In het kader van de nieuwe tijd word het huidige systeem als verleden tijd gezien die losgelaten moet worden , dat waarvan mensen zeggen dat je je daaraan aan moet passen " later als je groot bent " . Mensen willen die richting niet meer op en zien in de toekomst het huidige systeem niet meer . Die stappen waar jij het over hebt worden wel gezet maar niet om in het huidige systeem te functioneren maar om in een ander systeem te functioneren met een ander bewustzijn . De angst om het oude en bekende los te laten is juist zonde .quote:Op woensdag 3 april 2013 00:03 schreef Beathoven het volgende:
Het verleden vormt je deels.. maar het vreet je op als je het niet kunt loslaten en obsessief / onbewust niet 'wilt' loslaten. Wat mensen moeten leren is zichzelf niet in dit verleden vast te bijten. Vragen als 'waarom ben ik zoals ik ben' zijn zinloos en je niet over je angsten heenzetten ook. Soms moet je stappen maken en jezelf voor de leeuwen gooien om er sterker uit te komen.
Leef niet in t verleden, niet in de toekomst maar in het nu en stippel uit waar je in de toekomst wilt zijn. Anders zit je als 90 jarige nog terug te kijken.. het is zo zonde van 't korte leven. Ik vond vandaag een stuk muziek van 200 voor Chr. (oudste complete compositie ooit gevonden) met de volgende tekst.
Heel veel mensen zijn gebonden door werk, regels, geldzorgen, soms onzekerheden etc. Wat jij wil is de hulp van een externe bron die voor jou het vuile werk opknapt, zoals ik het lees.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:04 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo, ik "persoonlijk" zou het dan eerder Hoog Sensitief willen noemen. Ik vind het soms heel erg lastig om er mee om te gaan. Dat komt eigenlijk omdat ik n.m.m. "gevoeliger" ben voor allerlei signalen van buitenaf. Bij mij komt er op sommige momenten een hele hoop onzekerheid bij kijken omdat je heel veel rekening zit te houden met mensen in je omgeving terwijl je eigenlijk zou moeten zeggen: FUCK YOU MY MAN. Je bent een stomme lul en je pesterijen moeten maar eens ophouden. Je bent een onbewuste klootzak en ik wil je niet veranderen omdat ik respect voor je heb. Omdat jij "het niet doorhebt" en zo "gewetenloos" bent en op de automatische piloot leeft en onbewust bent hoef ik daar nog niet onder te lijden. In een "situatie waar je niet op je plek zit" doe je dat toch. Terwijl je eigenlijk de ballen zou moeten hebben om het probleem naar buiten te brengen doe je dat niet omdat het dan op escalaties zou uitlopen. Daarbij komt: als je net je hoofd boven water kunt houden (met geld bijv.) je "de zwakste schakel bent" binnen een bedrijf. Je ze gaan gebruiken als pispaal en totaal GEEN respect tonen terwijl ze wel roepen dat ze dat doen. Ja, waar het op neerkomt: ik leef in een hel omdat ik een HSP'er ben. Ik ben gebonden door werk, regels, geldzorgen, soms onzekerheden en stemmingswisselingen en ik zou hier heel graag hulp bij hebben van 1 of andere "gids" of "god" die die mensen eens even een "lesje leert".
Wie niet dan ?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:55 schreef CoolGuy het volgende:
Heel veel mensen zijn gebonden door werk, regels, geldzorgen, soms onzekerheden etc. Wat jij wil is de hulp van een externe bron die voor jou het vuile werk opknapt, zoals ik het lees.
Word je met deze karakterschets tegenwoordig nieuwetijdskind genoemd?quote:Op maandag 25 maart 2013 19:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
In het algemeen kun je van nieuwetijdskinderen zeggen:
Ze bekijken de wereld op een andere manier.
Ze hebben een uitgesproken rechtvaardigheidsgevoel en een sensor voor leugens
leven volgens een eigen innerlijke waarheid.
Ze geven andere oplossingen, ze zien vaak hoe dingen beter kunnen worden
gedaan, waardoor ze systeembestrijders lijken.
Ze worden gefrustreerd door systemen die ritueel zijn en die geen creatief
denken vereisen.
Ze voelen jouw angst, onzekerheid, boosheid, en reageren daarop (ook al heb je
het daar niet over gehad).
Ze weten dat er meer is tussen hemel en aarde.
Ze kunnen vaak communiceren met gidsen, engelen, natuurelementen, dieren,
planten en bomen.
Ze kunnen als geen ander over je grenzen heengaan.
Ze willen weten, kennis opdoen.
Ook net buiten de prijzen, jammer..quote:Op woensdag 3 april 2013 18:26 schreef esicmusic het volgende:
[..]
Word je met deze karakterschets tegenwoordig nieuwetijdskind genoemd?
Ik ben pas twee jaar van school af en destijds noemde ze mij gewoon artistiekeling of kutkind, maar misschien kwam dat dan doordat ik niet met bomen kon praten
![]()
Je leeft in een hel omdat je HSP-er bent? Dus dat je hoogsensitief bent is de oorzaak van al je shit?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:04 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo, ik "persoonlijk" zou het dan eerder Hoog Sensitief willen noemen. Ik vind het soms heel erg lastig om er mee om te gaan. Dat komt eigenlijk omdat ik n.m.m. "gevoeliger" ben voor allerlei signalen van buitenaf. Bij mij komt er op sommige momenten een hele hoop onzekerheid bij kijken omdat je heel veel rekening zit te houden met mensen in je omgeving terwijl je eigenlijk zou moeten zeggen: FUCK YOU MY MAN. Je bent een stomme lul en je pesterijen moeten maar eens ophouden. Je bent een onbewuste klootzak en ik wil je niet veranderen omdat ik respect voor je heb. Omdat jij "het niet doorhebt" en zo "gewetenloos" bent en op de automatische piloot leeft en onbewust bent hoef ik daar nog niet onder te lijden. In een "situatie waar je niet op je plek zit" doe je dat toch. Terwijl je eigenlijk de ballen zou moeten hebben om het probleem naar buiten te brengen doe je dat niet omdat het dan op escalaties zou uitlopen. Daarbij komt: als je net je hoofd boven water kunt houden (met geld bijv.) je "de zwakste schakel bent" binnen een bedrijf. Je ze gaan gebruiken als pispaal en totaal GEEN respect tonen terwijl ze wel roepen dat ze dat doen. Ja, waar het op neerkomt: ik leef in een hel omdat ik een HSP'er ben. Ik ben gebonden door werk, regels, geldzorgen, soms onzekerheden en stemmingswisselingen en ik zou hier heel graag hulp bij hebben van 1 of andere "gids" of "god" die die mensen eens even een "lesje leert".
Het eerste kan ik nog wel in meegaan. Ik zou zelf weleens wat vrijer willen zijn. Uit de tweede regel blijkt dat je de schuld op anderen schuift terwijl je beter hulp kunt gebruiken om met jezelf te leren omgaan.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:04 schreef Spellmeista het volgende:
Ik ben gebonden door werk, regels, geldzorgen, soms onzekerheden en stemmingswisselingen en ik zou hier heel graag hulp bij hebben van 1 of andere "gids" of "god" die die mensen eens even een "lesje leert".
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:32 schreef mrspoeZ het volgende:
Toen ik Caithlyn droeg waren mijn partner en ik zó vol van het begrip nieuwetijdskinderen, ik was ervan overtuigd dat ik ook zo'n bijzonder kindje zou mogen ontvangen. Aan de inseminatie ging een bezoek aan een sterrenkundige vooraf om het juiste tijdstip te bepalen. Ook hebben wij eerst uitgebreid gecontroleerd of het aura van de donor wel de juiste kleur bezat. Tijdens een Kabbalistisch ritueel, onder begeleiding van Tantraïsche muziek, hebben we toen de Maan-Zon-bevruchtingsrite voltrokken. We hebben dus echt ons best gedaan om ons kind zo veel mogelijk in het Aquarius-tijdperk te laten passen. Maar ja. In het begin sluit je toch je ogen ervoor, denk ik. Het uit zich in allerlei kleine dingetjes, waarvan je denkt dat ze gewoon bij het zelfontplooïngsproces horen. Zo wou Caithlyn al heel snel geen Caithlyn meer heten, maar stond ze er op dat we haar Kniertje noemden. Ook trok ze heel erg naar de vader van Murray (mijn partner) toe, een vieze, oude, reactionaire conservatief. Eerst dachten wij dat dit misschien kwam door een onbalans tussen Yin en Yang in ons huishouden, dus hebben wij speciaal hiervoor een leuke gezinshomo aangetrokken. Hier wou ze echter helemaal geen contact mee hebben. Ze zei dat ze hem "raar" vond.
Nou, je schaamt je soms echt. Vooral wanneer ze in een gesprek met van die ontzettend reactionaire uitspraken komt. Uitspraken over negers, homo's of allochtonen. Vorige week nog begon ze opeens over de Foetor Judaïcus, midden in de kringloopwinkel! Waar haalt ze het vandaan, vraag je jezelf dan af. En iedereen maar jóu, de opvoeder, aankijken!
Heb jij tips, Niccy, hoe ik Caithlyn tóch weer meer in overeenstemming met haar spirituele zelfje kan laten leven?
[min of meer geleend van oudetijdskinderen.nl]
Daar kan ik ook wel in meegaan..quote:Op woensdag 3 april 2013 19:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het eerste kan ik nog wel in meegaan. Ik zou zelf weleens wat vrijer willen zijn. Uit de tweede regel blijkt dat je de schuld op anderen schuift terwijl je beter hulp kunt gebruiken om met jezelf te leren omgaan.
quote:Op woensdag 3 april 2013 19:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Deze is helemaal briljant.
ONZ / De ontdekking van mijn innerlijke dolfijn
Ik heb een vermoeden wie 't zou kunnen zijnquote:Op woensdag 3 april 2013 19:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Deze is helemaal briljant.
ONZ / De ontdekking van mijn innerlijke dolfijn
Ik ken genoeg autisten die een bepaalde soort eigen-wijsheid hebben, zijn dit nieuwtijdskinderen?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ondertussen blijf ik me afvragen of er echt nieuwtijdskinderen zijn. Ik stel me daarbij bijzonder gevoelige, empathische kinderen voor met een bepaald soort eigen-wijsheid, maar dan in de positieve zin van het woord en zonder het moeilijke gedrag en de stoornisjes dus.
Nou Storm, daar ligt nogal een verwachting op je bordje. Als je nu maar geen onsuccesvolle drop-out wordt.quote:"Storm is zels een Indigo Kid."
'Wat is dat?'
"Dat zijn kinderen die de wereld gaan veroveren. Ze hebben vaak al heel jong een enorme wijsheid. Daarnaast heeft ze Asperger, dat is een milde vorm van autisme. Niet erg hoor, als je maar goed wordt begeleid. Bill Gates heeft ook Asperger, Mark Zuckerberg ook, dat zijn niet de minsten."
Ik geloof niet dat jij min post begrijpend hebt gelezenquote:Op donderdag 4 april 2013 12:49 schreef Drentsche het volgende:
[..]
Ik ken genoeg autisten die een bepaalde soort eigen-wijsheid hebben, zijn dit nieuwtijdskinderen?
Nee, dat zeg ik niet (dat ik in een hel leef). Soms ervaar ik het zo. Ik zeg ook niet dat ik HSP "ben" en dat dat de oorzaak is van al die "shit". Ik zeg dat ik het zo zou willen noemen.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je leeft in een hel omdat je HSP-er bent? Dus dat je hoogsensitief bent is de oorzaak van al je shit?
Da's nu precies waarom veel mensen neerkijken op dit soort labels: omdat sommigen hun hele ellendige leven en alles wat misgaat afschuiven op 'ik het HSP, dus het is niet mijn schuld','de wereld is tegen me' etc.
Wat jij moet doen is ruggengraat creëren, die vervelende gastjes aanspreken op hun gedrag en je vooral niet zielig voelen. Je bent - voor een heel groot deel - verantwoordelijk voor je eigen geluk, je eigen plezier. Dat je op het werk in zo'n rottige situatie zit is heel vervelend, maar denk je nu heus dat dat komt omdat je hoogsensitief bent? Kom op, je laat het zelf over je heenkomen.
Als je hulp wilt dan gaat een gids of god je niet helpen. Je moet een schild leren optrekken zodat die prikkels kunt filteren, en de enige manier waarop je dat gaat lukken is als je jezelf accepteert. Pas dán kom je verder.
Die tweede regel schreef ik omdat dat mij wel leuk leek..dan ga je er gelijk conclusies aan verbinden..dat is een beetje jammer..ik los mijn eigen problemen dagelijks op.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het eerste kan ik nog wel in meegaan. Ik zou zelf weleens wat vrijer willen zijn. Uit de tweede regel blijkt dat je de schuld op anderen schuift terwijl je beter hulp kunt gebruiken om met jezelf te leren omgaan.
In theorie is alles er wel, maar het is vaak meer het romantiseren van de werkelijkheid. Het toedichten van eigenschappen, die in de praktijk weleens minder impact kunnen hebben dan dat men er van verwachtte.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ondertussen blijf ik me afvragen of er echt nieuwtijdskinderen zijn. Ik stel me daarbij bijzonder gevoelige, empathische kinderen voor met een bepaald soort eigen-wijsheid, maar dan in de positieve zin van het woord en zonder het moeilijke gedrag en de stoornisjes dus.
You will be finequote:Op donderdag 4 april 2013 16:36 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet (dat ik in een hel leef). Soms ervaar ik het zo. Ik zeg ook niet dat ik HSP "ben" en dat dat de oorzaak is van al die "shit". Ik zeg dat ik het zo zou willen noemen.
Dat wat je daaronder zegt klopt ook voor geen meter. Ik schuif niks af. Ik zeg dat ik meer voel.
Je snapt het niet: als je in staat bent om je omgeving dusdanig aan te passen dat je gevoeliger bent voor opmerkingen op sommige momenten kan je je daar niet tegen verweren en misschien zijn de omstandigheden er ook wel niet naar (denk je niet). Zo kan ik tegen jou een grote bek opentrekken omdat ik mij verschuil achter de computer. Ook al zou ik jou kennen, mijn sterkte ligt veel "meer" in het typen van woorden en ik laat me dus niet allemaal onzin van jou door de mond heen schuiven.
In dit geval begrijp je mij totaal verkeerd en jah, is het soms niet dat je juist dingen van je af wilt schrijven? Het is niet zo dat ik mij elke dag zo voel. Sommige dagen zit ik een stuk "sterker in mijn vel". Soms veranderd de situatie dusdanig dat ik een stuk "zwakker" ben en dan zitten er nu eenmaal manipulerende mensen bij. Daar maak ik normaal gesproken korte metten mee, maar op een werksituatie vind ik dat een compleet ander verhaal.
Dus: luister naar de wijze woorden van onze hypergevoelige helderwetende nieuwetijdsmod.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:42 schreef Natalie het volgende:
[..]
You will be fine
Het was niet mijn bedoeling om je af te branden met mijn tekst, maar meer om je wakker te schudden zodat je beseft dat jij ook sterk bent.
Je bent niet happy, je worstelt met je overgevoeligheid en hebt geen handvat om ermee om te gaan. Zodra je dat kunt zal je beter in je vel zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |