Ik denk van wel. Maar het is onmogelijk dit te herkennen als niet-nieuwetijdskind (of andere benaming, het is voor mij een bepaald type 'ziel' of energievorm maar kan ook adhd/add zijn of HSP, empath, ga zo maar door, dat weet ik niet). Klinkt ongelooflijk cliché maar voordat ik er zelf achter was gekomen, kon ik het onderscheid ook niet maken en zou ik ze voor gek verklaren. Ik kan nu puur op basis van de ogen van mensen vaak al gelijk herkennen of ze dat ook zijn. Al vaak gehad dat ik dan voor de grap het vroeg en dan zeiden ze ja dat klopt (ze zijn er vaak zelf ook al mee bezig) maar ik hou het vaak voor mijzelf. Vaak is er geen eens communicatie nodig en is een blik genoeg. Maar het komt bijzonder weinig voor, heb er niet veel ontmoet in m'n leven, wat wel eenzaam en jammer is soms omdat het het communiceren heel gemakkelijk maakt en bijna telepathisch. Maar ik heb genoeg vrienden die dat niet zijn en ik oordeel er absoluut niet over en niemand is beter of slechter.

Ik heb er even over nagedacht en ik kan denk ik wel een voorbeeld gebruiken hoe het voor mij voelt om een andere 'nieuwetijdskind' te herkennen en ontmoeten. Het is te vergelijken met als je aan de xtc zit en de manier hoe je veel gemakkelijker contact maakt met elkaar. Maar dan broodje nuchter. Daar is het mee te vergelijken maar niet precies hetzelfde... maar dan moet je wel eens xtc gedaan hebben en ook dat effect is voor iedereen anders, dus ik weet ook niet hoe dat voor een ander werkt maar bij mij wordt het in ieder geval versterkt, het telepathische en psychisch connecten. In ieder geval staan ze meer 'open' wat bijvoorbeeld baby's en dieren ook hebben.
[ Bericht 2% gewijzigd door Grazzle op 08-10-2016 23:47:21 ]