abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:05:27 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_125077062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:25 schreef Elkedagwatanders het volgende:

Het soort mensen dat je aantrekt met dit soort bedragen (alleen maar op centen uit) wil je sowieso niet aan de leiding van grote financiële instellingen hebben.
maar hij is wel de baas en de raad van commissarissen durft niets te zeggen en de aandeelhouders weten heel niet wat er gaande is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:16:40 #277
52513 whosvegas
The Trickster
pi_125090555
Jee, eerst de boel in de soep laten lopen en dan ook nog klagen dat je meer geld wel. Je zou die lui helemaal moeten kaal plukken ipv de belasting betaler er voor op te laten draaien.
Heeft ING de staats steun al terug betaald?

Wat zou zo'n bestuurder de hele dag doen voor een ton in de maand?
Are you nuts??
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:23:19 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125091071
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien kunnen ze het geld beter steken in de IT-afdeling.
Niet nodig, de heren zijn nu op de hoogte van de falende IT-situatie, dus ik zou zeggen; salaris verhogen, overmaken en vervolgens weer terughalen en zeggen dat er niets aan de hand is :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125095579
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:16 schreef whosvegas het volgende:
Jee, eerst de boel in de soep laten lopen en dan ook nog klagen dat je meer geld wel. Je zou die lui helemaal moeten kaal plukken ipv de belasting betaler er voor op te laten draaien.
Heeft ING de staats steun al terug betaald?
Grotendeels, tegen een hele hoge premie (daar heeft de belastingbetaler leuk aan verdiend).
pi_125096179
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 23:10 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Grotendeels, tegen een hele hoge premie (daar heeft de belastingbetaler leuk aan verdiend).
Klopt, een rendement van 16% tot nu toe:

bron: http://www.rijksoverheid.(...)-staatssteun-af.html
pi_125097085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het kapitalisme loopt dan ook op de laatste benen. Althans in de vorm zoals we dat nu kennen.
Waar baseer je dat op? Ik zie alleen maar krachten die uit alle macht het kaartenhuis in stand willen houden.
pi_125097182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet nodig, de heren zijn nu op de hoogte van de falende IT-situatie, dus ik zou zeggen; salaris verhogen, overmaken en vervolgens weer terughalen en zeggen dat er niets aan de hand is :+
Zou wel leuk zijn.
  dinsdag 9 april 2013 @ 23:49:43 #283
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_125097545
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 23:38 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik zie alleen maar krachten die uit alle macht het kaartenhuis in stand willen houden.
Daaraan kan je dat goed zien, idd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_125102091
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 23:10 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Mwoah. Het geld in kwestie is mede verdiend door duizenden personeelsleden te ontslaan. Duizenden werklozen met uitkering is weer een minder fijn iets voor de belastingbetaler.
pi_125144215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:08 schreef Leandra het volgende:
Als ze ontevreden zijn over hun salaris dan zoeken ze maar een andere werkgever die ze wel kan betalen wat ze vinden dat ze waard zijn.

ING vindt vast wel andere faalbestuurders die voor zulke absurd lage lonen willen werken.
Dit.

Ik doe het voor de helft en laten we eerlijk zijn, slechter kan het toch niet gaan.
  vrijdag 12 april 2013 @ 04:12:49 #286
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_125184571
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit.

Ik doe het voor de helft en laten we eerlijk zijn, slechter kan het toch niet gaan.
Je denkt dat jij 'wel even' een bedrijf met een paar miljard omzet kunt leiden?

Je hebt geen idee waar je het over hebt... ignorance is a bliss
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 12 april 2013 @ 08:25:27 #287
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125185274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit.

nou je moet wel lenen voor 1% van de CB en dan nog het uitlenen aan zielige huiseigenaren tegen 5% , dat is niet zo makkelijk he

Daarnaast moet je regelmatig een stel overbodige collegas ontslaan om kosten te besparen , en nog je eigen rechtspositie evalueren met een extern ingehuurde kracht
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:59:22 #288
111528 Viajero
Who dares wins
pi_125193200
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 april 2013 04:12 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je denkt dat jij 'wel even' een bedrijf met een paar miljard omzet kunt leiden?

Je hebt geen idee waar je het over hebt... ignorance is a bliss
Van mij is niet bewezen dat ik dat niet kan. De mensen die nu om meer geld zeuren hebben ruimschoots bewezen dat ze het niet kunnen. Miljardenverliezen lijden lijkt mij een duidelijk bewijs van incompetentie. De overheidssteun zou dan ook alleen gegeven moeten worden op voorwaarde dat de falers er uit gegooid worden, maar nee, ze mogen vrolijk verder gaan met falen, voor enorme salarissen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_125194015
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Van mij is niet bewezen dat ik dat niet kan. De mensen die nu om meer geld zeuren hebben ruimschoots bewezen dat ze het niet kunnen. Miljardenverliezen lijden lijkt mij een duidelijk bewijs van incompetentie. De overheidssteun zou dan ook alleen gegeven moeten worden op voorwaarde dat de falers er uit gegooid worden, maar nee, ze mogen vrolijk verder gaan met falen, voor enorme salarissen.
Jij bewijst dat elke dag weer.
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:35:13 #290
111528 Viajero
Who dares wins
pi_125194352
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:23 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Jij bewijst dat elke dag weer.
Nee, ik sta niet aan de top van een bank, in tegenstelling tot degenen die al sinds 2006 elk jaar weer tientallen miljarden belastinggeld laten verdwijnen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_125198530
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 08:38 schreef Grouch het volgende:

[..]

Mwoah. Het geld in kwestie is mede verdiend door duizenden personeelsleden te ontslaan. Duizenden werklozen met uitkering is weer een minder fijn iets voor de belastingbetaler.
Bedrijven zijn geen sociale werkplaats, en Nederland is geen communistisch land. Als je het werk met minder mensen afkan, dan moet je mensen ontslaan. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:39:44 #292
111528 Viajero
Who dares wins
pi_125198625
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:37 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Bedrijven zijn geen sociale werkplaats, en Nederland is geen communistisch land. Als je het werk met minder mensen afkan, dan moet je mensen ontslaan. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.
Op zich ben ik het met je eens, maar ik vind dat als je alleen kunt bestaan omdat je een stapel belastinggeld hebt gekregen dat je dan ook een sociale verantwoordelijkheid hebt.
pi_125198790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Op zich ben ik het met je eens, maar ik vind dat als je alleen kunt bestaan omdat je een stapel belastinggeld hebt gekregen dat je dan ook een sociale verantwoordelijkheid hebt.
Banken hebben sowieso een sociale verantwoordelijkheid. We vertrouwen ze met ons geld en dus met ons leven.
pi_125198836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die sociale verantwoordelijkheid is in dit geval het terugbetalen van de steun en het ervoor zorgen dat er geen steun meer nodig is. Dat betekent naast een heleboel andere dingen ook de kosten drukken.
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:48:40 #295
111528 Viajero
Who dares wins
pi_125198932
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:45 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Die sociale verantwoordelijkheid is in dit geval het terugbetalen van de steun en het ervoor zorgen dat er geen steun meer nodig is. Dat betekent naast een heleboel andere dingen ook de kosten drukken.
Ik vind de kosten drukken door het ontslaan van de mensen die echt werk doen en het verlagen van service, tegelijk met het blijven betalen van miljoenensalarissen aan de mensen die deze hele puinhoop veroorzaakt hebben en vrolijk op dezelfde voet verder blijven gaan absoluut niet te verdedigen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:52:04 #296
37769 erodome
Zweefteef
pi_125199043
Ze kunnen beter wat meer en vooral betere ict in huis halen ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:57:44 #297
111528 Viajero
Who dares wins
pi_125199245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:52 schreef erodome het volgende:
Ze kunnen beter wat meer en vooral betere ict in huis halen ;)
Maar dat kost geld. En dat geld geven we liever aan de falers aan de top.
pi_125199523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vind de kosten drukken door het ontslaan van de mensen die echt werk doen en het verlagen van service, tegelijk met het blijven betalen van miljoenensalarissen aan de mensen die deze hele puinhoop veroorzaakt hebben en vrolijk op dezelfde voet verder blijven gaan absoluut niet te verdedigen.
Dit is domme borrelpraat. De oorzaak van de puinhoop ligt niet in Nederland, dat kun je de mensen aan de top dus ook niet verwijten, en er worden vooral veel mensen ontslagen die overbodig zijn geworden.
pi_125199668
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:37 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dan moet de steun aan banken onmiddellijk gestaakt worden en inplaats daarvan moet de overheid garant staan voor het geld van de burgers, zodat die het naar een bank kunnen brengen die zonder steun overeind kan blijven, dan komen de overbodige mensen idd. op straat te staan.
  vrijdag 12 april 2013 @ 16:10:49 #300
111528 Viajero
Who dares wins
pi_125199714
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 16:06 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dit is domme borrelpraat. De oorzaak van de puinhoop ligt niet in Nederland, dat kun je de mensen aan de top dus ook niet verwijten, en er worden vooral veel mensen ontslagen die overbodig zijn geworden.
De oorzaak ligt in het hele financiele systeem, en daar zijn ook de grote Nederlandse banken een belangrijk onderdeel van. De falers aan de top hebben wereldwijd gefaald, en de Nederlandse falers zijn echt geen onschuldige slachtoffers. Hoe kom je erop zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')