abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124533283
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
pi_124533357
Vanmiddag een auto voor me met op de achterruit een voetbalshirtje geplakt. Precies in het midden. Daarnaast nog 2 vaantjes. Weet je tenminste zeker dat diegene nooit in zn binnenspiegel kijkt :')
pi_124533409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:17 schreef Piles het volgende:
Vanmiddag een auto voor me met op de achterruit een voetbalshirtje geplakt. Precies in het midden. Daarnaast nog 2 vaantjes. Weet je tenminste zeker dat diegene nooit in zn binnenspiegel kijkt :')
Pauper gedrag.....
Ik zou gelijk met mijn PIPA dat raam open schieten.... :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_124533504
mwoah,of dat nou echt irritant is...
pi_124533608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:22 schreef Charged het volgende:
mwoah,of dat nou echt irritant is...
Weet je wat pas irritant is?

Mensen die een break gaan nemen voor een lunch bij het tankstation, en die daarvoor de bestemde ruimte in beslag nemen bij het tankstation, je kunt soms niet eens normaal wegrijden...

(maar niet het daarvoor bedoelde parkeerhaven gebruiken die meestal 3 m achterop te vinden is)
pi_124533626
quote:
Daarom hebben auto's 2 buitenspiegels
pi_124533660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:25 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Mensen die een break gaan nemen voor een lunch bij het tankstation, en die daarvoor de bestemde ruimte in beslag nemen bij het tankstation, je kunt soms niet eens normaal wegrijden...

(maar niet het daarvoor bedoelde parkeerhaven gebruiken die meestal 3 m achterop te vinden is)
Yup,mee eens...helemaal als het stervensdruk is en je staat erachter te wachten om te tanken.
pi_124533754
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:27 schreef Charged het volgende:

[..]

Yup,mee eens...helemaal als het stervensdruk is en je staat erachter te wachten om te tanken.
Dus dat, het is immers een tankstation...

Geen Kentucky Fried Chicken.....ffs...... :P

(Sorry, maar ik ben helemaal geirriteerd door dit, het overkomt mij altijd vandaar... :9 )
pi_124533757
quote:

[..]

zo is er een stervens druk tankstation in Frankrijk waar de pomp pas weer vrijgegeven wordt als de persoon voor je betaald heeft.
lullige is dat er ook altijd wel een rij van 10min voor de kassa staat...... :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_124533901
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:29 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Dus dat, het is immers een tankstation...

Geen Kentucky Fried Chicken.....ffs...... :P

(Sorry, maar ik ben helemaal geirriteerd door dit, het overkomt mij altijd vandaar... :9 )
Om de een of andere reden heb ik dit altijd bij de shell op de a2 na Utrecht richting A'dam in de ochtend..heb dan ook nog een wat grotere bus die altijd goed op gewicht is dus terugsteken gaat dan ook niet zo snel,ik snap je goed.
pi_124533942
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zo is er een stervens druk tankstation in Frankrijk waar de pomp pas weer vrijgegeven wordt als de persoon voor je betaald heeft.
lullige is dat er ook altijd wel een rij van 10min voor de kassa staat...... :')
Lekker dan...zal wel genoeg op de claxon geduwd worden daar,lijkt me?
pi_124534021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:33 schreef Charged het volgende:

[..]

Om de een of andere reden heb ik dit altijd bij de shell op de a2 na Utrecht richting A'dam in de ochtend..heb dan ook nog een wat grotere bus die altijd goed op gewicht is dus terugsteken gaat dan ook niet zo snel,ik snap je goed.
Voor jou is het helemaal irri met een grotere bus. Ik ben altijd sociaal om ruimte te maken voor lange personenauto's/vrachtwagens/bestelbussen...

Maar sommige mensen hebben hier lak aan, en dat irriteert mij mateloos....
pi_124534201
Hmmzz..zal ook ongetwijfeld al eens langsgekomen zijn..van die klote ijsplaten die van aanhangers afdonderen net voor je 2 weken nieuwe bus!
Daar heb ik een schurfthekel aan!
En van die klotevogels die zelfmoordpogingen doen tegen je voorruit.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2013 18:41:50 ]
pi_124534494
quote:

[..]

Wat ik helemaal debiel vind, zijn die mensen die echt gaan wachten tot een pomp vrij is, terwijl er nog 4 andere pompen vrij zijn, maar door dat wachten dus lekker de rest blokkeren(mij dus, die bij een LPG pomp wilt tanken..) met als excuus dat de tankdop anders aan de verkeerde kant zit.. |:(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_124534574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Wat ik helemaal debiel vind, zijn die mensen die echt gaan wachten tot een pomp vrij is, terwijl er nog 4 andere pompen vrij zijn, maar door dat wachten dus lekker de rest blokkeren(mij dus, die bij een LPG pomp wilt tanken..) met als excuus dat de tankdop anders aan de verkeerde kant zit.. |:(
klopt,die figuren heb je ook nog,maar die kom ik gelukkig zelden tegen..meestal op het eind van de dag bij ons in het dorp met aftanken.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:00:42 #16
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_124535049
quote:

[..]

Ik snap die mensen niet. Hebben die dan nog nooit achteruit gereden of durven ze niet te steken ofzo?

Dat doet me denken aan die tegenligger waar ik toen wat gedoe mee had. Die wou ook niet achteruit rijden en toen ik 'm uiteindelijk zo ver had dat 'ie het wel deed, wou hij niet even achteruit een vak in. Ik moest maar dat vak in zodat hij er langs kon. Toen hij door had dat dat niet ging gebeuren reed hij zelf vooruit het vak in.
Ik snap dat echt niet. Als je een grote auto rijdt dan kun je er toch ook wel mee omgaan? Of durf je er eigenlijk niet in te rijden?

Als het even kan zet ik de auto achteruit in een vak of rijd ik even een bocht om achteruit of iets dergelijks. Gewoon om het een beetje bij te houden. Het is vaak ook veel makkelijker omdat de sturende wielen dan "achter" zitten waardoor je (voor mijn gevoel) geen last hebt van die "kont" die niet meewerkt.
pi_124535266
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:00 schreef AdoraBelle het volgende:
e tegenligger waar ik toen wat gedoe mee had. Die wou o
Met de rolstoelbussen van mijn werk rijd ik ook liever niet achteruit. Zeker lange smalle stukken met een scherpe bocht probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
pi_124535366
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Met de rolstoelbussen van mijn werk rijd ik ook liever niet achteruit. Zeker lange smalle stukken met een scherpe bocht probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Sprinters?
Ik rij er ook eentje..heerlijk overzicht bij die krengen...
pi_124535532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:07 schreef Charged het volgende:

[..]

Sprinters?
Ik rij er ook eentje..heerlijk overzicht bij die krengen...
Huidig bedrijf is vooral Sprinter's ja.. Hebben 1 Transit.
Bij het oude bedrijf was het alleen maar Transit's (en oude Sprinters.)
Dat oud model Sprinter vind ik niks rijden, en kan ook niks hebben: 1 zacht tikje tegen een lantaarnpaal en een deel v/d/ bumper hangt al los.
Die nieuwere Sprinters heb ik nog niet zoveel mee gereden.
Inparkeren is echter wel een makkie, zolang je maar wat ruimte hebt. (om de draai te maken.) eb dat 1x met een verlengde Crafter gedaan, maar dat is wel minder door de lange neus.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:10:55 #20
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_124535542
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dit was een Renault nogwat. Geen busje. Bestuurders van rolstoelbussen zijn over het algemeen ook niet zo asociaal dat ze gewoon door blijven rijden ondanks dat ze zien dat jij eraan komt.
Oh: niet de tekst van een post selecteren en dan op het quote knopje drukken. Dan citeert 'ie alleen die geselecteerde tekst ;) .
pi_124535896
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:10 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Huidig bedrijf is vooral Sprinter's ja.. Hebben 1 Transit.
Bij het oude bedrijf was het alleen maar Transit's (en oude Sprinters.)
Dat oud model Sprinter vind ik niks rijden, en kan ook niks hebben: 1 zacht tikje tegen een lantaarnpaal en een deel v/d/ bumper hangt al los.
Die nieuwere Sprinters heb ik nog niet zoveel mee gereden.
Inparkeren is echter wel een makkie, zolang je maar wat ruimte hebt. (om de draai te maken.) eb dat 1x met een verlengde Crafter gedaan, maar dat is wel minder door de lange neus.
Jullie hebben het voordeel dat je wat meer overzicht hebt met de zijruiten achter en zulks,ikzelf heb een gesloten cabine..nieuwe model is een stuk lekkerder om te rijden maar nog steeds erg veel last van zijwind..als je met de crafter overweg kan is de sprinter no problem. (dezelfde afmetingen,detailwerk is wat anders).
Heb nou een achteruitrij camera maar had toch liever het pdc gehad.
pi_124539601
Nu met die lage zon remmen mensen extra panisch als de voorligger even de rem aantikt. En dan nog steeds stug bumper aan bumper blijven rijden in zo'n debielentreintje :')
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:47:17 #23
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_124540673
Hier een soortgelijk topic...

pi_124541163
quote:

[..]

Maar dan zetten ze 'm op de parkeervakken voor vrachtwagens, want dat is lekker breed...
Vaak genoeg gezien. Vorige zomer, A13, een halfvolle parkeerplaats voor personenauto's, en dan zes luxewagens naast elkaar zes vrachtwagenparkeervakken bezet houden. En als er nu een caravan achter zat, okee... Maar daar was niet eens sprake van. Allemaal solovoertuigen, en allemaal eigendom van zogenaamde 'fatsoensmensen'. Stelletje aso's.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_124541795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar dan zetten ze 'm op de parkeervakken voor vrachtwagens, want dat is lekker breed...
Vaak genoeg gezien. Vorige zomer, A13, een halfvolle parkeerplaats voor personenauto's, en dan zes luxewagens naast elkaar zes vrachtwagenparkeervakken bezet houden. En als er nu een caravan achter zat, okee... Maar daar was niet eens sprake van. Allemaal solovoertuigen, en allemaal eigendom van zogenaamde 'fatsoensmensen'. Stelletje aso's.
Met 1 van de bedrijven waar ik werk deden we dat ook wel eens; maar dan zijn we altijd met 2 personenbusjes, 1 gewone auto en vaak ook nog een aanhanger.
pi_124544111
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:47 schreef yurian het volgende:
[ http://img535.imageshack.us/img535/7489/imag0107ax.jpg (copy/paste deze link) ]
Wtf, dat moet toch schade opgeleverd hebben? :X
  dinsdag 26 maart 2013 @ 23:15:47 #27
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_124550457
Alweer een volgende?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_124550875
vanavond weer allemaal mensen die de rechter rijstrook te min vinden. zo jammer, gewoon keihard bekeuren geen optie blijkbaar.
pi_124551132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:47 schreef yurian het volgende:
Hier een soortgelijk topic...

[ http://img535.imageshack.us/img535/7489/imag0107ax.jpg (copy/paste deze link) ]

[ afbeelding ]
Vervelende discussies is hen ook niet vreemd blijkbaar.
pi_124552910
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik snap die mensen niet. Hebben die dan nog nooit achteruit gereden of durven ze niet te steken ofzo?
Hahaha, is dit serieus? :D

Als jij bij een pomp komt waarvoor jouw tankdop aan de 'verkeerde' kant van de auto zit, dan keer je om, zodat de tankdop alsnog aan de 'goede' kant zit? _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2013 00:16:49 ]
  woensdag 27 maart 2013 @ 00:24:01 #31
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_124553213
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2013 00:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Hahaha, is dit serieus? :D

Als jij bij een pomp komt waarvoor jouw tankdop aan de 'verkeerde' kant van de auto zit, dan keer je om, zodat de tankdop alsnog aan de 'goede' kant zit? _O-
Ja. Niet alle tankstations waar ik kom hebben de slang in zo'n haspel. Bij sommige is de slang maar een paar meter lang. Als je dan net wat te ver van de pomp af staat dan krijg je hem er al niet in als je er met de tankdop aan de "verkeerde" kant naar toe staat.
pi_124555412
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 00:24 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja. Niet alle tankstations waar ik kom hebben de slang in zo'n haspel. Bij sommige is de slang maar een paar meter lang. Als je dan net wat te ver van de pomp af staat dan krijg je hem er al niet in als je er met de tankdop aan de "verkeerde" kant naar toe staat.
Als het goed is moet je bij ieder tankstation met de slang aan de andere kant kunnen komen. Vroeger ging dat idd een stuk makkelijker, tegenwoordig moet je aan de slang gaan hangen als je een paar metertjes wilt uittrekken. En je auto wat dichterbij zetten helpt ook natuurlijk.
pi_124555448
quote:
Ik kijk ook heel zelden in mijn binnen spiegel hoor :) doorgaans valt er ook weinig te zien behalve mijn aanhanger.
pi_124555453
Grote irritatie: Foute bebording. Die marokkaan in die AMG afgelopen zondag bij wegmisbruikers. Wordt gepakt voor 150@100, terwijl t daar op de a4 24/7 130 is.
pi_124555462
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 07:04 schreef kiwiko het volgende:

[..]

Ik kijk ook heel zelden in mijn binnen spiegel hoor :) doorgaans valt er ook weinig te zien behalve mijn aanhanger.
Ik heb niet eens een binnenspiegel. Wel een doblo, twee dodehoek-, trottoir- en frontzichtspiegels...
pi_124555804
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 06:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als het goed is moet je bij ieder tankstation met de slang aan de andere kant kunnen komen. Vroeger ging dat idd een stuk makkelijker, tegenwoordig moet je aan de slang gaan hangen als je een paar metertjes wilt uittrekken. En je auto wat dichterbij zetten helpt ook natuurlijk.
Mt de seat zijn de slangen lang genoeg, voor de busjes vaak te kort.
pi_124555835
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 00:24 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo. Harder trekken, dan rolt er ineens zo een paar meter bij.
pi_124555924
Er zijn idd mensen die echt bij een pomp gaan wachten totdat ze aan de beurt zijn waar de slang aan de "goeie" kant zit terwijl de andere pomp leeg is :')
Ik red het bij mij ook overal makkelijk om de slang over de kofferbak te trekken.
  woensdag 27 maart 2013 @ 08:22:25 #39
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_124556119
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Er zijn idd mensen die echt bij een pomp gaan wachten totdat ze aan de beurt zijn waar de slang aan de "goeie" kant zit terwijl de andere pomp leeg is :')
Ik red het bij mij ook overal makkelijk om de slang over de kofferbak te trekken.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet altijd lukt, veelal omdat die slang toch echt te kort is, en dan heb je de kans dat je daar omstandig staat te hannesen met een tankpistool in een niet ideale positie en dus kans op beschadiging van je auto.
Ik wacht dus ook netjes bij een pomp aan de 'juiste' kant.
pi_124556208
quote:
3s.gif Op woensdag 27 maart 2013 07:58 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo. Harder trekken, dan rolt er ineens zo een paar meter bij.
helaas: sommige zijn echt zo kort en dan redt je het echt niet
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 08:32:30 #41
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124556444
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:32 schreef jitzzzze het volgende:
Maar wat is nou de irritatie? Dat je de rij voorbij kan rijden en direct kan tanken?
quote:

[..]

Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 08:51:44 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124556596
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 07:06 schreef kikoooooo het volgende:
Grote irritatie: Foute bebording. Die marokkaan in die AMG afgelopen zondag bij wegmisbruikers. Wordt gepakt voor 150@100, terwijl t daar op de a4 24/7 130 is.
Misschien de volgende keer even de datum op de film checken. ;)
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:22:22 #45
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124557031
Auto's die gaan claxxoneren omdat je met de motor tussen de file doorrijd.
Ga dan zelf ook lekker motorrijden..... |:(
pi_124557497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:22 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet altijd lukt, veelal omdat die slang toch echt te kort is, en dan heb je de kans dat je daar omstandig staat te hannesen met een tankpistool in een niet ideale positie en dus kans op beschadiging van je auto.
Ik wacht dus ook netjes bij een pomp aan de 'juiste' kant.
Ah, dankzij mensen als Jou sta ik dus regelmatig voor Jan lil te wachten....
Is wel leuk tijdens de schaarse momenten dat ok benzine tank; krijg ik allemaal boze blikken omdat ik wel zo slim ben om even te keren of achteruit te rijden zodat ik kan tanken.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:33:37 #47
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_124558507
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ah, dankzij mensen als Jou sta ik dus regelmatig voor Jan lil te wachten....
Is wel leuk tijdens de schaarse momenten dat ok benzine tank; krijg ik allemaal boze blikken omdat ik wel zo slim ben om even te keren of achteruit te rijden zodat ik kan tanken.
Dankzij mensen als mij is er ook nog geduld op de hectische wegen te bespeuren.
Dat, mijn vriend, is het grootste gebrek tegenwoordig.
Overigens keer ik de auto natuurlijk ook als de mogelijkheid er is, maar dat is het niet altijd.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:36:44 #48
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_124558608
Bij mijn Fransoos let ik er altijd even op welke kant de vloer van de pomp afloop. Het liefst een beetje naar Links, dan krijg ik er zomaar een Liter of 3 extra in :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:06:20 #49
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124559431
Had ik pas ook bij een Tangotankstation. Waren 4 pompen waarvan er eentje vrij was. Rijdt er een auto voor mij de plaats op, blijft die midden op de plaats staan.
Ik denk, ja wat ga je nu doen?? Ga je naar die lege pomp?
Maar hij bleef gewoon midden op het terrein staan, dus toen ben ik hem maar voorbij gereden en bij de lege pomp gaan staan :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_124563696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:59 schreef Daeron het volgende:

[..]

Misschien de volgende keer even de datum op de film checken. ;)
Is gewoon recent hoor. Het is daar al sinds september (toen de 130 ingevoerd werd) 130.
pi_124564375
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:29 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Is gewoon recent hoor. Het is daar al sinds september (toen de 130 ingevoerd werd) 130.
Nu wel de goede reactie. :P

http://www.wegenwiki.nl/A4_(Nederland)

Er is niet overal een snelheid van 130 op de A4, dus het ligt maar net aan het stuk waar die reed. Aangezien ik me niet zo goed uit kan daar, zou het zomaar kunnen zijn dat hij op het 100 stuk reed. :)

Edit:
Als ik mij niet vergis rijdt hij die snelheid tussen knooppunt Benelux en knooppunt Burgerveen. Daar mag hij dus inderdaad maar 100 dan. ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door RealBizkit666 op 27-03-2013 13:56:52 ]
pi_124565421
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nu wel de goede reactie. :P

http://www.wegenwiki.nl/A4_(Nederland)

Er is niet overal een snelheid van 130 op de A4, dus het ligt maar net aan het stuk waar die reed. Aangezien ik me niet zo goed uit kan daar, zou het zomaar kunnen zijn dat hij op het 100 stuk reed. :)

Edit:
Als ik mij niet vergis rijdt hij die snelheid tussen knooppunt Benelux en knooppunt Burgerveen. Daar mag hij dus inderdaad maar 100 dan. ;)
Ja, dat zou zou moeten zijn ja. Dat stuk is echter 130, 24uur per dag. De bebording is daar fout.
Je komt het 80 stuk uit, daarna staat er gelijk een bord vmax 100 tussen 6-19.

200 meter na het bord komt er een oprit de A4 op. Daar staat geen snelheidsbord achter. -> 130kmu dus

Pas bij de afslag/oprit roelofarendsveen staat er weer een 100 6-19h bord.

Gaat dus idd om t stuk vanaf Leiderdorp en Burgerveen. Knp Benelux is bij Rotterdam ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door kikoooooo op 27-03-2013 14:28:04 ]
pi_124566568
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:13 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja, dat zou zou moeten zijn ja. Dat stuk is echter 130, 24uur per dag. De bebording is daar fout.
Je komt het 80 stuk uit, daarna staat er gelijk een bord vmax 100 tussen 6-19.

200 meter na het bord komt er een oprit de A4 op. Daar staat geen snelheidsbord achter. -> 130kmu dus

Pas bij de afslag/oprit roelofarendsveen staat er weer een 100 6-19h bord.

Gaat dus idd om t stuk vanaf Leiderdorp en Burgerveen. Knp Benelux is bij Rotterdam ;)
Ik weet niet in hoeverre het tankstation hier roet in het eten gooit. Na een tankstation oprit hoeven namelijk geen herhalingsborden te staan.

Buiten dat komt er wel een weg bij op de oprit vanaf het tankstation naar de snelweg, daar zouden dan wel borden moeten staan.
pi_124566730
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre het tankstation hier roet in het eten gooit. Na een tankstation oprit hoeven namelijk geen herhalingsborden te staan.

Buiten dat komt er wel een weg bij op de oprit vanaf het tankstation naar de snelweg, daar zouden dan wel borden moeten staan.
Oprit tankstation en oprit naar snelweg worden daar gecombineerd. Vmax 100 6-19 wordt daar niet herhaald -> 130

Marokkaantje is genaaid voor 150@100, ipv 150@130. En behoorlijk verschil. En t valt mensen niet eens op.
pi_124566801
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:44 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Oprit tankstation en oprit naar snelweg worden daar gecombineerd. Vmax 100 6-19 wordt daar niet herhaald -> 130

Marokkaantje is genaaid voor 150@100, ipv 150@130. En behoorlijk verschil. En t valt mensen niet eens op.
Wat is het bord dat de mensen hebben die daar de snelweg oprijden (dus voordat ze bij de oprit van het tankstation komen)? Ik denk namelijk nog steeds dat het tankstation daar voor andere regels zorgt.

Indien daar geen borden staan, dan heb je helemaal gelijk. Anders is het een goede vraag voor rijkswaterstaat lijkt me. :)
pi_124567110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat is het bord dat de mensen hebben die daar de snelweg oprijden (dus voordat ze bij de oprit van het tankstation komen)? Ik denk namelijk nog steeds dat het tankstation daar voor andere regels zorgt.

Indien daar geen borden staan, dan heb je helemaal gelijk. Anders is het een goede vraag voor rijkswaterstaat lijkt me. :)
Die hebben geen bord.
Als je vanaf de n446 komt.

Bord zou ook bij de oprit moeten staan, niet daarvoor. En er staat dus niets.
pi_124567400
Gaat regelmatig fout met borden volgens mij,,valt me wel vaker op.
pi_124567410
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:22 schreef lipjes het volgende:
Auto's die gaan claxxoneren omdat je met de motor tussen de file doorrijd.
Ga dan zelf ook lekker motorrijden..... |:(
In een pretpark haal jij ook heel de wachtrij in met de motor?
pi_124567438
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:04 schreef Travel. het volgende:

[..]

In een pretpark haal jij ook heel de wachtrij in met de motor?
Goeie vergelijking ja :')
pi_124567490
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Goeie vergelijking ja :')
Ach, hij reageert zich meteen af op automobilisten. Ik zie hem wel als een kip zonder kop er doorheen scheuren. Dan toeter ik ook.
En waarom zou je hier wel voor mogen en in een pretpark niet?
pi_124567562
Dat is een nadeel (of voordeel) van alle verhalen hier: Je was er niet bij.

Daarom geraak ik ook zo kribbig van sommige reacties hier op verhalen, waardoor degene die zijn verhaal doet (en dus even zijn irritatie kwijt moet) weer in de verdediging moet schieten :{.
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:06 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ach, hij reageert zich meteen af op automobilisten. Ik zie hem wel als een kip zonder kop er doorheen scheuren. Dan toeter ik ook.
En waarom zou je hier wel voor mogen en in een pretpark niet?
Omdat het gedoogd is.
pi_124568247
quote:
15s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:07 schreef Anne het volgende:

Omdat het gedoogd is.
Toegestaan toch zelfs?
pi_124568258
quote:
Omdat het gedoogd is.
:N
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Toegestaan toch zelfs?
:Y
pi_124568433
Toegestaan inderdaad:

http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm

Wel met spelregels. :P
pi_124568541
Nog beter dus.
pi_124568550
... En daar gaan we weer :')

Al was het slechts gedoogd..
- Het kost jou in je auto geen extra tijd, no way dat jij een motor eruit trekt namelijk
- Het kan jou zelfs tijd schelen als je achteraan sluit en de motoren zijn de rij al uit
- Het is veiliger voor de motorrijder, je zit immers niet tussen remmende en optrekkende automobilisten.

Kortom, niet zeuren. :W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 15:40:37 #67
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124568841
Inderdaad. Discussie weer klaar. Volgende irritatie, please B-).
pi_124569221
ik irriteer me eraan dat er nog steeds heel veel mensen zijn die denken dat er iets gedoogt wordt terwijl het al jaren gewoon toegestaan is :(

:P
  woensdag 27 maart 2013 @ 15:52:10 #70
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_124569241
quote:

[..]

Net zo irritant zijn de mensen die voor alleen een pakje sigaretten de auto bij de pomp neerzetten. Daar hebben ze bij tankstations gewoon parkeerplaatsen voor, maar ja, die zijn misschien wel 5 meter verder lopen...
Don't let my username fool you...
pi_124569387
Mensen die niet van rijstrook durven te wisselen op een meerstrooks baan. Dan rijden ze (ik noem maar wat) 120 KM/h op 'hun' rijstrook, en in plaats van dan te gaan inhalen als er langzamer verkeer voor hun zit, gaan ze ook langzamer rijden. En zodra dat verkeer weer harder rijdt, gaan ze ook harder rijden... Met name op banen met 3 rijstroken of meer gebeurd dat heel vaak.
pi_124569465
Ik irriteerde mij vanmorgen trouwens voornamelijk aan olie op het wegdek.

Zorg nou godverdomme eens dat je vehikel in orde is als je gaat rijden :(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:41:18 #73
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_124571066
Is het vandaag snijdag?

pi_124571386
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:58 schreef BlackLining het volgende:
Ik irriteerde mij vanmorgen trouwens voornamelijk aan olie op het wegdek.

Zorg nou godverdomme eens dat je vehikel in orde is als je gaat rijden :(
Die van mij lekt momenteel ook een beetje olie, ongeveer een liter per 2-3 maanden ofzo. :P
pi_124573824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:49 schreef Daeron het volgende:

[..]

Die van mij lekt momenteel ook een beetje olie, ongeveer een liter per 2-3 maanden ofzo. :P
Beter ga je dat fixen dan. Er zijn op de weg ook mensen met twee wielen, en als één daarvan grip verliest door die olie van jou kan het toch lelijk aflopen.
pi_124574310
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Beter ga je dat fixen dan. Er zijn op de weg ook mensen met twee wielen, en als één daarvan grip verliest door die olie van jou kan het toch lelijk aflopen.
Joa, carterplug sluit niet lekker af. Al een paar keer geprobeerd om te fixen. Binnenkort gaan we er weer eens onder liggen en kijken of we het eindelijk eens gefixed krijgen.

Vind het zelf ook niet fijn om steeds olie erbij te moeten mikken...
pi_124574518
quote:
Dat is een nadeel (of voordeel) van alle verhalen hier: Je was er niet bij.

Daarom geraak ik ook zo kribbig van sommige reacties hier op verhalen, waardoor degene die zijn verhaal doet (en dus even zijn irritatie kwijt moet) weer in de verdediging moet schieten :{.

[..]

Omdat het gedoogd is.
Toegestaan
pi_124574569
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:12 schreef Daeron het volgende:

[..]

Joa, carterplug sluit niet lekker af. Al een paar keer geprobeerd om te fixen. Binnenkort gaan we er weer eens onder liggen en kijken of we het eindelijk eens gefixed krijgen.

Vind het zelf ook niet fijn om steeds olie erbij te moeten mikken...
Ja jammer dan dat je even onder je auto moet gaan liggen. Je wil toch geen dode op je geweten hebben?
pi_124574620
Of de motorrijder let gewoon op waar ie rijdt.. Olievlekken zou je gewoon moeten kunnen zien.
pi_124574669
quote:
3s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:22 schreef Anne het volgende:
Of de motorrijder let gewoon op waar ie rijdt.. Olievlekken zou je gewoon moeten kunnen zien.
Dat is nog geen reden om overal maar olie te mogen verspreiden.
pi_124574721
quote:
15s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja jammer dan dat je even onder je auto moet gaan liggen. Je wil toch geen dode op je geweten hebben?
Ik heb misschien meer te doen dan elk weekend onder mijn auto liggen.

quote:
En dat dus.

Daarnaast is het echt niet zoveel dat ik huge ass vlekken op de weg achterlaat. Denk dat het per rit eerder een drupje of wat is. Je maakt wss nog meer kans om uit te glijden over de wegmarkering dan dat ene drupje. :P
pi_124574728
Vannochtend trouwens hier:
http://goo.gl/maps/6pZhC
Ik wou hier rechtdoor, dus stond netjes vooraan te wachten bij het verkeerslicht, naast mij een rij bussen die rechtsaf willen richting het CS.
Prima, Bussen zijn voorbij, ik krijg groen, trek op en kon direct weer vol in de remmen. Kwam er nog even een bus vol door rood zetten. |:( Als ik hem al niet in mijn spiegels aan zag komen hadden ze op de centrale direct ook een nieuwe voorkant kunnen bestellen. |:(
pi_124574749
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is nog geen reden om overal maar olie te mogen verspreiden.
Dat doet deze user ook echt met opzet. Hij is er al mee bezig, zegt ie toch? Dan is het niet nodig om er zo'n ontzettende dramatische reactie als "Je wil toch geen dode op je geweten hebben?" neer te zetten.

[liefdagboek] Wat een ontzettend rottopic is dit eigenlijk geworden zeg. Sneren hier, sneren daar, afzeiken, aanvallen. Bleh. [/liefdagboek]
pi_124574766
quote:
ik rij heel veel 's nachts
pi_124574861
Mijn irritatie van vanochtend trouwens:

Ik had een behoorlijk irritante motorrijder voor mij. Als ik achter hem reed, ging ie 'langzaam' rijden. Wilde ik hem inhalen, gaf ie gas bij. Jammer genoeg is mijn Cuppie dan weer niet snel genoeg om 'm toch voorbij te jassen, dus eigenlijk was ik een soort van verplicht om achter 'm te blijven rijden }:|.

quote:
18s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik rij heel veel 's nachts
Dan heb je verlichting. En ik blijf erbij dat die reactie onnodig was.
pi_124574886
quote:
3s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:30 schreef Anne het volgende:
Mijn irritatie van vanochtend trouwens:

Ik had een behoorlijk irritante motorrijder voor mij. Als ik achter hem reed, ging ie 'langzaam' rijden. Wilde ik hem inhalen, gaf ie gas bij. Jammer genoeg is mijn Cuppie dan weer niet snel genoeg om 'm toch voorbij te jassen, dus eigenlijk was ik een soort van verplicht om achter 'm te blijven rijden }:|.

[..]

Dan heb je verlichting. En ik blijf erbij dat die reactie onnodig was.
Wat zit je dwars anne?
pi_124575160
quote:
3s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:26 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat doet deze user ook echt met opzet. Hij is er al mee bezig, zegt ie toch? Dan is het niet nodig om er zo'n ontzettende dramatische reactie als "Je wil toch geen dode op je geweten hebben?" neer te zetten.

[liefdagboek] Wat een ontzettend rottopic is dit eigenlijk geworden zeg. Sneren hier, sneren daar, afzeiken, aanvallen. Bleh. [/liefdagboek]
Nou, nou.
pi_124575408
Sta vooraan bij stoplicht, geen auto's achter me en de motorrijder die achter me komt over de fietsstrook gereden en half voor me gaat staan. Is oke, ik doe het niet op de motor maar hij doet maar.
Als het licht op groen gaat vergeet hij op te trekken dus ik draai netjes om hem heen en verderop moet hij me inhalen om met nauwelijks 50 km/uur op mijn bumper te kleven. Ik moet meer naar veiligverkeer kijken vertelde hij me bij een volgend stoplicht.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_124577869
quote:
3s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:26 schreef Anne het volgende:

[..]

Nou ehh.. :{

Daarnaast heb ik het niet over die dooie gehad he, maar ik vind gewoon dat je geen olie achter hoort te laten.
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:56:46 #90
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_124578748
Vanochtend weer es gezien hoe files ontstaan.... mijn God wat kunnen of willen sommige mensen slecht anticiperen op elkaar..... :{

Kwam ik nog bijna te laat op mn werk ook daardoor; en op t stukkie vrije weg dat ik vandaag had durfde ik niet zo goed voluit te gaan; want had recent nog een boete gehad daaro... :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:17:08 #91
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_124579779
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ehh.. :{

Daarnaast heb ik het niet over die dooie gehad he, maar ik vind gewoon dat je geen olie achter hoort te laten.
Oké, je hebt je zegje gedaan. Nu is het klaar.
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:56 schreef Descendent het volgende:
Vanochtend weer es gezien hoe files ontstaan.... mijn God wat kunnen of willen sommige mensen slecht anticiperen op elkaar..... :{

Kwam ik nog bijna te laat op mn werk ook daardoor; en op t stukkie vrije weg dat ik vandaag had durfde ik niet zo goed voluit te gaan; want had recent nog een boete gehad daaro... :{
Nou? Laat ons niet in spanning...
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:22:10 #92
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_124580055
Ik zit 90% van de tijd in België op de weg, dus irritaties heb ik genoeg. Maar het allerergste blijven toch wielrenners.
Is het nou echt nodig om met 4 man langs elkaar te rijden en dan ook nog het andere verkeer proberen te regelen door handgebaren?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:25:27 #93
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_124580224
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zit 90% van de tijd in België op de weg, dus irritaties heb ik genoeg. Maar het allerergste blijven toch wielrenners.
Is het nou echt nodig om met 4 man langs elkaar te rijden en dan ook nog het andere verkeer proberen te regelen door handgebaren?
En dan beseffen dat een fiets aan bepaalde eisen moet voldoen om op de openbare weg te mogen: bel, aanwezigheid verlichting, reflectoren, enz. Wielrenner: hoepel op verdwijn met je infantiele gedrag racefiets van de openbare weg :r

[ Bericht 1% gewijzigd door yurian op 27-03-2013 20:33:41 (taalgebruik aangepast) ]
pi_124580282
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:45 schreef kiekjesdief het volgende:
Sta vooraan bij stoplicht, geen auto's achter me en de motorrijder die achter me komt over de fietsstrook gereden en half voor me gaat staan. Is oke, ik doe het niet op de motor maar hij doet maar.
Als het licht op groen gaat vergeet hij op te trekken dus ik draai netjes om hem heen en verderop moet hij me inhalen om met nauwelijks 50 km/uur op mijn bumper te kleven. Ik moet meer naar veiligverkeer kijken vertelde hij me bij een volgend stoplicht.
Dat is ook irritant. Prima als je voor me staat, of nog even snel voor me de weg opdraait. Maar zorg er dan wel voor dat je me niet hindert en gewoon flink optrekt.
pi_124582959
Het was pikke donker komt er een oud vrouwtje de hoek om zetten in haar Panda. Geen licht, geen richting aangeven en alleen maar blind voor der uit staren. Elk jaar verplicht keuring maar..
pi_124591673
Wat mij steeds vaker opvalt, zie je in je ooghoek door de spiegel of gereflecteerd via een bord blauwe flitslichten. Blijkt het geen hulpdienst te zijn maar een setje 8000K aftermarketxenon.

Hebben meer avond- of nachtrijders hetzelfde?
pi_124592025
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:11 schreef totalvamp het volgende:
Het was pikke donker komt er een oud vrouwtje de hoek om zetten in haar Panda. Geen licht, geen richting aangeven en alleen maar blind voor der uit staren. Elk jaar verplicht keuring maar..
In zo'n geval zou ik toch even de politie even bellen. Nu rijdt ze zonder licht, morgen zit ze spookrijdend op de snelweg...
pi_124592454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:25 schreef yurian het volgende:

[..]

En dan beseffen dat een fiets aan bepaalde eisen moet voldoen om op de openbare weg te mogen: bel, aanwezigheid verlichting, reflectoren, enz. Wielrenner: hoepel op verdwijn met je infantiele gedrag racefiets van de openbare weg :r
Onzin, dat er een aantal excessen zijn op de weg betekend niet direct dat iedere wielrenner een brokkenpiloot is. Ik fiets al jaren en heb nog nooit iemand op me horen schelden of wat dan ook. Ik heb wel een bel, maar geen verlichting of reflectoren. Ik fiets namelijk niet in het donker...
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:48:15 #99
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_124594361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:52 schreef larry91 het volgende:

[..]

Onzin, dat er een aantal excessen zijn op de weg betekend niet direct dat iedere wielrenner een brokkenpiloot is. Ik fiets al jaren en heb nog nooit iemand op me horen schelden of wat dan ook. Ik heb wel een bel, maar geen verlichting of reflectoren. Ik fiets namelijk niet in het donker...
De aanwezigheid van reflectoren is verplicht, niet in het donker fietsen is daarop geen uitzondering: Zie "Afdeling 9. Fietsen", "§ 10. Lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen" en dan specifiek artikel 5.9.51 en Artikel 5.9.54 van de Regeling voertuigen van de Wegenverkeerswet... Link

Als je dus ooit betrokken raakt bij een ongeval, kan dit gevolgen hebben voor je juridische status als fietsende weggebruiker...

[ Bericht 3% gewijzigd door yurian op 28-03-2013 00:53:46 (toevoeging) ]
  Spellchecker donderdag 28 maart 2013 @ 01:02:55 #100
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_124594608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:41 schreef Het_Biertje het volgende:
Is het vandaag snijdag?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Als je dat al snijden vindt..

Daar rijd ik trouwens ook dagelijks langs; in ieder geval de locatie van de onderste foto. Van die bovenste (die je zo'n 20 minuten later genomen hebt) ben ik niet zeker van de exacte locatie, al zou ik gokken op de A28, richting Zwolle, t.h.v. Leusden(-Zuid)/Amersfoort.
Tevens -purist.
pi_124594710
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:35 schreef Ridocar het volgende:
Wat mij steeds vaker opvalt, zie je in je ooghoek door de spiegel of gereflecteerd via een bord blauwe flitslichten. Blijkt het geen hulpdienst te zijn maar een setje 8000K aftermarketxenon.

Hebben meer avond- of nachtrijders hetzelfde?
Overdag heb ik dit ook weleens. Wat mij betreft mag die aftermarket vullis verboden worden. Het ziet er niet uit en het is gruwelijk irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')