abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124559967
Ja sorry meneer Hommen, in het verleden betaalden jullie ook goed en nog wisten jullie in de problemen te komen.

Als iedereen zich aan de benchmark (het gemiddelde in dit geval) gaat confirmeren dan heeft die hele benchmark geen zin meer

zijn bovendien zat capabele mensen die niet puur naar het geld kijken. Zorgverzekeraars bijvoorbeeld, daar is niet iedereen met zijn bonus bezig maar zijn de mensen net zo intelligent als de ING top

rot op kut ING

we zouden gewoon eens een keer niet toe moeten geven aan die dreigementen dat het bij de buren beter verdienen is. Als je meer wil dan vertrek je toch lekker. (En je kan nog een schop onder je verwende kont meekrijgen) Eens kijken hoeveel de daad bij het woord gaan voegen. Denk weinig.

Het aanbod aan mensen die bij een bank wil werken is trouwens ENORM. Zijn gevallen bekend van mensen die hun stage bij Goldman Sachs voor noppes doen. De salarissen kunnen dus juist OMLAAG

ik zou zelf zo ver willen gaan dat de eerste beste bank bestuurder die ook maar piept dat hij meer wil per direct ontslagen wordt gewoon om een voorbeeld te stellen

ben zelf die-hard kapitalist maar heb zo'n hekel hier aan

[ Bericht 14% gewijzigd door BlueRoom op 27-03-2013 11:35:59 ]
pi_124560159
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:55 schreef gelly het volgende:
Waarom stoppen bij de banken mensen ? Bij andere ondernemers ook een maximumsalaris van 100.000, de rest storten ze maar op de bankrekening van de staat.
Omdat Bertus de banketbakker op de hoek geen bailout krijgt als ie de boel doelbewust verkloot.
pi_124560314
Jan Hommel.
pi_124560530
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:49 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Laat ik me niet mengen in de rest van de discussie, maar dit verdient wel enige correctie.

Als er iemand binnen de ING top is die geen graaier is, dan is het Hommen. Die man is na z'n pensioen teruggekomen om ING door de crisis te trekken, heeft de eerste 2 jaar niet geweten wat hij zou verdienen en hij krijgt niets van een eventuele verhoging nu...
dit pleit voor hem (Als je de Prooi gelezen hebt kijk je ook iets genuanceerder tegen Groenink aan) maar toch, salaris aan de hand van een benchmark is gewoon onzin.
pi_124570062
quote:
ING zet verstandelijk gehandicapten in als bestuurders
‘Verschil met gelouterde topbankiers amper merkbaar'

Het besturen van een bank wordt een klus voor de sociale werkvoorziening. De Nederlandsche Bank maakte bekend dat in de Raad van Bestuur van meerdere Nederlandse banken deeltijdplaatsen vrijkomen voor honderd verstandelijk gehandicapten.

“Een onderdeel van het sociaal beleid van banken is het creëren van arbeidsplaatsen voor medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt, zowel aan de boven- als onderkant. Bestuurders gaan zich al snel vervelen met dit werk, maar deze mensen staan iedere dag blij voor de deur’, zegt ING-woordvoerder Rob van Gunder.

Uit een experiment met een aantal gehandicapten in verschillende functies bij de ING, blijkt dat een aansturende functie het minste kwaliteitsverlies oplevert. “Als het gaat om de topfuncties, merk je het verschil met gelouterde topbankiers eigenlijk nauwelijks. Deze mensen draaien moeiteloos mee, komen telkens met nieuwe strategische inzichten en laten zo een frisse wind waaien tijdens vergaderingen”, beaamt Van Gunder.

Voor de bank spelen er geen financiële motieven: “Het gaat bij ons echt om de mensen, die moeten weer aan het werk. En het is ook zeker niet zo dat die mensen hier voor een Wajong-uitkering komen besturen.”
Bron ;)
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:27:09 #156
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_124570484
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:16 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Bron ;)
:D weinig merkbaar verschil dus _O_ De Speld _O-
  woensdag 27 maart 2013 @ 18:57:27 #157
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124575966
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:16 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Bron ;)
Haha.

Eventjes serieus: dit geklaag toont weer eens goed aan hoe sommige grootgraaiers het contact met de normale bevolking (waarvan een groot deel al werkloos is of er voor moet vrezen) volledig verloren hebben. :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124578903
Dan heb je lef als je dit roept :') :').
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:15:21 #159
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124579685
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De topman van ING (of om het even welke multinational) werkt veel harder dan een arts, heeft veel meer verantwoordelijkheid (en wordt daar ook harder op afgerekend dan een arts), en een fout van zo'n topman heeft veel grotere gevolgen dan een fout van een arts.

Kortom: aub eerst even nadenken voordat je je onzinmening met de rest van de wereld deelt.
Volgens neoliberalen is alles je eigen verantwoordelijkheid en dus heeft iedereen evenveel verantwoordelijkheid.
The view from nowhere.
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:18:05 #160
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124579840
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Volgens mij kan een arts niet met een blunder tienduizenden mensen brodeloos maken. Hoogstens een onnodig sterfgeval veroorzaken, maar dat is toch echt veel minder ernstig.
En als dat onnodige sterfgeval een topbankier is?
The view from nowhere.
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:22:38 #161
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124580086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]

In het jaarverslag staat dat de beloning van de ING-top 'significant beneden het marktgemiddelde ligt'. Volgens ING is dat voor 'de langere termijn' geen houdbare situatie, omdat bekwame bestuurders zich niet met een laag salaris laten afschepen.
Het marktgemiddelde laten onderzoeken betekent dat het geen markt is, want in een echte markt wordt de waarde van een goed bepaald door de marktwerking ipv onderzoek. Dat betekent dat je kijkt naar de sollicitanten. Als je een goede kan krijgen voor weinig geld dan doe je dat. Als daardoor de salarissen dalen, dan is dat de marktwaarde. De vraag is hoe je weet of iemand een goede kandidaat is. En dat kunnen ze blijkbaar niet. Dat Hommen dat niet begrijpt, zegt genoeg over zijn kwaliteiten. Hommen verdient veel teveel.

Het verleden toont aan dat het betalen van hoge salarissen niet geleid heeft tot bekwame bestuurders.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 27-03-2013 20:32:43 ]
The view from nowhere.
pi_124581865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:30 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ze worden er ook helemaal niet op afgerekend, meestal krijgen ze een smak geld mee en kunnen ze gewoon ergens anders weer aan de slag, goed voorbeeld is Rijkman Groening.
Inderdaad, een uitstekend voorbeeld. Rijkman Groenink is nooit meer op niveau aan de bak gekomen. En let wel: Rijkman Groenink heeft (forse) fouten gemaakt, maar geen enorme blunders.
quote:
Grotere gevolgen, ik vind dood een ernstiger gevolg dan een aantal ontslagenen of daling van aandelen.
Je weet echt niet waar je het over hebt he? Wat denk je dat het betekent voor betrokkenen als een multinational over de kop gaat, wat een ellende dat veroorzaakt. Of nog erger: als de economie echt inklapt. Wat is een dode daarmee vergeleken nu, een kleinigheidje...
quote:
Jij hebt blijkbaar geen idee wat een arts doet,
Jawel hoor, probeer je me nu te beledigen? Iedereen weet wat artsen doen.
quote:
dus hoezo onzinnige opmerkingen. Ik kom uit een bankiersfamilie en ik zit zelf in een academisch ziekenhuis dus weet denk ik beter waar ik over praat dan jij.
Uit je posts blijkt overduidelijk dat je helemaal niet weet waar je over praat. Het feit dat we zoveel geld aan gezondheidszorg kunnen uitgeven, aan wie hebben we dat te danken, de artsen of de bankiers en multinationals?
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:10:35 #163
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_124582888
Mensen met dit soort denkbeelden mogen ze van mij echt in een diepe, diepe kerker gooien en nooit meer vrijlaten. :{

Het leven van miljoenen mensen wereldwijd is in 5 jaar tijd volledig geruïneerd door de banken en dan nog vinden ze dat ze dergelijke beloningen waard zijn.... Je staat er elke keer weer versteld van hoe ver van de werkelijkheid dergelijke lieden zijn losgeraakt.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_124583048
ze kunnen wel een zetje in de rug gebruiken zo te horen. als ze nu even bovenop het hoogste ing pand gaan staan wil ik ze wel even helpen :P
pi_124589870
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Inderdaad, een uitstekend voorbeeld. Rijkman Groenink is nooit meer op niveau aan de bak gekomen. En let wel: Rijkman Groenink heeft (forse) fouten gemaakt, maar geen enorme blunders.

[..]

Je weet echt niet waar je het over hebt he? Wat denk je dat het betekent voor betrokkenen als een multinational over de kop gaat, wat een ellende dat veroorzaakt. Of nog erger: als de economie echt inklapt. Wat is een dode daarmee vergeleken nu, een kleinigheidje...o

[..]

Jawel hoor, probeer je me nu te beledigen? Iedereen weet wat artsen doen.

[..]

Uit je posts blijkt overduidelijk dat je helemaal niet weet waar je over praat. Het feit dat we zoveel geld aan gezondheidszorg kunnen uitgeven, aan wie hebben we dat te danken, de artsen of de bankiers en multinationals?
Volgens mij geilt er hier eentje op bankdirecteuren.

Je maakt alles veel groter dan het is, naast dat je alles uit zijn verband hebt gerukt. Ik ga het je niet eens uitleggen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_124591437
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:05 schreef ssebass het volgende:

[..]

Volgens mij geilt er hier eentje op bankdirecteuren.
Helemaal niet, ik wijs er alleen op dat ze belangrijker zijn dan artsen. Let overigens op dat ik het helemaal niet alleen over bankdirecteuren heb, ik gaf aan dat willekeurig iedere directeur van om het eender welke multinational ook harder werkt en meer verantwoordelijkheid draagt dan een arts. Wel goed lezen, medewerkertje van een academisch ziekenhuis.
quote:
Je maakt alles veel groter dan het is, naast dat je alles uit zijn verband hebt gerukt. Ik ga het je niet eens uitleggen.
Grote woorden, maar geen argumenten.

Laat ik het je nog een keer vragen: hoe kan het dat we zoveel geld aan gezondheidszorg kunnen uitgeven? Is dat een verdienste van de artsen, of niet?

Dat is een eenvoudige vraag, daar wordt niets 'uit z'n verband getrokken' en ook niets 'groter gemaakt'. Een simpele vraag, een simpel antwoord. Je kunt het, doe je best.
pi_124591593
Wat doen die graaiers als Hommen eigenlijk voor hun salaris? Hoe ziet een dag van Hommen eruit? Over welke buitenaardse gaven beschikt deze man dat hij meer dan 1 miljoen moet verdienen.. Kan iemand dat uitleggen? Van iemand als Messi kan je zien dat hij een kunstje beheerst dat niemand anders kan, maar al die mannekes in dure pakken.. geen idee wat die kunnen. :{
pi_124591604
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik wijs er alleen op dat ze belangrijker zijn dan artsen. Let overigens op dat ik het helemaal niet alleen over bankdirecteuren heb, ik gaf aan dat willekeurig iedere directeur van om het eender welke multinational ook harder werkt en meer verantwoordelijkheid draagt dan een arts. Wel goed lezen, medewerkertje van een academisch ziekenhuis.

[..]

Grote woorden, maar geen argumenten.

Laat ik het je nog een keer vragen: hoe kan het dat we zoveel geld aan gezondheidszorg kunnen uitgeven? Is dat een verdienste van de artsen, of niet?

Dat is een eenvoudige vraag, daar wordt niets 'uit z'n verband getrokken' en ook niets 'groter gemaakt'. Een simpele vraag, een simpel antwoord. Je kunt het, doe je best.
Dat kan ik zeker en makkelijk ook, maar ben jouw denigrerende toontje zat. Je zit alleen maar te trollen.
pi_124591877
quote:

Nou laat ik er dan eentje doen. Dit kun je namelijk net zo goed omdraaien, zonder gezondheidszorg zat de hele wereld nog in de middeleeuwen. Leuk om een multinational te runnen waar steeds al je werknemers en bestuur zelf ook steeds dood neervalt door bijv pest en andere leuke ziektes. Ze zijn beiden nodig, dit geeft al weer aan hoe kortzichtig je bent.
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:54:01 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124592514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat doen die graaiers als Hommen eigenlijk voor hun salaris? Hoe ziet een dag van Hommen eruit? Over welke buitenaardse gaven beschikt deze man dat hij meer dan 1 miljoen moet verdienen.. Kan iemand dat uitleggen? Van iemand als Messi kan je zien dat hij een kunstje beheerst dat niemand anders kan, maar al die mannekes in dure pakken.. geen idee wat die kunnen. :{
Die vragen aan hun adviseurs wat een verstandig besluit is, valt het besluit verkeerd uit ontslaan ze de adviseur. Dat doen ze, ooh ja en ze doen zielig naar buiten toe.
pi_124592987
Ik kan me nog ergens voorstellen dat mensen van mening zijn dat topbestuurders van banken een miljoenensalaris en eventuele bonus verdienen.

Maar ik kan er maar niet bij dat er mensen zijn die het rechtpraten dat als topbestuurders overduidelijk hebben gefaald en wanbeleid hebben gevoerd alsnog een miljoenensalaris, salarisverhoging en/of bonus claimen of krijgen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:53:26 #172
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_124594453
Die Flynn krijgt 238.000 reiskostenvergoeding per jaar. Komt hij elke dag met zijn prive-jet overvliegen uit Ierland ofzo?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_124596064
quote:

[..]

Met harder werken bedoel je meer uren maken? Dat zou best kunnen inderdaad. Veel van die uren worden echter wel doorgebracht in vergaderingen, niet wat ik noem hard werken, maar goed.

Verder heb ik liever dat mijn directeur een foutje maakt dan mijn arts.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 28 maart 2013 @ 07:14:53 #174
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_124596095
Zo bekwaam zijn dit soort lui niet. Anders hadden we geen bankencrisis gehad.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_124596271
quote:

[..]

Maar de benodigde capaciteiten zijn aanzienlijk lager. In essentie is directeur van een multinational niet meer dan een HBO managersfunctie - en de pool capabele HBO managers is veel en veel groter dan de pool van capabele chirurgen.

Vergelijk het met buschauffeurs. Een buschauffeur die een moment zijn aandacht laat verslappen kan leiden tot de dood van al zijn passagiers + hetgeen hij aanrijdt. Grote verantwoordelijkheid dus en grote gevolgen als hij zijn werk niet goed doet. Maar toch betalen we buschauffeurs minder dan managers en artsen... om bovenstaande reden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')