moet je alleen wel op de plaats van bestemming alle kleren nieuw kopenquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:53 schreef Killaht het volgende:
Eerst even naar de wc voor het inchecken. En alleen je zwembroek aandoen.
Ik ga meestal met een lege koffer als ik naar Azië ga. Nike shirts van hier 50 euro kosten in Greenbelt een tientje.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef Doodloper het volgende:
[..]
moet je alleen wel op de plaats van bestemming alle kleren nieuw kopenal kan dat best wel lonend zijn bij een lange vlucht
Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat het verschil in gewicht niet alleen maar bepaald wordt door over-/ondergewicht van de reiziger. Normale mensen kunnen varieren van 40 kg voor oosterse vrouwen tot 100 kg voor lange westerlingen. Dan wordt je dus ook gewoon hard afgestraft voor hoe je geboren wordt. Misschien zouden ze de prijs met de BMI moeten indexeren ?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef DS4 het volgende:
[i]van onze redactie
Uitstekend idee. Meteen uitvoeren op alle vluchten. Belachelijk dat je voor een beetje extra baggage per kilo de hoofdprijs betaald, terwijl zo'n vatsige malloot 40 kilo aan vet gratis en voor niets mee mag nemen en als je pech hebt en je er naast zit kost het jou ook nog ruimte!
Dat heeft meer te maken met het maximum-gewicht dat een helicopter kan vervoeren, en de plaatsing van de verschillende passagiers om het zwaartepunt van de beladen helicopter niet teveel naar een kant te verschuiven.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:58 schreef niels0 het volgende:
Zeer goed plan. Met helicopter-vluchten wordt men trouwens standaard al jaren gewogen.
Dit klopt. Ik ben een paar jaar HLO geweest.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:03 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met het maximum-gewicht dat een helicopter kan vervoeren, en de plaatsing van de verschillende passagiers om het zwaartepunt van de beladen helicopter niet teveel naar een kant te verschuiven.
Omdat jij meer brandstof kost. Da's nogal logisch.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt.
Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
Omdat jij meer brandstof kost. Da's nogal logisch.
Ik zal het eens omdraaien. Waarom moet ik met m'n 60Kg meebetalen aan iemand anders z'n overgewicht?
Is niet veilig.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Alsof gewicht de enige bepalende factor is. Als vliegtuigen nou staanplaatsen hadden en je er tot een maximumgewicht mensen in kon proppen zou het kloppen. Maar zover is het nog niet.
http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtmlquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
quote:Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HPLC het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml
[..]
quote:Een andere complicatie is dat iemand van 1,90 meter met een normaal postuur evenveel weegt als iemand van 1,70 meter met overgewicht. Ook lange mensen zouden dan meer moeten betalen.
Dat is idd nogal lullig. Zometeen moet je eerst nog naar het ziekenhuis om je vetpercentage te laten metenquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal
:quote:Een andere complicatie is dat iemand van 1,90 meter met een normaal postuur evenveel weegt als iemand van 1,70 meter met overgewicht. Ook lange mensen zouden dan meer moeten betalen.
In Samoa was het denk ik nog 1 april toen ze dit schrevenquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt. Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen. Ik vind het maar een rare gang van zaken. Het doet mij erg denken aan een verlate 1 april grap.
Als je dan voor die premium prijs die je moet betalen ook een iets grotere zitplaats zou krijgen compenseert dat elkaar wel weer.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt. Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen. Ik vind het maar een rare gang van zaken. Het doet mij erg denken aan een verlate 1 april grap.
Tja, dat is zuur voor lange mensen dan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:
[..]
Neem meer vloerruimte in zo'n grote poot.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tja, dat is zuur voor lange mensen dan.
Volgende stap zal wel zijn dat een schoen in maat 48 meer gaat kosten dan dezelfde in maat 43. Lijkt mij logisch.
Je moet ook meer eten dan een kort persoon = ook duurder.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt. Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen. Ik vind het maar een rare gang van zaken. Het doet mij erg denken aan een verlate 1 april grap.
We zijn vervallen tot de homo economicus onder druk van de noeconservatieve golf.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef Luigi het volgende:
Echt, wat gunnen we elkaar toch veel tegenwoordig he. Vroeger gingen we nog wel eens uit van het gemiddelde, de volgende mazzel jij weer of de volgende keer heeft een ander weer pech. Tegenwoordig zitten we hele dagen te berekenen of we vooral niks te kort komen of dat een ander niet meer voordeeltjes heeft dan ons... Wat een sneu volkje zijn we geworden.
Dit dus.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef Luigi het volgende:
Echt, wat gunnen we elkaar toch veel tegenwoordig he. Vroeger gingen we nog wel eens uit van het gemiddelde, de volgende mazzel jij weer of de volgende keer heeft een ander weer pech. Tegenwoordig zitten we hele dagen te berekenen of we vooral niks te kort komen of dat een ander niet meer voordeeltjes heeft dan ons... Wat een sneu volkje zijn we geworden.
Ik zit nog te wachten op een app die je real-time laat zien hoe economisch winstgevend jij bent. Dus dat je op je vrije dag diep het rood in schiet en als je op vrijdag een uurtje doorgaat voor de baas dat je dan dik in het groen zit. En dat kun je dan mooi op je Facebook zetten! En mensen die een week lang in het rood zitten moeten voor straf een rondje om het park doen.quote:
Naja als je ervan uitgaat dat normaal gesproken iedereen dezelfde prijs voor een ticket betaalt, dan kan je ervan uitgaan dat je als man meer moet betalen dan een vrouw en als langer dan gemiddelde man meer moet betalen dan een gemiddelde man. Ongeacht of je dus overgewicht hebt, zul je als lange man behoorlijk meer betalen dan nu.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:00 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik zit nog te wachten op een app die je real-time laat zien hoe economisch winstgevend jij bent. Dus dat je op je vrije dag diep het rood in schiet en als je op vrijdag een uurtje doorgaat voor de baas dat je dan dik in het groen zit. En dat kun je dan mooi op je Facebook zetten! En mensen die een week lang in het rood zitten moeten voor straf een rondje om het park doen.
Ik vind het een prachtig concept en weet wel zeker dat dit flink aan gaat slaan. Waar kan ik je steunen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:00 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik zit nog te wachten op een app die je real-time laat zien hoe economisch winstgevend jij bent. Dus dat je op je vrije dag diep het rood in schiet en als je op vrijdag een uurtje doorgaat voor de baas dat je dan dik in het groen zit. En dat kun je dan mooi op je Facebook zetten! En mensen die een week lang in het rood zitten moeten voor straf een rondje om het park doen.
Vast niet. Betaal je toch gewoon per zitplaats EN gewicht?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Alsof gewicht de enige bepalende factor is.
Het is ook geen straf.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:59 schreef penny-wise het volgende:
Mensen met schildklierproblemen vragen er niet om toch?
En als de helicopter te "zwaar" is dan mag er een passagier niet meequote:Op dinsdag 2 april 2013 12:05 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dit klopt. Ik ben een paar jaar HLO geweest.
Het is geen straf...quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef mvdejong het volgende:
Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat het verschil in gewicht niet alleen maar bepaald wordt door over-/ondergewicht van de reiziger. Normale mensen kunnen varieren van 40 kg voor oosterse vrouwen tot 100 kg voor lange westerlingen. Dan wordt je dus ook gewoon hard afgestraft voor hoe je geboren wordt. Misschien zouden ze de prijs met de BMI moeten indexeren ?
Vrouwen worden gestraft vanwege de hoeveelheid baggage...quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen.
Ja, maar 20 kg per persoon wel... En laat jij nu slechts voor één persoon af moeten rekenen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:
Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
Je zou nog wat anders moeten uitsmeren. Reken namelijk maar eens uit hoeveel gewicht van het totale vliegtuig (enkele honderden tonnen) per passagier meevliegt, en welk percentage die 10 kg overgewicht daarvan vormt. Maar ja, als je dat daadwerkelijk zou indiceren, dan is de "overgewicht-toeslag" een paar cent.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is geen straf...
Hoe meer gewicht in het vliegtuig, hoe meer het vervoer kost. Logisch dus dat er ook naar gewicht gekeken wordt. Het is alleen heel vreemd dat baggage extreem duur is per kg, waar mensen als 1 gezien worden. Dat zou je beter kunnen uitsmeren lijkt mij.
Benen amputeren en er daarna weer aanzetten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is geen straf...
Hoe meer gewicht in het vliegtuig, hoe meer het vervoer kost. Logisch dus dat er ook naar gewicht gekeken wordt. Het is alleen heel vreemd dat baggage extreem duur is per kg, waar mensen als 1 gezien worden. Dat zou je beter kunnen uitsmeren lijkt mij.
Ik denk dat bij een vleigtuig vooral het probleem is dat die bij zware belading de flaps een tikje in de stijgstand moet hebben staan om rechtuit te vliegen, en dan zit je buiten de marges van optimale aerodynamica.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En als de helicopter te "zwaar" is dan mag er een passagier niet mee, of er blijft bagage achter.
Wat dat betreft is het wel raar dat er bij passagiersvliegtuigen blijkbaar altijd nog met gemiddelde gewichten wordt gerekend, dat kan natuurlijk met tientallen kilo`s varieren per passagier.
Vrachtruim.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
Krijg je trouwens voor die meerprijs wél een fatsoenlijke zitplaats als je 150 kilo weegt?
Wat heeft dat nou met gunnen te maken?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef Luigi het volgende:
Echt, wat gunnen we elkaar toch veel tegenwoordig he. Vroeger gingen we nog wel eens uit van het gemiddelde, de volgende mazzel jij weer of de volgende keer heeft een ander weer pech. Tegenwoordig zitten we hele dagen te berekenen of we vooral niks te kort komen of dat een ander niet meer voordeeltjes heeft dan ons... Wat een sneu volkje zijn we geworden.
Zou ook moeten vind ik. Dus bij mensen die niet op één stoel passen twee stoelen, wat prima haalbaar is als je per zetel en per kg betaalt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
Krijg je trouwens voor die meerprijs wél een fatsoenlijke zitplaats als je 150 kilo weegt?
Nee, dat ligt nog heel gevoelig. Dus dan wordt zo iemand ergens in het vliegtuig gezet waar hij/zij delen van de stoel van de persoon daarnaast opslokt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet niet of ik dit nou een goed of een slecht plan moet vinden eigenlijk.
Was het al niet zo, dat zéér zware mensen die eigenlijk twee plaatsen nodig hadden
ook 2 plaatsen moeten betalen?
Ja, en je kan dan ook niet fatsoenlijk in een Ferrari rijden. Life's a bitch!quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:10 schreef ShaoliN het volgende:
Leuk als je 2 meter en redelijk atletisch bent. Betaal je toch al gauw 100 euro meer dan andere.
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met gunnen te maken?
Het gaat er gewoon om dat je betaalt naar gebruik. Dat werkt tegenwoordig overal zo. Dat noemen ze dan "de vervuiler betaalt". Prima. Ik betaal ook meer voor mijn zware auto, (veel) meer voor mijn electriciteitsaansluiting van de woning (want veel zware groepen), per keer dat ik de kliko aan de straat zet.
En ik betaal ook meer als ik weer eens meer baggage bij heb. Nou ja... logisch, al is de prijs die daarvoor wordt gerekend idioot.
Waarom niet het geheel bekijken? Dus weinig baggage is dan weer korting. Lijkt mij prima. Mag ik 29 kg baggage mee voor dezelfde prijs! Hoera!quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:
En als ik 100 kilo weeg en ik neem maar 2 kilo bagage mee?
Als ze een manier bedenken om de vleugels achter te laten moeten ze dat ook zeker doen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef mvdejong het volgende:
Je zou nog wat anders moeten uitsmeren. Reken namelijk maar eens uit hoeveel gewicht van het totale vliegtuig (enkele honderden tonnen) per passagier meevliegt, en welk percentage die 10 kg overgewicht daarvan vormt. Maar ja, als je dat daadwerkelijk zou indiceren, dan is de "overgewicht-toeslag" een paar cent.
Bij Pfizer hebben ze daar een oplossing voor...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef AbsurdHero het volgende:
Als piloot vind ik dit wel een goed idee, krijg dat ding soms nauwelijks om hoog
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Geen idee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Blijkbaar scheelt het best veel:quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HPLC het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml
[Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.]
Deels natuurlijk omdat woekerprijzen voor baggage een methode is om extra te verdienen, maar ook deels omdat die paar kg extra toch weldegelijk een significante meerprijs ter zake van het verbruik oplevert.quote:
Alles beter dan die figuren die tien lagen kleding aantrekken om de heffing voor de bagage te ontlopen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Nou, die heeft nog wel wat centjes liggen die nog niet in de wasmachine geweest zijn, toch?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Blijkbaar scheelt het best veel:
[..]
Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Je voorbeelden slaan nergens op, waarom zou een lang iemand meer shampoo gebruikenquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
56 liter per stoel, per vlucht per KG.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
Plek met meer beenruimte kan je op heel veel vluchten kopen...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:42 schreef Dennis101 het volgende:
maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte
Eigenlijk moeten langere mensen dus ook meer verdienen / een hogere uitkering krijgenquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
56 liter per stoel, per vlucht per KG.
Centen? Rly?
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Nee, dacht van niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
2 euro de liter op kerosiene dan zou niemand meer vliegen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Ik dacht dat KLM in NL iets van ruim 50 ct betaalt per liter. Dat zou dus per kg 28 euro zijn...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Dat verklaart die vreemde landing van die Turken een tijdje terug...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:48 schreef DroogDok het volgende:
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef niels0 het volgende:
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
Want?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.
En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Nee, het scheelt 56 liter per kilo per vlucht, niet per stoel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Blijkbaar scheelt het best veel:
[..]
Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogoquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?
Het werkt direct kostprijsverhogend.quote:
Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogo
Ben dan maar blij dat de rioolbelasting nog niet aan je inkopen gerelateerd worden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.
40 euro per kg per wat?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.
En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Dat is geen 'complicatie' maar een gevolg, je weegt immers ook meer, dus er is niet oneerlijks aan. (ben zelf ook 1.90m). Het is geen vetboete ofzo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |