Dat was mij ook al langer duidelijk, daar is nog een pittige discussie over geweest in deze reeks waarbij wij niet de 'beste' vriendjes van de goldbugs waren.quote:Op maandag 15 april 2013 12:07 schreef SeLang het volgende:
Ik heb altijd gezegd dat de meeste goud "beleggers" gewoon momentumtraders zijn en de beweging van de laatste paar dagen lijkt dat te bevestigen.
Op wat voor manier gezien? In relatie tot de gemiddelde prijs? In relatie tot de uitstaande geldhoeveelheid? Iets anders?quote:Op maandag 15 april 2013 12:42 schreef LXIV het volgende:
Wat zou historisch gezien nu een reeele koers voor goud zijn? Dus dat het langdurig inflatie-neutraal is. $600? $800?
Zou het niet gratis moeten zijn? Je kunt er immers niks mee.quote:Op maandag 15 april 2013 12:42 schreef LXIV het volgende:
Wat zou historisch gezien nu een reeele koers voor goud zijn? Dus dat het langdurig inflatie-neutraal is. $600? $800?
Er valt geen prijskaartje op goud te plakken omdat het geen rendement heeft. Toch zie je dat goud de afgelopen 140 jaar min of meer met de inflatie mee is gestegen. Als je die langjarige trend als ' waarheid' neemt, en de enorme stijging in de goudprijs van de afgelopen 14 jaar daar vanaf haalt, dan kom je op 300-400 euro.quote:Op maandag 15 april 2013 12:44 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Op wat voor manier gezien? In relatie tot de gemiddelde prijs? In relatie tot de uitstaande geldhoeveelheid? Iets anders?
Je kunt er best wel iets mee, want het is een goede geleider en bovendien niet-corrosief. Maar die industriele waarde staat in geen verhouding tot de prijs.quote:Op maandag 15 april 2013 12:44 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Zou het niet gratis moeten zijn? Je kunt er immers niks mee.
Als je de thesis van de goldbugs zelf volgt (goud is "waardevast") dat zou dat in de range $200-$660 moeten liggen.quote:Op maandag 15 april 2013 12:42 schreef LXIV het volgende:
Behalve dan dat centrale banken met veel goud meer of minder reserves hebben. Een goudprijs van 10k zou bovendien de dollarreserves in een andere ligt stellen dan een van 100.quote:Op maandag 15 april 2013 12:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je de thesis van de goldbugs zelf volgt (goud is "waardevast") dat zou dat in de range $200-$660 moeten liggen.
Zie dit topic.
Ga maar na: wat zijn de gevolgen als de goudprijs morgen $100 is. Of $10000? Er verandert dan bijna niets in de wereld.
Op basis van welke data/periode doe je dat dan?quote:Op maandag 15 april 2013 12:50 schreef LXIV het volgende:
Als je die langjarige trend als ' waarheid' neemt, en de enorme stijging in de goudprijs van de afgelopen 14 jaar daar vanaf haalt, dan kom je op 300-400 euro.
Waarom heb je dat goud gekocht? Als de reden daarvoor nog intact is dan hou je het, anders niet. Zo simpel is datquote:Op maandag 15 april 2013 13:55 schreef xaban06 het volgende:
Wat is slim om te doen. Ik heb ongeveer 10.000 euro aan goud. Verkopen? Bewaren? Heb het geld niet nodig. Zal het over 10 jaar meer waard zijn, of is dat gewoon totaal niet te voorspellen?
Gekregen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom heb je dat goud gekocht? Als de reden daarvoor nog intact is dan hou je het, anders niet. Zo simpel is dat
Er is echt geen hond die kan voorspellen waar dat over 10 jaar staat.
Als je er zelf geen visie over hebt dan zou ik direct tegen actuele marktwaarde verkopen. Je wilt geen positie hebben in iets dat je niet begrijpt.quote:
Ik heb een schuin oog geworpen op de grafiek in de OP:quote:Op maandag 15 april 2013 13:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Op basis van welke data/periode doe je dat dan?
quote:Hey guys I am having a really tough day. As most of you already know, I am living abroad in Cyprus but have been heavily invested in the virtual Gold market. All of my money has been in there for the past ~1 years, (I am talking life savings, retirement money from 401k I borrowed against myself, and equity from my home). I don't want to get into numbers because I am completely shaken right now, but I invested around the highs of 1700 and I woke up to find all my holdings liquidated. I don't know what to do, this is a sad sad day. I am not even sure how to break it to my wife that I lost so much of our money and money we didn't even have; we still have tremendous outstanding debts, what a way to live in your 60's. I know it's good to vent, but it's beyond this right now, thanks for being here for me fellas.
Eigen schuld en dergelijke, maar het blijft triest hoe centrale banken dit soort gedrag actief stimuleren. Politici hebben er ook een handje naar met gelul over belasten van "dood geld" en dat soort onzin. Je moet helemaal niet willen dat mensen van in de 60 met hun pensioen gaan lopen gokken.quote:
Wat moet je, met een inflatie van 2%, vermogensbelasting van 1,2% en een rente van 1,8%.quote:Op maandag 15 april 2013 15:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Eigen schuld en dergelijke, maar het blijft triest hoe centrale banken dit soort gedrag actief stimuleren. Politici hebben er ook een handje naar met gelul over belasten van "dood geld" en dat soort onzin. Je moet helemaal niet willen dat mensen van in de 60 met hun pensioen gaan lopen gokken.
Nee.quote:Op maandag 15 april 2013 15:53 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb mij eigenlijk nooit verdiept in het beleggen in goud, maar is het überhaupt verstandig om daar nu mee te beginnen als ik dit zo lees?
Neequote:Op maandag 15 april 2013 15:53 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb mij eigenlijk nooit verdiept in het beleggen in goud, maar is het überhaupt verstandig om daar nu mee te beginnen als ik dit zo lees?
Je kan je er altijd in verdiepen. Om nou maar lukraak te gaan beleggen vanwege een daling is denk ik nooit slim.quote:Op maandag 15 april 2013 15:53 schreef Rave_NL het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |