Brandweermannen die vuurwerkshows gaan geven?quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:27 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
De gemeente verleend aan een aantal mensen (brandweermannen bijvoorbeeld) een vergunning om op het plein vuurwerk af te steken. In grote steden kan men een voorbeeld nemen aan Rotterdam bijvoorbeeld, mocht daar animo voor zijn.
Dat is bij alle uitgaven uit belastinggeld.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
1. Maar niet iedereen heeft er behoefte aan, dus wil de ene helft het wel en de andere het niet. Wat dan?
Mocht een liefhebber daardoor niet naar het vuurwerk kunnen kijken dan vind ik dat oprecht erg vervelend voor die persoon. Al kan hij of zij natuurlijk ook naar een plaats waar wel vuurwerk afgestoken wordt.quote:2. Daar begint het al, pech gehad. Dus eerst ontneem je iemand zijn plezier om daarna te zeggen "Kan je er niet komen, pech gehad."
Voor de staat levert dat maar een kleine ¤ 15 miljoen op. De middenstand heeft helaas een inkomensbron minder, maar deze consequentie vind ik aanvaardbaar.quote:3. Mwa, denk het wel: "Vorig jaar is er volgens de vuurwerkhandelaren zo rond de ¤ 70 miljoen aan vuurwerk verkocht"
bron: http://www.mijngeld.nl/10814.aspx
En daarom maar nog meer zaken via de belasting laten betalen, logischquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:35 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Dat is bij alle uitgaven uit belastinggeld.
Wanneer is er sprake van professioneel vuurwerk?quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:28 schreef lipjes het volgende:
[..]
Een vergunning om professioneel vuurwerk af te steken?
Mag hopen dat ze dat niet zomaar doen, daar is een volledige opleiding tot pyrotechnicus voor nodig.
Wat mij betreft wordt er helemaal geen vuurwerk afgestoken, maar als er binnen de gemeente veel animo is zal het mij een worst wezen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En daarom maar nog meer zaken via de belasting laten betalen, logisch
Je snapt het verschil niet tussen een bom van 100 kilo en babypijltjes?quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:38 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Wanneer is er sprake van professioneel vuurwerk?
Nu mag elke halvegare vuurwerk afsteken, dat vuurwerk kan afgestoken worden door iemand die door de gemeente wordt aangesteld.
Zo wat schappelijk van jou zegquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:40 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt er helemaal geen vuurwerk afgestoken, maar als er binnen de gemeente veel animo is zal het mij een worst wezen.
Klopt, echter is dit voor plezier.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:35 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Dat is bij alle uitgaven uit belastinggeld.
Leuk voorbeeld.quote:[..]
Mocht een liefhebber daardoor niet naar het vuurwerk kunnen kijken dan vind ik dat oprecht erg vervelend voor die persoon. Al kan hij of zij natuurlijk ook naar een plaats waar wel vuurwerk afgestoken wordt.
De onnodige slachtoffers gaan bij mij echter boven de liefhebbers.
Dus winkels die hiermee hun verliezen eventueel weer weg kunnen werken en zo niet failliet gaan, dat vind jij aanvaardbaar om weg te halen?quote:[..]
Voor de staat levert dat maar een kleine ¤ 15 miljoen op. De middenstand heeft helaas een inkomensbron minder, maar deze consequentie vind ik aanvaardbaar.
Ik ben voor een particulier verbod, niet voor het inperken van de gebruikstijden.quote:[b]
Laat mensen lekker zelf vuurwerk af steken als ze dat willen. Het probleem is ook helemaal niet het legale vuurwerk, de verkooptijden en de tijden dat het afgestoken mag worden. De meeste klachten waren bij GL al binnen voor dat het vuurwerk verkocht mocht worden, laat staan afgestoken. Het 'probleem' wat GL heeft gevonden is dus mensen die te vroeg afsteken en illegaal vuurwerk afsteken. Dat los je niet op met dit soort vuurwerkshows betaald door de gemeente.
Jawel, maar moet er dan sprake zijn van professioneel vuurwerk? Zo niet, dan is die wet toch ook niet van toepassing?quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:41 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je snapt het verschil niet tussen een bom van 100 kilo en babypijltjes?
Is goed, dan is er geen sprake van professioneel vuurwerk maar van een bom.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:43 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Jawel, maar moet er dan sprake zijn van professioneel vuurwerk? Zo niet, dan is die wet toch ook niet van toepassing?
En daarmee los je dus ook niet de klachten op die GL heeft binnen gekregen, waar de OP over ging. Het overgrote deel van de klachten ging over mensen die de regels overtraden, dat los je niet op door de regels te verscherpen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik ben voor een particulier verbod, niet voor het inperken van de gebruikstijden.
Ook dat is wel bij meer zaken zo, denk aan subsidie voor een theater waar 35 mensen per jaar naar komen kijken.quote:
Tja nogmaals als liefhebbers hierdoor het vuurwerk missen dan vind ik dat vervelend, maar aanvaardbaar.quote:Leuk voorbeeld.
Bij ons is het verste dorp wat van de gemeentekern vandaan ligt +/- 4-5km verderop.
Dat dorp is nou niet bepaald 1 van de grootste dus een eigen show zal die dan wel niet krijgen.
Ik zie niet zo snel een half dorp even 4km verderop naar vuurwerk gaan kijken.
Om dan nog maar niet te zwijgen over de gevaren dat iedereen met oud en nieuw wel drinkt en dan dus ook weer naar huis moet.
Ik wil het aantal alcoholslachtoffers niet voor me zien.
Mwah bedrijven waar de vuurwerkverkoop het verschil maken tussen wel of geen faillissement zijn verwaarloosbaar.quote:Dus winkels die hiermee hun verliezen eventueel weer weg kunnen werken en zo niet failliet gaan, dat vind jij aanvaardbaar om weg te halen?
Ik niet.
Het is ook niet een hele belangrijke kwestie, maar wel bespreekbaar w.m.b.quote:Laat de overheid zich eerst maar eens met belangrijkere zaken bezighouden.
Ik ben het dan ook niet eens met de plannen van GL uit de OP.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En daarmee los je dus ook niet de klachten op die GL heeft binnen gekregen, waar de OP over ging. Het overgrote deel van de klachten ging over mensen die de regels overtraden, dat los je niet op door de regels te verscherpen.
In andere landen wordt dit vaak al door gemeentes gedaan. Cijfers daarover moeten door de overheid wel opvraagbaar zijn. Ik kan ze op internet niet vinden .quote:Vuurwerkshows op pleintjes door brandweermannen lijkt me al helemaal triest en het is niet alsof daar niks fout kan gaan. Als bij zo'n 'show' op een vol plein iets fout gaat heb je behoorlijk wat mensen te pakken, plus dan is de staat/gemeente volledig aansprakelijk. En mensen die toch zelf vuurwerk af willen steken hebben alleen illegaal vuurwerk nog als alternatief. Dus ik ben benieuwe of er minder slachtoffers zullen vallen met dit briljante idee.
Ik heb in twee grote vuurwerkshows in een andere landen gezien die van de gemeente kwamen en bij de tweede was er voor honderdduizenden dollars aan schade omdat de vuurwerkboot in de fik was gevlogen. Supervoordelig.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:56 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik ben het dan ook niet eens met de plannen van GL uit de OP.
[..]
In andere landen wordt dit vaak al door gemeentes gedaan. Cijfers daarover moeten door de overheid wel opvraagbaar zijn. Ik kan ze op internet niet vinden .
Weet je wat pas gevaarlijk is en 2.4 miljoen(!!!) gewonden per jaar eist dus eigenlijk meteen verboden moet worden, volgens jouw eigen argumenten? Want het eist jaarlijks meer slachtoffers dan sommige burgeroorlogen en daar zijn de VS soldaten in Irak niets bij.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:30 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik wel. De helft van alle vuurwerkslachtoffers waren omstanders.
"Twee jaarwisselingen in Nederland leveren evenveel beschadigde ogen op als bij alle Amerikaanse soldaten die in Irak hebben gevochten".
http://www.nu.nl/binnenla(...)wonden-vuurwerk.html
Mislukte vuurwerkshowsquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:59 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik heb in twee grote vuurwerkshows in een andere landen gezien die van de gemeente kwamen en bij de tweede was er voor honderdduizenden dollars aan schade omdat de vuurwerkboot in de fik was gevlogen. Supervoordelig.
Dat had ook met particulier vuurwerk kunnen gebeuren.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:59 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik heb in twee grote vuurwerkshows in een andere landen gezien die van de gemeente kwamen en bij de tweede was er voor honderdduizenden dollars aan schade omdat de vuurwerkboot in de fik was gevlogen. Supervoordelig.
Ja. Dus?quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:30 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Dat had ook met particulier vuurwerk kunnen gebeuren.
De rol van sport heeft in onze samenleving echter een niet vergelijkbare rol en heeft bovendien een hele hoop voordelen. Je vergelijking gaat daarom niet op.quote:
Dan is het je eigen boot en hoef ik hem niet te betalen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:30 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Dat had ook met particulier vuurwerk kunnen gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |