quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:26 schreef robskem het volgende:
Ik zal ook maar eens een foto posten, kwaliteit en houding matig maar ach ja....
185 cm +/- 85 kiloHoe lang train jij al?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
Maakt niet uit wat voor groot beest je bent, whey is nooit nodig. Zolang je aan genoeg eiwitten komt uit normale voeding. Een bak kwark bevat zelfs meer eiwitten in plaats van een shake.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:07 schreef Boydie12 het volgende:
En ik weet niet hoe het hier bij iedereen zit, maar sowieso in het begin kan je prima zonder whey in mijn ogen. Ik maak gewoon goede gains met 'normale' voeding..
Nee maar dan is het toch ook vette broscience dat je na je training meteen een shake moet drinken, dat is meer mijn punt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:10 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat voor groot beest je bent, whey is nooit nodig. Zolang je aan genoeg eiwitten komt uit normale voeding. Een bak kwark bevat zelfs meer eiwitten in plaats van een shake.
"Whey protein seems most effective in stimulating muscle protein synthesis during acute post-exercise recovery. This is likely attributable to its rapid digestion and absorption kinetics and specific amino acid composition. "quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:11 schreef Boydie12 het volgende:
[..]
Nee maar dan is het toch ook vette broscience dat je na je training meteen een shake moet drinken, dat is meer mijn punt.
Woon je in de MCdonalds ofwa?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:13 schreef no1uknow het volgende:
Ik vind de whey wel handig om aan m'n vereiste aantal eiwitten te komen zonder teveel kcal tot me te nemen nu ik aan het cutten ben. Zelfs met whey merk ik dat het lastig blijft om aan voldoende eiwitten te komen zonder teveel kcal binnen te krijgen, met het voedsel wat ik hier thuis tot m'n beschikking heb dan.
Dit soort artikelen begrijp ik altijd voor 75%, mijn engels zit (nog) niet op een dusdanig niveau ..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:16 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
"Whey protein seems most effective in stimulating muscle protein synthesis during acute post-exercise recovery. This is likely attributable to its rapid digestion and absorption kinetics and specific amino acid composition. "
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22301837
Als je het interessant vind kan ik het hele artikel wel voor je fixen.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:26 schreef robskem het volgende:
Ik zal ook maar eens een foto posten, kwaliteit en houding matig maar ach ja....
185 cm +/- 85 kiloHi chestbrah, good to see U here, how r u m8? Much respect to you and your brother, zyzz 4 life!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het belangrijkste is dat whey net voor of net na de training (waarschijnlijk) het meest effectief is (in vergelijking met andere eiwitten). Ik las laatst overigens dat voor de rest van de dag tragere eiwitten even goed of zelfs beter zijn, dus als je voor de rest aan je eiwitten komt dan is het niet zinvol om op andere tijdstippen whey te gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:19 schreef Boydie12 het volgende:
[..]
Dit soort artikelen begrijp ik altijd voor 75%, mijn engels zit (nog) niet op een dusdanig niveau ..
maar bedankt voor de moeite!
Hodgetwins zeggen dat je na je training een uur zou moeten wachten met eten omdat je anders het effect van het vrijgekomen groeihormoon te kort zou doen. Strookt alleen niet met het idee van een eiwit window na je trainingquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:22 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat whey net voor of net na de training (waarschijnlijk) het meest effectief is (in vergelijking met andere eiwitten). Ik las laatst overigens dat voor de rest van de dag tragere eiwitten even goed of zelfs beter zijn, dus als je voor de rest aan je eiwitten komt dan is het niet zinvol om op andere tijdstippen whey te gaan gebruiken.
Klopt. Whey op een ander tijdstip dan rondom de training (en heel misschien nog als ontbijt indien training de dag ervoor) is minder nuttig dan gewoon langzaam eiwit eten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:22 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat whey net voor of net na de training (waarschijnlijk) het meest effectief is (in vergelijking met andere eiwitten). Ik las laatst overigens dat voor de rest van de dag tragere eiwitten even goed of zelfs beter zijn, dus als je voor de rest aan je eiwitten komt dan is het niet zinvol om op andere tijdstippen whey te gaan gebruiken.
Dat lijkt me mierenneuken van het 'extra vetverbrandende effect van je trainingquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:28 schreef Push. het volgende:
[..]
Hodgetwins zeggen dat je na je training een uur zou moeten wachten met eten omdat je anders het effect van het vrijgekomen groeihormoon te kort zou doen. Strookt alleen niet met het idee van een eiwit window na je training
Hodgetwins praten voor een deel bro-science en een deel common sense.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:28 schreef Push. het volgende:
[..]
Hodgetwins zeggen dat je na je training een uur zou moeten wachten met eten omdat je anders het effect van het vrijgekomen groeihormoon te kort zou doen. Strookt alleen niet met het idee van een eiwit window na je training
Helder!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:22 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Hun laatste vid 'bulking advice' zit er ook weer vol mee.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:30 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hodgetwins praten voor een deel bro-science en een deel common sense.
Verwijs nou niet naar onz, volwaardige proteinebronnen zijn gewoon laag in kcals, neem een blikje tonijn, kipfilet ed.quote:
Um, vlees?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:38 schreef no1uknow het volgende:
Waar halen jullie de meeste eiwitten uit?
Ik neem elke dag een bak magere kwark van 500 gr tot me, 2 x 250 ml magere yoghurt, 2 of 3 eieren en ook nog pindakaas. En dan nog een shake whey. Toch blijft het lastig om aan m'n vereiste aantal eiwitten te komen.
Niet zo boos meteenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:38 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Verwijs nou niet naar onz, volwaardige proteinebronnen zijn gewoon laag in kcals, neem een blikje tonijn, kipfilet ed.
Melk en kip. Verder neem ik op dit moment caseïne voor het slapengaan omdat ik even geen kwark meer kon zien, maar over een tijdje weer terug naar kwark.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:38 schreef no1uknow het volgende:
Ik neem elke dag een bak magere kwark van 500 gr tot me, 2 x 250 ml magere yoghurt, 2 of 3 eieren en ook nog pindakaas. En dan nog een shake whey. Toch blijft het lastig om aan m'n vereiste aantal eiwitten te komen.
Bak magere kwark 500 gr (45 gr eiwit), bakje tonijn 150 gram (zit al meer dan 30 gr eiwitten ofzo in), een shake bij ontbijt en een na trainen. De rest haal je gewoon uit brood met kipfilet, pindakaas etc...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:38 schreef no1uknow het volgende:
Kwark met een sinaasappel er doorheen is goed te doen, nog een handje rozijnen er doorheen maakt het af.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:42 schreef Awesome_ het volgende:
Voor de ectos hier die moeite hebben met kwark:
Mik 1 bak kwark, een glas water en 2 scoops whey in de blender.
90g eiwit, 4 glazen aan awesomeness, +/- 470 kcals.
Indien niet zoet genoeg, mik er een fruit naar keuze bij of slimpie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |