Waarom niet het geheel bekijken? Dus weinig baggage is dan weer korting. Lijkt mij prima. Mag ik 29 kg baggage mee voor dezelfde prijs! Hoera!quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:
En als ik 100 kilo weeg en ik neem maar 2 kilo bagage mee?
Als ze een manier bedenken om de vleugels achter te laten moeten ze dat ook zeker doen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef mvdejong het volgende:
Je zou nog wat anders moeten uitsmeren. Reken namelijk maar eens uit hoeveel gewicht van het totale vliegtuig (enkele honderden tonnen) per passagier meevliegt, en welk percentage die 10 kg overgewicht daarvan vormt. Maar ja, als je dat daadwerkelijk zou indiceren, dan is de "overgewicht-toeslag" een paar cent.
Bij Pfizer hebben ze daar een oplossing voor...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef AbsurdHero het volgende:
Als piloot vind ik dit wel een goed idee, krijg dat ding soms nauwelijks om hoog
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Geen idee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Blijkbaar scheelt het best veel:quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HPLC het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml
[Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.]
Deels natuurlijk omdat woekerprijzen voor baggage een methode is om extra te verdienen, maar ook deels omdat die paar kg extra toch weldegelijk een significante meerprijs ter zake van het verbruik oplevert.quote:
Alles beter dan die figuren die tien lagen kleding aantrekken om de heffing voor de bagage te ontlopen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Nou, die heeft nog wel wat centjes liggen die nog niet in de wasmachine geweest zijn, toch?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Blijkbaar scheelt het best veel:
[..]
Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Je voorbeelden slaan nergens op, waarom zou een lang iemand meer shampoo gebruikenquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
56 liter per stoel, per vlucht per KG.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
Plek met meer beenruimte kan je op heel veel vluchten kopen...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:42 schreef Dennis101 het volgende:
maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte
Eigenlijk moeten langere mensen dus ook meer verdienen / een hogere uitkering krijgenquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
56 liter per stoel, per vlucht per KG.
Centen? Rly?
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Nee, dacht van niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
2 euro de liter op kerosiene dan zou niemand meer vliegen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Ik dacht dat KLM in NL iets van ruim 50 ct betaalt per liter. Dat zou dus per kg 28 euro zijn...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Dat verklaart die vreemde landing van die Turken een tijdje terug...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:48 schreef DroogDok het volgende:
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef niels0 het volgende:
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
Want?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.
En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Nee, het scheelt 56 liter per kilo per vlucht, niet per stoel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Blijkbaar scheelt het best veel:
[..]
Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogoquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?
Het werkt direct kostprijsverhogend.quote:
Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogo
Ben dan maar blij dat de rioolbelasting nog niet aan je inkopen gerelateerd worden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.
40 euro per kg per wat?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.
En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Dat is geen 'complicatie' maar een gevolg, je weegt immers ook meer, dus er is niet oneerlijks aan. (ben zelf ook 1.90m). Het is geen vetboete ofzo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:
[..]
Naja het is meer zo dat een vrouw gemiddeld een korting krijgt en een man extra moet betalen; die korting moet immers wel worden gecompenseerd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is geen 'complicatie' maar een gevolg, je weegt immers ook meer, dus er is niet oneerlijks aan. (ben zelf ook 1.90m). Het is geen vetboete ofzo.
Ik zeg niet dat het een goed idee is, alleen dat het niet oneerlijk is als je geen vetzak bent maar toch zwaar.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja het is meer zo dat een vrouw gemiddeld een korting krijgt en een man extra moet betalen; die korting moet immers wel worden gecompenseerd.
Och, als dit 'mocht' (wat ik eigenlijk betwijfel), dan zou een Aziaat vrijwel altijd minder betalen dan een Europeaan, een vrouw minder dan een man etc etc etcquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een goed idee is, alleen dat het niet oneerlijk is als je geen vetzak bent maar toch zwaar.
Ik gok dat als het er voor zorgde dat men goedkoper kon vliegen, menig prijsvechter dit al had gedaan. Maar je moet natuurlijk nog steeds overcapaciteit hebben omdat je van te voren niet weet hoe zwaar iedereen is en je nog steeds een beperkt aantal stoelen hebt. Bovendien betaal je enorm voor de inefficiëntie van een zitplek. Daarom kan je ook betrekkelijk veel bagage 'gratis' mee, het is de moeite niet om de kosten per passagier te verrekenen.
Niemand durft zich hier aan te wagen omdat je een shitload aan kritiek over je heen krijgt. Je zal iedereen moeten gaan wegen en dat zal door veel mensen als vernederend gezien worden, nog los van dat een hoop mensen het oneerlijk zullen vinden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een goed idee is, alleen dat het niet oneerlijk is als je geen vetzak bent maar toch zwaar.
Ik gok dat als het er voor zorgde dat men goedkoper kon vliegen, menig prijsvechter dit al had gedaan. Maar je moet natuurlijk nog steeds overcapaciteit hebben omdat je van te voren niet weet hoe zwaar iedereen is en je nog steeds een beperkt aantal stoelen hebt. Bovendien betaal je enorm voor de inefficiëntie van een zitplek. Daarom kan je ook betrekkelijk veel bagage 'gratis' mee, het is de moeite niet om de kosten per passagier te verrekenen.
Zou niet weten waarom dit niet zou mogen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Och, als dit 'mocht' (wat ik eigenlijk betwijfel), dan zou een Aziaat vrijwel altijd minder betalen dan een Europeaan, een vrouw minder dan een man etc etc etc
Prijsdiscriminatie op het gebied van zowel geslacht als rasquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:29 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom dit niet zou mogen.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Prijsdiscriminatie op het gebied van zowel geslacht als ras
Gewicht is een aanvaardbaar motief natuurlijk, want het doet gewoon ter zake voor de kosten. Baby's mogen vaak ook goedkoper of zelfs gratis mee bijvoorbeeld, da's toch ook geen leeftijdsdiscriminatiequote:Discriminatie
Onder discriminatie wordt in het algemeen verstaan: een nadeel berokkenen door het maken van onderscheid ten aanzien van individuen of groepen op grond van kenmerken die in die situatie geen aanvaardbaar motief vormen.
Mja, zo is het weigeren van Marokkanen in een discotheek ook direct risicoverlagend en zou je het een aanvaardbaar motief kunnen noemenquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:35 schreef kingmob het volgende:
[..]
[..]
Gewicht is een aanvaardbaar motief natuurlijk, want het doet gewoon ter zake voor de kosten. Baby's mogen vaak ook goedkoper of zelfs gratis mee bijvoorbeeld, da's toch ook geen leeftijdsdiscriminatie
Nee, dat is het niet. Zelfs al was het bewezen dat Marokkanen een verhoogd risico vormen, dan heeft een individu daar nog steeds niets mee te maken natuurlijk. Daar gaat de discussie over of zo'n caféhouder die vrijheid zou moeten hebben, maar het is sowieso discriminatie (je kan gelijk hebben en nog steeds discrimineren, daar gaat de discussie hier op Fok! altijd langs elkaar heen iigquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja, zo is het weigeren van Marokkanen in een discotheek ook direct risicoverlagend en zou je het een aanvaardbaar motief kunnen noemen
Huhu, het is wel meetbaar, maar verder kan een individu er weinig aan doen dat hij nu eenmaal groter en zwaarder is dan iemand van een ander ras of geslacht. Als je aan de ene kant hogere prijzen rekent, moet er aan de andere kant ook wel meer geld binnenkomen he, anders mag een blanke man standaard extra betalen voor allerlei zaken, terwijl hij niet een gelijk bedrag meer verdient. Een blanke man heeft dan standaard minder koopkracht dan bijvoorbeeld een Aziatische man. Straks moeten ze ook nog een hogere prijs betalen om een attractie in te mogen, omdat de attracties zijn gebouwd zodat er ook mensen van 1.90m inkunnen, wat dus weer duurder is dan een attractie waar alleen mensen tot 1.70m inkunnen. Zo kan je nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:42 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Zelfs al was het bewezen dat Marokkanen een verhoogd risico vormen, dan heeft een individu daar nog steeds niets mee te maken natuurlijk. Daar gaat de discussie over of zo'n caféhouder die vrijheid zou moeten hebben, maar het is sowieso discriminatie (je kan gelijk hebben en nog steeds discrimineren, daar gaat de discussie hier op Fok! altijd langs elkaar heen iig).
Gewicht is gewicht; meetbaar, individueel en van toepassing.
Ik zie inderdaad dat ik even op het verkeerde been gezet was, maar dan blijft staan dat ik vind dat net als met bagage het gewicht mee dient te tellen. Al maak je het zo dat je vanaf 100 kg reiziger + bagage per kg bij moet betalen. Kan mij het schelen..quote:
Dus?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:16 schreef Boldface het volgende:
Al met al is het dus een discriminerend voorstel.
Ja, maar bagage hoef je niet mee te nemen. Je kan ervoor kiezen om alleen handbagage mee te nemen, maar je kan in theorie ook een lading koffers mee willen nemen. Dat je daarvoor moet betalen is niet zo vreemd. Dat je door je afkomst en lengte 100kg weegt, maar verder geen overwicht hebt en toch extra moet betalen zou bezopen zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad dat ik even op het verkeerde been gezet was, maar dan blijft staan dat ik vind dat net als met bagage het gewicht mee dient te tellen. Al maak je het zo dat je vanaf 100 kg reiziger + bagage per kg bij moet betalen. Kan mij het schelen..
En nu betaalt een vrouw doorgaans extra vanwege teveel bagage, terwijl ze gemiddeld minder gewicht toevoegen aan het vliegtuig... Hoe eerlijk is dat?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:21 schreef hugecooll het volgende:
Naja het is meer zo dat een vrouw gemiddeld een korting krijgt en een man extra moet betalen; die korting moet immers wel worden gecompenseerd.
Wie heeft het over goedkoper worden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:26 schreef Luigi het volgende:
Ik vraag me af hoe naief je moet zijn als je denkt dat vliegen hierdoor goedkoper gaat worden?
Je snapt iets niet geloof ik, of iemand er iets aan kan doen is niet echt van belang. Pedo's kunnen er ook niks aan doen dat ze pedo zijn, is het discriminatie om ze weg te houden bij werk dat met kinderen te maken heeft? Mongooltjes zijn nu eenmaal dommer, is hun stemrecht afnemen wegens handelingsonbekwaam discriminatie? Blinden kunnen er niks aan doen dat ze blind zijn, maar een rijbewijs geven? Need I go on?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, het is wel meetbaar, maar verder kan een individu er weinig aan doen dat hij nu eenmaal groter en zwaarder is dan iemand van een ander ras of geslacht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |