abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124789900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:
En als ik 100 kilo weeg en ik neem maar 2 kilo bagage mee? :?
Waarom niet het geheel bekijken? Dus weinig baggage is dan weer korting. Lijkt mij prima. Mag ik 29 kg baggage mee voor dezelfde prijs! Hoera!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789941
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef mvdejong het volgende:

Je zou nog wat anders moeten uitsmeren. Reken namelijk maar eens uit hoeveel gewicht van het totale vliegtuig (enkele honderden tonnen) per passagier meevliegt, en welk percentage die 10 kg overgewicht daarvan vormt. Maar ja, als je dat daadwerkelijk zou indiceren, dan is de "overgewicht-toeslag" een paar cent.
Als ze een manier bedenken om de vleugels achter te laten moeten ze dat ook zeker doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789954
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef AbsurdHero het volgende:
Als piloot vind ik dit wel een goed idee, krijg dat ding soms nauwelijks om hoog _O-
Bij Pfizer hebben ze daar een oplossing voor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789996
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790027
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Geen idee. :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:28:37 #66
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790052
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Blijkbaar scheelt het best veel:
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HPLC het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml

[Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:30:10 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124790115
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124790161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef Xa1pt het volgende:

Geen idee. :)
Deels natuurlijk omdat woekerprijzen voor baggage een methode is om extra te verdienen, maar ook deels omdat die paar kg extra toch weldegelijk een significante meerprijs ter zake van het verbruik oplevert.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790205
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Alles beter dan die figuren die tien lagen kleding aantrekken om de heffing voor de bagage te ontlopen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790209
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
pi_124790246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
Nou, die heeft nog wel wat centjes liggen die nog niet in de wasmachine geweest zijn, toch?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:33:56 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124790263
Voordeel is wel dat er misschien minder vatsige Amerikanen naar Europa komen. Dat verbeterd ook weer het straatbeeld hier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:36:25 #73
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124790342
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_124790390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar scheelt het best veel:

[..]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
pi_124790525
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Je voorbeelden slaan nergens op, waarom zou een lang iemand meer shampoo gebruiken :') Maar goed, ik zou best meer willen betalen, maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte, anders voelt het als een soort straf.

Verder kan je natuurlijk wel bij alles door gaan rekenen, taxi's, bussen, treinen, waar ga je de grens trekken?
pi_124790600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:37 schreef Xa1pt het volgende:

Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
56 liter per stoel, per vlucht per KG.

Centen? Rly?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:42 schreef Dennis101 het volgende:

maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte
Plek met meer beenruimte kan je op heel veel vluchten kopen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:45:31 #78
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124790636
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Eigenlijk moeten langere mensen dus ook meer verdienen / een hogere uitkering krijgen
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:45:43 #79
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

56 liter per stoel, per vlucht per KG.

Centen? Rly?
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:

Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:47:31 #82
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:48:14 #83
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
Nee, dacht van niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790736
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
2 euro de liter op kerosiene dan zou niemand meer vliegen. _O-
pi_124790742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Ik dacht dat KLM in NL iets van ruim 50 ct betaalt per liter. Dat zou dus per kg 28 euro zijn...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:48:59 #86
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790773
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:48 schreef DroogDok het volgende:

Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
Dat verklaart die vreemde landing van die Turken een tijdje terug...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790823
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
AVGas is nog duurder. 3 euro / liter.

Dit zijn de prijzen van Lelystad airport.
pi_124791040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef niels0 het volgende:
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:05:09 #90
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Want?
pi_124791206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar scheelt het best veel:

[..]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Nee, het scheelt 56 liter per kilo per vlucht, niet per stoel.
Een vliegtuig waarin elke passagier 1 kilo extra weegt verbruikt per jaar 34.000 liter extra. Als je van die 600 vluchten uitgaat die jij noemt, kom je uit op die 56(,666666....) die jij noemt, maar dat is dus per vlucht. Niet per passagier.
pi_124791250
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:08:36 #93
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:06 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?
Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogo
pi_124791360
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:05 schreef hugecooll het volgende:

Want?
Het werkt direct kostprijsverhogend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124791365
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogo
Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.
pi_124791393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:10 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.
Ben dan maar blij dat de rioolbelasting nog niet aan je inkopen gerelateerd worden. :D
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:16:05 #97
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791520
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het werkt direct kostprijsverhogend.
Ja, en hoe! Bijna niks :')
pi_124791531
Bizar plan, want lichaamsgewicht is niet alleen afhankelijk van overtollig vet. Iemand van 1.95 meter weegt al gauw meer dan iemand 1.60 meter. Ook een fijne of groffe lichaamsbouw kan veel verschil maken. En mensen kunnen ook meer wegen als gevolg van spiermassa. Voeg daarbij nog dat mensen ook zwaar kunnen worden vanwege ziekte, of een (lichamelijke) handicap.

Al met al is het dus een discriminerend voorstel. Mensen voor een extra stoel laten betalen als ze aan één stoel niet genoeg hebben, is nog tot daar aan toe, maar iemand van 100 kilo (die prima een in een stoel past) meer laten betalen dan iemand van 70 kilo, is absurd.

Ik zou sowieso niet willen vliegen met een maatschappij die kilo's gebruikt als eenheid, in plaats van mensen. Ik zit daar als mens, als persoon en als klant. Niet als enkele tientallen kilo's vlees.
pi_124791607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
40 euro per kg per wat?
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:20:30 #100
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_124791670
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:

[..]

Dat is geen 'complicatie' maar een gevolg, je weegt immers ook meer, dus er is niet oneerlijks aan. (ben zelf ook 1.90m). Het is geen vetboete ofzo.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:21:28 #101
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791705
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:20 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat is geen 'complicatie' maar een gevolg, je weegt immers ook meer, dus er is niet oneerlijks aan. (ben zelf ook 1.90m). Het is geen vetboete ofzo.
Naja het is meer zo dat een vrouw gemiddeld een korting krijgt en een man extra moet betalen; die korting moet immers wel worden gecompenseerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:26:42 #102
37295 Luigi
mario pls
pi_124791872
Ik vraag me af hoe naief je moet zijn als je denkt dat vliegen hierdoor goedkoper gaat worden?
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:27:26 #103
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_124791898
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja het is meer zo dat een vrouw gemiddeld een korting krijgt en een man extra moet betalen; die korting moet immers wel worden gecompenseerd.
Ik zeg niet dat het een goed idee is, alleen dat het niet oneerlijk is als je geen vetzak bent maar toch zwaar.
Ik gok dat als het er voor zorgde dat men goedkoper kon vliegen, menig prijsvechter dit al had gedaan. Maar je moet natuurlijk nog steeds overcapaciteit hebben omdat je van te voren niet weet hoe zwaar iedereen is en je nog steeds een beperkt aantal stoelen hebt. Bovendien betaal je enorm voor de inefficiëntie van een zitplek. Daarom kan je ook betrekkelijk veel bagage 'gratis' mee, het is de moeite niet om de kosten per passagier te verrekenen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:29:20 #104
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791971
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:27 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een goed idee is, alleen dat het niet oneerlijk is als je geen vetzak bent maar toch zwaar.
Ik gok dat als het er voor zorgde dat men goedkoper kon vliegen, menig prijsvechter dit al had gedaan. Maar je moet natuurlijk nog steeds overcapaciteit hebben omdat je van te voren niet weet hoe zwaar iedereen is en je nog steeds een beperkt aantal stoelen hebt. Bovendien betaal je enorm voor de inefficiëntie van een zitplek. Daarom kan je ook betrekkelijk veel bagage 'gratis' mee, het is de moeite niet om de kosten per passagier te verrekenen.
Och, als dit 'mocht' (wat ik eigenlijk betwijfel), dan zou een Aziaat vrijwel altijd minder betalen dan een Europeaan, een vrouw minder dan een man etc etc etc
Als ik net zo comfortabel wil zitten als de gemiddelde vrouw moet ik ook al meer betalen. Ik krijg dus al minder comfort voor mijn geld
pi_124791986
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:27 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een goed idee is, alleen dat het niet oneerlijk is als je geen vetzak bent maar toch zwaar.
Ik gok dat als het er voor zorgde dat men goedkoper kon vliegen, menig prijsvechter dit al had gedaan. Maar je moet natuurlijk nog steeds overcapaciteit hebben omdat je van te voren niet weet hoe zwaar iedereen is en je nog steeds een beperkt aantal stoelen hebt. Bovendien betaal je enorm voor de inefficiëntie van een zitplek. Daarom kan je ook betrekkelijk veel bagage 'gratis' mee, het is de moeite niet om de kosten per passagier te verrekenen.
Niemand durft zich hier aan te wagen omdat je een shitload aan kritiek over je heen krijgt. Je zal iedereen moeten gaan wegen en dat zal door veel mensen als vernederend gezien worden, nog los van dat een hoop mensen het oneerlijk zullen vinden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:29:47 #106
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_124791989
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Och, als dit 'mocht' (wat ik eigenlijk betwijfel), dan zou een Aziaat vrijwel altijd minder betalen dan een Europeaan, een vrouw minder dan een man etc etc etc
Zou niet weten waarom dit niet zou mogen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:30:20 #107
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124792009
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:29 schreef kingmob het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom dit niet zou mogen.
Prijsdiscriminatie op het gebied van zowel geslacht als ras
pi_124792139
Nu is het wel zo dat in de vliegtuigjes van Samoa een man of 12 gaat, en dan tikt het al harder aan als er mensen in zitten van 70-80 kilo, of 160.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:35:54 #109
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_124792181
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:30 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Prijsdiscriminatie op het gebied van zowel geslacht als ras
quote:
Discriminatie
Onder discriminatie wordt in het algemeen verstaan: een nadeel berokkenen door het maken van onderscheid ten aanzien van individuen of groepen op grond van kenmerken die in die situatie geen aanvaardbaar motief vormen.
Gewicht is een aanvaardbaar motief natuurlijk, want het doet gewoon ter zake voor de kosten. Baby's mogen vaak ook goedkoper of zelfs gratis mee bijvoorbeeld, da's toch ook geen leeftijdsdiscriminatie :*
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:37:03 #110
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124792216
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:35 schreef kingmob het volgende:

[..]

[..]

Gewicht is een aanvaardbaar motief natuurlijk, want het doet gewoon ter zake voor de kosten. Baby's mogen vaak ook goedkoper of zelfs gratis mee bijvoorbeeld, da's toch ook geen leeftijdsdiscriminatie :*
Mja, zo is het weigeren van Marokkanen in een discotheek ook direct risicoverlagend en zou je het een aanvaardbaar motief kunnen noemen
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:42:13 #111
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_124792362
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mja, zo is het weigeren van Marokkanen in een discotheek ook direct risicoverlagend en zou je het een aanvaardbaar motief kunnen noemen
Nee, dat is het niet. Zelfs al was het bewezen dat Marokkanen een verhoogd risico vormen, dan heeft een individu daar nog steeds niets mee te maken natuurlijk. Daar gaat de discussie over of zo'n caféhouder die vrijheid zou moeten hebben, maar het is sowieso discriminatie (je kan gelijk hebben en nog steeds discrimineren, daar gaat de discussie hier op Fok! altijd langs elkaar heen iig :P).
Gewicht is gewicht; meetbaar, individueel en van toepassing.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:43:18 #112
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124792385
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:42 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Zelfs al was het bewezen dat Marokkanen een verhoogd risico vormen, dan heeft een individu daar nog steeds niets mee te maken natuurlijk. Daar gaat de discussie over of zo'n caféhouder die vrijheid zou moeten hebben, maar het is sowieso discriminatie (je kan gelijk hebben en nog steeds discrimineren, daar gaat de discussie hier op Fok! altijd langs elkaar heen iig :P).
Gewicht is gewicht; meetbaar, individueel en van toepassing.
Huhu, het is wel meetbaar, maar verder kan een individu er weinig aan doen dat hij nu eenmaal groter en zwaarder is dan iemand van een ander ras of geslacht. Als je aan de ene kant hogere prijzen rekent, moet er aan de andere kant ook wel meer geld binnenkomen he, anders mag een blanke man standaard extra betalen voor allerlei zaken, terwijl hij niet een gelijk bedrag meer verdient. Een blanke man heeft dan standaard minder koopkracht dan bijvoorbeeld een Aziatische man. Straks moeten ze ook nog een hogere prijs betalen om een attractie in te mogen, omdat de attracties zijn gebouwd zodat er ook mensen van 1.90m inkunnen, wat dus weer duurder is dan een attractie waar alleen mensen tot 1.70m inkunnen. Zo kan je nog wel even doorgaan.

Betalen naar overwicht vind ik wel kunnen, betalen naar gewicht is daarentegen belachelijk.
pi_124792561
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:16 schreef hugecooll het volgende:

Ja, en hoe! Bijna niks :')
Ik zie inderdaad dat ik even op het verkeerde been gezet was, maar dan blijft staan dat ik vind dat net als met bagage het gewicht mee dient te tellen. Al maak je het zo dat je vanaf 100 kg reiziger + bagage per kg bij moet betalen. Kan mij het schelen..
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124792563
Grappig dat een vliegmaatschappij uit Samoa hier mee komt.

Jules: You remember Antwan Rockamora? Half-Black, half-Samoan, used to call him "Tony Rocky Horror"?
Vincent: Yeah, maybe. Fat, right?
Jules: I wouldn't go so far as to call the brother fat. I mean, he got a weight problem. What's the nigger gonna do, he's Samoan.
Pain is temporary, pride is forever
pi_124792594
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:16 schreef Boldface het volgende:

Al met al is het dus een discriminerend voorstel.
Dus?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:49:49 #116
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124792604
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad dat ik even op het verkeerde been gezet was, maar dan blijft staan dat ik vind dat net als met bagage het gewicht mee dient te tellen. Al maak je het zo dat je vanaf 100 kg reiziger + bagage per kg bij moet betalen. Kan mij het schelen..
Ja, maar bagage hoef je niet mee te nemen. Je kan ervoor kiezen om alleen handbagage mee te nemen, maar je kan in theorie ook een lading koffers mee willen nemen. Dat je daarvoor moet betalen is niet zo vreemd. Dat je door je afkomst en lengte 100kg weegt, maar verder geen overwicht hebt en toch extra moet betalen zou bezopen zijn.
pi_124792632
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus?
Dus is het slecht.
pi_124792637
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:21 schreef hugecooll het volgende:

Naja het is meer zo dat een vrouw gemiddeld een korting krijgt en een man extra moet betalen; die korting moet immers wel worden gecompenseerd.
En nu betaalt een vrouw doorgaans extra vanwege teveel bagage, terwijl ze gemiddeld minder gewicht toevoegen aan het vliegtuig... Hoe eerlijk is dat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124792643
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:26 schreef Luigi het volgende:
Ik vraag me af hoe naief je moet zijn als je denkt dat vliegen hierdoor goedkoper gaat worden?
Wie heeft het over goedkoper worden?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:51:07 #120
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_124792647
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Huhu, het is wel meetbaar, maar verder kan een individu er weinig aan doen dat hij nu eenmaal groter en zwaarder is dan iemand van een ander ras of geslacht
Je snapt iets niet geloof ik, of iemand er iets aan kan doen is niet echt van belang. Pedo's kunnen er ook niks aan doen dat ze pedo zijn, is het discriminatie om ze weg te houden bij werk dat met kinderen te maken heeft? Mongooltjes zijn nu eenmaal dommer, is hun stemrecht afnemen wegens handelingsonbekwaam discriminatie? Blinden kunnen er niks aan doen dat ze blind zijn, maar een rijbewijs geven? Need I go on? ;)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')