Pedofielen moeten er niet van overtuigd worden dat dit normaal is. Dat is een groot bezwaar.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:54 schreef Richestorags het volgende:
Ach, ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo. Dit soort geesten blijven er toch wel en als je zo'n vereniging verbiedt gaat het underground en blijft het alsnog bestaan. Nu kan je het nog een beetje in de gaten houden, leden screenen en dergelijke. Desondanks is de doelstelling van de vereniging natuurlijk moreel gezien zeer verwerpelijk. De vereniging had ook als doelstelling kunnen hebben om een anoniem platform te bieden aan mensen die pedofiele gevoelens hebben, maar het niet tot uiting brengen en hen te helpen om hiermee om te gaan. Dan was het een daadwerkelijk constructieve vereniging geweest. Deze vereniging bestaat echter uit lui die maar wat graag zelf met hun vieze klauwtjes aan kinderen zouden zitten en dit bespreekbaar willen maken. Zeer verwerpelijk dus. Maar nogmaals, ik zie geen reden tot een verbod. Blijft het enigszins openbaar, kan je die gasten nog een beetje in de gaten houden.
Je had dus contact met leden van Martijn? Wat zijn hun argumenten en die van jou?quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:04 schreef JP_Balkenende_nummer_2 het volgende:
Ik probeer de gebruikers van die site al langer te overtuigen dat seks met kinderen gewoon echt niet kan.
Zij blijven er bij dat vereniging martijn toegestaan moet blijven, maar ik heb mijn beste argumenten gebruikt.
Het is wel wat leeswerk steeds.
Zelfs als zoiets objectief als ''normaal'' bestempeld zou kunnen worden (hoe je dat wil doen is mij ook een raadsel), dan denk ik alsnog dat het onverstandig is om die denkwijze te hebben. Het lijkt mij dat een situatie waarin 'relaties hebben met pre-puberale kinderen' legaal wordt in de huidige Nederlandse (westerse) cultuur / samenleving gewoon onwenselijk al dan niet onhoudbaar is. Er zit naar mijn mening een te groot risico aan vast.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:06 schreef JP_Balkenende_nummer_2 het volgende:
[..]
Pedofielen moeten er niet van overtuigd worden dat dit normaal is. Dat is een groot bezwaar.
D'r zal vast een of andere uitzondering gemaakt worden voor religies met als argument iets over God en metaforen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik denk dat het CDA stiekem geïnfiltreerd is door leden van D'66, want met dit verbod gaat de achterban van het CDA niet blij worden.
Ik kan hier geen gebruik van gezond verstand in ontdekken. Er wordt niemand een podium geboden door de autoriteiten. Er worden geen afwijkende meningen onderdrukt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:48 schreef Monologo het volgende:
We hebben een rechtstaat, en daar ben ik wel blij mee hoor. Maar dat het gezonde verstand dan moet wijken om dit soort uitwassen een podium te bieden? Nee, dan zie ik die zelfde rechtstaat als een wassen neus. BAH!
Twee woorden: glijdende schaal.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:27 schreef 3-voud het volgende:
Alles wat een podium krijgt trekt meer volk aan omdat de sociale standaard ervan naar beneden gaat. De grens ligt lager.
In dit geval is het verleden een garantie voor de toekomst. Dit hebben we vaker gezien met zaken die als algemene acceptatie werden ingevoerd, danwel afgedwongen.
Een verbod maakt niet dat het verdwijnt. Zo logisch kan iedereen redeneren. Maar een verbod zorgt wel dat de aandacht ervan weg is en de meeste mensen die er voorheen geen aantrekkingskracht voor hadden het alsnog opzoeken. Immers, niet op het netvlies...
Zo werkt het met alles. Snapt iedere mongool.
Het hebben van een overtuiging is niet verboden.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:06 schreef JP_Balkenende_nummer_2 het volgende:
[..]
Pedofielen moeten er niet van overtuigd worden dat dit normaal is. Dat is een groot bezwaar.
Ja, maar het aansporen via een vereniging om zo'n overtuiging te hebben lijkt mij toch een behoorlijk kwaad.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het hebben van een overtuiging is niet verboden.
Dat die overtuigingen niet wenselijk zijn is niet echt waar aan getornd wordt. De motivatie van de rechter was dan ook dat hij de samenleving veerkrachtig genoeg acht om dat signaal duidelijk te maken. Daar is een verbod niet voor nodig.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:31 schreef JP_Balkenende_nummer_2 het volgende:
[..]
Ja, maar het aansporen via een vereniging om zo'n overtuiging te hebben lijkt mij toch een behoorlijk kwaad.
Ik doelde eigenlijk op pedofilie.nl. Ik ben daar al een tijdje gebruiker van.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:48 schreef Hont1 het volgende:
[..]
Je had dus contact met leden van Martijn? Wat zijn hun argumenten en die van jou?
quote:Ik denk bij nader inzien toch dat mijn uitspraak over vrijheidsberoving wat overdreven was. Ook bij Marthijn Uittenbogaard. Ik hekel gewoon het idee dat de leden van vereniging martijn met elkaar om de tafel zitten en constant seks met kinderen zitten te vergoelijken. En iemand van hen gaat denken dat ze heus wel even de kindertjes mogen aanraken op wie ze oppassen. Wat gebeurd er vervolgens? Die ene vereniging martijn-lid steekt de piemel van een kind in zijn mond als de ouders niet thuis zijn.
Bovendien hoeft het niet eens een lid van de vereniging te zijn. Het gaat gewoon puur om hoe je bent ingesteld. Als men hevige gevoelens naar kinderen heeft en de vereniging hoort zeggen wat voor klimaat hij wil maken inzake kinderseksualiteit, dan denkt men vaak "ach, die vereniging heeft gelijk. Ik kan wel aan dit kind zitten. Het kind beleefd er plezier van en het is de anti pedo maatschappij die het kind laat denken dat het erg is."
Op die manier gebeurd dat!
En hoe denkt de vereniging erover? Ja, het is verkeerd want je kunt je beter aan de wet houden, maar we zullen zorgen voor maatschappelijke en wettelijke acceptatie.
Of de meerderheid van de mensen met pedofiele gevoelens tegen de standpunten van de vereniging is, zou best kunnen. Het gaat mij puur om de bijdrage die de vereniging levert aan seksueel kindermisbruik. Zulke uitspraken leiden daartoe.
Het beklemmende klimaat over pedofielen vind ik verschrikkelijk. Men zegt steeds dat pedofielen doodgemaakt moeten worden en niet in hun waarde moeten worden gelaten. Dat soort uitspraken hekel ik enorm. Op dit moment worden de klimaten enorm door elkaar beïnvloed. Veel pedofielen denken verkeerd over kinderseks en gaan aan kinderen zitten; veel niet-pedofielen willen pedofielen afslachten. Dat kan niet stoppen, maar het is goed als er stappen in de richting van STOP gedaan worden. Het verbieden van vereniging martijn is een goede stap.
Het los raken van de wereld moet er niet toe leiden dat mensen gaan denken dat seks tussen kinderen en volwassenen ontzettend vaak onschadelijk is voor kinderen. Dat maakt de problemen alleen maar erger. Het zou veel mooier zijn als alle pedofielen die nu geboren worden NIET beïnvloed raken door een vereniging zoals martijn.
Als pedofielen van de wereld raken kunnen ze dat beter doen zonder deel uit te maken voor een organisatie die gevaarlijk is voor kinderen. En ja, dat is vereniging martijn! Hierboven heb ik al staan waarom en anders kom ik nog even terug op wat MVG. heeft gezegd: "Ik vind de vereniging Martijn de meest slechte vereniging ooit. Waarom omdat ze nog net niet vertellen aan pedofielen wat voor standje ze het beste kunnen gebruiken."
Mensen met pedofiele gevoelens kunnen elkaar beter opzoeken bij een site of een organisatie die niet als doel heeft geaccepteerde seks tussen kinderen en volwassenen te smeden.
"Maar wat ik van vereniging Martijn gezien heb, en ook op andere meer besloten forums trouwens, heb ik het nooit zien gebeuren dat de algemene tendens van zo'n groep doorslaat in de verkeerde richting. Integendeel, de steeds terugkomende discussie over dat onderwerp zorgt voor meer voorlichting en een duidelijkere inhoudelijke belichting van beide kanten. Meestal is het resultaat ervan dat onderstreept wordt dat het "in principe" zou moeten kunnen, maar NU, in DEZE maatschappij, 'helaas' níet zonder grote risico's." Nou ik zie dat resultaat dus als het aanzetten van anderen om een heel verkeerde mening te dragen. Daar moet echt niet een vereniging voor opgericht worden.
Was die vereniging nou maar nooit opgericht. Crying
Misschien herhaal ik dingen die ik reeds gezegd heb volgens jou, maar ik heb dit nu juist helemaal geschreven terwijl ik de post waar ik op reageer eens goed doorgelezen heb.
Maar misschien gaan mensen zonder de vereniging minder snel denken dat het verantwoord is als ze de kinderen betasten?quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat die overtuigingen niet wenselijk zijn is niet echt waar aan getornd wordt. De motivatie van de rechter was dan ook dat hij de samenleving veerkrachtig genoeg acht om dat signaal duidelijk te maken. Daar is een verbod niet voor nodig.
Dom volk.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:38 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe dom kunnen mensen zijn, klaarblijkelijk heb ik een stel LBO'ers op Facebook:
[ afbeelding ]
Mensen doodwensen is wel normaal?leeghoofden.
Ik kan me echt ergeren aan leeghoofden die zogenaamd kinderen willen beschermen maar alleen maar uitspraken strooien over het martelen van elke pedofiel enz. Op facebook zie ik ook hier en daar domme schreeuwberichten/doodsverwensingen/martelverwensingen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:38 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe dom kunnen mensen zijn, klaarblijkelijk heb ik een stel LBO'ers op Facebook:
[ afbeelding ]
Ben het her en der met je eens en oneens. Ik ben zelf nog steeds tegen het verbod op Martijn. Het is een kleine club mensen met een bepaald ideaalbeeld wat nooit gaat komen. Ik vind het net zo verwerpelijk als bijvoorbeeld sharia4belgium en sharia4holland.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:39 schreef JP_Balkenende_nummer_2 het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op pedofilie.nl. Ik ben daar al een tijdje gebruiker van.
Dit is een topic over het feit dat de vereniging toch weer is toegestaan: www.pedofilie.nl/node/4374
Dit is mijn laatste post in het topic:
[..]
Stop it now is daarom wel een goed initiatiefquote:Op zaterdag 6 april 2013 14:59 schreef Hont1 het volgende:
[..]
Ik kan me echt ergeren aan leeghoofden die zogenaamd kinderen willen beschermen maar alleen maar uitspraken strooien over het martelen van elke pedofiel enz. Op facebook zie ik ook hier en daar domme schreeuwberichten/doodsverwensingen/martelverwensingen.
Wat is het logische gevolg, een pedofiel met enig verstand zal NOOIT toegeven pedofiel te zijn, zal proberen een zo 'normaal' mogelijk leven proberen te maken, evt. met vrouw en kinderen. Ja kinderen. Daar gaat het dan mis.
[..]
Ben het her en der met je eens en oneens. Ik ben zelf nog steeds tegen het verbod op Martijn. Het is een kleine club mensen met een bepaald ideaalbeeld wat nooit gaat komen. Ik vind het net zo verwerpelijk als bijvoorbeeld sharia4belgium en sharia4holland.
En wie zegt dat de leden van martijn met elkaar rond de tafel zitten? Het is mij nog steeds onduidelijk wat de club nou doet. Ze hadden een website, een ledenblad en een forum. Nu allemaal niet meer. Ze hebben niet eens meer een voorzitter. Je argument dat de leden met elkaar rond de tafel zitten (of via internet contact houden oid.) heeft weinig stand als je niet weet of ze dat wel doen.
Maar goed, welk belang gaat het hier? Juist, de kinderen. Als pedofiel of iemand met een voorkeur voor kinderen en volwassenen (wat ik dan maar biseksueel noem) wil je wellicht kinderen tegen jezelf beschermen.
Echter zou ik kunnen begrijpen dat mensen de stap voor hulp dus niet zetten. Want als één iemand het van je weet is het risico dat andere mensen het te weten krijgen er. Als je het niemand ooit verteld, je probleem niet erkent en uit de weg gaat is de kans op 'de fout in gaan' veel groter.
Waarom is er zo'n groot taboe op het actief helpen van pedofielen (die niks misdaan hebben). Waarom durft geen politieke partij het onderwerp aan (afgezien van de CDA en CU)? Het gaat om het belang van de kinderen. En dat wordt dus ondermijnt door onderbuiktokkies.
Als je oprecht de kinderen in veiligheid wil stellen zul je de pedofielen in kwestie moeten ondersteunen, niet kapot maken of doen alsof het niet bestaat.
Heb de site bekeken en het ziet er inderdaad uit als een goed initiatief. Anoniem en toegankelijk.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:09 schreef JP_Balkenende_nummer_2 het volgende:
[..]
Stop it now is daarom wel een goed initiatief
Stop het nu. Stop seksueel kindermisbruik nu.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:15 schreef Hont1 het volgende:
[..]
Heb de site bekeken en het ziet er inderdaad uit als een goed initiatief. Anoniem en toegankelijk.
Kan een eerste stap zijn om meer hulp te zoeken
De naam vind ik een beetje raar. Wat moet je stoppen? Je gevoelens voor kinderen kan je niet stoppen.
Ik maak me geen seconde zorgen dat het beeld wat sommigen van hen propageren gemeengoed wordt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:17 schreef JP_Balkenende_nummer_2 het volgende:
Maar misschien gaan mensen zonder de vereniging minder snel denken dat het verantwoord is als ze de kinderen betasten?
Waarin zou dat anders zijn?quote:Ik zie vrijheid niet echt als een groot argument tegen het verbod. Een verbod op vereniging martijn is wel heel iets anders dan een verbod op de PVV.
Either you're with us...quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:38 schreef JeMoeder het volgende:
[ afbeelding ]
Precies, ik kan me hier helemaal kapot om irriteren.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Either you're with us...
Jij bent het type mens dat al gaat hyperventileren als jouw kind bij een volwassen op schoot zit. Allemaal tekenen van een ontkenningsfase.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:45 schreef JP_Balkenende_nummer_2 het volgende:
Ik vind dat pedovereneging Martijn alsnog verboden moet worden. Op pedofilie.nl ben ik daarvoor gaan pleiten.
www.pedofilie.nl/node/4374
Ik sta daar bekend als JP_Balkenende
het liefst met een kleine rokjequote:Op zaterdag 6 april 2013 21:38 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Jij bent het type mens dat al gaat hyperventileren als jouw kind bij een volwassen op schoot zit. Allemaal tekenen van een ontkenningsfase.
Zegt degene die het minderjarige zeilmeisje nogal adoreerde.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:38 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Jij bent het type mens dat al gaat hyperventileren als jouw kind bij een volwassen op schoot zit. Allemaal tekenen van een ontkenningsfase.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |