abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124786838
van onze redactie
Samoa Air is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die de prijs van een vliegticket afhankelijk heeft gemaakt van het gewicht van de reiziger.

Vanaf nu betalen reizigers een vaste prijs per kilogram, die kan variëren per route. Dat meldt Het
Laatste Nieuws. Het tarief voor de kortste binnenlandse vlucht is ongeveer 0,78 euro per kilogram (reiziger plus bagage). Voor de route van Samoa naar Amerikaans-Samoa wordt zo’n 3,24 euro berekend.

Overgewicht
De directeur van de luchtvaartmaatschappij, Chris Langton, ziet er wel brood in. Op Samoa, een eilandengroep in Polynesië, kampt 65 tot 75 procent van de bevolking met overgewicht. “Andere maatschappijen berekenen vaak extra kosten, wij doen dat niet. Een kilo is bij ons gewoon een kilo.”

Volgens Langton doen vooral families hier hun voordeel mee. “Voorheen moesten gezinnen ook voor hun kinderen een stoel betalen, nu worden de kleintjes gewoon gewogen.”

Bron

Uitstekend idee. Meteen uitvoeren op alle vluchten. Belachelijk dat je voor een beetje extra baggage per kilo de hoofdprijs betaald, terwijl zo'n vatsige malloot 40 kilo aan vet gratis en voor niets mee mag nemen en als je pech hebt en je er naast zit kost het jou ook nog ruimte!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124786901
Wat een goed plan, ik verbaas me er al jaren over dat ik maar 20 kg bagage mee mag nemen terwijl iemand die zonder begage al zwaarder is dan ik dat ook mag zonder extra te betalen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:52:57 #3
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124786910
_O_

eindelijk!

al is het nu wachten op de mensen die helium gaan slikken voordat ze gewogen worden
We zullen zien, zei de blinde.
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:53:48 #4
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_124786929
Eerst even naar de wc voor het inchecken. En alleen je zwembroek aandoen. _O-
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:55:26 #5
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124786970
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:53 schreef Killaht het volgende:
Eerst even naar de wc voor het inchecken. En alleen je zwembroek aandoen. _O-
moet je alleen wel op de plaats van bestemming alle kleren nieuw kopen :') al kan dat best wel lonend zijn bij een lange vlucht :D
We zullen zien, zei de blinde.
pi_124787027
*O*

goed plan :)
pi_124787051
Zeer goed plan. Met helicopter-vluchten wordt men trouwens standaard al jaren gewogen.
pi_124787081
Alsof gewicht de enige bepalende factor is. Als vliegtuigen nou staanplaatsen hadden en je er tot een maximumgewicht mensen in kon proppen zou het kloppen. Maar zover is het nog niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:59:49 #9
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_124787089
Geen 1 aprilgrap?
Mensen met schildklierproblemen vragen er niet om toch?
pi_124787094
justin bieber oefende alvast laatst, shirtje uit.
pi_124787112
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef Doodloper het volgende:

[..]

moet je alleen wel op de plaats van bestemming alle kleren nieuw kopen :') al kan dat best wel lonend zijn bij een lange vlucht :D
Ik ga meestal met een lege koffer als ik naar Azië ga. Nike shirts van hier 50 euro kosten in Greenbelt een tientje.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:01:39 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_124787154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef DS4 het volgende:
[i]van onze redactie
Uitstekend idee. Meteen uitvoeren op alle vluchten. Belachelijk dat je voor een beetje extra baggage per kilo de hoofdprijs betaald, terwijl zo'n vatsige malloot 40 kilo aan vet gratis en voor niets mee mag nemen en als je pech hebt en je er naast zit kost het jou ook nog ruimte!
Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat het verschil in gewicht niet alleen maar bepaald wordt door over-/ondergewicht van de reiziger. Normale mensen kunnen varieren van 40 kg voor oosterse vrouwen tot 100 kg voor lange westerlingen. Dan wordt je dus ook gewoon hard afgestraft voor hoe je geboren wordt. Misschien zouden ze de prijs met de BMI moeten indexeren ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:03:00 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_124787200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:58 schreef niels0 het volgende:
Zeer goed plan. Met helicopter-vluchten wordt men trouwens standaard al jaren gewogen.
Dat heeft meer te maken met het maximum-gewicht dat een helicopter kan vervoeren, en de plaatsing van de verschillende passagiers om het zwaartepunt van de beladen helicopter niet teveel naar een kant te verschuiven.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_124787236
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt. Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen. Ik vind het maar een rare gang van zaken. Het doet mij erg denken aan een verlate 1 april grap.
pi_124787287
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat heeft meer te maken met het maximum-gewicht dat een helicopter kan vervoeren, en de plaatsing van de verschillende passagiers om het zwaartepunt van de beladen helicopter niet teveel naar een kant te verschuiven.
Dit klopt. Ik ben een paar jaar HLO geweest.
pi_124787386
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt.
Omdat jij meer brandstof kost. Da's nogal logisch.
Ik zal het eens omdraaien. Waarom moet ik met m'n 60Kg meebetalen aan iemand anders z'n overgewicht?

Brandstof is verre weg de grootste kostenpost van vliegen. Bij een Airbus A-380 ongeveer 16.000 liter per uur.
pi_124787526
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:08 schreef niels0 het volgende:

[..]

Omdat jij meer brandstof kost. Da's nogal logisch.
Ik zal het eens omdraaien. Waarom moet ik met m'n 60Kg meebetalen aan iemand anders z'n overgewicht?
Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
pi_124787625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Alsof gewicht de enige bepalende factor is. Als vliegtuigen nou staanplaatsen hadden en je er tot een maximumgewicht mensen in kon proppen zou het kloppen. Maar zover is het nog niet.
Is niet veilig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_124787677
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml

quote:
Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.


[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2013 12:17:39 ]
pi_124787760
quote:
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:

quote:
Een andere complicatie is dat iemand van 1,90 meter met een normaal postuur evenveel weegt als iemand van 1,70 meter met overgewicht. Ook lange mensen zouden dan meer moeten betalen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:21:09 #21
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_124787792
Er wordt in de luchtvaart dan nu ook met gemiddelde gewichten gerekend. Het grappige is dat ze voor Amerikanen al een hoger gemiddeld gewicht rekenen dan voor Europeanen _O-

Maar ik ben net bijna 4 kg afgevallen, dus dat bespaart me weer een 3 euro op deze manier :P
Don't let my username fool you...
pi_124787805
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal

:quote:Een andere complicatie is dat iemand van 1,90 meter met een normaal postuur evenveel weegt als iemand van 1,70 meter met overgewicht. Ook lange mensen zouden dan meer moeten betalen.
Dat is idd nogal lullig. Zometeen moet je eerst nog naar het ziekenhuis om je vetpercentage te laten meten :')
pi_124788060
Nou en? Het gaat toch ook niet om BMI. In een auto verbruik je ook meer benzine als je zwaarder bent, die denkt ook niet 'oh, de bestuurder is 2 meter dus dan kan ik zuiniger aan doen.'

En dat verschil is echt wel merkbaar. Ik heb een keer gedragraced in identieke auto's en ruim gewonnen van een langere en dus zwaardere man.
pi_124788124
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt. Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen. Ik vind het maar een rare gang van zaken. Het doet mij erg denken aan een verlate 1 april grap.
In Samoa was het denk ik nog 1 april toen ze dit schreven :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_124788197
Gewoon betalen naar lichaamsvetpercentage. Hoe hoger hoe duurder je ticket.

Lengteprobleem ook opgelost, en een mooie stimulator voor een gezond vetpercentage.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:35:08 #26
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124788210
Over man-vrouwdiscriminatie gesproken :')
pi_124788213
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt. Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen. Ik vind het maar een rare gang van zaken. Het doet mij erg denken aan een verlate 1 april grap.
Als je dan voor die premium prijs die je moet betalen ook een iets grotere zitplaats zou krijgen compenseert dat elkaar wel weer. ;)
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:45:51 #28
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124788569
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:

[..]

Tja, dat is zuur voor lange mensen dan.

Volgende stap zal wel zijn dat een schoen in maat 48 meer gaat kosten dan dezelfde in maat 43. Lijkt mij logisch.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:51:17 #29
244933 trovey
Nachtoele
pi_124788707
Wat zullen anorexiapatiënten blij zijn met deze maatregel. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:52:42 #30
244933 trovey
Nachtoele
pi_124788749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Tja, dat is zuur voor lange mensen dan.

Volgende stap zal wel zijn dat een schoen in maat 48 meer gaat kosten dan dezelfde in maat 43. Lijkt mij logisch.
Neem meer vloerruimte in zo'n grote poot. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:53:39 #31
37295 Luigi
mario pls
pi_124788778
Echt, wat gunnen we elkaar toch veel tegenwoordig he. Vroeger gingen we nog wel eens uit van het gemiddelde, de volgende mazzel jij weer of de volgende keer heeft een ander weer pech. Tegenwoordig zitten we hele dagen te berekenen of we vooral niks te kort komen of dat een ander niet meer voordeeltjes heeft dan ons... Wat een sneu volkje zijn we geworden.
pi_124788852
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt. Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen. Ik vind het maar een rare gang van zaken. Het doet mij erg denken aan een verlate 1 april grap.
Je moet ook meer eten dan een kort persoon = ook duurder.
Natuurlijke selectie heet dit.
pi_124788881
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef Luigi het volgende:
Echt, wat gunnen we elkaar toch veel tegenwoordig he. Vroeger gingen we nog wel eens uit van het gemiddelde, de volgende mazzel jij weer of de volgende keer heeft een ander weer pech. Tegenwoordig zitten we hele dagen te berekenen of we vooral niks te kort komen of dat een ander niet meer voordeeltjes heeft dan ons... Wat een sneu volkje zijn we geworden.
We zijn vervallen tot de homo economicus onder druk van de noeconservatieve golf. :D
pi_124788929
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef Luigi het volgende:
Echt, wat gunnen we elkaar toch veel tegenwoordig he. Vroeger gingen we nog wel eens uit van het gemiddelde, de volgende mazzel jij weer of de volgende keer heeft een ander weer pech. Tegenwoordig zitten we hele dagen te berekenen of we vooral niks te kort komen of dat een ander niet meer voordeeltjes heeft dan ons... Wat een sneu volkje zijn we geworden.
Dit dus.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:00:50 #35
37295 Luigi
mario pls
pi_124789027
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit dus.
Ik zit nog te wachten op een app die je real-time laat zien hoe economisch winstgevend jij bent. Dus dat je op je vrije dag diep het rood in schiet en als je op vrijdag een uurtje doorgaat voor de baas dat je dan dik in het groen zit. En dat kun je dan mooi op je Facebook zetten! En mensen die een week lang in het rood zitten moeten voor straf een rondje om het park doen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:02:24 #36
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124789086
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zit nog te wachten op een app die je real-time laat zien hoe economisch winstgevend jij bent. Dus dat je op je vrije dag diep het rood in schiet en als je op vrijdag een uurtje doorgaat voor de baas dat je dan dik in het groen zit. En dat kun je dan mooi op je Facebook zetten! En mensen die een week lang in het rood zitten moeten voor straf een rondje om het park doen.
Naja als je ervan uitgaat dat normaal gesproken iedereen dezelfde prijs voor een ticket betaalt, dan kan je ervan uitgaan dat je als man meer moet betalen dan een vrouw en als langer dan gemiddelde man meer moet betalen dan een gemiddelde man. Ongeacht of je dus overgewicht hebt, zul je als lange man behoorlijk meer betalen dan nu.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:04:07 #37
37295 Luigi
mario pls
pi_124789136
Krijg je trouwens voor die meerprijs wél een fatsoenlijke zitplaats als je 150 kilo weegt?
pi_124789191
Ik weet niet of ik dit nou een goed of een slecht plan moet vinden eigenlijk.
Was het al niet zo, dat zéér zware mensen die eigenlijk twee plaatsen nodig hadden
ook 2 plaatsen moeten betalen?
pi_124789215
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zit nog te wachten op een app die je real-time laat zien hoe economisch winstgevend jij bent. Dus dat je op je vrije dag diep het rood in schiet en als je op vrijdag een uurtje doorgaat voor de baas dat je dan dik in het groen zit. En dat kun je dan mooi op je Facebook zetten! En mensen die een week lang in het rood zitten moeten voor straf een rondje om het park doen.
Ik vind het een prachtig concept en weet wel zeker dat dit flink aan gaat slaan. Waar kan ik je steunen? _O_
pi_124789366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Alsof gewicht de enige bepalende factor is.
Vast niet. Betaal je toch gewoon per zitplaats EN gewicht?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:10:19 #41
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_124789371
Leuk als je 2 meter en redelijk atletisch bent. Betaal je toch al gauw 100 euro meer dan andere.
pi_124789397
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:59 schreef penny-wise het volgende:

Mensen met schildklierproblemen vragen er niet om toch?
Het is ook geen straf.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:05 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dit klopt. Ik ben een paar jaar HLO geweest.
En als de helicopter te "zwaar" is dan mag er een passagier niet mee :( , of er blijft bagage achter.
Wat dat betreft is het wel raar dat er bij passagiersvliegtuigen blijkbaar altijd nog met gemiddelde gewichten wordt gerekend, dat kan natuurlijk met tientallen kilo`s varieren per passagier.
pi_124789474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef mvdejong het volgende:

Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat het verschil in gewicht niet alleen maar bepaald wordt door over-/ondergewicht van de reiziger. Normale mensen kunnen varieren van 40 kg voor oosterse vrouwen tot 100 kg voor lange westerlingen. Dan wordt je dus ook gewoon hard afgestraft voor hoe je geboren wordt. Misschien zouden ze de prijs met de BMI moeten indexeren ?
Het is geen straf...

Hoe meer gewicht in het vliegtuig, hoe meer het vervoer kost. Logisch dus dat er ook naar gewicht gekeken wordt. Het is alleen heel vreemd dat baggage extreem duur is per kg, waar mensen als 1 gezien worden. Dat zou je beter kunnen uitsmeren lijkt mij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789505
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen.
Vrouwen worden gestraft vanwege de hoeveelheid baggage... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789513
En dan worden alle passagiers in het openbaar gewogen? Of moet dat in een afgezonderd hokje?
Hilarisch.
pi_124789531
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:

Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
Ja, maar 20 kg per persoon wel... En laat jij nu slechts voor één persoon af moeten rekenen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:15:13 #48
37295 Luigi
mario pls
pi_124789538
En als ik 100 kilo weeg en ik neem maar 2 kilo bagage mee? :?
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:16:09 #49
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_124789579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is geen straf...

Hoe meer gewicht in het vliegtuig, hoe meer het vervoer kost. Logisch dus dat er ook naar gewicht gekeken wordt. Het is alleen heel vreemd dat baggage extreem duur is per kg, waar mensen als 1 gezien worden. Dat zou je beter kunnen uitsmeren lijkt mij.
Je zou nog wat anders moeten uitsmeren. Reken namelijk maar eens uit hoeveel gewicht van het totale vliegtuig (enkele honderden tonnen) per passagier meevliegt, en welk percentage die 10 kg overgewicht daarvan vormt. Maar ja, als je dat daadwerkelijk zou indiceren, dan is de "overgewicht-toeslag" een paar cent.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_124789583
Als piloot vind ik dit wel een goed idee, krijg dat ding soms nauwelijks om hoog _O-
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:16:29 #51
244933 trovey
Nachtoele
pi_124789584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is geen straf...

Hoe meer gewicht in het vliegtuig, hoe meer het vervoer kost. Logisch dus dat er ook naar gewicht gekeken wordt. Het is alleen heel vreemd dat baggage extreem duur is per kg, waar mensen als 1 gezien worden. Dat zou je beter kunnen uitsmeren lijkt mij.
Benen amputeren en er daarna weer aanzetten. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124789664
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En als de helicopter te "zwaar" is dan mag er een passagier niet mee :( , of er blijft bagage achter.
Wat dat betreft is het wel raar dat er bij passagiersvliegtuigen blijkbaar altijd nog met gemiddelde gewichten wordt gerekend, dat kan natuurlijk met tientallen kilo`s varieren per passagier.
Ik denk dat bij een vleigtuig vooral het probleem is dat die bij zware belading de flaps een tikje in de stijgstand moet hebben staan om rechtuit te vliegen, en dan zit je buiten de marges van optimale aerodynamica.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124789728
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
Krijg je trouwens voor die meerprijs wél een fatsoenlijke zitplaats als je 150 kilo weegt?
Vrachtruim. >:O
pi_124789731
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef Luigi het volgende:
Echt, wat gunnen we elkaar toch veel tegenwoordig he. Vroeger gingen we nog wel eens uit van het gemiddelde, de volgende mazzel jij weer of de volgende keer heeft een ander weer pech. Tegenwoordig zitten we hele dagen te berekenen of we vooral niks te kort komen of dat een ander niet meer voordeeltjes heeft dan ons... Wat een sneu volkje zijn we geworden.
Wat heeft dat nou met gunnen te maken?

Het gaat er gewoon om dat je betaalt naar gebruik. Dat werkt tegenwoordig overal zo. Dat noemen ze dan "de vervuiler betaalt". Prima. Ik betaal ook meer voor mijn zware auto, (veel) meer voor mijn electriciteitsaansluiting van de woning (want veel zware groepen), per keer dat ik de kliko aan de straat zet.

En ik betaal ook meer als ik weer eens meer baggage bij heb. Nou ja... logisch, al is de prijs die daarvoor wordt gerekend idioot.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789766
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
Krijg je trouwens voor die meerprijs wél een fatsoenlijke zitplaats als je 150 kilo weegt?
Zou ook moeten vind ik. Dus bij mensen die niet op één stoel passen twee stoelen, wat prima haalbaar is als je per zetel en per kg betaalt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789803
@Weltscherz
Er moet toch ook berekend worden hoeveel brandstof er nodig is ?
Als er uit word gegaan van 75kg per persoon (ik noem maar wat) en het is in werkelijk 90 kg, dan scheelt dat bij 400 passagiers toch 6000 kg extra gewicht
pi_124789818
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet niet of ik dit nou een goed of een slecht plan moet vinden eigenlijk.
Was het al niet zo, dat zéér zware mensen die eigenlijk twee plaatsen nodig hadden
ook 2 plaatsen moeten betalen?
Nee, dat ligt nog heel gevoelig. Dus dan wordt zo iemand ergens in het vliegtuig gezet waar hij/zij delen van de stoel van de persoon daarnaast opslokt.

Wat natuurlijk voor niemand een goede oplossing is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789858
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:10 schreef ShaoliN het volgende:
Leuk als je 2 meter en redelijk atletisch bent. Betaal je toch al gauw 100 euro meer dan andere.
Ja, en je kan dan ook niet fatsoenlijk in een Ferrari rijden. Life's a bitch!

Maar je doet het dan weer wel goed bij de vrouwen, dus alleen al dat lijkt mij die 100 euro weer waard. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789878
sowieso dat ik dan gewoon whiskey en sinaasappel dieet ga oor t vliegen
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_124789890
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat heeft dat nou met gunnen te maken?

Het gaat er gewoon om dat je betaalt naar gebruik. Dat werkt tegenwoordig overal zo. Dat noemen ze dan "de vervuiler betaalt". Prima. Ik betaal ook meer voor mijn zware auto, (veel) meer voor mijn electriciteitsaansluiting van de woning (want veel zware groepen), per keer dat ik de kliko aan de straat zet.

En ik betaal ook meer als ik weer eens meer baggage bij heb. Nou ja... logisch, al is de prijs die daarvoor wordt gerekend idioot.
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
pi_124789900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:
En als ik 100 kilo weeg en ik neem maar 2 kilo bagage mee? :?
Waarom niet het geheel bekijken? Dus weinig baggage is dan weer korting. Lijkt mij prima. Mag ik 29 kg baggage mee voor dezelfde prijs! Hoera!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789941
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef mvdejong het volgende:

Je zou nog wat anders moeten uitsmeren. Reken namelijk maar eens uit hoeveel gewicht van het totale vliegtuig (enkele honderden tonnen) per passagier meevliegt, en welk percentage die 10 kg overgewicht daarvan vormt. Maar ja, als je dat daadwerkelijk zou indiceren, dan is de "overgewicht-toeslag" een paar cent.
Als ze een manier bedenken om de vleugels achter te laten moeten ze dat ook zeker doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789954
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef AbsurdHero het volgende:
Als piloot vind ik dit wel een goed idee, krijg dat ding soms nauwelijks om hoog _O-
Bij Pfizer hebben ze daar een oplossing voor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789996
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790027
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Geen idee. :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:28:37 #66
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790052
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Blijkbaar scheelt het best veel:
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HPLC het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml

[Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:30:10 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124790115
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124790161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef Xa1pt het volgende:

Geen idee. :)
Deels natuurlijk omdat woekerprijzen voor baggage een methode is om extra te verdienen, maar ook deels omdat die paar kg extra toch weldegelijk een significante meerprijs ter zake van het verbruik oplevert.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790205
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Alles beter dan die figuren die tien lagen kleding aantrekken om de heffing voor de bagage te ontlopen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790209
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
pi_124790246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
Nou, die heeft nog wel wat centjes liggen die nog niet in de wasmachine geweest zijn, toch?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:33:56 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124790263
Voordeel is wel dat er misschien minder vatsige Amerikanen naar Europa komen. Dat verbeterd ook weer het straatbeeld hier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:36:25 #73
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124790342
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_124790390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar scheelt het best veel:

[..]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
pi_124790525
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Je voorbeelden slaan nergens op, waarom zou een lang iemand meer shampoo gebruiken :') Maar goed, ik zou best meer willen betalen, maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte, anders voelt het als een soort straf.

Verder kan je natuurlijk wel bij alles door gaan rekenen, taxi's, bussen, treinen, waar ga je de grens trekken?
pi_124790600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:37 schreef Xa1pt het volgende:

Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
56 liter per stoel, per vlucht per KG.

Centen? Rly?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:42 schreef Dennis101 het volgende:

maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte
Plek met meer beenruimte kan je op heel veel vluchten kopen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:45:31 #78
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124790636
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Eigenlijk moeten langere mensen dus ook meer verdienen / een hogere uitkering krijgen
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:45:43 #79
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

56 liter per stoel, per vlucht per KG.

Centen? Rly?
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:

Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:47:31 #82
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:48:14 #83
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
Nee, dacht van niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790736
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
2 euro de liter op kerosiene dan zou niemand meer vliegen. _O-
pi_124790742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Ik dacht dat KLM in NL iets van ruim 50 ct betaalt per liter. Dat zou dus per kg 28 euro zijn...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:48:59 #86
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790773
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:48 schreef DroogDok het volgende:

Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
Dat verklaart die vreemde landing van die Turken een tijdje terug...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790823
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
AVGas is nog duurder. 3 euro / liter.

Dit zijn de prijzen van Lelystad airport.
pi_124791040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef niels0 het volgende:
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:05:09 #90
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Want?
pi_124791206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar scheelt het best veel:

[..]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Nee, het scheelt 56 liter per kilo per vlucht, niet per stoel.
Een vliegtuig waarin elke passagier 1 kilo extra weegt verbruikt per jaar 34.000 liter extra. Als je van die 600 vluchten uitgaat die jij noemt, kom je uit op die 56(,666666....) die jij noemt, maar dat is dus per vlucht. Niet per passagier.
pi_124791250
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:08:36 #93
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:06 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als je voortaan voordat je een trein of bus binnenstapt gewogen moet worden, is dat toch raar? Wat maakt vliegen anders?
Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogo
pi_124791360
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:05 schreef hugecooll het volgende:

Want?
Het werkt direct kostprijsverhogend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124791365
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ook even bij de aanvraag van een uitkering, aangezien een licht iemand minder kost aan levensonderhoud dan een zwaarder iemand. Tabelletje erbij met bedragen per gewicht en gogogo
Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.
pi_124791393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:10 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ik met m'n 60Kg eet meer dan de meeste mensen van >100Kg.
Ben dan maar blij dat de rioolbelasting nog niet aan je inkopen gerelateerd worden. :D
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:16:05 #97
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791520
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het werkt direct kostprijsverhogend.
Ja, en hoe! Bijna niks :')
pi_124791531
Bizar plan, want lichaamsgewicht is niet alleen afhankelijk van overtollig vet. Iemand van 1.95 meter weegt al gauw meer dan iemand 1.60 meter. Ook een fijne of groffe lichaamsbouw kan veel verschil maken. En mensen kunnen ook meer wegen als gevolg van spiermassa. Voeg daarbij nog dat mensen ook zwaar kunnen worden vanwege ziekte, of een (lichamelijke) handicap.

Al met al is het dus een discriminerend voorstel. Mensen voor een extra stoel laten betalen als ze aan één stoel niet genoeg hebben, is nog tot daar aan toe, maar iemand van 100 kilo (die prima een in een stoel past) meer laten betalen dan iemand van 70 kilo, is absurd.

Ik zou sowieso niet willen vliegen met een maatschappij die kilo's gebruikt als eenheid, in plaats van mensen. Ik zit daar als mens, als persoon en als klant. Niet als enkele tientallen kilo's vlees.
pi_124791607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
40 euro per kg per wat?
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:20:30 #100
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_124791670
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:

[..]

Dat is geen 'complicatie' maar een gevolg, je weegt immers ook meer, dus er is niet oneerlijks aan. (ben zelf ook 1.90m). Het is geen vetboete ofzo.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')