quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:11 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je na een week niet aankomen kunt zeggen dat je voedingsschema slecht is. Als je elke week een kilo aan zou komen zou je of ontzettend vet worden of heel erg snel buff.
Reken je onderhoud eens uit en kijk hoeveel kcal je inneemt. Als je daar 300 tot 500 kcal boven zit zou ik voorlopig niks veranderen.
Onderhoud zit geloof ik rond de 1700 calorieën in rust, en 2680 tijdens trainingsdagen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ga het voor een week berekenen, daarna nog eens voor een week, en daarna wordt het een gewoonte. Dan weet je zeker dat je groeit. Je kan ook schatten, maarja..
Wat is dit voor bullshit danquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Voor diegene die het toch willen lezen:
http://webcache.googleuse(...)&hl=en&ct=clnk&gl=ca
Lol:
[ afbeelding ]
Die 1700 is je BMR denk ik, die kun je vergeten zolang je niet gaat cutten. Wat drink je zoal door de dag heen? Een liter halfvolle melk is bijv. ook 460 kcal, dus dat tikt ook wel flink aan. Ik heb je schema niet nagerekend, maar als de getallen die je net zelf geeft kloppen dan denk ik niet dat het nodig is om meer kcal naar binnen te gaan gooien (ervan uitgaande dat je via drinken ook nog wel het een en ander binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:23 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
Onderhoud zit geloof ik rond de 1700 calorieën in rust, en 2680 tijdens trainingsdagen.
Als ik het heel snel bereken nu, dan is het nu:
9:00: 250-300 calorieën
11:00 20 (gokje)
12:00 200
13:00 50+300+200+70
15:00 20
16:00 200
17:30 350
18:00 700
20:00 100/150 aan noten, 150 shake 120 banaan
Dus ik eet per dag: ong 2800-3000 calorieën.
Dat klopt ongeveer wel, de waardes zijn gegokt maar ik eet ook wel eens tussendoor, soms knal ik na het trainen nog even een cheeseburger binnen, is toch ook weer 300 calorieën, drinken etc heb ik nu ook niet meegerekend in de berekening etc.
Plus zelf ben ik ook erg van mening, dat het vaak niet uit maakt hoeveel je eet (in bepaalde mate wel natuurlijk) maar met name WAT je eet, en de voedingsstoffen etc.
Het is juist belangrijker om te weten hoeveel je eet dan wat je eet imo, maar volgens mij bedoel je dat ook. Een eiwit uit een cheeseburger is niet veel anders dan een eiwit uit een shake.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:23 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
Onderhoud zit geloof ik rond de 1700 calorieën in rust, en 2680 tijdens trainingsdagen.
Als ik het heel snel bereken nu, dan is het nu:
9:00: 250-300 calorieën
11:00 20 (gokje)
12:00 200
13:00 50+300+200+70
15:00 20
16:00 200
17:30 350
18:00 700
20:00 100/150 aan noten, 150 shake 120 banaan
Dus ik eet per dag: ong 2800-3000 calorieën.
Dat klopt ongeveer wel, de waardes zijn gegokt maar ik eet ook wel eens tussendoor, soms knal ik na het trainen nog even een cheeseburger binnen, is toch ook weer 300 calorieën, drinken etc heb ik nu ook niet meegerekend in de berekening etc.
Plus zelf ben ik ook erg van mening, dat het vaak niet uit maakt hoeveel je eet (in bepaalde mate wel natuurlijk) maar met name WAT je eet, en de voedingsstoffen etc.
Ik drink ongeveer een halve liter karnemelkquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:29 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Die 1700 is je BMR denk ik, die kun je vergeten zolang je niet gaat cutten. Wat drink je zoal door de dag heen? Een liter halfvolle melk is bijv. ook 460 kcal, dus dat tikt ook wel flink aan. Ik heb je schema niet nagerekend, maar als de getallen die je net zelf geeft kloppen dan denk ik niet dat het nodig is om meer kcal naar binnen te gaan gooien (ervan uitgaande dat je via drinken ook nog wel het een en ander binnenkrijgt.
Edit: niet goed gelezen, je drinkt dus geen melk. Misschien is het toch verstandig om wat meer zuivel in je schema te gooien, je krijgt nu in je voeding niet echt heel veel eiwitten binnen lijkt me. Eventueel sojamelk omdat je lactose intolerant bent?
Zou het? Ik wou dat dit onderbouwd was.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is juist belangrijker om te weten hoeveel je eet dan wat je eet imo, maar volgens mij bedoel je dat ook. Een eiwit uit een cheeseburger is niet veel anders dan een eiwit uit een shake.
Oja, jij at natuurlijk alleen maar biologisch. Ik ben dan ook wel van mening dat de kwaliteit voeding beter is, maar of het écht écht beter is, weet ik niet. En ben dan ook van mening dat het op de lange termijn geen significante voordelen heeft vanuit het massa perspectief. Een studie naar normaal vs. biologisch als in kwaliteit zou wel interessant zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:35 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik drink ongeveer een halve liter karnemelk
verder nog water
2 koppen koffie
glas cola (bad shit haha) of meer
van die maaza multi vitamine ook nog etc.
[..]
Zou het? Ik wou dat dit onderbouwd was.
Ik heb echt het gevoel als ik 800 calorieën uit biologisch eten haal, dat dit beter is met voedingsstoffen etc als een quarterpounder van de mcdonalds naar binnenwerken met wat friet.
maar dit kan dus ook gewoon puur gevoel zijn.
800 kcal is 800 kcal, de verdeling van macro's kan alleen anders zijn. Als je eiwitten tekort komt in je schema dan kun je beter x kcal aan kipfilet eten, als je vet tekort komt x kcal aan noten. Daarnaast zit er in fastfood 'slechte' vetten, maar zover ik weet maakt dat voor spiergroei niks uit (voor je gezondheid welquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:35 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik drink ongeveer een halve liter karnemelk
verder nog water
2 koppen koffie
glas cola (bad shit haha) of meer
van die maaza multi vitamine ook nog etc.
[..]
Zou het? Ik wou dat dit onderbouwd was.
Ik heb echt het gevoel als ik 800 calorieën uit biologisch eten haal, dat dit beter is met voedingsstoffen etc als een quarterpounder van de mcdonalds naar binnenwerken met wat friet.
maar dit kan dus ook gewoon puur gevoel zijn.
Kipje van de boerderij zal waarschijnlijk niet volgespoten worden met water zodat het gewicht op de sticker hoger kan. Dat proef je zeker!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oja, jij at natuurlijk alleen maar biologisch. Ik ben dan ook wel van mening dat de kwaliteit voeding beter is, maar of het écht écht beter is, weet ik niet. En ben dan ook van mening dat het op de lange termijn geen significant voordelen heeft vanuit het massa perspectief. Een studie hierna zou wel interessant zijn.
Proef je trouwens een groot verschil in smaak i.t.t. de kipfilet van de supermarkt? We hebben hier in de buurt ook een boerderij waar de kippen buiten lopen en zat er aan te denken om het een keer te halen, omdat het kan. Een kennis vertelde dat hij wel een groot verschil in smaak proefde.
Ik merk wel verschil van smaak tussen grasgevoerd rund bijvoorbeeld en de "gewone" versie.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oja, jij at natuurlijk alleen maar biologisch. Ik ben dan ook wel van mening dat de kwaliteit voeding beter is, maar of het écht écht beter is, weet ik niet. En ben dan ook van mening dat het op de lange termijn geen significante voordelen heeft vanuit het massa perspectief. Een studie naar normaal vs. biologisch als in kwaliteit zou wel interessant zijn.
Proef je trouwens een groot verschil in smaak i.t.t. de kipfilet van de supermarkt? We hebben hier in de buurt ook een boerderij waar de kippen buiten lopen en zat er aan te denken om het een keer te halen, omdat het kan. Een kennis vertelde dat hij wel een groot verschil in smaak proefde.
Nja maar deze saus is puur natuurlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:50 schreef MarMar het volgende:
tsk, tomatensaus maak je van tomaten...
uitje en knoflook fruiten in wat olijfolie in een grote pan, flink wat gehakte tomaten erbij (gepeld en ontpit, dat is wel ff een werkje, maar het goede nieuws is dat de saus prima in te vriezen is) laurierblaadjes, basilicum, fijn laten pruttelen tot het een sausje wordt, staafmixer desgewenst nog ff erdoor, afblussen met wat witte wijn azijn, beetje peper eventueel, en klaar.
Krijg ik dat met een banaan ook niet?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:51 schreef meneer_valk het volgende:
Het valt me trouwens op dat je pas vrij laat op de dag je eerste portie eiwitten binnenkrijgt (karnemelk om 13.00). Probeer bij je ontbijt al iets van soja/karnemelk te drinken zodat je lichaam na je slaap meteen weer wat eiwitten heeft.
Een banaan bevat maar heel weinig eiwit (1,2g/100g).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:52 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nja maar deze saus is puur natuurlijk
Ik heb niet de tijd om zelf saus te maken, laat staan de kennis
[..]
Krijg ik dat met een banaan ook niet?
* ManageTheAnger roept maar wat
Die kennis heb je nu welquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:52 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nja maar deze saus is puur natuurlijk
Ik heb niet de tijd om zelf saus te maken, laat staan de kennis
[..]
Krijg ik dat met een banaan ook niet?
* ManageTheAnger roept maar wat
Nja wel of niet, maakt mij weinig uit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:56 schreef MarMar het volgende:
Had campina niet nieuwe lactosevrije melk?!?
Als ik melk drink, zit ik 1,5 uur later op het toilet. Kwark eten gaat prima, misschien is dit voor jou ook wel zoquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nja wel of niet, maakt mij weinig uit.
Ik heb het vroeger gehad en heb er een week doodziek van gelegen.
Dus ik neem de gok gewoon niet, in welk opzicht dan ook. Dokter heeft ook gezegd dat het kan zijn dat ik eroverheen gegroeit ben, maar dat het wel een risico is.
Dus, lekker laten die melk
Boter eet ik ook niet
Dat is maar 4 glazen, bij elke maaltijd een. Dat vind ik best meevallen eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:04 schreef banaliteit het volgende:
Ik snap wel dat melk jullie beste vriend is, immers, zonder melk haal ik nooit mijn 2700 kcal (ik ben een klein aziatisch ventje)... Maar.... serieus, 1L? -.-'
Dan eet je belabberd hoor. In 1Lvolle melk zit ongeveer 600 kcal. Dus je eet maar 2100 kcal per dag?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:04 schreef banaliteit het volgende:
Ik snap wel dat melk jullie beste vriend is, immers, zonder melk haal ik nooit mijn 2700 kcal (ik ben een klein aziatisch ventje)... Maar.... serieus, 1L? -.-'
Kwark gaat prima, maar grotere hoeveelheden melk (havermout) kan ik ook niet hebben sinds een half jaar ofzo. Best kut.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:05 schreef Boydie12 het volgende:
[..]
Als ik melk drink, zit ik 1,5 uur later op het toilet. Kwark eten gaat prima, misschien is dit voor jou ook wel zo, give it a try zou ik zeggen.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:26 schreef robskem het volgende:
Ik zal ook maar eens een foto posten, kwaliteit en houding matig maar ach ja....
185 cm +/- 85 kiloHoe lang train jij al?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
Maakt niet uit wat voor groot beest je bent, whey is nooit nodig. Zolang je aan genoeg eiwitten komt uit normale voeding. Een bak kwark bevat zelfs meer eiwitten in plaats van een shake.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:07 schreef Boydie12 het volgende:
En ik weet niet hoe het hier bij iedereen zit, maar sowieso in het begin kan je prima zonder whey in mijn ogen. Ik maak gewoon goede gains met 'normale' voeding..
Nee maar dan is het toch ook vette broscience dat je na je training meteen een shake moet drinken, dat is meer mijn punt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:10 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat voor groot beest je bent, whey is nooit nodig. Zolang je aan genoeg eiwitten komt uit normale voeding. Een bak kwark bevat zelfs meer eiwitten in plaats van een shake.
"Whey protein seems most effective in stimulating muscle protein synthesis during acute post-exercise recovery. This is likely attributable to its rapid digestion and absorption kinetics and specific amino acid composition. "quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:11 schreef Boydie12 het volgende:
[..]
Nee maar dan is het toch ook vette broscience dat je na je training meteen een shake moet drinken, dat is meer mijn punt.
Woon je in de MCdonalds ofwa?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:13 schreef no1uknow het volgende:
Ik vind de whey wel handig om aan m'n vereiste aantal eiwitten te komen zonder teveel kcal tot me te nemen nu ik aan het cutten ben. Zelfs met whey merk ik dat het lastig blijft om aan voldoende eiwitten te komen zonder teveel kcal binnen te krijgen, met het voedsel wat ik hier thuis tot m'n beschikking heb dan.
Dit soort artikelen begrijp ik altijd voor 75%, mijn engels zit (nog) niet op een dusdanig niveau ..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:16 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
"Whey protein seems most effective in stimulating muscle protein synthesis during acute post-exercise recovery. This is likely attributable to its rapid digestion and absorption kinetics and specific amino acid composition. "
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22301837
Als je het interessant vind kan ik het hele artikel wel voor je fixen.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:26 schreef robskem het volgende:
Ik zal ook maar eens een foto posten, kwaliteit en houding matig maar ach ja....
185 cm +/- 85 kiloHi chestbrah, good to see U here, how r u m8? Much respect to you and your brother, zyzz 4 life!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het belangrijkste is dat whey net voor of net na de training (waarschijnlijk) het meest effectief is (in vergelijking met andere eiwitten). Ik las laatst overigens dat voor de rest van de dag tragere eiwitten even goed of zelfs beter zijn, dus als je voor de rest aan je eiwitten komt dan is het niet zinvol om op andere tijdstippen whey te gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:19 schreef Boydie12 het volgende:
[..]
Dit soort artikelen begrijp ik altijd voor 75%, mijn engels zit (nog) niet op een dusdanig niveau ..
maar bedankt voor de moeite!
Hodgetwins zeggen dat je na je training een uur zou moeten wachten met eten omdat je anders het effect van het vrijgekomen groeihormoon te kort zou doen. Strookt alleen niet met het idee van een eiwit window na je trainingquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:22 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat whey net voor of net na de training (waarschijnlijk) het meest effectief is (in vergelijking met andere eiwitten). Ik las laatst overigens dat voor de rest van de dag tragere eiwitten even goed of zelfs beter zijn, dus als je voor de rest aan je eiwitten komt dan is het niet zinvol om op andere tijdstippen whey te gaan gebruiken.
Klopt. Whey op een ander tijdstip dan rondom de training (en heel misschien nog als ontbijt indien training de dag ervoor) is minder nuttig dan gewoon langzaam eiwit eten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:22 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat whey net voor of net na de training (waarschijnlijk) het meest effectief is (in vergelijking met andere eiwitten). Ik las laatst overigens dat voor de rest van de dag tragere eiwitten even goed of zelfs beter zijn, dus als je voor de rest aan je eiwitten komt dan is het niet zinvol om op andere tijdstippen whey te gaan gebruiken.
Dat lijkt me mierenneuken van het 'extra vetverbrandende effect van je trainingquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:28 schreef Push. het volgende:
[..]
Hodgetwins zeggen dat je na je training een uur zou moeten wachten met eten omdat je anders het effect van het vrijgekomen groeihormoon te kort zou doen. Strookt alleen niet met het idee van een eiwit window na je training
Hodgetwins praten voor een deel bro-science en een deel common sense.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:28 schreef Push. het volgende:
[..]
Hodgetwins zeggen dat je na je training een uur zou moeten wachten met eten omdat je anders het effect van het vrijgekomen groeihormoon te kort zou doen. Strookt alleen niet met het idee van een eiwit window na je training
Helder!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:22 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Hun laatste vid 'bulking advice' zit er ook weer vol mee.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:30 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hodgetwins praten voor een deel bro-science en een deel common sense.
Verwijs nou niet naar onz, volwaardige proteinebronnen zijn gewoon laag in kcals, neem een blikje tonijn, kipfilet ed.quote:
Um, vlees?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:38 schreef no1uknow het volgende:
Waar halen jullie de meeste eiwitten uit?
Ik neem elke dag een bak magere kwark van 500 gr tot me, 2 x 250 ml magere yoghurt, 2 of 3 eieren en ook nog pindakaas. En dan nog een shake whey. Toch blijft het lastig om aan m'n vereiste aantal eiwitten te komen.
Niet zo boos meteenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:38 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Verwijs nou niet naar onz, volwaardige proteinebronnen zijn gewoon laag in kcals, neem een blikje tonijn, kipfilet ed.
Melk en kip. Verder neem ik op dit moment caseïne voor het slapengaan omdat ik even geen kwark meer kon zien, maar over een tijdje weer terug naar kwark.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:38 schreef no1uknow het volgende:
Ik neem elke dag een bak magere kwark van 500 gr tot me, 2 x 250 ml magere yoghurt, 2 of 3 eieren en ook nog pindakaas. En dan nog een shake whey. Toch blijft het lastig om aan m'n vereiste aantal eiwitten te komen.
Bak magere kwark 500 gr (45 gr eiwit), bakje tonijn 150 gram (zit al meer dan 30 gr eiwitten ofzo in), een shake bij ontbijt en een na trainen. De rest haal je gewoon uit brood met kipfilet, pindakaas etc...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:38 schreef no1uknow het volgende:
Kwark met een sinaasappel er doorheen is goed te doen, nog een handje rozijnen er doorheen maakt het af.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:42 schreef Awesome_ het volgende:
Voor de ectos hier die moeite hebben met kwark:
Mik 1 bak kwark, een glas water en 2 scoops whey in de blender.
90g eiwit, 4 glazen aan awesomeness, +/- 470 kcals.
Indien niet zoet genoeg, mik er een fruit naar keuze bij of slimpie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |