abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124573340
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja. Dus?
Toont dat niet aan dat vuurwerk afgestoken door gemeentes meer schade veroorzaakt.

Mijn argumentatie voor een verbod op particulier vuurwerk is ter bescherming van omstanders. Dat argument blijft tevens overeind.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:43:04 #52
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124573359
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:02 schreef niels0 het volgende:
Zielig als je je druk maakt om een vuurwerkverbod.
Zielig al je je niet drukt maakt over het afnemen van andere mensen hun hobby's. Een duidelijk teken dat je psychopathische neigingen hebt. Je kan je namelijk niet verplaatsen in andere mensen.

Denigrerend zijn is makkelijk.
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:44:09 #53
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124573407
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Toont dat niet aan dat vuurwerk afgestoken door gemeentes meer schade veroorzaakt.

Mijn argumentatie voor een verbod op particulier vuurwerk is ter bescherming van omstanders. Dat argument blijft tevens overeind.
Omstanders die in 99% van de gevallen weten dat er vuurwerk wordt afgestoken en dus een bepaald risico nemen.
pi_124573489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:43 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Zielig al je je niet drukt maakt over het afnemen van andere mensen hun hobby's. Een duidelijk teken dat je psychopathische neigingen hebt. Je kan je namelijk niet verplaatsen in andere mensen.

Het is natuurlijk niet zo zwart/wit.

Jij ziet het als ingrijpen van de overheid in andermans hobby (wat feitelijk ook zo is natuurlijk). Een ander, zoals ik, ziet een vuurwerk verbod als bescherming voor omstanders.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_124573559
quote:
Ook zou de afsteektijd wel korter mogen.
Dit is eigenlijk het enige waar ik het mee eens ben, 18:00 ipv 10:00 ofzo.

Maar vuurwerkvrije gebieden, kom op.
pi_124573641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:44 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Omstanders die in 99% van de gevallen weten dat er vuurwerk wordt afgestoken en dus een bepaald risico nemen.
Iemand die met oudjaar buiten staat aanvaard niet automatisch het risico dat...

[ Bericht 1% gewijzigd door JeanPaulBelmondo op 27-03-2013 18:16:44 ]
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:57:13 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124573820
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:33 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

De rol van sport heeft in onze samenleving echter een niet vergelijkbare rol en heeft bovendien een hele hoop voordelen. Je vergelijking gaat daarom niet op.
Er zijn genoeg vergelijkingen met sport en het afsteken van vuurwerk. Één van de weinige verschillen is enkel dat vuurwerk niet goed voor de conditie is. Moet ik de overeenkomsten ook nog eens op een rijtje zetten of kan je die zelf ook wel bedenken?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124573986
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zijn genoeg vergelijkingen met sport en het afsteken van vuurwerk. Één van de weinige verschillen is enkel dat vuurwerk niet goed voor de conditie is. Moet ik de overeenkomsten ook nog eens op een rijtje zetten of kan je die zelf ook wel bedenken?
Je mag me proberen te overtuigen. Maar ik denk dat je zelf ook wel inziet dat het geen goede vergelijking is.
  woensdag 27 maart 2013 @ 18:03:51 #59
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_124574057
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:07 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Particulier vuurwerk mag worden verboden. De gemeente kan het vervolgens eventueel verzorgen.
Ja want als alle grote gemeentes vuurwerkshows verzorgen komt de veiligheid tijdens deze shows niet in het geding?
De politie heeft absoluut niet de capaciteit om meerdere vuurwerkshows tegelijk te begeleiden, laat staan als er rellen uitbreken...
Neem veiligheidsregio 15 Haaglanden als voorbeeld, Zoetermeer, Delft, Westland, en Den Haag krijgen dan allemaal een eigen vuurwerkshow.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_124574190
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:03 schreef Starm het volgende:

[..]

Ja want als alle grote gemeentes vuurwerkshows verzorgen komt de veiligheid tijdens deze shows niet in het geding?
De politie heeft absoluut niet de capaciteit om meerdere vuurwerkshows tegelijk te begeleiden, laat staan als er rellen uitbreken...
Neem veiligheidsregio 15 Haaglanden als voorbeeld, Zoetermeer, Delft, Westland, en Den Haag krijgen dan allemaal een eigen vuurwerkshow.
Goed punt, maar daarom zeg ik ook 'eventueel'. Wanneer de gemeente de veiligheid niet kan garanderen gaat het niet door.
  woensdag 27 maart 2013 @ 18:40:47 #61
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124575264
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:46 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo zwart/wit.

Jij ziet het als ingrijpen van de overheid in andermans hobby (wat feitelijk ook zo is natuurlijk). Een ander, zoals ik, ziet een vuurwerk verbod als bescherming voor omstanders.
Nee maar opmerkingen die alleen maar afzeiken zonder een punt te maken verdienen een kut antwoord.
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:51 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Iemand die met oudjaar buiten staat aanvaard niet automatisch het risico dat...
Hoe vaak per jaar lopen de meeste mensen tussen 00:00 en 00:30 buiten?
pi_124575963
Ik kan me er eigenlijk wel in vinden. Ze hebben het niet over een verbod, maar over ietwat strakkere regels wat betreft het afsteken daar een hoop mensen er last van ondervinden. Laat het gewoon lekker maximaal een weekje van tevoren verkocht worden en vuurwerk afsteken na een uurtje of 6 op 31 december.

Een verbod op particulier vuurwerk lijkt me overdreven. Als je zo nodig met vuurwerk wilt spelen moet je dat vooral doen. Maar buiten oudejaarsavond hoeft ik wat mij betreft geen knallen meer te horen.
Conscience do cost.
pi_124576090
Het kost klauwen met geld en de overlast en schade (materieel en letsel) is aanzienlijk. Ik vind dat GroenLinks gelijk heeft. En ik vind het ook goed dat de discussie nu eens op tijd wordt gestart, in plaats van medio december.

In Nederland heerst een raar soort opvatting dat iedereen altijd overal maar recht op moet hebben. Het afsteken van explosieven (want daar komt het feitelijk op neer) is niet een vanzelfsprekend recht voor burgers, zeker als ze ongeschoold zijn op dat terrein. In heel veel andere landen steken consumenten helemaal geen vuurwerk af.

Het lijkt me prima om de overlast te beperken.
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:18:06 #64
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124576955
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het kost klauwen met geld en de overlast en schade (materieel en letsel) is aanzienlijk. Ik vind dat GroenLinks gelijk heeft. En ik vind het ook goed dat de discussie nu eens op tijd wordt gestart, in plaats van medio december.

In Nederland heerst een raar soort opvatting dat iedereen altijd overal maar recht op moet hebben. Het afsteken van explosieven (want daar komt het feitelijk op neer) is niet een vanzelfsprekend recht voor burgers, zeker als ze ongeschoold zijn op dat terrein. In heel veel andere landen steken consumenten helemaal geen vuurwerk af.

Wat laat je dat explosieve eng klinken zeg. In Nederland is een raar soort opvatting dat burgers zomaar met amputatie gereedschap (want daar komt het feitelijk op neer) hun heg mogen snoeien. In Nederland is een raar soort opvatting dat burgers met iets van 5 keer de dodelijke snelheid (want daar komt het feitelijk op neer) bovenop 80 liter explosieve vloeistof moeten rondscheuren (want daar komt het feitelijk op neer).

Er zijn trouwens meer landen waarin mensen een militair aanvalsgeweer thuis hebben liggen dan een algeheel en ook afgedwongen vuurwerkverbod hebben. Het is dus helemaal niet zo dat je rare opvattingen vanzelfsprekend zijn. Het tegenovergestelde zelfs.

[ Bericht 8% gewijzigd door Brum_brum op 27-03-2013 19:24:01 ]
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:23:17 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_124577162
Kan dat marginale clubje boomknuffelaars zich niet beter ergens anders op concentreren? Zat aan de hand in de wereld en zij gaan moeilijk doen over 2 uur plezier in een jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_124577428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:18 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Wat laat je dat explosieve eng klinken zeg. In Nederland is een raar soort opvatting dat burgers zomaar met amputatie gereedschap (want daar komt het feitelijk op neer) hun heg mogen snoeien. In Nederland is een raar soort opvatting dat burgers met iets van 5 keer de dodelijke snelheid (want daar komt het feitelijk op neer) bovenop 80 liter explosieve vloeistof moeten rondscheuren (want daar komt het feitelijk op neer).

Er zijn trouwens meer landen waarin mensen een militair aanvalsgeweer thuis hebben liggen dan een algeheel en ook afgedwongen vuurwerkverbod hebben. Het is dus helemaal niet zo dat je rare opvattingen vanzelfsprekend zijn. Het tegenovergestelde zelfs.
Rare vergelijkingen, dat weet je zelf ook wel. Vuurwerk is bedoeld om te ontploffen; met dat doel wordt het afgestoken. Wie een heggeschaar hanteert, gaat voorzichtig te werk. Mensen die autorijden, moeten daarvoor eerst een rijbewijs halen.

Vuurwerk afsteken gaat vaak mis. Al is het alleen al omdat zo'n 20 procent van het legale vuurwerk niet aan de kwaliteitseisen voldoet.

Ik beweerde trouwens niet dat mijn opvatting vanzelfsprekend is. Ik bestreed dat de tegenovergestelde opvatting vanzelfsprekend is. Met andere woorden: ik zou niet weten waarom er over dit onderwerp geen discussie zou mogen plaatsvinden. Die is - gezien de schade - meer dan gerechtvaardigd.
pi_124577569
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
Vuurwerk afsteken gaat vaak mis. Al is het alleen al omdat zo'n 20 procent van het legale vuurwerk niet aan de kwaliteitseisen voldoet.
En wat gaat er dan precies mis?
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:35:39 #68
398497 dashung
Daffy, heer en meester. Heil
pi_124577760
Dit jaar met oud en nieuw GL tuig bekogelen met vuurwerk!!!!
God is een verzinsel om jullie te onderdrukken. God is ziek en sadistisch. Een tiran pur sang.
Enkel een volslagen gestoorde had hem kunnen verzinnen. Verwerp God, laat Daffy in je leven.
pi_124577857
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik liep vroeger zelf ook de halve kerstvakantie mijn vingers te riskeren en daarbij ging ook wel eens iets stuk wat me minder dierbaar was.

Maar ik vind eigenlijk wel dat er goede argumenten zijn om het te beperken. Het geeft immers veel overlast, het geeft veel troep, het is best nog gevaarlijk voor derden en qua milieuvervuiling en gezonde lucht is het ook niet best.
Dat dus.

Dat terwijl een simpele gloeilamp tegenwoordig min of meer verboten is, want ;( milieu ;(. En dan hebben we het nog niet eens over de honderden (onschuldige) vuurwerkgewonden die op de eerste hulp belanden en de illegale vuurwerkgroothandel van Bennie de Beunhaas midden in een woonwijk.

Mooi man!

Consumentenvuurwerk is net zo van deze tijd als heksen verbranden, masturberen veroorzaakt blindheid en zwarten voorin de bus laten zitten. :')
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:39:43 #70
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124577916
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Rare vergelijkingen, dat weet je zelf ook wel. Vuurwerk is bedoeld om te ontploffen; met dat doel wordt het afgestoken. Wie een heggeschaar hanteert, gaat voorzichtig te werk. Mensen die autorijden, moeten daarvoor eerst een rijbewijs halen.

Ik beweerde trouwens niet dat mijn opvatting vanzelfsprekend is. Ik bestreed dat de tegenovergestelde opvatting vanzelfsprekend is. Met andere woorden: ik zou niet weten waarom er over dit onderwerp geen discussie zou mogen plaatsvinden. Die is - gezien de schade - meer dan gerechtvaardigd.
Benzine is bedoeld om te ontploffen, met dat doel wordt het getankt. Een heggenschaar of weet ik wat voor een al dan niet elektrische zaag om behoorlijk stevige dingen te scheiden van waar ze aan zitten. Net zoals met vuurwerk valt of staat het resultaat bij de intentie van de gebruiker. Om in Nederland vuurwerk af te mogen steken (wat overigens lang niet zo gevaarlijk is als een auto dus je vergelijking met het behalen van een rijbewijs gaat daar al helemaal mis) moet je eerst langs zo'n 12 jaar basis en middelbare school waarin ze ieder jaar weer uitgebreid aandacht besteden aan vuurwerkveiligheid. In de praktijk komt het voor de meeste kinderen eerder uit op zo'n 8 jaar scholing trouwens omdat er voor de huidige wetgeving al duidelijk geen draagvlak is. Laat staan een nog strenger regime dat door de open grenzen toch niet nageleefd kan worden.
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:44:00 #71
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124578109
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:38 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Dat dus.

Dat terwijl een simpele gloeilamp tegenwoordig min of meer verboten is, want ;( milieu ;(. En dan hebben we het nog niet eens over de honderden (onschuldige) vuurwerkgewonden die op de eerste hulp belanden en de illegale vuurwerkgroothandel van Bennie de Beunhaas midden in een woonwijk.

Mooi man!

Consumentenvuurwerk is net zo van deze tijd als heksen verbranden, masturberen veroorzaakt blindheid en zwarten voorin de bus laten zitten. :')
Dus als ik je goed begrijp is het ene onterechte verbod reden om een ander verbod goed te keuren. Zijn mensen die bewust de keuze maakten om mogelijk gewond te raken voor het plezier van dat halfuurtje na oud en nieuw en iemand die onder de huidige regels al illegaal is reden voor nog een verbod. Zwarten horen trouwens achterin de bus en de rest van dat stukje kan je achter ieder onderwerp zetten.
pi_124578472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:44 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp is het ene onterechte verbod reden om een ander verbod goed te keuren. Zijn mensen die bewust de keuze maakten om mogelijk gewond te raken voor het plezier van dat halfuurtje na oud en nieuw en iemand die onder de huidige regels al illegaal is reden voor nog een verbod. Zwarten horen trouwens achterin de bus en de rest van dat stukje kan je achter ieder onderwerp zetten.
Tja, als ik vrolijk buiten loop op oudjaarsdag en ik krijg ineens een door dronken tokkies aangestoken lawinepijl vol in mijn harses... daar kies ik echt niet bewust voor. :') En geloof mij, het zijn er jaarlijks heel veel die onbewust (zwaar)gewond raken.

Ik vind het alleen raar dat men met twee maten meet, helemaal hier in betuttelend en milieugeil Nederland.

Plebs met potentieel gevaarlijke explosieven wil je gewoon niet willen.

Ik kan prima 180 rijden op een rustige autosnelweg. Helaas kan niet iedereen daar mee omgaan dus hebben we (soms belachelijke) snelheidslimieten.
pi_124579428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:51 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Tja, als ik vrolijk buiten loop op oudjaarsdag en ik krijg ineens een door dronken tokkies aangestoken lawinepijl vol in mijn harses... daar kies ik echt niet bewust voor. :') En geloof mij, het zijn er jaarlijks heel veel die onbewust (zwaar)gewond raken.

Ik vind het alleen raar dat men met twee maten meet, helemaal hier in betuttelend en milieugeil Nederland.

Plebs met potentieel gevaarlijke explosieven wil je gewoon niet willen.

Ik kan prima 180 rijden op een rustige autosnelweg. Helaas kan niet iedereen daar mee omgaan dus hebben we (soms belachelijke) snelheidslimieten.
Maar dan heb je het over illegaal vuurwerk. Consumentenvuurwerk is over het algemeen niet bijzonder gevaarlijk.
  Eindredactie Games woensdag 27 maart 2013 @ 20:21:40 #74
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_124580024
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:00 schreef Elfletterig het volgende:

U bent de negentig inmiddels gepasseerd? Explosieven :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_124580485
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:21 schreef 2dope het volgende:

[..]

U bent de negentig inmiddels gepasseerd? Explosieven :')
Nou, die twee bontkraagjes die afgelopen oud & nieuw hier langs de deur liepen hadden iets wat in de categorie 'handgranaat' valt. :')
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:34:53 #76
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124580760
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:30 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Nou, die twee bontkraagjes die afgelopen oud & nieuw hier langs de deur liepen hadden iets wat in de categorie 'handgranaat' valt. :')
En een verbod op rotjes houdt vuurwerk uit Polen tegen? Toch vreemd dat iedereen bij dit soort discussies bontkraagjes met handgranaten kent maar schijnbaar niet met voorbeelden kunnen komen van bekenden die ogen en vingers zijn verloren terwijl handgranaten tot zo'n 15 meter dodelijk zijn.
pi_124581285
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:43 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Wow, wat een aannames. Wat? Vuurwerk als hobby? Je spoort niet man!
pi_124582005
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dan heb je het over illegaal vuurwerk. Consumentenvuurwerk is over het algemeen niet bijzonder gevaarlijk.
_O-

Jeetje, wat een wereldvreemde mensen heb je toch.
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:09:16 #79
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124582815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:57 schreef niels0 het volgende:

[..]

_O-

Jeetje, wat een wereldvreemde mensen heb je toch.
Jij bent het bewijs van die stelling.
pi_124583052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:09 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Jij bent het bewijs van die stelling.
En ze beseffen het niet eens, da's het mooie. :'(
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:15:57 #81
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124583219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:13 schreef niels0 het volgende:

[..]

En ze beseffen het niet eens, da's het mooie. :'(
Bewijs je met deze opmerking.
pi_124583670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:15 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Bewijs je met deze opmerking.
Ok, ff gers praten hebben we gehad. Wil je me dan nu even uitleggen wat jij er normaal aan vind dat om het even elke consument er op bepaalde tijdstippen met explosieven mag rondlopen en afsteken die ik om m'n oren kan krijgen, dan wel in m'n oog?

Ik vind het namelijk totaal onverantwoord, de ongelukken spreken boekdelen.

En als het om het geld gaat, ja een echt nederlandse houding, alles voor het geld. Nou, de schade aan mensen overstijgt de korte termijn inkomsten der belasting.

Uw beurt. ;)
pi_124584385
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:30 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

En sinds wanneer is dat legaal in Nederland?
pi_124584579
Trouwens zo even een random vraag.

Zwaar vuurwerk is verboden. Afsteken voor 31-12 10:00 is verboden. En toch hoor je een week voor oud en nieuw al regelmatig een Cobra 6je de lucht in vliegen. Op 31-12 zelf hoor je de ene nitraatknal na de andere Corba6 explosie.

Als de politie nu al niet in staat is om de wetgeving te handhaven, hoe moeten ze dan vuurwerkvrije gebieden gaan handhaven?
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:38:58 #85
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124584599
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:24 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ok, ff gers praten hebben we gehad. Wil je me dan nu even uitleggen wat jij er normaal aan vind dat om het even elke consument er op bepaalde tijdstippen met explosieven mag rondlopen en afsteken die ik om m'n oren kan krijgen, dan wel in m'n oog?

Ik vind het namelijk totaal onverantwoord, de ongelukken spreken boekdelen.

En als het om het geld gaat, ja een echt nederlandse houding, alles voor het geld. Nou, de schade aan mensen overstijgt de korte termijn inkomsten der belasting.

Uw beurt. ;)
Geld vind ik nooit een argument. Als je niet wil betalen voor de levenskeuzes van anderen moet je wat mij betreft eerst te raden gaan of je wel een voorstander van ons collectieve stelsel bent.

Die explosieven waar jij het overigens over hebt zijn zo krachtig dat je die in je hand kan af laten gaan met als ergst verwonding een brandplek. De rest van je riedel is net zo goed van toepassing op alle moderne technologie sinds de uitvinding van de houten tak als slagwapen.
pi_124584732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:38 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Geld vind ik nooit een argument. Als je niet wil betalen voor de levenskeuzes van anderen moet je wat mij betreft eerst te raden gaan of je wel een voorstander van ons collectieve stelsel bent.

Die explosieven waar jij het overigens over hebt zijn zo krachtig dat je die in je hand kan af laten gaan met als ergst verwonding een brandplek. De rest van je riedel is net zo goed van toepassing op alle moderne technologie sinds de uitvinding van de houten tak als slagwapen.
Laat maar zitten. Het heeft geen zin zie ik al weer.
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:54:09 #87
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124585415
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:41 schreef niels0 het volgende:

[..]

Laat maar zitten. Het heeft geen zin zie ik al weer.
Ik ga deze zomer weer lekker een paar weken naar een land waar consumenten momenteel zware vuurwapens aan het hamsteren zijn. Ik weet vrij zeker dat ik me geen enkel moment onveilig of bang zal voelen voor de loslopende locals.

MAAR IN NEDERLAND LOPEN MENSEN ROTJES EN BABYPIJLTJES AF TE STEKEN!!!! ZWARE EXPLOSIEVEN ZIE ONGELUKKEN ENG11!!!!

Donder toch op man.
pi_124585587
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:54 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik ga deze zomer weer lekker een paar weken naar een land waar consumenten momenteel zware vuurwapens aan het hamsteren zijn. Ik weet vrij zeker dat ik me geen enkel moment onveilig of bang zal voelen voor de loslopende locals.

MAAR IN NEDERLAND LOPEN MENSEN ROTJES EN BABYPIJLTJES AF TE STEKEN!!!! ZWARE EXPLOSIEVEN ZIE ONGELUKKEN ENG11!!!!

Donder toch op man.
Hahaha. Sjonge. ):O
  woensdag 27 maart 2013 @ 22:06:07 #89
398497 dashung
pi_124586072
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:44 schreef niels0 het volgende:
Wow, wat een aannames. Wat? Vuurwerk als hobby? Je spoort niet man!
Ik vind jou een beetje zielig, dat je je druk maakt om die ene keer per jaar dat men vuurwerk afsteekt.
God is een verzinsel om jullie te onderdrukken. God is ziek en sadistisch. Een tiran pur sang.
Enkel een volslagen gestoorde had hem kunnen verzinnen. Verwerp God, laat Daffy in je leven.
pi_124587191
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:06 schreef dashung het volgende:

[..]

Ik vind jou een beetje zielig, dat je je druk maakt om die ene keer per jaar dat men vuurwerk afsteekt.
Draai het nou niet om alsjeblieft. Ik maak me er niet druk om, ik zorg dat m'n ramen dicht zijn, en ik binnen ben met oud en nieuw. Al zo veel bijna-ongelukken gezien en resultaten die helemaal raak waren.

Blijkbaar maken anderen zich er wèl druk om dat het misschien straks verboden wordt. Erg zeg dat je straks geen vuurwerk meer mag afsteken.
Denk 'ns na wat een impact vuurwerk heeft op onze leefomgeving.
  woensdag 27 maart 2013 @ 22:39:33 #91
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124588223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:23 schreef niels0 het volgende:

[..]

Draai het nou niet om alsjeblieft. Ik maak me er niet druk om, ik zorg dat m'n ramen dicht zijn, en ik binnen ben met oud en nieuw. Al zo veel bijna-ongelukken gezien en resultaten die helemaal raak waren.

Blijkbaar maken anderen zich er wèl druk om dat het misschien straks verboden wordt. Erg zeg dat je straks geen vuurwerk meer mag afsteken.
Denk 'ns na wat voor een verspilling we allemaal doen door nu nog wakker te zijn met alle lampen aan. Zolang je niet in een 6-20 uurs ritme leeft en binnen een fietsafstand van je werk woont moet je niet aankomen met dit kulargument. Ik vind het niet leuk dus roep ik alles maar wat ik ertegen kan verzinnen. En als iemand mijn hypocriete gedrag of onzinnige borrelpraat aantoont dan roep ik gewoon dat het toch geen zin heeft!
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:06:18 #92
398497 dashung
pi_124589927
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:23 schreef niels0 het volgende:
Weinig, ik denk dat het vooral veel plezier geeft aan kinderen die het allemaal prachtig vinden. Vind het heel erg dat er sikkeneurige ouwe bromsnorren zijn die ze dat plezier willen afpakken die ene keer in het jaar dat het mag. Vaak omdat fikkie er nerveus van word. Die zelfde kerel die fikkie gluiperig in de speeltuin laat schijten of op grasveldjes waar kinderen vaak spelen.

Misbruik van vuurwerk veel harder aanpakken prima, hoge straffen bij handel in illegaal vuurwerk geen probleem. Maar dit plezier afpakken omdat jij het niet leuk vindt? Nee, oprotten met dat groen links gejank. We hebben meer problemen door dat soort volk in onze multikul samenleving dan dat ze hier mee op zouden lossen.
pi_124590123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:39 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Denk 'ns na wat voor een verspilling we allemaal doen door nu nog wakker te zijn met alle lampen aan. Zolang je niet in een 6-20 uurs ritme leeft en binnen een fietsafstand van je werk woont moet je niet aankomen met dit kulargument. Ik vind het niet leuk dus roep ik alles maar wat ik ertegen kan verzinnen. En als iemand mijn hypocriete gedrag of onzinnige borrelpraat aantoont dan roep ik gewoon dat het toch geen zin heeft!
Ah, jij hebt alle lampen aanstaan. Op het toilet ook ja?
pi_124590403
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:06 schreef dashung het volgende:

[..]

Weinig, ik denk dat het vooral veel plezier geeft aan kinderen die het allemaal prachtig vinden.
Neem je zoon(s) en/of dochter(s) 'ns mee naar een professionele vuurwerkshow. In Frankrijk in Troyes bijv. Da's pas mooi. Of vroegah, vanaf de Scheveningse pier. Dat was een internationale vuurwerk wedstrijd. Kijk, da's mooi. Niet die onzin van consumenten.

Ik vind het gewoon incorrect dat kinderen de kans krijgen om op een ongecontroleerde manier zelf horizontaal babypijltjes vanaf de straat af te schieten. Terwijl ik net op de fiets de hoek om kom en zo'n ding maar net kan ontwijken.

Het is ongecontroleerd. Nederland is niet meer geschikt voor ongecontroleerde zaken. Daar lopen te veel idioten voor rond.

Daar heb ik gelijk in. Vind je dat niet? Ook prima.

[ Bericht 9% gewijzigd door niels0 op 27-03-2013 23:19:05 ]
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:45:31 #95
398497 dashung
pi_124594304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:13 schreef niels0 het volgende:
Neem je zoon(s) en/of dochter(s) 'ns mee naar een professionele vuurwerkshow. In Frankrijk in Troyes bijv. Da's pas mooi. Of vroegah, vanaf de Scheveningse pier. Dat was een internationale vuurwerk wedstrijd. Kijk, da's mooi. Niet die onzin van consumenten.

Ik vind het gewoon incorrect dat kinderen de kans krijgen om op een ongecontroleerde manier zelf horizontaal babypijltjes vanaf de straat af te schieten. Terwijl ik net op de fiets de hoek om kom en zo'n ding maar net kan ontwijken.

Het is ongecontroleerd. Nederland is niet meer geschikt voor ongecontroleerde zaken. Daar lopen te veel idioten voor rond.

Trek die veer maar weer uit je reet hoor, want het is onzin. Of ben je iemand die liever porno kijkt dan zelf neukt?

Vuurwerk is vooral leuk als je het zelf afsteekt
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:48:21 #96
398497 dashung
pi_124594363
quote:
Terwijl ik net op de fiets de hoek om kom en zo'n ding maar net kan ontwijken.
dan hou je daar 1 keer per jaar maar een beetje rekening mee, daarnaast vind ik het zwaar overdreven.

de kans dat er een auto net aan komt scheuren is groter, of een skateboarder voor je fiets. Misschien tijd dat je je rijbewijs es een keer haalt
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:55:14 #97
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124594487
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:08 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ah, jij hebt alle lampen aanstaan. Op het toilet ook ja?
In dit studentenhuis staan de lampen van de gedeelte ruimtes zelfs overdag aan. Het toilet en de badkamer eauk. Maar handige side track van iemand die compleet is uitgeluld.
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:59:51 #98
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124594552
quote:

[..]

Ik was met mijn zak vuurwerk op weg naar de familie toen ik een jaar of 15 was, toen ik vol werd getroffen door een babypijltjes barrage vanuit een steegje. Ik kan je gelukkig vertellen dat ik het heb overleeft. Heb nog even kort boos geschreeuwd over nadenken naar een paar jongetjes die heel schuldig keken voordat ik in elkaar stortte door bloedvlies door mijn eraf geblazen been verder fietste zonder pijn.
  donderdag 28 maart 2013 @ 01:05:15 #99
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_124594637
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

Wacht even hoor. Je klaagt over particulier vuurwerk dat gevaarlijk is voor omstanders en stelt daarom voor als alternatief dat de gemeente dat zelfde particulier vuurwerk met omstanders gaat afsteken.

Ik volg je echt totaal niet.
  donderdag 28 maart 2013 @ 01:10:37 #100
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124594728
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 01:05 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wacht even hoor. Je klaagt over particulier vuurwerk dat gevaarlijk is voor omstanders en stelt daarom voor als alternatief dat de gemeente dat zelfde particulier vuurwerk met omstanders gaat afsteken.

Ik volg je echt totaal niet.
Iedereen weet dat een ambtenaar veel verantwoordelijker is dan een gewone burger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')