Naja het is meer zo dat een vrouw gemiddeld een korting krijgt en een man extra moet betalen; die korting moet immers wel worden gecompenseerd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is geen 'complicatie' maar een gevolg, je weegt immers ook meer, dus er is niet oneerlijks aan. (ben zelf ook 1.90m). Het is geen vetboete ofzo.
Ik zeg niet dat het een goed idee is, alleen dat het niet oneerlijk is als je geen vetzak bent maar toch zwaar.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja het is meer zo dat een vrouw gemiddeld een korting krijgt en een man extra moet betalen; die korting moet immers wel worden gecompenseerd.
Och, als dit 'mocht' (wat ik eigenlijk betwijfel), dan zou een Aziaat vrijwel altijd minder betalen dan een Europeaan, een vrouw minder dan een man etc etc etcquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een goed idee is, alleen dat het niet oneerlijk is als je geen vetzak bent maar toch zwaar.
Ik gok dat als het er voor zorgde dat men goedkoper kon vliegen, menig prijsvechter dit al had gedaan. Maar je moet natuurlijk nog steeds overcapaciteit hebben omdat je van te voren niet weet hoe zwaar iedereen is en je nog steeds een beperkt aantal stoelen hebt. Bovendien betaal je enorm voor de inefficiëntie van een zitplek. Daarom kan je ook betrekkelijk veel bagage 'gratis' mee, het is de moeite niet om de kosten per passagier te verrekenen.
Niemand durft zich hier aan te wagen omdat je een shitload aan kritiek over je heen krijgt. Je zal iedereen moeten gaan wegen en dat zal door veel mensen als vernederend gezien worden, nog los van dat een hoop mensen het oneerlijk zullen vinden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een goed idee is, alleen dat het niet oneerlijk is als je geen vetzak bent maar toch zwaar.
Ik gok dat als het er voor zorgde dat men goedkoper kon vliegen, menig prijsvechter dit al had gedaan. Maar je moet natuurlijk nog steeds overcapaciteit hebben omdat je van te voren niet weet hoe zwaar iedereen is en je nog steeds een beperkt aantal stoelen hebt. Bovendien betaal je enorm voor de inefficiëntie van een zitplek. Daarom kan je ook betrekkelijk veel bagage 'gratis' mee, het is de moeite niet om de kosten per passagier te verrekenen.
Zou niet weten waarom dit niet zou mogen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Och, als dit 'mocht' (wat ik eigenlijk betwijfel), dan zou een Aziaat vrijwel altijd minder betalen dan een Europeaan, een vrouw minder dan een man etc etc etc
Prijsdiscriminatie op het gebied van zowel geslacht als rasquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:29 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom dit niet zou mogen.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Prijsdiscriminatie op het gebied van zowel geslacht als ras
Gewicht is een aanvaardbaar motief natuurlijk, want het doet gewoon ter zake voor de kosten. Baby's mogen vaak ook goedkoper of zelfs gratis mee bijvoorbeeld, da's toch ook geen leeftijdsdiscriminatiequote:Discriminatie
Onder discriminatie wordt in het algemeen verstaan: een nadeel berokkenen door het maken van onderscheid ten aanzien van individuen of groepen op grond van kenmerken die in die situatie geen aanvaardbaar motief vormen.
Mja, zo is het weigeren van Marokkanen in een discotheek ook direct risicoverlagend en zou je het een aanvaardbaar motief kunnen noemenquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:35 schreef kingmob het volgende:
[..]
[..]
Gewicht is een aanvaardbaar motief natuurlijk, want het doet gewoon ter zake voor de kosten. Baby's mogen vaak ook goedkoper of zelfs gratis mee bijvoorbeeld, da's toch ook geen leeftijdsdiscriminatie
Nee, dat is het niet. Zelfs al was het bewezen dat Marokkanen een verhoogd risico vormen, dan heeft een individu daar nog steeds niets mee te maken natuurlijk. Daar gaat de discussie over of zo'n caféhouder die vrijheid zou moeten hebben, maar het is sowieso discriminatie (je kan gelijk hebben en nog steeds discrimineren, daar gaat de discussie hier op Fok! altijd langs elkaar heen iigquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja, zo is het weigeren van Marokkanen in een discotheek ook direct risicoverlagend en zou je het een aanvaardbaar motief kunnen noemen
Huhu, het is wel meetbaar, maar verder kan een individu er weinig aan doen dat hij nu eenmaal groter en zwaarder is dan iemand van een ander ras of geslacht. Als je aan de ene kant hogere prijzen rekent, moet er aan de andere kant ook wel meer geld binnenkomen he, anders mag een blanke man standaard extra betalen voor allerlei zaken, terwijl hij niet een gelijk bedrag meer verdient. Een blanke man heeft dan standaard minder koopkracht dan bijvoorbeeld een Aziatische man. Straks moeten ze ook nog een hogere prijs betalen om een attractie in te mogen, omdat de attracties zijn gebouwd zodat er ook mensen van 1.90m inkunnen, wat dus weer duurder is dan een attractie waar alleen mensen tot 1.70m inkunnen. Zo kan je nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:42 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Zelfs al was het bewezen dat Marokkanen een verhoogd risico vormen, dan heeft een individu daar nog steeds niets mee te maken natuurlijk. Daar gaat de discussie over of zo'n caféhouder die vrijheid zou moeten hebben, maar het is sowieso discriminatie (je kan gelijk hebben en nog steeds discrimineren, daar gaat de discussie hier op Fok! altijd langs elkaar heen iig).
Gewicht is gewicht; meetbaar, individueel en van toepassing.
Ik zie inderdaad dat ik even op het verkeerde been gezet was, maar dan blijft staan dat ik vind dat net als met bagage het gewicht mee dient te tellen. Al maak je het zo dat je vanaf 100 kg reiziger + bagage per kg bij moet betalen. Kan mij het schelen..quote:
Dus?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:16 schreef Boldface het volgende:
Al met al is het dus een discriminerend voorstel.
Ja, maar bagage hoef je niet mee te nemen. Je kan ervoor kiezen om alleen handbagage mee te nemen, maar je kan in theorie ook een lading koffers mee willen nemen. Dat je daarvoor moet betalen is niet zo vreemd. Dat je door je afkomst en lengte 100kg weegt, maar verder geen overwicht hebt en toch extra moet betalen zou bezopen zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad dat ik even op het verkeerde been gezet was, maar dan blijft staan dat ik vind dat net als met bagage het gewicht mee dient te tellen. Al maak je het zo dat je vanaf 100 kg reiziger + bagage per kg bij moet betalen. Kan mij het schelen..
En nu betaalt een vrouw doorgaans extra vanwege teveel bagage, terwijl ze gemiddeld minder gewicht toevoegen aan het vliegtuig... Hoe eerlijk is dat?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:21 schreef hugecooll het volgende:
Naja het is meer zo dat een vrouw gemiddeld een korting krijgt en een man extra moet betalen; die korting moet immers wel worden gecompenseerd.
Wie heeft het over goedkoper worden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:26 schreef Luigi het volgende:
Ik vraag me af hoe naief je moet zijn als je denkt dat vliegen hierdoor goedkoper gaat worden?
Je snapt iets niet geloof ik, of iemand er iets aan kan doen is niet echt van belang. Pedo's kunnen er ook niks aan doen dat ze pedo zijn, is het discriminatie om ze weg te houden bij werk dat met kinderen te maken heeft? Mongooltjes zijn nu eenmaal dommer, is hun stemrecht afnemen wegens handelingsonbekwaam discriminatie? Blinden kunnen er niks aan doen dat ze blind zijn, maar een rijbewijs geven? Need I go on?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, het is wel meetbaar, maar verder kan een individu er weinig aan doen dat hij nu eenmaal groter en zwaarder is dan iemand van een ander ras of geslacht
Dan moet je die vrouw eens goed opvoeden en gewoon na de reis eens kijken wat er niet gedragen is dat mag de volgende keer dan niet meer mee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
En nu betaalt een vrouw doorgaans extra vanwege teveel bagage, terwijl ze gemiddeld minder gewicht toevoegen aan het vliegtuig... Hoe eerlijk is dat?
Dat is eerlijk omdat dat niet bij de prijs van een vliegticket zit inbegrepen. Doorgaans zijn er ook meer mannen dan vrouwen die extra beenruimte nodig hebben en daarvoor moeten betalen. Ook niet echt eerlijk dan hè?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
En nu betaalt een vrouw doorgaans extra vanwege teveel bagage, terwijl ze gemiddeld minder gewicht toevoegen aan het vliegtuig... Hoe eerlijk is dat?
Ik zie niet in waarom ik met 25 kg bagage (totaal 98 kg) een toeslag moet krijgen vanwege teveel gewicht meenemen, terwijl iemand met 20 kg bagage die 100 kg weeg (dus ruim 20% extra gewicht toevoegt) niet hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:49 schreef hugecooll het volgende:
Ja, maar bagage hoef je niet mee te nemen. Je kan ervoor kiezen om alleen handbagage mee te nemen, maar je kan in theorie ook een lading koffers mee willen nemen. Dat je daarvoor moet betalen is niet zo vreemd. Dat je door je afkomst en lengte 100kg weegt, maar verder geen overwicht hebt en toch extra moet betalen zou bezopen zijn.
Onderscheid maken is per definitie slecht?quote:
Omdat de vliegticketprijs wordt bepaald door gemiddelden. Je neemt overigens ook meer ruimte inquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ik met 25 kg bagage (totaal 98 kg) een toeslag moet krijgen vanwege teveel gewicht meenemen, terwijl iemand met 20 kg bagage die 100 kg weeg (dus ruim 20% extra gewicht toevoegt) niet hoeft te betalen.
Dat vind ik nou absurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |