Slap schrijfsel en slap gephotoshoptquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:17 schreef Manke het volgende:
http://newagedeception.wo(...)r-demonic-oppressed/
Waarom?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Slap schrijfsel en slap gephotoshopt
wordt tijd dat je alles met demonen eens bij 't grof vuil zet
idd, waaronder de new age en kryon's 'channelings'.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Slap schrijfsel en slap gephotoshopt
wordt tijd dat je alles met demonen eens bij 't grof vuil zet
quote:Op zondag 31 maart 2013 20:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Tja, dat is nou net hetgeen waardoor ik dit soort geneuzel, imho, totaal niet serieus kan nemen.
Dan heb je echt "iets" teveel fantasy & scifi gelezen/gekeken.
Er is geen enkel bewijs of zelfs maar een aanwijzing dat deze kinderen evolutionair gezien anders zijn dan "oudetijdskinderen".
Ook dat de hele mensheid 'eventjes' over een generatie plotseling veranderd in een "multi-sensory being of light" slaat kant noch wal. (& heeft zo'n being nog wel een mond, ogen, neus, oren, huid ?)
Anyway;
Zodra ze licht gaan geven in het donker, zal ik de stelling nogmaals kritisch bekijken
quote:Het Nieuwe Bewustzijn
De manier waarop we de werkelijkheid waarnemen is afhankelijk van de toestand waarin ons bewustzijn verkeert. De Maya's en andere inheemse volkeren hebben hierop een interessante kijk.
dualistisch bewustzijn
De Maya's vertellen ons dat we gedurende zeer lange tijd ondergedompeld zijn in een dualistisch bewustzijn. Het is een bewustzijnstoestand die in een polariteit gevangen zit. Hierdoor denken we in tweedelingen en de heftigste hiervan is wel de scheiding van alles in goed en kwaad. Dit is de oorzaak van zeer veel leed in de wereld. De verwoesting van de natuur en uitbuiting van de aarde is hier het gevolg van, omdat we de natuur niet als iets zien waarmee we verbonden zijn, maar tot bedreiging hebben verklaard.
Onze wereld en onze cultuur zijn gebouwd op dit polaire bewustzijn en daarom vinden we het normaal dat de mensen verdeeld zijn in rijk en arm, goed en slecht, vriend en vijand, etc. Alle huidige systemen zijn hierop gegrondvest, zoals regeringen, het financiële systeem en de religie. Maar dit gaat volgens de Maya's veranderen.
eenheidsbewustzijn
Linksom of rechtsom zijn de Maya's, en ook andere groepen van inheemse culturen waaronder de Hopi's, het erover eens dat deze periode niet alleen het einde van het dualistische bewustzijn betekent, maar ook het begin van een holistisch of eenheidsbewustzijn, en ook de term universeel bewustzijn wordt hier wel genoemd. De aarde bevindt zich al in deze overgang, dat eigenlijk een proces is, en alles wat op aarde leeft dus ook. De verwachting is dat het voor ons betekent dat we de werkelijkheid op een nieuwe manier zullen (kunnen) waarnemen waarin scheiding en afgescheidenheid niet meer bestaan. Dus dat houdt in dat we de eenheid van alles, het leven in zijn totaliteit, zullen (kunnen) beseffen en van daaruit denken, voelen en handelen. Het zal om de totaliteit gaan, met respect en ruimte voor alles, en niet om een totalitaire benadering. De verwachting is dat alle systemen gebaseerd op scheiding en verdeeldheid instabiel zullen worden en uit elkaar zullen vallen, waarna ze zullen worden vervangen door nieuwe systemen gebaseerd op het nieuwe bewustzijn.
Omdat, wanneer het nieuwe bewustzijn voldoende gevestigd en geworteld is op deze planeet, men het op deze verouderde, traditionele manier niet meer wil. Omdat het in het nieuwe bewustzijn niet meer past, men er gewoon anders over denkt en niet meer meedoet aan het oude systeem. En als een systeem niet meer door de mensen gedragen wordt, is het systeem ten dode opgeschreven. Dus de verwachting is dat veel traditionele systemen en instellingen, die wij nu nog normaal vinden, hun macht zullen verliezen en zullen afbrokkelen. Er zullen nieuwe systemen hiervoor in de plaats komen die de gelijkwaardigheid van de mensen, de natuur en de aarde (gezien als levend lichaam) als basis hebben.
Oh voor mij is 't geen probleem. Ik kan er wel tegen maar als je ergens persoonlijke angst voor hebt of hebt gehad zoals hij en het wordt iets psychisch dan is het niet heel erg verstandig om datgene actief te blijven opzoeken zoals in dit geval de negatieve kanten van een geloof. Drugsverslaafden moeten ook bij de drugs wegblijven. Olie op 't vuur e.d... stap eruit. Ga Elif Shafak of Paul Coelho lezen ofzo, veel gezonder.quote:
Mja, nou ja, dat ben ik dus wel enigszins met je eens.quote:Op maandag 1 april 2013 22:31 schreef RegularShow het volgende:
"Nieuwetijdskind'' vind ik maar een zweverig label.
Ik bedoel, kunnen sommige ouders niet accepteren dat hun kind een stoornis heeft?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, nou ja, dat ben ik dus wel enigszins met je eens.
Of gewoon fantasierijk is, met eigenzinnige hersenspinsels, zoals zoveel kinderen? Nee, we moeten vooral allemaal speciaal zijn, anders dan doorsnee. Hoe doorsnee is dat inmiddels?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:31 schreef RegularShow het volgende:
Ik bedoel, kunnen sommige ouders niet accepteren dat hun kind een stoornis heeft?
Voor iedereen.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:46 schreef Beathoven het volgende:
Maar geldt dit alleen voor een paar of voor iedereen?
Dat lijkt mij ook: opgroeien, het leerproces. De hele riedel die iedereen doormaakt vanaf de geboorte tot zelfs in de volwassenheid.quote:Ik heb namelijk sterk het idee dat het gewoon met opgroeien in 't algemeen te maken heeft, iedereen heeft wel dingen waar hij in z'n leven mee zal worstelen en prikkels krijgt of blokkeert. Symptomen, ziektes.. angsten en vrezen. Zoiets moet je niet wegwuiven of naar beneden drukken maar de andere kant van de weegschaal is zoiets meer bijzonder maken dan het is / verheiligen. Epilepsie is b.v. een van de dingen die Mohammed tot profeet heeft gemaakt. En ik vrees dat die verheiliging ook in de nieuwe labels zit alsof we ineens iets als ADHD ontdekt hebben als iets 'to-taal' nieuws terwijl dit er altijd al was.
Meer 'overgevoeligheid' dan 'emoties', denk ik.quote:Het beeld wat ik krijg is net of er maar een klein groepje is met emoties, die ze zichzelf of hun kinderen toeschrijven en hun beeld van de wereld is dat de rest van de bevolking halve stenen zijn die er niet (meer) toe doen. Mensen die hun emoties extravert uiten en altijd over hun emoties spreken of over die van hun kind winnen het dan van de mensen die het voor zichzelf houden, terwijl er 1:1 onder de motorkap misschien helemaal geen verschil is.
Mja 'een beetje anders zijn' is hip. We conformeren - of we het toegeven of niet - toch allemaal naar wat als normaal wordt beschouwd. Mensen blijven groepsdieren wat dat betreft. Even buiten het kader vallen is iets wat we stiekem misschien allemaal wel willen, maar niet durven, zelfs al zit het wel in je. Jezelf zijn wordt niet altijd geaccepteerd, maar misschien wel met een label?quote:Daarnaast denk ik ook dat het vooral de omgeving is die de elementen creëert om er zo mee bezig te zijn. De Nederlandse verzorgingsstaat. Rolpatronen als in leerkracht - leerling veranderen door de eeuwen, vroeger keek je tegen een leraar op nu is 't een vriend o.i.d.
Ik durf niet te beweren dat iedereen van vóór de etiketjes er 'prima is uitgekomen'. Te vaak zie ik mensen langskomen die, volwassen en wel, nog steeds stoeien met zichzelf. Soms kan een diagnose als autisme bijv. de erkenning zijn die ze nodig hebben. Ze zijn gevormd, er valt weinig meer te veranderne, maar alleen het feit als dat ze dus niet 'raar' zijn, is voldoende om rust te vinden.quote:Je kunt bij wijze van spreken voor ieder ongemak wel "pillen" gaan slikken of niet met de rest meedoen maar dan krijgt je nooit de juiste natuurlijke weerstand. Dan creëer je geen schild. De generatie die voor ADHD en alle nieuwe symptomen leefden is er prima uitgekomen. Ik ben bang dat eilandjes vormen juist zorgt voor dit soort bijgeloven en uiteindelijk kinderen niet motiveert om tot hun maximale prestaties te komen.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of gewoon fantasierijk is, met eigenzinnige hersenspinsels, zoals zoveel kinderen? Nee, we moeten vooral allemaal speciaal zijn, anders dan doorsnee. Hoe doorsnee is dat inmiddels?
Het is niet zo zwart/wit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:49 schreef RegularShow het volgende:
@Copycat, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Sommige ouders accepteren de diagnose niet, misschien omdat bepaalde feiten de diagnose tegenspreken. Maar sommige moeten echt uit de kast komen.
Toen ik nog klein was kreeg ik verkeerde diagnose autisme. Later kwamen ze erachter dat ik geen autisme heb, maar het lag aan mijn ouders (Thuissituatie, ruzie) en ik bleek gewoon sociale faalangst te hebben.quote:
je kent de 2013 revolutie nog niet? nieuwetijdskinderen zijn uit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:06 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Kutkind? Wat deed je bijvoorbeeld dan als kind?
Ik ben bekend met de verhalen, maar wat wil je er mee zeggen ?quote:
Ben ik dan ivm met mijn sociale faalangst een ''kutkind''?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
je kent de 2013 revolutie nog niet? nieuwetijdskinderen zijn uit.
http://www.bbrussen.nl/20(...)jn-iedereen-kan-het/
Ik schreef over mezelfquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:34 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Ben ik dan ivm met mijn sociale faalangst een ''kutkind''?
Nou, met KIND bedoelde ik het figuurlijk. Maar ik ben het met je eens, het label ''nieuwetijdskind'' is uit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik schreef over mezelf![]()
en je bent geen kind meer
Dat die human shift al bezig is en mensen steeds meer gaan denken en voelen en gedragen naar het eenheidsbewustzijn waardoor het huidige systeem steeds meer word losgelaten en niet meer voldoet .quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:27 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de verhalen, maar wat wil je er mee zeggen ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |