Ik zie het probleem niet als iemand die hetzelfde werk doet meer krijgt. Tevreden zijn met wat je hebt en niet continu kijken of en waarom het gras groener is bij de buren. Heel de maatschappij is ingericht op deze ziekelijke jaloezie. De Postcodeloterij is daar bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van hoe die inspelen op deze jaloezie.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
Meester, meester, .... hij begint weer
Dit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet als iemand die hetzelfde werk doet meer krijgt. Tevreden zijn met wat je hebt en niet continu kijken of en waarom het gras groener is bij de buren. Heel de maatschappij is ingericht op deze ziekelijke jaloezie.
Mattheus 20:1-14quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet als iemand die hetzelfde werk doet meer krijgt. Tevreden zijn met wat je hebt en niet continu kijken of en waarom het gras groener is bij de buren. Heel de maatschappij is ingericht op deze ziekelijke jaloezie. De Postcodeloterij is daar bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van hoe die inspelen op deze jaloezie.
Dat is serieus het enige bijbelverhaal dat ik ken. Jezus betaalt de werklieden die de hele dag hebben gewerkt evenveel als die een uur hebben gewerkt. Wanneer ze komen klagen zegt hij: "Beste man, ik behandel je toch niet onrechtvaardig? Je hebt toch ingestemd met het loon van één denarie? Neem dan aan wat je toekomt en ga. Ik wil aan die laatsten nu eenmaal hetzelfde betalen als aan jou."quote:
Een goed punt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat is serieus het enige bijbelverhaal dat ik ken. Jezus betaalt de werklieden die de hele dag hebben gewerkt evenveel als die een uur hebben gewerkt. Wanneer ze komen klagen zegt hij: "Beste man, ik behandel je toch niet onrechtvaardig? Je hebt toch ingestemd met het loon van één denarie? Neem dan aan wat je toekomt en ga. Ik wil aan die laatsten nu eenmaal hetzelfde betalen als aan jou."
Eerder toepasbaar op de afgunstigen jegens bijstandstrekkers zo te zien.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat is serieus het enige bijbelverhaal dat ik ken. Jezus betaalt de werklieden die de hele dag hebben gewerkt evenveel als die een uur hebben gewerkt. Wanneer ze komen klagen zegt hij: "Beste man, ik behandel je toch niet onrechtvaardig? Je hebt toch ingestemd met het loon van één denarie? Neem dan aan wat je toekomt en ga. Ik wil aan die laatsten nu eenmaal hetzelfde betalen als aan jou."
????? Die man durft nogal wat te beweren.......quote:bekwame bestuurders
Volgens mij zou dat voor veel meer mensen goed zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:51 schreef Nemephis het volgende:
Mensen die al een supersalaris hebben en dan nog janken dat ze zo arm zijn zouden eigenlijk eens verplicht een maand op bijstandsniveau moeten leven. Misschien dat ze daarna iets nederiger zijn.
bronquote:ING heeft 1,125 miljard aan de Nederlandse Staat terugbetaald. Hiermee lost ING 750 miljoen aan staatssteun af. Het overige deel is premie. Minister Dijsselbloem is tevreden met de terugbetaling van ING.
'Het is heel goed dat ING meteen werk maakt van de nieuwe afspraken over het terugbetalen van de staatssteun. In 2008 heeft de Staat ingegrepen om de stabiliteit in de financiële sector te waarborgen. De belastingbetaler wordt nu beloond voor de verleende steun', aldus minister Dijsselbloem.
De terugbetaling van ING maakt onderdeel uit van het recente akkoord van de Staat met de Europese Commissie en ING. Afgesproken is dat ING de resterende staatssteun in vier jaar afbetaalt. Over de aflossing van de gehele staatssteun moet een minimaal rendement van 12,5% worden behaald. Het rendement van de tot nu toe terugbetaalde steun komt met de laatste terugbetaling op 16%.
In 2008 heeft ING een kapitaalinjectie van de Staat gekregen om weerstand te bieden aan de grote schokken op de internationale financiële markten en om het spaargeld van rekeninghouders veilig te stellen. De Staat is bij ING bijgesprongen met 10 miljard euro. Van dit bedrag heeft ING nu 7,750 miljard euro terugbetaald. Met deze terugbetaling is een aanzienlijk deel van de staatssteun aan Nederlandse banken terugbetaald.
Sommige collega's van mij verdienen ook meer als mij terwijl die hetzelfde werk doet. Tja, afspraken van vroeger.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet als iemand die hetzelfde werk doet meer krijgt. Tevreden zijn met wat je hebt en niet continu kijken of en waarom het gras groener is bij de buren. Heel de maatschappij is ingericht op deze ziekelijke jaloezie. De Postcodeloterij is daar bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van hoe die inspelen op deze jaloezie.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:07 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Sommige collega's van mij verdienen ook meer als mij terwijl die hetzelfde werk doet. Tja, afspraken van vroeger.
So what. Ben tevreden met wat ik heb.
Zou die bankdirecteur ook eens moeten doen. Maar hoe meer geld iemand heeft, hoe hebzuchtiger ze worden blijkbaar.
Als je een megasalaris hebt dan heb je ook een ander uitgavepatroon. Daar zit het probleem al. Zulke directeuren komen uit een welgesteld nest, die kennen geen armoede. Dus met minder nemen ze geen genoegen.
Die figuren moeten toch ook wel iemand in hun omgeving hebben die keihard geraakt is door de crisis? Dan ga je toch niet bedelen om nig meer geld?
Alhoewel....denk het niet..
quote:Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger men wordt.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:36 schreef dawg het volgende:
zolang ing nog niet alle staatssteun terugbetaald heeft lijkt me een salarisverhoging uiterst ongepast.
He, het is een vrije markt. De banken zijn geen overheidsinstellingen en kunnen zelf bepalen wat ze met de lonen doen he?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:04 schreef jogy het volgende:
Advocaat voor de duivel spelende is 469.000 (kijkende naar de rest van het bankwezen) niet erg veel.
Betere oplossing is gewoon wereldwijd alle bank-lonen een glazen plafond te geven van 250.000
Wie wil er wereld-dictator worden?
Kweenie of je hebt opgelet, maar er zijn nog maar weinig banken in NL die de laatste jaren zonder overheidssteun zijn doorgekomen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:45 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
He, het is een vrije markt. De banken zijn geen overheidsinstellingen en kunnen zelf bepalen wat ze met de lonen doen he?
Wordt het echt te gek en gaat de bank naar de klote dan kan de overheid natuurlijk altijd nog inspringen, maar dat is een ander verhaal.
Echt??"?!??quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kweenie of je hebt opgelet, maar er zijn nog maar weinig banken in NL die de laatste jaren zonder overheidssteun zijn doorgekomen.
ONZ / De teloorgang van de PI.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kweenie of je hebt opgelet, maar er zijn nog maar weinig banken in NL die de laatste jaren zonder overheidssteun zijn doorgekomen.
Ironiedetector gefaaldquote:
wat nou personeel, IKKEquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:00 schreef Innisdemon het volgende:
en het personeel van de bank? Je weet wel, de mensen die daadwerkelijk het werk doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |