De topman van ING (of om het even welke multinational) werkt veel harder dan een arts, heeft veel meer verantwoordelijkheid (en wordt daar ook harder op afgerekend dan een arts), en een fout van zo'n topman heeft veel grotere gevolgen dan een fout van een arts.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:02 schreef ssebass het volgende:
Dus omdat anderen dat verdienen hebben zij hier recht op? Wat is de verdere verantwoording voor zo'n salaris? Niet de verantwoordelijkheid, want die bestaat er alleen in theorie. Hard werken? Vergelijk het eens met artsen die veel meer werken, continu scherp moeten zijn, daadwerkelijke verantwoordelijkheid hebben over andermans leven en die verdienen maar een tiende van deze "topman".
Dat capabel kunnen we trouwens ook wel met een korreltje zout nemen.
Haha, zotte aap, heb je weer met je lul in de melk gehangen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De topman van ING (of om het even welke multinational) werkt veel harder dan een arts, heeft veel meer verantwoordelijkheid (en wordt daar ook harder op afgerekend dan een arts), en een fout van zo'n topman heeft veel grotere gevolgen dan een fout van een arts.
Kortom: aub eerst even nadenken voordat je je onzinmening met de rest van de wereld deelt.
Ja kom nou! Het is crisis hoor!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
AMSTERDAM - De topbestuurders van ING verdienen zo weinig in vergelijking met andere Europese ondernemingen, dat de salarissen omhoog moeten. Dat staat in het onlangs verschenen jaarverslag van de bank.
In het jaarverslag staat dat de beloning van de ING-top 'significant beneden het marktgemiddelde ligt'. Volgens ING is dat voor 'de langere termijn' geen houdbare situatie, omdat bekwame bestuurders zich niet met een laag salaris laten afschepen.
Bestuursleden van ING moeten sinds 2011 rondkomen van een vast salaris. Zo verdient bestuursvoorzitter Jan Hommen 1,35 miljoen. De bestuurders, Patrick Flynn en Wilfried Nagel, ontvingen respectievelijk 750.000 euro en 469.000 euro.
Bron
Jeetje, wat heb ik het met meneer Hommen te doen zeg, 1,35 miljoen, +/-112.500 per maand, is natuurlijk ook belachelijk weinig, daar kan je net je vaste lasten van betalen.
Steun de heer Hommen!
Maak een bedrag over naar 12345!
...?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:
en een fout van zo'n topman heeft veel grotere gevolgen dan een fout van een arts.
?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Haha, zotte aap, heb je weer met je lul in de melk gehangen?
Oh, je bent serieus.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:00 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Je bent niet bekend met dit soort bedrijven en mensen veronderstel ik?
Volgens mij kan een arts niet met een blunder tienduizenden mensen brodeloos maken. Hoogstens een onnodig sterfgeval veroorzaken, maar dat is toch echt veel minder ernstig.quote:
Oh.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Volgens mij kan een arts niet met een blunder tienduizenden mensen brodeloos maken. Hoogstens een onnodig sterfgeval veroorzaken, maar dat is toch echt veel minder ernstig.
Zeg meneer Homme, ga even wat anders doen of zo?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:10 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Heb je een uitkering ofzo? Dit kan toch geen serieuze reactie zijn.
Een arts kan als ie een blunder maakt een bezoekje maken aan de tuchtraad, een bankier krijgt in het ergste geval ontslag met een gouden handdruk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Volgens mij kan een arts niet met een blunder tienduizenden mensen brodeloos maken. Hoogstens een onnodig sterfgeval veroorzaken, maar dat is toch echt veel minder ernstig.
En de overheid trekt de portemonnee van de belastingbetaler om de schade te vergoeden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een arts kan als ie een blunder maakt een bezoekje maken aan de tuchtraad, een bankier krijgt in het ergste geval ontslag met een gouden handdruk.
Hart voor de zaak nietwaar?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Zeg meneer Homme, ga even wat anders doen of zo?
Je moet het als arts wel heel erg bont maken wil je last hebben van de tuchtraad.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een arts kan als ie een blunder maakt een bezoekje maken aan de tuchtraad,
Als je er echt een potje van maakt kom je nooit meer op niveau aan de bak.quote:een bankier krijgt in het ergste geval ontslag met een gouden handdruk.
Nou laat die bankiers dan hun werk eens doen en de economie goed laten draaien. In plaats van bij de overheid te bedelen om hulp en te klagen over hun salaris.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:32 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je moet het als arts wel heel erg bont maken wil je last hebben van de tuchtraad.
[..]
Als je er echt een potje van maakt kom je nooit meer op niveau aan de bak.
Maar je gaat voorbij aan het eigenlijke punt valt me op: nl dat een blunder van een topman grotere gevolgen heeft dan een blunder van een arts. Ik vind dat gek, iedereen die kan nadenken vindt tenslotte de economie belangrijker dan een enkel mensenleven. Die arts is het trouwens ook met me eens, zonder goed draaiende economie heeft hij nl niet erg veel om handen.
Ik snap ook wel dat een beslissing van een bankier grotere gevolgen heeft voor de maatschappij. Maar ik zie echt niet in waarom de bankier daarvoor beloond zou moeten worden, de risico's van zijn handelen liggen immers volledig bij anderen die overigens ook alleen maar de negatieve gevolgen ervan ondervinden, de positieve (winst) steken ze in eigen zak.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:32 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Maar je gaat voorbij aan het eigenlijke punt valt me op: nl dat een blunder van een topman grotere gevolgen heeft dan een blunder van een arts. Ik vind dat gek, iedereen die kan nadenken vindt tenslotte de economie belangrijker dan een enkel mensenleven. Die arts is het trouwens ook met me eens, zonder goed draaiende economie heeft hij nl niet erg veel om handen.
Met het SNS debakel hadden de aandeelhouders toch al niks meer aangezien het aandeel gekelderd was. Het gaat meer om de obligatiehouders mee te laten betalen, iets wat Dijsselbloem niet aandurfde dankzij de bankenlobby.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
Met Dijsselbloem aan het roer vind ik het helemaal prima. Gaat ING over de kop dan onteigenen we gewoon de aandeelhouders.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ze worden er ook helemaal niet op afgerekend, meestal krijgen ze een smak geld mee en kunnen ze gewoon ergens anders weer aan de slag, goed voorbeeld is Rijkman Groening. Grotere gevolgen, ik vind dood een ernstiger gevolg dan een aantal ontslagenen of daling van aandelen.Jij hebt blijkbaar geen idee wat een arts doet, dus hoezo onzinnige opmerkingen. Ik kom uit een bankiersfamilie en ik zit zelf in een academisch ziekenhuis dus weet denk ik beter waar ik over praat dan jij.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De topman van ING (of om het even welke multinational) werkt veel harder dan een arts, heeft veel meer verantwoordelijkheid (en wordt daar ook harder op afgerekend dan een arts), en een fout van zo'n topman heeft veel grotere gevolgen dan een fout van een arts.
Kortom: aub eerst even nadenken voordat je je onzinmening met de rest van de wereld deelt.
We hebben inderdaad gezien dat de bancaire sector nachten wakker ligt van de maatschappelijke verantwoording die ze heeftquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Gelukkig heeft fok! jou nog om het niveau wat op te krikken..quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:43 schreef NomanIW het volgende:
[..]
We hebben inderdaad gezien dat de bancaire sector nachten wakker ligt van de maatschappelijke verantwoording die ze heeft
Dit forum is toch niet echt een doorsnede van de Nederlandse bevolking, toch? Want dit is echt 5 mijl onder zeeniveau, dit geleuter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Die jezus was me ook een domme flapdrol. Want de volgende dag komt iedereen het laatste uur aankakkenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat is serieus het enige bijbelverhaal dat ik ken. Jezus betaalt de werklieden die de hele dag hebben gewerkt evenveel als die een uur hebben gewerkt. Wanneer ze komen klagen zegt hij: "Beste man, ik behandel je toch niet onrechtvaardig? Je hebt toch ingestemd met het loon van één denarie? Neem dan aan wat je toekomt en ga. Ik wil aan die laatsten nu eenmaal hetzelfde betalen als aan jou."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |