abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 4 april 2013 @ 22:01:15 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_124894714
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:00 schreef Copycat het volgende:
Ik lees net de PS modespecial van Het Parool van afgelopen weekend. Waarin jeansondernemer Steve te Pas in een interview vertelt dat een van zijn kinderen ook een nieuwetijdskind is. Een Indigo Kid, zoals hij het noemt. Toch fijn, dan zit je al in blue denim en is je kind ook indigo denim blue.

Een stukje:

[..]

Nou Storm, daar ligt nogal een verwachting op je bordje. Als je nu maar geen onsuccesvolle drop-out wordt.
Weer zo'n kind dat aan de hooggespannen verwachtingen van de ouders moet voldoen. Want indigo blabladiebla
  vrijdag 5 april 2013 @ 01:56:54 #202
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124903783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:01 schreef Lavenderr het volgende:
Weer zo'n kind dat aan de hooggespannen verwachtingen van de ouders moet voldoen. Want indigo blabladiebla
Indigo is oud.
Wie nu nog als indigo geboren wordt, loopt achter. ;)

De eerste indigo-scouts kwamen al in de jaren '50. Gevolgd door "golven" in de jaren '70, '80 & '90.
(Althans, zo las ik onlangs ergens) : Dus, ik ben ook een nieuwetijdskind *O* & nog één van de eerste ook :6

Tegenwoordig (zo ongeveer sinds 2000) zijn het "kristal kinderen" of anders "Blue star kinderen".
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:11:34 #203
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_124910288
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:42 schreef Natalie het volgende:

[..]

You will be fine :)
Het was niet mijn bedoeling om je af te branden met mijn tekst, maar meer om je wakker te schudden zodat je beseft dat jij ook sterk bent.

Je bent niet happy, je worstelt met je overgevoeligheid en hebt geen handvat om ermee om te gaan. Zodra je dat kunt zal je beter in je vel zitten.
Hoi Natalie, no worries. Wat ik wil zeggen is dat ik in een werksituatie veel "anders" ben. Ik denk dat ik een beetje het gevoel heb dat ik daar geen enkele vrijheid heb en er constant over mijn nek heen wordt gekeken. Ik "mis" de vrijheid die ik in het dagelijks leven heb heel erg op mijn werkplek en ik ben bang dat daar weinig aan te doen is. Hoewel dit soms ook met zelfvertrouwen heeft te maken. Ik heb altijd het gevoel gehad dat je op je werk moet werken en dat het "verplicht" is. Maar verder ok..het is bijna weekend..dat scheelt een hoop..moest ook gewoon even wat van mij afschrijven.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:05:03 #204
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_124911927
Vervelend dat je een baan hebt waar je je niet prettig voelt.
Is er geen mogelijkheid om in de toekomst evt. te switchen naar een andere baan/functie waarin je je beter op je plek bent?

Heb me trouwens ook lang gevangen gevoeld in m'n werk. Kon nergens mezelf zijn.
Maar nu heb ik een zelfstandige functie binnen een bedrijf. Ben vrij om mijn eigen werkdag in te delen. En doordat ik geen directe collega's heb met dezelfde functie, ben ik ook niet afhankelijk van hem. Het is fijn zelf te mogen beslissen of je 'bij de bureau zit' of 'even buiten de deur' of op een andere afdeling'. Het voelt niet als werk. Ben echt happy daar :Y
(Un)masking for the greater good.
pi_124920892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:11 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Ik heb altijd het gevoel gehad dat je op je werk moet werken en dat het "verplicht" is.
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:44:41 #206
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124923736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:11 schreef Spellmeista het volgende:
Hoi Natalie, no worries. Wat ik wil zeggen is dat ik in een werksituatie veel "anders" ben. Ik denk dat ik een beetje het gevoel heb dat ik daar geen enkele vrijheid heb en er constant over mijn nek heen wordt gekeken. Ik "mis" de vrijheid die ik in het dagelijks leven heb heel erg op mijn werkplek en ik ben bang dat daar weinig aan te doen is. Hoewel dit soms ook met zelfvertrouwen heeft te maken. Ik heb altijd het gevoel gehad dat je op je werk moet werken en dat het "verplicht" is. Maar verder ok..het is bijna weekend..dat scheelt een hoop..moest ook gewoon even wat van mij afschrijven.
DE tip om voortaan met plezier naar je werk te gaan: Vrouw en kinderen nemen. >:)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 8 april 2013 @ 23:53:07 #207
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_125056122
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:20 schreef Pvoesss het volgende:
Nieuwetijdskinderen.. dat is gewoon een naampje om maar niet je eigen verantwoordelijkheden te nemen :')
:) hahaha
  dinsdag 9 april 2013 @ 07:50:11 #208
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_125059238
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

DE tip om voortaan met plezier naar je werk te gaan: Vrouw en kinderen nemen. >:)
Jij bent erg :P
pi_125300624
Amerikanen 'denken' dat ze mini-Einsteins op de wereld zetten.

How parents around the world describe their children, in charts

If you ask American moms, we are raising a nation of baby Einsteins. Here's what one parent had to say about the intelligence of her 3-year-old, which was apparent to her from the very first moments of her life:

"I have this vivid memory when she was born of them taking her to clean her off ... And she was looking all around ... She was alert from the very first second ... I took her out when she was six weeks old to a shopping mall to have her picture taken -- people would stop me and say, "What an alert baby." One guy stopped me and said, "Lady, you have an intelligent baby there." ... And it was just something about her. She was very engaging and very with the program, very observant. She's still fabulously observant."

The biggest difference between American parents and their counterparts in Europe might be that they are far more relaxed about enrichment than we are, according to a study released this week by Sara Harkness and Charles M. Super at the School of Family Studies at the University of Connecticut.

Not only are Americans far more likely to focus on their children's intelligence and cognitive skills, they are also far less likely to describe them as "happy" or "easy" children to parent.

"The U.S.'s almost obsession with cognitive development in the early years overlooks so much else," Harkness told Slate .
pi_125300990
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:04 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo, ik "persoonlijk" zou het dan eerder Hoog Sensitief willen noemen. Ik vind het soms heel erg lastig om er mee om te gaan. Dat komt eigenlijk omdat ik n.m.m. "gevoeliger" ben voor allerlei signalen van buitenaf. Bij mij komt er op sommige momenten een hele hoop onzekerheid bij kijken omdat je heel veel rekening zit te houden met mensen in je omgeving terwijl je eigenlijk zou moeten zeggen: FUCK YOU MY MAN. Je bent een stomme lul en je pesterijen moeten maar eens ophouden. Je bent een onbewuste klootzak en ik wil je niet veranderen omdat ik respect voor je heb. Omdat jij "het niet doorhebt" en zo "gewetenloos" bent en op de automatische piloot leeft en onbewust bent hoef ik daar nog niet onder te lijden. In een "situatie waar je niet op je plek zit" doe je dat toch. Terwijl je eigenlijk de ballen zou moeten hebben om het probleem naar buiten te brengen doe je dat niet omdat het dan op escalaties zou uitlopen. Daarbij komt: als je net je hoofd boven water kunt houden (met geld bijv.) je "de zwakste schakel bent" binnen een bedrijf. Je ze gaan gebruiken als pispaal en totaal GEEN respect tonen terwijl ze wel roepen dat ze dat doen. Ja, waar het op neerkomt: ik leef in een hel omdat ik een HSP'er ben. Ik ben gebonden door werk, regels, geldzorgen, soms onzekerheden en stemmingswisselingen en ik zou hier heel graag hulp bij hebben van 1 of andere "gids" of "god" die die mensen eens even een "lesje leert".
Het mooiste zou denk ik zijn om het zo veel mogelijk naast je neer te gaan leggen. Dat wil zeggen eelt op je ziel kweken.

Wissel desnoods van baan of carrière. Zorg dat je leuke vrienden om je heen krijgt mocht je die nog niet hebben. Waarmee je het eigenlijk zo best als het kan kan balanceren met de leuke kanten van het leven, als je om zulke zaken kunt lachen zodra je weer thuis bent dan word alles hanteerbaarder.

Maar het beste is nog je zo te gaan ontwikkelen dat je er mentaal boven staat! En dat kun je leren door meer zelfvertrouwen te ontwikkelen op het gebied waar je het nodig hebt, namelijk op de werkvloer. Jij vangt alleen hun signalen en methoden op, hoe jij daar vervolgens mee omgaat is aan jou grotendeels.

Zeker wanneer je weet dat er een manier is om daar goed mee om te gaan.

Laat je er niet door beïnvloeden door er mentaal op voorbereid te zijn! Dan zul je zien dat als je het goed doet er steeds beter mee om kunt gaan, veranderen van anderen zal vaak niet gaan, dus blijft er maar 1 over die kan veranderen! En dat ben jij!
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 15 april 2013 @ 14:42:56 #211
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_125310717
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 09:13 schreef Beathoven het volgende:
Amerikanen 'denken' dat ze mini-Einsteins op de wereld zetten.

How parents around the world describe their children, in charts

If you ask American moms, we are raising a nation of baby Einsteins. Here's what one parent had to say about the intelligence of her 3-year-old, which was apparent to her from the very first moments of her life:

"I have this vivid memory when she was born of them taking her to clean her off ... And she was looking all around ... She was alert from the very first second ... I took her out when she was six weeks old to a shopping mall to have her picture taken -- people would stop me and say, "What an alert baby." One guy stopped me and said, "Lady, you have an intelligent baby there." ... And it was just something about her. She was very engaging and very with the program, very observant. She's still fabulously observant."

The biggest difference between American parents and their counterparts in Europe might be that they are far more relaxed about enrichment than we are, according to a study released this week by Sara Harkness and Charles M. Super at the School of Family Studies at the University of Connecticut.

Not only are Americans far more likely to focus on their children's intelligence and cognitive skills, they are also far less likely to describe them as "happy" or "easy" children to parent.

"The U.S.'s almost obsession with cognitive development in the early years overlooks so much else," Harkness told Slate .
Bizar...
Ik heb toch liever een gelukkig en gezond kind. Of het superslim is is echt onderschikt.
(Maar goed... heb al nooit een hoge pet op gehad van Amerikanen in 't algemeen, en dit bevestigt het maar weer eens)
pi_125324573
Ik herken me vaak in bepaalde kenmerken. Ook vaak als ik wat uitleg qua mijn gevoel,snapt de omgeving er vaak niks van. Terwijl ik wel weet wat ik wil zeggen. Ben ook gevoellig voor bepaalde sferen. Met daarbij iets wat onder de noemer zwakegaafd valt. Maar ik ben net zo normaal als anderen,alleen hoe ik dingen ervaar en bekijk is net even anders,denk ik. Maar voel me echt niet bijzonder of speciaal. Ik ben gewoon mezelf,niks meer en niks minder.
I am the hour,freaks devour
pi_164944976
Hey iemand op dit oude stukje hoe maak ik een topic

Mijn zoon 10 jaar heeft pdd-nos met adhd
Op school is hij netjes maar zodra hij thuis is is hij vervelend druk en hij luistert gewoon niet
Misschien heeft iemand tips of iets
  maandag 29 augustus 2016 @ 19:16:12 #214
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164945666
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:50 schreef Bob_Obsolete het volgende:
Hey iemand op dit oude stukje hoe maak ik een topic

Mijn zoon 10 jaar heeft pdd-nos met adhd
Op school is hij netjes maar zodra hij thuis is is hij vervelend druk en hij luistert gewoon niet
Misschien heeft iemand tips of iets
ja, niet denken dat het een nieuwe tijdskind is.
Adhd en autisme zijn gelinkt aan slecht functionerende en lekkende darm (leaky gut).
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.scdrecipe.com/autism/table-of-contents/

http://www.npr.org/2011/0(...)kids-more-than-drugs
pi_164966600
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:16 schreef Manke het volgende:

[..]

ja, niet denken dat het een nieuwe tijdskind is.
Adhd en autisme zijn gelinkt aan slecht functionerende en lekkende darm (leaky gut).
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.scdrecipe.com/autism/table-of-contents/

http://www.npr.org/2011/0(...)kids-more-than-drugs
Zijnde een autist, geloof deze pseudo-intellectuele bullshit alsjeblieft niet. Ga naar de gemeente, regel begeleiding of iets als psycho-educatie voor je kind. Beter ook een psycholoog voor je eigen en partner, om een en ander een beetje van je af te praten.

Autisme heeft niks met darmen te maken, sommigen hebben vaker darmklachten, ivm stress. Ikzelf ook, is heel duidelijk aan te wijzen wanneer ik erg met iets bezig ben, dan gaat het rommelen.
Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts.<br />-Charles Dickens
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:20:10 #216
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164967084
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:51 schreef LegendLegolas het volgende:

[..]

Zijnde een autist, geloof deze pseudo-intellectuele bullshit alsjeblieft niet. Ga naar de gemeente, regel begeleiding of iets als psycho-educatie voor je kind. Beter ook een psycholoog voor je eigen en partner, om een en ander een beetje van je af te praten.

Autisme heeft niks met darmen te maken, sommigen hebben vaker darmklachten, ivm stress. Ikzelf ook, is heel duidelijk aan te wijzen wanneer ik erg met iets bezig ben, dan gaat het rommelen.
ik doelde dan vooral op adhd, zijn genoeg kinderen van genezen.

Je weet dat je het hebt, niet waarom.

Maar misschien is dit minder pseudo-intellectueel
http://www.uu.nl/nieuws/p(...)en-darmproblemen-aan

http://www.uu.nl/agenda/p(...)andeling-bij-autisme

En
http://www.bndestem.nl/al(...)wel-helpen-1.4580488

[ Bericht 3% gewijzigd door Manke op 30-08-2016 17:33:56 ]
pi_164967235
Ik ben een nieuwetijdsouwelul.
pi_164967312
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:20 schreef Manke het volgende:

[..]

ik doelde dan vooral op adhd, zijn genoeg kinderen van genezen.

Je weet dat je het hebt, niet waarom.

Maar misschien is dit minder pseudo-intellectueel
http://www.uu.nl/nieuws/p(...)en-darmproblemen-aan

http://www.uu.nl/agenda/p(...)andeling-bij-autisme
Ik wil het graag lekschieten en zal dat ook doen als je dat graag wilt, maar jezelf baseren op één of enkele onderzoeken is onzin, laat staan jezelf baseren op een nieuwsbericht van enkele alinea's. Dat zal iedere wetenschapper je vertellen, net als dat je je beter baseert op meta-analyses van dergelijke onderzoeken.
Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts.<br />-Charles Dickens
pi_164967330

[ Bericht 81% gewijzigd door LegendLegolas op 30-08-2016 17:36:04 ]
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:43:39 #220
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164967448
Op pagina 1 vroeg men waarom men zo over de naam valt. Ik denk dat dat wellicht is omdat de term 'nieuwetijdskinderen' aangeeft dat er nu opeens hele bijzondere kinderen worden geboren die gevoeliger zijn dan andere kinderen en wellicht meer moeite hebben met bepaalde zaken. Dit terwijl zulke kinderen natuurlijk altijd al bestonden.

Zelfs vanuit een spiritueel oogpunt lijkt het niet erg logisch. Waarom zou de mensheid nu opeens veranderen, puur en alleen omdat wij in deze tijd leven? Dat is tijdschauvinisme dat erg doet denken aan mensen die denken dat de wereld precies in onze tijd zal vergaan.

Ikzelf heb vaak de indruk dat mensen die zichzelf als nieuwetijdskinderen bestempelen, dat vooral doen omdat ze speciaal willen zijn, misschien in reactie op een jeugd waarin ze door anderen vaak niet begrepen werden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:45:18 #221
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164967476
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:34 schreef LegendLegolas het volgende:

[..]

Ik wil het graag lekschieten en zal dat ook doen als je dat graag wilt, maar jezelf baseren op één of enkele onderzoeken is onzin, laat staan jezelf baseren op een nieuwsbericht van enkele alinea's. Dat zal iedere wetenschapper je vertellen, net als dat je je beter baseert op meta-analyses van dergelijke onderzoeken.
ik weet het ook niet.

Nog eentje dan
http://www.nature.com/new(...)roscientists-1.16316

Sterkte. :)
pi_165039062
Ik ben ook een nieuwetijdskind. Ik ben heel gevoelig voor de gevoelens van anderen waardoor ik zeer medelevend ben. Ook ben ik continue de wereld aan het verbeteren. Ik heb ook het gevoel dat ik speciaal ben. Indigokind, nieuwetijdskind, dolfijnkind, ik ben het allemaal. Soort van uitverkorene om de moderne wereld een stapje verder te helpen. Ik denk wat anderen niet denken dus ben ik een sterke meerwaarde voor het bestaan van het universum.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_165040813
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:43 schreef Strani het volgende:
Zelfs vanuit een spiritueel oogpunt lijkt het niet erg logisch. Waarom zou de mensheid nu opeens veranderen, puur en alleen omdat wij in deze tijd leven? Dat is tijdschauvinisme dat erg doet denken aan mensen die denken dat de wereld precies in onze tijd zal vergaan.
Dat is ook een beetje de functie van spiritualiteit in het algemeen. Mensen het idee geven dat ze speciaal, uitverkoren en anders zijn. Wat dat betreft zijn de illusies over nieuwetijds-mensen perfect vergelijkbaar met de 'traditionele' religies.
Conscience do cost.
  vrijdag 2 september 2016 @ 20:27:30 #224
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_165042636
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 18:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje de functie van spiritualiteit in het algemeen. Mensen het idee geven dat ze speciaal, uitverkoren en anders zijn. Wat dat betreft zijn de illusies over nieuwetijds-mensen perfect vergelijkbaar met de 'traditionele' religies.
Dat is waar. Kijk, op zich denk ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde (het lijkt me in elk geval goed mogelijk), maar het geloven in 'nieuwetijdskinderen' is ontkennen dat er vroeger ook gevoelige mensen bestonden.
pi_165043235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 17:23 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben ook een nieuwetijdskind. Ik ben heel gevoelig voor de gevoelens van anderen waardoor ik zeer medelevend ben. Ook ben ik continue de wereld aan het verbeteren. Ik heb ook het gevoel dat ik speciaal ben. Indigokind, nieuwetijdskind, dolfijnkind, ik ben het allemaal. Soort van uitverkorene om de moderne wereld een stapje verder te helpen. Ik denk wat anderen niet denken dus ben ik een sterke meerwaarde voor het bestaan van het universum.
Je bent vooral heel egocentrisch. Net zoals al die andere lui...

Ik had ooit eens een discussie met iemand die zich een hoog sensitief persoon noemde. Die wist zogenaamd alles van mij. Als ik dan zei "daar herken ik mijzelf niet in" zei die ander "onbewust ben je het wel, en ik weet het want ik ben hoog sensitief". Op die manier hoef je natuurlijk nooit je ongelijk te bekennen, want "alles is onbewust".

Jezus was overigens ook iemand die dacht dat hij het universum een handje moest helpen en dat hij speciaal was. Je weet wat er van gekomen is?

Niemand is speciaal, of iedereen is speciaal. Niemand is specialer dan een andere. Klaar als een klontje toch?
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
  vrijdag 2 september 2016 @ 21:03:28 #226
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_165043723
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:48 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Je bent vooral heel egocentrisch. Net zoals al die andere lui...

Ik had ooit eens een discussie met iemand die zich een hoog sensitief persoon noemde. Die wist zogenaamd alles van mij. Als ik dan zei "daar herken ik mijzelf niet in" zei die ander "onbewust ben je het wel, en ik weet het want ik ben hoog sensitief". Op die manier hoef je natuurlijk nooit je ongelijk te bekennen, want "alles is onbewust".

Jezus was overigens ook iemand die dacht dat hij het universum een handje moest helpen en dat hij speciaal was. Je weet wat er van gekomen is?

Niemand is speciaal, of iedereen is speciaal. Niemand is specialer dan een andere. Klaar als een klontje toch?
Je hebt gelijk hoor, maar ik denk dat Firefly het niet meende.
pi_165050922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Luister niet naar bovenstaande oudetijds larvekind. Zijn bewustzijn is nog niet volgroeid. Kan hij ook niets aan doen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_165053803
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik hoop het voor hem :D

Nieuwetijd en oudetijd is zo vreemd, ego opwekkend en lachopwekkend. Zulke mensen zou ik graag een paar klappen willen geven en dan vragen "zag je die opkomen, met je wonderbaarlijke vermogens?"
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_165054000
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:48 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Ja, maar alle stempeltjes, rugzakjes en etiketjes zijn inmiddels wel opgebruikt. Hoe moeten Storm en Sterre nu bijzonder gevonden door de andere ouders op de Steve Jobs school?
  zondag 4 september 2016 @ 13:47:09 #230
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165079076
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 17:23 schreef firefly3 het volgende:
_O-

't Is een bijzonder kind en dat is-ie :)
pi_165109274
quote:
6s.gif Op zondag 4 september 2016 13:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

_O-

't Is een bijzonder kind en dat is-ie :)
Dat was toch al bekend?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_165111543
ik
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165119794
Hele topic niet gelezen, maar ff serieus. Hoe labiel en beinvloedbaar ben je als je jezelf zo in een hokje kan drukken. Ts leest wat op internet en gelooft het direct.
pi_165840714
Ik denk van wel. Maar het is onmogelijk dit te herkennen als niet-nieuwetijdskind (of andere benaming, het is voor mij een bepaald type 'ziel' of energievorm maar kan ook adhd/add zijn of HSP, empath, ga zo maar door, dat weet ik niet). Klinkt ongelooflijk cliché maar voordat ik er zelf achter was gekomen, kon ik het onderscheid ook niet maken en zou ik ze voor gek verklaren. Ik kan nu puur op basis van de ogen van mensen vaak al gelijk herkennen of ze dat ook zijn. Al vaak gehad dat ik dan voor de grap het vroeg en dan zeiden ze ja dat klopt (ze zijn er vaak zelf ook al mee bezig) maar ik hou het vaak voor mijzelf. Vaak is er geen eens communicatie nodig en is een blik genoeg. Maar het komt bijzonder weinig voor, heb er niet veel ontmoet in m'n leven, wat wel eenzaam en jammer is soms omdat het het communiceren heel gemakkelijk maakt en bijna telepathisch. Maar ik heb genoeg vrienden die dat niet zijn en ik oordeel er absoluut niet over en niemand is beter of slechter. :)

Ik heb er even over nagedacht en ik kan denk ik wel een voorbeeld gebruiken hoe het voor mij voelt om een andere 'nieuwetijdskind' te herkennen en ontmoeten. Het is te vergelijken met als je aan de xtc zit en de manier hoe je veel gemakkelijker contact maakt met elkaar. Maar dan broodje nuchter. Daar is het mee te vergelijken maar niet precies hetzelfde... maar dan moet je wel eens xtc gedaan hebben en ook dat effect is voor iedereen anders, dus ik weet ook niet hoe dat voor een ander werkt maar bij mij wordt het in ieder geval versterkt, het telepathische en psychisch connecten. In ieder geval staan ze meer 'open' wat bijvoorbeeld baby's en dieren ook hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Grazzle op 08-10-2016 23:47:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')