Doen ze al jaren, om het minste of geringstequote:Op dinsdag 16 april 2013 16:46 schreef Kirov het volgende:
Het was in de serie toch wel duidelijk dat Thoros een rode priester is?![]()
In het andere draadje worden ze helemaal gek
Hij zal nu wel door Ramsay naar de Dreadfort worden gebracht en worden gemarteld.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:10 schreef Luuksor het volgende:
Ben ik de enige die zich een beetje afvraagt hoe de storyline met Ramsay Bolton gaat lopen?
Ik denk dat ze alvast een stuk uit Boek 5 naar voren halen, waarbij Ramsay Theon misbruikt om een of ander fort in te nemen. Maar dan dus wel wat anders (nog niet met Theon als Reek).quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:10 schreef Luuksor het volgende:
Ben ik de enige die zich een beetje afvraagt hoe de storyline met Ramsay Bolton gaat lopen?
Als ik alleen de serie zou kijken zou me dat niet zijn opgevallen en zou het vervelend vinden dat soort dingen wel te weten. Bij andere series kijk ik zelf ook nooit previews of trailers, omdat ik niets wil weten over wat er gaat komen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:46 schreef Kirov het volgende:
Het was in de serie toch wel duidelijk dat Thoros een rode priester is?![]()
quote:Next week is.... I don't want to get your expectations too high but.... there is some great stuff. In fact, episode 4 has arguably the best scene this show has ever staged. I've literally watched this one sequence six times.
Opstand van Astapor gok ik zoquote:Op woensdag 17 april 2013 10:22 schreef Angelof9 het volgende:
Nu ben ik nieuwsgierig. Het beergevecht? Jon en de Wildlings die tegen de muur opklimmen?
Wil je niet zien dat hij zijn pikkie verliest?quote:Op woensdag 17 april 2013 00:57 schreef Reuzelbek het volgende:
Heel verrassend die plotwending t.o.v het boek met Ramsay, maar eerlijk gezegd hoef ik de martelingen die in het boek besproken worden niet te zien.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:19 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik denk dat ze alvast een stuk uit Boek 5 naar voren halen, waarbij Ramsay Theon misbruikt om een of ander fort in te nemen. Maar dan dus wel wat anders (nog niet met Theon als Reek).
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
Dat zullen ze wel naar een andere tijd/plaats verschuiven denk ik. Sam heeft die dolken overduidelojk gevonden in s2, als dat niet van belang was hadden ze dst ook wel over kunnen slaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:05 schreef Jivis het volgende:
Ik ben zelf nog in A Feast of Crows bezig dus vermijd de rest van dit topic, maar ik had wel een vraagje: hoe zouden ze dat stuk met Sam en het neersteken van de White Walker laten terugkomen? Dat hoort toch eigenlijk voor de aankomst bij Craster te gebeuren?
Is een te belangrijke (en toffe) gebeurtenis om te negeren, lijkt me.
Klinkt heel plausibel! We gaan het zienquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:08 schreef Nagil het volgende:
In de trailers is iig een White Walker te zien in een bos dat lijkt op het bos bij Craster's. Ik gok dat het dus nog deze of volgende aflevering gaat gebeuren. Sterker nog, ik gok dat als Craster de baby offert Sam de baby redt van de White Walker.
Vooral na deze aflevering lijkt het erop dat het zo gaat gebeuren.quote:Op zondag 21 april 2013 20:19 schreef Jivis het volgende:
[..]
Klinkt heel plausibel! We gaan het zien.
hij zei van wel..Maar daar kunt je nog makkelijk 3-4 jaar op wachten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:43 schreef Young_David het volgende:
Deel 6 vermoed ik wel, het is deel 7 waar ik me zorgen over maak.
Nee idd, dat nu al bekend is dat hij haar wil mee nemen strookt totaal niet met het boek.quote:Op maandag 22 april 2013 15:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vraag me trouwens wel af hoe ze het gaan doen met het feit dat Varys duidelijk weet dat Littlefinger Sansa mee wilt nemen. In de boeken weet hij volgens mij niet waar Sansa is.
voor rickon is dat niet zo'n probleem die "Verdwijnt" toch uit de boeken en met het tempo dat de serie nu gaat zal hij 3 of 4 seizoenen niet te zien zijn. dan kun je gewoon als hij dan weer tevoorschijn komt een andere acteur nemen.quote:Op maandag 22 april 2013 15:44 schreef Funzel het volgende:
Wordt wel lastig om bijv Bran, Arya en Rickon zo jong te houden.
Het zou mij niks verbazen als Rickon in de serie wat langer blijft rondhangen eigenlijk.quote:Op maandag 22 april 2013 16:53 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
voor rickon is dat niet zo'n probleem die "Verdwijnt" toch uit de boeken en met het tempo dat de serie nu gaat zal hij 3 of 4 seizoenen niet te zien zijn. dan kun je gewoon als hij dan weer tevoorschijn komt een andere acteur nemen.
Ik dacht dat dat betrekking had op Dragonstone. Maar ik heb er nooit echt over na gedacht moet ik zeggenquote:Op maandag 22 april 2013 20:13 schreef Poemgirl het volgende:
Mensen, ik heb AFFC nog niet uit (en ADWD dus ook niet gelezen), maar ik realiseer me opeens iets..
1 van de dingen die Dany in the House of the Undying zag, was "A great stone beast taking wing from a smoking tower, breathing shadows". Shadows doet me dan denken aan Melisandre, en zij had het toch tegen Stannis in ASOS over een stenen draak waken en dat ze daarvoor koningsbloed nodig had?
In het boek neemt Littlefinger Sansa pas aan het einde mee, na de bruiloft van Joffrey. Hij duikt dan ineens op vanuit het niets. Wat er nu gebeurt lijkt me een extra verhaallijn waar er een eerste poging is van Littlefinger om Sansa mee te nemen. Dat gaat niet lukken weten we.quote:Op maandag 22 april 2013 15:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat rot toch niet. Zijn echt gigantisch veel karakters een stuk ouder dan in de boeken.
Hoop niet dat de serie GRRM's werk in gaat halen want dan moet ik bijna wel stoppen met kijken.
Dingen als met Barristan en Reek komen in de serie gewoon totaal niet uit de verf.
Vraag me trouwens wel af hoe ze het gaan doen met het feit dat Varys duidelijk weet dat Littlefinger Sansa mee wilt nemen. In de boeken weet hij volgens mij niet waar Sansa is.
Nee de RW is sowieso dit seizoen. De PW zal in seizoen 4 zitten, ik denk in de eerste helft van het seizoen.quote:Op maandag 22 april 2013 23:24 schreef Zhenar het volgende:
Ik krijg het idee dat we dit seizoen zowel de purple als de red wedding gaan krijgen! Er wordt al zoveel aandacht besteed aan de bruiloft tussen Marg en Joff... Vraag me af wel af of ze dan niet al teveel kruid verschieten. En ik wil Oberyyyyyyn!
Of zou het kunnen dat ze de RW en PW omdraaien? Dit seizoen alleen PW, volgend seizoen pas RW. Nah, da's niet logisch (sorry voor het hardop denken). Toch?
Ik vind het zo ergerlijk dat die met allemaal prequels bezig is enzo. Schrijf verdomme eerst je levensepos afquote:Op maandag 22 april 2013 15:32 schreef Young_David het volgende:
ASoS 2000, AFfC 2005, ADwD 2011.
Hij doet er tegenwoordig ongeveer 5 jaar over, in het gunstigste geval zien we deel 7 in 2020 dus. GRRM is dan 72. Is niet per se onrealistisch.
Wat krapper wordt is de serie die inloopt op de boeken. Kleine voorzichtige schatting:
S1 - AGoT - 2011
S2 - ACoK - 2012
S3 - ASoS deel 1 - 2013
S4 - ASoS deel 2 - 2014
S5 - AFfC / ADwD deel 1 - 2016
S6 - AFfC / ADwD deel 2 - 2017
S7 - TWoW (waarschijnlijk al wel uit dan) - 2018
S8 - TWoW deel 2 of ADoS deel 1 - 2019
S9 - ADoS - 2020
Waarbij het de vraag is of HBO een serie van 9 a 10 seizoenen kan volhouden (is erg lang), maar qua kijkcijfers gaat het nu erg goed. Daarnaast moet GRRM wel een tandje harder schrijven om de serie voor te blijven.
Volgens mij komt Reek juist een stuk beter uit de verf dan in de boeken. Het zet de bastaard van Bolton neer als een gewetenloze sadist vóór hij begint met het aan stukjes snijden van Theon. Iedereen kan nu verwachten dat het nooit meer goedkomt met Theon.quote:Op maandag 22 april 2013 15:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat rot toch niet. Zijn echt gigantisch veel karakters een stuk ouder dan in de boeken.
Hoop niet dat de serie GRRM's werk in gaat halen want dan moet ik bijna wel stoppen met kijken.
Dingen als met Barristan en Reek komen in de serie gewoon totaal niet uit de verf.
Voor mij is het eigenlijk al vanaf het begin zeker dat Varys werkt aan verzwakking van ieder huis dat aan de macht is. Om de simpele reden dat hij een Targaryen man is.quote:Op maandag 22 april 2013 16:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nu is het Varys die de Tyrells min of meer aanspoort om Sansa te claimen.
En dat gezicht van Sansa toen ze de naam van Loras hoorde, het arme meisje heeft geen idee dat ze van een koude kermis thuis zou komen.
De Queen of Thorns is trouwens echt goed gecast.
Varys echt een geweldenaar! Machtig mooi geacteerd ook.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor mij is het eigenlijk al vanaf het begin zeker dat Varys werkt aan verzwakking van ieder huis dat aan de macht is. Om de simpele reden dat hij een Targaryen man is.
?quote:Op maandag 22 april 2013 19:10 schreef Kirov het volgende:
Was het trouwens ook zo in de boeken dat Varys die magiër te pakken kreeg? Ik kan het me niet herinneren maar ik vond het wel een leuke toevoeging.
Dat kan nooit, Daenerys en Aegon hebben compleet verschillende verhaallijnen. Daarnaast denk ik dat haar verhaal vanaf WoW een stuk interessanter wordt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:59 schreef Nagil het volgende:
Sowieso: de makers van de serie kunnen het momentum nu niet verliezen met Dany. Die gaan ze niet twee/drie seizoenen op haar gat laten zitten in Meereen nu ze haar met dit enorme leger hebben laten zien. Mijn voorspelling is dat zij het verschrikkelijke Aegon-karakter van ADWD vervangt en voet aan Westeros zal zetten aan het eind van volgend seizoen of ergens aan het begin van het seizoen erna
Ik heb er na dat debacle met DWD ook een hard hoofd in. VIJF jaar voor een boek waarvan hij zelf aan het begin van die vijf jaar nog beweerde dat het eigenlijk al af was.quote:
Hij heeft ook gezegt dat in boek 6 & 7 we écht gaan weten wat er in het verre noorden ligt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:15 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vind het zo ergerlijk dat die met allemaal prequels bezig is enzo. Schrijf verdomme eerst je levensepos af.
Of zou die een writers block hebben.
Die zit in een andere serie toch?quote:Op donderdag 25 april 2013 13:52 schreef IrfieJ het volgende:
Vinden jullie trouwens dat penny erin moet blijven voor de tvserie of niet?
nee niet die met de boot of die naast die nerds woont. ik bedoel penny de dwerg http://awoiaf.westeros.org/index.php/Pennyquote:Op donderdag 25 april 2013 13:53 schreef Young_David het volgende:
[..]
Die zit in een andere serie toch?
nee we hebben haar nog niet gezien, bij de bruiloft van joffrey zal de eerste keer zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:33 schreef Angelof9 het volgende:
Maar die hebben we toch nog helemaal niet gezien? Maar nee, die verhaallijn van Tyrion is belachelijk en ik hoop dat ze dat veranderen.
Ik erger me dood aan haar. Liever nietquote:Op donderdag 25 april 2013 13:52 schreef IrfieJ het volgende:
Vinden jullie trouwens dat penny erin moet blijven voor de tvserie of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door IrfieJ op 25-04-2013 16:25:46 ]'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
"Many think of Rhaegar with respect, even Robert's best friend, Ned Stark. "quote:Op donderdag 25 april 2013 16:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Behalve dan dat hij de zus van Eddard doorgeneukt heeft en daarmee een oorlog begon waarin 90% van z'n familie is gestorven.
Wat raar, want de Starks waren juist ontzettend pissig toen ze ontvoerd werd. Lijkt me sterk dat het dan een vrijwillige relatie was. Sowieso apart dat iemand die als zo nobel en tof en fantastisch gezien wordt zoiets doet.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:18 schreef Nic1 het volgende:
[..]
"Many think of Rhaegar with respect, even Robert's best friend, Ned Stark. "
Het is toch nog onduidelijk wat er toen precies is gebeurd? Volgens mij hadden ze gewoon een relatie met elkaar.
quote:Op donderdag 25 april 2013 15:59 schreef IrfieJ het volgende:
KUT IK ZIT HELEMAAL IN HET VERKEERDE TOPICSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
ik dacht al dit is toch het boek spoiler topic?quote:Op donderdag 25 april 2013 16:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
KUT IK ZIT HELEMAAL IN HET VERKEERDE TOPIC
De Starks denken dat het een ontvoering was. Maar het zit er dik in dat ze gewoon verliefd waren en dat dus niet zo was.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:23 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wat raar, want de Starks waren juist ontzettend pissig toen ze ontvoerd werd. Lijkt me sterk dat het dan een vrijwillige relatie was. Sowieso apart dat iemand die als zo nobel en tof en fantastisch gezien wordt zoiets doet.
Ja, sorry, ik ben een enorme mongool.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:26 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ik dacht al dit is toch het boek spoiler topic?
Yep.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:34 schreef Kirov het volgende:
Jon is gewoon een bastaard van Rhaegar en dat Stark mensHet kan gewoon niet anders.
Bloodraven en Brandon Stark kunnen het ook nog verifiëren.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:38 schreef IrfieJ het volgende:
zou wel heel raar zijn als dat niet het geval is. Nu moet iemand alleen nog Howland Reed vinden om dat te confirmen, Jon weer tot leven brengen, die mormont chick vinden met de brief waarin robb jon een stark heeft gemaakt en die naar jon toe sturen en een draak van Dany moet naar de wall om vriendjes te worden met Jon. al denk ik niet dat dit gaat gebeuren.
brandon is toch dood?quote:Op donderdag 25 april 2013 16:39 schreef Kirov het volgende:
[..]
Bloodraven en Brandon Stark kunnen het ook nog verifiëren.
Mja, Melisandre kan hem zo weer tot leven wekken, ze was daar toch in de buurt?quote:Op donderdag 25 april 2013 16:43 schreef Reuzelbek het volgende:
Het is echt gewoon zwaar gay dat John ook nog eens vermoord wordt.
Brandon als in Branquote:Op donderdag 25 april 2013 16:43 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
brandon is toch dood?
en bloodraven is een boom
Ik hoop echt dat gebeurd, zat flink te vloeken aan het eind van ADWD.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:44 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mja, Melisandre kan hem zo weer tot leven wekken, ze was daar toch in de buurt?
ah oke... maar zou me sterk lijken als bran weer bij de wall beland.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:44 schreef Kirov het volgende:
[..]
Brandon als in BranEn Bloodraven is een levende boom
Ik zat nog even te twijfelen of Aegon wel een echte Targaryen was maar als je kijkt naar deze prophecy: "No. Hear me, Daenerys Targaryen. The glass candles are burning.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:46 schreef Franknfurter het volgende:
Beter gaat Jon niet dood. Dan kunnen we nooit de driekoppige draak zien met Daenerys en Aegon en Jon
Aan de hand van deze prophecy lijkt het erop dat Bran kan communiceren via Weirtreesquote:Op donderdag 25 april 2013 16:46 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ah oke... maar zou me sterk lijken als bran weer bij de wall beland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan dus maar zodat hij niet meer uit die grot komt.Beneath the gold, the bitter steel
Dat Jon bedreigt wordt? Dat was Ramsay.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:51 schreef IrfieJ het volgende:
ik wil weten wie de brief naar jon heeft geschreven. Mance of Ramsey
Ik dacht dat mummer's dragon betekend dat hij juist niet echt is.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:48 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik zat nog even te twijfelen of Aegon wel een echte Targaryen was maar als je kijkt naar deze prophecy: "No. Hear me, Daenerys Targaryen. The glass candles are burning.
Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying. Beware the perfumed seneschal." Lijkt het er toch echt op dat hij een echte Targaryen is
Varys was een mummer. Daarom denk ik dat hij juist wel echt isquote:Op donderdag 25 april 2013 16:54 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat mummer's dragon betekend dat hij juist niet echt is.
quote:Op donderdag 25 april 2013 16:52 schreef Kirov het volgende:
[..]
Aan de hand van deze prophecy lijkt het erop dat Bran kan communiceren via Weirtreesja ik snap je redenering wel, het lijkt me alleen een beetje raar als een boom gaat vertellen dat jon een stark is gemaakt en dat heel westeros dat maar geloofd. Als die brief boven water komt is er bewijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan dus maar zodat hij niet meer uit die grot komt.'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
Ja maar die brief kan net zo goed door Mance/abel en zelfs theon geschreven zijn die een ander plannetje heeft.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:53 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat Jon bedreigt wordt? Dat was Ramsay.
Wie weet zit hij nu wel in het lichaam van zijn wolf als warg.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:48 schreef IrfieJ het volgende:
staat ook nergens dat hij dood is. hij is is alleen neergestoken en de 4e messteek voelde hij niet.
ik zie Ghost al op de rug van een van die draken vliegen... ik denk dat millisandre hem weer tot leven wekt, miss dat hij tijdelijk ff in ghost zit.quote:Op donderdag 25 april 2013 18:55 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wie weet zit hij nu wel in het lichaam van zijn wolf als warg.
Dat denk/hoop ik ookquote:Op donderdag 25 april 2013 18:59 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ik zie Ghost al op de rug van een van die draken vliegen... ik denk dat millisandre hem weer tot leven wekt, miss dat hij tijdelijk ff in ghost zit.
ADWD spoilersquote:Op donderdag 25 april 2013 21:07 schreef Mortaxx het volgende:
Vonden jullie Varys die die wizard gevangen hield ook out of character? Varys leek mij niet iemand die wraak zou willen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |