quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:49 schreef HeatWave het volgende:
Portugees.
Voer een spanjaard met een hazenlip totaal dronken, sla hem zijn tanden uit zijn bek en hij spreekt portugees.
Hater.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:49 schreef HeatWave het volgende:
Portugees.
Voer een spanjaard met een hazenlip totaal dronken, sla hem zijn tanden uit zijn bek en hij spreekt portugees.
Futjebol, echt futJEbol?!!!quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hater.![]()
Portugues e a lingua o mais bonita, o mais lindo do todo o mundo!
Que viva Lusofonica! Que viva as terras Portuguesas!
E pa, nao brincas com a lingua Portugues, fodes!quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Futjebol, echt futJEbol?!!!. infantiele kuttaal...
Dat is ook wel zo.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dan gooi je het over de autodidactische boeg. Je kunt heel veel zelf - zeker met jouw basiskennis - leren door gewoon te gaan lezen en films kijken. Natuurlijk zul je daar niet zo snel grammaticale kennis van doorkrijgen maar dat zijn regeltjes die gewoon op het internet of anders in de boekhandel te verkrijgen zijn en prima zelf te leren vallen. Kortom; je kunt zelf ook al een heel eind komen, heb je echt geen les voor nodig.
Ligt er echt aan. Op die manier houd ik bijvoorbeeld mijn Frans bij maar de ervaring leert wel dat al ken je het nog zo goed dat als je eenmaal in een gesprek terecht komt je al snel naar woorden gaat zoeken. De beste manier is gewoon het thuis zo goed mogelijk te leren, zeker schriftelijk want het echte leren van de taal zul je pas écht doen als je daar woont. Dan leer je meestal redelijk snel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo.
Maar voor een betrekking in Argentinie of zo, of elders waar geld is, dien ik wel heel goed Spaans te spreken. Zou dat mogelijk zijn in zeg een half jaar, voordat de EU compleet is ingestort?
Dat is waar maar als je een taal spreekt in het land zelf, zeker de informele gesprekken merk je dat je al snel vast gaat lopen hoor. Vooral ook omdat je met net zoals het hier ook het geval is met specifieke woorden te maken krijgt en uitdrukkingen die je zo op het eerste gezicht niet zal begrijpen. Daarom zeg ik ook altijd, de taal echt leren - dus vloeiend spreken naast schrijven - leer je pas als je enige tijd in het land zelf woont.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef HaywoodJablome het volgende:
veel boeken lezen in het Spaans en elk woord dat je niet kent opzoeken.
klopt, maar ts vind taalles al te duur, dus een verblijf in Spanje zal er wel helemaal niet inzitten. Dit is hoe ik mijn Spaans uitgebreid en bijgehouden heb na de middelbare, en nu is het een van de talen waar ik mijn werk in verricht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is waar maar als je een taal spreekt in het land zelf, zeker de informele gesprekken merk je dat je al snel vast gaat lopen hoor. Vooral ook omdat je met net zoals het hier ook het geval is met specifieke woorden te maken krijgt en uitdrukkingen die je zo op het eerste gezicht niet zal begrijpen. Daarom zeg ik ook altijd, de taal echt leren - dus vloeiend spreken naast schrijven - leer je pas als je enige tijd in het land zelf woont.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij bent het enige infantiele aan dit hele topic. Maar dat wist je zelf natuurlijk stiekem ook al wel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:
Duolingo is erg fijn om een taal te leren, maar het is wel vooral de basis. Volgens mij heeft TS die al redelijk onder de knie.quote:
of Amigo/Amado.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:37 schreef Godshand het volgende:
Bekijk "Lucia y el sexo"maar eerst, met je lul in de hand. Na het klaarkomen, kan je ook nog Spaans!
PS: Wel overkijken na de ondertiteling te hebben afgezet
Ken ik niet.quote:
Wat een lulkoek.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:03 schreef BabeWatcher het volgende:
Ondanks dat Spaans de meest gesproken taal is....
mijn fout. Mandarijn (Chinees) is de meest gesproken taal.quote:
Maar dan moet je dus naar een Spaanstalig land, dat kan niet iedereen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:31 schreef SonicVolcano het volgende:
Dompel jezelf onder in de Spaanse wereld. Dat werkt nog het beste.
90% blijft hangen als je het zelf gewoon spreekt, met of zonder fouten. Lezen/luisteren is maar slechts 10-20%.
True. Dat moet je er wel voor over hebbenquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:33 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus naar een Spaanstalig land, dat kan niet iedereen.
als je met birra bier bedoelt... dat is Italiaansquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:36 schreef Keukendrol het volgende:
Loco, porteria, la quenta por favor, aqui, como, ola, adios, si, no, birra, pilota.
Tot zover mijn vocabulaire spaans.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Ik bedoel bier ja. Maar als ik birra zeg krijg ik altijd gewoon bier.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:37 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
als je met birra bier bedoelt... dat is Italiaans
misschien ben je gewoon overduidelijk een biertypequote:Op woensdag 27 maart 2013 20:40 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Ik bedoel bier ja. Maar als ik birra zeg krijg ik altijd gewoon bier.
Ben ik al die jaren dan in het verkeerde land op vakantie geweest? ?
Ik heb geen bierbuik hoor.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:43 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
misschien ben je gewoon overduidelijk een biertype
oh nee, dat suggereerde ik ook niet!quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:45 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Ik heb geen bierbuik hoor.![]()
Integendeel.
Dan is het goed.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:45 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
oh nee, dat suggereerde ik ook niet!
Bij topics of frontpage-reacties van TS vraag ik me telkens weer af of het nou gewoon een domme troll is, of hij gewoon echt dom IS.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:45 schreef TweeGrolsch het volgende:
Economische voorspoed zoeken in Argentinië
Van tv leer je beter Engels dan op school.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:03 schreef BabeWatcher het volgende:
buenas noches, izquerda abrazor arbol
Met Google Translate kom je een heel eind. Ondanks dat Spaans de meest gesproken taal is komt het hier maar weinig op tv. Dat maakt het extra moeilijk. Ik heb Engels helemaal van televisie geleerd. Op scholen leer je geen Engels, alleen maar rijtjes woorden.
Op school leer de je de grammatica. De woorden, het taalgevoel leer je van films, documentaires, series, games etc.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:15 schreef Schpast het volgende:
[..]
Van tv leer je beter Engels dan op school.![]()
________________!
Geloof me, dat je een programma ook zonder ondertiteling kunt volgen wil helemaal niet zeggen dat je bijvoorbeeld een Engelse brief kunt schrijven of dat je een fatsoenlijk gesprek kunt voeren zonder de hele tijd te moeten nadenken over woorden of grammatica.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:19 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Op school leer de je de grammatica. De woorden, het taalgevoel leer je van films, documentaires, series, games etc.
Grammatica en o.a. regels met betrekking tot het schrijven van brieven etc. leer je op school, dat klopt maar dat ontken ik ook niet. Op de Nederlandse tv wordt gewoon veel engels gesproken en van jongs af aan pik je dat op. Het is ook goed dat films niet in het Nederlands nagesynchroniseerd worden, zoals in bijvoorbeeld Spanje en Duitsland. Daar is de kennis van de Engelse taal helemaal bedroevend.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:21 schreef Schpast het volgende:
[..]
Geloof me, dat je een programma ook zonder ondertiteling kunt volgen wil helemaal niet zeggen dat je bijvoorbeeld een Engelse brief kunt schrijven of dat je een fatsoenlijk gesprek kunt voeren zonder de hele tijd te moeten nadenken over woorden of grammatica.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is waar maar als je een taal spreekt in het land zelf, zeker de informele gesprekken merk je dat je al snel vast gaat lopen hoor. Vooral ook omdat je met net zoals het hier ook het geval is met specifieke woorden te maken krijgt en uitdrukkingen die je zo op het eerste gezicht niet zal begrijpen. Daarom zeg ik ook altijd, de taal echt leren - dus vloeiend spreken naast schrijven - leer je pas als je enige tijd in het land zelf woont.
quote:
1 april!quote:
Kan ik bij jou een taalcursus komen volgen?quote:Op woensdag 1 april 2015 06:48 schreef El_Matador het volgende:
Sja TS, dat zei ik je al een paar keer...
Bij mij als bij Mata of bij mij als in Colombia?quote:Op woensdag 1 april 2015 12:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kan ik bij jou een taalcursus komen volgen?![]()
Pues, me parece mejor cuando estés entre locales, nativos. Yo ni siquiera te pude enseñar el horror de estatismo, cómo me puedes pedir darte clases de español?quote:Yo puedo seguir clases de Espanol con Usted? Por favor.
Een tip: neem een all-in pakket, 2 talen voor de prijs van één.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hater.![]()
Portugues e a lingua o mais bonita, o mais lindo do todo o mundo!
Que viva Lusofonica! Que viva as terras Portuguesas!
quote:Op donderdag 2 april 2015 01:03 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Een tip: neem een all-in pakket, 2 talen voor de prijs van één.
Want je zgn bazenportugees is werkelijk waardeloos en lijkt nergens op ....
Take mnoho spatny. To je tesky jazika.quote:Op donderdag 2 april 2015 02:26 schreef vaduz het volgende:
Ik dacht dat je bezig was je tsjechisch op te krikken. Hoe staat het daar trouwens mee?
velmi ¨patněquote:Op donderdag 2 april 2015 02:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Take mnoho spatny. To je tesky jazika.![]()
Ti mluvite trochu cestina?
Tivole.quote:
Neem jij hem in huis? Elke dag een bordje tofu en zijn enige makke is dat ie elke avond om 19:17 de Internationale keihard laat horen...quote:Op donderdag 2 april 2015 01:03 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Een tip: neem een all-in pakket, 2 talen voor de prijs van één.
Want je zgn bazenportugees is werkelijk waardeloos en lijkt nergens op ....
Kom samen Russisch lerenquote:Op donderdag 2 april 2015 02:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Tivole.![]()
Misschien ga ik maar Russisch leren, aan de VU in Leeuwarden doceert men Russisch tegen een gereduceerd tarief voor arme Friezen. Met Russisch kan ik terecht in Tsjechie (toch wel een bazenland, waar iedereen autistisch is en om 20:00 uur al naar bed gaat en winkels om 16:00 sluiten), Servie, Crna Gora, Oekraine, Rusland, Kyrgizie, Kazakhstan, Tadjikistan en zelfs in Mongolie verstaat men in de regel Russisch.
Tsjechisch wordt slechts in een land gesproken, alhoewel men je in Slowakije ook verstaat.
Tsjechen gaan meestal huilen als je Russisch tegen hen spreekt, maar het zou wel mooi zijn als oost-Europa een lingua franca zou hebben, net als vroeger, nu moet je voor elk afzonderlijk landje een uitgebreide taalcursus gaan volgen, dat schiet niet op.In theorie zou men in oost-Europa Engels gaan leren, maar dat is vooralsnog vooral theorie. In werkelijkheid spreekt echt niemand Engels en krijg je gewoon je koffie of je treinkaartje niet - zelfs niet bij mezinarodni jizdenki - als je geen Russisch of Tsjechisch machtig bent.
![]()
Ik heb echt dikwijls met een woordenboek gestaan, vraag ik eerst netjes aan het internationale loket (mezinarodni jizdenki) 'Vi mluvite Anglistina nebo nemecko, prosim?', krijg ik echt altijd - behoudens de halte Praha hlavni nadrazi - 'ne, pouze cestina a rustina' te horen.
Echt niemand in Tsjechië is het Engels of Duits machtig. Duitsland is nog een broedervolk zou men denken met de voormalige DDR, maar ook die taal wordt niet gesproken. Russisch en Tsjechisch. Spreek je deze talen niet zal je verhongeren, tenzij je een woordenboek bij je hebt.
Vind je het heel erg als ik deze superkans voorbij laat gaan ....quote:Op donderdag 2 april 2015 17:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neem jij hem in huis? Elke dag een bordje tofu en zijn enige makke is dat ie elke avond om 19:17 de Internationale keihard laat horen...
Muito obrigado.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |