Pauper gedrag.....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:17 schreef Piles het volgende:
Vanmiddag een auto voor me met op de achterruit een voetbalshirtje geplakt. Precies in het midden. Daarnaast nog 2 vaantjes. Weet je tenminste zeker dat diegene nooit in zn binnenspiegel kijkt
Weet je wat pas irritant is?quote:
Daarom hebben auto's 2 buitenspiegelsquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:17 schreef Piles het volgende:
Vanmiddag een auto voor me met op de achterruit een voetbalshirtje geplakt. Precies in het midden. Daarnaast nog 2 vaantjes. Weet je tenminste zeker dat diegene nooit in zn binnenspiegel kijkt
Yup,mee eens...helemaal als het stervensdruk is en je staat erachter te wachten om te tanken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:25 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Weet je wat pas irritant is?
Mensen die een break gaan nemen voor een lunch bij het tankstation, en die daarvoor de bestemde ruimte in beslag nemen bij het tankstation, je kunt soms niet eens normaal wegrijden...
(maar niet het daarvoor bedoelde parkeerhaven gebruiken die meestal 3 m achterop te vinden is)
Dus dat, het is immers een tankstation...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Yup,mee eens...helemaal als het stervensdruk is en je staat erachter te wachten om te tanken.
zo is er een stervens druk tankstation in Frankrijk waar de pomp pas weer vrijgegeven wordt als de persoon voor je betaald heeft.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Yup,mee eens...helemaal als het stervensdruk is en je staat erachter te wachten om te tanken.
Om de een of andere reden heb ik dit altijd bij de shell op de a2 na Utrecht richting A'dam in de ochtend..heb dan ook nog een wat grotere bus die altijd goed op gewicht is dus terugsteken gaat dan ook niet zo snel,ik snap je goed.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:29 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Dus dat, het is immers een tankstation...
Geen Kentucky Fried Chicken.....ffs......![]()
(Sorry, maar ik ben helemaal geirriteerd door dit, het overkomt mij altijd vandaar...)
Lekker dan...zal wel genoeg op de claxon geduwd worden daar,lijkt me?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:29 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zo is er een stervens druk tankstation in Frankrijk waar de pomp pas weer vrijgegeven wordt als de persoon voor je betaald heeft.
lullige is dat er ook altijd wel een rij van 10min voor de kassa staat......
Voor jou is het helemaal irri met een grotere bus. Ik ben altijd sociaal om ruimte te maken voor lange personenauto's/vrachtwagens/bestelbussen...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Om de een of andere reden heb ik dit altijd bij de shell op de a2 na Utrecht richting A'dam in de ochtend..heb dan ook nog een wat grotere bus die altijd goed op gewicht is dus terugsteken gaat dan ook niet zo snel,ik snap je goed.
Wat ik helemaal debiel vind, zijn die mensen die echt gaan wachten tot een pomp vrij is, terwijl er nog 4 andere pompen vrij zijn, maar door dat wachten dus lekker de rest blokkeren(mij dus, die bij een LPG pomp wilt tanken..) met als excuus dat de tankdop anders aan de verkeerde kant zit..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:27 schreef Charged het volgende:
[..]
klopt,die figuren heb je ook nog,maar die kom ik gelukkig zelden tegen..meestal op het eind van de dag bij ons in het dorp met aftanken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wat ik helemaal debiel vind, zijn die mensen die echt gaan wachten tot een pomp vrij is, terwijl er nog 4 andere pompen vrij zijn, maar door dat wachten dus lekker de rest blokkeren(mij dus, die bij een LPG pomp wilt tanken..) met als excuus dat de tankdop anders aan de verkeerde kant zit..
Ik snap die mensen niet. Hebben die dan nog nooit achteruit gereden of durven ze niet te steken ofzo?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wat ik helemaal debiel vind, zijn die mensen die echt gaan wachten tot een pomp vrij is, terwijl er nog 4 andere pompen vrij zijn, maar door dat wachten dus lekker de rest blokkeren(mij dus, die bij een LPG pomp wilt tanken..) met als excuus dat de tankdop anders aan de verkeerde kant zit..
Met de rolstoelbussen van mijn werk rijd ik ook liever niet achteruit. Zeker lange smalle stukken met een scherpe bocht probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:00 schreef AdoraBelle het volgende:
e tegenligger waar ik toen wat gedoe mee had. Die wou o
Sprinters?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Met de rolstoelbussen van mijn werk rijd ik ook liever niet achteruit. Zeker lange smalle stukken met een scherpe bocht probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Huidig bedrijf is vooral Sprinter's ja.. Hebben 1 Transit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:07 schreef Charged het volgende:
[..]
Sprinters?
Ik rij er ook eentje..heerlijk overzicht bij die krengen...
Dit was een Renault nogwat. Geen busje. Bestuurders van rolstoelbussen zijn over het algemeen ook niet zo asociaal dat ze gewoon door blijven rijden ondanks dat ze zien dat jij eraan komt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Met de rolstoelbussen van mijn werk rijd ik ook liever niet achteruit. Zeker lange smalle stukken met een scherpe bocht probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Jullie hebben het voordeel dat je wat meer overzicht hebt met de zijruiten achter en zulks,ikzelf heb een gesloten cabine..nieuwe model is een stuk lekkerder om te rijden maar nog steeds erg veel last van zijwind..als je met de crafter overweg kan is de sprinter no problem. (dezelfde afmetingen,detailwerk is wat anders).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Huidig bedrijf is vooral Sprinter's ja.. Hebben 1 Transit.
Bij het oude bedrijf was het alleen maar Transit's (en oude Sprinters.)
Dat oud model Sprinter vind ik niks rijden, en kan ook niks hebben: 1 zacht tikje tegen een lantaarnpaal en een deel v/d/ bumper hangt al los.
Die nieuwere Sprinters heb ik nog niet zoveel mee gereden.
Inparkeren is echter wel een makkie, zolang je maar wat ruimte hebt. (om de draai te maken.) eb dat 1x met een verlengde Crafter gedaan, maar dat is wel minder door de lange neus.
Maar dan zetten ze 'm op de parkeervakken voor vrachtwagens, want dat is lekker breed...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:25 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Mensen die een break gaan nemen voor een lunch bij het tankstation, en die daarvoor de bestemde ruimte in beslag nemen bij het tankstation, je kunt soms niet eens normaal wegrijden...
(maar niet het daarvoor bedoelde parkeerhaven gebruiken die meestal 3 m achterop te vinden is)
Met 1 van de bedrijven waar ik werk deden we dat ook wel eens; maar dan zijn we altijd met 2 personenbusjes, 1 gewone auto en vaak ook nog een aanhanger.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar dan zetten ze 'm op de parkeervakken voor vrachtwagens, want dat is lekker breed...
Vaak genoeg gezien. Vorige zomer, A13, een halfvolle parkeerplaats voor personenauto's, en dan zes luxewagens naast elkaar zes vrachtwagenparkeervakken bezet houden. En als er nu een caravan achter zat, okee... Maar daar was niet eens sprake van. Allemaal solovoertuigen, en allemaal eigendom van zogenaamde 'fatsoensmensen'. Stelletje aso's.
Wtf, dat moet toch schade opgeleverd hebben?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:47 schreef yurian het volgende:
[ http://img535.imageshack.us/img535/7489/imag0107ax.jpg (copy/paste deze link) ]
Vervelende discussies is hen ook niet vreemd blijkbaar.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:47 schreef yurian het volgende:
Hier een soortgelijk topic...
[ http://img535.imageshack.us/img535/7489/imag0107ax.jpg (copy/paste deze link) ]
[ afbeelding ]
Hahaha, is dit serieus?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik snap die mensen niet. Hebben die dan nog nooit achteruit gereden of durven ze niet te steken ofzo?
Ja. Niet alle tankstations waar ik kom hebben de slang in zo'n haspel. Bij sommige is de slang maar een paar meter lang. Als je dan net wat te ver van de pomp af staat dan krijg je hem er al niet in als je er met de tankdop aan de "verkeerde" kant naar toe staat.quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Hahaha, is dit serieus?
Als jij bij een pomp komt waarvoor jouw tankdop aan de 'verkeerde' kant van de auto zit, dan keer je om, zodat de tankdop alsnog aan de 'goede' kant zit?
Als het goed is moet je bij ieder tankstation met de slang aan de andere kant kunnen komen. Vroeger ging dat idd een stuk makkelijker, tegenwoordig moet je aan de slang gaan hangen als je een paar metertjes wilt uittrekken. En je auto wat dichterbij zetten helpt ook natuurlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja. Niet alle tankstations waar ik kom hebben de slang in zo'n haspel. Bij sommige is de slang maar een paar meter lang. Als je dan net wat te ver van de pomp af staat dan krijg je hem er al niet in als je er met de tankdop aan de "verkeerde" kant naar toe staat.
Ik kijk ook heel zelden in mijn binnen spiegel hoorquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:17 schreef Piles het volgende:
Ik heb niet eens een binnenspiegel. Wel een doblo, twee dodehoek-, trottoir- en frontzichtspiegels...quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:04 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik kijk ook heel zelden in mijn binnen spiegel hoordoorgaans valt er ook weinig te zien behalve mijn aanhanger.
Mt de seat zijn de slangen lang genoeg, voor de busjes vaak te kort.quote:Op woensdag 27 maart 2013 06:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als het goed is moet je bij ieder tankstation met de slang aan de andere kant kunnen komen. Vroeger ging dat idd een stuk makkelijker, tegenwoordig moet je aan de slang gaan hangen als je een paar metertjes wilt uittrekken. En je auto wat dichterbij zetten helpt ook natuurlijk.
Dat lijkt maar zo. Harder trekken, dan rolt er ineens zo een paar meter bij.quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja. Niet alle tankstations waar ik kom hebben de slang in zo'n haspel. Bij sommige is de slang maar een paar meter lang. Als je dan net wat te ver van de pomp af staat dan krijg je hem er al niet in als je er met de tankdop aan de "verkeerde" kant naar toe staat.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet altijd lukt, veelal omdat die slang toch echt te kort is, en dan heb je de kans dat je daar omstandig staat te hannesen met een tankpistool in een niet ideale positie en dus kans op beschadiging van je auto.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Er zijn idd mensen die echt bij een pomp gaan wachten totdat ze aan de beurt zijn waar de slang aan de "goeie" kant zit terwijl de andere pomp leeg is
Ik red het bij mij ook overal makkelijk om de slang over de kofferbak te trekken.
helaas: sommige zijn echt zo kort en dan redt je het echt nietquote:Op woensdag 27 maart 2013 07:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo. Harder trekken, dan rolt er ineens zo een paar meter bij.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:32 schreef jitzzzze het volgende:
Maar wat is nou de irritatie? Dat je de rij voorbij kan rijden en direct kan tanken?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Misschien de volgende keer even de datum op de film checken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:06 schreef kikoooooo het volgende:
Grote irritatie: Foute bebording. Die marokkaan in die AMG afgelopen zondag bij wegmisbruikers. Wordt gepakt voor 150@100, terwijl t daar op de a4 24/7 130 is.
Ah, dankzij mensen als Jou sta ik dus regelmatig voor Jan lil te wachten....quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:22 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet altijd lukt, veelal omdat die slang toch echt te kort is, en dan heb je de kans dat je daar omstandig staat te hannesen met een tankpistool in een niet ideale positie en dus kans op beschadiging van je auto.
Ik wacht dus ook netjes bij een pomp aan de 'juiste' kant.
Dankzij mensen als mij is er ook nog geduld op de hectische wegen te bespeuren.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ah, dankzij mensen als Jou sta ik dus regelmatig voor Jan lil te wachten....
Is wel leuk tijdens de schaarse momenten dat ok benzine tank; krijg ik allemaal boze blikken omdat ik wel zo slim ben om even te keren of achteruit te rijden zodat ik kan tanken.
Is gewoon recent hoor. Het is daar al sinds september (toen de 130 ingevoerd werd) 130.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:59 schreef Daeron het volgende:
[..]
Misschien de volgende keer even de datum op de film checken.
Nu wel de goede reactie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Is gewoon recent hoor. Het is daar al sinds september (toen de 130 ingevoerd werd) 130.
Ja, dat zou zou moeten zijn ja. Dat stuk is echter 130, 24uur per dag. De bebording is daar fout.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nu wel de goede reactie.
http://www.wegenwiki.nl/A4_(Nederland)
Er is niet overal een snelheid van 130 op de A4, dus het ligt maar net aan het stuk waar die reed. Aangezien ik me niet zo goed uit kan daar, zou het zomaar kunnen zijn dat hij op het 100 stuk reed.
Edit:
Als ik mij niet vergis rijdt hij die snelheid tussen knooppunt Benelux en knooppunt Burgerveen. Daar mag hij dus inderdaad maar 100 dan.
Ik weet niet in hoeverre het tankstation hier roet in het eten gooit. Na een tankstation oprit hoeven namelijk geen herhalingsborden te staan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:13 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, dat zou zou moeten zijn ja. Dat stuk is echter 130, 24uur per dag. De bebording is daar fout.
Je komt het 80 stuk uit, daarna staat er gelijk een bord vmax 100 tussen 6-19.
200 meter na het bord komt er een oprit de A4 op. Daar staat geen snelheidsbord achter. -> 130kmu dus
Pas bij de afslag/oprit roelofarendsveen staat er weer een 100 6-19h bord.
Gaat dus idd om t stuk vanaf Leiderdorp en Burgerveen. Knp Benelux is bij Rotterdam
Oprit tankstation en oprit naar snelweg worden daar gecombineerd. Vmax 100 6-19 wordt daar niet herhaald -> 130quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre het tankstation hier roet in het eten gooit. Na een tankstation oprit hoeven namelijk geen herhalingsborden te staan.
Buiten dat komt er wel een weg bij op de oprit vanaf het tankstation naar de snelweg, daar zouden dan wel borden moeten staan.
Wat is het bord dat de mensen hebben die daar de snelweg oprijden (dus voordat ze bij de oprit van het tankstation komen)? Ik denk namelijk nog steeds dat het tankstation daar voor andere regels zorgt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Oprit tankstation en oprit naar snelweg worden daar gecombineerd. Vmax 100 6-19 wordt daar niet herhaald -> 130
Marokkaantje is genaaid voor 150@100, ipv 150@130. En behoorlijk verschil. En t valt mensen niet eens op.
Die hebben geen bord.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat is het bord dat de mensen hebben die daar de snelweg oprijden (dus voordat ze bij de oprit van het tankstation komen)? Ik denk namelijk nog steeds dat het tankstation daar voor andere regels zorgt.
Indien daar geen borden staan, dan heb je helemaal gelijk. Anders is het een goede vraag voor rijkswaterstaat lijkt me.
In een pretpark haal jij ook heel de wachtrij in met de motor?quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:22 schreef lipjes het volgende:
Auto's die gaan claxxoneren omdat je met de motor tussen de file doorrijd.
Ga dan zelf ook lekker motorrijden.....![]()
Goeie vergelijking jaquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:04 schreef Travel. het volgende:
[..]
In een pretpark haal jij ook heel de wachtrij in met de motor?
Ach, hij reageert zich meteen af op automobilisten. Ik zie hem wel als een kip zonder kop er doorheen scheuren. Dan toeter ik ook.quote:
Omdat het gedoogd is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:06 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ach, hij reageert zich meteen af op automobilisten. Ik zie hem wel als een kip zonder kop er doorheen scheuren. Dan toeter ik ook.
En waarom zou je hier wel voor mogen en in een pretpark niet?
Net zo irritant zijn de mensen die voor alleen een pakje sigaretten de auto bij de pomp neerzetten. Daar hebben ze bij tankstations gewoon parkeerplaatsen voor, maar ja, die zijn misschien wel 5 meter verder lopen...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:25 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Die van mij lekt momenteel ook een beetje olie, ongeveer een liter per 2-3 maanden ofzo.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:58 schreef BlackLining het volgende:
Ik irriteerde mij vanmorgen trouwens voornamelijk aan olie op het wegdek.
Zorg nou godverdomme eens dat je vehikel in orde is als je gaat rijden
Beter ga je dat fixen dan. Er zijn op de weg ook mensen met twee wielen, en als één daarvan grip verliest door die olie van jou kan het toch lelijk aflopen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:49 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die van mij lekt momenteel ook een beetje olie, ongeveer een liter per 2-3 maanden ofzo.
Joa, carterplug sluit niet lekker af. Al een paar keer geprobeerd om te fixen. Binnenkort gaan we er weer eens onder liggen en kijken of we het eindelijk eens gefixed krijgen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Beter ga je dat fixen dan. Er zijn op de weg ook mensen met twee wielen, en als één daarvan grip verliest door die olie van jou kan het toch lelijk aflopen.
Toegestaanquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:07 schreef Anne het volgende:
Dat is een nadeel (of voordeel) van alle verhalen hier: Je was er niet bij.
Daarom geraak ik ook zo kribbig van sommige reacties hier op verhalen, waardoor degene die zijn verhaal doet (en dus even zijn irritatie kwijt moet) weer in de verdediging moet schieten.
[..]
Omdat het gedoogd is.
Ja jammer dan dat je even onder je auto moet gaan liggen. Je wil toch geen dode op je geweten hebben?quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:12 schreef Daeron het volgende:
[..]
Joa, carterplug sluit niet lekker af. Al een paar keer geprobeerd om te fixen. Binnenkort gaan we er weer eens onder liggen en kijken of we het eindelijk eens gefixed krijgen.
Vind het zelf ook niet fijn om steeds olie erbij te moeten mikken...
Dat is nog geen reden om overal maar olie te mogen verspreiden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:22 schreef Anne het volgende:
Of de motorrijder let gewoon op waar ie rijdt.. Olievlekken zou je gewoon moeten kunnen zien.
Ik heb misschien meer te doen dan elk weekend onder mijn auto liggen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja jammer dan dat je even onder je auto moet gaan liggen. Je wil toch geen dode op je geweten hebben?
En dat dus.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:22 schreef Anne het volgende:
Of de motorrijder let gewoon op waar ie rijdt.. Olievlekken zou je gewoon moeten kunnen zien.
Dat doet deze user ook echt met opzet. Hij is er al mee bezig, zegt ie toch? Dan is het niet nodig om er zo'n ontzettende dramatische reactie als "Je wil toch geen dode op je geweten hebben?" neer te zetten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om overal maar olie te mogen verspreiden.
ik rij heel veel 's nachtsquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:22 schreef Anne het volgende:
Dan heb je verlichting. En ik blijf erbij dat die reactie onnodig was.quote:
Wat zit je dwars anne?quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:30 schreef Anne het volgende:
Mijn irritatie van vanochtend trouwens:
Ik had een behoorlijk irritante motorrijder voor mij. Als ik achter hem reed, ging ie 'langzaam' rijden. Wilde ik hem inhalen, gaf ie gas bij. Jammer genoeg is mijn Cuppie dan weer niet snel genoeg om 'm toch voorbij te jassen, dus eigenlijk was ik een soort van verplicht om achter 'm te blijven rijden.
[..]
Dan heb je verlichting. En ik blijf erbij dat die reactie onnodig was.
Nou, nou.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat doet deze user ook echt met opzet. Hij is er al mee bezig, zegt ie toch? Dan is het niet nodig om er zo'n ontzettende dramatische reactie als "Je wil toch geen dode op je geweten hebben?" neer te zetten.
[liefdagboek] Wat een ontzettend rottopic is dit eigenlijk geworden zeg. Sneren hier, sneren daar, afzeiken, aanvallen. Bleh. [/liefdagboek]
Nou ehh..quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat doet deze user ook echt met opzet. Hij is er al mee bezig, zegt ie toch? Dan is het niet nodig om er zo'n ontzettende dramatische reactie als "Je wil toch geen dode op je geweten hebben?" neer te zetten.
[liefdagboek] Wat een ontzettend rottopic is dit eigenlijk geworden zeg. Sneren hier, sneren daar, afzeiken, aanvallen. Bleh. [/liefdagboek]
Oké, je hebt je zegje gedaan. Nu is het klaar.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ehh..
Daarnaast heb ik het niet over die dooie gehad he, maar ik vind gewoon dat je geen olie achter hoort te laten.
Nou? Laat ons niet in spanning...quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:56 schreef Descendent het volgende:
Vanochtend weer es gezien hoe files ontstaan.... mijn God wat kunnen of willen sommige mensen slecht anticiperen op elkaar.....![]()
Kwam ik nog bijna te laat op mn werk ook daardoor; en op t stukkie vrije weg dat ik vandaag had durfde ik niet zo goed voluit te gaan; want had recent nog een boete gehad daaro...
En dan beseffen dat een fiets aan bepaalde eisen moet voldoen om op de openbare weg te mogen: bel, aanwezigheid verlichting, reflectoren, enz. Wielrenner: hoepel op verdwijn met je infantiele gedrag racefiets van de openbare wegquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zit 90% van de tijd in België op de weg, dus irritaties heb ik genoeg. Maar het allerergste blijven toch wielrenners.
Is het nou echt nodig om met 4 man langs elkaar te rijden en dan ook nog het andere verkeer proberen te regelen door handgebaren?
Dat is ook irritant. Prima als je voor me staat, of nog even snel voor me de weg opdraait. Maar zorg er dan wel voor dat je me niet hindert en gewoon flink optrekt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:45 schreef kiekjesdief het volgende:
Sta vooraan bij stoplicht, geen auto's achter me en de motorrijder die achter me komt over de fietsstrook gereden en half voor me gaat staan. Is oke, ik doe het niet op de motor maar hij doet maar.
Als het licht op groen gaat vergeet hij op te trekken dus ik draai netjes om hem heen en verderop moet hij me inhalen om met nauwelijks 50 km/uur op mijn bumper te kleven. Ik moet meer naar veiligverkeer kijken vertelde hij me bij een volgend stoplicht.
In zo'n geval zou ik toch even de politie even bellen. Nu rijdt ze zonder licht, morgen zit ze spookrijdend op de snelweg...quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:11 schreef totalvamp het volgende:
Het was pikke donker komt er een oud vrouwtje de hoek om zetten in haar Panda. Geen licht, geen richting aangeven en alleen maar blind voor der uit staren. Elk jaar verplicht keuring maar..
Onzin, dat er een aantal excessen zijn op de weg betekend niet direct dat iedere wielrenner een brokkenpiloot is. Ik fiets al jaren en heb nog nooit iemand op me horen schelden of wat dan ook. Ik heb wel een bel, maar geen verlichting of reflectoren. Ik fiets namelijk niet in het donker...quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:25 schreef yurian het volgende:
[..]
En dan beseffen dat een fiets aan bepaalde eisen moet voldoen om op de openbare weg te mogen: bel, aanwezigheid verlichting, reflectoren, enz. Wielrenner: hoepel op verdwijn met je infantiele gedrag racefiets van de openbare weg
De aanwezigheid van reflectoren is verplicht, niet in het donker fietsen is daarop geen uitzondering: Zie "Afdeling 9. Fietsen", "§ 10. Lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen" en dan specifiek artikel 5.9.51 en Artikel 5.9.54 van de Regeling voertuigen van de Wegenverkeerswet... Linkquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:52 schreef larry91 het volgende:
[..]
Onzin, dat er een aantal excessen zijn op de weg betekend niet direct dat iedere wielrenner een brokkenpiloot is. Ik fiets al jaren en heb nog nooit iemand op me horen schelden of wat dan ook. Ik heb wel een bel, maar geen verlichting of reflectoren. Ik fiets namelijk niet in het donker...
Als je dat al snijden vindt..quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:41 schreef Het_Biertje het volgende:
Is het vandaag snijdag?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Overdag heb ik dit ook weleens. Wat mij betreft mag die aftermarket vullis verboden worden. Het ziet er niet uit en het is gruwelijk irritant.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:35 schreef Ridocar het volgende:
Wat mij steeds vaker opvalt, zie je in je ooghoek door de spiegel of gereflecteerd via een bord blauwe flitslichten. Blijkt het geen hulpdienst te zijn maar een setje 8000K aftermarketxenon.
Hebben meer avond- of nachtrijders hetzelfde?
Niet alle aftermarket xenon. Ik heb zelf 6000 K, wit dus. Geen blauw erin. Gewoon omdat het beter zicht geeft.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Overdag heb ik dit ook weleens. Wat mij betreft mag die aftermarket vullis verboden worden. Het ziet er niet uit en het is gruwelijk irritant.
Een racefiets is technisch gezien al helemaal illegaal in Nederland. Dat is zelfs nog buiten de reflectoren die er niet op zitten. Gelukkig hebben ze in België meer verstand dan in Nederland wat dit betreft en hebben ze voor mountainbikes en racefietsen een aparte wetgeving.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:48 schreef yurian het volgende:
[..]
De aanwezigheid van reflectoren is verplicht, niet in het donker fietsen is daarop geen uitzondering: Zie "Afdeling 9. Fietsen", "§ 10. Lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen" en dan specifiek artikel 5.9.51 en Artikel 5.9.54 van de Regeling voertuigen van de Wegenverkeerswet... Link
Als je dus ooit betrokken raakt bij een ongeval, kan dit gevolgen hebben voor je juridische status als fietsende weggebruiker...
Hmm, dat wist ik niet eens. Ik heb wel altijd twee van die flikkerlichtjes bij mocht ik ooit overvallen worden door het donker maar reflectoren wist ik niet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:48 schreef yurian het volgende:
[..]
De aanwezigheid van reflectoren is verplicht, niet in het donker fietsen is daarop geen uitzondering: Zie "Afdeling 9. Fietsen", "§ 10. Lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen" en dan specifiek artikel 5.9.51 en Artikel 5.9.54 van de Regeling voertuigen van de Wegenverkeerswet... Link
Als je dus ooit betrokken raakt bij een ongeval, kan dit gevolgen hebben voor je juridische status als fietsende weggebruiker...
Nou, ik kan me nog wel enkele 'losse' wielrenners herinneren waar ik aardig last van had.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:28 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hmm, dat wist ik niet eens. Ik heb wel altijd twee van die flikkerlichtjes bij mocht ik ooit overvallen worden door het donker maar reflectoren wist ik niet.
Ik snap wel dat mensen geïrriteerd geraken door van die groepen met wielrenners maar let's be real: van een enkele racefietser heeft toch niemand last?
Vorige week nog gehad, gelukkig kunnen herstellen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Beter ga je dat fixen dan. Er zijn op de weg ook mensen met twee wielen, en als één daarvan grip verliest door die olie van jou kan het toch lelijk aflopen.
In het donker is het knap lastig kan ik je vertellenquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:22 schreef Anne het volgende:
Maar wat is het voor een moeite om zo'n fiets te voorzien van de verplichte spullen tijdens de training? En als er een echte koers is klik je die dingen er zo weer af. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen spullen verkrijgbaar zijn die makkelijk erop en eraf te halen zijn...quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een racefiets is technisch gezien al helemaal illegaal in Nederland. Dat is zelfs nog buiten de reflectoren die er niet op zitten. Gelukkig hebben ze in België meer verstand dan in Nederland wat dit betreft en hebben ze voor mountainbikes en racefietsen een aparte wetgeving.
Gewicht.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar wat is het voor een moeite om zo'n fiets te voorzien van de verplichte spullen tijdens de training? En als er een echte koers is klik je die dingen er zo weer af. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen spullen verkrijgbaar zijn die makkelijk erop en eraf te halen zijn...
Oja, en inb4 'dan jatten ze de spullen er zo af': je moet fietsen, trainen, zweten, geen biertje op een terras pakken en daarna op 't gemakje terug...
En ik vind het juist vaag van die belgen om fietsen in aparte categorieën in te delen.
Dan plak je toch gewoon reflectors op je schoenen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewicht.
Daarnaast zijn de pedalen voor een racefiets totaal niet ontworpen om ook maar een reflector te kunnen plaatsen. Voor de achterreflector is wel een plaatsje te vinden, en de zijreflectors zitten in de banden. En die pedalen die klik je er niet zomaar af.
En een fietser is overdag niet verplicht om werkende verlichting te hebben, alleen als het zicht minder is dan 200 meter.
[ afbeelding ]
Buiten dat is er wel 80% van die wielrenners die gewoon denkt dat de weg helemaal van hun is. Ik schaam mijzelf elke keer weer dood als ik zelf op de racefiets zit en dan anderen gewoon alle regels aan hun laars zie lappen. En dan vinden ze het zelf vreemd dat wielrenners als asociaal volk gezien wordt.
Dan zitten ze nog steeds niet in de pedalen waar ze verplicht in horen te zitten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:44 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dan plak je toch gewoon reflectors op je schoenen?
Dit inderdaad. Ik snap iedereen wel die zich irriteert aan racefietsers. 80% van die wielertoeristen gaan 1x per 2 maanden naar buiten om dan hun 26km gemiddeld te halen. Dan denken ze dat alles is toegestaan: door rood rijden, rechts inhalen, op de rijbaan, geen bel hebben etc. Daardoor moet ik mijzelf iedere keer weer 'verdedigen'.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Buiten dat is er wel 80% van die wielrenners die gewoon denkt dat de weg helemaal van hun is. Ik schaam mijzelf elke keer weer dood als ik zelf op de racefiets zit en dan anderen gewoon alle regels aan hun laars zie lappen. En dan vinden ze het zelf vreemd dat wielrenners als asociaal volk gezien wordt.
Ik stond zelf net voor groen stoplicht en moest doorrijden. Dus bellen ging niet. Maar ik maak dit soort dingen vaak genoeg mee. Net als mensen die je verblinden met hun verkeerd afgestelde lampen. (audi's volvo's bmw's). Ik kan dan niet eens meer in mijn spiegels kijken zonder gelijk blind te zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In zo'n geval zou ik toch even de politie even bellen. Nu rijdt ze zonder licht, morgen zit ze spookrijdend op de snelweg...
Dimmende spiegel ftw.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:58 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik stond zelf net voor groen stoplicht en moest doorrijden. Dus bellen ging niet. Maar ik maak dit soort dingen vaak genoeg mee. Net als mensen die je verblinden met hun verkeerd afgestelde lampen. (audi's volvo's bmw's). Ik kan dan niet eens meer in mijn spiegels kijken zonder gelijk blind te zijn.
9 van de 10 keer zijn het van die after market xenon lampen met verkeerd glas. Mensen die het durven om xenon in een golf met melkglas te zetten moeten ze ter plekken executeren.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:58 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik stond zelf net voor groen stoplicht en moest doorrijden. Dus bellen ging niet. Maar ik maak dit soort dingen vaak genoeg mee. Net als mensen die je verblinden met hun verkeerd afgestelde lampen. (audi's volvo's bmw's). Ik kan dan niet eens meer in mijn spiegels kijken zonder gelijk blind te zijn.
werkt niet met buitenspiegelsquote:
Pff ja, levensgevaarlijk die mensen. Leuk voor ze dat ze 200 meter voorruit kunnen kijken, wat minder fijn voor de rest op de weg.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:19 schreef Matty___ het volgende:
[..]
9 van de 10 keer zijn het van die after market xenon lampen met verkeerd glas. Mensen die het durven om xenon in een golf met melkglas te zetten moeten ze ter plekken executeren.
bij nieuwe auto's is het vaak geen probleem
Als ik niet geremd had, had ik er tegenaan gezeten. wellicht volgende keer bewegend beeld neerzettenquote:
dingidnginding! correct.quote:Daar rijd ik trouwens ook dagelijks langs; in ieder geval de locatie van de onderste foto. Van die bovenste (die je zo'n 20 minuten later genomen hebt) ben ik niet zeker van de exacte locatie, al zou ik gokken op de A28, richting Zwolle, t.h.v. Leusden(-Zuid)/Amersfoort.
Ik denk dat we allang blij mogen zijn dat fietsers reflectoren gaan voeren. Waar ze dan precies zitten moet je niet zo moeilijk over doen. Net als dat het tegenwoordig toegestaan is om fietslichtjes op je kleding te bevestigen ipv aan de fiets.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan zitten ze nog steeds niet in de pedalen waar ze verplicht in horen te zitten.
Typerend weer; achter het stuur een grote bek, maar zo gauw die 'veiligheid' in het gedrang komt...quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:39 schreef Iwanius het volgende:
Tijdje terug reed ik een straat in (1 richting) met voor mij een andere auto die plotseling stopt omdat op de stoep een vriendje liep met wie even contact moest worden gelegd. Ik wacht dus even maar de Heren gaan doodleuk een heel gesprek aan waarop ik toeterde en men mij aankeek van " Wat nou! "
Afijn, zij maakten geen aanstalten op met de auto opzij te gaan dus ik stapte uit waarop op dat moment de autorijder voor mij gas gaf en doorreed.
Schijnbaar is uitstappen nodig om een simpel iets te laten gebeuren.
Dat is idd perfectquote:
quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is idd perfect
ff over die dimlichten weer, op aanraden van Jitzzze de philips Night Vision gekocht, echt, het dubbele meer aan zicht
Ja, ik moest er wel even aan wennen, maar echt, super. Soms voel ik me zo opgejaagd met van die felle koplampen in mn spiegel, maar nu niet meer. Zeker op van die 80 km-wwegen. (Ik rij btw altijd iets over de snelheidslimiet, dus dat dringen is nergens voor nodig.)quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is idd perfect
ff over die dimlichten weer, op aanraden van Jitzzze de philips Night Vision gekocht, echt, het dubbele meer aan zicht
Beetje onzin is het wel, die 80%. Er zijn genoeg wielrenners die zich wel aan de regels houden, er zijn natuurlijk excessen en brokkenpiloten. Sommige maken de fout dat alle wielrenners op diezelfde stapel horen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewicht.
Daarnaast zijn de pedalen voor een racefiets totaal niet ontworpen om ook maar een reflector te kunnen plaatsen. Voor de achterreflector is wel een plaatsje te vinden, en de zijreflectors zitten in de banden. En die pedalen die klik je er niet zomaar af.
En een fietser is overdag niet verplicht om werkende verlichting te hebben, alleen als het zicht minder is dan 200 meter.
[ afbeelding ]
Niet laten opjagenquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, ik moest er wel even aan wennen, maar echt, super. Soms voel ik me zo opgejaagd met van die felle koplampen in mn spiegel, maar nu niet meer. Zeker op van die 80 km-wwegen. (Ik rij btw altijd iets over de snelheidslimiet, dus dat dringen is nergens voor nodig.)
Daar moet je je niet druk om maken. Ook jij hebt het ooit eens moeten leren.quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:37 schreef Cybje het volgende:
Wat ook vervelend is, is van die leswagens waarbij iemand één van z'n eerste rijlessen heeft en dat dan midden in de spits. Sta je voor een heel druk kruispunt waar constant verkeer overal vandaan komt wat normaal gesproken voorrang hoort te hebben. Een normaal mens zet z'n auto er dan een keer tussen als dat op een beetje nette manier kan. Maar ja, een leswagen blijft dan rustig minutenlang wachten...
En dan het extreem trage schakelen als je dan wel eenmaal rijdt, veel te langzaam rijden en van dat heel erg slingerende gedrag, omdat iemand nog niet helemaal goed kan sturen.
Leren rijden in de spits is uiteraard een goed idee, maar doe dat niet als iemand nog maar amper kan rijden.
Dat doe ik ook altijd ja.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:16 schreef einschtein het volgende:
Ik ben altijd juist extra geduldig voor les auto's. Even een extra 5 seconden wachten zodat zij rustig hun gang kunnen gaan, zonder zich constant op de vingers voelen gekeken door anderen.
Iedereen heeft het ooit moeten leren.
tja, ik heb laatst ook 3 keer geclaxoneert naar een lesauto, eerst 2 keer kort, daarna 1 keer lang.. Zo vaak was namelijk het verkeerslicht alweer op groen geweest na de 1e x groen dat ik achter de lesauto stond voordat ze het door hadden en weg reden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd ja.
Toch zie je regelmatig mongolen bumperkleven als een lesauto een beetje langzaam optrekt bij een stoplicht
Ik leerde het buiten de spits, in rustige wijken. Pas wanneer het wegrijden fatsoenlijk kan ga je de spits in. Ook niet meer dan terecht, het is al tering druk in de spits en je moet al lang wachten, dan wil ik ook niet zo'n stumperd voor me die overal drie keer zo lang over doet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:16 schreef einschtein het volgende:
Ik ben altijd juist extra geduldig voor les auto's. Even een extra 5 seconden wachten zodat zij rustig hun gang kunnen gaan, zonder zich constant op de vingers voelen gekeken door anderen.
Iedereen heeft het ooit moeten leren.
Ik geloof dat ik sowieso nooit heb gelest in de spits.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:40 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Ik leerde het buiten de spits, in rustige wijken. Pas wanneer het wegrijden fatsoenlijk kan ga je de spits in. Ook niet meer dan terecht, het is al tering druk in de spits en je moet al lang wachten, dan wil ik ook niet zo'n stumperd voor me die overal drie keer zo lang over doet.
Dat niet alleen, niet alle koplampen zijn geschikt voor xenon. Een goedkoop xenon setje kopen en dat inbouwen zonder te controleren is gewoon dom. Bij sommige auto's heb je een heel andere koplamp unit nodig voor xenon omdat het licht anders te verspreid wordt. Xenon pitten hebben namelijk een heel ander lichtbeeld dan halogeen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:19 schreef Matty___ het volgende:
van de 10 keer zijn het van die after market xenon lampen met verkeerd glas. Mensen die het durven om xenon in een golf met melkglas te zetten moeten ze ter plekken executeren.
dat bedoelde ik ook als het glas van de koplamp niet een speciaal xenon glas is die het lichtbundel op de juiste manier leid dan verblind je alles en iedereenquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat niet alleen, niet alle koplampen zijn geschikt voor xenon. Een goedkoop xenon setje kopen en dat inbouwen zonder te controleren is gewoon dom. Bij sommige auto's heb je een heel andere koplamp unit nodig voor xenon omdat het licht anders te verspreid wordt. Xenon pitten hebben namelijk een heel ander lichtbeeld dan halogeen.
Ik kwam nog een interessant plaatje tegen voor xenon lampen wat betreft lichtkleur en hoe ver je zien kunt:
[ afbeelding ]
Helaas geen vergelijking met halogeenlampen, maar die zal vast ook wel ergens op internet te vinden zijn. Daar twijfel ik niet aan.
Ik doelde ook op reflectors enzo. Blijkbaar was ik dat vergeten te meldenquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:15 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat bedoelde ik ook als het glas van de koplamp niet een speciaal xenon glas is die het lichtbundel op de juiste manier leid dan verblind je alles en iedereen
blijkbaar weet je meer van een koplamp dan ikquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik doelde ook op reflectors enzo. Blijkbaar was ik dat vergeten te melden.
Ik lees weleens watquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:17 schreef Matty___ het volgende:
[..]
blijkbaar weet je meer van een koplamp dan ik![]()
En als mensen niet vanuit sympathie begripvol kunnen doen, moeten ze maar bedenken dat aardig doen bij lesauto's ook in je eigen belang is. Opgefokt gedrag maakt de leerling alleen maar zenuwachtiger, zodat er helemaal niks meer van terecht komt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:41 schreef einschtein het volgende:
Ik doelde meer op de lessers in het algemeen. Ik weet niet hoeveel ervaring de lessers hadden die jullie zijn tegen gekomen, dus daar kan ik niet over oordelen.
Nee, als een lesauto afslaat bij het stoplicht wacht ik geduldig.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:30 schreef k_man het volgende:
[..]
En als mensen niet vanuit sympathie begripvol kunnen doen, moeten ze maar bedenken dat aardig doen bij lesauto's ook in je eigen belang is. Opgefokt gedrag maakt de leerling alleen maar zenuwachtiger, zodat er helemaal niks meer van terecht komt.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:27 schreef Descendent het volgende:
Die aap in die zwarte Peugeot 407 vanavond mag blij zijn dat ik te perplex stond van zijn idiote rechts inhalende rijdgedrag dat ik uit automatisme op de rem trapte toen hij zijn actie uithaalde (rechts inhalen terwijl ik zijn voorganger aan t inhalen was en waar ect geen ruimte voor was -er zijn hier nog wel van die josti's die vinden dat als iemand je rechts inhaalt je t er zelf naar gemaakt hebt oid... voor hen:![]()
Achteraf denk ik wel es: gewoon naar huis volgen zo'n achterlijke; en hem eens op de man af vragen waar ie mee bezig denkt te zijn...
quote:
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kwam ooit achter zo iemand te rijden. Volledig donker en geen enkele verlichting aan. Ik moest een paar keer met groot licht seinen voordat het doordrong en de lichten aangingen. Vervolgens ben ik er voorbij gegaan, want hij /zij reed ook erg langzaam.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:11 schreef totalvamp het volgende:
Het was pikke donker komt er een oud vrouwtje de hoek om zetten in haar Panda. Geen licht, geen richting aangeven en alleen maar blind voor der uit staren. Elk jaar verplicht keuring maar..
Inderdaad, gaat toch al snel richting de 90/95%.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:32 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Beetje onzin is het wel, die 80%.
Druk maken is ook wel weer een beetje overdreven, zo erg vind ik het ook weer niet. Maar ik vind het niet echt getuigen van fatsoen om iemand compleet zonder ervaring midden in de spits te laten rijden en zo het woon-werk verkeer op te houden. Een beetje doorstroming is dan wel welkom, dat is wat je in elk geval niet krijgt met een lesauto. Of ga tenminste niet op een industrieterrein rijden dat volledig leegloopt om 5 uur. Kwestie van rekening houden met elkaar.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:15 schreef larry91 het volgende:
[..]
Daar moet je je niet druk om maken. Ook jij hebt het ooit eens moeten leren.
Als er één ding is wat mij totaal niet irriteert dan zijn het wel lesauto's. Van die mensen begrijp ik dat ze het niet helemaal goed doen, spits of geen spits.
Op een of andere manier heb ik dit nu nooit. En ik kom oorspronkelijk uit het op één na drukste fietsgebied van Nederland (Rijk van Nijmegen). Die groepjes zijn af en toe vrij irritant maar meer last heb ik er niet van. Al verkloot een grote groep het wel voor de rest, maar 95% is zwaar overdreven.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 01:38 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Inderdaad, gaat toch al snel richting de 90/95%.
Het is dat ze per wet beschermd zijn. er bestaat geen asocialere verkeersdeelnemer dan de wielrenner. Met hun spandexfagbroekje racen ze door rood, over de weg waar ze niet horen, tegen het verkeer in en noem maar op. Om maar niet te beginnen over het spandextuig in een groep, dan zijn het al helemaal mafketels. Gaan ze "aan de kant, klootzak!" Roepen als ik gewoon over een fietspad ga, dan ben je bij mij echt verkeerd bezig.
Afgelopen jaar reed er eentje achter me op een 60km weg waar hij zeker niet hoorde. Zoals alle wielersukkels had deze zijn smoelwerk op half 1 hangen. Gas loslaten, flikkertje dichterbij laten komen en ruitensproeiers aan.En spugen dat ie deed
.
Wielrennersspandextuig wat van de weg moet.
Het is dat ik me weinig erger buiten het verkeer, anders zou ik niet oud worden
Als er veel 'normale' fietsers zijn, kan dat juist een reden zijn dat er minder wielrenners zijnquote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:09 schreef larry91 het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik dit nu nooit. En ik kom oorspronkelijk uit het op één na drukste fietsgebied van Nederland (Rijk van Nijmegen). Die groepjes zijn af en toe vrij irritant maar meer last heb ik er niet van. Al verkloot een grote groep het wel voor de rest, maar 95% is zwaar overdreven.
Een paar week geleden zat ik er op een 80km/u weg bijna boven op. Ik reed op een provinciale weg komt er ineens een les auto op nog geen 50/60 meter de weg op draaien. Ik remmen en toeteren.., gelukkig merkte de instructeur dat op en draaide gelijk de bushalte op. Anders was ik met 60/70km/u op geknalt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, ik heb laatst ook 3 keer geclaxoneert naar een lesauto, eerst 2 keer kort, daarna 1 keer lang.. Zo vaak was namelijk het verkeerslicht alweer op groen geweest na de 1e x groen dat ik achter de lesauto stond voordat ze het door hadden en weg reden.
Bij gewoon personenauto's toeter ik al als het licht voor de 1e keer op groen is en na c.a. 10 seconden er nog geen reactie is(of als ik zie dat ze druk ergens anders mee bezig zijn.)
Ik heb er ooit eentje gehad die ging tussen auto en caravan staan. Het was dat ik hem had zien komen rechts en hij opeens weg was, want anders had ik hem dus vol voor zijn flikker gereden. Dus ik bleef staan, werd die vent nog boos ook, want hij kon niet verder erlangs. Nee, gek he, ik moet afslaan en heb een combi bij me, dus die zet ik strak tegen de stoep zodat je er niet langs kan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 01:38 schreef Triptamine2 het volgende:
Wielrennersspandextuig wat van de weg moet.
Had zoiets eens gehad met een grote boottrailer op een dijkje.. Halen een hardloper in(ging netjes aan de kant voor ons) Wou toen we hem voorbij waren weer naar het midden, alleen had ie niet door dat we een trailer achter de auto hadden hangen. Scheelde haast niks..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb er ooit eentje gehad die ging tussen auto en caravan staan. Het was dat ik hem had zien komen rechts en hij opeens weg was, want anders had ik hem dus vol voor zijn flikker gereden. Dus ik bleef staan, werd die vent nog boos ook, want hij kon niet verder erlangs. Nee, gek he, ik moet afslaan en heb een combi bij me, dus die zet ik strak tegen de stoep zodat je er niet langs kan.
Verder heb ik er vroeger op de fiets een handje van gehad om mee te gaan fietsen met ze, als ik uit school kwam. Tiental van die mannetjes aan het begin van de lengte hijgend net aan 30 fietsend en ze dan inhalen en gaan versnellen. Kunnen ze niet hebben, dus willen ze mee. Leuk natuurlijk, iemand die van zichzelf al hard fietst en de hele winter tegenwind heeft gehad. Ik reed op mijn normale schoolfiets (okee, wel 18 versnellingen) rustig boven de 40 km/h, heb ooit gepiekt boven de 55 km/h op een normaal stuk. Sprint erin en blijven trappen om vervolgens een kilometer of 4 later mooi uit te rollen en de woonwijk in te gaan. Gasten helemaal kapot, terwijl ze nog 40 km willen fietsen.![]()
![]()
Als je achter mij reed, kan dat kloppen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:26 schreef WEST het volgende:
Vanmorgen reed ik achter een Panda waarvan ik dacht heeft die wel remlichten.., zoja ze waren niet te zien.
Op de snelweg niet heel uitzonderlijk imo. Haal dan regelmatig het dubbele zonder remmen, overdag.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:44 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als je achter mij reed, kan dat kloppen.
Ik heb mijn eigen aangeleerd om zo min mogelijk te remmen en zo veel mogelijk op de motor af te remmen.
Spaart remblokjes
Doe ik op de motor btw ook, keertje voor elkaar gekregen om slechts 3 keer te remmen in een stuk van 20km
Mij lukt het nog wel eens om bijna tot stilstand af te remmen op de motor. Altijd leuk om de mensen achter je zich dan zien af te vragen of je remlichten het wel doen tot je het laatste stukje moet remmen om echt stil te gaan staan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:44 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen aangeleerd om zo min mogelijk te remmen en zo veel mogelijk op de motor af te remmen.
Spaart remblokjes
Doe ik op de motor btw ook, keertje voor elkaar gekregen om slechts 3 keer te remmen in een stuk van 20km
dat zei diene mens van de rijschool ook tegen mij.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:44 schreef lipjes het volgende:
[..]
Spaart remblokjes
Hahaha had die koppen wel eens willen zien als jij er met 40 langs knaldequote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb er ooit eentje gehad die ging tussen auto en caravan staan. Het was dat ik hem had zien komen rechts en hij opeens weg was, want anders had ik hem dus vol voor zijn flikker gereden. Dus ik bleef staan, werd die vent nog boos ook, want hij kon niet verder erlangs. Nee, gek he, ik moet afslaan en heb een combi bij me, dus die zet ik strak tegen de stoep zodat je er niet langs kan.
Verder heb ik er vroeger op de fiets een handje van gehad om mee te gaan fietsen met ze, als ik uit school kwam. Tiental van die mannetjes aan het begin van de lengte hijgend net aan 30 fietsend en ze dan inhalen en gaan versnellen. Kunnen ze niet hebben, dus willen ze mee. Leuk natuurlijk, iemand die van zichzelf al hard fietst en de hele winter tegenwind heeft gehad. Ik reed op mijn normale schoolfiets (okee, wel 18 versnellingen) rustig boven de 40 km/h, heb ooit gepiekt boven de 55 km/h op een normaal stuk. Sprint erin en blijven trappen om vervolgens een kilometer of 4 later mooi uit te rollen en de woonwijk in te gaan. Gasten helemaal kapot, terwijl ze nog 40 km willen fietsen.![]()
![]()
Kan met de auto ook, van 130 naar 0 zonder de remmen te gebruiken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:17 schreef Daeron het volgende:
[..]
Mij lukt het nog wel eens om bijna tot stilstand af te remmen op de motor. Altijd leuk om de mensen achter je zich dan zien af te vragen of je remlichten het wel doen tot je het laatste stukje moet remmen om echt stil te gaan staan.
Ik bedoelde ook in de auto remmen op de motor...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan met de auto ook, van 130 naar 0 zonder de remmen te gebruiken.
Dan hebben we het over hetzelfdequote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:53 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook in de auto remmen op de motor...
Ik weet een veel snellere manier om tot stilstand te komen zonder remmenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:53 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook in de auto remmen op de motor...
Hij houdt zich qua rechts rijden in ieder geval een stuk beter aan de regels dan jijquote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:30 schreef Het_Biertje het volgende:
mensen met een Lambo
[ afbeelding ]
omdat ik ze niet bij kan houden![]()
Inherent aan het topic, mij dunktquote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:29 schreef Sounddragon het volgende:
Ah, kijk er post iemand iets, laten we hem afzeiken, want dat hoort hier nou eenmaal
Of aan de user? Het is jammer dat dit topic is uitgegroeid van een opsomtopic naar een afzeiktopic.quote:
Mweh, het is ook mijn gedachtegang. Sowieso mag iedereen mij rustig rechts inhalen Hoorquote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of aan de user? Het is jammer dat dit topic is uitgegroeid van een opsomtopic naar een afzeiktopic.
Natuurlijk, maar dat is niet het punt wat ik wil maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mweh, het is ook mijn gedachtegang. Sowieso mag iedereen mij rustig rechts inhalen Hoor
Maar als user in kwestie het nou gewoon vreselijk fout doet, maken we het verkeer weer een stukje beterquote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat is niet het punt wat ik wil maken.
Een user post een irritatie, en de eerste reacties zijn allemaal dat hij/zij zelf fout zit en zich niet moet aanstellen. En dat desbetreffende users het zelf stuk voor stuk beter doen. Dat vind ik niet normaal; daarbij is het vaak ook op een niet normale wijze gepost. Je kan het best oneens zijn met iemand, maar dat kan je ook op een normale wijze kenbaar maken.
Dan nog steeds, het gaat ook (eigenlijk vooral) om de manier waarop het gebracht word. Een discussie is altijd goed, maar met name in dit topic is de manier van discussiëren beneden alle peil.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar als user in kwestie het nou gewoon vreselijk fout doet, maken we het verkeer weer een stukje beter![]()
En de toon. Tja
Ik denk dat je door iemand aan te vallen (zoals hier wel vaker gebeurt) je juist het tegenovergestelde effect bereikt. Iemand staat dan niet meer open voor advies of opmerkingen en zal ook niet geneigd zijn om deze aan te nemen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar als user in kwestie het nou gewoon vreselijk fout doet, maken we het verkeer weer een stukje beter![]()
En de toon. Tja
En zelfs in dat stukje zit een toontje; aangezien ik het bepaald niet eens ben met deze stelling.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:50 schreef Yreal het volgende:
Over de toon valt zeker wel wat te zeggen ja.
Maar goed, mensen die hier komen klagen " Ik werd rechts ingehaald" mogen er best op worden gewezen dat ze zelf de reden zijn dat ze rechts worden ingehaald.
In de regel, als jij rechts wordt ingehaald rij jij onnodig links. Maar goed, daar gaaaaan we weer.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:39 schreef Descendent het volgende:
[..]
En zelfs in dat stukje zit een toontje; aangezien ik het bepaald niet eens ben met deze stelling.
Maar over het gemier: het zijn allemaal automobilisten hier hé; zijn sowieso gemiddeld wat opgefokter (maar dat mag geen excuus zijn eik). Om even het verschil duidelijk te maken: (al eerder gepost maar whatever)
topquote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:55 schreef Daeron het volgende:
Voor de motorrijders in dit topic:
De oorzaak van de lekkage is gevonden en voorlopig even opgelost. Aansluiting van de caterpan is niet meer goed, moet een keer een nieuwe onder, maar met stukje teflon om de plug sluit die voorlopig ook goed af.
Dit is vooral hinderlijk als je al op de meest rechterbaan rijdt, waarbij je zo'n actie moet maken...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:50 schreef Yreal het volgende:
Over de toon valt zeker wel wat te zeggen ja.
Maar goed, mensen die hier komen klagen " Ik werd rechts ingehaald" mogen er best op worden gewezen dat ze zelf de reden zijn dat ze rechts worden ingehaald.
Next time:quote:Op maandag 1 april 2013 18:10 schreef Triptamine2 het volgende:
Laten we in plaats van haten op elkaar, haten op domme weggebruikers! Zoals de 5 meiden die net naast elkaar fietste, en gewoon dood wilden, zo breed fietste ze. Als je dan toetert, ben je raar?Kutbakvisjes
Geloof me, als ik het laatste stukje "common sense" in mijn brein ook zou missen, had ik dat al lang gedaan. Maar ja, waarschijnlijk was ik dan al lang een keer tegen zo'n fietser aangevlogen die voorrang grijpt op de rotonde, en gewoon dood wil.quote:Op maandag 1 april 2013 18:13 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Next time:
1. Uitstappen
2. Ze allemaal "rapen" een voor een
3. Allemaal killen...
4. In stukjes hakken
5. Als haaienvoer in de oceaan achterlaten
quote:Op maandag 1 april 2013 18:17 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Geloof me, als ik het laatste stukje "common sense" in mijn brein ook zou missen, had ik dat al lang gedaan. Maar ja, waarschijnlijk was ik dan al lang een keer tegen zo'n fietser aangevlogen die voorrang grijpt op de rotonde, en gewoon dood wil.
Laatst ook een fietser, had geen voorrang maar hij wist zeker van wel. Gaat ie eerst schreeuwen(HE LUL!) daarna schopt ie bijna mijn auto. Toen stapte ik uit en zag hij dat ik 1.98 was en toen was het ineens dimmen geblazen(Terwijl je voor mij echt niet bang hoeft te zijn). Pussy. Ik bedoel, ik hoef niet perse ruzie met iemand, maar ik laat me niet overrulen/intimideren door zo'n 65 jarige zak hooi op een batavus van 40 jaar oud, die niet eens gelijk heeft. Ging ie me nog "gek" en "idioot" noemen.
Die common sense houdt me wel uit de cel
Ik was blijven wachten tot die Volvo achteruit gingquote:Op maandag 1 april 2013 18:20 schreef Q.C.Passed het volgende:
Even peilen wat jullie hierover denken.
Het betreft -> Fileparkeren op een drukke enkelbaans toegangsweg bij een station.
Het is een komen en gaan van auto's hiero, zo af en toe is er eens een plekje vrij dicht bij mijn huis die ik wil benutten.
Mijn voorkeur bij fileparkeren is om dit netjes te doen en hem er achteruit in te parkeren. Maar! Laatst wou ik dat ook gaan doen. Rem langzaam af, terwijl een XC90 naderde. Ik had hem al in zijn achteruit met richting aan naar rechts. Wat doet die vent.. die rijdt gewoon het gat dicht. Waardoor ik niet meer achteruit kon gaan fileparkeren.
Ik weet dat ik een bijzondere maneuvre aan het uitvoeren was en officieel voorrang moet verlenen aan passerende voertuigen, maar als ik eenmaal aanstalten gemaakt heb om te gaan parkeren... dan is het toch een vorm van etiquette om even te wachten op mij en daarna door te rijden?
Om een handgemeen te voorkomen ben ik maar doorgereden en heb een rondje gemaakt, maar toch vind ik dit een voor mij onduidelijk geheel.
Ik had blijven staan. Ja je doet een bijzondere verrichting. Neemt niet weg dat hij logisch na moet denken en ruimte moet geven. Ik zou echt niet weggaan.quote:Op maandag 1 april 2013 18:20 schreef Q.C.Passed het volgende:
Het betreft -> Fileparkeren op een drukke enkelbaans toegangsweg bij een station.
Het is een komen en gaan van auto's hiero, zo af en toe is er eens een plekje vrij dicht bij mijn huis die ik wil benutten.
Mijn voorkeur bij fileparkeren is om dit netjes te doen en hem er achteruit in te parkeren. Maar! Laatst wou ik dat ook gaan doen. Rem langzaam af, terwijl een XC90 naderde. Ik had hem al in zijn achteruit met richting aan naar rechts. Wat doet die vent.. die rijdt gewoon het gat dicht. Waardoor ik niet meer achteruit kon gaan fileparkeren.
Ik weet dat ik een bijzondere maneuvre aan het uitvoeren was en officieel voorrang moet verlenen aan passerende voertuigen, maar als ik eenmaal aanstalten gemaakt heb om te gaan parkeren... dan is het toch een vorm van etiquette om even te wachten op mij en daarna door te rijden?
Om een handgemeen te voorkomen ben ik maar doorgereden en heb een rondje gemaakt, maar toch vind ik dit een voor mij onduidelijk geheel.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:55 schreef Daeron het volgende:
Voor de motorrijders in dit topic:
De oorzaak van de lekkage is gevonden en voorlopig even opgelost. Aansluiting van de caterpan is niet meer goed, moet een keer een nieuwe onder, maar met stukje teflon om de plug sluit die voorlopig ook goed af.
Ik was op je blijven wachten en had je netjes de ruimte gegeven.quote:Op maandag 1 april 2013 18:20 schreef Q.C.Passed het volgende:
It crossed my mind. Had gedurende dag ook al wat conflicten tijdens de dagelijkse omgang met mensenquote:Op maandag 1 april 2013 18:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik was blijven wachten tot die Volvo achteruit ging
True, maar in dit geval was ik wel blijven wachten. Meestal maak ik me er niet druk om, maar bij fileparkeren is het wel zo netjes om iemand anders wat tijd en ruimte te geven.quote:Op maandag 1 april 2013 18:54 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
It crossed my mind. Had gedurende dag ook al wat conflicten tijdens de dagelijkse omgang met mensenIk vond het nu wel een keertje genoeg, dus ben ik het conflict maar eens een keer uit de weg gegaan.
Echt waar, als je tegenwoordig van elke conflict in het verkeer een issue moet gaan maken, dan ben je de hele dag aan het knokken en/of schelden.
Had ik laatst. Voor me, een auto die achteruit ging fileparkeren. Dus ik wacht netjes. Maar voor de auto waar hij achter ging staan waren twee vrije plekken waar 'ie zo in had kunnen rijden. Dus ik snapte 'm ff niet...quote:Op maandag 1 april 2013 18:20 schreef Q.C.Passed het volgende:
Hehehe, kan van alles zijn, als je er maar lang genoeg over nadenkt. Bijv. een buurman met grote bus waar hij rekening mee hield. Een parkeervergunning op parkeerplaatsnummer. Of een andere afspraak met buurtgenoten om je "eigen" plekje te benutten.quote:Op maandag 1 april 2013 18:59 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Had ik laatst. Voor me, een auto die achteruit ging fileparkeren. Dus ik wacht netjes. Maar voor de auto waar hij achter ging staan waren twee vrije plekken waar 'ie zo in had kunnen rijden. Dus ik snapte 'm ff niet...
Schijnbaar wilde hij graag op dat plekje staan.quote:Op maandag 1 april 2013 18:59 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Had ik laatst. Voor me, een auto die achteruit ging fileparkeren. Dus ik wacht netjes. Maar voor de auto waar hij achter ging staan waren twee vrije plekken waar 'ie zo in had kunnen rijden. Dus ik snapte 'm ff niet...
Ik vind het ook niet erg om achteruit te parkeren (kan ik ook goed, ondanks vrouwquote:Op maandag 1 april 2013 19:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Schijnbaar wilde hij graag op dat plekje staan.
Niet iedereen vindt het erg om achteruit file te parkeren.
Tis een winkelstraat, met parkeermeters. Dus parkeervergunningen in ieder geval niet. En dat eigen plekje ook niet. En rekening houden dat zou kunnen, maar wat ik zei, winkelstraat, dus dat heeft weinig zin...quote:Op maandag 1 april 2013 19:01 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
Hehehe, kan van alles zijn, als je er maar lang genoeg over nadenkt. Bijv. een buurman met grote bus waar hij rekening mee hield. Een parkeervergunning op parkeerplaatsnummer. Of een andere afspraak met buurtgenoten om je "eigen" plekje te benutten.
Sterker nog, ik doe het liever achteruit dan vooruit. Gaat toch een stuk makkelijker.quote:Op maandag 1 april 2013 19:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Schijnbaar wilde hij graag op dat plekje staan.
Niet iedereen vindt het erg om achteruit file te parkeren.
Tegen ouderen, niks dan respect. Maar dit was gewoon een fitte kerel die toevallig rond de 65 was, geen bejaarde ofzo. Het gaat me er niet eens om dat ie mijn auto schopte, want ik heb de lelijkste auto op de wereld. Maar ik laat me niet afblaffen door zo'n figuur on a powertrip omdat ie zo zijn mindpenis kan strelen.quote:Op maandag 1 april 2013 18:42 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Voor ouderen gedraag ik me wel netjes. Wel of geen voorrang, ik laat ze altijd voor gaan no matter what. Maar ik snap waarom je zo gehandeld hebt, zou precies hetzelfde gedaan hebben..
Niemand raakt/schopt/ mijn babyboy (auto).....
Watquote:Op donderdag 4 april 2013 10:48 schreef lipjes het volgende:
Prima, zodra zij de techniek heeft om er doorheen en die aan mij geeft te rijden doe ik dat, tot die tijd, denk eens na joh
Dus iemand houdt zich gewoon aan de snelheid en is dan een droeftoeter?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:56 schreef Tsurany het volgende:
Gister zo'n lelijk mens in een Porsche Panamera die 100 reed waar je 100 mocht... koop dan geen Porsche mens, wtf ben je voor droeftoeter
Ik maak nooit van die spannende dingen mee, mensen die willen vechten enzo.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:59 schreef goed_volk het volgende:
Gister stond ik bij het stoplicht voor rechtdoor met een auto of 4 voor me te wachten. Stoplicht springt op groen en het spul begint te rijden. Ineens schiet er vanaf links (voorsorteervak voor linksaf) een ouwe knar op de fiets voor de auto voor mij en wil rechtsaf....
Een hoop getoeter en en gedoe omdat het echt nergens op sloeg. Wordt ie kerel helemaal hysterisch, druk schreeuwen en schelden, springt van zijn fiets en wil me te lijf gaan. Misschien was het wel de dorpsgek....
Verkeerd zin geformuleerd, af toe en gebeurd dat eens welquote:
Ik wel, 1tje die mij moedwillig van mijn motor af wilde rijden met 50-60.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik maak nooit van die spannende dingen mee, mensen die willen vechten enzo.
Dus omdat iemand wel het geld heeft voor die auto en zich bewust is van de verkeersregels en zich daaraan wenst te houden is het een droeftoeter?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:46 schreef Tsurany het volgende:
Iemand die zo'n auto heeft en zich zo strak aan de snelheid houd is inderdaad een droeftoeter. Ik had er zelf geen hinder van, vind het vooral zonde van zo'n auto.
quote:Op donderdag 4 april 2013 12:27 schreef Balsam het volgende:
Dus omdat iemand wel het geld heeft voor die auto en zich bewust is van de verkeersregels en zich daaraan wenst te houden is het een droeftoeter?
Neu, waren 2 banen voor rechtdoor, rechterbaan stond vast en links reed al, dus ik rijd gewoon links op mijn gemakkie door voor het geval dat er 1 naar links komt.quote:
Ik zak dan meestal ook steeds verder in snelheid, zeker als er een inhaal mogelijkheid is. Opbokken, dat soort mensen heb ik liever voor dan achter mequote:Op donderdag 4 april 2013 13:15 schreef Marco001 het volgende:
Vanochtend vod iemand het erg nodig om 15km lang zo dicht achterop mij te rijden dat ik het gedeelte onder haar kentekenplaat niet eens kon zien, en regelmatig zelfs de koplampen niet, zo dichtbij reed ze op een 100-weg.. Op ten duur ben ik dus maar 80 gaan rijden omdat ze toch geen haast leek te hebben(anders was ze me wel voorbij gegaan toen ik nog 105 reed(werkelijke snelheid.)
Op de motor ga ik dan seinen met hem remlicht.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:15 schreef Marco001 het volgende:
Vanochtend vod iemand het erg nodig om 15km lang zo dicht achterop mij te rijden dat ik het gedeelte onder haar kentekenplaat niet eens kon zien, en regelmatig zelfs de koplampen niet, zo dichtbij reed ze op een 100-weg.. Op ten duur ben ik dus maar 80 gaan rijden omdat ze toch geen haast leek te hebben(anders was ze me wel voorbij gegaan toen ik nog 105 reed(werkelijke snelheid.)
Dan maak ik mijn vooruit even schoon. Werkt dat niet laat ik de snelheid langzaam zakken.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:15 schreef Marco001 het volgende:
Dit dus, meestal heb ik zelf toch geen haast.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:15 schreef Marco001 het volgende:
Je weet nooit of hij toen alle ruimte had of alleen zo kon gaan staan hè.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:09 schreef Omentuva het volgende:
Oh, en net als je denkt dat je alle parkeerfails gezien hebt had ik vanmiddag een Toyota Aygo (toch een auto van beperkt formaat) gezien die gewoon breeduit 2 plaatsen in had genomen - links en rechts naast die twee plaatsen stonden de auto's gewoon strak in het vak, maar deze bestuurder moest eventjes breeduit parkeren...
Toen ik heen richting de supermarkt liep waren de plaatsen links en rechts naast die twee plaatsen al bezet en de twee waar de Toyota op zou komen te staan waren vrij. Toen ik terugkwam, nog geen 10 minuten later, stond het zo. De andere auto's waren niet weg.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je weet nooit of hij toen alle ruimte had of alleen zo kon gaan staan hè.
Jaloeziequote:Op donderdag 4 april 2013 10:56 schreef Tsurany het volgende:
Gister zo'n lelijk mens in een Porsche Panamera die 100 reed waar je 100 mocht... koop dan geen Porsche mens, wtf ben je voor droeftoeter
Heerlijk is het om je met zo'n auto gewoon aan de regels te houden.quote:
Die rijdt gewoon lekker doorquote:Op maandag 8 april 2013 16:37 schreef Het_Biertje het volgende:
Dit soort Harry's
Volg de Skoda rijder![]()
Enige kanttekening is dat Nederlandse parkeervakken wel érg krap bemeten zijn. Leuk als je een Smart hebt, maar met een echte auto sta je al snel deur aan deur.quote:Op donderdag 11 april 2013 07:37 schreef DrDarwin het volgende:
Ik laat het ergeren in het verkeer over het algemeen over aan de 'anderen', maar iets waar ik me wel aan erger is het slechte parkeren, vooral van bedrijfsauto's en bestelbusjes, die door hun berijders schuin, scheef, krap of anderszins neergesmeten worden, aangezien het toch niet het eigendom van de bestuurder is.
Maar dat zal wel een veelvoorkomende ergernis zijn vermoed ik.
Tja, probeer meer eens fatsoenlijk een busje van meer dan 6 meter lang en 2 meter breed fatsoenlijk in een vak te parkeren.. Gaat niet lukken. (lengte sowieso niet, breedte is voor de meeste vakken ook gewoon te.. )quote:Op donderdag 11 april 2013 16:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Enige kanttekening is dat Nederlandse parkeervakken wel érg krap bemeten zijn. Leuk als je een Smart hebt, maar met een echte auto sta je al snel deur aan deur.
Verder ben ik ook niet echt te spreken over die gasten met hun busje
Vandaag reden er weer genoeg zonder verlichting.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:10 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die bij grijs en grauw weer geen verlichting voeren.
Mensen die in het donker alleen dagrijverlichting voeren.
Ik heb beide gezien + lui die in het donker alleen stadslicht voeren.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
Vandaag reden er weer genoeg zonder verlichting.
Als het heel hard regent en het wegdek slecht is (zoals vandaag), dan is dagrijverlichting eigenlijk niet eens afdoende.
Hij gebruikt toch maar 1 vak?quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:00 schreef Garbageman het volgende:
Soms is het heel krap en dan zeur ik niet, maar dit is gewoon lui
[ afbeelding ]
Ik zie die auto toch echt op twee vakken staan. Dat komt voornamelijk door de fantastische parkeerskills van de gemiddelde garagebezoeker.quote:
Zie ik daar niet de achteruitrijlichten aan? Misschien wilde hij nog goed gaan staanquote:Op vrijdag 12 april 2013 00:00 schreef Garbageman het volgende:
Soms is het heel krap en dan zeur ik niet, maar dit is gewoon lui
[ afbeelding ]
Maar dat zou het verhaal verpesten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Zie ik daar niet de achteruitrijlichten aan? Misschien wilde hij nog goed gaan staan
rij jij transporter?quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een sjonnie in een Ford Focus 1.6 die dacht sneller te kunnen accelereren van 120 km/h naar 180 km/h ...
Ik heb mijzelf wel even asociaal door het verkeer moeten begeven, maar daarna was ik langs deze notiore linksplakker door.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Zie ik daar niet de achteruitrijlichten aan? Misschien wilde hij nog goed gaan staan
Ik ben maar opgehouden met dat gebaar. De ene helft doet gewoon niks, de andere helft kruipt er nog wat dichter op.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:46 schreef lipjes het volgende:
Vrouw in een veel te grote auto die niet wist wat afstand houden was.
Pas toen ik me even omdraaide en met mijn hand wuifde dat ze afstand moest houden deed ze dat.
Kon ik gelukkig weer veilig mijn weg vervolgen
Ene keer helpt het wel, andere keer niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben maar opgehouden met dat gebaar. De ene helft doet gewoon niks, de andere helft kruipt er nog wat dichter op.
Ooit zelfs één gehad die me vervolgens van de motor probeerde te rijden nadat ik gebaarde om meer afstand. Op een besneeuwde (!) afrit bocht (?) nog wel. Heb ik destijds ook hier gepost. Wat een knurft was dat zeg
Dat zie jij toch ook aankomen? Zorgen dat het niet gebeurt of even gas los en er achter.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
Ik háát die teringjosti's die je op de CC met 3 km per uur inhalen terwijl ze gewoon zien dat je achterop een voorganger aanrijdt; geef dan godverdegodver effe gas bij man
Mjah, ik rijd zelf meestal ergens tussen de 100 en 110 ofzo, dus ik laat mensen graag voorbij om ze niet te hinderen. Je wilt hem er niet voorpleuren in de weet dat je net effe onder het gemiddelde rijdt, maar het wordt soms wel verleidelijk na de zoveelste keer dat je in de ankers mag door zo'n lamzak.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:20 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat zie jij toch ook aankomen? Zorgen dat het niet gebeurt of even gas los en er achter.
Aan de andere kant (om even advocaat vd duivel te spelen); Als ik m op de CC heb staan en links rij op dat moment, ga ik m ECHT NIET van de CC af halen omdat jij m op t laatst pas naar links wil gooien.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, ik rijd zelf meestal ergens tussen de 100 en 110 ofzo, dus ik laat mensen graag voorbij om ze niet te hinderen. Je wilt hem er niet voorpleuren in de weet dat je net effe onder het gemiddelde rijdt, maar het wordt soms wel verleidelijk na de zoveelste keer dat je in de ankers mag door zo'n lamzak.
Ah, was jij hetquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:42 schreef Koepert het volgende:
[..]
Aan de andere kant (om even advocaat vd duivel te spelen); Als ik m op de CC heb staan en links rij op dat moment, ga ik m ECHT NIET van de CC af halen omdat jij m op t laatst pas naar links wil gooien.
Je gebruikt spiegels, dus je kunt me zien aankomen, kunt inschatten dat ik harder rijd, dus ga je eerder opzij, geef je gas bij, of rem je ff.. Jij wil de bijv vrachtwagen inhalen, daar mag je best wat voor doen..
\\note: Ik sta meestal ook op de CC en als k zo iemand aan zie komen op rechts haal ik m vaak van de CC af zodat k al wat in snelheid afneem.. maar regelmatig komt iemand ook rechts doorpezen en dan opeens bedenkt ie zich dat hij er tussen wil: Dan laat ik CC mooi staan..
Ja, maar het is wel erg hypocriet als iemand anders harder moet gaan rijden en jij niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, was jij het![]()
Maargoed; point taken, volgende week ga ik dan idd maar 100 meter van te voren alvast naar links, om vervolgens met 105 hele kilometers per uur jou en 10 anderen te tergen, omdat ik tóch die vrachtwaggel(s) in wil halen, want ik ga natuurlijk ECHT NIET 120 of zelfs 130 rijden, omdat jullie harder willen als ik. Ken mij niet bomme of je daar 130 mag
You can have it your way, no problem![]()
Omdat ik niet voor JL die snelheid rijd, en het is de maximum toegestane snelheid he, ik hóef niks.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:17 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je niet met de toegestane snelheid inhalen? Als je weer rechts zit, kun je weer cruisen hoe snel of langzaam je wil, maar op de linkerstrook is het wel zo fatsoenlijk om niemand op te houden, toch?
Nee, je moet niks, maar het is wel zo netjes vind ik om geen mensen op te houden als dat niet nodig is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat ik niet voor JL die snelheid rijd, en het is de maximum toegestane snelheid he, ik hóef
Nee, dat is niet hetzelfde, want dan kun je er links langs. Alleen mensen die uiterst links rijden kunnen de boel ophouden, op de andere stroken ben je nooit echt iemand tot last.quote:En op de rechterstrook mag je dus wél opgehouden worden, dat is precies hetzelfde toch?
Dat snap ik, maar ik vind (ver) onder de toegestane snelheid inhalen terwijl er mensen achter je rijden net zo'n kutstreek. Als je wil dat anderen jou niet in de weg zitten, ga je anderen toch ook niet lastig vallen? Als iedereen z'n best deed het overige verkeer niet lastig te vallen was dit topic niet nodig.quote:Als ik kan voorkomen dat iemand achter mij opgehouden wordt door effe rechts te blijven doe ik dat, is het dan heel raar dat ik dat dan ook van een ander verwacht dat hij rekeing met mij houdt als hij ziet dat ik in moet gaan halen?
Als ik op rijstrook 2 van een 3 strooks weg zit, en ik zie dat iemand in de knel komt achter een langzamere voorganger omdat ik daar rijd, ga ik ook naar links of geef ik even een tikkie gas bij als dat kan, dat heet sociaal weggedrag. Domweg door blijven hobbelen en iemand zich klem laten rijden zodat hij moet gaan remmen van 110 naar 80 is gewoon een kutstreek, je kunt gewoon effe 3 seconden trappen op dat rechter ding, dan kan iedereen redelijk moeiteloos zijn weg vervolgen.
My case exactlyquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:34 schreef Tijn het volgende:
Nee, je moet niks, maar het is wel zo netjes vind ik om geen mensen op te houden als dat niet nodig is.
Nee, want het een 2 strooks snelwegquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:34 schreef Tijn het volgende:
Nee, dat is niet hetzelfde, want dan kun je er links langs. Alleen mensen die uiterst links rijden kunnen de boel ophouden, op de andere stroken ben je nooit echt iemand tot last.
Je mag er op verschillende delen verschillende snelheden, soms mag je 100, soms 120 en soms ook 130, maar alles is 2 rijstroken. Ik rijd dus netjes iets boven de 100, net onder de 120 en op de 130 delen zit ik er idd een stukkie onder.. tiswatquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:34 schreef Tijn het volgende:
Dat snap ik, maar ik vind (ver) onder de toegestane snelheid inhalen terwijl er mensen achter je rijden net zo'n kutstreek. Als je wil dat anderen jou niet in de weg zitten, ga je anderen toch ook niet lastig vallen? Als iedereen z'n best deed het overige verkeer niet lastig te vallen was dit topic niet nodig.
Dus kun je rechts niemand ophouden, want je kunt er links langs. Logisch toch?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, want het een 2 strooks snelweg
Dus? Beweer je nu dat je niet weet hoe je hard je er mag?quote:Je mag er op verschillende delen verschillende snelheden, soms mag je 100, soms 120 en soms ook 130, maar alles is 2 rijstroken.
Ik vind het inderdaad nogal wat dat jij vindt dat je kunt bepalen dat andere mensen maar even op je moeten wachten terwijl je best in staat bent om vlot in te halen en niemand te hinderen.quote:Ik rijd dus netjes iets boven de 100, net onder de 120 en op de 130 delen zit ik er idd een stukkie onder.. tiswat
je zit gewoon poot stijf te houden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus kun je rechts niemand ophouden, want je kunt er links langs. Logisch toch?
[..]
Dus? Beweer je nu dat je niet weet hoe je hard je er mag?
[..]
Ik vind het inderdaad nogal wat dat jij vindt dat je kunt bepalen dat andere mensen maar even op je moeten wachten terwijl je best in staat bent om vlot in te halen en niemand te hinderen.
Mijn auto maakt serieuze toeren als ik er sneller dan 100 KM/u mee rijd, dus ik haal nog wel eens in met dat soort snelheden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:01 schreef Tijn het volgende:
Ik erger me serieus kapot aan mensen die onder de maximumsnelheid op de linkerstrook rijden, daar niks is trollen aan. Elke auto kan makkelijk 130, dus er is geen enkel excuus om niet vlot in te halen. Mensen die stug 110 blijven rijden terwijl ze een inhaalactie doen zijn wat mij betreft asociaal bezig.
Excuus 1; als jij het verrot om rekening met mij te houden, vertel mij dan eens waarom ik dat wel met jou zou moeten doen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:01 schreef Tijn het volgende:
Ik erger me serieus kapot aan mensen die onder de maximumsnelheid op de linkerstrook rijden, daar niks is trollen aan. Elke auto kan makkelijk 130, dus er is geen enkel excuus om niet vlot in te halen. Mensen die stug 110 blijven rijden terwijl ze een inhaalactie doen zijn wat mij betreft asociaal bezig.
En ik erger mij kapot aan mensen die denken dat de weg van hun is en mij het liefst de weg af drukken omdat ik niet in hun opgefokte tempo rijdtquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:01 schreef Tijn het volgende:
Ik erger me serieus kapot aan mensen die onder de maximumsnelheid op de linkerstrook rijden, daar is niks trollen aan. Elke auto kan makkelijk 130, dus er is geen enkel excuus om niet vlot in te halen. Mensen die stug 110 blijven rijden terwijl ze een inhaalactie doen zijn wat mij betreft asociaal bezig.
Ik druk niemand van de weg, maar 130 rijden waar je 130 mag heeft natuurlijk niks met opgefoktheid te maken, dat is gewoon de toegestane maximumsnelheid. Ik begrijp best dat je langzamer wil cruisen, maar doe dat alsjeblieft rechts en niet links, dat is alles wat ik vraag. En als je inhaalt en je ziet iemand in je achteruitkijkspiegel, geef dan even gas bij zodat je vlot weer naar rechts kan. Als iedereen dat zou doen, waren er vast ook minder bumperklevers.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En ik erger mij kapot aan mensen die denken dat de weg van hun is en mij het liefst de weg af drukken omdat ik niet in hun opgefokte tempo rijdt
Wat een bullshit... Het is een max toegestane snelheid. Wegen hebben geen minimale snelheid... Dus als ik met 110 een vrachtwagen in wil halen, dan mag ik dat en doe ik dat....quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik druk niemand van de weg, maar 130 rijden waar je 130 mag heeft natuurlijk niks met opgefoktheid te maken, dat is gewoon de toegestane maximumsnelheid. Ik begrijp best dat je langzamer wil cruisen, maar doe dat alsjeblieft rechts en niet links, dat is alles wat ik vraag. En als je inhaalt en je ziet iemand in je achteruitkijkspiegel, geef dan even gas bij zodat je vlot weer naar rechts kan. Als iedereen dat zou doen, waren er vast ook minder bumperklevers.
Natuurlijk mag je dat. En ik mag het asociaal vinden als ik daar last van heb.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een bullshit... Het is een max toegestane snelheid. Wegen hebben geen minimale snelheid... Dus als ik met 110 een vrachtwagen in wil halen, dan mag ik dat en doe ik dat....
Waardoor je de situatie alleen maar erger maakt ipv het conflict oplost. Daar wordt de weg geen fijnere plek van om te zijn.quote:Mensen die het dan nodig vinden om met hun koplampen onder mijn bumper te duiken zullen iets langer moeten wachten, want ik laat rustig het gas los naar 100....
Waarom doe je dat niet sowieso? Dan voorkom je ook gelijk de boze knipperaars.quote:Mensen die beschaaft afremmen en ruimte houden, voor die mensen geef ik juist wat extra gas bij om hun sneller voorbij te laten...
Door trager in te halen, met mensen achter je, weerhoud jij hen wel van het gewoon 130 kunnen rijden (wat dus gewoon mág). Jij legt dus jouw lagere snelheid op aan anderen, en daar heb jij het recht niet toe.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een bullshit... Het is een max toegestane snelheid. Wegen hebben geen minimale snelheid... Dus als ik met 110 een vrachtwagen in wil halen, dan mag ik dat en doe ik dat....
Mensen die het dan nodig vinden om met hun koplampen onder mijn bumper te duiken zullen iets langer moeten wachten, want ik laat rustig het gas los naar 100....
Mensen die beschaaftD afremmen en ruimte houden, voor die mensen geef ik juist wat extra gas bij om hun sneller voorbij te laten...
Volgens mij is bumperkleven strafbaar en 110 rijden niet... Dus wat is er nou asociaal?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Door trager in te halen, met mensen achter je, weerhoud jij hen wel van het gewoon 130 kunnen rijden (wat dus gewoon mág). Jij legt dus jouw lagere snelheid op aan anderen, en daar heb jij het recht niet toe.
Dat is dus wel degelijk asociaal.
Ook wanneer er iemand achter je rijdt die niet bumperkleeft, heeft-ie er alsnog last van dat jij niet vlot inhaalt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Volgens mij is bumperkleven strafbaar en 110 rijden niet... Dus wat is er nou asociaal?
Omdat ik mij niet laat opnaaien door asociale randdebielen die denken dat de weg van hun is...quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat. En ik mag het asociaal vinden als ik daar last van heb.
[..]
Waardoor je de situatie alleen maar erger maakt ipv het conflict oplost. Daar wordt de weg geen fijnere plek van om te zijn.
[..]
Waarom doe je dat niet sowieso? Dan voorkom je ook gelijk de boze knipperaars.
Hahahahaha wat een dom gelul... Want je kan het ook omdraaien....quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook wanneer er iemand achter je rijdt die niet bumperkleeft, heeft-ie er alsnog last van dat jij niet vlot inhaalt.
Het is asociaal om je eigen belang boven dat van anderen te stellen en dat is precies wat je doet met de instelling "ik mag dit, dus ik doe dit".
Dus alleen aan dingen die strafbaar zijn, kan een ander zich ergeren?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Volgens mij is bumperkleven strafbaar en 110 rijden niet... Dus wat is er nou asociaal?
Hoe is het aso om 130 te rijden waar dat is toegestaan? En hoe is het normaal om 20 km/u onder de toegestane snelheid op de meest linkerstrook te rijden?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:30 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Het belang van de aso gaat voor die van iemand die normaal rijdt?
Neuh dat niet, maar waarom moet iemand die zich aan de regels houdt baan maken voor een aso?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dus alleen aan dingen die strafbaar zijn, kan een ander zich ergeren?
Was de wereld maar zo simpel
Het is normaal omdat het mag...quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe is het aso om 130 te rijden waar dat is toegestaan? En hoe is het normaal om 20 km/u onder de toegestane snelheid op de meest linkerstrook te rijden?
Dat je iets legaals doet wil niet zeggen dat je daarbij geen mensen tot last kunt zijn.quote:
Waarom zou je niet even gas geven wanneer je een inhaalactie doet? Waarom ben je er heilig van overtuigd dat stoïcijns hetzelfde tempo aanhouden niet asociaal is? Op de linkerstrook rijdt men sneller dan op de rechterstrook, waarom zou je daar geen rekening mee houden?quote:Als je nou onnodig links rijdt, nee dan niet, maar als ik gewoon een vrachtwagen of ander langzaam verkeer inhaal dan is daar niks mis mee.
Nogmaals, waarom moet ik aan de kant voor een klojo die met hoge snelheid op mij af komt rijden en op mijn bumper gaat kleven?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je iets legaals doet wil niet zeggen dat je daarbij geen mensen tot last kunt zijn.
[..]
Waarom zou je niet even gas geven wanneer je een inhaalactie doet? Waarom ben je er heilig van overtuigd dat dat niet asociaal is?
Die 'aso' houdt zich ook netjes aan de snelheid, totdat jij naar links komt en hem jouw lagere tempo opdringt..quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:31 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Neuh dat niet, maar waarom moet iemand die zich aan de regels houdt baan maken voor een aso?
130 is geen hoge snelheid waar dat is toegestaan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:37 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom moet ik aan de kant voor een klojo die met hoge snelheid op mij af komt rijden en op mijn bumper gaat kleven?
Dat mensen elkaar niks gunnen en geen ruimte voor elkaar maken is dé reden dat dit topic bestaat. En met deze instelling halen we deeltje 1000 wel.quote:Dat soort klojo's mogen zich lekker de vangrail in boren....
Dat praat ook niemand goed.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:38 schreef Viezze het volgende:
Maar de persoon die gaat bumperkleven zit nog steeds verkeerd.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:29 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Omdat ik mij niet laat opnaaien door asociale randdebielen die denken dat de weg van hun is...
Aan dat soort mensen heb ik totaal geen boodschap... Dat hun opgefokt in de auto zitten omdat ze te lui zijn om vroeg op te staan en net als ik lekker rustig kunnen rijden is niet mijn probleem.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:30 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hahahahaha wat een dom gelul... Want je kan het ook omdraaien....
Het belang van de aso gaat voor die van iemand die normaal rijdt? Flikker toch een kut eind heen man
Doe es effe een tandje minder? Ik begrijp je punt, en wij allemaal wel.. maar je taalgebruik is niet geheel in overeenstemming met wat er wordt bedoeld in de topicpointerquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:37 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom moet ik aan de kant voor een klojo die met hoge snelheid op mij af komt rijden en op mijn bumper gaat kleven?
Dat soort klojo's mogen zich lekker de vangrail in boren....
Mja blijkbaar is het tijn niet duidelijkquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Doe es effe een tandje minder? Ik begrijp je punt, en wij allemaal wel.. maar je taalgebruik is niet geheel in overeenstemming met wat er wordt bedoeld in de topicpointer
Ik hoop dat ik het wel ben.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja blijkbaar is het tijn niet duidelijk
Wat mij niet duidelijk is, is waarom je niet even gas bijgeeft of wacht tot er genoeg ruimte is zodat je niemand tot last bent op de linkerstrook. En waarom je ervan overtuigd bent dat andere mensen wél aso's zijn, maar jijzelf onder luid gevloek "je niet laat opnaaien", terwijl je toch duidelijk andere weggebruikers hindert (anders knipperden ze niet immers).quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja blijkbaar is het tijn niet duidelijk
Ik doe weinig verkeerd met het specificeren van het type weggebruiker....quote:
Inhalen met 110 is niet zomaar hinderenquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:46 schreef daNpy het volgende:
Hinderen van anderen is wel degelijk strafbaar
Wel als er sneller verkeer op die strook rijdt en door jou vaart moet minderen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Inhalen met 110 is niet zomaar hinderen
Ik heb nergens gezegd dat ze naar mij lopen te knipperen.... Dus waar je dat vandaan tovert...quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat mij niet duidelijk is, is waarom je niet even gas bijgeeft of wacht tot er genoeg ruimte is zodat je niemand tot last bent op de linkerstrook. En waarom je ervan overtuigd bent dat andere mensen wél aso's zijn, maar jijzelf onder luid gevloek "je niet laat opnaaien", terwijl je toch duidelijk andere weggebruikers hindert (anders knipperden ze niet immers).
Mja dan loopt 90% van de weggebruikers die andere 10 procent altijd te hinderenquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel als er sneller verkeer op die strook rijdt en door jou vaart moet minderen.
Ik dacht gelezen te hebben dat je ook last hebt van mensen die seinen, maar blijkbaar had je het alleen over bumperkleven.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ze naar mij lopen te knipperen.... Dus waar je dat vandaan tovert...
Ik ben niet zo'n klever over het algemeen, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat je niet zo'n last van me hebt. Maar ik stoor me er alsnog wel enorm aan dat je niet het fatsoen op kunt brengen om mij niet tot last te zijn.quote:Maar goed, hopelijk rijdt jij een keer achter me... Zal ik speciaal voor jou 80 naast de vrachtwagen gaan rijden
Ik heb helemaal niet de pik op jou; jouw taalgebruik en wijze van posten zijn één van de redenen dat het hier keer op keer ontspoort. No more, no less.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik doe weinig verkeerd met het specificeren van het type weggebruiker....
Maar goed, jij hebt sowieso de pik op mij dus elke post die ik maak zou je het liefst een note geven
Nee, dat is het niet. Het in gevaar brengen van het overige verkeer is wel strafbaar.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:46 schreef daNpy het volgende:
Hinderen van anderen is wel degelijk strafbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |