Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Morgen mag ik weer op mijn kekke schoentjes. Bij Runnersworld zeiden ze dat het misschien beter wat gezien mijn pijnlijke schenen als ik twee rustdagen doe i.p.v. één. Nou echt niet!! Moet ik nog een dag langer wachten:-) Ik ben zo benieuwd of ik met mijn nieuwe schoenen anders ga lopen of dat ik nog steeds zo blijf stampen.
This whole world is wild at heart and weird on top
Op woensdag 3 april 2013 17:54 schreef Lula het volgende: Morgen mag ik weer op mijn kekke schoentjes. Bij Runnersworld zeiden ze dat het misschien beter wat gezien mijn pijnlijke schenen als ik twee rustdagen doe i.p.v. één. Nou echt niet!! Moet ik nog een dag langer wachten:-) Ik ben zo benieuwd of ik met mijn nieuwe schoenen anders ga lopen of dat ik nog steeds zo blijf stampen.
Je weet dat scheenbeenklachten een vorm van overbelasting zijn? En dat als je niet genoeg rust neem, ze alleen maar erger worden? Ik zou niet te snel te veel willen, geef je lichaam de kans om aan het rennen te wennen!
Je weet dat scheenbeenklachten een vorm van overbelasting zijn? En dat als je niet genoeg rust neem, ze alleen maar erger worden? Ik zou niet te snel te veel willen, geef je lichaam de kans om aan het rennen te wennen!
Ik weet het, ik zie het morgen wel aan. En mochten mijn schenen protesteren ondanks dat ik best heel rustig loop dan wandel ik het stuk wel uit . Heb nog een dag rust te gaan dus hopelijk voelt het morgen anders. Heel raar ook dat ik het alleen links heb. Verder totaal geen last van pijntjes (ja op wat spierpijn na, maar dat is normaal als je je grens weer verlegt lijkt me)
Ik hoop dat die schoenen echt schelen, daarom wil ik zo graag om het te proberen:-)
Ben ik zo stom geweest om te kijken wat ze kosten als je ze via internet bestelt, dat scheelt echt een hoop!!! Maar goed ze zijn nu wel aangemeten en het volgende paar kan ik altijd bestellen als deze bevallen tenminste
Ik betaal graag wat extra voor de service die je krijgt Bovendien is het niet zo dat als deze schoen nu goed voor je is, diezelfde schoen over een half jaar nog steeds goed voor je is (gewichtsverlies, loopstijlaanpassing etc)
Op woensdag 3 april 2013 18:26 schreef GotC het volgende: Ik betaal graag wat extra voor de service die je krijgt Bovendien is het niet zo dat als deze schoen nu goed voor je is, diezelfde schoen over een half jaar nog steeds goed voor je is (gewichtsverlies, loopstijlaanpassing etc)
Ik val geen gram af helaas haha, maar ik pas wel weer een paar broeken die me echt te strak zaten voordat ik begon te hardlopen. En mijn billen lijken langzaam te verdwijnen (evenals mijn buste, en daar ben ik iets minder blij mee;-))
Ik moet ook zeggen dat ik niet lijn of zo, dat is niets voor mij. Ik hou veel te veel van lekker eten en ben gek op koken. Daarom moet ik ook wel sporten, merk toch dat ik langzaamaan richting de vijftig (ahhhh) ga
Ik moet zeggen dat de service echt top was. Ben er zowat twee uur blijven hangen en kwam ook met een tas vol thuis. Was gewoon gezellig met de mensen die er werken en anderen die ook schoenen kwamen aanmeten.
Op woensdag 3 april 2013 18:26 schreef GotC het volgende: Ik betaal graag wat extra voor de service die je krijgt Bovendien is het niet zo dat als deze schoen nu goed voor je is, diezelfde schoen over een half jaar nog steeds goed voor je is (gewichtsverlies, loopstijlaanpassing etc)
Mijn Brooks zijn nu eigenlijk al te corrigerend en die heb ik pas 3 maanden
Pfoeh, ben het ontbijt/lunch/avondeten/tussendoortjes schema aan het opstellen voor Yur, voor de komende 11 dagen. Lastig Ontbijt is een makkie, maar lunch? Niet veel invloed op doordeweeks
Pfoeh, ben het ontbijt/lunch/avondeten/tussendoortjes schema aan het opstellen voor Yur, voor de komende 11 dagen. Lastig Ontbijt is een makkie, maar lunch? Niet veel invloed op doordeweeks
ei is koud meegenmen ook heel lekker (omelet/met tomaat/kaas/ham), ook op brood! En salades/pastasalade kan ook mee...
Op woensdag 3 april 2013 19:04 schreef slacker_nl het volgende: Zijn er hier mensen die wel via Garmin connect dingen kunnen uploaden naar hun horloge?!
Salades meenemen naar je werk. Is makkelijk, voedzaam en gezond.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Daar zit ik ook over na te denke voor volgende week, hoe we dat gaan invullen.
Tenzij er net als de challenge een hardloopkalenderpagina wordt gemaakt.
Eigenlijk moeten we kijken of we ergens online een app/website kunnen vinden waarmee we een kalender aan kunnen maken, en deze met zijn allen aan kunnen passen. Zo krijgen we dus een hardloop kalender waar iedereen zichzelf in kan zetten.
Eigenlijk moeten we kijken of we ergens online een app/website kunnen vinden waarmee we een kalender aan kunnen maken, en deze met zijn allen aan kunnen passen. Zo krijgen we dus een hardloop kalender waar iedereen zichzelf in kan zetten.
Lijkt me kek.
SPOILER: kek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Zo weer met de loopgroep.. Maar wel nog even op m'n oude pantoffeltjes.. Wel hele dag op m'n nieuwe sloffies gelopen in het kader van inlopen. Vrijdag even kijken of ik op het gemak een rondje op m'n nieuwe kan maken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Wrapjes kan ook nog! Met (gerookte) kipfilet, avocado, vis, paprika/tomaat/komkommer/sla!
Totaal 700-800 gram koolhydraten per dag (80-10 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht). Dat is het voornaamste. Voor de rest is het vooral eten wat we al kennen, aangezien we niks nieuws gaan proberen volgende week Dus tsja, maakt het lekker makkelijk
Oeh, flapjacks zien er lekker uit, ook maar eens proberen te maken. Al ben ik ook al tijden van plan om zelf mueslirepen te maken, omdat lekkere duur zijn.
Ik ga strakjes ook maar extra koolhydraten consumeren (Guinness )
Totaal 700-800 gram koolhydraten per dag (80-10 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht). Dat is het voornaamste. Voor de rest is het vooral eten wat we al kennen, aangezien we niks nieuws gaan proberen volgende week Dus tsja, maakt het lekker makkelijk
Spikes, geen idee... Ik ben maar weer gestopt, het ging voor geen meter. Zwaar, pijn, kramp, meh. Gauw weer vergeten
Hoewel ik vandaag nog afgewezen werd voor een vacature omdat ik "geen duidelijke online kennis" heb...
DAMN Ze roepen ook van alles tegenwoordig, the bastards ze hebben téveel keus
Ik vind het trouwens altijd leuk om TSer te zijn en de loopjes bij te werken En als je het echt persé niet wil, zorg je gewoon dat je niet de lastpost hebt Maar een kekke kalender: ook prima
Iemand van jullie toevallig ervaring met hartslagmeters icm iPhone 5 en Endomondo? Heb nog een Garmin hardloopband, maar die ga ik zonder adapter niet kunnen gebruiken op m'n iPhone 5 en zo te zien bestaat er nog geen adapter.
[ Bericht 0% gewijzigd door STING op 03-04-2013 19:48:13 ]
Spikes, geen idee... Ik ben maar weer gestopt, het ging voor geen meter. Zwaar, pijn, kramp, meh. Gauw weer vergeten
Oh en, gewoon bammetjes klaarmaken voor m
Pfuh, dat zijn stomme loopjes ja
quote:
Op woensdag 3 april 2013 19:29 schreef motorbloempje het volgende: Maar dan wel even zelf volkoren wraps maken! Gezondheid, simpel en lekker! Nom! Net het deeg voor vanavond gemaakt!
Nu hopen dat Mr. Mo op tijd is! Rennen!
Oooh ook lekker! Heb toch geen leven meer tegenwoordig, dus dat lijkt me wel wat
quote:
Op woensdag 3 april 2013 19:35 schreef Mascleta het volgende: koolhydraatstapelen met Carbo loaders de laatste week? heb daar laatst een artikel over gelezen ergens.
Meh, ga geen nieuwe/gekke dingen proberen in zo'n laatste week. Zal je zien, loopt hij de marathon van Dixi naar Dixi
Op woensdag 3 april 2013 19:04 schreef slacker_nl het volgende: Zijn er hier mensen die wel via Garmin connect dingen kunnen uploaden naar hun horloge?!
Met Firefox lukt het bij mij niet. Met Chrome wel.
Op woensdag 3 april 2013 19:41 schreef STING het volgende: Iemand van jullie toevallig ervaring met hartslagmeters icm iPhone 5 en Endomondo? Heb nog geen Garmin hardloopband, maar die ga ik zonder adapter niet kunnen gebruiken op m'n iPhone 5 en zo te zien bestaat er nog geen adapter.
Niet met de iPhone, maar wel gebruikt met Android. Ging perfect Gewoon besteld via Endomondo.
maar goed dat het niet andersom is...."Ms, may I stroke your box...?" wouldn't go down very well
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Verder ziet het er naar uit dan ik vanavond voor de eerste keer dit jaar in de regen zal moeten lopen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op woensdag 3 april 2013 20:24 schreef rechtsedirecte het volgende: Verder ziet het er naar uit dan ik vanavond voor de eerste keer dit jaar in de regen zal moeten lopen
Op woensdag 3 april 2013 20:24 schreef rechtsedirecte het volgende: Verder ziet het er naar uit dan ik vanavond voor de eerste keer dit jaar in de regen zal moeten eindelijk niet meer in die snikhete zon hoef te lopen
Is dat zo? Dus als je een vrouw daar bijv. 'what a box you are' noemt, kijkt ze je boos aan?
nee, maar box is hier wel een woord waarmee de intieme delen beschreven worden...
inderdaad...Cooper kan het niet afwachten, die zit nu al klaar in de tuin in de gietende regen
dit dus... !!! alleen is hij bang voor water...tot aan zijn buik is het prima maar koppie onder is niets voor hem. Zijn natte vacht maakt hem ook geen goede zwemmer
dit dus... !!! alleen is hij bang voor water...tot aan zijn buik is het prima maar koppie onder is niets voor hem. Zijn natte vacht maakt hem ook geen goede zwemmer
Maaar, als het 20+ graden is, dan is het toch juist heerlijk in de regen! Gewoon lekker in je shirtje door de regen banjeren, beetje stampen enzo! Worden de trails ook weer iets spannender!
Op woensdag 3 april 2013 19:39 schreef STING het volgende: Zo, de spits is er weer af. M'n doel is om te beginnen met om de dag 5 km te lopen. Wel een beetje koud nog de eerste 15 minuten
Er stond een fris windje vanavond ja. Toch nog 10km gedaan. Ik had al verteld dat ik blij ben met de zomertijd he toch vertel ik 't nog maar een keer. Loopt toch een stuk fijner!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Er stond een fris windje vanavond ja. Toch nog 10km gedaan. Ik had al verteld dat ik blij ben met de zomertijd he toch vertel ik 't nog maar een keer. Loopt toch een stuk fijner!
Nu net terug, was al een stuk zachter dan maandag en zaterdag Inderdaad, heerlijk die zomertijd en ook vooral dat het weer lang licht is.
Nu net terug, was al een stuk zachter dan maandag en zaterdag Inderdaad, heerlijk die zomertijd en ook vooral dat het weer lang licht is.
hier gaan we komend weekend weer de wintertijd in
Op woensdag 3 april 2013 22:23 schreef YUR het volgende: Zo, de allerlaatste echte training voor de marathon zit erop. Nu nog een beetje rusten en een beetje aanpielen.
En vooral genieten van al het eten dat GotC mij voor gaat schotelen
Op woensdag 3 april 2013 22:23 schreef YUR het volgende: Zo, de allerlaatste echte training voor de marathon zit erop. Nu nog een beetje rusten en een beetje aanpielen.
job done.... meer dan in je eigen training geloven kun je niet meer doen maar dat zit wel goed volgens mij
Zondag toch ook nog 10K wedstrijd?
De tijd dat ik aardig kon drinken is ook voorbij. 3 pints en ik voel de hoofdpijn van morgen al. Voordat ik begon met hardlopen ging ik na 6 nog vrolijk aan de whisky nu kan ik sowieso niet veel meer drinken, want of het is laat doordat ik heb hardgelopen, of ik kan niet veel drinken omdat ik de volgende dag moet hardlopen..
De tijd dat ik aardig kon drinken is ook voorbij. 3 pints en ik voel de hoofdpijn van morgen al. Voordat ik begon met hardlopen ging ik na 6 nog vrolijk aan de whisky nu kan ik sowieso niet veel meer drinken, want of het is laat doordat ik heb hardgelopen, of ik kan niet veel drinken omdat ik de volgende dag moet hardlopen..
Alleen maar goede effecten toch? Ik merk aan mezelf ook dat ik minder alcohol drink sinds ik fanatiek aan het hardlopen ben.