zou nog passen ook jaquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:04 schreef Giester het volgende:
Ik dacht ook dat hijIk vond het eerlijk gezegd ook eigenlijk niet kloppen wat er in de film wel gebeurde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:10 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ah, zo, ja dat klopt. Ik dacht dat je een andere loop bedoelde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
[..]
Ik vond het eerlijk gezegd ook eigenlijk niet kloppen wat er in de film wel gebeurde.ja dat had wel wat makkelijker opgelost kunnen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook wel zielig dat die pa alleen maar om zn dochter lijkt te geven
Wie dit leest is hek.![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:10 schreef Weakling het volgende:
Ik vond het eerlijk gezegd ook eigenlijk niet kloppen wat er in de film wel gebeurde.Ja, maar dat zit ook wel een beetje in de filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Thats how we roll in the Shire!"![]()
Nou ja, vooral ook hoe hij (de broer dus) reageert. Ik denk niet dat ik mijn zus er mee weg had laten komenquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:13 schreef Jungle_Jim het volgende:
ja dat had wel wat makkelijker opgelost kunnen worden.
Mwah, in gesprek met de school vecht ie nog wel een beetje om hem door te laten studeren, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje ja.quote:Ook wel zielig dat die pa alleen maar om zn dochter lijkt te gevenThere he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Moraal: Leg altijd je horloge in de boekenkast, anders zou het weleens slecht af kunnen lopen."Thats how we roll in the Shire!"![]()
Deze film gaat aan z'n eigen ambitie ten onder. Hij is heel groots opgezet, met veel gelul over wormholes, zwarte gaten, vierde en vijfde dimensies enz, maar de plot en karakterontwikkeling leidt hieronder. Ook de cast is ongelukkig gekozen met Anne Hathaway, sowieso een afgrijselijk irritante actrice en Michael Cain die je niet echt serieus neemt. En het helpt het niet dat er wel twee á drie keer zeker een kwartier wordt uitgetrokken om naar een climax toe te werken, met altijd dezelfde aanzwellende orgelmuziek. Die scène waarin het schip ternauwernood koppelt, je wist al lang dat het zou lukken, is daar een voorbeeld van.
Ik betwijfel ook of mensen nog daadwerkelijk snappen hoe de vork in de steel zit op het einde.
3/5![]()
zo ingewikkeld was het einde toch niet?quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:25 schreef AmaninFull het volgende:
Deze film gaat aan z'n eigen ambitie ten onder. Hij is heel groots opgezet, met veel gelul over wormholes, zwarte gaten, vierde en vijfde dimensies enz, maar de plot en karakterontwikkeling leidt hieronder. Ook de cast is ongelukkig gekozen met Anne Hathaway, sowieso een afgrijselijk irritante actrice en Michael Cain die je niet echt serieus neemt. En het helpt het niet dat er wel twee á drie keer zeker een kwartier wordt uitgetrokken om naar een climax toe te werken, met altijd dezelfde aanzwellende orgelmuziek. Die scène waarin het schip ternauwernood koppelt, je wist al lang dat het zou lukken, is daar een voorbeeld van.
Ik betwijfel ook of mensen nog daadwerkelijk snappen hoe de vork in de steel zit op het einde.
3/5
Eens wbt anne hathaway, al vond ik haar wel draaglijk in deze film.Wie dit leest is hek.![]()
Het wordt zelfs net iets te nadrukkelijk uitgelegd.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:34 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
zo ingewikkeld was het einde toch niet?The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ik had het einde beter gevonden als hij was geëindigd met het shot va Cooper ergens in de ruimte en Brand kijkende over haar nieuwe planeet. De scene met de dochter in het ziekenhuis was awkward. Een poging om de Transformers generatie iets van een einde te geven, maar geen echt einde waardoor het ruk was.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het wordt zelfs net iets te nadrukkelijk uitgelegd.
Voor de rest een geweldige awesome film, met goede orgel muziek.![]()
Even over plan BSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Interstellar
Het lukt me niet vaak om weinig over het verhaal van een bepaalde film te weten voordat ik `m ga zien. Maar na het zien van de trailers van Interstellar en het feit dat er zo weinig over het verhaal bekend werd gemaakt is dat hier toch gelukt. Wist voor het grootste deel dus niet waar de film over ging en was dus benieuwd wat het ging worden. En dat is achteraf geizen wel een voordeel gebleken. Had niet verwacht dat het verhaal zo diep zou gaan (al is het nog steeds geen Malick-film op dat gebied) en werd daar dus door verrast.
Het is een film die aan de ene kant dus een (tegenwoordig bijna ongekend) sterk script heeft dat vragen durft te stellen over de mensheid en waar we met z`n allen op deze planeet nou helemaal mee bezig zijn. Het is aan Warner Bros. te danken dat ze Nolan carte blanche gaven om dit te kunnen doen, een moedige maar ook wel begrijpelijke keuze: het is namelijk ook een sterke film voor het publiek dat helemaal niet zo diep wilt gaan en gewoon een leuk avondje bios wel beleven met een goede blockbuster. Want ook dat is Interstellar: een actie/science-fiction film die je ook gewoon als zodanig kunt bekijken zonder er verder al te diep over na te denken. Op dat gebied is het wel jammer dat het middenstuk te lang duurt en enigzins overbodig is. Dat is ook het enige minpunt. Het laatste gedeelte gaat het volle vaart richtiging climax en is het einde even adembenemend als verrassend.
De pluspunten daarentegen zijn bijna eindeloos. Het acteerwerk van met name Matthew McConaughey is grandioos en zet ook Jessica Chastain een goede rol neer.
Verder ziet de film door de prachtige cinematografie van Hoyte van Hoytema er prachtig uit, echt een lust voor het oog. En voor het oor, dankzij Hans Zimmer`s score.
Christopher Nolan`s nieuwste duurt dan wel bijna drie uur maar verveelt eigenlijk geen moment. Van begin tot einde wordt je opgezogen en meegenomen in de duistere, huiveringwekkende toekomst die hij op het scherm tovert.
Een wonderbaarlijke reis die de trip naar de bioscoop meer dan waard is. Sterker nog: dit is een film ervaring die je bijna nooit meemaakt en gewoon in de bioscoop gezien moet worden.
9,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Ik vind het een leuke film maar ik begreep er geen reet van. Is het stukje waar Matthew door de zwarte gat gaat en het overleefd en zijn dochters kamer ziet op echte wetenschap gebaseerd? Ik dacht dat een zwarte gaat een zodanig hoge dichtheid had dat niets het kan overleven?Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
Geweldige film!! Veruit de beste film van 2014. mijn rating 10/10 !! Prachtig gemaakt, meeslepend verhaal, gebaseerd op realistische en actuele problemen. Ook geweldige muziek! Geniaal geacteerd.Veruit de beste scifi film in jaren!![]()
Dat is de hele crux van de film ook een beetje. De moeilijkheidsgraad van de film is niet vanwege het plot (dat was redelijk simpel) maar vanwege wetenschappelijke concepten en - laten we wel wezen - pseudowetenschap. (Gebaseerd op wetenschappelijke theorieën maar wel precies zo dat het perfect in 't plot past.) Het is in principe een vrij simpele film maar als je niet te hard zoekt naar plotholes (wormholes) is 't een goede film.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik vind het een leuke film maar ik begreep er geen reet van. Is het stukje waar Matthew door de zwarte gat gaat en het overleefd en zijn dochters kamer ziet op echte wetenschap gebaseerd? Ik dacht dat een zwarte gaat een zodanig hoge dichtheid had dat niets het kan overleven?Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.![]()
3 uur naar Mathew mogen staren, ik vond het geen straf
Nee, het was eenfilm, ik ga 'm nog een keer kijken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Want je snapte er niets van?quote:Op maandag 17 november 2014 23:33 schreef yvonne het volgende:
3 uur naar Mathew mogen staren, ik vond het geen straf
Nee, het was eenfilm, ik ga 'm nog een keer kijken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2014 23:47:35 ]![]()
quote:Nee, nu mag iteejer ook mee
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Gisteren gezien, en ik ga hem nog wel een keer bekijken, maar ik denk de beste sci-fi-film na 2001: A Space Odyssey.
Natuurkundig gezien behoorlijk correct, ik kan er geen grote gaten in schieten. Natuurlijk is de scène met de wormhole en de scène met het zwarte gat gebaseerd op een eigen interpretatie van de wetenschap. Maar geeft dat? Was dat in 2001 niet net zo? Daarnaast, wat betreft logica is er geen bezwaar. Het maakt handig gebruik van relativiteit en het behoud van informatie, en doet een suggestie wat dit voor implicaties kan hebben.
Een fantastische film, de eerste die de verstrekkende gevolgen van interstellair reizen treffend laat zien, een genot voor fans van astronomie, theoretische natuurkunde en filosofie, en prachtig in beeld gebracht. De eerste film in een bioscoop waarbij ik écht ademloos heb zitten kijken, en dat zegt wat.
Aanrader!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb mijn vriendin overgehaald om mee te gaan in ruil daarvoor scheer ik mijn zwerversbaardje af en ga ik mee naar een vrouwenfilm met haar.. Mijn normale bioscoopgenoten konden niet/hadden geen zin maar ik moet en zal deze in de bioscoop zien
.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Kon me moeilijk over het feit heen zetten dat ze in staat zijn om een ruimteschip te maken maar niet in staat zijn om een huisje tocht-vrij te maken. Godverdomme zag je die kieren in dat huis.
Verder wel een leuke film, ben geen astrofysicus dus snapte ook geen reet van het einde.
6,5 / 10![]()
echte bazen laten zich de les niet lezen en gaan dan soloquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:42 schreef jogy het volgende:
Ik heb mijn vriendin overgehaald om mee te gaan in ruil daarvoor scheer ik mijn zwerversbaardje af en ga ik mee naar een vrouwenfilm met haar.. Mijn normale bioscoopgenoten konden niet/hadden geen zin maar ik moet en zal deze in de bioscoop zien
.
lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Had ik ook niet erg gevonden overigens.quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:34 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
echte bazen laten zich de les niet lezen en gaan dan soloIedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Ik vond de film geweldig, ik ga waarschijnlijk nog een keer![]()
De orgelmuziekjes vond ik wel een beetje 2001: A Space Odyssey, maar wel passend![]()
![]()
14-11-2014
Baanbrekende fysica: 'Interstellar' zet theorie van zwarte gaten voor het eerst om in beeld
De theorie der zwarte gaten voor het eerst in beeld gegoten door Kip Thorne en Christopher Nolan. © kos.
In Hollywood halen de wetten van het spektakel het meestal van de fysica. Niet zo in Interstellar, de nieuwe scifi-film van Christopher Nolan. Om geen fouten tegen de natuur te maken nam Nolan een fysicus onder de arm. Speciaal voor de 'Interstellar' ontwikkelde niemand minder dan Kip Thorne een zwart gat in de computer. Wat hij daarin ontdekte, verblufte iedereen, ook de wetenschap.
Interstellar, de nieuwe film van Christopher Nolan. © kos.
'Interstellar', de nieuwe film van regisseur Christopher Nolan ( cf. Memento, Inception) speelt zich af in de toekomst. De aarde is volledig uitgeput en het menselijk ras moet op zoek naar een nieuwe uitvalsbasis. Die vindt het in een nieuw zonnestelsel. De manier om daar te geraken is via een wormgat: een gat in de ruimte dat het - hypothetisch gezien - toelaat een afstand van lichtjaren af te leggen in een mum van tijd.
Om die theorie van zwarte gaten en wormgaten realistisch in beeld te brengen, riep Nolan de hulp in van Kip Thorne, de fysicus die samen met Stephen Hawking de wormgattheorie binnen die van de relativiteitstheorie uitwerkte.
Wiskunde
Om de zwarte gaten in de film zo realistisch mogelijk in beeld te brengen, sloeg Thorne aan het rekenen: hij werkte een aantal vergelijkingen uit die het theoretische pad beschrijven van lichtstralen die op een wormgat of zwart gat invallen.
Volgens de relativiteitstheorie is de massa in een zwart gat onder invloed van de verbogen tijd en zwaartekracht zo compact dat alles wat in haar buurt komt onverbiddelijk wordt opgeslorpt. Niets, ook licht niet, kan daarna nog opnieuw uit het zwarte gat ontsnappen. Het licht dat rakelings langs de oppervlakte van het zwarte gat scheert, buigt door de kracht van de zwaartekracht af, zodat het rond het gat heen loopt, als een soort van lichtgevende schijf.
Lichtvervorming
Om de exacte fysische opslorping en afbuiging van die lichtstralen filmisch in beeld te brengen, schakelde Thorne niet alleen de hulp van algebra in, maar liet de filmcrew op basis van zijn berekeningen ook de exacte omstandigheden voor hun filmisch plot berekenen.
"Op bepaalde frames van 24 seconden in filmtijd, hebben wetenschappers en informatici honderd uur gerekend, maar het resultaat is verbluffend", liet fysicus Lieven Scheire enthousiast horen in 'Café Corsari'. "Wat je ziet in beeld is natuurkundig volledig juist, heel de lichtvervorming rond het zwarte gat klopt."
Wetenschap en film
De beelden van Interstellar zijn dus expliciet gebaseerd op Einsteins relativiteitstheorie. Dat in combinatie met de juiste input van gegevens en berekeningen is uniek. Die expliciete verbeelding van de theoretisch bestaande wormgaten bleek zelfs zo uniek, dat Thorne ook zichzelf en de wetenschap verbaasde met de resultaten. Uit de mooie filmische resultaten volgt binnenkort dan ook een wetenschappelijk publicatie. Compleet met beelden uit de film als 'stichtend' voorbeeld.
"Terwijl fysici zich normaliter alleen bezig houden met de theorie en de wiskundige berekeningen achter natuurkundige verschijnsels, is dit de eerste keer dat er ook echt tastbaar getoond wordt wat je echt zou zien wanneer je een zwart gat zou tegenkomen", zegt Scheire.
Wetenschap en film verbroederen in Interestellar en de resultaten van die samenwerking bleken werkelijk 'buitenaards'.
(HLN)Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...![]()
Waarschijnlijk lees ik te veel science fiction want ik zat de hele tijd zo van 'Oh ja, logisch!'. Maar wat een fucking prachtfilm.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Dat zwarte gat en dat ie zn dochters kamer ziet zijn gemaakt door 'ze' (wordt geinsineeurd dat het andere wezens of mensen uit de toekomst zijn)quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik vind het een leuke film maar ik begreep er geen reet van. Is het stukje waar Matthew door de zwarte gat gaat en het overleefd en zijn dochters kamer ziet op echte wetenschap gebaseerd? Ik dacht dat een zwarte gaat een zodanig hoge dichtheid had dat niets het kan overleven?![]()
Wat ik eigenlijk denk is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Thats how we roll in the Shire!"![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 10:27 schreef Giester het volgende:
Wat ik eigenlijk denk is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Thats how we roll in the Shire!"![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:18 schreef Giester het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Thats how we roll in the Shire!"![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:32 schreef Giester het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:38 schreef Mystikvm het volgende:
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:42 schreef Giester het volgende:
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
quote:Op donderdag 20 november 2014 12:04 schreef Giester het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 14:16 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik ben met enige tegenzin naar deze film gegaan omdat ik niet echt houd van het genre. Nou is dus precies gebeurd waar ik bang voor was: in principe vond ik het prettig om naar te kijken maar nu zit ik weer met allerlei vragen opgescheept die ik nergens concreet beantwoord kan vinden (ook niet op IMDB message boards waar ik normaliter m'n informatie vandaan haal).
Misschien ben ik te nuchter voor mindfuck sci-fi films maar ik kan het nooit laten om toch maar te gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast ontzettend bedankt als er op sommige van deze vragen een antwoord komt!
Overigens vond ik de muziek cq geluidseffecten echt onovertroffen bij deze film. Ook al houd je niet van dit genre, is de muziek al een reden op zich om hier naar toe te gaan.
Acteerwerk van meneer Matty is trouwens ook echt fenomenaal, werd af en toe bijna emotioneel terwijl ik dat nooit heb met films.![]()
quote:Op maandag 24 november 2014 11:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik ben met enige tegenzin naar deze film gegaan omdat ik niet echt houd van het genre. Nou is dus precies gebeurd waar ik bang voor was: in principe vond ik het prettig om naar te kijken maar nu zit ik weer met allerlei vragen opgescheept die ik nergens concreet beantwoord kan vinden (ook niet op IMDB message boards waar ik normaliter m'n informatie vandaan haal).
Misschien ben ik te nuchter voor mindfuck sci-fi films maar ik kan het nooit laten om toch maar te gaan.OK, here we go:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast ontzettend bedankt als er op sommige van deze vragen een antwoord komt!
Overigens vond ik de muziek cq geluidseffecten echt onovertroffen bij deze film. Ook al houd je niet van dit genre, is de muziek al een reden op zich om hier naar toe te gaan.
Acteerwerk van meneer Matty is trouwens ook echt fenomenaal, werd af en toe bijna emotioneel terwijl ik dat nooit heb met films.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 24 november 2014 11:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
OK, here we go:Enorm bedankt! Veel dingen zijn nu duidelijker. Denk dat ik het ook beter "snapte" dan dat ik dacht dat ik deedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 24 november 2014 16:23 schreef Jedi_Pimp het volgende:
25-11-2014
Wetenschapper achter Interstellar legt uit: kan reizen door wormgaten echt?
© YouTube/Warner Bros.
Sciencefictionliefhebbers die zichzelf al naar de verste uithoeken van ons heelal zagen reizen via wormgaten, kunnen die droom maar beter opbergen. "We hebben zeer sterke aanwijzingen dat wormgaten, waardoor mensen kunnen reizen, verboden zijn door de wetten van de fysica", zegt Kip Thorne, op wiens theorieën de film 'Interstellar' gebaseerd is, aan Space.com.
Jammer, maar helaas: alles wijst erop dat de wetten van de fysica het onmogelijk maken
Kip Thorne, astrofysicus
Wormgaten zijn theoretische 'bruggen' door de ruimtetijd, die een binnenweg creëren tussen twee punten. Van één sterrenstelsel naar een ander bijvoorbeeld, zoals in de film 'Interstellar' van Christopher Nolan die sinds het begin van deze maand bij ons in de zalen te zien is.
Hoewel wormgaten volgens Einsteins algemene relativiteitstheorie theoretisch mogelijk zijn, zullen zulke exotische expedities zich wellicht altijd in sciencefictionsferen blijven afspelen. Dat zegt gerenommeerd astrofysicus Kip Thorne van het California Institute of Technology, een autoriteit op het vlak van relativiteit, zwarte gaten en wormgaten, die zijn diensten verleende als adviseur en executive producer voor 'Interstellar'.
Struikelblok
"Jammer, maar helaas: alles wijst erop dat de wetten van de fysica het onmogelijk maken", zegt hij. Het grootste struikelblok is de instabiliteit van een wormgat. "Als je niets hebt om ze open te houden, zouden de wanden zo snel instorten dat er niets door kan", aldus Thorne.
Om wormgaten open te houden, is er negatieve energie nodig die de zwaartekracht tegengaat. Via kwantumeffecten zijn wetenschappers er in labo's in geslaagd zulke energie te creëren: het ene ruimtegebied leent energie van een ander gebied, waar er aanvankelijk al geen was. Daardoor ontstaat een tekort.
In de fysica kan het dus. "Maar we hebben erg sterke aanwijzingen, maar geen bewijs, dat je nooit genoeg negatieve energie kan hebben om de wanden van een wormgat open te drukken en ook open te houden."
Boek
Als ze al zouden kunnen bestaan, aldus Thorne, kunnen oversteekbare wormgaten bijna zeker niet natuurlijk voorkomen. Ze moeten gecreëerd worden door een vergevorderde beschaving, zoals gebeurt in 'Interstellar'.
Hoewel gebaseerd op wetenschappelijke theorieën, blijft de kaskraker van Nolan dus pure sciencefiction. Wie meer wil weten over waarheid en fictie in de film, kan er het nieuwe boek van Thorne op naslaan, 'The science of Interstellar'.
(HLN)Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...![]()
Ach ja. "Kan niet". Daar sta ik altijd een beetje afwijzend tegenover. Misschien kan het inderdaad niet, maar wij als mensheid, inclusief de slimste wetenschappers, weten nog maar zo ontzettend weinig dat ik alle mogelijkheden voor in de toekomst graag wil openhouden.
Er zullen ook vast wetenschappers zijn geweest die het onmogelijk achtten mensen de ruimte in te sturen en weer veilig terug te laten komen om allerlei destijds plausibele redenen.
[ Bericht 4% gewijzigd door UltraR op 26-11-2014 14:51:53 ]Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
Overigens wel een vraag die ik had bij de film:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
Aardige film, jammer van het einde en de vele fysische en exogeologische fouten, zeker met zo'n budget.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Het is die pretentie. Het grote publiek zit ademloos te kijken maar om ook mensen die net iets meer van de materie (al dan niet zwart) weten ook volledig te boeien, zou je die fouten, die vermijdbaar zijn, er niet in moeten hebben. Zeker niet met dat budget.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:40 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik sta daar toch altijd wat minder kritisch in. Kom op, het is een film. Logisch dat niet alles helemaal logisch en coherent met de wetenschappelijke werkelijkheid is. Dan zou het een documentaire heten.![]()
Ik zie dergelijke dingen ook wel maar kan ze makkelijk negeren. I'm just on board for the ride.
The Lord of the Rings kraak ik ook niet af op basis van dergelijke zaken die in het echt niet kunnen. En natuurlijk pretendeert Interstellar wetenschappelijk te zijn, maar het is en blijft een film. Eentje waar ik voor het eerst ooit voor een tweede keer naartoe ben gegaan in de bios, waarna ik hem een dikke vette 10 geef, vanwege ultiem vermaak. En daar kom ik voor naar de bioscoop.
En hij duurde te lang, het einde is echt jammer.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
quote:Op woensdag 26 november 2014 20:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is die pretentie. Het grote publiek zit ademloos te kijken maar om ook mensen die net iets meer van de materie (al dan niet zwart) weten ook volledig te boeien, zou je die fouten, die vermijdbaar zijn, er niet in moeten hebben. Zeker niet met dat budget.
En hij duurde te lang, het einde is echt jammer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra spoiler voor diegenen die niet alle James Bond films van haver tot gort kennen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is de 9 op IMDB naar mijn mening niet waard. Een 8,5 als absolute max, en dan heb je wat bonuspunten voor de special effects.Unbowed, Unbent, Unbroken.![]()
Gisteravond gezien in IMAX schouwburgplein. Ik vond het zeker een 8 waard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:06 schreef BeyondTheGreen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is de 9 op IMDB naar mijn mening niet waard. Een 8,5 als absolute max, en dan heb je wat bonuspunten voor de special effects.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 12 november 2014 01:21 schreef d1ce het volgende:
Even over plan BHier wil ik nog wel even op in gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door UltraR op 30-11-2014 14:58:30 ]Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
Wanneer kon je dat dan vooral zien? Deze film maakt juist weinig tot geen(?) gebruik van green screen.quote:Op zondag 30 november 2014 13:53 schreef eQuaL het volgende:
Gisteravond gezien in IMAX schouwburgplein. Ik vond het zeker een 8 waard.
Beelden waren verder schitterend. Op bepaalde momenten kon je duidelijk de green screens voorstellen, maar over het algemeen viel het me niet op.http://www.theguardian.co(...)rebooted-blockbusterquote:Visually, he is a classicist, preferring to shoot as much “in-camera” as possible, using CGI only when absolutely necessary. No green screens were used during Interstellar, the majority of which was shot with real locations, miniatures, or sets using massive projectors.
http://screenrant.com/chr(...)lar-digital-vs-film/Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
quote:Op zondag 30 november 2014 14:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.![]()
Eensquote:Nice, wist ik niet.quote:Op zondag 30 november 2014 14:58 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wanneer kon je dat dan vooral zien? Deze film maakt juist weinig tot geen(?) gebruik van green screen.
Bedoelde het meer bij wijze van spreken. Op sommige plekken kon je duidelijk zien dat de achtergrond nep was, vraag me niet waar want de film was godsgruwelijk lang, dus heb het allemaal niet onthouden![]()
Was verder ook niet storend ofzo, vond het juist een pluspunt dat je dat niet veel zag.![]()
Gisteren gezien! Episch, geen ander woord voor.
Muziek was ook erg sterk, al heeft Zimmer wel een hele dikke knipoog gemaakt naar Philip Glass Koyaanisqatsi. Maar misschien is dat wel bewust geweest, aangezien Koyaanisqatsi ook wel "A state of life that calls for another way of living" betekentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Agiath op 03-12-2014 17:58:50 ]Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 17:53 schreef Agiath het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn zusje heeft hem nog niet gezien.
Dit weekend misschien maar even overhalen, dan heb ik een excuus om hem nog een keer te zien![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 18:12 schreef eQuaL het volgende:
quote:Op woensdag 3 december 2014 23:56 schreef Nic1 het volgende:
[..]Wat niet? Uitleg?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Eerst met vrienden geweest. Daarna voor het eerst in m'n leven in m'n uppie naar de bioscoop gegaan om hem nog een keer te zien. Geen excuus nodig.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:52 schreef eQuaL het volgende:
Mijn zusje heeft hem nog niet gezien.
Dit weekend misschien maar even overhalen, dan heb ik een excuus om hem nog een keer te zien
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
Erg goede film. Heb er van genoten
Het enige wat voor mij niet duidelijk was, was het volgende.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is nou het type paradox waar je in veel films en series over kunt vallen. Moet je toch wel bekend mee zijn.
Het is vergelijkbaar met: hoe kan hij terecht komen in Gargantua als hij nooit de locatie van NASA had ontdekt, terwijl hij zelf de coördinaten van NASA heeft gecommuniceerd vanuit Gargantua naar Aarde.
Da's gewoon een predestination paradox.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Mja maar goed, ze willen het een kloppend verhaal maken met de 5e dimensie maar toch gooit het alles door elkaar
Als ze de berichten nou hadden gekoppeld aan overlevenden van Plan B uit een hele andere "tijd" die bijv wilden voorkomen dat plan B zou lukken en dat Plan A juist zou lukken dan zou je geen paradox krijgen![]()
![]()
Eergister gezien. Duurde wel even voordat ik in de film zat. Nu ben ik niet zo'n filmganger, maar wel enorm genoten. Geweldige muziek, grappig om uiteindelijk delen uit het begin in het einde weer terug te zien. En ook al is het een "happy ending", ik vind dat het nog een redelijk open einde heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.
"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."![]()
Vandaag de film gezien en dit verwoord mijn visie mooi.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:25 schreef AmaninFull het volgende:
3/5![]()
quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vandaag de film gezien en dit verwoord mijn visie mooi.
Deze heeft ook wel wat mooie punten
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
Treffende punten zelfsquote:![]()
Dat kanaal kende ik niet, ga ik volgen want dit is puik gedaan![]()
![]()
Ja, het is echt heel sterk. Sterke kritiek in een komisch jasje. Ben het er niet altijd mee eens, maar soms moeten ze ook op zoek gaan naar iets om over te bitchen zonder dat daar reden toe is (en dat geven ze dan ook meteen toe). De stem van die kerel is ook zo geniaalquote:Op maandag 13 april 2015 00:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Treffende punten zelfs![]()
Dat kanaal kende ik niet, ga ik volgen want dit is puik gedaan
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
Ah mooi, precies mijn kritiek op de film.quote:Grappig filmpje wel, ze hebben er ook een over Game of Thrones.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: