56 liter per stoel, per vlucht per KG.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
Plek met meer beenruimte kan je op heel veel vluchten kopen...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:42 schreef Dennis101 het volgende:
maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte
Eigenlijk moeten langere mensen dus ook meer verdienen / een hogere uitkering krijgenquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
56 liter per stoel, per vlucht per KG.
Centen? Rly?
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Nee, dacht van niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
2 euro de liter op kerosiene dan zou niemand meer vliegen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Ik dacht dat KLM in NL iets van ruim 50 ct betaalt per liter. Dat zou dus per kg 28 euro zijn...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat verklaart die vreemde landing van die Turken een tijdje terug...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:48 schreef DroogDok het volgende:
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef niels0 het volgende:
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
Want?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.
En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Nee, het scheelt 56 liter per kilo per vlucht, niet per stoel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Blijkbaar scheelt het best veel:
[..]
Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogoquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?
Het werkt direct kostprijsverhogend.quote:
Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogo
Ben dan maar blij dat de rioolbelasting nog niet aan je inkopen gerelateerd worden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.
40 euro per kg per wat?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.
En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Dat is geen 'complicatie' maar een gevolg, je weegt immers ook meer, dus er is niet oneerlijks aan. (ben zelf ook 1.90m). Het is geen vetboete ofzo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |