abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124540669
Lijkt me meer een 'stap vooruit denken'. Als ING straks spectaculair op zijn plaat gaat, omdat ze 'over-leveraged' zijn (teveel hebben uitgeleend in verhouding tot het kapitaal dat op de balans staat), kunnen ze zeggen: Ja, maar dat kwam omdat we die goeie bankbestuurders niet aan konden trekken! :X
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124541036
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:02 schreef ssebass het volgende:
Dus omdat anderen dat verdienen hebben zij hier recht op? Wat is de verdere verantwoording voor zo'n salaris? Niet de verantwoordelijkheid, want die bestaat er alleen in theorie. Hard werken? Vergelijk het eens met artsen die veel meer werken, continu scherp moeten zijn, daadwerkelijke verantwoordelijkheid hebben over andermans leven en die verdienen maar een tiende van deze "topman".

Dat capabel kunnen we trouwens ook wel met een korreltje zout nemen.
De topman van ING (of om het even welke multinational) werkt veel harder dan een arts, heeft veel meer verantwoordelijkheid (en wordt daar ook harder op afgerekend dan een arts), en een fout van zo'n topman heeft veel grotere gevolgen dan een fout van een arts.

Kortom: aub eerst even nadenken voordat je je onzinmening met de rest van de wereld deelt.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:55:01 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124541119
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De topman van ING (of om het even welke multinational) werkt veel harder dan een arts, heeft veel meer verantwoordelijkheid (en wordt daar ook harder op afgerekend dan een arts), en een fout van zo'n topman heeft veel grotere gevolgen dan een fout van een arts.

Kortom: aub eerst even nadenken voordat je je onzinmening met de rest van de wereld deelt.
Haha, zotte aap, heb je weer met je lul in de melk gehangen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:57:37 #129
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124541275
Maar goed, laten we niet zielig doen.
Een topchef houdt van lekker eten. Daarom is ie de baas van de keuken.
Een topbankier houdt van geld, van heel veel geld. Daarom is ie de baas van de bank.

Die types hoeven door niemand aardig gevonden te worden. Het zijn kankerlijers, en daar zijn ze trots op.
pi_124541468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]

AMSTERDAM - De topbestuurders van ING verdienen zo weinig in vergelijking met andere Europese ondernemingen, dat de salarissen omhoog moeten. Dat staat in het onlangs verschenen jaarverslag van de bank.

In het jaarverslag staat dat de beloning van de ING-top 'significant beneden het marktgemiddelde ligt'. Volgens ING is dat voor 'de langere termijn' geen houdbare situatie, omdat bekwame bestuurders zich niet met een laag salaris laten afschepen.

Bestuursleden van ING moeten sinds 2011 rondkomen van een vast salaris. Zo verdient bestuursvoorzitter Jan Hommen 1,35 miljoen. De bestuurders, Patrick Flynn en Wilfried Nagel, ontvingen respectievelijk 750.000 euro en 469.000 euro.

Bron

Jeetje, wat heb ik het met meneer Hommen te doen zeg, 1,35 miljoen, +/-112.500 per maand, is natuurlijk ook belachelijk weinig, daar kan je net je vaste lasten van betalen. 8)7

Steun de heer Hommen!
Maak een bedrag over naar 12345!
Ja kom nou! Het is crisis hoor!
En de eerste zin zegt alles: in europa gaat het om graaien en zij willen meedoen met hun vriendjes. De crisis is nog niet betaald door de gewone man of ze willen alweer meer.
En dan die redenering: bekwame mensen gaan weg als we ze niet betalen.. Diezelfde redenering geldt omgekeerd voor arbeiders. Als ze zich niet laten uitknijpen gaat de productie naar het buitenland.
Waarom is die laatste redenering niet van toepassing? Ze nemen maar genoegen met een half miljioen per jaar. Anders doet iemand uit China het wel voor 10% daarvan.
pi_124541469
quote:
en een fout van zo'n topman heeft veel grotere gevolgen dan een fout van een arts.
...?
pi_124541478
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Haha, zotte aap, heb je weer met je lul in de melk gehangen?
?

Je bent niet bekend met dit soort bedrijven en mensen veronderstel ik?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:04:21 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124541686
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:00 schreef Quiche_lorraine het volgende:

Je bent niet bekend met dit soort bedrijven en mensen veronderstel ik?
Oh, je bent serieus. :')
pi_124541760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:00 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

...?
Volgens mij kan een arts niet met een blunder tienduizenden mensen brodeloos maken. Hoogstens een onnodig sterfgeval veroorzaken, maar dat is toch echt veel minder ernstig.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:07:05 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124541858
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:

Volgens mij kan een arts niet met een blunder tienduizenden mensen brodeloos maken. Hoogstens een onnodig sterfgeval veroorzaken, maar dat is toch echt veel minder ernstig.
Oh.

Plz, go shoot yourself.
pi_124542084
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oh.

Plz, go shoot yourself.
Heb je een uitkering ofzo? Dit kan toch geen serieuze reactie zijn.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:49:50 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124548997
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:10 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Heb je een uitkering ofzo? Dit kan toch geen serieuze reactie zijn.
Zeg meneer Homme, ga even wat anders doen of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124549473
quote:

[..]

Een arts kan als ie een blunder maakt een bezoekje maken aan de tuchtraad, een bankier krijgt in het ergste geval ontslag met een gouden handdruk.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 23:01:31 #139
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124549719
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een arts kan als ie een blunder maakt een bezoekje maken aan de tuchtraad, een bankier krijgt in het ergste geval ontslag met een gouden handdruk.
En de overheid trekt de portemonnee van de belastingbetaler om de schade te vergoeden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_124551100
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Zeg meneer Homme, ga even wat anders doen of zo?
Hart voor de zaak nietwaar?
pi_124551305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een arts kan als ie een blunder maakt een bezoekje maken aan de tuchtraad,
Je moet het als arts wel heel erg bont maken wil je last hebben van de tuchtraad.
quote:
een bankier krijgt in het ergste geval ontslag met een gouden handdruk.
Als je er echt een potje van maakt kom je nooit meer op niveau aan de bak.

Maar je gaat voorbij aan het eigenlijke punt valt me op: nl dat een blunder van een topman grotere gevolgen heeft dan een blunder van een arts. Ik vind dat gek, iedereen die kan nadenken vindt tenslotte de economie belangrijker dan een enkel mensenleven. Die arts is het trouwens ook met me eens, zonder goed draaiende economie heeft hij nl niet erg veel om handen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 23:35:04 #142
38496 Perrin
pi_124551453
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:32 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je moet het als arts wel heel erg bont maken wil je last hebben van de tuchtraad.

[..]

Als je er echt een potje van maakt kom je nooit meer op niveau aan de bak.

Maar je gaat voorbij aan het eigenlijke punt valt me op: nl dat een blunder van een topman grotere gevolgen heeft dan een blunder van een arts. Ik vind dat gek, iedereen die kan nadenken vindt tenslotte de economie belangrijker dan een enkel mensenleven. Die arts is het trouwens ook met me eens, zonder goed draaiende economie heeft hij nl niet erg veel om handen.
Nou laat die bankiers dan hun werk eens doen en de economie goed laten draaien. In plaats van bij de overheid te bedelen om hulp en te klagen over hun salaris.
pi_124551754
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:32 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Ik snap ook wel dat een beslissing van een bankier grotere gevolgen heeft voor de maatschappij. Maar ik zie echt niet in waarom de bankier daarvoor beloond zou moeten worden, de risico's van zijn handelen liggen immers volledig bij anderen die overigens ook alleen maar de negatieve gevolgen ervan ondervinden, de positieve (winst) steken ze in eigen zak.
pi_124552675
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
Met Dijsselbloem aan het roer vind ik het helemaal prima. Gaat ING over de kop dan onteigenen we gewoon de aandeelhouders.
Met het SNS debakel hadden de aandeelhouders toch al niks meer aangezien het aandeel gekelderd was. Het gaat meer om de obligatiehouders mee te laten betalen, iets wat Dijsselbloem niet aandurfde dankzij de bankenlobby.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2013 00:07:22 ]
pi_124556231
quote:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ze worden er ook helemaal niet op afgerekend, meestal krijgen ze een smak geld mee en kunnen ze gewoon ergens anders weer aan de slag, goed voorbeeld is Rijkman Groening. Grotere gevolgen, ik vind dood een ernstiger gevolg dan een aantal ontslagenen of daling van aandelen.Jij hebt blijkbaar geen idee wat een arts doet, dus hoezo onzinnige opmerkingen. Ik kom uit een bankiersfamilie en ik zit zelf in een academisch ziekenhuis dus weet denk ik beter waar ik over praat dan jij.

[ Bericht 0% gewijzigd door ssebass op 27-03-2013 09:11:20 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_124556341
Ik zou zeggen dat de rest dan ook maar marktconform moet gaan betalen, inplaats van de meest gunstige als uitgangspunt nemen! waren we aan de onderkant ook maar zo bijdehand, maar daar moeten we op het minimum hangen...
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_124556388
quote:

[..]

We hebben inderdaad gezien dat de bancaire sector nachten wakker ligt van de maatschappelijke verantwoording die ze heeft :')

Dit forum is toch niet echt een doorsnede van de Nederlandse bevolking, toch? Want dit is echt 5 mijl onder zeeniveau, dit geleuter.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:55:57 #148
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_124559146
Als je door een hoger salarissen te bieden betere mensen kunt krijgen moet je het doen. Maar het lijkt mij er meer op dat meneer Hommen toch wel bij de ING blijft voor het huidige salaris. Dus dan is het nog nutteloos dit loon te verhogen.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:56:30 #149
38496 Perrin
pi_124559165
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:43 schreef NomanIW het volgende:

[..]

We hebben inderdaad gezien dat de bancaire sector nachten wakker ligt van de maatschappelijke verantwoording die ze heeft :')

Dit forum is toch niet echt een doorsnede van de Nederlandse bevolking, toch? Want dit is echt 5 mijl onder zeeniveau, dit geleuter.
Gelukkig heeft fok! jou nog om het niveau wat op te krikken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:57:12 #150
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_124559193
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:33 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat is serieus het enige bijbelverhaal dat ik ken. Jezus betaalt de werklieden die de hele dag hebben gewerkt evenveel als die een uur hebben gewerkt. Wanneer ze komen klagen zegt hij: "Beste man, ik behandel je toch niet onrechtvaardig? Je hebt toch ingestemd met het loon van één denarie? Neem dan aan wat je toekomt en ga. Ik wil aan die laatsten nu eenmaal hetzelfde betalen als aan jou."
Die jezus was me ook een domme flapdrol. Want de volgende dag komt iedereen het laatste uur aankakken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')