abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124790600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:37 schreef Xa1pt het volgende:

Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
56 liter per stoel, per vlucht per KG.

Centen? Rly?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:42 schreef Dennis101 het volgende:

maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte
Plek met meer beenruimte kan je op heel veel vluchten kopen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:45:31 #78
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124790636
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Eigenlijk moeten langere mensen dus ook meer verdienen / een hogere uitkering krijgen
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:45:43 #79
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

56 liter per stoel, per vlucht per KG.

Centen? Rly?
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:

Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:47:31 #82
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:48:14 #83
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
Nee, dacht van niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790736
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
2 euro de liter op kerosiene dan zou niemand meer vliegen. _O-
pi_124790742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Ik dacht dat KLM in NL iets van ruim 50 ct betaalt per liter. Dat zou dus per kg 28 euro zijn...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:48:59 #86
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790773
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:48 schreef DroogDok het volgende:

Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
Dat verklaart die vreemde landing van die Turken een tijdje terug...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790823
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
AVGas is nog duurder. 3 euro / liter.

Dit zijn de prijzen van Lelystad airport.
pi_124791040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef niels0 het volgende:
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:05:09 #90
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Want?
pi_124791206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar scheelt het best veel:

[..]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Nee, het scheelt 56 liter per kilo per vlucht, niet per stoel.
Een vliegtuig waarin elke passagier 1 kilo extra weegt verbruikt per jaar 34.000 liter extra. Als je van die 600 vluchten uitgaat die jij noemt, kom je uit op die 56(,666666....) die jij noemt, maar dat is dus per vlucht. Niet per passagier.
pi_124791250
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:08:36 #93
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:06 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?
Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogo
pi_124791360
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:05 schreef hugecooll het volgende:

Want?
Het werkt direct kostprijsverhogend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124791365
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogo
Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.
pi_124791393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:10 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.
Ben dan maar blij dat de rioolbelasting nog niet aan je inkopen gerelateerd worden. :D
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:16:05 #97
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791520
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het werkt direct kostprijsverhogend.
Ja, en hoe! Bijna niks :')
pi_124791531
Bizar plan, want lichaamsgewicht is niet alleen afhankelijk van overtollig vet. Iemand van 1.95 meter weegt al gauw meer dan iemand 1.60 meter. Ook een fijne of groffe lichaamsbouw kan veel verschil maken. En mensen kunnen ook meer wegen als gevolg van spiermassa. Voeg daarbij nog dat mensen ook zwaar kunnen worden vanwege ziekte, of een (lichamelijke) handicap.

Al met al is het dus een discriminerend voorstel. Mensen voor een extra stoel laten betalen als ze aan één stoel niet genoeg hebben, is nog tot daar aan toe, maar iemand van 100 kilo (die prima een in een stoel past) meer laten betalen dan iemand van 70 kilo, is absurd.

Ik zou sowieso niet willen vliegen met een maatschappij die kilo's gebruikt als eenheid, in plaats van mensen. Ik zit daar als mens, als persoon en als klant. Niet als enkele tientallen kilo's vlees.
pi_124791607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
40 euro per kg per wat?
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:20:30 #100
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_124791670
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:

[..]

Dat is geen 'complicatie' maar een gevolg, je weegt immers ook meer, dus er is niet oneerlijks aan. (ben zelf ook 1.90m). Het is geen vetboete ofzo.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')