Weer zo'n kind dat aan de hooggespannen verwachtingen van de ouders moet voldoen. Want indigo blabladieblaquote:Op donderdag 4 april 2013 13:00 schreef Copycat het volgende:
Ik lees net de PS modespecial van Het Parool van afgelopen weekend. Waarin jeansondernemer Steve te Pas in een interview vertelt dat een van zijn kinderen ook een nieuwetijdskind is. Een Indigo Kid, zoals hij het noemt. Toch fijn, dan zit je al in blue denim en is je kind ook indigo denim blue.
Een stukje:
[..]
Nou Storm, daar ligt nogal een verwachting op je bordje. Als je nu maar geen onsuccesvolle drop-out wordt.
Indigo is oud.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:01 schreef Lavenderr het volgende:
Weer zo'n kind dat aan de hooggespannen verwachtingen van de ouders moet voldoen. Want indigo blabladiebla
Hoi Natalie, no worries. Wat ik wil zeggen is dat ik in een werksituatie veel "anders" ben. Ik denk dat ik een beetje het gevoel heb dat ik daar geen enkele vrijheid heb en er constant over mijn nek heen wordt gekeken. Ik "mis" de vrijheid die ik in het dagelijks leven heb heel erg op mijn werkplek en ik ben bang dat daar weinig aan te doen is. Hoewel dit soms ook met zelfvertrouwen heeft te maken. Ik heb altijd het gevoel gehad dat je op je werk moet werken en dat het "verplicht" is. Maar verder ok..het is bijna weekend..dat scheelt een hoop..moest ook gewoon even wat van mij afschrijven.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:42 schreef Natalie het volgende:
[..]
You will be fine
Het was niet mijn bedoeling om je af te branden met mijn tekst, maar meer om je wakker te schudden zodat je beseft dat jij ook sterk bent.
Je bent niet happy, je worstelt met je overgevoeligheid en hebt geen handvat om ermee om te gaan. Zodra je dat kunt zal je beter in je vel zitten.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:11 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ik heb altijd het gevoel gehad dat je op je werk moet werken en dat het "verplicht" is.
DE tip om voortaan met plezier naar je werk te gaan: Vrouw en kinderen nemen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:11 schreef Spellmeista het volgende:
Hoi Natalie, no worries. Wat ik wil zeggen is dat ik in een werksituatie veel "anders" ben. Ik denk dat ik een beetje het gevoel heb dat ik daar geen enkele vrijheid heb en er constant over mijn nek heen wordt gekeken. Ik "mis" de vrijheid die ik in het dagelijks leven heb heel erg op mijn werkplek en ik ben bang dat daar weinig aan te doen is. Hoewel dit soms ook met zelfvertrouwen heeft te maken. Ik heb altijd het gevoel gehad dat je op je werk moet werken en dat het "verplicht" is. Maar verder ok..het is bijna weekend..dat scheelt een hoop..moest ook gewoon even wat van mij afschrijven.
quote:Op maandag 25 maart 2013 19:20 schreef Pvoesss het volgende:
Nieuwetijdskinderen.. dat is gewoon een naampje om maar niet je eigen verantwoordelijkheden te nemen
Jij bent ergquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
DE tip om voortaan met plezier naar je werk te gaan: Vrouw en kinderen nemen.
Het mooiste zou denk ik zijn om het zo veel mogelijk naast je neer te gaan leggen. Dat wil zeggen eelt op je ziel kweken.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:04 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo, ik "persoonlijk" zou het dan eerder Hoog Sensitief willen noemen. Ik vind het soms heel erg lastig om er mee om te gaan. Dat komt eigenlijk omdat ik n.m.m. "gevoeliger" ben voor allerlei signalen van buitenaf. Bij mij komt er op sommige momenten een hele hoop onzekerheid bij kijken omdat je heel veel rekening zit te houden met mensen in je omgeving terwijl je eigenlijk zou moeten zeggen: FUCK YOU MY MAN. Je bent een stomme lul en je pesterijen moeten maar eens ophouden. Je bent een onbewuste klootzak en ik wil je niet veranderen omdat ik respect voor je heb. Omdat jij "het niet doorhebt" en zo "gewetenloos" bent en op de automatische piloot leeft en onbewust bent hoef ik daar nog niet onder te lijden. In een "situatie waar je niet op je plek zit" doe je dat toch. Terwijl je eigenlijk de ballen zou moeten hebben om het probleem naar buiten te brengen doe je dat niet omdat het dan op escalaties zou uitlopen. Daarbij komt: als je net je hoofd boven water kunt houden (met geld bijv.) je "de zwakste schakel bent" binnen een bedrijf. Je ze gaan gebruiken als pispaal en totaal GEEN respect tonen terwijl ze wel roepen dat ze dat doen. Ja, waar het op neerkomt: ik leef in een hel omdat ik een HSP'er ben. Ik ben gebonden door werk, regels, geldzorgen, soms onzekerheden en stemmingswisselingen en ik zou hier heel graag hulp bij hebben van 1 of andere "gids" of "god" die die mensen eens even een "lesje leert".
Bizar...quote:Op maandag 15 april 2013 09:13 schreef Beathoven het volgende:
Amerikanen 'denken' dat ze mini-Einsteins op de wereld zetten.
How parents around the world describe their children, in charts
If you ask American moms, we are raising a nation of baby Einsteins. Here's what one parent had to say about the intelligence of her 3-year-old, which was apparent to her from the very first moments of her life:
"I have this vivid memory when she was born of them taking her to clean her off ... And she was looking all around ... She was alert from the very first second ... I took her out when she was six weeks old to a shopping mall to have her picture taken -- people would stop me and say, "What an alert baby." One guy stopped me and said, "Lady, you have an intelligent baby there." ... And it was just something about her. She was very engaging and very with the program, very observant. She's still fabulously observant."
The biggest difference between American parents and their counterparts in Europe might be that they are far more relaxed about enrichment than we are, according to a study released this week by Sara Harkness and Charles M. Super at the School of Family Studies at the University of Connecticut.
Not only are Americans far more likely to focus on their children's intelligence and cognitive skills, they are also far less likely to describe them as "happy" or "easy" children to parent.
"The U.S.'s almost obsession with cognitive development in the early years overlooks so much else," Harkness told Slate .
ja, niet denken dat het een nieuwe tijdskind is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:50 schreef Bob_Obsolete het volgende:
Hey iemand op dit oude stukje hoe maak ik een topic
Mijn zoon 10 jaar heeft pdd-nos met adhd
Op school is hij netjes maar zodra hij thuis is is hij vervelend druk en hij luistert gewoon niet
Misschien heeft iemand tips of iets
Zijnde een autist, geloof deze pseudo-intellectuele bullshit alsjeblieft niet. Ga naar de gemeente, regel begeleiding of iets als psycho-educatie voor je kind. Beter ook een psycholoog voor je eigen en partner, om een en ander een beetje van je af te praten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:16 schreef Manke het volgende:
[..]
ja, niet denken dat het een nieuwe tijdskind is.
Adhd en autisme zijn gelinkt aan slecht functionerende en lekkende darm (leaky gut).
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.scdrecipe.com/autism/table-of-contents/
http://www.npr.org/2011/0(...)kids-more-than-drugs
ik doelde dan vooral op adhd, zijn genoeg kinderen van genezen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:51 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Zijnde een autist, geloof deze pseudo-intellectuele bullshit alsjeblieft niet. Ga naar de gemeente, regel begeleiding of iets als psycho-educatie voor je kind. Beter ook een psycholoog voor je eigen en partner, om een en ander een beetje van je af te praten.
Autisme heeft niks met darmen te maken, sommigen hebben vaker darmklachten, ivm stress. Ikzelf ook, is heel duidelijk aan te wijzen wanneer ik erg met iets bezig ben, dan gaat het rommelen.
Ik wil het graag lekschieten en zal dat ook doen als je dat graag wilt, maar jezelf baseren op één of enkele onderzoeken is onzin, laat staan jezelf baseren op een nieuwsbericht van enkele alinea's. Dat zal iedere wetenschapper je vertellen, net als dat je je beter baseert op meta-analyses van dergelijke onderzoeken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:20 schreef Manke het volgende:
[..]
ik doelde dan vooral op adhd, zijn genoeg kinderen van genezen.
Je weet dat je het hebt, niet waarom.
Maar misschien is dit minder pseudo-intellectueel
http://www.uu.nl/nieuws/p(...)en-darmproblemen-aan
http://www.uu.nl/agenda/p(...)andeling-bij-autisme
ik weet het ook niet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:34 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Ik wil het graag lekschieten en zal dat ook doen als je dat graag wilt, maar jezelf baseren op één of enkele onderzoeken is onzin, laat staan jezelf baseren op een nieuwsbericht van enkele alinea's. Dat zal iedere wetenschapper je vertellen, net als dat je je beter baseert op meta-analyses van dergelijke onderzoeken.
Dat is ook een beetje de functie van spiritualiteit in het algemeen. Mensen het idee geven dat ze speciaal, uitverkoren en anders zijn. Wat dat betreft zijn de illusies over nieuwetijds-mensen perfect vergelijkbaar met de 'traditionele' religies.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:43 schreef Strani het volgende:
Zelfs vanuit een spiritueel oogpunt lijkt het niet erg logisch. Waarom zou de mensheid nu opeens veranderen, puur en alleen omdat wij in deze tijd leven? Dat is tijdschauvinisme dat erg doet denken aan mensen die denken dat de wereld precies in onze tijd zal vergaan.
Dat is waar. Kijk, op zich denk ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde (het lijkt me in elk geval goed mogelijk), maar het geloven in 'nieuwetijdskinderen' is ontkennen dat er vroeger ook gevoelige mensen bestonden.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje de functie van spiritualiteit in het algemeen. Mensen het idee geven dat ze speciaal, uitverkoren en anders zijn. Wat dat betreft zijn de illusies over nieuwetijds-mensen perfect vergelijkbaar met de 'traditionele' religies.
Je bent vooral heel egocentrisch. Net zoals al die andere lui...quote:Op vrijdag 2 september 2016 17:23 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben ook een nieuwetijdskind. Ik ben heel gevoelig voor de gevoelens van anderen waardoor ik zeer medelevend ben. Ook ben ik continue de wereld aan het verbeteren. Ik heb ook het gevoel dat ik speciaal ben. Indigokind, nieuwetijdskind, dolfijnkind, ik ben het allemaal. Soort van uitverkorene om de moderne wereld een stapje verder te helpen. Ik denk wat anderen niet denken dus ben ik een sterke meerwaarde voor het bestaan van het universum.
Je hebt gelijk hoor, maar ik denk dat Firefly het niet meende.quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:48 schreef Berjan1986II het volgende:
[..]
Je bent vooral heel egocentrisch. Net zoals al die andere lui...
Ik had ooit eens een discussie met iemand die zich een hoog sensitief persoon noemde. Die wist zogenaamd alles van mij. Als ik dan zei "daar herken ik mijzelf niet in" zei die ander "onbewust ben je het wel, en ik weet het want ik ben hoog sensitief". Op die manier hoef je natuurlijk nooit je ongelijk te bekennen, want "alles is onbewust".
Jezus was overigens ook iemand die dacht dat hij het universum een handje moest helpen en dat hij speciaal was. Je weet wat er van gekomen is?
Niemand is speciaal, of iedereen is speciaal. Niemand is specialer dan een andere. Klaar als een klontje toch?
Luister niet naar bovenstaande oudetijds larvekind. Zijn bewustzijn is nog niet volgroeid. Kan hij ook niets aan doen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar ik denk dat Firefly het niet meende.
Ik hoop het voor hemquote:Op vrijdag 2 september 2016 21:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar ik denk dat Firefly het niet meende.
Ja, maar alle stempeltjes, rugzakjes en etiketjes zijn inmiddels wel opgebruikt. Hoe moeten Storm en Sterre nu bijzonder gevonden door de andere ouders op de Steve Jobs school?quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:48 schreef Berjan1986II het volgende:
[..]
Niemand is speciaal, of iedereen is speciaal. Niemand is specialer dan een andere. Klaar als een klontje toch?
quote:Op vrijdag 2 september 2016 17:23 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben ook een nieuwetijdskind. Ik ben heel gevoelig voor de gevoelens van anderen waardoor ik zeer medelevend ben. Ook ben ik continue de wereld aan het verbeteren. Ik heb ook het gevoel dat ik speciaal ben. Indigokind, nieuwetijdskind, dolfijnkind, ik ben het allemaal. Soort van uitverkorene om de moderne wereld een stapje verder te helpen. Ik denk wat anderen niet denken dus ben ik een sterke meerwaarde voor het bestaan van het universum.
Dat was toch al bekend?quote:Op zondag 4 september 2016 13:47 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
't Is een bijzonder kind en dat is-ie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |